1. leht 1-st

Aku läheb tühjaks

Postitatud: 18 Juul 2011, 11:40
Postitas Motoneiu

Mul on tsiklil mingi kala, nimelt ei püsi aku täis. Tundub, et kusagil on mingi tarbija, mis seistes aku tühjaks veab või äkki on kusagil mingi lühis. Kas leidub kedagi, kes oskab leida seda võimalikku viga ja seda ka elimineerida? Aku on tsiklil uus, nii, et viga akus endas olla ei saa.
Jutt käib Suzuki gs 500e 1993a tsiklist.


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 18 Juul 2011, 11:47
Postitas mart211
Motoneiu kirjutas:

Mul on tsiklil mingi kala, nimelt ei püsi aku täis. Tundub, et kusagil on mingi tarbija, mis seistes aku tühjaks veab või äkki on kusagil mingi lühis. Kas leidub kedagi, kes oskab leida seda võimalikku viga ja seda ka elimineerida? Aku on tsiklil uus, nii, et viga akus endas olla ei saa.
Jutt käib Suzuki gs 500e 1993a tsiklist.

Kas signa on peal? Ja kui uus on uus?


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 18 Juul 2011, 12:07
Postitas Romka

Laadimine võib olla puudulik. Mõõda testriga aku pealt palju volte välja annab, tuledega ja pööretel vaataks ma.

Või pane tester ampreid näitama ja siis ühenda akuklemm lahti ja pane testri otsad üks aku klemmi külge ja teine seal olnud juhtme vahele. Kui näitab voolu üle 0,0..A siis miski asi tarbib liialt ja siis tühjaks jooksebki.


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 18 Juul 2011, 12:18
Postitas mella

Laadimine on OK?

Tühikäigul võiks olla kusagil 13-14V kandis pinge aku klemmidel ja keskpööretel 14V kandis. Kui on oluliselt alla, ei laeta akut ning kui oluliselt üle 14V , siis regulaator läbi ja laetakse üle.

Teine variant on tõesti signa. See võib 2 nädalaga aku jõuetuks võtta.

Kolmas variant - haiget saanud aku (külmus talvel vms)

Ja on õrn võimalus, et kerge lühis kusagil - mul kunagi lahtine signaalijuhe tegi väikese koormuse ja 2 päevaga oli aku tühi.


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 18 Juul 2011, 14:22
Postitas pulsar

neiu palub abi ,kes rikke kõrvaldaks. Vaevalt ta kunagi ise testri kätte võtab


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 18 Juul 2011, 14:28
Postitas TDM
Motoneiu kirjutas:

Mul on tsiklil mingi kala, nimelt ei püsi aku täis. Tundub, et kusagil on mingi tarbija, mis seistes aku tühjaks veab või äkki on kusagil mingi lühis. Kas leidub kedagi, kes oskab leida seda võimalikku viga ja seda ka elimineerida? Aku on tsiklil uus, nii, et viga akus endas olla ei saa.
Jutt käib Suzuki gs 500e 1993a tsiklist.

Kirjuta ka asukoha kohta midagi, või oled valmis üle eesti remondi kohta tulema? 8)


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 09 Juun 2012, 11:45
Postitas Posse

Ei hakanud uut teemat tegema aga mure 2006 Gsx-r 750-ga.
Nimelt kas on võimalik, et signalisatsioon sööb 2 nädalaga uue aku tühjaks?
Enne seismajätmist oli muidugi aku täis!


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 09 Juun 2012, 14:13
Postitas ducatist

Muidugi võib signa aku tyhjaks imeda. Lae aku täis, võta signa kaitse välja(yhenda toiteots lahti), siis saad selgust.


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 09 Juun 2012, 14:29
Postitas franz125
ducatist kirjutas:

Muidugi võib signa aku tyhjaks imeda. Lae aku täis, võta signa kaitse välja(yhenda toiteots lahti), siis saad selgust.

