1. leht 2-st

IŽ Jupiter 3K küsimused

Postitatud: 26 Juul 2011, 22:35
Postitas Naggs

Kuna tegemist vana masinaga ja veel enam - vene masinaga - siis ei hakka 'rumalate küsimuste' teemat piinama ning lasen siia alla kõik tekkinud ja tekkivad küsimused antud masina kohta. Olen jõudnud staadiumisse, kus sain masina küll tööle, kuid stabiilselt töötab ainult üks silinder. Sõites teine pool paugub, on tunda, mis moodi võtab hetkeks jõu taha. Korraks miski 200-300 meetrit sai sõidetud ka, mil töötas kenasti. Üle olen kontrollinud süütepoolid, küünlad ja -juhtmed, piibud ja kondeka. Hetkel nagu mõistus üsna otsas selle kohapealt, et mis teisel häda saab olla.

Abi tehnilise poole pealt oleks teretulnud, tänud. :bsmile:


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 26 Juul 2011, 22:54
Postitas marzer

Vända simmerid võiks üle vaadata ja sisselaskekollektori tihendit kontrollida, kui need ei pea tõmbab õhu vahele. Karpa kh läbi puhuda. Vahel oli mu jupil selline värk et kui uputamisnuppu peal hoidsid siis lõi teise püti kh normaalselt tööle.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 27 Juul 2011, 11:35
Postitas tazavi

vaata küünalde värvust, aga kahtlustaks ka simmerite surma. kumb pool see normaalselt töötab?

ja muidugi kas süüde on paigas?


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 27 Juul 2011, 11:42
Postitas Naggs
tazavi kirjutas:

vaata küünalde värvust, aga kahtlustaks ka simmerite surma. kumb pool see normaalselt töötab?

ja muidugi kas süüde on paigas?

Vist veidi loll küsimus, aga mis see küünalde värvus mulle ütleb? Normaalselt töötab vasak pool ja süüde on paigas. Homme on aega tegelda, siis vaatan üle simmerid ning ka sisselaskekollektori tihendi. Tänud siiamaani! :bsmile:


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 27 Juul 2011, 11:45
Postitas margus014
yes, Sir kirjutas:
tazavi kirjutas:

vaata küünalde värvust, aga kahtlustaks ka simmerite surma. kumb pool see normaalselt töötab?

ja muidugi kas süüde on paigas?

Vist veidi loll küsimus, aga mis see küünalde värvus mulle ütleb? Normaalselt töötab vasak pool ja süüde on paigas. Homme on aega tegelda, siis vaatan üle simmerid ning ka sisselaskekollektori tihendi. Tänud siiamaani! :bsmile:

Kui küünal on hele on segu lahja. Kui küünal must on segu rikas. Õige küünlavärvus on kohvipruun.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 27 Juul 2011, 13:31
Postitas tazavi

kui süüde paigas ja vasak okei, siis kahtlustaks geneka alust simmerit, mis äkki ära minestanud. Sellejaoks vaja genekas maha võtta.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 27 Juul 2011, 16:35
Postitas kurikristjan

Süüde on soovitav paika reguleerida indikaatoriga ja kontaktivahed võiks ka olla täpselt reguleeritud.
Kas sul on karpa ja kollektori vahel ka seib silindrite segukoguse balanseerimiseks? Kui ei, siis ka see võib aidata mootori töö paremaks muutmisel.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 27 Juul 2011, 17:00
Postitas 426f

kas karpa ja sisselaske kollektori ühendus peab,need võiks siledaks lihvida ja uus tihend vahele ja silindrite ja kollaktori vahele ka uus tihend


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 31 Juul 2011, 22:39
Postitas Naggs
426f kirjutas:

kas karpa ja sisselaske kollektori ühendus peab,need võiks siledaks lihvida ja uus tihend vahele ja silindrite ja kollaktori vahele ka uus tihend

Võtsime lahti vaatamiseks, tihend no ei ole just parim, aga oma töö teeb ära. Küll olid aga poldid veidi lahti, mis kinnitasid siis kollektori silindrite külge. Üsna sama targalt panime asjad kokku tagasi, proovisime ja kõik tip-top - mõlemad pooled töötavad. Tegime proovisõitu ka, kenasti sõitis kuskil 10 kilomeetrit, ei mingeid tõrkumisi ega midagi, ainult et üle 75 kmh ei vea, keegi üldse teab, palju normaalselt peaks välja minema korviga? Natuke hiljem jällegi käima pannes töötas taaskord ainult üks, akupinget mõõtes oli aku kenasti tühjemaks läind, siitkohalt ka küsimus, et kas selle aparaadi puhul akutugevus võib mõjutada, et töötab aint üks silinder ning teist ei jõua järgi võtta? (togi) Mõistus taaskord otsas selleks korraks ..


