Moto ajakiri

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martino »

Cal_Mer kirjutas:
Ma ei saa kuidagi jätta ironiseerimata suhtumist "ma ei tee midagi, sest ma olen vinge tegija".
Kõik oskavad öelda kuidas ei saa. Tõeliselt vinge on see, kes ikkagi valmis teeb.
Jah, muidugi, saab ka nii vaadata. Aga see justkui valmis asi võiks olla jätkusuutlik. Hobikorras asjade tegemine ei ole jätkusuutlik, hobiasjad ei jää tõenäoliselt elama. Uskuge, ma olen seda paar kirja ülalpool toodud arvutust ikka aastaid arvutanud. No ei lähe numbrid paremaks, ei lähe kohe sugugi. Aga mina ei soovi rohkem firmasid pankrotistada, ma olen seda teinud rohkem kui tunnistada tahaks :).

Ütleme siis nii, et tõeliselt vinge mees on see, kes teeb valmis ka vinge ja elujõulise asja. Maailm ei vaja veel ühte kidurat väljaannet, kui maailmas on sadu HÄID. Neist headest on hea hulk ka meil kättesaadavad. Veel ühe hea tegemine on kallis. Kui keegi tahab sellele peale maksta, siis on see okei. Kuna ma ei ole (veel) Viking Lotto jackpotti võitnud, siis mina ei taha. Joosep kah ei taha, ja seda ei saa mitte kellelegi pahaks panna.

Minu tehtud jutte on tegelikult Motomaanias ka olnud, ja AutoBildis rohkemgi. Kui aega saan, teen ehk veel. Aga ma ei saa end ajakirjandusele pühendada - ma ei ela sellest ära. Ja see lihtne tõdemus paneb väga palju paika. Money makes the world go around.

Näe, just eile ostsin värske Performance Bike, Viljandist Centrumi R-Kioskist :). See, muide, on väga hea tsikliajakirjade valikuga koht, umbes sama hea kui piimakombinaadi juures oleva Neste R-Kiosk Tallinnas. Ja mina ei kujuta ette, kust Eestis saada sellist materjali, millest see ajakiri kokku on pandud. Muidugi võib messidel käia, juua Yamaha kulul veini, lobiseda inglise Eurospordi Toby Moodyga maast ja ilmast, jutelda venelaste Moto tegijatega, patsutada maailmameistreid ja nii edasi. Seda kõike tuleb teha, on tehtud ja tehakse tulevikus. Aga tõsiasi on, et sellisel tasemel materjali, mis on inglaste Bike/Ride/What Bike?/Performance Bike või siis konkureeriva MCN kaante vahel, ei saa meil mitte kunagi olema. Mitte kunagi - punkt. Ja ega seegi tõdemus optimismi lisa.

- M -,
ei ole eriti vinge mees, aga tunnistab seda ega hüppa üle enese varju


Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martino »

sang kirjutas:
Tõesti vahva lugemine. Mulle tuletavad mõne mehe postid meelde (õnneks juba möödunud) valimiste aega: virin on tohutu, et praegune võim (motoajakiri) on absoluutne saast ja kui mina võimule saaks (ajakirja teeks), oleks kõik hoopis parem ja säravam. Kui aga tehakse ettepanek, et noh, mine valima ja muuda olukorda (kirjuta siis praegusesse ajakirja, et see parem saaks), siis kostub lalin, et mis see minu hääl ikka loeb (sellesse ajakirja ei kirjutaks ma raha eestki).
Sang, Sina oled meil üks väheseid väljaõppinud žurnaliste ning peaksid teadma, et tegelikult ei saa vastutahtsi kirjutama sundida. Vähemasti peaks jääma mulje, et kirjutatav/räägitav on tõsiselt mõeldav. Mina, näe, täitsa usun, et Sina arvadki, et ressursisõjad on okei, ja arva pealegi :).

Ei ole oluline, mis see põhjus kirjutada mittetahtmiseks on - kas toimetaja isik, valitsevate tuulte suund või kuu faasid. Kui ei taha, siis ei taha, ja kogu lugu. Seda ei saa arvustada. Napalm on tegelikult ikka krossiasjus valgustustegevusega tegelenud küll ja veel ning ei saa sundida teda lõputult altruismiga tegelema.

Kui minu arvamus peaks oluline olema, siis ainuke viis Eestisse tasemel motoajakiri saada on siia saada kas venelaste Moto või skandinaavlaste Bike kohalik haru. Seda esimest on lihtsam loota - näe, Putin tuli Tallinnas juba võimule. Ja see pole tegelikult enam üldse naljakas.

- M -

napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Lugemata postitus Postitas napalm »

Martino kirjutas:
sang kirjutas:
Tõesti vahva lugemine. Mulle tuletavad mõne mehe postid meelde (õnneks juba möödunud) valimiste aega: virin on tohutu, et praegune võim (motoajakiri) on absoluutne saast ja kui mina võimule saaks (ajakirja teeks), oleks kõik hoopis parem ja säravam. Kui aga tehakse ettepanek, et noh, mine valima ja muuda olukorda (kirjuta siis praegusesse ajakirja, et see parem saaks), siis kostub lalin, et mis see minu hääl ikka loeb (sellesse ajakirja ei kirjutaks ma raha eestki).
Sang, Sina oled meil üks väheseid väljaõppinud žurnaliste ning peaksid teadma, et tegelikult ei saa vastutahtsi kirjutama sundida. Vähemasti peaks jääma mulje, et kirjutatav/räägitav on tõsiselt mõeldav. Mina, näe, täitsa usun, et Sina arvadki, et ressursisõjad on okei, ja arva pealegi :).

