KTM-ide kohta.
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
KTM-ide kohta.
Tere, plaanis 600cc kasutatud enduuro KTM osta, aga kui vaadata alla 2000euri maksvaid 600cc-si ktm-e siis on paljudel lisainfosse kirjutatud midagi taolist:
Ratas korralikult hooldatud, õlivahetused 20 tunni tagant, mootor hooldatud Kauritmotos, keps, kolb, sõrm, rõngad, mootori pooled, uus õlipump, jahutusvedeliku pumba kuluosad uued, õlitus läbi raami, taga amordipuksid uued.
Kas KTM-idel tulebki teatud ajatagant kolbe ja muid mootori vidinaid vahetada? või on need juba arvatavasti nii ära hooratud et ost ei tasu ära?
Räägiti, et KTM on üleüldse üks parimaid masinaid maailmas, ise ma seda ei tea sest pole kunagi ktm-i omanud ega pole ka eriti tuttavaid kellel oleks olnud. Küll aga tean et honda on väga hea masin, siit siis tahakski teada saada et mis masinate mootorid tavaliselt kõige paremini kestavad. Või on ktm-i mootoritel asi selles et nad nii võimsaks on timmitud ja siis seetõttu tuleb teatud osi välja vahetada ja kindlasti teatud õli tihti vahetada?
Re: KTM-ide kohta.
See 600-ne mootor on KTMil väga "elukas", ja 20 tundi on hea hooldevälp (EXC mootoritel on see mingi 8-12 tundi). Ja üldse ma ei jaeksin mootorattad märgide põhjusel (KTMid, Hondad, Yamud jne...). On parem klassideks (nagu mototehnika.ee´l või motors24.ee´l), ja KTM on küll võimalikult kõigest parem omas klassis (juhtavus, kvaliteet, võimsus...)
-
Teema algataja
Re: KTM-ide kohta.
kahjuks ei ole siiani masinat mida ei pea hooldama ja mingi tundide järel kolbi , kepsu jne vahetama. pigem jookse kaarega mööda neist kes vahetavad aastas korra õli ja ütlevad et pole mootoris midagi teinud , nii hea masin
Re: KTM-ide kohta.
Mis sa selle kuuesajase KTM iga teha tahad.Kõigepealt sea omale eesmärk,milleks ja kus sa sõidad.Siis vaata kas see ratas ikka sobib selleks.Võistlemiseks ta ei sobi.
Re: KTM-ide kohta.
ma yamul vahetan õli iga 5 sõidutunni tagant ja kolb kestab 50h
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
Teema algataja
Re: KTM-ide kohta.
Selle 4 taktilise 620cclisega tahan sõita niisama linnas ja vahest ka põllul ja vahest väga harva ka sopaaukudes.
-
Teema algataja
Re: KTM-ide kohta.
oota misassja kui ma hakkan linnas küllaltki vaiksetel tuuridel ja ka maanteel sõitma siis ma peaksin pm iga nädal õli vahetama?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: KTM-ide kohta.
Eeldan, et jutt käib tavalisest Lc4 'jast.
Sellel on küll nii(minu ja manuaali arust), et korrapärane õli-, jahutusvedeliku vahetus ja klappide regull on töökorras mootorile piisav.
Täpsema välba saad, nagu mainisin, manuaalist.
-
Teema algataja
Re: KTM-ide kohta.
yeekim kirjutas:Eeldan, et jutt käib tavalisest Lc4 'jast.
Sellel on küll nii(minu ja manuaali arust), et korrapärane õli-, jahutusvedeliku vahetus ja klappide regull on töökorras mootorile piisav.
Täpsema välba saad, nagu mainisin, manuaalist.
Mhm tavalisest ja kõige odavaimatest lc 4-jadest räägingi, aga kui tihti siis võiks seda hooldust teha?
Re: KTM-ide kohta.
Õlivahetus on tavaliselt LC4-l 5000km tagant kui ei võistle. Klappide kontroll-regull vist oli kas iga õlivahetusega või üle ühe. Kolvi-kepsu välbad on vastava mudeli raamatud kirjas. Võimalik, et 100-120h. Samas, kui väga ei piina, peaks 200..250h käima küll korralikult hooldatud masinal kolb-keps.
JA kui arvad, et teistel mudelitel-tootjatel pole neid vahetusi teha vaja, siis on see täiesti jama. Kuluosad vahetatakse enamvähe samal ajal.
kristomikk kirjutas:Mhm tavalisest ja kõige odavaimatest lc 4-jadest räägingi, aga kui tihti siis võiks seda hooldust teha?
-
Teema algataja
Re: KTM-ide kohta.
Aga mis te yamaha 125cc 2taktisest arvate kah? ma ise suht lühike ja praegu ainult 700 euriga välimuselt norm pill müüa, ja kui kohale läheks ja vaataks et on tiptop masin, kas siis ikkagist tasub 2taktise ost ära? Kas seal peab ka vahetama kepse ja asju, tean et kolvi rõngaid tuleb kindlasti mingi ajatagant vahetada.
