1. leht 2-st
Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 19:15
Postitas nostrum
Tervist! Rattaks on Yamaha r1 99 a. 110kw, ja probleem selles, et mootorist lõi õli välja. Viimane kord sõitsin, kõik toimis polnud mingit probleemi, jätsin seisma ning mingi mõni nädal hiljem mõtlesin et teen ühe tiiru. Ratas ei tahtnud käivutuda, otsustasin lükkamise kasuks, lükates läks käima kuid äkitsiselt nägin et eest tuleb õli kuskilt, jätsin kohe seisma. Õli tuli nii palju et mootor jooksis õlist tühjaks, aga kus kohast see õli täpselt tuli seda ei oska öelda, sest peale gondlite maha võtmist oli terve mootori esiosa õline ja sealt võimatu aru sada kus see tuli. Õlifilter oli küll korralikult kinni ja ei pasitnud kuskilt ka et mingi tihend ripuks või midagi muud sellist defekti. Seega palukski targemate inimeste käest abi, et milles võib probleem olla, kas õli võis siiski õlifiltri vahelt tulla ?
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 19:21
Postitas Andrez
Kui sellel rattal õliradikas on, siis tõenäoliselt see ühendatud kummivoolikuga, mis võis katki minna.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 19:23
Postitas davidsoniharald
Ilmselgelt pead sa ratta mootori puhtaks pesema korralikult mootoripesuvahendi või "brake cleaneriga" ja siis uuesti ja tähelepanelikumalt vaatama. Vabalt võis tulla õlifiltri vahelt, aga vabalt ka mitte. Vala õli juurde ja pane uuesti käima, vaata kust purskab. Mingist rõhustatud kanalist ta pead tulema, muidu ei jookseks nii kiiresti välja. Ega muud ei oskagi soovitada.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 19:28
Postitas tnacc
see, et ta ei käivitunud, viitab pigem kaanetihendi vms rikkele.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 19:32
Postitas erxz
Aga äkki tuli õlikork alt ära
Või on jäänud õlifilter lahti 
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 19:40
Postitas nostrum
Ma ei mäletagi kas õlikorki kontrollisin aga arvatavasti kontrollisin ja ka õlifilter oli kinni, ise mõtlesin et pesen mootori puhtaks, panen uue õlifiltri ja natuke õli sisse ja siis käima, siis peaks vast näha olema kohe kust õli tuleb ja kui ei tule siis oli õlifilter kinni. Kui keegi oskab paremat soovitada siis ootan huviga ettepanekuid 
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 19:46
Postitas Cado
Isegi kui õli kork on täiesti maas siis töötava mootoriga sealt ainul pritsib tiba õli kuid ei lahma mingil juhul kogu õli välja.
Hetkel ideed rohkemas osas puudavud.
Ainult Õli filter on mootori ees osas tõesti. Muud seal nagu ei meenu.
Vala uus õli sisse ja vaata kust tulema hakkab.
Mõttekas on kasutada mingit odavat õli kuna täis sünti suht kirves vastu maad lasta.
KUID kui kasutad prooviks mingit odavad õli siis ei soovita sidurit lahutada sellel rattal saad suht kergelt nii siduri libisema.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 19:54
Postitas nostrum
on mingi soovitus ka mis õli panna prooviks või võin täitsa suvalise mootori õli panna ?
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 20:01
Postitas Cado
Mina julgeks küll/ja olen julgenud ka
panna PROOVIKS või näiteks mootori läbi pesuks suvalise pool sünt õli.
lihtsalt kui suva õli sees ja sidurit lahutad siis jookseb õli ketaste vahele ja osad õlid moodustavad sinna sellise "kile" mis jätab kettad libisema ja siis tükk pusimist ,et viga likvideerida. Selleks siis soovitus mitte sidurit lahutada.
kui viga tuvastatud ja kõrvaldatud siis õli välja ja uus filter ja korralik õli sisse.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 20:05
Postitas tnacc
miks sa arvad, et sul nüüd käivitub starterist?
kui lükates tööle saad, selleks ajaks jälle õli väljas kõik
lase parem nõrk õhusurve karterisse läbi õlivalamis augu, mingi kummilutu õhupüstolile otsa panna peaks õnnestuma.
siis näed ära kuskohast susiseb, lisaks jääb sul õli alles ja keskkond reostamata.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 20:08
Postitas davidsoniharald
tnacc kirjutas:miks sa arvad, et sul nüüd käivitub starterist?
kui lükates tööle saad, selleks ajaks jälle õli väljas kõik
lase parem nõrk õhusurve karterisse läbi õlivalamis augu, mingi kummilutu õhupüstolile otsa panna peaks õnnestuma.
siis näed ära kuskohast susiseb, lisaks jääb sul õli alles ja keskkond reostamata.
Või keera küünlad maha ja aja mootorit starteriga ringi - õlirõhu peaks ka niimoodi üle saama.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 20:10
Postitas tnacc
davidsoniharald kirjutas:tnacc kirjutas:miks sa arvad, et sul nüüd käivitub starterist?
kui lükates tööle saad, selleks ajaks jälle õli väljas kõik
lase parem nõrk õhusurve karterisse läbi õlivalamis augu, mingi kummilutu õhupüstolile otsa panna peaks õnnestuma.
siis näed ära kuskohast susiseb, lisaks jääb sul õli alles ja keskkond reostamata.