Ei ole oluline, mis see põhjus kirjutada mittetahtmiseks on - kas toimetaja isik, valitsevate tuulte suund või kuu faasid. Kui ei taha, siis ei taha, ja kogu lugu. Seda ei saa arvustada. Napalm on tegelikult ikka krossiasjus valgustustegevusega tegelenud küll ja veel ning ei saa sundida teda lõputult altruismiga tegelema.

Kui minu arvamus peaks oluline olema, siis ainuke viis Eestisse tasemel motoajakiri saada on siia saada kas venelaste Moto või skandinaavlaste Bike kohalik haru. Seda esimest on lihtsam loota - näe, Putin tuli Tallinnas juba võimule. Ja see pole tegelikult enam üldse naljakas.

- M -
Tiba legendaarseks motolistiks läheb ära ja null tulemus nagu alati ? :))) Härrad sang udu ja mis iganes C_Mlsd80+234u panid paika asja selgelt juba. Jääb vaid üks küsimus kas te olete valmis uue tsikli raha ning paar sada kuni tuhat töötundi välja käima kui ei pole vist nagu põhjust siin sõna väga isegi võtta, suhtus ei toimu võrdsetel panustus tasanditel nii öelda. Pealegi ei lugenud ega vaevunud te "kuulama" millest jutt oli tegelikult.

Veel kord kaasalöömisest: Motomaniale ning ka teistele väljaannetele on minu teada pakkumised marguse, raxerX ja minu poolt tehtud igakuiseks toimetatud mahuks ühestki neist ei ole midagi välja tulnud toimetuse ebapädevuse tõttu võib täna selgelt öelda. Ülejäänud rääkis nii RacerX kui Martino väga üheselt selgeks. Pole mõtet jaurata ja rämedusi üksteisele öelda seda tasemel ajakirja ei tule nii kui nii ;) Põnevat uut materjali aga ei saagi Eestis tulla sest puudub nii nõudlus kui tellimus kuna puudavad teadmised ja soov nii ühelt kui teiselt poolt seega on see suletud ring täiesti.

Selle kõige asemel võiks parem tsikliga veel viimast võtta. Selle kiskumise tulemusena ma mäletan jooksis laiali terve rida väga põnevaid motomehi Motolistist küll insenere küll muidu vahvaid mehi kellest täna ei tea midagi ning nii mõnigi oli neist ikka väga hea sulega mees!! Täna tulgu või veeuputus täiesti suva pea asi, et kuskil veel tsikliga sõita saab ja trenni teha oma lõbuks. 2020 tahetakse EU's kõik tsiklid keelustada any way. Väljaanded on ju olemas võta aga kaart ja telli ainult milleks see eesti ajakiri üldse - Easyrider on ju müügil ka Eestis ? :)))))))))

don napalm@teeme nii, et mind pole olemas ja ma ei taha
eestist midagi kuulda tegelikult.com

p.S: Lgp. Härra maaskas-sang mul on tunne, et meil on ilmselt ülekeskmise erinev kogemus nii tasuta tegemistest spordi, sportlaste kui kultuuri toetamisest, eesti nisshi pressis kui eesti ärimaastikul, et konsensusele jõuda aga mul on hea meel, et on inimesi kes on valmis veel tsoti ette viskuma seega jään põnevusega seda vaatemängu jälgima tänamatuse ja mölakluse polügoonil ;)

P.P.S: moto baseerub motospordil (tõsiasi mida eesti eirab aastaid kahjuks ja eesti motomehed on kindlasti maailmas ühed kõige vähem motospordist teadvad motomehed kohe kindlasti) ja nii jääb see kuni on moto kui seda eirata on sama geniaalne kui eirata suunatulesid ja peateed aga ka need viimased on teatavasti selles riigis lisavarustus ja rangelt vabatahtlik.
Kuidas aga motosporti eriväljaandes väljendada on ise asi ja kas seda teha üheplaaniliselt on ise asi aga sellest mida teadmata ei saa ka omada adekvaatset pilti motost. Loomulikult mingit mx ajakirja pole sada aastat Eestis vaja kuigi eesti on üks tipp mx riike maailmas ja Tanel Leok võistleb näiteks jaapani mv see nädal koos Evertsi ja Swordiga see on haruldane ja sellised asju ei juhtu väga teistel aladel sellisel tasemel aga ei saada sellest aru see riik ning tegeletakse kurat teab mis lambi aladega kus kunagi tulemust ei tule üks kõik kui palju miljoneid see läbi varastada riigikassast teie taskust :) Seega ka sellest tuleb kirjutada kuna see on tipus ja see on distsipliin mis õpetab kõik sõitma tasemel mis on arvestatav.
Võrrelge Käbi, Renese või Mella sõiduoskust kellegagi kes on sõitnud sama kaua aga mitte seal juures ka off-roadi. Vahe on suur sealt ka tõde.
Kui Rinka oma ema siis mx on isa igal juhul :)

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Ok. Paberiga lugu kahtlane aga mingi netileht ei tohiks nii ilmvõimatu asi olla. Praegu on olukord selline, et kui tahaks nädalavahetusel mõnda võistlust vaatama minna siis infi hui leiad. Rääkimata nimedest ja numbritest, et kes sõidab ja miks ja milleks. Kummaline, räägitakse huvi ja huviliste puudusest aga Eesti krossid on alati rahvast täis olnud, kui vähegi reklaami tehakse(va. 90ndate algus muidugi).
Ja arendage seda teemat edasi, sest minusugune meesmetsast saab siis ka ühtteist teada. Igaljuhul rohkem, kui ajakirjast mis ei ilmu :?
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Vaidluses selgub tõde, Napalm. Kuna me sel teemal midagi muud ei tee, siis ära võta meilt vähemalt vaidlemisrõõmu :)