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 31 Juul 2011, 23:47
Postitas tnacc
yes, Sir kirjutas:
426f kirjutas:

kas karpa ja sisselaske kollektori ühendus peab,need võiks siledaks lihvida ja uus tihend vahele ja silindrite ja kollaktori vahele ka uus tihend

Võtsime lahti vaatamiseks, tihend no ei ole just parim, aga oma töö teeb ära. Küll olid aga poldid veidi lahti, mis kinnitasid siis kollektori silindrite külge. Üsna sama targalt panime asjad kokku tagasi, proovisime ja kõik tip-top - mõlemad pooled töötavad. Tegime proovisõitu ka, kenasti sõitis kuskil 10 kilomeetrit, ei mingeid tõrkumisi ega midagi, ainult et üle 75 kmh ei vea, keegi üldse teab, palju normaalselt peaks välja minema korviga? Natuke hiljem jällegi käima pannes töötas taaskord ainult üks, akupinget mõõtes oli aku kenasti tühjemaks läind, siitkohalt ka küsimus, et kas selle aparaadi puhul akutugevus võib mõjutada, et töötab aint üks silinder ning teist ei jõua järgi võtta? (togi) Mõistus taaskord otsas selleks korraks ..

kui ei lae, ehk töötab aku pealt, siis kaobki esmalt 1 silinder ja siis saabub vaikus
E: mul jup läks ikka 135 välja kunagi ja mite üksinda.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 01 Aug 2011, 00:01
Postitas Naggs

.. ja on mõni konkreetne asi ka, mis seda mittelaadimist võib põhjustada? Tänud igaljuhul kiire vastuse eest. :bsmile:


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 01 Aug 2011, 07:45
Postitas tnacc
yes, Sir kirjutas:

.. ja on mõni konkreetne asi ka, mis seda mittelaadimist võib põhjustada? Tänud igaljuhul kiire vastuse eest. :bsmile:

kui sul pole kõrval teist elektrisüsteemi mille küljest juppe võtta, siis on targem elektriku poole põõrduda.
see 6 voldine on üks kõige tü..stunum süsteem üldse ja selle laadima saamine on suht õnnemäng.
muidugi esimese asjana võid harjad, kommutaatori ja relee-regulaatori üle vaadata :bsmile:


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 02 Aug 2011, 10:58
Postitas asixmer

Lihtsam on mõelda, mis sa sellest tsiklist tahad. Maadlesin ise samamoodi, et seda 6 woldist süsteemi laadima saada. Enamik detaile said uute wastu wahetatud ja sai ka ta laadima. Siiski paari aastaga lõin käega, ei ehitanud teda 12 woldi peale ümber ega midagi. Panin autoaku korwi istme taha ja wahetasin pirnid ja süütepoolid 12 woldiste wastu. Kuna mina isiklikult korwiga üle 200-300km korraga (eelmine aasta sõitsin terwe hooaja ühe aku laadimisega)naguinii ei sõida, siis see wariant toimib kõige paremini. Käiwitub ja käib paremini ja ei ole mingit jama selle 6 woldise süsteemi tõrgete suhtes ja tihedas hoolduses. Mulle sobib kuna sõidan korwiga aastas wast 1000km ja 100% originaali ka taga ei aja. Minu lõppkiirus on 105kmh korwiga.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 05 Aug 2011, 18:31
Postitas husu

ma enda jupil kunagi vaatasin, et karpat sai keerata mingi maa. et kas alumine osa on rohkem paremal pool või vasakul. vanad mehed rääkisid, et sellest olenes see kumb pool rohkem kätte saab. kui parem pool ei tööta tuli karpat veidi vastupäeva pöörata.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 11 Aug 2011, 20:34
Postitas Naggs

Asjalood siis nüüd nii kaugel, et sai masinaga sõidetud veidi ning ette võetud ots Tabasalust Keilasse. Ütleme nii, et ei läinud kõige paremini, pärast miski 14 kilomeetrit ütles asi üles. :lol: Sai nüüd lahti võetud esmalt silindrid ja no näha on, et kena kraapimine ikka toimunud, eriti paremapoolsemas, kus olid ka kolvirõngad kinni. Küsimus nüüd siis, et kas keegi pildi järgi oskab öelda, et kas mõnest neist esemest võib veel asja saada kohe või tuleb teha ikkagist silindrile ülepuurimine ja uued remontmõõdus asjad või midagi?

Pilt Pilt Pilt Pilt
Klikka pildil, et näha suuremalt.

