Mootorratta tehnoülevaatus
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Mootorratta tehnoülevaatus
Sooviksin veidi infot mootorratta tehnoülevaatuse kohta, kuna ees ootab vastostetud ratta ülevaatus. Netist midagi eriti ei leidnud. Äkki jagaksite minuga oma kogemust, mis nõuded on viimasel ajal on ja mille pärast on kordusülevaatusele saadetud.
Ise käisin viimati kaherattalisega ülevaatusel 7a tagasi. Sellest ajast meeles vaid, et ettenäitamist vajas tampooniga sidemerull ja pidin platsil väikse ringi tegema ja näitama, et pidurid töötavad. Väike probleem oli vaid sellega, et ülevaatajale ei meeldinud, et K750ga sõidan soolona (ju oli "vanakoolimees"
).
Küsin veel:
*Kas eurokiivrit nõutakse?
*Kas sadularihm (kaassõitja tarvis) on kindlasti vajalik?
Ise käisin viimati kaherattalisega ülevaatusel 7a tagasi. Sellest ajast meeles vaid, et ettenäitamist vajas tampooniga sidemerull ja pidin platsil väikse ringi tegema ja näitama, et pidurid töötavad. Väike probleem oli vaid sellega, et ülevaatajale ei meeldinud, et K750ga sõidan soolona (ju oli "vanakoolimees"

Küsin veel:
*Kas eurokiivrit nõutakse?
*Kas sadularihm (kaassõitja tarvis) on kindlasti vajalik?
-
- Postitusi: 75
- Liitunud: 27 Apr 2004, 22:07
- Tsikkel: Honda Blackbird
- Asukoht: lõuna eesti
- Tänanud: 3 korda
Mootorratta tehnoülevaatus
Viimane kord vaadati et tuled töötavad ja siis proovis et esipiduri link tühja ei käiks.Raami nr. kontrollis ka,ongi vist kõik 

-
- Postitusi: 438
- Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
- Tsikkel: Punane Roller
- Asukoht: Pealinna külje all
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 2 korda
Mootorratta tehniline ülevaatus
täpselt nii oligi, lisaks vaadati veel, et lekkeid ei oleks amortide ümbrusescitikas kirjutas:Viimane kord vaadati et tuled töötavad ja siis proovis et esipiduri link tühja ei käiks.Raami nr. kontrollis ka,ongi vist kõik
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka 
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.

Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
-
Teema algataja
Mul eelmine aasta vaadati tuled/viled üle ja mõõdeti CO-d ka. Pidurite kohta arvati, et kui ma kohale tulles pidama sain, ju siis toimivad.
Nüüd hiljuti autoga ülevaatusel käies (teises kohas) öeldi, et nemad pole ühelgi tsiklil kunagi heitgaase mõõtnud, keegi pole öelnud et peaks mõõtma. Ise ei viitsi praegu KKM määrust lugeda, kas on tsiklite heitgaasid ka normeeritud või mitte...
Nüüd hiljuti autoga ülevaatusel käies (teises kohas) öeldi, et nemad pole ühelgi tsiklil kunagi heitgaase mõõtnud, keegi pole öelnud et peaks mõõtma. Ise ei viitsi praegu KKM määrust lugeda, kas on tsiklite heitgaasid ka normeeritud või mitte...
Viimane kord Rakveres kontrolliti: Tuled, raami number, rehvide seisukord, pidurilingi toimivus, signaal, kehtiv kindlustus. Samuti selline üldine pilk, et midagi küljest ära pole kadumas. Käima lasti ka panna. Minuteada kontrollivad kahtluse korral ka kiivri E märgistuse olemasolu. Samuti seda, et spidomeeter näitaks kiirust kilomeetrites, (minu kakskeelne spido miilid ja kilomeetrid oli ka kõlbulik, ütlesid, et kui ainult miilid oleks, siis läbi ei lasta)
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Mootorratta tehniline ülevaatus
Novembris käisin, tehti uudishimulik ring ümber tsikli, katsuti pidurilinki, käima ei kästud panna. Vaatas, kas pidurituli toimib mõlema piduriga ja tahtis näha ka teisi tulesid. Kuna eelmisel korral käskis ees kollased pargid likvideerida, siis olid seekord ülevaatuse ajaks need järelt ära ühendatud
Kehtivat kindlustuspoliisi tahtis ka näha.