Ausalt, ma olen väga paljuga, mis te seni olete öelnud, väga nõus. Ja mul on kohutavalt kahju, et erinevatest katsetest tekitada Eestis tõsiseltvõetavat motoajakirjandust pole seni suurt midagi välja tulnud. Ütlen ka kohe ära, et mul ei ole mingeid ambitsioone ega praegusel hetkel isegi mitte tahtmist hakata vedama järjekordset projekti. Küll aga tahaks toetada enda võimete piires projekte, millest võiks ehk midagi tulla. Loomulikult pole aga kõik nii kerge. Võite mind vajadusel nimetada ka kõvatajaks, kui hing sellest kergemaks läheb :)

Kõigepealt lähtealusest. Värton, Clausewitzi arvamus, et sõja eesmärk on vastase purustamine ning sellest lähtuv ressursisõja teooria ei ole minu arvates antud hetkel kandev teooria. See sõda on juba ette kaotatud. Pigem lähtuks Sun Zi väitest, et sõda on tasakaalu taastamine. Ehk siis minu arvates (tagasi motomaailma): fundamentaalne küsimus pole, kas Eesti turg suudab üleval pidada “päris” motoajakirja, küsimus on selles, kas me vajame motoajakirja. Kui vastus on, et vajame, siis tsiteeriks meie vapraid liitlasi ameeriklasi: If there’s a will then there’s a way.

Seega, me oleme kõik ühel nõul, et rahaliselt on motoajakiri täiesti mõttetu projekt, lihtsam on võtta patakas viiesajakaid ja hakata neid otsast lõhki käristama, aega kulub vähem ja stressi vist kah. Ja pankrot on vastik asi küll. Aga ma tooks siitsamast Eestist ühe näite. Üks härrasmees, M-H Kuuse, vedas praktiliselt üksi oma initsiatiiviga läbi raskete 90ndate Eesti autoajakirjandust. Tegi ajakirja, läks pankrotti, tegi uue, läks pankrotti jne. On möödas tühised aastad ja Eestis on autoalane nädalakiri, poolteist autoajakirja (TM on seda vaid poolenisti) ja mõne päevalehe autorubriigid on täitsa pandavad (lugege Postimehest Mihkelsi lugusid, väga hea ilukirjanduslik värk).

Põhimõtteliselt peaks tsikliajakirjanduse elushoidmine isegi lihtsam olema, põhjuseks on tsiklistide tugevam meie-tunne kui autojuhtidel. Ehk siis sihtgrupp on lojaalne, anna aga asja ette ja kõik süüakse ära. Väide, et
“Põnevat uut materjali aga ei saagi Eestis tulla sest puudub nii nõudlus kui tellimus kuna puudavad teadmised ja soov nii ühelt kui teiselt poolt seega on see suletud ring täiesti.”
On minu arvates Eesti motoasjanduse alahindamine. Tegelikult toimub ju meil kogu aeg midagi ja Eesti motosport on ju maailmatasemel. Olen teinud paar aastat nädalalehte umbes 3000 inimese tegemistest, iga nädal sai tehtud neli lehekülge uudiseid nii mis mühin, oli kirjutamisväärset küll. Kindlasti on sama ka Eesti motoringkondadega, lugusid oleks küll teha, need lood tuleb lihtsalt üles leida ja ära kirjutada.

Kasvõi sport: kohalikud rinka, MXi supermoto, võrrivõidusõidu, enduuro etapid (loo sisuks mitte niivõrd kes võitis, vaid kommentaarid-kuluaarid), suveti-sügiseti-talviti reisikirjad, siis tehnilised ja remondinipid, sõidutehnika nükked (tänav, rinka, MX), ajalugu, customiehitajad jne jne jne. Nii et teemasid oleks nagu mürin ka siit Eesti kamaralt, kusjuures paljud tahaksid neid lugusid lugeda, oleks vaid mees/naine, kes need kirja paneks. Paljudele on väga tähtis, et nende tegemisest või neid huvitavatest sündmusest ka kirjutatakse kuskil, seega on tänuväärset publikut Eesti-keskse ajakirja jaoks küll. Rääkimata siis sellest, et alad saavad populaarsust juurde, rahvas hakkab rohkem võistlustel käima, tõuseb ehk ka toetajate huvi (nii võistluste kui ajakirja suhtes). Kas selline ajakiri hakkab sisult ja vormilt välja nägema maavillane või väljamaine, sõltub juba tegijate viitsimisest ja oskustest.

Sellega olen absoluutselt nõus, et me ei suuda samas tempos rühkida Lääne tuntud ajakirjadega, kui tahame kajastada laia motomaailma uudiseid. Siin vallas peame tõesti lootma kas strateegilisele partnerile (Bike vms) või lihtsalt teiste ajakirjade refereerimisele.

Ehk siis kuhu ma tahan välja jõuda: Eestis on põhimõtteliselt võimalik teha motoajakirjandust, aga see ei tasu ennast praegu rahaliselt ära. Jääb üle kaks võimalust: kas keegi maksab lihtsalt selle lõbu kinni või see tehakse ära kambaga vabatahtlikkuse alusel. Tõenäoliselt reaalsem oleks viimane, kuid selleks läheb vaja tugevat tahet ja head kambavaimu koos toimetajaga, kes asja suudab ohjata. Eesti näide: fotoajakiri Cheese.

Ma olen nõus suure osaga kriitikaga Motomaania kohta. Esimene number oli õnnetu, teine hakkas juba natuke ajakirja meenutama, kolmas oli tehniline praak. Kipun nõustuma ka mitmelt poolt kuuldud kriitikaga, et kuigi Kullokas on hea lookirjutaja, ei ole ta kõige tugevam toimetaja/ajakirja kokkupanija. Vaatame, kas Motomaania suudab ületada Eesti ajakirjade kriitilist, neljanda numbri joont (suurem osa ajakirju lõpetab ilmumise hiljemalt pärast neljandat numbrit, kui kestab kauem, siis tavaliselt jääbki pikemaks kestma).