Re: KTM-ide kohta.
kolbi vahetad 2t krossikal 2x tihedamini,kepsu sama aja tagant, jupid odavamad, kokku tuleb sama kulu.
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Re: KTM-ide kohta.
no 125 ja lc4 on ikka siga ja kägu
aga siis LC neljast
viimati soetasin 1999 a sc
olen sõtnud umbes 2000km
masin oli ostes väga heas korras kuid kahe kuuga on olnud juba tegelikult kulusid küll
kütust võtab 1 liiter ja 10 km
ostaes panin uued midase rehvid, tänaseks on siledad kulu umbes 200 eur kui tahad korralikke
tagarattalaagrid läksid kohe alguses kulu nii 50 eur
sidurist sain jagu kulu umbes 125 eur
õlifiltrid vist umbes 24 pluss 24 eur
õli oli vanast ajast alles esindusest ostetud kulu vist 1,6 liitrit
tagumised piduriklotsid 28 eur
ketiõli läinud umbes 1 purk maksab vist nii 10 eur
õlivahetuse olen settinud 4000 km peale kuna kasutan natuke aeglasemat ülekannet ja
90% sõidan kruusa ja metsateid üle ühe õlivahetuse peaks ka klapid üle reguleerima
ostes pead arvestama et kui kasutad masinat sihtotstarbeliselt siis on ka regulaarkulusid
kui ostad ilma starterita pilli siis alla 182 pikkus ja alla 80 kalau juures on ilma kiirenduspumbata
karpaga käivtamine..............PiiP........piip piip piip
kui maisn on normaaslelt korras siis ei ole mõtet lasta exitada passi olevast märkest et 20kw
kinnihoidmiseks on vaja oskusi ja mehekätt
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
- Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
- Asukoht: viljandi
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: KTM-ide kohta.
417 kirjutas:kui ostad ilma starterita pilli siis alla 182 pikkus ja alla 80 kalau juures on ilma kiirenduspumbata
karpaga käivtamine..............PiiP........piip piip piip
Vähe hirmu jutt tundub see.Isiklikult jään mainitule 10 kg. alla, dekompressorgi nuka otsast välja visatud aga käivitamine on kukesupp. Asja nõks on lihtsalt vändaga väntvõll teatud asendisse ajada (teatud takti) ja siis üks matsakas anda. Ei saaks väita et masin kohvi oleks, survetakti tipus võib tõesti vända peal ühe jala peal kõikuda, ilma et see alla vajuks. Väiksemadki mehed selle käima löövad. Aga vb on ka asi selles et tegu pole ktm-i vaid 600se xr-iga
PUUPAADID
Re: KTM-ide kohta.
enamus kaasaegseid LC4-sid on autodekoga varustatud, seega käivitamine jalaga väga lihtne. Juba mittecomp. 620 mudelitel oli see minu teada peal.
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
Re: KTM-ide kohta.
mella kirjutas:enamus kaasaegseid LC4-sid on autodekoga varustatud, seega käivitamine jalaga väga lihtne. Juba mittecomp. 620 mudelitel oli see minu teada peal.
Võibolla minul pool automaatne dekop. Ise tõmbad kangi alla ja vedru vabastab
Aga mina teen õlivahetusi iga 1000 km läbimisel.
Re: KTM-ide kohta.
Et ilma deko hooba näppimata sa jalaga käima ei jaksa lüüa?
Raigo kirjutas:Võibolla minul pool automaatne dekop. Ise tõmbad kangi alla ja vedru vabastab
Re: KTM-ide kohta.
Oipläää, kunagi mingi 13 aastasena proovisin LC4 käima lüüa, ei teadnud, et sellisel pillil dekogi on. Vänt oli kah vastupidiselt minu tsiklile vasakul pool.
Omanik ütles, et annab mulle 3 õlut kui käima saan, sitta ma sain.
Re: KTM-ide kohta.
ärge kuulake seda jama mida keegi kuskilt kuulnud et ei jõua kickist käima lüüa
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 176
- Liitunud: 21 Apr 2006, 20:24
- Tsikkel: Honda africa twin 750
- Asukoht: tartu
- Tänanud: 18 korda
- Kontakt:
Re: KTM-ide kohta.
417 kirjutas:ostes pead arvestama et kui kasutad masinat sihtotstarbeliselt siis on ka regulaarkulusid
kui ostad ilma starterita pilli siis alla 182 pikkus ja alla 80 kalau juures on ilma kiirenduspumbata
karpaga käivtamine..............PiiP........piip piip piip
heh.. loll jutt. ise olen 70 kg ja pole mingit probleemi. mootoris veel uued osad sees ka.
ktm lc4, honda slr650, suzuki gs850, kawasaki vulcan 800, honda hornet 919, suzuki gsx600, Honda varadero 1000, honda vt1100, honda africa twin 750
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
Re: KTM-ide kohta.
mella kirjutas:Et ilma deko hooba näppimata sa jalaga käima ei jaksa lüüa?
