1. leht 1-st
Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 25 Okt 2011, 21:33
Postitas woush
Tere,
Olen küll tuulanud internetis, kuid ikka on asi suht sassis. Nimelt sooviks teada, kui võimsad on mõned mootorid, mis huvi pakuvad.
zx-14r - 195hp/155nm ?
hayabusad, neid on vist üsna mitu varianti ? 1300cc, 1350cc ( see vist sama võimas, kui zx-14r? ) ning 1500cc ? Viimane vist üsna uus mudel ?
On ehk veel mõni bike mootor, mis annab välja ca 200hp või rohkemgi ?
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 25 Okt 2011, 22:58
Postitas margoman
Ise küsid ja ise vastad,
arusaamatuks jääb mida sa oma küsimustega silmas pead - kui võimas on?
Oman ühte neist ja ütlen, et sitaks võimas on ikka küll, vahel lööb lausa vedelaks.
Minuteada, võimsamaid mis seeria tootmises nagu polegi.
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 25 Okt 2011, 23:23
Postitas woush
Mootorit vaja võistlusbagile tulevaks võistlushooajaks .. Hetkel ongi vaja otsus ära teha, et mis mootorit siis kasutada ( mida rohkem jõudu, seda parem ), kuid samas tuleb arvesse võtta ka mootorite töökindlust.
Hayabusa kuni 2008 on 175hp/ nm?
Hayabusa 2008 ja edasi 195hp/155nm ?
Hayabusa 1500 kohta infot ei leidnud.
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 26 Okt 2011, 00:20
Postitas Willie
woush kirjutas:Mootorit vaja võistlusbagile tulevaks võistlushooajaks .. Hetkel ongi vaja otsus ära teha, et mis mootorit siis kasutada ( mida rohkem jõudu, seda parem ), kuid samas tuleb arvesse võtta ka mootorite töökindlust.
Hayabusa kuni 2008 on 175hp/ nm?
Hayabusa 2008 ja edasi 195hp/155nm ?
Hayabusa 1500 kohta infot ei leidnud.
1500 Busat pole toodetud, võimsaim neist oli esimese põlvkonna turbomudel, mida toodeti proovipartiina (vist) vaid Jaapani turule ja olid võimsusega 262 hp. Üksikud on olnud ka saksas müügis. Samas järelturu turbokitte pakutakse igasugustele mootoritele.
PS. Otsisin kinnitavat infot Jaapani turboversiooni kohta kuid algallikat enam ei leidnud. Sõidan ka ise aastaid Busaga ja kunagi sai nende kohta põhjalikumalt uuritud aga enam ei mäleta täpseid numbreid. Samas on siin foorumis kasutaja Korke, kes teab Busa mootoritest üsna palju. Kui asi tõsisemalt huvitab, siis tee ennast talle huvitavaks.
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 26 Okt 2011, 00:34
Postitas davidsoniharald
Paljud neist võimsustest on mõõdetud Ram-Air efekti abil, ehk kui kolmesajaga tuul sisselaskesse puhub. Seega bagi peal ei saa sa mingi valemiga neid võimsusi.
Kas see 600cc GSXRi mootor on siis tõesti nii lahja seal bagi peal? Õige ülekandega peaks see ju kõik kuus käiku järjest ainult sussi rebima ja pigem on probleem võimsuse pinnasele kandmises kui selle puudumises. Või olen mina millestki väga valesti aru saanud?
Korralik tulem on muidugi vanakooli õlijahutusega 1100GSXR plus turbo kit. Siis küll võimsuse taha midagi jääma ei peaks
.
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 26 Okt 2011, 01:27
Postitas woush
gsx600r on sellele bagile millest siin foorumis varem juttu olen teinud, piisav. Kuid tuleb ka teine bagi suurde klassi, kus max mootoriks 1600cc ning 4wd. Turbo jääb ka selle bagi juures ära, kuna turbo korral on koef 1.7.
Arvatavasti kaldub valik zx-14r poole, kui nad võimsuselt samad on. Zx-14r mootoreid/varuosi peaks vast ikka rohkem liikuma kui busa omasi.
