1. leht 2-st

algaja

Postitatud: 18 Nov 2010, 12:26
Postitas leopold

tere olen uus tulia selle alale.olen enne ka sõitnud siklitega.Aga baikiga bole veel jõudnud sõita ja on kavatsus 2011 suvel sõitma hakata honda cbr1000rr repsoliga 125kw .kas keegi oskab soovitada kas on hea biker eriti alkajale on mingeid paremaid soovitusi.


Re: algaja

Postitatud: 18 Nov 2010, 12:28
Postitas Ivoonu
leopold kirjutas:

tere olen uus tulia selle alale.olen enne ka sõitnud siklitega.Aga baikiga bole veel jõudnud sõita ja on kavatsus 2010 suvel sõitma hakata honda cbr1000rr repsoliga 125kw .kas keegi oskab soovitada kas on hea biker eriti alkajale on mingeid paremaid soovitusi.

2010 suvi on tänaseks päevaks küll möödanik aga see selleks. Kui tihend peab, siis sõida millega meeldib.


Re: algaja

Postitatud: 18 Nov 2010, 13:44
Postitas Ercki
leopold kirjutas:

tere olen uus tulia selle alale.olen enne ka sõitnud siklitega.Aga baikiga bole veel jõudnud sõita ja on kavatsus 2011 suvel sõitma hakata honda cbr1000rr repsoliga 125kw .kas keegi oskab soovitada kas on hea biker eriti alkajale on mingeid paremaid soovitusi.

Õigekiri SM Leopold!
Vaevalt ta hea biker on kuna varem bikedega pole sõitnud ju (togi)


Re: algaja

Postitatud: 18 Nov 2010, 14:48
Postitas andrias

Peale õigekeelsuse soovitan alustada ka kindlasti "tonnisest" baigist. See oleks minimaalne töömaht kulgemaks meie teedel :bsmile:


Re: algaja

Postitatud: 18 Nov 2010, 15:58
Postitas Thesaarlane

Ma võtaks valikusse vähemalt ka Hayabusa, Kawasaki ZZR 1400 ja loomulikult R1.


Re: algaja

Postitatud: 18 Nov 2010, 16:27
Postitas sang
leopold kirjutas:

kas keegi oskab soovitada kas on hea biker eriti alkajale on mingeid paremaid soovitusi.

Aga mis sa selle baigiga teha tahad: sõidad linnas, maal, matkal, üksi või kaksi?

Ka algaja on pmst võimeline sellise tsikliga hakkama saama, aga on ka mõistlikumaid valikuid.


Re: algaja

Postitatud: 18 Nov 2010, 17:14
Postitas Snuffit

hehh, hakkab jälle pihta see iroonia :D

ma ütleks ausalt, et arvan 1000 sulle palju olevat, kui sa algaja oled. Miks kõik algajad niiväga mingeid hulle baike kätte tahavad? :D
Osta endale mõni 500-600ne ja sellest piisab sulle paariks aastaks kindlasti. Kui on paar aastat kogemust selja taga ja leiad, et tahaks siiski võimsamat, siis liigud edasi.

Tuttav algaja ostis ka sel sügisel 1000se. Sai umbes kuu aega sõita, nüüd tal pikk talv ees tsikli remondi jaoks. Pani käbla nii, et karter ja gondlid ja kõik ribadeks, tagatipuks sai trahvi ka veel :wack: Hea, et endal elu sisse jäi krt. Liiga palju musklit siiski algaja jaoks. Jutt ei olnud nüüd küll mõeldud ära hirmutamiseks, lihtsalt temal läks nii. Õpi teiste vigadest või tee omi, valik on sinu :ner:
Vabandas muide 1000se ostu välja sellega, et tal pole raha iga aasta tsiklit vahetada. Ega see pole minu meelest nüüd mingi tõsine argument, need tsikli hinnad nüüd nii kolinal ka ei kuku, suht samal tasemel aastast aastasse.

Ilmad on juba kehvad, proovisõite vast teha enam ei jõua. Mõte selles, et oma silm on siiski kuningas. Käid, vaatad, võrdled, teed paar proovisõitu (kasvõi kevadel) ja siis on juba lihtsam endal otsustada.

Nii,et lõppkokkuvõtteks:
Soovitan 5-6 sajast tonnase asemel, kuid kuna ost ja sõitmine jääb siiski sinu teha, pead lõpuks ise vaatama, mis meeldib ja kui suur rahakott/julgus on :mrgreen:

igatahes, edu! :bsmile:


Re: algaja

Postitatud: 19 Nov 2010, 01:13
Postitas Burn7

Mina võtaks tonnise juba sellepärast, et sellel istudes on rohkem ruumi laiutamiseks.


