Moto ajakiri

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Lugemata postitus Postitas napalm »

mx77 kirjutas:
Täitsa bro mõte. Talle tuleks ainult enne veidi eesti keele reegleid õpetada :D.
Mul on töö mida ma väga armastan ja mida ma olen terve oma teadliku elu teha tahtnud seega ma ei saa väljaandele toimetajana pühenduda aga kui keegi selle väljaande teeb siis ma kindlasti aitan kui palutakse nagu alati. Loomulikult ei ela ma õhust ja liivast ja nagu kõigi inimeste käest küsitakse minu käest rutsi iga päev seal juures enamasti mõttetute ja ebakvaliteetsete asjade eest veel :) See tasuta tegemise aeg ka selles riigis ammu läbi arvestades seda mida väljaanded tegelikult teenivad .... aga paar kolm head lugu max võiks kuus kindlasti üllitada ja põnevaid asju ette lükata Rootsist - Aafrikani on kindlasti võimalik ohjeldamatult.

Vormida väljaanne mis on ikkagi oma Minaga üllitis ka maailmamastaabis mitte mingi tõlgitud uudiste ja press release’ide kogumik. Kindlasti saaks ka korraliku maketi ja marketingi poolega kõva õla alla panna. Eesti on omapärane motoriik ja eesti vajab oma riigi keskset julget ja sisukat väljaannet igal juhul. Probleemiks on aga enamasti see, et kõik tahavad olla direktorid ja keegi ei suuda kokku leppida midagi ja meeskonnana töötada. Isegi EMF ei ole sellega 15 aasta jooksul hakkama saanud ... müstika.

Kellel huvi võtku RacerX'iga ühendust tal on tegelikult see
asi selgeks mõeldud ja kirjas kuidas see Eestis üldse võimalik oleks ;)

Kui Skater'id said hakkama Sahtliga ja need on 20'sed kutid vaevalt siis peaks motomehed saama ka hakkama välja andega kus ei oleks piinlik kirjutada kellelgi ja mida oleks võimalik huviga lugeda ka kõigil.
Isegi siis kui see asi ilmub kas kaks või neli korda aastas. Sahtli poisid
ei tee ka seal juures keegi tasuta tööd kõik nad saavad suuresti täiesti korraliku palga selle asja juures. Keele huviliste ees aga vabandan endiselt - I have my reasons :) Õnneks on aga olemas väga armsaid keeltoimetajaid kes laused õigesse järjekorda oskavad tagasi tõsta :)


Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Eks nendel skateritel ja teistel rulameestel on tegelikult lihtsam sellist asja teha. Nende elustiili juurde kuulubi suures osas kambas olelemine ja tilli näppimine. Vaata või lumelaudureid suurtes mägedes - tavaliselt istuvad 20-kesi perseli mäe peal ja hängivad niisama. Ma jõuan tavaliselt 2-3 sõitu teha, kui need ühe.
Skaterid ei tee kunagi süstemaatiliselt trenni ja tehnika ka ei vaja eriti hooldust. Mul tavaliselt aprillist novembrini kaks päeva nädalas trenni tähe all, nädalavahetus võistlustel ja muud päevad rattaga tegelemisele. Pagan, kust see aeg võtta et põhitöö kõrvalt veel ajakirja teha.
Aga samas midagi, mis ei kajastaks kaboneni maailmavaadet oleks hädasti vaja. Muidu on see lihtsalt anekdoot, mis vaikselt visinaga ära sureb, sest müük puuudub->raha puudub->ajakiri läheb halvemaks->müük langeb jne.
Eriti see kevadnumber, mis oli lihhtsalt copy-paste sellisest infist, mida on võimalik lihtsalt netist leida.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

OK, oleme siis jõudunud tõdemuseni, et praegune Motomaania imeb vilinal.

Aga ehk pakuksite välja, mis võiks olla teistmoodi, mida välja jätta ja mida uut lisada, et ajakiri oleks aktsepteeritav?

Napalm, ütled et
Vormida väljaanne mis on ikkagi oma Minaga üllitis ka maailmamastaabis mitte mingi tõlgitud uudiste ja press release’ide kogumik.
Oskad sa anda juhiseid, kuidas saaks nii, et lihtne eesti mats saaks ligi sellisele infile, mis oleks rohkem kui kuskilt ajakirjast või pressiteatest loetud? Mitu sellist tegelast praegu EW pinnal eksisteerib?