Lugupeetavad! Ma ei tahtnud oma eelnevate väljaütlemistega kedagi solvata või ennast tähtsaks teha. Ma olen veendunud, et paljudel teil on nii motondusest kui ka meediaärist märksa suuremad teadmised ja kogemused.

Ma tahan aga öelda, et Eesti motomaastik on piisavalt suur ja tähelepanuväärne, et pälvida mingit väljundit ka erialase meedia kaudu. Leiduks vaid üks hull, kel oleks nii tahet, oskusi kui aega, et asja vedada. Maailm ei vaja veel üht kidurat motoväljaannet, aga Eesti vajab kasvõi üht väljundit. Praegune võimalus selleks on vaid Motomaania koos kõigi oma vigadega. Kas toetada olemasolevat või ehitada uut?
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

sang kirjutas:
Kas toetada olemasolevat või ehitada uut?

Siinkohal meenutagem Autolehe esimesi, vanapaberile kohutavate rasterpiltidega trükitud kahelehelisi numbreid.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Eks sangal on tegelikult õigus. Aga siis peaks see punt, kes ajakirja teeb veidi kommertslikumalt seda teemat võtma, maha istuma ja panema kokku sellise ajakirja layoudi (mis seni minu arust puudu). Seni on nagu kirjutataud teemadest, mis omale või lähemale tutvusringkonnale huvitavad tunduvad, aga see ei taga suurt lugejaskonda.
Olgu peatoimetaja nii julge inimene ja pangu kasvõi siia foorumisse küsimus üles, milline see ajkiri peaks olema. Planeerigu ajakirja 4-6 numbrit ette ja kui teemad suuremalt jaolt teada, siis leiab ka kirjutajad ja ei pea sisu pastakast väljja imema. Tegelikult sirvinuna viimast ilmunud numbrit võtan mütsi maha eesti motoala äride ees, sest nii kiitsakasse ajakirja oli reklaampinda ostetud tõsiselt.
eks usun, et kui napalmilt ja racerx-iltki konkreetsetel teemadel artikleid tellida kirjutaksid nad need valmis.
Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martino »

sang kirjutas:
Üks härrasmees, M-H Kuuse, vedas praktiliselt üksi oma initsiatiiviga läbi raskete 90ndate Eesti autoajakirjandust. Tegi ajakirja, läks pankrotti, tegi uue, läks pankrotti jne. On möödas tühised aastad ja Eestis on autoalane nädalakiri, poolteist autoajakirja (TM on seda vaid poolenisti) ja mõne päevalehe autorubriigid on täitsa pandavad (lugege Postimehest Mihkelsi lugusid, väga hea ilukirjanduslik värk).
Noh, sel ajal kui M-H neid tegusid tegi, polnud ka äriseadustikku koos juhatuse liikme vastutusega. Kogu lugupidamise juures hr. Kuuse isiku vastu ei saa siiski mainimata jätta, et enese loodud ajakirjas on ta täna vaid rubriigiautor. Küllap on sellel mingisugused põhjused.

Kirjutada on täna maa ja ilm. Ei ole keeruline genereerida paar artikliteemat kuus. Keeruline on leida aeg, et see valmis kirjutada. Keeruliseks teeb selle vajadus teha päevatööd - jah, isegi mina teen seda vahel :).

Ah, lähme parem pundiga nädalavahetusel Kõrvemaale. Sang, oled tulija?

- M -

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

pole viitsinud selle teema eelnevaid postitusi lugeda,vaid arvan , et kas motoajakiri, mis meil ilmub 3-4 korda aastas, peab üldse korraga nii mahukas olema. kui võtta eeskujuks autoleht, siis piisaks sellestki,kui selline väljaanne ilmuks esialgu 2-3 nädala tagant ja tunduvalt õhemana või kasvõi kord kuus, samas kajastaks ka motomaailmas toimunut ja toimuvat palju objektiivsemalt . ma ei tea autolehe telgitaguseid ja pole viitsinud sellele ka mõelda, et kes ja kuidas jne. kuid kui nemad saavad , miks ei võiks ka motoajakirja või siis juba motolehe tegijad samuti hakkama saada. usun et mototeemalist materjali peaks ju jätkuma.

napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Lugemata postitus Postitas napalm »

kõrtsmikumolu kirjutas:
Ok. Paberiga lugu kahtlane aga mingi netileht ei tohiks nii ilmvõimatu asi olla. Praegu on olukord selline, et kui tahaks nädalavahetusel mõnda võistlust vaatama minna siis infi hui leiad. Rääkimata nimedest ja numbritest, et kes sõidab ja miks ja milleks. Kummaline, räägitakse huvi ja huviliste puudusest aga Eesti krossid on alati rahvast täis olnud, kui vähegi reklaami tehakse(va. 90ndate algus muidugi).
Ja arendage seda teemat edasi, sest minusugune meesmetsast saab siis ka ühtteist teada. Igaljuhul rohkem, kui ajakirjast mis ei ilmu :?
Tead kõige hullem on, et isegi võistlejatel on selle kõige kätte saamisega probleeme vahest küll siis aitab helistamine kaasvõitlejale aga asi on tegelikult isegi MM'i tasemel täiesti absurdne. Kui keegi veel ei tea siis võeti ära mx MM'il kõik auhinna rahad !!!! keegi ei saa pennigi ei esimese ega viimase koha eest ! Korraldaja väitis, et rahad lähevad meediasse. Sõitjate veetud protesti aktsioonil kus mehed ei läinud starti anti Pichonile ja Evertsile sellised karistused välja, et kui nad midagi veel veavad või orgunnivad saavad kahe aastse võistluskeelu. Tootjad ütlesid oma sõitjatele teie konnad ei lähe kuskile siis meeltavaldama ega allkirja andma seda pole teil lepingus kirjas ja nii suruti kõik jõuga maha. Nii saigi MX maailma kõige profesilnaalsem ebaprofesionaalne sport. Kui USA's saavad vennad võidu eest US Openi $100 000 siis meil Euroopas mitte pennigi...
Raha pidi minema meediasse täna ei näidata Mx isegi eurospordis mitte normaalselt ajal vaid esmaspäeva hommikul kell pool üheksa kui kõik on tööl ja siis kah ühte starti. jne jne nii, et tervikuna on lood halvad isegi MM'il aga keegi midagi teha ei saa FIM'i mehed on seal väikese korru süsteemi püsti pannud ja paar mees teenivad miljoneid sajaga ülejäänud hävivad ja üritavad usa'sse minna.

