Mootor kinni
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Mootor kinni
Hommik! Suur mure on. Vihastasin lõpuks enda peale nii korralikult, et otsustasin oma vanakesest siiski elulooma teha. Eile panin ühe vana aku peale ja sain voolud värgid kenasti jooksma. Juhtmete lappamist oli päris mehiselt. Aga siis sain pangetäie külma vett kaela- mootor on seismisest kinni jäänud . Viimati ajasin ringi auto aku pealt max 3 kuud tagasi, noh ikka sellel eesmärgil, et asjad kinni ei paakuks. Kenasti käis starterist. Tsikkel on seisnud kogu aeg kuivas töökojas, küünlad on peal, õli sees. Helistasin siis suure murega sõber Kassikale, ta arvas, et sorts diislikütust kummassegi pütta ja hiljemalt 24 h pärast peaks tulema lahti. Eile õhtuks veel ei tulnud igatahes, proovisin ringi ajada tagarattast viienda käiguga. Lähen nüüd uuesti proovima. Kas keegi on sellise probleemiga kokku puutunud ja kui, siis millise nipiga on asjad jonksu saanud? Onju mul ikkagi miski võimalus, et ei pea mootorit ja siis ka silindreid maha võtma
. Või ongi järgmiseks rõngad ja möllud ja lihvimised ja ... (ei tahtnud ropendama hakata).
PS! Ratas on Honda NTV 650 Revere 1993. aastast.
PPS! Kasutasin otsingut ka, aga ei leidnud midagi.
Ette tänades
Tambet aka tali

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Re: Mootor kinni
Jah, eks ta ole jama jah, võib-olla oleks pidanud esimesel korral hoopis WD-40 proovima.
Igatahes, kui pikemaks ajaks on vaja tsikkel seisma jätta, siis peaks törts õli mõlemasse pütta laskma. Siis vast enam ei juhtu nii.
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Mootor kinni
No seal küll sul mõni muu kala.
Inimestel seisavad rattad kuude viisi talvel
mõnel isegi jääb üks suvi vahele kuna pole Eestis ja kõik nad käivituvad suht normaalselt rääkimata kinni jäämisest iseenesest.
Seda juhtus veneajal kui teinekord masinad seisid aastaid õues.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Mootor kinni
Olen sellise asjaga kokku puutunud, hetkel on umbes sama asi ühe Intruderiga.
Päris kinni ei ole aga ketrab ülivaevaliselt, ka laetud akuga. Ja ka teise, uue akuga. Pole veel täpselt jõudnud välja selgitada, et kas on starterikala või on tõesti "kinni väsinud". Ja samamoodi viga, sügisel läks ta käima.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Mootor kinni
Piipz kirjutas:Olen sellise asjaga kokku puutunud, hetkel on umbes sama asi ühe Intruderiga.
Päris kinni ei ole aga ketrab ülivaevaliselt, ka laetud akuga. Ja ka teise, uue akuga. Pole veel täpselt jõudnud välja selgitada, et kas on starterikala või on tõesti "kinni väsinud". Ja samamoodi viga, sügisel läks ta käima.
Kui tegu on 1500 intruderiga, siis on üks viga mida võid vaatata on mootori massijuhe. Tean juba kahte intruderit, millel oli sama viga.
3 kuuga nüüd küll mootor kinni ei jää! Siis oleks kõik rattad kevadel ju vigased, mis üle talve kuuris seisavad
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Mootor kinni
Nu seda ju lihtne avastada kas on kinni või ei, .Vaata kas ratas vaba käiguga käib ringi, kui jah , siis keera küünlad maha, pane 5-käik sisse ja proovi ringi ajada või lükata- kui ringi ei käi siis miskit mäda
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Mootor kinni
noup, kiskusin starteri täiesti laiali, seest ilus kõik. (õigemini starter läks ise laiali, kui ma ta maha võtsin, sest samade poltidega käib starter lahti, millega ta mootori külge kinnitub).
Krokodillid läksid päris kuumaks igatahes...
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Mootor kinni
Piipz kirjutas:Olen sellise asjaga kokku puutunud, hetkel on umbes sama asi ühe Intruderiga.
Päris kinni ei ole aga ketrab ülivaevaliselt, ka laetud akuga. Ja ka teise, uue akuga. Pole veel täpselt jõudnud välja selgitada, et kas on starterikala või on tõesti "kinni väsinud". Ja samamoodi viga, sügisel läks ta käima.
Sel Intruderil on paagi alla üks solenoid mis käivitamise ajaks avab väljalaske klappe pisut, et kompresioon väiksem oleks. Vaata kas see toimib ilusti.
-
Teema algataja - Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Mootor kinni
Niih, garaažist tagasi ja jutt sama, mis hommikul. Läksin täna tiba karmimaks- võtsin siduri poolt kaane maha ja proovisin väntvõlli otsast keerat. Ikka päris tõsise sabaga keerasin. Ja ei midagi, nagu oleks kinni keevitatud. Järgmiseks imen diisli-õli segu välja ja lasen julmalt silindrid mingit roostehirmutist täis. Kui see ka ei toimi, siis ei jää küll muud üle kui süda maha ja molekulideks. Rääkisin täna veel vähemalt kahe tõsise motoinimesega, kumbki ei uskunud, et kolvid saavad silindrites niimoodi kinni jääda (kolm kuud tagasi ju käis starterist ringi), pakkusid küll igasugu muid variante (purunenud starteri pendiks, midagi silindrisse kukkunud jne) aga need võimalused on välistatud. Mingi lõtk peaks ju olema, aga ei midagi. Ja ka tagurpidi ringi ajada proovides täpselt sama jutt. Lihtsalt täiesti kinni.