Olen nõus, et praegune ajakiri ei ole selline nagu suuresti võiks olla. Siin on mitmeid põhjusi. No kasvõi ilmumissagedus, neli korda aastas ilmuvale väljaandele ei ole mõtet pakkuda ju uudislikku materjali, see läheb ammu hapuks enne kui trükki jõuab. Sama raske on ka reklaami müük, kui sa ei suuda tagada täpset ilmumisaega. Samuti on nii pika tsükli puhul probleeme identiteedi ehk nagu Napalm ütles "Mina" loomisega, rääkimata lojaalsete lugejate hoidmisest. Selle eelduseks on ikka tükkel mitte vähem kui 12 korda aastas ja regulaarsus nädala täpsusega.

OK, oletame, et meil on täiskohaga asjatundlik toimetaja, sisukas ajakiri ilmub kord kuus, on loetav ja pakub silmailu. Aga kes selle kinni maksab? kes on reklaamitellija? Vaadates tsiklistide arvu tõusu aasta-aastalt võib ennustada, et varsti hakkab kamoodustuma mingi turu-moodi asi, aga sinna on veel pikk tee minna.

Napalm, sa vist isegi tegid mõnda aega veebiportaali, aga läks lörri. Mis olid põhjused, kas mitte rahastajate nappus?
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ma ei tea, kas see on ainuõige lahendus, aga selle motoajakirjaga tuleks teha TehnikaMaailma või Autobildi trikki. Elik siis pugeda külje alla mõnele samas regioonis ilmuvale väljaandele (näiteks Bike), kasutada nende tõlkematerjali ja pisut ise juurde kirjutada.
Usun, et selliste ajakirjade kirjastused peaksid asjast olema huvitataud, sest igasuguste testide ja proovisõitude tulemused suudetaks maha müüa oluliselt suuremale publikule. Kulud oluliselt ei suureneks, tulud küll. nende ajakirjade müük originaalkeeles on ikka väga väike eestis. Samas TM ja AB müük tundub OK olema.

Kui keegi ajakirjanduse valdkonnast oskab kommenteerida oleks kena.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

pmst õige mõte, teiseks tuleks olla suurema kamba ehk siis Ajakirjade Kirjastuse AS vms hingekirjas. Nii on finantsiline ellujäämisvõimalus suurem (just kriiside üleelamine ja käivitusraskused), samuti ligipääs asjadele, mida muidu tuleks ise sebida (levi, kujundus, marketing).

Siin on aint üks vimka: see ajakiri peab olema kasumlik, et tunneks huvi välismaine partner ja Eesti emafirma. Kui keegi suudab kasumliku projekti kokku kirjutada, siis jõudu tööle!
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Ikkagi, mis asi on see põhjus, mis takistab siis oskajatel või tegijatel kätt külge lüüa praegusele Motomaaniale ning seda paremaks teha ( Kiiremini! :P ) või teha siis konkureeriv kodumaine ajakiri ?
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 418
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ural »

spinna kirjutas:
Ikkagi, mis asi on see põhjus, mis takistab siis oskajatel või tegijatel kätt külge lüüa praegusele Motomaaniale ning seda paremaks teha ( Kiiremini! :P ) või teha siis konkureeriv kodumaine ajakiri ?
Raha
Kasutaja avatar

Marauder
Postitusi: 326
Liitunud: 10 Juul 2004, 12:32
Tsikkel: Hornet 600 '03
Asukoht: Kuressaare

Lugemata postitus Postitas Marauder »

aeg kah :roll:
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Seda asja tuleb lihtsalt proffessionaalselt teha.
Kui ma hakkaksin artikleid vabast ajast kirjutama ei suudaks ma tähtaegu tagada - ikka oleks mõni tähtsam asi ees.