.. ja nagu aru saand olete, et pole väga sina peal veel vene masinatega, siis ehk keegi ütleks/näitaks, mille nimetus täpsemalt on vändasimmerid? Tegemist küll teise mootoriga muidu.

Pilt Pilt Pilt

Tänud! :bsmile:


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 11 Aug 2011, 20:56
Postitas margus014

Õli oli bensiini sees ikka piisavalt?


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 11 Aug 2011, 21:48
Postitas miilits

Masinale tuleb kütet kätte anda, tundub, et käis lahja seguga st oleks tahtnud rohkem saada!!! :bsmile:


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 12 Aug 2011, 12:34
Postitas Naggs
miilits kirjutas:

Masinale tuleb kütet kätte anda, tundub, et käis lahja seguga st oleks tahtnud rohkem saada!!! :bsmile:

margus014 kirjutas:

Õli oli bensiini sees ikka piisavalt?

Sai nagu pandud jah täpselt suhtega 1:50 aga et peaks siis vist veits kangemat segu tegema järgmine kord ja? Tulles tagasi mu peaküsimuste juurde, siis kas keegi oskab anda nõu, mis ma silindrite ja kolvidega ette võtma peaks ning samuti ära mainima, mida nimetatakse vändasimmeriteks antud masinal.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 12 Aug 2011, 12:56
Postitas jegesmesh

1:50 on vähe, 1:25 on õige sellisele masinale.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 12 Aug 2011, 13:47
Postitas Karupoeg puhh

Nende kolbidega pole sul enam midagi teha, lase silindrid remontmõõtu puurida ja osta õige lõtkuga uued kolvid. Tundub tõesti et õli on vähe olnud sest kolvisõrm on ka täitsa sinine.
Vändasimmerid on väntvõlli otsas olevad tihendid, kui need nässus on siis siduri poolt imeb õli karterisse ja süütemängu poolt õhku nii, et segu läheb ühel pool väga lahjaks.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 12 Aug 2011, 18:42
Postitas 426f
jegesmesh kirjutas:

1:50 on vähe, 1:25 on õige sellisele masinale.

ma oma 2t vene tsiklitel ei mõõtnud kunagi kui palju õli bensiinile hulka ja ei olnud häda midagi,küünlad olid puhtad ja sumpast tuli 2t omast suitsu,jupiterile sai kord 5l bensiini ja 3l rafineerimata toiduõli paaki valatud ja sõitis ilma hädadeta palju kilomeetreid


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 14 Aug 2011, 17:17
Postitas Naggs

Sai internetis ringi vaadatud ja ei õnnestunud leida ühtegi remontmõõdus IŽ Jupiteri kolbi ja rõngaid, ehk keegi teab kedagi, kes teaks kedagi, kellel võib pakkuda olla? Homme sõidan läbi Tondilt ja Kloostrimetsalt ka, kuigi hind neil asjadel .. :roll: Ning samuti oskab keegi soovitada, kus või kes teeks ära puurimise?


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 14 Aug 2011, 20:10
Postitas eerikkarts
yes, Sir kirjutas:

Sai internetis ringi vaadatud ja ei õnnestunud leida ühtegi remontmõõdus IŽ Jupiteri kolbi ja rõngaid, ehk keegi teab kedagi, kes teaks kedagi, kellel võib pakkuda olla? Homme sõidan läbi Tondilt ja Kloostrimetsalt ka, kuigi hind neil asjadel .. :roll: Ning samuti oskab keegi soovitada, kus või kes teeks ära puurimise?

JEVGENI DETJONÕŠEV Teeb kvaliteetset tööd mõistliku raha eest, räägib kahjuks ainult vene keeles
Aadress: Katusepapi 16, Tallinn 11412 HARJUMAA
Telefon:+372 600 5218
mobiili kahjuks ei leidnud.
Teeb ka väntvõllide peade jms lihvimist. Poeg tal teeb väga hea silindrite peade remonti jne. Hinnad mõistlikud teiste tegijate taustal.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 14 Aug 2011, 21:28
Postitas davidsoniharald
eerikkarts kirjutas:

JEVGENI DETJONÕŠEV Teeb kvaliteetset tööd mõistliku raha eest, räägib kahjuks ainult vene keeles
Aadress: Katusepapi 16, Tallinn 11412 HARJUMAA
Telefon:+372 600 5218
mobiili kahjuks ei leidnud.
Teeb ka väntvõllide peade jms lihvimist. Poeg tal teeb väga hea silindrite peade remonti jne. Hinnad mõistlikud teiste tegijate taustal.

Jevgeni mobla:56 511 59

Tegija taat. Heas mõttes taat :) .