Keskkonnaministri määrusest:
§ 12. Sädesüütega mootoriga kahe-, kolme- või neljarattalise sõiduki, mille tühimass on 400 kg ja väiksem, ehituslik kiirus suurem kui 45 km/h ning mootori töömaht suurem kui 50 cm3, heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste piirväärtused
Sädesüütega mootoriga kahe-, kolme- või neljarattalise sõiduki, mille tühimass on 400 kg ja väiksem, ehituslik kiirus suurem kui 45 km/h ning mootori töömaht suurem kui 50 cm3, heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkogused ei tohi ületada järgmisi piirväärtusi:
1) alates 1. jaanuarist 1998 kuni 17. detsembrini 2000 esmakasutusele võetud kahetaktilise sädesüütega mootoriga sõidukitel lisa 4 tabelis 8 esitatud piirväärtusi;
2) alates 18. detsembrist 2000 esmakasutusele võetud kahetaktilise sädesüütega mootoriga sõidukitel lisa 4 tabelis 9 esitatud piirväärtusi;
3) alates 1. jaanuarist 1998 kuni 17. detsembrini 2000 esmakasutusele võetud neljataktilise sädesüütega mootoriga sõidukitel lisa 4 tabelis 10 esitatud piirväärtusi;
4) alates 18. detsembrist 2000 esmakasutusele võetud neljataktilise sädesüütega mootoriga sõidukitel lisa 4 tabelis 11 esitatud piirväärtusi.
2. jagu
Piirväärtused tehnoülevaatusel ja muul riikliku järelevalveasutuse poolt teostataval kontrollimisel
§ 14. Sädesüütega mootoriga sõiduki heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste piirväärtused
(1) Sädesüütega mootoriga sõiduki heitgaasitorustikust ei tohi ühelgi mootori töörežiimil väljuda nähtavat suitsu, välja arvatud veeaur.
(2) Sädesüütega mootoriga M ja N kategooria sõiduki tehnoülevaatusel ja muudel riikliku järelevalve poolt teostatavatel kontrollimistel ei tohi heitgaasis sisalduvad saasteainete heitkogused ületada valmistaja määratud piirväärtusi. Kui need andmed ei ole kättesaadavad, peab kontrollimisel aluseks võtma lisa 6 tabelis 16 esitatud piirväärtused.
(3) λ-anduriga ja katalüüsmuunduriga M ja N kategooria mootorsõiduki liigõhuteguri λ väärtus peab olema 1±0,03, kui mootorsõiduki valmistaja pole määranud teisiti.
§ 19. Kahe-, kolme- ja neljarattalise mootorratta mürataseme piirväärtused
(1) Kahe-, kolme- ja neljarattalise mootorratta sõidumüratase ei tohi ületada järgmisi piirväärtusi:
1) alates 1. jaanuarist 1984 kuni 31. detsembrini 1996 esmakasutusele võetud kaherattalisel mootorrattal lisa 8 tabelis 21 esitatud piirväärtusi;
2) alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kaherattalisel mootorrattal lisa 8 tabelis 22 esitatud piirväärtusi;
3) alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kolme- ja neljarattalisel mootorrattal 82 dB(A).
(2) Alates 1. jaanuarist 1984 esmakasutusele võetud kaherattalise mootorratta ning alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kolme- ja neljarattalise mootorratta seisumüratasemed peavad vastama valmistaja juhendis või sertifitseerimise aluseks olevas katseprotokollis näidatud piirväärtustele.
Ehk normid eksisteerivad nii müra kui heitgaaside suhtes, aga tabelites 8-11 on nii CO kui HC väljendatud ühikutes g/km (TÜV riistad mõõdavad CO % ja HC ppm), mis teeb nende mõõtmise tavalise analüsaatoriga tiba kaheldavaks. Samas § 14 lõige 2 ja 3 käsitlevad ainult N ja M kati sõidukeid, järelikult L-katil ei ole vaja ülevaatusel heitgaase mõõta. Mürataset võib ülevaatusel mõõta (§ 16).
Link määrusele
§ 12. Sädesüütega mootoriga kahe-, kolme- või neljarattalise sõiduki, mille tühimass on 400 kg ja väiksem, ehituslik kiirus suurem kui 45 km/h ning mootori töömaht suurem kui 50 cm3, heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste piirväärtused
Sädesüütega mootoriga kahe-, kolme- või neljarattalise sõiduki, mille tühimass on 400 kg ja väiksem, ehituslik kiirus suurem kui 45 km/h ning mootori töömaht suurem kui 50 cm3, heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkogused ei tohi ületada järgmisi piirväärtusi:
1) alates 1. jaanuarist 1998 kuni 17. detsembrini 2000 esmakasutusele võetud kahetaktilise sädesüütega mootoriga sõidukitel lisa 4 tabelis 8 esitatud piirväärtusi;
2) alates 18. detsembrist 2000 esmakasutusele võetud kahetaktilise sädesüütega mootoriga sõidukitel lisa 4 tabelis 9 esitatud piirväärtusi;
3) alates 1. jaanuarist 1998 kuni 17. detsembrini 2000 esmakasutusele võetud neljataktilise sädesüütega mootoriga sõidukitel lisa 4 tabelis 10 esitatud piirväärtusi;
4) alates 18. detsembrist 2000 esmakasutusele võetud neljataktilise sädesüütega mootoriga sõidukitel lisa 4 tabelis 11 esitatud piirväärtusi.