udu

Lugemata postitus Postitas udu »

mx77 kirjutas:
Kui keegi ajakirjanduse valdkonnast oskab kommenteerida oleks kena.
kui sul on soov ja tahtmine, siis kirjuta alustuseks mõnele olemasolevale ajakirjale artikleid ntx Hobiklubile, kui teed kaastööd siis saad natuke alast aimu.
eraldi ajakirja tegemine ei tasu ära,
ma võiks siia panna arvutuse, aga sel ei ole mõtet,
ajakirja käima jooksmiseks on vaja min miljon krooni.
mida rohkem on selliseid ajakirju turul, seda ebatõenäolisem on plussi tulla,
arvan, et uue puhta motoajakirja müük oleks 500-1000 tk/kuus.
palju õnne, joonista ennast plussi sellega.
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1246
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

HOBIklubi

Lugemata postitus Postitas Mix »

udu kirjutas:
...alustuseks mõnele olemasolevale ajakirjale artikleid ntx Hobiklubile
Muide! - mis on Hobiklubist saanud? Viimane number jäi kusagile suvekuudesse... rohkem pole ma teda näinud.
Kas Hobiklubi jätkab veel?
Kasutaja avatar

Marauder
Postitusi: 326
Liitunud: 10 Juul 2004, 12:32
Tsikkel: Hornet 600 '03
Asukoht: Kuressaare

Lugemata postitus Postitas Marauder »

jätkab, jätkab just oli siin ju teema ,us küsiti et mis värk on. Hobiklubi tegi erakorralise puhkuse, ning tellijatele pidavat uus hobiklubi jub areedel, laupäeval koju jöudma....osta pidavat saama järgmise nädala algusest...nii oli meelde jäänud kuskilt :roll:
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

HobiKlubi uus number tulekul !

10.10.2005

HobiKlubi on oma pisikese plaanivälise puhkuse lõpetanud ja trükki on antud HobiKlubi nr 5. Ilmumata jäämise põhjused on ajakirjas ka lugejateni toodud.
Tellijateni jõuab number loodetavasti käesoleva nädala reedel/laupäeval, kuid see sõltub paljuski Eesti Posti laiali jagamise kiirusest.
Jaeostja võib uut numbrit otsima minna järgmise nädala esimeses pooles.
Uue numbri sisukorraga saate te juba siinsamas tutvuda!

Loodan, et peahobiline seda www.hobiklubi.ee pärit tsitaati pahaks ei pane.
Suzuki GSX 750 Inazuma

Cal_Mer

Lugemata postitus Postitas Cal_Mer »

Mina tahaksin öelda tänusõnad neile, kes Motomaaniaga siiani maha on saanud. Mina olen leidnud igas ilmunud numbris huvipakkuvat lugemist.
Ma ei jõua käia ise kõikidel messidel ja surfata internetis motouudiseid ja reisijutte otsimas, seega olen väga tänulik, et keegi on viitsinud need eesti keeles kokku võtta ja kaante vahele panna.

Arvestades Eesti väiksust on piisav kui ilmub 2-4 korda aastas ja võiks olla näiteks Hobiklubi eriväljaanne.
Olen mõelnud nende ajakirjade tellimisele.

Tänud tegijatele!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

kui 2-4 korda aastas ilmub siis näiteks tehniliste nippide avaldamine suht mõttetu. Arvutage ise mitu aastat kulub, enne kui põhilised tehnikanipid trükitud saab (arvestades et üks how-to artikkel numbri kohta).

napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Lugemata postitus Postitas napalm »

sang kirjutas:
Napalm, sa vist isegi tegid mõnda aega veebiportaali, aga läks lörri. Mis olid põhjused, kas mitte rahastajate nappus?
100 000 aastas peale maksta tundus nagu mõtetu oma trenni ja elu ajast pärast mõnda aastat. Lootus oli, et tuleb kuidagi see asi ühe mütsi alla kokku eestis aga ei tulnud EMF nagu alati töötas ka vastu kellest sai loodetud koostööpartnerit. See tõttu sai juba alguses võetud ka seisukoht, et Eesti asju ei kästile üldse ainult eesti MM'i poisid aga lõpuks ei viitsinud üle maailma nende neti probleemidega igal võistlusel jännata ja kõike seda pealemaksmise meetodil teha. Parem sõidan ja ehitan pille sellest ajast ja kõik on tore ei ole vaja jaurata ;) :twisted: Eelmine aasta sai üle 8 aastast pingutust lõpuks eetrisse motocrossi MM'i Tv3'es aga selle suutis kah EMF lõpuks nii kihva keerata, et see aasta seda enam ei tulnud selle pärast. Üldiselt on kõik meedia vormid läbi proovitud AS Kohukeses ja jõutud järeldusele, et selles Akstsiaseltsis ei ole võimalik midagi nagu
väga teha tegelikult ja reaalselt kui tegemiseks läheb. Võib-olla siis kui tuleb suure toimetuse juurde mingi väljaanne kus on profesionaalsed inimesed koos vähemalt tehnilise külje poolelt, et midagi toimiks
vähemalt korralikult ja saaks keskenduda siiski sisule ja tervikule
korraliku loo tootmisele mis on lugu ikka ja kohe põnev lugeda.