Muidu seda et, ehk vedeleb kellelgi normaalmõõdus silindrid ja kolvid kuskil kapinurgas. Saaksid ehk odavamalt hakkama kui uued kolvid+rõngad+puurimine jne.

Bensiini hulka pane mineraalselt 2T õli ja vahekorras 1:25. Kui suur sul esimene keti hammasratas on? Soolona võiks see olla miski 18 hammast või suurem. Siis pöörded mõistlikud. Lõpetuseks, see Jupiteri vanake on puhas remondirõõm ja kestab hästi natuke kui sa temaga vaikselt ja rahulikult sõidad. Osta parem mõni 125cc läänekas, saad remontimise asemel sõita kah. Iz on rohkem hobiasi. Aga see puhtalt minu arvamus ja ei ole absoluutne tõde :) .


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 15 Aug 2011, 17:00
Postitas Naggs

Sai täna läbi käidud mõned poed, Tondil oli täitsa olemas aga päris vänge hinnaga. Sealt sain muidugi sellise info ka, et Jupiter 4 ja Jupiter 5 originaalmõõdus kolvid on vastavad Jupiter 3 remontmõõdus kolbidega. Kloostrimetsa pood on suletud 23ndani ning Paldiski maantee motopoodi pöördun tagasi, sest seal vedeles igast tavaari hunnikus. Aga jah, kui kellelgi peaks olema pakkuda kas siis Jupiter 4 või 5 kolbe või Jupiter 3 remontmõõdus kolbe, andke kindlasti teada. Tänud! :bsmile:


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 18 Aug 2011, 17:41
Postitas martti_k

Kuni Jupiter 3-ni (kaasa arvatud) oli silindri läbimõõt 61,75 mm. Alates Jupiter 4-st suurendati seda 62,0 mm-ni. Veidi keerulisem on üleminekumidelitega 3-01 ja 3-02, millele kruviti nii vanemaid kui ka uuemaid detaile külge. Kuidas parasjagu laos oli.

Kas silindrid said ühtlaselt tööle? Mina katsetan alati esimesena sellist asja, et vahetan süütepoolidel miinus-otsad omavahel ära ning tõstan piibud ringi. Kui nüüd hakkab korralikult tööle teine silinder, siis tasuks viga otsida süütesüsteemist. Ja eriti raske see pole, sest sealt lähevad juhtmed praktiliselt otse süütemängu.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 18 Aug 2011, 18:18
Postitas argo_1974

Enne puurimise otsust tasuks üle vaadata, kas hülss on kahjustada saanud või ainult alumiiniumiga määrdunud.
Alumiiniumi saab keemiaga kenasti maha võtta ja kui silinder kulumata, siis ainult uute kolbidega piirduda.


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 12 Aug 2013, 19:57
Postitas Naggs

Korjame siis teema ning tsikli uuesti üles nurgast. Üsna rumal küsimus siis selline, aga et millega võib paaki seestpoolt puhastada? On midagi, millega kindlasti ei tohiks?


Re: IŽ Jupiter 3 probleemid

Postitatud: 12 Aug 2013, 20:19
Postitas urmas66

Siin see teema kuskil juba olnud,aga põhimõtteliselt võib kõigega,millega puhtaks saad.Liiv-kruus,mutrid poldid ja muu abrasiiivne staff ja mingi tööstuslik pesumasin teevad palju puhtamaks.Abrasiiv paaki ja paak trumlisse.On ka mingit elektrolüüdtilist protsessi kasutatud.Kõige lihtsam kui lahti lõikad ja ära puhastad ning pärast uuesti kinni keevitad.Näed ka ära,mis seisukorras see paak reaalselt on.


Re: IŽ Jupiter 3 ehitus

Postitatud: 16 Aug 2013, 17:07
Postitas Naggs

Paak sai puhtaks seest, polnudki nii kõvasti mustus kinni kui kartsin. Tänud nõu eest @XL1000! Siit ka järgmine küsimus kraani kohta kohe. Mis asi ja mis otstarve on punaste nooltega osutatud esemel? Ning veel see filtri süsteem. Rohelisega märgitud põhjal oli lihtlabane kile peal, see ilmselt vist eelmise omaniku kätetöö? Oskab keegi ehk soovitada mismoodi oleks mõistlik nüüd nikerdada, et süsteem töötaks ka kenasti, sest see traadijupi ja väikse metallvõrgu töökus tundub selline nohh jahh .. Või panen samamoodi tagasi, kuid eraldi kaasaegse kütusefiltri vahele veel? Selle asja korda saan nüüd, siis panen mõne pildi masinast endast ka, natuke etem siis ehk jälgida selle vene ime ehitust. Tänud! :bsmile:

Pilt