2. jagu
Piirväärtused tehnoülevaatusel ja muul riikliku järelevalveasutuse poolt teostataval kontrollimisel
§ 14. Sädesüütega mootoriga sõiduki heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste piirväärtused
(1) Sädesüütega mootoriga sõiduki heitgaasitorustikust ei tohi ühelgi mootori töörežiimil väljuda nähtavat suitsu, välja arvatud veeaur.
(2) Sädesüütega mootoriga M ja N kategooria sõiduki tehnoülevaatusel ja muudel riikliku järelevalve poolt teostatavatel kontrollimistel ei tohi heitgaasis sisalduvad saasteainete heitkogused ületada valmistaja määratud piirväärtusi. Kui need andmed ei ole kättesaadavad, peab kontrollimisel aluseks võtma lisa 6 tabelis 16 esitatud piirväärtused.
(3) λ-anduriga ja katalüüsmuunduriga M ja N kategooria mootorsõiduki liigõhuteguri λ väärtus peab olema 1±0,03, kui mootorsõiduki valmistaja pole määranud teisiti.
§ 19. Kahe-, kolme- ja neljarattalise mootorratta mürataseme piirväärtused
(1) Kahe-, kolme- ja neljarattalise mootorratta sõidumüratase ei tohi ületada järgmisi piirväärtusi:
1) alates 1. jaanuarist 1984 kuni 31. detsembrini 1996 esmakasutusele võetud kaherattalisel mootorrattal lisa 8 tabelis 21 esitatud piirväärtusi;
2) alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kaherattalisel mootorrattal lisa 8 tabelis 22 esitatud piirväärtusi;
3) alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kolme- ja neljarattalisel mootorrattal 82 dB(A).
(2) Alates 1. jaanuarist 1984 esmakasutusele võetud kaherattalise mootorratta ning alates 1. jaanuarist 1997 esmakasutusele võetud kolme- ja neljarattalise mootorratta seisumüratasemed peavad vastama valmistaja juhendis või sertifitseerimise aluseks olevas katseprotokollis näidatud piirväärtustele.
Ehk normid eksisteerivad nii müra kui heitgaaside suhtes, aga tabelites 8-11 on nii CO kui HC väljendatud ühikutes g/km (TÜV riistad mõõdavad CO % ja HC ppm), mis teeb nende mõõtmise tavalise analüsaatoriga tiba kaheldavaks. Samas § 14 lõige 2 ja 3 käsitlevad ainult N ja M kati sõidukeid, järelikult L-katil ei ole vaja ülevaatusel heitgaase mõõta. Mürataset võib ülevaatusel mõõta (§ 16).
Link määrusele
Lisaks eespool mainitud asjadele hakkas ülevaataja minule ajama, et miks numbrituld ei ole..!? Ma ei osanud midagi vastata, ütlesin, et ma pole siit midagi ära võtnud, äkki peab tagatuli täitma ka selle funktsiooni. Kas peab olema eraldi numbrituli? Teine asi, millega noriti, oli see et puudus sidemerull istme all, ütles et võib ka salvrätiku pakk olla, et midagi ninna toppida, kui ninast verd hakkab jooksma
Kahtlaseid asju uuris veel.. a`la miks harki pole, miks ainult üks peegel (peegleid ei pea vist üldse olema tegelikult?). Aga ned olid vist rohkem norimise pärast, sain igaljuhul oma ülevaatuse tehtud. Mürataset ja heitgaase ei mõõdetud.

-
- Postitusi: 2404
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
See on midagi uut .. kas tsiklil peab siis ka "esmaabipakike" pidevalt kaasas olema? Endal on küll miniatuurne auto-esmaabipakk pidevalt küljekotis (nii nagu rehvivahtiki) aga vastavast nõudest pole küll midagi kuulnudalar kirjutas:Teine asi, millega noriti, oli see et puudus sidemerull istme all, ütles et võib ka salvrätiku pakk olla, et midagi ninna toppida, kui ninast verd hakkab jooksma.