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Mootor kinni
Võta sidurikaas maha ja sidur välja, kui siis kah vänt ringi ei käi siis on väntvõlli juures probleem kui aga käib vänt ringi siis vaataks hoopis käigukasti ja kulunud kahvleid.
-
Teema algataja - Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Mootor kinni
Siduri ja väntvõlli vahel on hammasülekanne, seal peaks ju olema mingigi lõtk, kui kinni oleks siduri pool. Aga lõtku ei ole mitte üldse, täiesti kinni. Ja käigukast töötab, kõik käigud lülituvad laitmatult.

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Re: Mootor kinni
Ära päris molekulideks võta, mootorit sa kah ma ei pea võtma. Kui tahad kindel olla, et kolvid silindris kinni siis piisab ainult silindripeade maha võtmisest.
-
- Postitusi: 57
- Liitunud: 18 Mär 2009, 13:02
- Tsikkel: Kawasaki ZR-7; Kawasaki KX 125
- Asukoht: Viljandi
Re: Mootor kinni
Kui mootor töötas, siis mingil juhul ei ole seal viga mehhanniline. Mootorid jäävad seismisega kinni, see ei ole mingi uudis. Mina prooviks ikka kas vedamisega 5 nda käiguga küünlad maas mootor lahti saada. Näiteks bellarussi mootorid jäävad niimoodi kinni, et üks mees väänab väntvõlli käbist ja teine mees kangiga starteri hoorattast. Ja lahti nad tulevad ning sõidavad nagu muiste. Starterit ei ole mõtet tappa- see teda lahti ei võta!
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Mootor kinni
Yamaha_125 kirjutas:üks mees väänab väntvõlli käbist ja teine mees kangiga starteri hoorattast.
Selline remontaaz mulle juba meeldib
tali kirjutas:Ikka päris tõsise sabaga keerasin.
Tule garaazist läbi, annan sulle "tõsise" saba. Sellega pole veel ukski asi avamata/purunemata jäänud
Ja ei midagi, nagu oleks kinni keevitatud.
kumbki ei uskunud, et kolvid saavad silindrites niimoodi kinni jääda . Mingi lõtk peaks ju olema, aga ei midagi. Lihtsalt täiesti kinni.
Sul poiss kindlasti valas superattacki pütad täis äkki. Mul rotid viisid kodust kapsaraua kah ära.
-
- Postitusi: 57
- Liitunud: 18 Mär 2009, 13:02
- Tsikkel: Kawasaki ZR-7; Kawasaki KX 125
- Asukoht: Viljandi
Re: Mootor kinni
Vanakooli mehed siin kohal muigaksid ja ütleskid: teate ju ise mootori ehitust- seal ei saa ju midagi kinni jääda! Aga ikka jääb küll kui ära ei konserveeri! Mingit lõtku ära sa küll oota- nii nagu ta kinni jääb nii jääb! Mul jäi kunagi võrri mootor niimoodi kinni et hüppa ja lükka hulluks kuni lahti tuli. Ja hiljem sõidab ilusti. Rõngastele selline asi muidugi hästi ei mõju. Ja võrri kolvi ja sinu ratta kolvi suurust tead vast isegi! Kui nüüd käivitama läksid üle kolme kuu- kas nii kui starterit panid liikus mootor natukenegi või oli kohe sellest momendist nagu kännu taga kinni?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Mootor kinni
davidsoniharald kirjutas:Piipz kirjutas:Olen sellise asjaga kokku puutunud, hetkel on umbes sama asi ühe Intruderiga.