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 26 Okt 2011, 09:17
Postitas tali
Arvan just vastupidi, et Busale on rohkem kama saada. Aftermarket pakub sellele palavalt armastatud tuuninguojektile pmst kõike, mida hing ihaldab.
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 26 Okt 2011, 09:40
Postitas pacaan
willie kirjutas:woush kirjutas:Mootorit vaja võistlusbagile tulevaks võistlushooajaks .. Hetkel ongi vaja otsus ära teha, et mis mootorit siis kasutada ( mida rohkem jõudu, seda parem ), kuid samas tuleb arvesse võtta ka mootorite töökindlust.
Hayabusa kuni 2008 on 175hp/ nm?
Hayabusa 2008 ja edasi 195hp/155nm ?
Hayabusa 1500 kohta infot ei leidnud.
1500 Busat pole toodetud, võimsaim neist oli esimese põlvkonna turbomudel, mida toodeti proovipartiina (vist) vaid Jaapani turule ja olid võimsusega 262 hp. Üksikud on olnud ka saksas müügis. Samas järelturu turbokitte pakutakse igasugustele mootoritele.
PS. Otsisin kinnitavat infot Jaapani turboversiooni kohta kuid algallikat enam ei leidnud. Sõidan ka ise aastaid Busaga ja kunagi sai nende kohta põhjalikumalt uuritud aga enam ei mäleta täpseid numbreid. Samas on siin foorumis kasutaja Korke, kes teab Busa mootoritest üsna palju. Kui asi tõsisemalt huvitab, siis tee ennast talle huvitavaks.
Juhul kui reaalselt neid "tehase turboversioon" Hayabusasid ka tehti siis tõesti äärmiselt väikese ning pigem mitteametliku promopartiina. Aastaid on liikunud linnalegend teemal kuidas Hayabusal on olemas ja olnud müügis tehase turboversioon, kahtlustan, et katsetaud, testitud on igasugu asju kuid müügirattana pole sellist versiooni olemas siiski olnud.
Palju TQ ja võimsust saaks eelpoolnimetatud tehniliste nõuete baasil hoopis Busa 1300 v 1350 mootoril big bore / stroker crank töid teostades, kuid odav see lõbu pole ilmselt kuna sisaldab endas suure osa mootori sisu juppide asendamist ning ka alles jäävate juppide ümbertöötlemist (plokk-silindrid, plokikaas jne) - odavam oleks ilmselt nt 900cc (900 x 1,7 = 1530cc) Kawasaki (või Honda 919/929) mootorile selline väiksemat mõõtu ja suhteliselt madala rõhuga turbokit paigaldada, oodatava reaalvõimsusega ca 170-180hp (125-135kW) / rw (ja üksjagu lisandunud TQ-d) - reaalvõimsustest rääkides. Sidur ja elektroonika asendada ja peaks ehk ka stock mootori juppidega kannatama mõni aeg sõita.
Juppide saadavuse poolest (kui valikus Busa vs ZX14) soovitaks pigem Busa mootoreid, ülemaailmses mõistes need ilmselt enimtuunitud mootorid ning ka säärastele moodustistele nagu tsiklimootoriga bagi või auto paigaldatud mootor (samuti vanakooli Yamaha R1 mootor - mina küll seda ei soovitaks...)
ZX14 juppe minu teada nüüd küll väga ei liigu eriti kuskil... Võrreldes Busa juppidega.
PS: kõik võimsused mis eelpool kirjutati siin on üldjuhul laboritesti väntvõlli otsast mõõdetud võimsus ja tihtilugu koos teoreetiliselt lisanduva ram air efektiga. Reaalselt staatilises pingis ilma lisaõhuta on tagarattajõud stock Busa / ZX14 ca äkki mingi 100-110kW (145hp / rw)? Vbla Korke või teised stock Busaga pingis käinud oskavad kommenteerida.
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 26 Okt 2011, 10:02
Postitas Mait.V
Need tehase võimsused on jah nagu nad on.
Räägin natuke teise nurga alt ka: kas V2 pole mõelnud proovida?
Esiteks: võidad sa kaalus, vesijahutusega korralik V2 tunduvalt kergem kui rida 4.
teiseks: moment igast asnendist, bagil väga oluline teema, kuna kiirused on väiksed ja kurvid teravad.