Kui kellegil on käepärast viide vastavale seadusesättele, siis võiks seda jägada.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Minul eelmisel korral ülevaatusel uuriti esihargi ja kiige lõtke. Endalegi üllatuseks avastas ülevaataja esihargist kolksu, mille midagi eriti öelda polnud peale selle, et juba nii vana ja vajunud pill, kodus keeran kinni. Siis suundus esipidurit proovima. Küsis, miks ratast lükates kinni ei võta, seletasin asja sellega, et peal uued trossid, mis nüüd veninud arvatavasti. Vaatas üle kummid. Esikummi kohta oli jälle nokkida, nähes seal peal kirja Made in USSR ja küsis, mis ajast enam NLiitu pole ja et kas ma tean, kui vanad kummid võivad olla all. Ütlesin no, et veel täitsa korralik kumm ju tegelt. Siis sai vist aru, et nokib liiast ja andis järele. Küsis tahavaate peeglite kohta, et miks pole, et tsiklil, millel valmistajakiirus 100 ja üle, peaksid need ikka olema. Vastasin kohe, et sel pillil valmistajakiirus 90km/h ja ega üle 100 ei julgegi eriti temaga sõita
Jällegi rahunes, kuigi sonis veel omaette, et vene ajal sõideti sellistega isegi 160 km/h (rahu eesmärgil ei hakanud edasi vaidlema, et need olid vast ikka ringraja jupiterid, mitte tänavasõidu planetad). Tuled vaatas ka veel üle ning jäi rahule. Kusjuures leidis üleüldiselt just üles tsikli kõige nõrgemad kohad. Asju, mis 100% korralikult töötasid nagu tagupidur, signaal, mootori käivitumine ei uurinudki. No igatahes sain läbi, mis polekski ehk juhtunud, kui üks teine toredam sekretäri-onu poleks märganud, et olen teinud spetsiaalselt selleks päevaks üsna kalli ühepäevalise kindlustuse..
Kõik see värk toimus Rakveres Rägavere tee ülevaatuse punktis (on vist Rägavere tee see ikka..)

Kõik see värk toimus Rakveres Rägavere tee ülevaatuse punktis (on vist Rägavere tee see ikka..)
Pots ja postivahe.
offtopic - aga ole meheks ja ära sellise rattaga liiklusesse küll trügiJyrkaEE kirjutas:Minul eelmisel korral ülevaatusel uuriti esihargi ja kiige lõtke. Endalegi üllatuseks avastas ülevaataja esihargist kolksu, mille midagi eriti öelda polnud peale selle, et juba nii vana ja vajunud pill, kodus keeran kinni. Siis suundus esipidurit proovima. Küsis, miks ratast lükates kinni ei võta, seletasin asja sellega, et peal uued trossid, mis nüüd veninud arvatavasti. Vaatas üle kummid. Esikummi kohta oli jälle nokkida, nähes seal peal kirja Made in USSR ja küsis, mis ajast enam NLiitu pole ja et kas ma tean, kui vanad kummid võivad olla all. Ütlesin no, et veel täitsa korralik kumm ju tegelt. Siis sai vist aru, et nokib liiast ja andis järele. Küsis tahavaate peeglite kohta, et miks pole, et tsiklil, millel valmistajakiirus 100 ja üle, peaksid need ikka olema. Vastasin kohe, et sel pillil valmistajakiirus 90km/h ja ega üle 100 ei julgegi eriti temaga sõitaJällegi rahunes, kuigi sonis veel omaette, et vene ajal sõideti sellistega isegi 160 km/h (rahu eesmärgil ei hakanud edasi vaidlema, et need olid vast ikka ringraja jupiterid, mitte tänavasõidu planetad). Tuled vaatas ka veel üle ning jäi rahule. Kusjuures leidis üleüldiselt just üles tsikli kõige nõrgemad kohad. Asju, mis 100% korralikult töötasid nagu tagupidur, signaal, mootori käivitumine ei uurinudki. No igatahes sain läbi, mis polekski ehk juhtunud, kui üks teine toredam sekretäri-onu poleks märganud, et olen teinud spetsiaalselt selleks päevaks üsna kalli ühepäevalise kindlustuse..
Kõik see värk toimus Rakveres Rägavere tee ülevaatuse punktis (on vist Rägavere tee see ikka..)
Kuule vadi või kes sa ka oled: ole palun mees ja lase end maha!!
Vabandan OT pärast
...Jah vähem stressi vaja

Vabandan OT pärast
...Jah vähem stressi vaja


Viimati muutis Sohne, 19 Apr 2005, 11:04, muudetud 1 kord kokku.