Eesti mx aga vaata seda www.msport.ee seal on kalender ja enamasti kõikide võistluste juhendid üleval ja sellest saab eesti tingimustes abi igal juhul sest nende eesti poiste sõidust on igal motoristil õppida maa ja ilm alates sellest kuidas rattal istuda ja kuidas kurvetada. Aga info sulg on eestis täiega minu jaoks on see kogu see EMF täielik salaorganisatsioon konkreetselt. Aga noh ega Eestis tervikuna parem pole kõik käib salaja ja kõik uudised 95% mis on on tagant järgi, et oli ja toimus tore oli see on nagu tiba mental vist. Kõik on suuresti eilne päev kogu aeg.
:idea:
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

MX77, eks nii seda ajakirja tuleb teha jah: Kõigepealt üldine kontseptsioon ja sellest lähtuv layout. Siis aga number-numbri haaval lugude planeerimine kogu teemadespektrist. Numbrite plaanid tuleb teha nii, et ikka pikka aega ette on teada mingi loo tegemise ja tulemise aeg, nii saad ka väljaandmiskuupäeva täpsemalt planeerida. Efektiivselt ajakirja nii ei tee, et kirjutad ühe numbri kokku ja hakkad siis kukalt sügama, et mis järgmisse teha võiks.

Olgu MH Kuuse praegu kes ta on, tema eesmärk on täidetud, Eestil on autoajakirjandus.



Kõrvemaa on ahvatlev, aga pean loobuma seekord, lähen Taaralinna tarkust taga nõudma. Ja ega teagi kuidas ma oma vaikse ja rahuliku bemariga teiesuguste väledate Katoomi-hullude seas hakkama saaksin.

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Sang, tsikkel ei sõida..ikka mees :)
Küll see bemar kah liigub ikka. :)
ega need katoomid ise ei tee midagi

Vadi
Postitusi: 205
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Lugemata postitus Postitas Vadi »

MH - ei saa pihta - mis on ühist kõrvemaal ja motoajakirjandusel? mõlemad toredad aga mis neil siiski ühist?

napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Lugemata postitus Postitas napalm »

Vadi kirjutas:
MH - ei saa pihta - mis on ühist kõrvemaal ja motoajakirjandusel? mõlemad toredad aga mis neil siiski ühist?
Sel hetkel kui sellele pihta saab avaneb võlulaegas ;)
Vähem möla pikem samm on
hea diviis selle loba lõpetuseks siin
(ei kipu õnnestuma see ainult) :lol:
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ping »

Loen seda ja vägisi tuleb meelde lugu Suurest Kombinaatorist kes külakesse plaanis Malepealinna tegemist(Ilf ja Petrof).Ega alati suurest seemnest ei kasva suur taim,võrrelge kõrvitsat ja tammetõru.Prooviks algul teha netiajakirja kasvõi artiklite lingikogu näol,kus oleks eestikeelne lingi sisukokkuvõte.Külastada saaksid kõik tasuta, lingile klikata ainult Bikeri liikmed näiteks 1krooni eest(arvepidamine ei tohiks keeruline olla).Tasu ei küsita mitte autorikaitsega kaitstud lehe lugemise eest vaid eestikeelse tutvustuse valmistamise ja lingikogu ülalpidamise(toimetaja töötasu jne.) katteks.Kevadeks peaks juba mitmesaja artikline kogu olema ja reaalajas näha olema mille eest lugeja on nõus maksma või tulevikus lugema.Kui keegi kirjutab ise hea artikli või täistõleke küsigu kasvõi kümnekordset hinda kui turusituatsioon seda võimaldab.Hinnakohalt arutledes võiks arvestada ka seda,et mitu lehekülge tänasel paberkandjal tehnikaajakirjal tasub säilitada,et seda ka mõne aasta pärast lugeda(ülejäänud on kinnimakstud reklaamtekst).Promodes seda ajakirja kokkutulekutel võib aastapärast lugejate arv olla tuhandetes.Mul on hea meel kuikeegi leiab siit mõtteainet.Siin näide ühest netiajakirjast(kes ei tea mis see on).Ärge naerge ,et see rolleritest on vaid vaadake sisu. http://www.scooterdigest.ru/
Viimati muutis ping, 19 Okt 2005, 12:24, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

New Vasjuki oli selle intergalaktikalise malepealinna nimi:)

Selline lingikogu on vaid poolkõva lahendus. Väljamaakeelset infi leiab see, kes tahab ja otsib, veebist ikka üles. Probleem on Eesti oma asjaga, selle koha pealt on igal pool kõik vait nagu kuldid rukkis. Ehk siis ei ole lugu ega linki, mida üles riputada.

Aga lähtudes tühja koore-poole muna printsiibist võiks siis äkki kasvõi bikeris teha alamsektsiooni/kõrvalpesa, kuhu kõik võiksid saata lingid leitud huvitava uudisega. Nii lihtne see olekski.