Cal_Mer

Lugemata postitus Postitas Cal_Mer »

Ilmselt tuleks esmalt määratleda ajakirja sihtrühm. Kui võrrelda Tehnikamaailmaga, siis TM on nö silmaringi ajakiri. Proffid loevad ikkagi originaalkeeltes ja hoopis sügavamalt.
Mina isiklikult sooviksin pigem silmaringi ajakirja, uued rattad, vanad rattad, varustus-riietus, reisid, persoonid jne.
Ja kuigi ma ei võistle ega ehita, olen ikkagi motomaan, sest naudin kahel rattal maanteed ja ilma, olgu need millised tahes...
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Sihtgrupid on erinevad jah ja sellest tulebki osa "nägelemisest" ning hoiakutest "mõtetu või mõtekas, sisutu või sisukas". Ärilisest küljest vaadatuna võiks motomaania ja hobiklubi ehk kurameerida küll. Sisulisest küljest vaadatuna võiks ikkagi rcerx ja napalm jt. siiski mõne loo ju heategevuslikus korras ikkagi sinna kaastööd teha. Kõike ei pea ju ilmtingimata rahas mõõtma? Midagi ikkagi võiks heast tahtest ja kauduminnes teha. Sellise tahte puudmine või vaegus meid kõiki siin AS Kohukeseks muudabki.

Aga see napalmi poolt emf poole visatud kinnas üllatab küll ausalt öeldes. Ja ega see eestis muidugi midagi uut ei ole ka, et teema massidesse viimise eest muretsema pandud organisatsioon oma valdkonda hoopis sajaga kägistab.
Aga mis portaalist jutt käis , muide?
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

emf imeb muideks igas valdkonnas. Ta on ka spordiala arengu kohapealt piduriks. Ja seda otseselt võistluste jms. korraldamisega, mis tema valdkonna alla kuulub. Rääkimata siis mediiast või muust.

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Tasuta võib teha siis kui asi on cool ja tegemisest saad hiljem rõõmu.
Motomaania taolisesse ajakirja ei kirjutaks ma mitte kunagi ühtegi juttu. Ja vaevalt ka Napalm kirjutaks.
Isegi raha eest mitte.

Nagu ei ole mul soovi sõita motokrossi hobiklassi B või D või mis iganes kõige nõrgemas finaalis lihtsalt karika pärast.

Ikka kui tahad midagi teha juba, siis proovid seda maksimaalselt hästi teha. Eriti kui teema on südemalähedane. Ning nendega koos kes oskavad seda hinnata.
See pole mõeldud motomaania solvamisena.

Lihtsalt mõttemaailm on täiesti erinev ja suhtumine sellesse asja.

napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Lugemata postitus Postitas napalm »