Eks igal mootoril on ka omad puudused, V2-l ei ole jällegist hobujõu kõver väga kõrge kui just ei ole plaanis mõni Ducati mootor soetada.
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 26 Okt 2011, 10:18
Postitas pacaan
IZH kirjutas:Need tehase võimsused on jah nagu nad on.
Räägin natuke teise nurga alt ka: kas V2 pole mõelnud proovida?
Esiteks: võidad sa kaalus, vesijahutusega korralik V2 tunduvalt kergem kui rida 4.
teiseks: moment igast asnendist, bagil väga oluline teema, kuna kiirused on väiksed ja kurvid teravad.
Eks igal mootoril on ka omad puudused, V2-l ei ole jällegist hobujõu kõver väga kõrge kui just ei ole plaanis mõni Ducati mootor soetada.
Ja mul on siinkohal kohe pakkuda üks Suzuki V2 1000 turbo (tillukese turboga - ca 170hp tagaratta jõuga)... Kogu komplekt koos sõitva tsikliga (2005a) 4200 eur. Kuna pole 4 silindrit siis peaks ka turbotatuna koefitsenti mahtuma?
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 26 Okt 2011, 15:53
Postitas korke
hayabusa 1298 ccm 128 kw 1999 kuni 2007
hayabusa 1340 ccm 147 kw 2008 kuni 2011 töömaht suurendatud kolvi käigu arvelt (2mm)
1500ccm hayabusat ei ole olemas tehastootmises. Müüakse erinevaid juppe millega saad töömahu suurendada kuni 1,8 liitrit.
Kõigil enamjaolt on alati kuumus probleemiks ja töökindlad väga ei ole (on ka töökindlaid jne)
bagile soovitaks hayabusa mootorit kuni 2002-2007. Kõige pommikindlam
Lisaks on võimalik ülekirjutada originaal aju ning timmida erinevaid asju (kütust,süüdet, quickshifter...jne)
Kawa mootorid on kahjuks ebatöökindlad kui hakkata jõudu kruttima või töökindlust taga ajades läheb liiga kalliks mootor.
Juppe kawale liigub natuke vähem kui hayabusale. Kasutatud juppide turg on suurem hayabusale.
Igatepidi hea valik on suzuki bagile 
btw: turbo busa pole tehasest toodetud ja kui on siis mitte keegi pole seda näinud ega katsuda saanud 
woush kirjutas:Tere,
Olen küll tuulanud internetis, kuid ikka on asi suht sassis. Nimelt sooviks teada, kui võimsad on mõned mootorid, mis huvi pakuvad.
zx-14r - 195hp/155nm ?
hayabusad, neid on vist üsna mitu varianti ? 1300cc, 1350cc ( see vist sama võimas, kui zx-14r? ) ning 1500cc ? Viimane vist üsna uus mudel ?
On ehk veel mõni bike mootor, mis annab välja ca 200hp või rohkemgi ?
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 26 Okt 2011, 15:55
Postitas korke
V2 lagunevad ja pole seal midagi igast asendist väänet. Madalamal on jah rohkem väänet aga mida rohkem pööret tuleb seda igavamaks maailm muutub.
V2 ei kannata hooramist ja kippuvad lagunema. Krossi rajal käib koguaeg hooramine ning on tähtis pööret hoida 
Ducati on kõige viimasem valik krossirajale või bagile 
IZH kirjutas:Need tehase võimsused on jah nagu nad on.
Räägin natuke teise nurga alt ka: kas V2 pole mõelnud proovida?
Esiteks: võidad sa kaalus, vesijahutusega korralik V2 tunduvalt kergem kui rida 4.
teiseks: moment igast asnendist, bagil väga oluline teema, kuna kiirused on väiksed ja kurvid teravad.
Eks igal mootoril on ka omad puudused, V2-l ei ole jällegist hobujõu kõver väga kõrge kui just ei ole plaanis mõni Ducati mootor soetada.
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 27 Okt 2011, 21:12
Postitas woush
Mis hinnaga need 2002-2007 hayabusa mootorid umbes liiguvad ? Eestist tuleb tikutulega taga otsida vist, ainult välismaa teema ?