offtopic enda kaitseks- Kõik vead said kohe peale ülevaatust ka kõrvaldatud nagu lubatud.Vadi kirjutas:offtopic - aga ole meheks ja ära sellise rattaga liiklusesse küll trügiJyrkaEE kirjutas:Minul eelmisel korral ülevaatusel uuriti esihargi ja kiige lõtke. Endalegi üllatuseks avastas ülevaataja esihargist kolksu, mille midagi eriti öelda polnud peale selle, et juba nii vana ja vajunud pill, kodus keeran kinni. Siis suundus esipidurit proovima. Küsis, miks ratast lükates kinni ei võta, seletasin asja sellega, et peal uued trossid, mis nüüd veninud arvatavasti. Vaatas üle kummid. Esikummi kohta oli jälle nokkida, nähes seal peal kirja Made in USSR ja küsis, mis ajast enam NLiitu pole ja et kas ma tean, kui vanad kummid võivad olla all. Ütlesin no, et veel täitsa korralik kumm ju tegelt. Siis sai vist aru, et nokib liiast ja andis järele. Küsis tahavaate peeglite kohta, et miks pole, et tsiklil, millel valmistajakiirus 100 ja üle, peaksid need ikka olema. Vastasin kohe, et sel pillil valmistajakiirus 90km/h ja ega üle 100 ei julgegi eriti temaga sõitaJällegi rahunes, kuigi sonis veel omaette, et vene ajal sõideti sellistega isegi 160 km/h (rahu eesmärgil ei hakanud edasi vaidlema, et need olid vast ikka ringraja jupiterid, mitte tänavasõidu planetad). Tuled vaatas ka veel üle ning jäi rahule. Kusjuures leidis üleüldiselt just üles tsikli kõige nõrgemad kohad. Asju, mis 100% korralikult töötasid nagu tagupidur, signaal, mootori käivitumine ei uurinudki. No igatahes sain läbi, mis polekski ehk juhtunud, kui üks teine toredam sekretäri-onu poleks märganud, et olen teinud spetsiaalselt selleks päevaks üsna kalli ühepäevalise kindlustuse..
Kõik see värk toimus Rakveres Rägavere tee ülevaatuse punktis (on vist Rägavere tee see ikka..)
Pots ja postivahe.
Krt, seadusi lugedes saab ikka huvitavaid asju teada. Näiteks Tehnseisundi kontrollimise eeskirja lugedes selgub, et tsiklitele EI KEHTI viimase numbri järgi määratud ülevaatuse kuud (mis on ka loogiline, arvestades, et talvel nendega reeglina ei sõideta), AGA § 6 lõige 2 ütleb, et üle 10 a vana tsikkel tuleb ülevaatusele esitada
hiljemalt 12 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest
(M1 autol on sõnastus teine: "üks kord 12-kuulise perioodi jooksul").
Mul viimane number 7 (nagu oleks septembris aeg), käisin eelmise aasta suve algul, pandi passi tempel "järgmine ülevaatus 09/2005", justkui autoga oleks käinud. Kui nüüd paberit lugeda, peaks tegelikult minema varem, sest 12 kuud eelmisest ülevaatusest saab enne täis
Lubatud kolmekuulist "varem esitamise aega" ei ole L-katile ette nähtud, ainult M1 ja N1. Krdikrt.
Mida kontrollitakse varustusest:
Sõidukid grupist 7
1. PIDURISÜSTEEM
1.1. Mehhaaniline seisund
1.1.1. Jalgpiduri pedaali ja käsipiduri hoova šarniirid
1.1.2. Piduripedaali seisund, -pedaali ja -hoova vabakäik
1.1.3. Piduri peasilinder
1.1.4. Jäigad piduritorud (ainult vedelikajami korral)
1.1.5. Elastsed pidurivoolikud
1.1.6. Piduri hõõrdkatted
1.1.7. Piduritrumlid, pidurikettad
1.1.8. Piduritrossid, -vardad, -hoovastik
1.1.9. Piduri töösilindrid (ainult vedelikajami korral)
1.1.10. Automaatne kulumise kompensaator (kui on ette nähtud)
1.2. Sõidupidur
1.2.1. Toimimine
1.3. Seisupidur
1.3.1. Toimimine
1.4. Mitteblokeeruvad pidurid – ABS (kui on paigaldatud)
2. ROOLISEADE
2.1. Mehhaaniline seisund ja juhtraua mõõtmed
2.2. Rooli vabakäik (käändmikjuhtimisel)
2.3. Roolisüsteemi kinnitused (lõtk roolikannu laagrites)
3. NÄHTAVUS
3.1. Vaateväli
3.2. Tuuleklaasi või gondli seisund
3.3. Tahavaatepeeglid
3.4. Klaasipuhasti (kinnisel kabiinil)
4. TULED, HELKURID JA ELEKTRISÜSTEEM
4.1. Kaug- ja lähituled
4.1.1. Seisund ja toimimine
4.1.2. Reguleeritus
4.1.3. Lülitid
4.2. Valgustusseadmete seisund, toimimine, värvus ja optiline tõhusus
4.2.1. Tagumine ääretuli
4.2.2. Pidurituli (-tuled)
4.2.3. Suunatuled
4.2.5. Udutuled
4.2.6. Numbrituli
4.2.7. Tagumine helkur
4.2.8. Märgutuled
5. TELJED, VELJED, REHVID, VEDRUSTUS
5.1. Teljed
5.2. Veljed ja rehvid
5.3. Vedrustus
6. RAAM VÕI ŠASSII
6.1. Raami kinnitused
6.2. Üldine seisund (sh tugihark ja/või külghark)
6.3. Heitgaasitorustik ja summuti
6.4. Kütusepaak ja torustik (voolikud)
6.5. Haakeseadme ohutus (kui see on paigaldatud), külghaagise ühendused
7. MUU VARUSTUS
7.1. Juhiistme paigaldus, sõitja jalatoed ja käepidemed
7.2. Aku paigaldus
7.3. Helisignaal
8. SÕIDUKI IDENTIFITSEERIMINE
8.1. Registreerimismärk
8.2. Tehasetähis/VIN-kood
Ehk - numbrituli peab olema, peeglid peavad olema, apteeki, tõkiskingi, tulekustutit ja kasutustõkist ei nõuta.