Või keera küünlad maha ja aja mootorit starteriga ringi - õlirõhu peaks ka niimoodi üle saama.
siis peaks ka süütepoolide massi ka maha võtma muidu võib poolid läbi küpsetada
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 20:10
Postitas franz125
Kontrolli igaks petteks õli taset,võimalik ,et mingist karpast voolas karterisse kütust ja sellest ka muud jamad.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 20:35
Postitas nostrum
oi kui palju nüüd tuli soovitusi
aga see variant kõige halvem siis kui paneks uue filtri ja mingi õli sisse ja prooviks siiski käivitada ?
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 20:39
Postitas Andrez
Kui just väga vana filter pole, siis ei ole mõtet proovimiseks uut panna. Uue paned juba uue õliga peale vea kõrvaldamist.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 20:50
Postitas nostrum
no see filter sõitnud peaaegu terve suve, kas ei või olla et filtris midagi kinni tõmmanud ja kuna sealt õli läbi ei käind siis lõi filtri vahelt välja, enne jäi mul see mainimatta et enne seisma jätmist viimane kord kui kõik töötas siis sai sõidetud ca230 km ja nendest viimased 30 km nii kuis torust tuli.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 20:52
Postitas Andrez
30km lõõrid lahti ei tee korras R1-le midagi
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 20:53
Postitas tnacc
nostrum kirjutas:no see filter sõitnud peaaegu terve suve, kas ei või olla et filtris midagi kinni tõmmanud ja kuna sealt õli läbi ei käind siis lõi filtri vahelt välja, enne jäi mul see mainimatta et enne seisma jätmist viimane kord kui kõik töötas siis sai sõidetud ca230 km ja nendest viimased 30 km nii kuis torust tuli.
panustaks sellele. et sul tõsisem remont ees
aga eks paistab, loodame parimat. 
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 21:03
Postitas Cado
tnacc kirjutas:
panustaks sellele. et sul tõsisem remont ees
aga eks paistab, loodame parimat. 
Kohe huvitav mille pealt sa selliseid panuseid teed?
Sirinovski? Tema läbi teleka sina läbi foorumi. 
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 21:10
Postitas piloot
Sellise asja puhul tuleks alustada karteri tuulutuse kontrollist, kui see kuidagimoodi umbe läinud siis peksabki õli välja kus iganes saab.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 21:18
Postitas zx12r
Ühel CBR-il oli ligilähedaselt sama lugu - teatud juhtudel hakkas õli välja viskama ning sellest tulenevalt ka muidug kuuma mootori korral ka kenasti tossama. Sai käidud siin-seal ja ka eraisikuist asjatundjate juures. Kontrollitit filtrit, voolikuid, õlikorki, karterikaant jms...
Ja milles viga oli (siinkohal remondi eest kiitus kiire ja laitmatu töö eest Motodepoole) - nukaketipinguti polt oli lahti! Sealt vahelt lennutaski õli igasse ilmakaarde.
Eelpool mainitud soovitus (mootor ära klanida ning siis vaadata, kus õli immitseb) oleks ilmselt vea tuvastamise teinud hulka lihtsamaks kõikidele, kes proovisid probleemile lahendust leida.
Jõudu probleemi põhjuse leidmisel!
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 23 Mär 2011, 21:21
Postitas nostrum
Õnneks mul teine mootor olemas varuosadeks millel käigukast koos ainult
aga ausaltöeldes suurt remonti pole küll isu tegema hakata 
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 24 Mär 2011, 10:17
Postitas nostrum
vabandust rumala küsimuse pärast aga kus sellel motoril see karteri tuulutus asub ? 
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 24 Mär 2011, 10:23
Postitas tnacc
õhupuhasti korpusesse läheb kummivoolik 1,5-2 cm jäme ja alguse saab see voolik karteri ülemisest poolest kusagilt.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 24 Mär 2011, 10:50
Postitas nostrum
vist isegi tean milline see voolik väja näeb ja kus asub
aitähh !
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 27 Mär 2011, 09:10
Postitas Cado
Nii siis teema lõpetuseks ja teistele mõtlemiseks kust õli välja lendas?
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 27 Mär 2011, 11:25
Postitas WSW
Oli juhus kus gsxr viskas õli välja sama moodi peale käivitamist mingi -5 kraadi juures.Oli õlifiltri tihendi ühe koha pealt välja lõõnud ja suht raske oli aru saada ,sest see oli peaaegu omale kohale tagasi läinud.Peale filtri vahetust köik ok.Asi oli eelmine kevad.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 27 Mär 2011, 12:00
Postitas madjs
Suht loogiline, et sul lahkus elust mõni tihend ja viskas õli lendu, käivitusprobleem muidugi suht kahtlane. Isegi õlist tühi mootor peaks käivituma laksust.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 27 Mär 2011, 12:09
Postitas Cado
See ,et ei käivitunud võis puhas juhuste kokkulangevus olla.
Re: Probleem R1 -e mootoriga
Postitatud: 29 Mär 2011, 14:29
Postitas nostrum
nii, sain ka ratta juurde,õhupuhasti võtsin lahti pealt, see on kõik ilus puhas, kui see voolik mis õhupuhasti tagaosast sisse tuleb on karteri tuulutus, siis ma võtsin otsa lahti ja puhusin sinna ja õhku tuli mootori külje peal oleva kaane ühest poldiaugust välja, kui näpp sinna ette panna siis ei jõua läbi puhuda. Äkki keegi oskaks juhendada mida ma näiteks valesti teen või mida võiks teisiti teha ?