Päris kinni ei ole aga ketrab ülivaevaliselt, ka laetud akuga. Ja ka teise, uue akuga. Pole veel täpselt jõudnud välja selgitada, et kas on starterikala või on tõesti "kinni väsinud". Ja samamoodi viga, sügisel läks ta käima.Sel Intruderil on paagi alla üks solenoid mis käivitamise ajaks avab väljalaske klappe pisut, et kompresioon väiksem oleks. Vaata kas see toimib ilusti.
Hea vihje, tänks Tegemist muidu 1400-se intruderiga 96 aastast.
-
Teema algataja - Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Mootor kinni
Kohe kinni ikka, mitte millimeetritki ei liikunud. Tõmberelee tegi ainult kurvalt klõps ja klõps. Ennetamaks postitusi teemal "aku ka kindlasti tühi" lisan, et proovisin alguses igaks juhuks ka auto akust lisarammu ammutada (siis, kui ma veel ei teadnud, et on kinni). Rääkisin praegu ühe sõbraga, kes ütles, et COMMA Release Oil on tal kõik kinniroostetanud asjad in no time lahti teinud. Homme proovin. Ja ega ma teda mõistagi päris algosakesteks ei plaani võtta. Kaaned maha, siis juba näeb võib-olla ülevalt sisse vaadates midagi...

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Re: Mootor kinni
Yamaha_125 kirjutas:Mina prooviks ikka kas vedamisega 5 nda käiguga küünlad maas mootor lahti saada
Ja, et asi kindel oleks, tuleks vedaga kuskil mitu km ja võimalikult kiiresti. Ja kui mootor ikka kinni ja ratas lihtsalt lohiseb võta sõber ka lisa raskuseks peale istuma ja korrake sama asja kahekesi peal hüpates
http://www.motoservice.ee
-
- Postitusi: 57
- Liitunud: 18 Mär 2009, 13:02
- Tsikkel: Kawasaki ZR-7; Kawasaki KX 125
- Asukoht: Viljandi
Re: Mootor kinni
max07 kirjutas:Yamaha_125 kirjutas:Mina prooviks ikka kas vedamisega 5 nda käiguga küünlad maas mootor lahti saada
Ja, et asi kindel oleks, tuleks vedaga kuskil mitu km ja võimalikult kiiresti. Ja kui mootor ikka kinni ja ratas lihtsalt lohiseb võta sõber ka lisa raskuseks peale istuma ja korrake sama asja kahekesi peal hüpates
Ei naljakas muidugi tõesti. Sina teeksid seda ehk jah niimoodi!
Re: Mootor kinni
Yamaha_125 kirjutas:max07 kirjutas:Yamaha_125 kirjutas:Mina prooviks ikka kas vedamisega 5 nda käiguga küünlad maas mootor lahti saada
Ja, et asi kindel oleks, tuleks vedaga kuskil mitu km ja võimalikult kiiresti. Ja kui mootor ikka kinni ja ratas lihtsalt lohiseb võta sõber ka lisa raskuseks peale istuma ja korrake sama asja kahekesi peal hüpates
Ei naljakas muidugi tõesti. Sina teeksid seda ehk jah niimoodi!
Tegimegi, oleme ka 3 kesi peal olnd ja kõik mootorid saadi ringi käima. Ainuke jama oli selles, et kompresiooni hakkas pikapeale väheks jääma... me vanasti tõime seda 10l plekkämbriga kolhoosi töökojast a nüüd tänapäevil see suht tefka värk. Ei teagi kust saab, Volga poest vbl!
http://www.motoservice.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Mootor kinni
Deep