Raigo kirjutas:Võibolla minul pool automaatne dekop. Ise tõmbad kangi alla ja vedru vabastab
Mella, jaksan küll aga kasutan alati dekot.
Re: KTM-ide kohta.
deko klapi kasutamine mõjub rahakotile hästi igasugused jupid saavad vähem koormust,ma ise pole automaatdeko klapiga tsiklit näppinud,aga manual deko klapp töötab väga mugavalt ei saagi aru miks oleks vaja automaat dekot
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: KTM-ide kohta.
jegesmesh kirjutas:Mina igatahes ei jõudnud
Selleks on oskusi ja teadmisi ka vaja!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: KTM-ide kohta.
Loff kirjutas:jegesmesh kirjutas:Mina igatahes ei jõudnud
Selleks on oskusi ja teadmisi ka vaja!
Kindlasti on vaja ülikool ka veel läbida.
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Re: KTM-ide kohta.
ok sõnastan ringi, kui oled kusagil mudas või karuperses ennast juba ära väsitanud ja pole korralikku toetuspinda siis on se piip piip
ja seda siis ILMA KIIRENDUSPUMATA KARPAGA ja kuuma mootoriga.
Noh aga pole võimatu et se on mu isiklik probleem ja yamu mehed on lihtalt tugevama jalaga
mina näiteks ei löö hooba alla ilma klapiga mängimata
Aga tagasi teemasse kui otsid niisama linnas tzillimse masinat siis vaata mööda ilma tasakaalustusvõlli ja starterita sc masinatest
neeed tunnnevad ennast koduselt ikkagi sopaaukudes ja metsas
linnas hooletult seisma jäädes asfaldiharjale võid edevalt küljeli kukkuda jne
vaata 620 supermotot mis on starteri ja 17 velgedega. Univesaalmustriga pole kruusal hullu. Ise olen teinud 600 km kruusateede matka slikkidega
kus kaaslase olid maastiku ja kärnkummidega ja polnud ka hullu olin samas tempos teistega , nautisn komepäevast trippi ja jätta jäin alles piusas liiva peal
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Re: KTM-ide kohta.
kristomikk kirjutas:Ratas korralikult hooldatud, õlivahetused 20 tunni tagant, mootor hooldatud Kauritmotos, keps, kolb, sõrm, rõngad, mootori pooled, uus õlipump, jahutusvedeliku pumba kuluosad uued, õlitus läbi raami, taga amordipuksid uued.
Kas KTM-idel tulebki teatud ajatagant kolbe ja muid mootori vidinaid vahetada? või on need juba arvatavasti nii ära hooratud et ost ei tasu ära?
Kasutatud paarkümmend tuhat sõitnud ühesilindrilist ostes peabki arvestama, et :
1) Kas vahetad ise hooaaja järel kolvi, kepsu ja laagrid.
2) Need on hiljuti vahetatud ja ratta hind vastav
Re: KTM-ide kohta.
Plaan siis soetada endale Ktm Lc4 2003 aasta. Äkki on mehi, kes teavad tunnevad antud masinat paremini......mis on tema head ja vead?
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: KTM-ide kohta.
Nii palju kui ma tean, siis 2003 aasta LC4 peaks juba suhteliselt muretu olema. Kaks õlipumpa, tasakaalustusvõll, starter, normaalne süüde ja karpa jne. Ehk siis kõik, mida minu rattal pole (v.a. tasakaaluvõll), ja ma ei kurda Küünlapesa veetorust võib vahepeal mingit ollust lekkida (googlest või advriderist otsides märksõna "green blood", suhteliselt ohutu asi). Aeg-ajalt võiks üle vaadata masina elutähtsamad poldid-mutrid, mis liimiga kinni pole - tuttaval tõmbas tagumine rattamutter sõidu ajal minekut. Muidugi uuri ka millised hooldused tehtud on, vältimaks hooaja alustamist kolvi või rõngaste vahetusega.
Re: KTM-ide kohta.
Bastard kirjutas:Nii palju kui ma tean, siis 2003 aasta LC4 peaks juba suhteliselt muretu olema. Kaks õlipumpa, tasakaalustusvõll, starter, normaalne süüde ja karpa jne. Ehk siis kõik, mida minu rattal pole (v.a. tasakaaluvõll), ja ma ei kurda
Küünlapesa veetorust võib vahepeal mingit ollust lekkida (googlest või advriderist otsides märksõna "green blood", suhteliselt ohutu asi). Aeg-ajalt võiks üle vaadata masina elutähtsamad poldid-mutrid, mis liimiga kinni pole - tuttaval tõmbas tagumine rattamutter sõidu ajal minekut. Muidugi uuri ka millised hooldused tehtud on, vältimaks hooaja alustamist kolvi või rõngaste vahetusega.
Tundub, et saab ikka käed õliseks ka teha Sõnade paar küünlapesa veetoru on ikka väga uus asi
Suured tänud. Pilt kohe selgem sellest rattast.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.