Tõdemaks, et seadused IMEvad, veel seaduseIMEsid, sedakorda
Mootorsõiduki tehnonõuetest:
LISA1 (pärast 1.1.97 registrisse kantud sõidukid):
Kood 103. Tahavaatepeegel (sisemine, välimine)
7) 1990. a või hiljem valmistatud L kategooria sõidukitel, mille valmistaja poolt lubatud kiirus ei ületa 100 km/h, peab olema vasakul pool üks juhtrauale kinnitatud peegel. Kui lubatud kiirus ületab 100 km/h, peab peegel olema mõlemal küljel
Kõik, kelle tsikli peeglid on gondli (mitte JUHTRAUA) küljes, lähevad nüüd kipin-kapin peeglipoodi ja ostavad omale sellised, mis JUHTRAUA külge käivad. Samas, tegelikult võib sõnastusest ka nii aru saada, et kui on alla-100-km/h-pill, peab olema üks peegel ja juhtraua küljes. Kui on kiirem ratas, peab olema lihtsalt mõlemal küljel
Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Veel: Kood 114 "Ohukolmnurk" ei ütle meile kuidagi, et tsiklil ei peaks ohukolmnurka olema. Kellel on, tõstku käsi.
Kood 118 "Kasutustõkis - nõutakse ka mootorrattalt. Ülevaatuse eeskiri jälle kontrollida ei käsi. Saa siis nüüd aru.
Esmaabivahendite kohta on kirjas, et sõidukite nimekirja, milles peab apteek olema, kehtestab sotsiaalminister oma määrusega. Minul sellist määrust leida ei õnnestunud. Ju siis on riigisaladus.
Kokkuvõtteks: seadusandlus on segi nagu puder ja kapsad, sealt leiab täielikke idiootsusi ja koostajad ei ole kindlasti ühtegi mootorratast elus näpuga katsuda saanud. Masendav. Aga ma ei imesta.
Selle põhiküsimuse, et millal ma pean oma tsikliga ülevaatusele minema, kui eelmine oli 06/2004, aga tempel passis ütleb 09/2005, võiks täitsa ARKi saata. Kas nad krt ise ka teavad... need ülevaatajad, kelle juures ma eelmisel aastal käisin, igatahes ei teadnud, nagu templist passis järeldada võib.


Mul viimane number 7 (nagu oleks septembris aeg), käisin eelmise aasta suve algul, pandi passi tempel "järgmine ülevaatus 09/2005", justkui autoga oleks käinud. Kui nüüd paberit lugeda, peaks tegelikult minema varem, sest 12 kuud eelmisest ülevaatusest saab enne täis

Mida kontrollitakse varustusest:
Sõidukid grupist 7
1. PIDURISÜSTEEM
1.1. Mehhaaniline seisund
1.1.1. Jalgpiduri pedaali ja käsipiduri hoova šarniirid
1.1.2. Piduripedaali seisund, -pedaali ja -hoova vabakäik
1.1.3. Piduri peasilinder
1.1.4. Jäigad piduritorud (ainult vedelikajami korral)
1.1.5. Elastsed pidurivoolikud
1.1.6. Piduri hõõrdkatted
1.1.7. Piduritrumlid, pidurikettad
1.1.8. Piduritrossid, -vardad, -hoovastik
1.1.9. Piduri töösilindrid (ainult vedelikajami korral)
1.1.10. Automaatne kulumise kompensaator (kui on ette nähtud)
1.2. Sõidupidur
1.2.1. Toimimine
1.3. Seisupidur
1.3.1. Toimimine
1.4. Mitteblokeeruvad pidurid – ABS (kui on paigaldatud)
2. ROOLISEADE
2.1. Mehhaaniline seisund ja juhtraua mõõtmed
2.2. Rooli vabakäik (käändmikjuhtimisel)
2.3. Roolisüsteemi kinnitused (lõtk roolikannu laagrites)
3. NÄHTAVUS
3.1. Vaateväli
3.2. Tuuleklaasi või gondli seisund
3.3. Tahavaatepeeglid
3.4. Klaasipuhasti (kinnisel kabiinil)
4. TULED, HELKURID JA ELEKTRISÜSTEEM
4.1. Kaug- ja lähituled
4.1.1. Seisund ja toimimine
4.1.2. Reguleeritus
4.1.3. Lülitid
4.2. Valgustusseadmete seisund, toimimine, värvus ja optiline tõhusus