spinna kirjutas:
Sihtgrupid on erinevad jah ja sellest tulebki osa "nägelemisest" ning hoiakutest "mõtetu või mõtekas, sisutu või sisukas". Ärilisest küljest vaadatuna võiks motomaania ja hobiklubi ehk kurameerida küll. Sisulisest küljest vaadatuna võiks ikkagi rcerx ja napalm jt. siiski mõne loo ju heategevuslikus korras ikkagi sinna kaastööd teha. Kõike ei pea ju ilmtingimata rahas mõõtma? Midagi ikkagi võiks heast tahtest ja kauduminnes teha. Sellise tahte puudmine või vaegus meid kõiki siin AS Kohukeseks muudabki.
Asja konks ongi selles, et nii palju on tasuta peale makstes tehtud telesaated tootmises, rahuvahelise pildi edastamisest ja üle saja artikli mille tulemus on ikkagi null täna sest kõik lasevad lõdvaks naudivad tasuta kaupa mis ei ole ju vale vaid tore ja väga maru aga vastutustundlik lugeja võiks mõelda, et see ei saa ju igavast kesta selleks võiks ka keegi teine panna õla alla, et see asi tööle jääks. Aga tulemus on meil ikka nagu kombeks nõutakse aga ise keegi midagi liigutama ei ole nõus. Eesti äri eetika kõik istuvad kõigil saba peal ja tahetakse ainult saada ise midagi andmata kellele see siis tuttav ei oleks J
Aga paraku As Kohukeses on ju see lugu, et kõik mis võimalik tuleb põhja lasta entusiastid viimase piiri ära kurnata tühjaks (olgu siis töö või raha kujul turgu arendamata küll - las lollid tõmbavad) ja siis nagu nälkjas uue poti otsingule asuda ärast kui asi on kummuli keeratud ja alati on vanasse kaevu sülitamise sündroom asjal veel juures. Tänamatus ... kõike võetakse iseenesest mõistetavalt. Asjad mida mujal eiole lihtsalt ja mis seab kohe hoopis teised mängureeglid. MCN'i kirjutan hea meelega tasuta kas või sest pärast on meil kas või tore olla ja see positiivne emotsioon on seda väärt kuhjaga eestis ma seda kunagi ei saa jne jne.

Lati alt panna nagu ka ei ole plaanis panna kuigi see nagu rahvussport või midagi, teise kohapeale keegi ju võidu ei sõida. Elu on aga lühike seega pole mõtet tobedustega tegeleda kui juba empiiriline tugev tunnetus on kätte saadud ja kui selge on sellest midagi ei tule mis maailma paremaks teeks any way. Aga see on ühe inimese seisukoht ja inimesed on hästi erinevad ja neile meeldivad erinevad asjad. Pealegi ei saa inimesele peale sõita selle eest, et ta ei tea seda mida ta ei tea sest ta ei saa seda teada ju. Sealt aga kas on tahtmist kulutada sõidetud tee uuesti läbi tallamiseks poole aeglasemalt või mitte, see on valikute küsimus aga sa teed seda
alati oma arendamise aja arvelt. Selleks peab olema motivatsioon kas siis maailma paremaks muutmise, fun'i, raha või millegi muu kellele kuidas vajalik või sobilik.

Hea näide on kus Avole sai toodetud mega kiirusega TV reklaam toetuseks EMF lubas kõik kanalid ise korda ajad kuigi sai küsitud kas ikka saate - tänaseni pole seda veel kuskil näidatud .... See ei ole vist päris normaalne suhtumine või midagi - ei tänan ei palun ei vabandust ei midagi lihtsalt nagu kohukese tasandil käib ollakse vait?

Mis puutub Eestis ajakirjadesse siis miks peaks neile midagi tasuta kirjutama EU ühtede kallimate hindadega riigis ning kõrgemate maksudega kus nad teenivad täiesti väga normaalseid kasumeid (oma töö kvaliteedi kohta väga suuri kasumeid) ja see, et motole ei maksta on nende suva ja suhtumine lihtsalt asjasse mitte raha puudus. Mäletan hästi kui eelmine aasta sai kirjutatud ühele Eestis olevale saksa auto ajakirja toimetajale '05 rataste originaal pildiga telgitaguste ülevaade. Tulemus. härra teatas ma pean minema automessile mul pole aega seda läbi lugeda siiski ja järgmine kuu pole enam mõtet ja oligi korras nagu eestlastega asja ajamine ikka 9 juhul kümnest saad tünni. Nädal aega tööd ja nagu Eestis ikka palgaks räigelt negatiivseid emotsioone ja lõplikult lõppenud suhteid ...