Mitte et ma usuks, et see süsteem ka toimiv on ilma konnkreetsema struktuurita ehk siis peaks olema toimetaja, kes viitsib jalaga persse taguda konkreetsetele isikutele, et nad midagi teeksid.
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ping »

Raha paneb asja paika.Kui toimetajal on kõht tühi hakkab ta millegi muuga tegelema.Võid müüa ükskõik kui häid saiu aga kui ostja su putkasse ei tule ei müü sa midagi.Tuleb hakata algul lugejat kasvõi puurahadega õpetama infi ostma ühest kohast ja on ka maksujõulisi kliente kes heast kaubast lugu peavad.Kui ma kodust leian kaks kuud vana ajakirja(läks meelest lugeda) ja seda lugedes avastan,et ma pole millegist ilma jäänud kui ma poleks seda üldse lugenud, siis järgmist numbrit ostes vaatan hoolega kas seal midagi vajalikku on.Laia profiiliga ajakirja ostes saab enamus poolega petta kuna ülejäänud pool ei huvita.Mina ise ei teeni sellest sentigi aga kahju on vaadata kuidas järeltulev põlv otsustab asjade üle ainult läikiva reklaami järgi jagamata sisust.Autoajakirjanik ütles mulle,et uue toote tutvustus peab kutsuma autot ostma muidu see(tutvustav artikkel) ei saagi ilmuda.

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

OK pakun välja variandi.

Teeme sellise asja, netis. Nähtaval on ainult pealkirjad ja kaks sõna tutvustust.

Tahad lugeda, saadad sms, maksab 25 eeku ja kehtib nädal aega näiteks.
Edasised ettepanekud ?

napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Lugemata postitus Postitas napalm »

racerx kirjutas:
OK pakun välja variandi.

Teeme sellise asja, netis. Nähtaval on ainult pealkirjad ja kaks sõna tutvustust.

Tahad lugeda, saadad sms, maksab 25 eeku ja kehtib nädal aega näiteks.
Edasised ettepanekud ?
neti ajakirjanike ei aksepteeri üksi org väga kui sa ei ole just tundut, väga profesionaalne ja koloriitne kuju tööstuses nö. Mxlarge'ga see õnnestus muudel puhkudel on asi väga selline so so teema olnud. Täna on aga mxlarge ülesse ostetud Luongo poolt, et vabaajakrijandust piirata maximaalselt mis ei ole ei FIM'i ega Youthstreami huvides kuidagi kohe. Päras prantsumaal tehtud füüsilist ähvardust jõuti suure surmaga mõni päev tagasi ka sõitjate esindaja MXtagi ja YS vahel mingilegi kokkuleppele, et asi nimega mxGP saaks üldse jätkuda. Seega soovitaks mõelda kui üldse ainult prindile ja mina näen täna vaid ajalehe võimalust Eestis. Netti ei ole võimalik mingit reklaami müüa kui sa ei ole Delfi või Õhtluleht. Tasulisi saite on tehtud kenasti püsima on jäänud vist ainult üks kaks minu mälu järgi.

udu

Lugemata postitus Postitas udu »

heh, enne, kui sa seda asja teed, siis mõtle, kas sa ise maksaks?
mina ei maksaks, teised ka ei maksaks,
netiäri on natuke teistsugune, kui paberajakiri,
netis peab infole ligi saama tasuta, muidu minnakse mujale,
kui ei ole just tegemist mingi infoga, mida on väga vaja ja mida mujalt ei saa.

Sama joon nii netiäril kui ajakirjal on see, et raha tuleb reklaamist,
paberajakirjal saab väga ümmarguselt trükikulud müügist nulli.
see tuleb sellest, et ajakirjade tagastus (hävitamine) on stabiilne 30% levisse saadetud eksemplaridest ning levitaja võtab 30% müügist endale.

Kui sul on soov netiajakirja teha, siis TFR on teinud ju sellise,
mine tee sinna kaastööd www.motopunkt.ee.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

racerx kirjutas:
OK pakun välja variandi....Edasised ettepanekud ?
Ei usu jah, et selline asi käima läheks. Mingil juhul ei hakkaks mingit sms'i saatma või tasulist regamist tegema. Pabermeedial on ikkagi mingi oma võlu. Nagu ka näiteks raamatul.

Mis muide Motopunkti puutub, siis minu jaoks oli meeldiv üllatus see uute rataste võrdlusvõimalus. Andmestikud võiks muidugi ülesehituselt paremini sünkroniseeritud olla.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ping »

Vot nüüd ma küll tunnen et olen millegist väga heast ilma jäänud.Ma ei osanud arvatagi,et meil on nii häid kirjamehi kes suudavad müüa üks artikkel per nägu 25 eeku. Või on need nii kallid ajakirjad et Tartus neid ei müüdagi?Või on need kilekotis müüdavad ajakirjad kus palju pilte ja kolm artiklit?Küll maksaks lingile juhatava info eest kui on valida kas maksta 10eek või raisata päev netis kolamisele.

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

No vaat jõudsimegi kiirelt sinna kuhu vaja. Neti eest ei maksa keegi.
netti reklaami müük on mõtetu haip. See ei toimi.
Nagu see reklaam isegi eriti ei toimi.
Netti peldikusse ka kaasa ei võta ( ei viitsi) et lugeda vahest omaette :)

Ja ilma rahata bensu ei osta.

