1. leht 1-st

esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 22:28
Postitas marks1

tere.
ratas intruder vl1500. käed lenksust lahti lastes hakkab lenks vibama sirgel teel. vianoris öeldi, et esiratas 5 grammi vaid tasakaalust väljas, pandi õigeks. samuti ühtegi muna üleval ei ole, pidavat peaaegu ideaalne olema.mõistus otsas.
:bsmile:


Re: esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 22:37
Postitas 426f

keevita haamer esimese ratta külge


Re: esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 22:44
Postitas mart211
marks1 kirjutas:

tere.
ratas intruder vl1500. käed lenksust lahti lastes hakkab lenks vibama sirgel teel. vianoris öeldi, et esiratas 5 grammi vaid tasakaalust väljas, pandi õigeks. samuti ühtegi muna üleval ei ole, pidavat peaaegu ideaalne olema.mõistus otsas.
:bsmile:

Rehvi eripära. Pane uus rehv, vaata kuidas siis on. Või siis hoia käed lenksul :D


Re: esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 22:44
Postitas daub

Aga kas nad seda kontrollisid kui laines velg on? Ma arvasin ka alguses, et see ei mõjuta. Pärast Skymotos rehvivahetust Dr. Neeme mainis, et tegi velge vähe sirgemaks, maanteel ei saa enam arugi, et lenks näpu vahel on, nii rahulikult käitub.


Re: esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 23:04
Postitas retro

Võivad roolikannu laagrid ka läbi/lõdvad olla.
D9-l vahetasin vanad kuulidega laagrid uute koonusrull-laagrite vastu ja probleem kadus.
Enne tahtis suht kohe tankslap-i teha :)

Ja balansist 10g väljas esiratas ei põhjusta vähemalt kun 130-140 mingit vibra.
Ning kõver esivelg ka (proovitud)


Re: esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 23:16
Postitas marks1

kaheksas ka esiratas ei olnud.


Re: esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 23:18
Postitas marks1

rehvi viga ei saa olla, olen 3 aastat sama rehviga juba sõitnud.


Re: esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 23:22
Postitas Ercki

Kas nüüd hakkas vibama või on koguaeg vibanud? Üldiselt on see rehvi viga. Ratas käib vabalt ja ühtlaselt ikka ringi?


Re: esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 23:27
Postitas marks1

seda ei kontollitud ratta küljes, kas käib vabalt. tehti vaid harilikpalantsi panek. seda pean homme vaatama. hea mõte


Re: esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 23:28
Postitas marks1

nüüd, paar nädalat tagasi hakkas see jama.


Re: esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 23:37
Postitas margus.

selles ongi viga, pane uus rehv


Re: esiratas vibab

Postitatud: 15 Okt 2011, 23:38
Postitas 426f

millal esiratta laagreid vahetasid


Re: esiratas vibab

Postitatud: 16 Okt 2011, 08:53
Postitas Tuono
marks1 kirjutas:

rehvi viga ei saa olla, olen 3 aastat sama rehviga juba sõitnud.

:wack: Sama jutt ,et õli viga see ei ole ,sest õli ei ole! :mrgreen:


Re: esiratas vibab

Postitatud: 16 Okt 2011, 17:40
Postitas madjs

Nojah, kui uut rehvi ei viitsi paigaldada siis keera rohkem peale, äkki läheb resonantsist välja :mrgreen:


Re: esiratas vibab

Postitatud: 16 Okt 2011, 20:43
Postitas prohor

mul oli rattalaager sodi ja sama pull


Re: esiratas vibab

Postitatud: 16 Okt 2011, 21:13
Postitas rockhell
marks1 kirjutas:

rehvi viga ei saa olla, olen 3 aastat sama rehviga juba sõitnud.

hehe :) selle teooria jörgi sõidad 10 aastat veel SAMA rehviga ja hakkad mõtisklema, et :"kurat, vihmasel teel ei pea" :D ...tubli!