TM taikonautidest võiks kirjutada pikalt kohe. Sellise suhtumisega ei saa asju teha lihtsalt liiatigi veel tasuta! Tasuta asjad ei toimi kunagi ja sel puhul puudub ka igasugune respekt ning sina kannad üksinda kogu riski ja vastutuse, et siis mingi suvaline tolvan kes ei jaga asjast mõistmata seega isegi loo sisu kas see on tipp lugu või täielik plagiaat laseb sind üle sest tal vanaema kass sai düsenteeria. No milleks see kõik pole ju vaja seda AS Kohukeses on ja jääb igavesti probleemiks olulistest asjadest arusaamise ja eristamine mitte olulistest sest maailma pilt on täpselt nii üheplaaniline nagu Toompeal ja elusasemelaenu pikkune käesoleva nädala lõikes :)

Lühidalt ma ei usu motoajakirja tänases Eestis veel, inimesed ei ole valmis eriala ajakirjanduseks kui täna ei ole isegi EMF’is ega “maaletoojad” aru saadud, et võistlused on ainult selleks, et müüa rohkem mootorrattaid siis ma arvan, et enne kui need asjad selles lambi riigis mis polegi nagu isegi riik paika ei lähe ei juhtu midagi kui just peaminister ei juhtu olema Rossi või mx’er ühel päeval ja ta ei ehita 100 milli eest motokompleksi mis parandaks kliimat kõvasti ja harrastajad saaksid vabamalt erinevatel aladele läheneda. Täna aga juhtub seda ainult nalja spordi aladel kus võisteldakse kord paar aastas ja kanditakse siis raha ülejäänud aeg läbi Olümpiakomitee komude. Ajakirjades hoitakse aga oma toolidest sellise krambiga kinni, et juba selle pärast ei lasta põnevamaid härrasid (keda ma tean tervet rida) kirjutama sest siis peab ju tööd tegema hakkama või võib kinga osakonda saatetud saada. Ise ei söö ja teistel ka ei lase ,)

Veel on sooja ilma natuke sõita tuleb ja vähem mulised selle pika joru lõpetuseks.
napalm@metsa ja liiva

udu

Lugemata postitus Postitas udu »

milleks kirjutada sellist juttu? et mina olen äge ja teised on lollid ja kõik on pahasti.
ajakirjades ei ole just suured palgad ja kasumid on olematud.
ma arvan, et sinu jutu läbi lugemine tegi meid kõiki rumalamaks :(
Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martino »

racerx kirjutas:
Tasuta võib teha siis kui asi on cool ja tegemisest saad hiljem rõõmu.
Motomaania taolisesse ajakirja ei kirjutaks ma mitte kunagi ühtegi juttu. Ja vaevalt ka Napalm kirjutaks.
Isegi raha eest mitte.
Oh, näe, vaatad korra poolteise kuu jooksul Bikerisse ning jälle on huvitav ja lõbus :).

Ajakirja saab teha nii ja naa. Saab teha nii, et muu töö kõrvalt nokitseda ja kui kasumit tuleb, on tore. Kulud on madalad ja tulemus on ju olemas - mingisugune. Ega seda viisi ei saa valeks pidada - see lihtsalt ei pea kõigile sobima.

Saab teha ka nii, et see on kahele-kolmele mehele-naisele põhitöö. Need mehed-naised tahavad autoga ja tsikliga sõita, perele süüa osta, korterilaenu maksta ja töö käigus Müncheni, Pariisi, Birminghami ja Milano messil käia, Helsinki ja Stocki omadele lisaks. Siis tahavad nemad veel arvuteid ja fototehnikat ning aastas (igaüks!) paaril MM-etapil käia - motosport on ja jääb motomaailma liigutavaks jõuks. Ja nemad tahavad toimetusse tellida olulisemad motoajakirjad, et mitte vaid veebis surfata. Ilma selle kõigeta ei ole tõsiseltvõetavat ajakirja võimalik teha - ajakirjanik ei saa vaid küla pealt kuuldust numbrit kokku panna. Või noh - saab ju kah, aga kas ikka peab? Milline oleks tulemus?