4.2.1. Tagumine ääretuli
4.2.2. Pidurituli (-tuled)
4.2.3. Suunatuled
4.2.5. Udutuled
4.2.6. Numbrituli
4.2.7. Tagumine helkur
4.2.8. Märgutuled
5. TELJED, VELJED, REHVID, VEDRUSTUS
5.1. Teljed
5.2. Veljed ja rehvid
5.3. Vedrustus
6. RAAM VÕI ŠASSII
6.1. Raami kinnitused
6.2. Üldine seisund (sh tugihark ja/või külghark)
6.3. Heitgaasitorustik ja summuti
6.4. Kütusepaak ja torustik (voolikud)
6.5. Haakeseadme ohutus (kui see on paigaldatud), külghaagise ühendused
7. MUU VARUSTUS
7.1. Juhiistme paigaldus, sõitja jalatoed ja käepidemed
7.2. Aku paigaldus
7.3. Helisignaal
8. SÕIDUKI IDENTIFITSEERIMINE
8.1. Registreerimismärk
8.2. Tehasetähis/VIN-kood
Ehk - numbrituli peab olema, peeglid peavad olema, apteeki, tõkiskingi, tulekustutit ja kasutustõkist ei nõuta.
Tõdemaks, et seadused IMEvad, veel seaduseIMEsid, sedakorda
Mootorsõiduki tehnonõuetest:
LISA1 (pärast 1.1.97 registrisse kantud sõidukid):
Kood 103. Tahavaatepeegel (sisemine, välimine)
7) 1990. a või hiljem valmistatud L kategooria sõidukitel, mille valmistaja poolt lubatud kiirus ei ületa 100 km/h, peab olema vasakul pool üks juhtrauale kinnitatud peegel. Kui lubatud kiirus ületab 100 km/h, peab peegel olema mõlemal küljel
Kõik, kelle tsikli peeglid on gondli (mitte JUHTRAUA) küljes, lähevad nüüd kipin-kapin peeglipoodi ja ostavad omale sellised, mis JUHTRAUA külge käivad. Samas, tegelikult võib sõnastusest ka nii aru saada, et kui on alla-100-km/h-pill, peab olema üks peegel ja juhtraua küljes. Kui on kiirem ratas, peab olema lihtsalt mõlemal küljel

Veel: Kood 114 "Ohukolmnurk" ei ütle meile kuidagi, et tsiklil ei peaks ohukolmnurka olema. Kellel on, tõstku käsi.
Kood 118 "Kasutustõkis - nõutakse ka mootorrattalt. Ülevaatuse eeskiri jälle kontrollida ei käsi. Saa siis nüüd aru.
Esmaabivahendite kohta on kirjas, et sõidukite nimekirja, milles peab apteek olema, kehtestab sotsiaalminister oma määrusega. Minul sellist määrust leida ei õnnestunud. Ju siis on riigisaladus.
Kokkuvõtteks: seadusandlus on segi nagu puder ja kapsad, sealt leiab täielikke idiootsusi ja koostajad ei ole kindlasti ühtegi mootorratast elus näpuga katsuda saanud. Masendav. Aga ma ei imesta.
Selle põhiküsimuse, et millal ma pean oma tsikliga ülevaatusele minema, kui eelmine oli 06/2004, aga tempel passis ütleb 09/2005, võiks täitsa ARKi saata. Kas nad krt ise ka teavad... need ülevaatajad, kelle juures ma eelmisel aastal käisin, igatahes ei teadnud, nagu templist passis järeldada võib.
-
Teema algataja
Ega mul ka sama mure tegelikult. Nimelt ülevaatust pole rattale tehtud paar aastat. Number lõpeb kuuega. Seega õige aeg august. Kui võtta 3 kuud varem, siis alates maist. Nüüd aprillis tehes saaks ju ülevaatuse vaid augusti lõpuni ja siis tuleks uuesti teha ehk 2 x aastas. Seda võtan autode kohta käiva loogika järgi. Kõrvu jäänud kuskilt, et siklil saab teha alati aastaks!? Kuskilt ma pole sellele aga siiani kinnitust leidnud.ollo kirjutas:....Selle põhiküsimuse, et millal ma pean oma tsikliga ülevaatusele minema...
-
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Mnjah paljud seadused ikka imevad, ma käisin ülevaatusel siis vaadati ainult välimust ja tulede funktsioneerimist.
