1. leht 2-st

Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 27 Sept 2011, 01:59
Postitas jegesmesh

Mõtlesin, et teeks ajaviiteks teema kuhu kõik kellele on mootor üllatuse teinud panevad pildi sellest vaatepildist.
On siis keps mootorist välja piilumas, kolb käigukastis või üldse mootorit lahti võttes enam väntvõlli ei ole, siis võib siia pildi panna.

Mul endal on kaks üllatust.

Esimene üllatus:

Sidurivedrupoldid jooksid lahti:
Pilt
Välja pudenes see:
Pilt

Kõigest mis seal vahepeal oli ei ole pilte.

Teine üllatus:

Tahtsin kolvirõngaid vahetada ja niisama sisse piiluda, tundub, et vaatasin õigel ajal sisse:
Pilt


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 27 Sept 2011, 08:44
Postitas mx77

Selle kolvi oleks pidanud vist juba eelmisel sajandil ära vahetama :)


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 27 Sept 2011, 09:06
Postitas kurikristjan

mina olen käigukasti tuksi pannud.

Pilt

Pilt

Siis ükskord jooksis rõngas aknasse. Silindrist ja kolvist kahjuks pilti pole, kuna polnud midagi vaadata.

Pilt

Nädalavahetusel koju lähen, siis võin siniseid kepsusid ja sulanud kolbe ka pildistada...


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 27 Sept 2011, 11:14
Postitas ishijupp

Heh, mõne aastatagused pildid värskelt kapremonditud vanatehnikast. Süüdlaseks valesti loetud kepsu mutri pingutusmoment ja noname splint.
http://web.zone.ee/boxxer/Destruction/index.html


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 27 Sept 2011, 11:57
Postitas sinilind123

Ka minul on kerge üllatus tulnud.
Pilt

Siin siis uus kolb vs vana kolb. Jooksis tükkideks ära alt :wack:


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 28 Sept 2011, 10:02
Postitas Tsikkelröövel

Oooh... siin palju koledamad pildid, kui seal lehel, kus katkised mootorratturid olid...


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 28 Sept 2011, 15:33
Postitas Hollowinside

Minu üllatus oli järgmine,
ennem hüpet just, kõlas selline hääl nagu oleks kett maha tulnud.
Tagurpidi mäest alla vajudes avastasin, et asi ei ole nii.
Raja ääres juba mehaanik ütles, et ei kõla just kõige odavamalt.
Mootorit lahti võttes selgusid järgmised asjad.
Katki läinud klapikübar on selle kõik põhjstanud.
Plokikaanelt õlikanalid läinud ja katkine klapp,
Pilt
väljalaske nukkvõllil kriimud peal ja kolvi küljes metalli tükid ehk klapikübar,
Pilt
Kurjajuur, nii palju kui sellest alles,
Pilt
Ja siis palusin jõuluvalalt, et minule jõulud kiiremini jõuaks see aasta,
Pilt
Pilt


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 28 Sept 2011, 16:17
Postitas mx77

Kas klapevedru alune seib ka katki läinud?


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 28 Sept 2011, 23:31
Postitas Hollowinside

Ei oska vastata aga mis sellest?
Hakkas huvitama.


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 29 Sept 2011, 09:02
Postitas mx77
Hollowinside kirjutas:

Ei oska vastata aga mis sellest?
Hakkas huvitama.

Mõnes mõttes jah. Purustused on veidi huvitavad. mis aasta suzu see sul oli, sest sellel kawaga ühistöös tehtud pillil on neid klapikanne ennegi puruks läinud aga sellist kahju pole tekkinud.


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 29 Sept 2011, 10:23
Postitas bitter

Mina ei saa aru kuidas nukkvõll (sile ju?) sai selle õlikanali maha lihvida paari sekundiga?


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 04 Okt 2011, 12:18
Postitas Hollowinside

Mõlemad nukad on sooni täis plus siis sisselaske oma on nii korrast ära, et ei kannata tagasigi
asetada. Väljalaske oma on saanud ka nö. kuivalt sõitmisest, pole õli saanud.
Seega lähevad mõlemad vahetusse.
2004 aasta Suzu.


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 04 Okt 2011, 12:57
Postitas mx77

Äkki need nukkvõllid olid hoopis laialimineku põhjuseks? Pesa juba enne kinni jooksnud ja lõtkud sees, ning seepärast togis ka kannu puruks. Ei kujta kuidagi ette, et puruksläinud kannu tõttu lihvib nukkvõll oma pesa nii ära ja just alumise poole!