...ja istu kaks nädalat tsikkli kõrval ning oota kas ikka signa imeb või ei ime :mrgreen:


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 09 Juun 2012, 17:34
Postitas liisa

Kas ühe- või kahepoolne signa? Kahepoolne sööb akut nagu loom.


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 09 Juun 2012, 17:44
Postitas Lutrin

TomTom Rider2 jalg (õigemini) jalas olev alaldi suudab ca 1 kuu jooksul akut korralikult tühjendada.


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 09 Juun 2012, 19:40
Postitas Posse

Kahepoolse sidega alarm tsiklil. Eelmisele tsiklile oli ka paigaldatud 2-poolse sidega, kuid seisis kaua seisis käima sain alati.
Eelmisel muidugi polnud selle margi alarm ning polnud ka xenon pirni, mis süüte sissekeerates nii voolu võtaks...
Minujaoks imelik ikka voolutarve koha pealt, et pärast 2 nädalat käima ratast ei saa.


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 09 Juun 2012, 20:26
Postitas liisa

Minu kahepoolne võtab 20mA ehk 2 päevaga 1 amper pmst. Mõõda ära signa tarve.


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 09 Juun 2012, 20:43
Postitas Kullik

Müts maha tüdruku ees, kes nii hästi asjaga kursis on :)

Ma panin hooaja alguses tutika aku peale. Peale kahte sõidukorda seisis kolm päeva ja mitte piuksugi.

Laadisin täis ja rohkem probleeme pole olnud.

Signa võib kindlasti imeda akut, kui tegemist on mingi õnnetu mudeli või halva paigaldusega. Eeldan siiski et normaalne signa kahe nädalaga akule otsa peale ei tohiks teha.

Parimatega


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 09 Juun 2012, 22:02
Postitas ralf

Liisa, siis on tõesti midagi valesti sinu sõiduki alarmiga, sest nt. Secure 2-Way alarmi voolutarve valvestatult on kuni 3mA (0,003A). Kuni seetõtu, et valvestatult vilgub LED märguande lamp. Vaheta alarm või osta inteligentne akulaadija ja hoia saba kogu aeg seinas, muidu jäädgi akusi vahetama iga hooaeg! :D:D


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 09 Juun 2012, 22:19
Postitas Posse

Mõõtsin voolutarbe ära- 10 mA
(Uue aku laadisin hooaja alguses ctek laadijaga)


Re: Aku läheb tühjaks

Postitatud: 09 Juun 2012, 23:50
Postitas ralf

Normaalne tsikli tarbivus kui on elektrooniline kell ja immotuli, peaks olema umbes 5mA. Kui sinna lisada ka veel alarm, siis keskeltläbi peakski tulema arvestusliku mõõteseadme valetamisega 10mA. Seega isegi võiks öelda, et pole kõige hullem. :D 20mA on aga juba palju minu arvates. Sõiduautol on lubatud 20mA voolutarve, sest seal on erinevad seadmed, mille tööprotsess hõlmab seda, et nende mälu säilitamine tabib ka voolu, nagu nt. elementaarne voolusööja on muusikakeskus ja mootori aju. 2010 ja ülespoole pole uurinud, kuid vanematel tsiklitel on aju toide süüte alt, mitte ei ole pideva voolu all, nagu autol.
Seega kui matemaatikat keegi viitsib teha, siis 20mA tunnis ja kui on nt 10Ah aku, siis kui palju ta tabijat kannatab, et enam ei käivituks. Vihjeks veel niipalju, et kui aku mahtuvus on langenud alla 60%, siis tegelikult aku enam ei ole pädev toimetama ja loetakse kustunud akuks. Kui tsikel korralikult käivitub, siis käivitusvoolu veel on, kuid pikemaks käiamiseks enam ei ole mahtu. Kui aku pinge on alla 12,6V seistes, siis see aku on juba tühi ja vajaks laadimist.
Kellel vähegi huvi, soovitaks järgnev teema läbi lugeda:

http://www.akukeskus.ee/index.php?optio ... &Itemid=42