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Mootor kinni
Jajahh, ämbriga kompresiooni. See toob meelede ühe vana loo. Keskooli ajal sai üks tibi kolhoosi tanklasse saadetud ämbriga, et ole hea mine küsi nüüd sina kompresiooni, me ise niipalju küsinud, et meile enam ei anta. Tibinas panigi padavai ämbriga leekima, mingi poole tunni pärast ilmus tagasi ämber kompressori õli täis. Ütles, et tanklamutiga oli tükk aega jahumist olnud, enne kui ära tuvastati mida vaja.
Vabandust, mitte teemakohase postituse eest
http://www.krracing.ee/
Re: Mootor kinni
mis sellest vedamisest kasu on juhul kui laagrid kinni roostetanud,rikud võllid ära
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
Teema algataja - Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Mootor kinni
Ei usu (või siis ei taha uskuda), et laagrid roostes, asi oli ju kogu aeg õli sees ja käis paar kuud tagasi laitmatult ringi. Lähen nüüd kaema, äkki on ikkagi lahti ligunenud.

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Mootor kinni
Kuidagi uskumatu see kinnijäämise asi.... koerad pidid kinni jääma.
Ma panustaks siiski sellele, et midagi on konkreetselt katki läinud või lõpuni ära kulunud ja niimoodi kinni kiilunud. Aga et kinni roostetanud, 3 kuuga, kusjuures enne töötas.... soolavihma sadas enne vä? See õlikiht, mis mootorisse jääb, peab ka selle 3 kuud vastu. Imelik.
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Mootor kinni
Sama arvamus siin.
See õlikile on ikka päris püsiv mootoris ja selle ajaga ei roosteta midagi seal kinni. Enne kui suure üritamisega midagi hullemini ära lõhkuda tasuks ikka veidi karu kõhtu vaadata ja üritada põhjus üles leida.
-
Teema algataja - Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Mootor kinni
Nonii, kodus tagasi ja väike update. Pääsesin "karu kõhu" lahtilõikamisest. Tänasest alates julgen kõigile soojalt soovitada lootusetult kinnipaakunud/-roostetanud detailide lahtisaamiseks COMMA asja, millest ülalpool juttu oli. Tegija vahend. Ettevaatlikult väntvõlli otsast edasi-tagasi keerates hakkas peale paaritunnist ligunemist lõpuks ringi käima. Kallasin veel küünlaaukudest puhast õli peale ja ajasin tasakesi ringi. Lõpuks sudis starter ka juba päris rõõmsalt. Sidurikaant eemaldades lõhkusin mõistagi vana tihendi ära, aga (tänud siinkohal Reimpsile ja Antule Jonseredist) enne kojutulekut tegin juba uue valmis. Nüüd ei muud, kui kaas peale, mahl sisse ja silindrites survet mõõtma. Väga loodan, et rõngad/silindri seinad on OK.

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 57
- Liitunud: 18 Mär 2009, 13:02
- Tsikkel: Kawasaki ZR-7; Kawasaki KX 125
- Asukoht: Viljandi
Re: Mootor kinni
Väga tore lõpp vähemalt asjale. Järjekordne kinnitus sellest, kuidas kolvid sisse kinni saavad jääda väikese ajaga. Järgmine kord konserveeri masin ära ja enam korduda ei tohiks
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.