Seega jääb ikkagi paber ja ärme enam seda netiajakirja teemat arutame.

priidik

Lugemata postitus Postitas priidik »

Olen nüüd veidi lugenud eespool kirja pandut. Isiklikult hakkasin arvama juba näiteks HobiKlubi esimestest numbritest alates, et kas need 2 ajakirja (Motomaania ja HobiKlubi) ei võiks oma jõud ühendada ja hakata koos ühe ajakirjana ilmuma (kui muidugi üle saadakse oma egost ja nõustutakse koostööd kellegagi tegema). Minu arvamus on, et vähemalt esialgu võiks ju ühe mütsi alla mahtuda, sest ka osa teemasid oleks justkui kattuvad (moto ajalugu, uute markide-rataste tutvustus jmt.). Kui siis edaspidi on soovi, võib ju siis lahku lüüa ja omaette edasi nokitseda. Siis ei pea punnitama nii palju, et ühe ajakirjatäie huvitavat kokku saaks, oleks ka tegijatel lihtsam.
Võib-olla on Motomaania tegijad sellele ka mõelnud ja selle mõtte kõrvale heitnud, ei tea. Ka siit kuskilt eestpoolt ei tulnud sellist teadet. Aga sellisena nagu ta praegu ilmub ei ole ta küll eriti aktraktiivne. Kusjuures Motomaania tellijana oleksin eeldanud küll regulaarset ilmumist nagu ka algul lubati, mitte praegust olukorda.

Kaua võib...

Lugemata postitus Postitas Kaua võib... »

Pole täna poodi jõudnud aga Hobiklubi on järjekordselt hilinenud. Praeguseks 2 nädalat lubatust. Ei tea, mitu kuud veel ootama peab??
Kasutaja avatar

Rollerboy
Postitusi: 283
Liitunud: 12 Nov 2003, 14:57
Tsikkel: Unistus Gixser 1000ne

Lugemata postitus Postitas Rollerboy »

mul juba mingi 3 päeva tagasi tuli HOBIKLUBI 5-das numbris väga heasi teemasid 8)

Alvar

Lugemata postitus Postitas Alvar »

Sattusin päris juhuslikult siinset teemat lugema ja nii üle-ühe-postituse olen teemasse sukeldunud... Asjast - minu näol on tegemist ühe HobiKlubi idee algataja ja vedajaga, ning seega julgeksin välja tuua omad mõtted siin teemas.
Nagu enamus teist teab, siis on HobiKlubil olemas rubriik motohobi. Miks see HobiKlubisse sai? Sai selle pärast, et analoogseid teemasid (nagu käesolev siin) on olnud erinevates foorumites ja "saunalavadel" piisavalt kaua ja piisavalt palju. Ja kuna hetkel, mil HobiKlubi alustas, oli Motomaaniast ilmunud vist teine number (ja seda väga pika perioodi jooksul), siis arvasime asutajateringis (kellest üks võib end ka motomeheks nimetada), et seesugust infot vajavaid inimesi võiks Eesti pinnal olla piisavalt, et neile seda ka kindla intervalliga pakkuma võiks hakata. Lisaks inimesed, kes ajakirja letis ei vaevuks ainult kaherattalise kujutisega kaant omavat väljaannet kättegi võtma, kuid kui see muuhulgas koju tuua, siis ei jää needki teemad lugemata – siin on muidugi juba oluline roll artiklite sisul ja ülesehitusel, a see selleks.
Meie teooria ja arvutuste (sarnaselt siin juba toodud, aga reaalsemate numbritega) kohaselt tänases Eestis VEEL puhast motoajakirja välja ei vea (täpselt samuti, nagu muid HobiKlubi rubriike eraldi). Küll aga on piisavalt palju laia silmaringiga inimesi, keda muuhulgas mootorrattad huvitavad ning piisavalt palju ka rattureid, kel on laiem silmaring ka muude teemade jaoks.
Eelneva kokkuvõtteks saigi HobiKlubi motohobi rubriigi. Kas see on meil siiani hästi välja kukkunud? Ausalt vastates arvan, et ega ikka ei ole küll. Algselt sai planeeritud nii, et igast numbrit saaks “oma osa” iga motofänn, ükskõik, kas ta on bike`i , krossika, Custom`i/chopper`i või klassikalise ratta austaja. Lisaks do-it-yourself, reisilood, uudised jm... Kahjuks olen ise üsna võhik kaherattaliste maailmas (et neist kirjutada) ja seda, et oma ajakirja kaudu neist palju targemaks saaks ei ole veel juhtunud – erandina vast Märt Karu poolt kirja pandud Vene tsiklite ajaloost, Indiani ajalugu by Kaspar Noor, paar artiklit Heiti Kenderilt ja midagi näpuga veel... Aga seda on seniste numbrite peale kokku kindlasti vähe.

Probleem ei ole selles, et meil oleks lehepinnast kahju, vaid selles, et ei ole kirjutajaid. Vähemalt ei ole me neid leidnud... kellel ei ole aega, kellel ei ole tahtmist, kellel ei ole oskusi ja kes ei ole nõus pool-heategevuse korras seda tegema.
Lisaks meie mootorrataste müüjad, kellel läheb veel kurat-teab kui palju aega selleni, et jõuda automüüjate tasemeni – hea näide siinkohal: oli kokku lepitud proovisõit Jawa esindusega, pädev inimene läks kokkulepitud ajal kohale ja milles seisnes siis nende nägemus proovisõidust? Sellesama ettevõtte parkimisplatsil ringi tegemisest! Kes on tähele pannud, siis sellist lugu meil ei ole ilmunud ja kindlasti ei ilmu kah ühegi sellise suhtumisega ettevõtte poolt pakutavast rattast. Halbu näiteid mototeemadel on veel tuua, aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida... Samas on loomulikult ka häid näiteid!