Võtame nüüd kalkulaatori pihku ja arvutame väheke. Oletame optimistlikult, et meie seltskond rahuldub 12000-ga kuus puhtalt kätte. Oletame veel, et meil on toimetuses kolm inimest. See tähendab iga inimese kohta kuus puhast palgakulu 20568 krooni, kokku jämedalt 61700 krooni. Oletame, et me ostame ühe läppari ja ühe fotoaparaadi aastas. Läppari puhul tuleme 15-20 kiloeeguga välja, vähegi professionaalsem lähenemine fototehnika osas on kallim - sama rahaga saab ehk pruugitud profitaseme kere, optika maksab vähemalt samapalju, tõenäoliselt rohkem. Välkudest ja statiividest me praegu ei räägi, oletame et ma olen enese Velboniga rahul ja Manfrottot ei taha :).Tuletan meelde - me räägime tehnikast, millega MM-etapil pilti teha. Okei, ümardame ja ütleme et 50 kiloga aastas saame hakkama, sest midagi on tegijail ju ka praegu kapi otsas. 12*61700=740400, 50000 sellele juurde on 790400. Lisame kütuse-, ruumirendi- ja komandeeringukulud ning ajakirja aastaeelarveks on ainuüksi kontorikuludest miljon koos niuhti. Arvestades, et üle 6 numbri aastas ei ole paraku meie reklaamituru mahu juures reaalne teha, on tulemuseks see, et iga number peab tooma jämedalt 200 000 kasumit. Kui arvutame tiraažiks (ikka optimistlikud!) 3000 eksemplari ning eeldame, et kaanehinda üle 49 krooni naljalt tõsta ei saa ning sellestki läeb ca 20% levitajale, siis jääb meile taas kõige optimistlikuma stsenaariumi korral 'ainult' 80 kilo miinust, mille jagu me PEAME reklaami müüma. 80 kilo eest igasse numbrisse reklaami müüa on karm ettevõtmine. Ahjaa, trükikulud on kah paarkümmend tonni, nii et minimaalne reklaamimüük peab olema raudselt üle 100 000.... Ja see kõik ei sisalda kulusid turundusele, küljendustarkvarale, kontoritehnikale, siresäärsele sekretärile jne. Okei, oletame sedagi, et ajakiri ilmuks mingis kirjastuskontsernis, seega on need juba olemas, siresäärne ennekõike :)

See arvutus ütleb meile, miks ei minu ega RacerX ega ka näiteks Tarmo Riisenbergi (kes on hetkel aktiivselt tegutsevaist kahtlemata kõige profim motoajakirjanik) telefon kirjastajate telefonikõnedest punane ei ole. Kui keegi neist kirjastajaist tahab mulle vastupandamatut tööpakkumist teha, siis ma olen valmis selle vastu võtma :)

Nojah, ja lõppeks peab olema ka suur kutsumus valgustustööga tegeleda. Ma ei ole kindel, kas mul seda ikka niipalju on, et mingeid rahalisi riske võtta ning äärmiselt tõenäoliselt hävida.

- M -
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Oh, näe, vaatad korra poolteise kuu jooksul Bikerisse ning jälle on huvitav ja lõbus
Tõesti vahva lugemine. Mulle tuletavad mõne mehe postid meelde (õnneks juba möödunud) valimiste aega: virin on tohutu, et praegune võim (motoajakiri) on absoluutne saast ja kui mina võimule saaks (ajakirja teeks), oleks kõik hoopis parem ja säravam. Kui aga tehakse ettepanek, et noh, mine valima ja muuda olukorda (kirjuta siis praegusesse ajakirja, et see parem saaks), siis kostub lalin, et mis see minu hääl ikka loeb (sellesse ajakirja ei kirjutaks ma raha eestki).

Maasikas vahukoore otsas (Napalm):
Asja konks ongi selles, et nii palju on tasuta peale makstes tehtud telesaated tootmises, rahuvahelise pildi edastamisest ja üle saja artikli mille tulemus on ikkagi null täna sest kõik lasevad lõdvaks naudivad tasuta kaupa mis ei ole ju vale vaid tore ja väga maru aga vastutustundlik lugeja võiks mõelda, et see ei saa ju igavast kesta selleks võiks ka keegi teine panna õla alla, et see asi tööle jääks. Aga tulemus on meil ikka nagu kombeks nõutakse aga ise keegi midagi liigutama ei ole nõus. Eesti äri eetika kõik istuvad kõigil saba peal ja tahetakse ainult saada ise midagi andmata kellele see siis tuttav ei oleks J
Ehk siis mees tunneb (õigusega) muret, et keegi ei toeta õiget (tema poolt veetavat) asja ning kirub nii Eesti riigi kui kogu eestluse maapõhja. Samas aga ise vaid sõimab olemasolevat motoajakirja ega tee midagi selle paremaks tegemiseks (kuigi oskused ja võimalused oleks). Eestlase olemus lööb ka sul välja, Napalm :D