Re: esiratas vibab

Postitatud: 16 Okt 2011, 22:01
Postitas marks1

nagu ma esimeses postituses ütlesin, vianoris vaadati üle ja velg ning rehv olid tip-top korras, muster on kah korralik. 8)


Re: esiratas vibab

Postitatud: 16 Okt 2011, 22:06
Postitas marks1

rattalaagreid ma pole vahetanud, kontrollin :bsmile:


Re: esiratas vibab

Postitatud: 17 Okt 2011, 09:35
Postitas StreetMoto

Esiotsa vibra võib tekkida kas ühest järgmisest või siis kõigi mainitute "õnnetu koostööna". Kõik väljendid on maakeeli, mitte tehniliselt perfektsed:

  1. Esiratas tasakaalust väljas
  2. Esiratas "munas"
  3. Esiratas "kaheksas"
  4. Rattalaagrid tahavad vahetust
  5. Piduriketas kõver
  6. Rattarumm kõver
  7. Esipiduri kolvid pooleldi kinni
  8. Lenksukannu laagrid pole korrektselt pingutatud
  9. Lenksukannu laagrid tahavad vahetust
  10. Rehv kulunud ebaühtlaselt (muster võib olla täiesti OK)
  11. Rehv praak või saanud löökaugus karkassivigastuse
  12. Tsikli esihargi kaldenurga eripära (võimendab vibrat, kui üks punktides 1-9 on korrast ära)

Ja on veel neid põhjusi aga eelnenud olid levinuimad... Ja kui igaüks on ainult natuke paigast ära, siis õnnetult kokku langedes on tulemus päris intensiivne. Samas piisab ka ühe faktori suuremast kõrvalekaldest, et laperdama hakata.


Re: esiratas vibab

Postitatud: 17 Okt 2011, 10:24
Postitas 417

pigem klassikaline rehvirõhk madal häda


Re: esiratas vibab

Postitatud: 17 Okt 2011, 11:00
Postitas StreetMoto

Jep - ka see. Eesti tingimustes on ka see tõesti juba klassika. Kõigest 0,2-0,4 mööda pandud rehvirõhk annab endast kenasti märku, seda eriti konstantse raadiusega pööretel. Aga eeldasin, et kui Vianoris juba käidud rehvi tasakaalu kontrollima käidud, siis rõhk vast ikka ka kontrollitud...


Re: esiratas vibab

Postitatud: 17 Okt 2011, 11:19
Postitas 417
StreetMoto kirjutas:

Jep - ka see. Eesti tingimustes on ka see tõesti juba klassika. Kõigest 0,2-0,4 mööda pandud rehvirõhk annab endast kenasti märku, seda eriti konstantse raadiusega pööretel. Aga eeldasin, et kui Vianoris juba käidud rehvi tasakaalu kontrollima käidud, siis rõhk vast ikka ka kontrollitud...

minu kogemus ütleb et tubases tingimuses seisnud ratas ja soe ruum versus kõlm asfalt ja jahe tuul ja hetkeline juhitavuse kadumine koos leknstrampiga on kiire tulema. Eriti veel kui rehv on olnud aastid sama ja tegelikult lähemal vaatlusel ka pragune ja kohati plastistnud.
See kevade otsisn 600 gixxeriga sama sündroomiga viga taga ja lõpuks aitas rõhu lisamine asja korda.


Re: esiratas vibab

Postitatud: 19 Okt 2011, 22:24
Postitas marks1

tnx kõigile kes mõtlesid kaasa. viisin paar päeva tagasi ratta tuttava juurde- seal selgus et vianoris oli polt, mis läbi ratta jooksed vigaselt kokku pandud. kannud, mis vasta velge peaksid olema olid ühelt poolt u sent väljaspool. põhjus oli selles, et pingutus kuuskant oli üle keeratud (see ei maksa midagi, aga kurb, et poisid selle südamerahus tagasi panid) . hea, et läksin sinna, kuna vana kes uueti üle vaatas, ütles, et sõites oleks võinud juhtuda et esivelg risti sõites oleks hüpand (hiljem mõtle, et mis selle põhjustas). see polnud küll põhjus miks ratas vibas. kuna mul elirehv eriti suure mustriga, oli seda raske märgata- rehv treppis. ponud sellest kuulnudki, aga kui vana seda teise ratta peal näitas, millel väikesem muster, nägin seda enda rattalgi. halb esimene kogemus selle firmaga mida soovitati, et teeb kõik käigupealt ja kiiresti ära! (crash)


Re: esiratas vibab

Postitatud: 20 Okt 2011, 01:07
Postitas ralf

Kahjuks tuleb tunnistada, et paljud autorehvide paigaldajad ei tea tsiklitest ja nende omapäradest, eriti mis kaasnevad mingite kinnituste "lõtvumis" tagajärgedest mitte midagi! :D Soovitan käia ettevõttetes, mis tegelevad vastava valtkonna sõidukitega! :D Endal pärast puhtam, kuivam ja muretum tunne! :D