Tagasi asja kallale... siin on küsimuse all olnud teema – kas Eestile on vaja motoajakirja? Eks sellele on ka kahtepidi vastajaid, aga siinkohal on minu isiklik arvamus see, et vara veel... Miks? Huvilisi ei ole veel NII palju, reklaamiturg motovaldkonnas on väljakujunemata, ning muu valdkonna reklaamide jaoks on tegemist “tundmatu maaga”. Ehk kahest VÄGA olulisest koostisosast, millest koosneb siinses teemas kirjutajate võlukook nimega Eesti-oma-kvaliteet-motoajakiri, on puudu kaks. Põhjendaks ka seda “tundmatu maa” väljendit... mis seostub praegu keskmisele Eesti inimestele kui küsida tema nägemust tsiklimehest? Telesaate “Rooside sõda” stiilis julgeksin pakkuda, et 100-st 40 vastaksid kihutavad bikerid teedel ja 35 vastaksid midagi seoses suure tsikli, naha ja õllega... Ja siis veel tuleks ilmselt mingeid totrusi... Midagi tsiklikultuurist sealt ilmselt välja ei tuleks, või nagu mängus – ei mahu tabloole.
Ehk keskmine Eesti inimene on mootorrataste teemal täiesti võhik. Aga mitte väga loll ja mitte väga laisk... kui ette antakse, siis tarbitakse, õpitakse ja haritakse ennast. Neile tuleb see suutäis lihtsalt piisavalt söödavaks teha.

Kuhu ma oma väga pika jutuga tahtsin jõuda? Selleni, et selle asemel, et siin foorumis kurta, et näe kurat ei ole midagi lugeda ja see mis on, on jama, tuleks ehk ise ka paar sammu vastu teha... Ehk mina pakun välja, et kui keegi teist tunneb, et ta natukenegi oskab ja tahab, siis on meie uks lahti ja me teeme hea meelega inimestega koostööd. Kirjutage omale südamelähedasest rattast, kirjutage sõbra rattast, või rattast mida te netis sobrades leidsite või mis iganes muul teemal. Võtke ühendust ja räägime läbi. Rikkaks ei saa, vähemalt esialgu, aga huvitavaid kogemusi võib saada küll. Ja nii endale, kui teistele saab ajakirja, millest aastapeale koguneb ikka hea mitme ajakirja jagu materjali, SAMAS harides ka täielikke võhikuid ning viies “käsipidi talutades” mootorrattad ka nende inimesteni, kes hetkel ei oska neist mitte midagi arvata. Seeläbi huviliste hulka kasvatades saate te endale ka ühel heal päeval oma kauaoodatud “kaunikese”... Kes leidis minu jutust mõttetera ja soovib midagi ära teha, siis minu meil on alvar@hobiklubi.ee Ja kui üksi ei julge ei taha, siis võte ka mitmekesi tulla... teeme väikese ajurünnaku ja vaatame, kuhu see viib.

Ps. Kasutajate Spinna ja Priidik` poolt õhku paisatud idee, et HobiKlubi ja Motomaania võiks “kurameerida”... kommentaariks võib öelda, et ka ilma tänase foorumikülastuseta oleme ka ise sinnamaale jõudnud, et on juba sõbralikult ühe laua ääres istutud, ning mõtteid vahetatud. Siinkohal ei julgeks aga veel mitte-kui-midagi mitte-kuhugi suunda spekuleerida.

Igatahes, ei tahtnud ma teie rahulikku foorumielu rikkuda ja vabandan ette kui mõni motoväljend ei ole korrektne :oops: Aga natuke mõtteainet ehk teema jätkuks igaljuhul? :wink:
Kasutaja avatar

Unlegal
Postitusi: 167
Liitunud: 11 Juun 2004, 18:20
Asukoht: Rakvere/

Lugemata postitus Postitas Unlegal »

Motomaaniast on midagi kuulda ???????
krt tellisin aastaks ajakirja ja aasta saab varsti juba täis ning minul ikka alles 1 number pihus :evil: ajab marru ikka külll see nali :?
Honda CBR600F, Yamaha R1
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Alvar kirjutas:
Rikkaks ei saa, vähemalt esialgu, aga huvitavaid kogemusi võib saada küll. Ja nii endale, kui teistele saab ajakirja, millest aastapeale koguneb ikka hea mitme ajakirja jagu materjali, SAMAS harides ka täielikke võhikuid ning viies “käsipidi talutades” mootorrattad ka nende inimesteni, kes hetkel ei oska neist mitte midagi arvata.

Antud ajakiri on ikkagi äriprojekt ja tehakse lootuses, et ehk asi areneb ja hakkab ka ennast ära tasuma... see aga eeldabki ju investeerimist... ja mitte ainult tükkimisse ja levisse vaid just inimestesse, kes selle ajakirja teeksid. Eeldada, et fanaatikud misioonitundest aitavad aitähhi eest ajakirja arendada, et see suureks ja uhkeks saaks ja omanikele kasu tooma hakkaks, on natuke liiga sinisilmne lootus.
Teine, alternatiivne võimalus on nn klubilised ajakirjad, mida tõesti annavadki välja fanaatikud, kes on pundi peale raha kokku pannud ja tahavad oma mõttemaailma ka teistele tutvustada... aga selliseid on eestis mõned üksikud.

Samas oleks hea tava järgi viisakas inmesele, kellelelt materjale saadakse või ka intervjuuvormis artikel tehakse, vähemalt pärast selle ajakirja numbergi saata.
Loomulikult on iga müügist laekunud kroon uuele ja kasvavale ajakirjale väga väga vajalik... aga kas see sellist koonerdamist väärt on... või olen ma lihtsalt heaoluühiskonnas väljaantavate teiste riikide ajakirjade/ajalehtede järgi seda loomulikuks pidanud... aga üheltki (!) eesti ajakirjalt/ajalehelt pole sellist suhtumist märganud.

Vabandan oma arvamuse omamise pärast!

19Martinez79
Postitusi: 332
Liitunud: 05 Apr 2005, 21:22
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas 19Martinez79 »

Eesti on korraliku sikliajakirja jaoks liiga väike. Soovitan lugeda venelaste MOTO ajakirja see on cool ja nüüd maksab pealegi aint 39 eeku. Vanasti (veel paar kuud tagasi) maksis ligi 100 eeku.
Bakuhatsu! Bosozoku!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”