Ma saan aru, et tõsiste sportlaste ja maailma näinud tippspetside jaoks on Motomaania null. Aga mõtleme reaalselt: ega Eestis ei suudeta elu sees anda välja mitut erineva suunitlusega motoajakirja ning ega paljusid motomehi ka ei huvita MXi viimased kuluaariuudised ja disainigurude uusimad pintslitõmbed. Äkki suruks erinevate huvigruppide egod ühe ajakirja/kaubamärgi kaante vahele, et kõigil oleks millestki midagi lugeda? Et oleks ajakirjas nii üht kui teist? Muidu motolood taanduvadki kuhugile hobimaailma teiste teemade vahele kõrvuti purjetajate ja margikogujatega, 2 lugu tsiklismist kuus. See ei ole kah normaalne.

Cal_Mer

Lugemata postitus Postitas Cal_Mer »

Ma ei saa kuidagi jätta ironiseerimata suhtumist "ma ei tee midagi, sest ma olen vinge tegija".
Kõik oskavad öelda kuidas ei saa. Tõeliselt vinge on see, kes ikkagi valmis teeb.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Ehhee :) !
Peale mitut eraldi teemapüstitust jõuti siis käesoleva teema raames VIIENDAL lehel niikaugele, et kohaliku motopublitsistika poodajad-kritiseerijad ei tümita lihtsalt hea ja paha vormis, vaid on lõpuks ometi suutnud püsti saada ARGUMENTEERITUD väitluse.
Palju õnne, seltsimehed! 8)

Ette nähes tähenärijate rünnet : Noh, asiseks läheb ikka pisut eelpool viiendat lehte.
Suzuki GSX 750 Inazuma

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Cal_Mer kirjutas:
Ma ei saa kuidagi jätta ironiseerimata suhtumist "ma ei tee midagi, sest ma olen vinge tegija".
Kõik oskavad öelda kuidas ei saa. Tõeliselt vinge on see, kes ikkagi valmis teeb.
mõtlesin et ütleks midagi aga siis vaatsin, et mõtetu.
Omamoodi õigus loomulikult.

Aga katsu aru saada et see ei ole ühe inimese töö. Siin on tahtmisest ainult vähe nagu ühe näite najal juba teame ja millest on juttu olnud.

Kas ehitaja hakkab pilvelõhkujat ehitama kui ainukesed ma materjalid on paber ja guassvärvid ?

Cal_Mer

Lugemata postitus Postitas Cal_Mer »

Ma tean, et see pole lihtne, seepärast mind häiriski pisut terav kriitika.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Kas ehitaja hakkab pilvelõhkujat ehitama kui ainukesed ma materjalid on paber ja guassvärvid ?
ajakirja võrdlus maja ehitamisega läheb küll natuke demagoogiliseks, aga olgu, proovime vastata siis läbi ehitaja vaateprisma:

Kui mees tahab ehitada maja, kus sees meil kõigil oleks hea olla, aga tal ei ole midagi peale paberi ja guaššvärvi, siis mis on mõttekam, kas hakata tema üle irvitama ja seletama, kui mõttetu ta majaplaan on või aidata tal leida ehitusmaterjale? Ärgem unustagem, et meile kõigile läheks seda maja (või tegelikult küll ajakirja) vaja.

MA EI SAA ARU, MIS ON JONNIMISE JA MAHATEGEMISE POINT!

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Sang kastu aru saada mis ma öelda tahtsin. Ehitaja kes on midagi ehitanud või kes vähegi tõsiselt oma töösse kavatseb suhtuda ei hakkagi sellisel juhul ehitama ega isegi nõu küsima kellegi käest enne kui on kindel et kõik on olemas ja toimiv.

Seega nagu see vestlus siin erinevates teemades jne. näidanud ei ole tellija praegu valmis ega soovi vastavat toodet.
See protsent kes sooviks saab selle mujalt kätte.
Läheb veel aega.
Ja tore ongi, tuleb parem

Ja miks ise paremat ei tee ? Ju pole kindel et saaks selle asja nii toimima nagu peaks, samasugust asja nagu ilmub ei ilmu, on ja ei ole pole ju vaja ?

Ega kirjanduskriitik pole kirjanik, lihtsalt lugeja
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”