Ja nõutavatest peeglitest ka niipalju, et kui ma eksamit tegin, siis sellel rattal polnud peegleid ja käima pidin ka selle ise lükkama (ARK garaažist võetud masin).
Ja nõutavatest peeglitest ka niipalju, et kui ma eksamit tegin, siis sellel rattal polnud peegleid ja käima pidin ka selle ise lükkama (ARK garaažist võetud masin).
___________________________
Sama siin, tuvi.
Käisin jaanuaris, kui olid suured sulad ja igal pool oli totaaljää kaetud sulaveega. 20 viimast meetrit enne ülevaatuspunkti tsikkel enam edasi ei liikunud. Hakkas pärast viimast kurvi küljele vajuma, panin jala alla ning tegigi täieliku pirueti. Lasin siduri lahti - eimidagi - ratas käis all ringi. Ok, sai ülevaatus tehtud (tüüp kontrollis VIN koodi ja läbisõitu ning oligi kõik).
Number lõppeb 9-ga(ehk siis sept.), kuid tüübid seal ütlesid, et järgmine ülevaatus täpselt aasta pärast. Üks lisas: "...kui suudad kohale tulla" (või midagi sellist), millele teine vastas, et kui selliste oludega suutis siis suudab vast ikka
Vahel on 125 cm³ kergel rattal ka eelis...
Käisin jaanuaris, kui olid suured sulad ja igal pool oli totaaljää kaetud sulaveega. 20 viimast meetrit enne ülevaatuspunkti tsikkel enam edasi ei liikunud. Hakkas pärast viimast kurvi küljele vajuma, panin jala alla ning tegigi täieliku pirueti. Lasin siduri lahti - eimidagi - ratas käis all ringi. Ok, sai ülevaatus tehtud (tüüp kontrollis VIN koodi ja läbisõitu ning oligi kõik).
Number lõppeb 9-ga(ehk siis sept.), kuid tüübid seal ütlesid, et järgmine ülevaatus täpselt aasta pärast. Üks lisas: "...kui suudad kohale tulla" (või midagi sellist), millele teine vastas, et kui selliste oludega suutis siis suudab vast ikka

Vahel on 125 cm³ kergel rattal ka eelis...
-
Teema algataja
Ka minul samalaadsed kogemused. Vaadati ainult kas tuled töötavad, lasti mootor tööle panna ning öeldi, "tee paar väikest ringi, et pidureid saaksime kontrollida". Peale seda küsiti (kuid ei kontrollitud), kas kiivril on tähis sees ning kindlustus olemas.
Kui raha makstud (kogu ülevaatuse juures kõige pikem protsess oli paberite vormistamine; kusjuures pakuti veel ka juua ning suupisteid) paluti veel kord mootori hääl kuulda ning sooviti edu.
Toimus see Laki tn tehnopunktis.
Kui raha makstud (kogu ülevaatuse juures kõige pikem protsess oli paberite vormistamine; kusjuures pakuti veel ka juua ning suupisteid) paluti veel kord mootori hääl kuulda ning sooviti edu.
Toimus see Laki tn tehnopunktis.
No seda ma ju räägin, et tsiklil ei olegi oma kindlat "ettenähtud" aega. Minna võid suvalisel hetkel, kui pähe tuleb, aga eelmisest ülevaatusest ei tohi olla möödas rohkem kui 12 või 24 kuud (vastavalt siis kas üle 10 või alla 10a vanusel rattal).jussuf kirjutas:Enne õiget aega ei tohigi ülevaatusele minna? Huvitav mida ma tegema pean - ratta ülevaatus on ette nähtud detsembris
Kõik see autode kohta kehtiv jura - ettenähtud kindel kuu, millest kolm kuud enne võib minna jne. ei kehti tsiklitele. Mine millal tahad ja ülevaatus kehtiv 12 (või 24) kuud alates käimisest.
Ise käisin aprilli alguses Tallinnas Taksopargi TEHN.Ülevaatuses.Kuna seal suht mõnusad vanad,kah kunagised ratturid.Tahtsid kehtivat Ülevaatust,teh.passi (kontrollisid raami numbrit),Tulesid(park,lähi,kaug,piduri,suuna).Siis tahtsid ratta häält kuulda.Samuti huvitusid nad Med.pakikesest,kuid ütlesid,et 100% sama mis autodel pole vaja(vaja hädavajalikumad asjad).Kellel on koht kuhu auto.medpakk panna,siis on see loomulikult parim.Kui ratas üle vaadatud,siis pidin kahjuks tõdema,et pean oma punased tagumised suunatuled ära vahetama kollaste vastu,kuna 2005 dast aastast mingi seadus,mis keelab punased suunatuled..Peale suunatule klaaside vahetust paluti alles kahe aasta pärast tulla,kuna alla 10 aasta on ratas.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.