Mis summadega tuleks umbes arvestada, kui sellele mootorile tahta umb 30-35hp juurde ? Ning kes selle töö ära teeks ? Väljalaske, õhufiltri jmt asjade vahetamine on see kõike lihtsam asi, millega saab ka ise hakkama
, kuid ntx power commanderi seadistamine ja muud sellised spetsiifilsed asjad. On bike mootor siiamaani siiski suht tume maa.
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 28 Okt 2011, 22:14
Postitas korke
Mootorit ostes võid arvestada 2000 eur - 2500 eur. Koos vajaliku elektroonikaga. 2002 kuni 2007a hayabusa puhul pole vaja power commanderit kuna on võimalik originaal aju kruttida.
Kõige odavam ja lihtsam lisada hobuseid on turboga. Näiteks ,et saada tagarattasse 230 hp ei pea üldse palju vaeva nägema ning mõned üksikud odavad juppid pead ära vahetama mootoris. Mul oli tagarattast vabalthingaval hayabusal 220 hp. See maksis räiget pappi. Kuid palju ägedam on sõita 220 hp vabalthingavaga kui 230hp turbokaga.
woush kirjutas:Mis hinnaga need 2002-2007 hayabusa mootorid umbes liiguvad ? Eestist tuleb tikutulega taga otsida vist, ainult välismaa teema ?
Mis summadega tuleks umbes arvestada, kui sellele mootorile tahta umb 30-35hp juurde ? Ning kes selle töö ära teeks ? Väljalaske, õhufiltri jmt asjade vahetamine on see kõike lihtsam asi, millega saab ka ise hakkama
, kuid ntx power commanderi seadistamine ja muud sellised spetsiifilsed asjad. On bike mootor siiamaani siiski suht tume maa.
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 28 Okt 2011, 23:01
Postitas erxz
kohe kohe peaks ilmuma üks avariiline kawa GTR1400 (2011, ls ca 8tkm) kindlustuse oksjonile !
http://www.kawasaki.eu
sealt saab tõenäoliselt hea mootori ....
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 28 Okt 2011, 23:08
Postitas kidd
Kuna siin on vastuseid väga sinast seina, paneks yhe lingi, kus juttu, mis see bagi on.
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1096
Kõik eestis ehitatud(ja võistelnud)tsiklimootoriga bagid on siiani olnud Kawasaki mootoritega(12r, 14r)
Balti MV kasutavad kõik enamasti tuunimata standartset tsiklimootorit, EM-il kindlasti enam mitte.
Seal pole ka haruldus, kui neid mootoreid kulub yhel võistlusel 2-3.
Kuna auto tuleb kerge, jõu puudust otseselt pole. Probleemiks on olnud hoopis kasti vastupidavus.
Busale paistab liikuvat ka tugevamaid kaste( ka kolmekäigulisi), kawa oma pole ette jäänud.
Kuna meie viimased autod on automootoriga, pole nende tsiklimootori arengutega väga kursis enam.
Üldiselt on kasutusel ikka ainult ZX14r ja busa. On ka kahe 600 või 750 mootoriga asju ehitatud.
(liiguvad jutud kahe mootoriga autode keelamisest)
Priit
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 29 Okt 2011, 00:20
Postitas korke
Need eestis ehitatud bagid on ainult ühel põhjusel kawa mootoriga. Kokkusattumus !!!
Hayabusa mootor on igatepidi parim valik eriti just kasti pärast !
Tuunida tasuks töökindlust ,et mootor suudaks vastupidada pöördele ja räigetele mootori pidurdamistele.
kidd kirjutas:
Kõik eestis ehitatud(ja võistelnud)tsiklimootoriga bagid on siiani olnud Kawasaki mootoritega(12r, 14r)
Balti MV kasutavad kõik enamasti tuunimata standartset tsiklimootorit, EM-il kindlasti enam mitte.
Priit
Re: Küsimus mootorite kohta
Postitatud: 29 Okt 2011, 02:01
Postitas argo_1974
3-käigulisi kaste valmistab mõlemale mootorile Graham Dyson, http://www.novaracing.co.uk/default.htm