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 04 Okt 2011, 13:48
Postitas Hollowinside

Kui see nii peaks olema siis kas tõesti max. 5-7h tagasi poleks olnud seda näha?
Või siis tuleb kirjutada nimesi kes müüvad si**a.


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 05 Okt 2011, 19:05
Postitas shaggy

minu mootor tegi väga toreda üllatuse
http://www.upload.ee/files/1710446/2011 ... 5.jpg.html

http://www.upload.ee/files/1710450/2011 ... 3.jpg.html

kolvist jäid järele u 2 cm2 suurused jupid


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 05 Okt 2011, 19:42
Postitas jorsin
shaggy kirjutas:

minu mootor tegi väga toreda üllatuse
http://www.upload.ee/files/1710446/2011 ... 5.jpg.html

http://www.upload.ee/files/1710450/2011 ... 3.jpg.html

kolvist jäid järele u 2 cm2 suurused jupid

Keps ei hüüa tulles:)


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 05 Okt 2011, 21:41
Postitas 426f

mul 750 vene boxeril oli 300km kolin sees ja siis viimasel õhtul käis mootor nagu kulda,ennem suri välja ja paukus ja järgmisel hommikul tööle minnes käis pauk ja mootor oli blokkis siis näppisin sidurit pidurit ja sain seisma korra tallasin kicki no see ei liikunud,mõned päevad hiljem kui parema poole silindrit eemaldasin siis paistis keps ja kolbi polnud näha,sikutasin edasi silindrit ja hakkas paistma loperguse auguga kolvisõrme auk ja kolvi sõrm mille küljes oli kolvi tükike keps ise loksus 5cm silma järgi ja siis vaatasin silindrisse sealt paistis kolvi pealmine osa,ülemise rõnga tagant oli pooleks,ennem lahti võtmist sai proovitud käivitada,just see parem pool lubas aga siis poos mootor kinni nii mitu korda järjest,peoga haarasin karterist õli seest igasuguseid kolvi erinevaid tükke ja panin tühja silindri mootori külge tagasi ja sõitsin koju 9km,kui ilma sidurita käike vahetasin siis kruusateel võttis isegi ratta ringi silma järgi 0,5m juttid sai,ja kui 60km/h sisse sain jäi paremas silindris kepsu kolin päris vaikseks,aga selle 1 kolviga boxeri hääl oli sama nagu 4 taktilisel muruniidukil,koju jõudes keerasin õlimõõte varda välja ja sealt voolas bensiini välja,hea et parema poole küünlale juhet peale ei pannud,pärast üritasin seda 1 kolviga mootorit kokku lasta,45minti käis mootor koha peal seistesgaas põhjas ja silinder auras ja ikka käis edasi


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 07 Dets 2011, 20:47
Postitas yeekim

Minul jälle ei tulnud silinder maha : :twisted:
Pilt
Üks sisemine tikkpolt oli NIIIII kinni roostetanud, et....
Ei aitanud seal kuum, külm, keemia-pooleks ka ei tahtnud keerata.

Tagatipuks kukkus üks mutter karterisse :wack:

edu


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 09:35
Postitas riksx

ROTAX 582 mootor deltaplaani pealt.

Pilt

Sõideti väga vale õliga ja tulemus on selline.

Pilt

Pilt

Silindrid puurimisse ja uued kolvid sisse.

Pilt

Pilt


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 10:04
Postitas mx77

Mis see väga vale õli oli? Tundub, et nagu 4T mootoriõli või?


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 10:26
Postitas Syn

Adinol? :D


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 11:08
Postitas piloot
Syn kirjutas:

Adinol? :D

Olgu või dvanol peaasi, et selleks otstarbeks ettenähtud st. 2T õli. Sealt vbl. pigem miskit 80w90 läbi käinud :twisted:


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 11:30
Postitas 2stroketaliban

Jah,vaadates pilte on teema pealkiri natuke mööda,sest enamikel juhtudel piltidest on näha mis juhtub mootoriga kui omanik/hooldaja teeb katseid valede õlidega või lastakse kolb elueast korda 6 üle. Pealkirjaks pigem: Kuidas mootor mind karistanud on hoolimatuse ja teadmatuse eest! 8)


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 11:31
Postitas petz

kahepoolesel tsetil keeras kolvi ja hülsi pekki tõenäoliselt õlimüüja poolt soovitatud valvoline motorcycle 2-T mineraalõli. õli - bensiini segu sai tehtud
1 : 20 le. kusjuures mootor kinni ei jooksnud, liiva ei saanud vaid lihtsalt kustus tasapisi ära.
mootorimehe esimene kommentaar kolbi - hülssi nähes oli, et see masin oleks nagu puhta bensiiniga käinud.
kolb nägi välja suht samasugune nagu sellel deltaplaani mootoril.pärast remonti sai addinoli 2-t sünti kasutatud ja kolvi-hülsi osa kestis probleemideta.


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 11:47
Postitas piloot

See delta- või paraplaan või misiganes on kindlasti küllaltki ekstreemne riistapuu. Kui aga üheltmaalt sellist adrekalaksu enam ei tule, kui esimeste sõidukordadega siis saab ekstreemi juurde lisada vale õli lisamisega :mrgreen:


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 14:57
Postitas kurikristjan
petz61 kirjutas:

kahepoolesel tsetil keeras kolvi ja hülsi pekki tõenäoliselt õlimüüja poolt soovitatud valvoline motorcycle 2-T mineraalõli. õli - bensiini segu sai tehtud
1 : 20 le. kusjuures mootor kinni ei jooksnud, liiva ei saanud vaid lihtsalt kustus tasapisi ära.
mootorimehe esimene kommentaar kolbi - hülssi nähes oli, et see masin oleks nagu puhta bensiiniga käinud.
kolb nägi välja suht samasugune nagu sellel deltaplaani mootoril.pärast remonti sai addinoli 2-t sünti kasutatud ja kolvi-hülsi osa kestis probleemideta.

vale õli võib ka kepsulaagrile otsa peale teha.
kui mõni valab näiteks odavat saeõli oma kahetaktilisse raketti ja räägib juttu juurde, et kõrged pöörded ju mõlemal, siis selle peale võib küll täiesti vabalt käsi laubal "d'oh!" öelda.


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 16:12
Postitas riksx
mx77 kirjutas:

Mis see väga vale õli oli? Tundub, et nagu 4T mootoriõli või?

Deltad kuuluvad vanematele härrastele ja ma ei tea kust nad võtsid idee ja kallasid kardi racing õli sisse. Õli purgil oli kirjas, et alla 12000 pööretele ei sobi.
Eks nad vaatasid 2T ja täissünt, valasid sisse ja tuld. Ttegemist oli Statoili õliga

Ma siin kunagi lahkasin teemat ja lõpus tuli välja, et kõrgete pöörete õli põlemis punkt on nii 4 korda suurem. Nende mootorite normaalne töötamis pöörded on 4500. Õhku tõusmisel kasutab 7500 ja see on ka max. Piltikult öeldes, õli lihtsalt ei põlenud ära, vaid kogunes kolvile. Huvitav oli see, et mootor kunagi kinni ei jäänud ning jõu kadumist eriti ei täheldanud. Läks pöördesse ja toimis väga hästi. Kui propellerit ringi ajada siis mingisugust kompressiooni polnud. Ma tegin remondi ära, lugesin sõnad peale ja mõlemad masinad töötavad ilma probleemiteta siiani.


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 16:28
Postitas mx77

Äkki oli siis hoopis kastoorõli?
Statoili koduka järgi nende 2T racing täissünt on täitsa OK näitajatega. leekpunkt 82 kraadi.
Kuigi olles näinud kastoorõliga kokku jooksnud mootoreid kahtlustaks ikka rohkem 4T õli.


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 17:34
Postitas mella

2 karti jooksid suvel kokku, mõlemal sees peaaegu uued kolvid. Lihtsalt uus partii racing õli osutus totaalseks rämpsuks. Kusjuures spetsiaalne Shelli kardile mõeldud õli, millisega oldi ka varem sõitnud.


Re: Mootor tegi rahakotile üllatuse.

Postitatud: 08 Dets 2011, 17:48
Postitas 2stroketaliban

bensiini segu sai tehtud 1 : 20 le

Vau, see lõhnab juba diisli järgi:D 125cc oleks veel mingi mõistlikus 1:30 250cc 1:35(on ka üsna rasvaselt pandud) korralik täissünt teeb veatut tööd veel ka 1:40 töristaja puhul.