Re: algaja

Postitatud: 19 Nov 2010, 20:22
Postitas reimps

Lahja, ma alustasin ikka tonnühesajasega. Ja taandarenesin siis seitsmepoolesele.


Re: algaja

Postitatud: 19 Nov 2010, 20:28
Postitas zx12r
reimps kirjutas:

Lahja, ma alustasin ikka tonnühesajasega. Ja taandarenesin siis seitsmepoolesele.

Tegelt see on huvitav mõte, peaks ka järgmise võtma hoopis väikesema ja siis veel väikesema. Huvitav... või midagi sellelaadset igatahes.


Re: algaja

Postitatud: 19 Nov 2010, 20:52
Postitas oldmoped
zx12r kirjutas:

Tegelt see on huvitav mõte, peaks ka järgmise võtma hoopis väikesema ja siis veel väikesema. Huvitav... või midagi sellelaadset igatahes.

Mul ära tehtud ja siiani rahul.
SUURUS POLE OLULINE tundub tõele vastavat.


Re: algaja

Postitatud: 19 Nov 2010, 22:16
Postitas Ivoonu

Minu areng on ju ka toimunud 45 kW pealt 29 kW peale, tõsi ccm on jäänud samaks.


Re: algaja

Postitatud: 19 Nov 2010, 22:47
Postitas goal
leopold kirjutas:

tere olen uus tulia selle alale.olen enne ka sõitnud siklitega.Aga baikiga bole veel jõudnud sõita ja on kavatsus 2011 suvel sõitma hakata honda cbr1000rr repsoliga 125kw .kas keegi oskab soovitada kas on hea biker eriti alkajale on mingeid paremaid soovitusi.

Kui Sa oskad foorumisse ainult sel moel mõtteid kirjutada, siis ma ei soovitaks Sulle suuremat ratast kui rollu osta!

Aga edu edaspidiseks!


Re: algaja

Postitatud: 22 Nov 2010, 10:12
Postitas Source
Snuffit kirjutas:

hehh, hakkab jälle pihta see iroonia :D

ma ütleks ausalt, et arvan 1000 sulle palju olevat, kui sa algaja oled. Miks kõik algajad niiväga mingeid hulle baike kätte tahavad? :D
Osta endale mõni 500-600ne ja sellest piisab sulle paariks aastaks kindlasti. Kui on paar aastat kogemust selja taga ja leiad, et tahaks siiski võimsamat, siis liigud edasi.

Tuttav algaja ostis ka sel sügisel 1000se. Sai umbes kuu aega sõita, nüüd tal pikk talv ees tsikli remondi jaoks. Pani käbla nii, et karter ja gondlid ja kõik ribadeks, tagatipuks sai trahvi ka veel :wack: Hea, et endal elu sisse jäi krt. Liiga palju musklit siiski algaja jaoks. Jutt ei olnud nüüd küll mõeldud ära hirmutamiseks, lihtsalt temal läks nii. Õpi teiste vigadest või tee omi, valik on sinu :ner:
Vabandas muide 1000se ostu välja sellega, et tal pole raha iga aasta tsiklit vahetada. Ega see pole minu meelest nüüd mingi tõsine argument, need tsikli hinnad nüüd nii kolinal ka ei kuku, suht samal tasemel aastast aastasse.

Ilmad on juba kehvad, proovisõite vast teha enam ei jõua. Mõte selles, et oma silm on siiski kuningas. Käid, vaatad, võrdled, teed paar proovisõitu (kasvõi kevadel) ja siis on juba lihtsam endal otsustada.

Nii,et lõppkokkuvõtteks:
Soovitan 5-6 sajast tonnase asemel, kuid kuna ost ja sõitmine jääb siiski sinu teha, pead lõpuks ise vaatama, mis meeldib ja kui suur rahakott/julgus on :mrgreen:

igatahes, edu! :bsmile:

Huvitav teooria :)
Mul tuttav ostis esimeseks 750-se pani ka kerge käbara, kerged kriimud ja punnid kõverad aga mis kui ta oleks nyyd 1000 ostnud siis oleks tal kah kõik karterid jms lõhki olnud?:)
Et teooria on siis selline mida suurem mootor seda suuremad kahjustused :) Nagu <600 ei oleks selliseid asju võimalik teostada. Kõik on ikka kinni mõistuses mis väänet tekitab, pole vahet mis kubatuur all on. Nõme, et inimene tahab saada vastust konkreetse mudeli kohta aga selle asemel on biker.ee ainult kuidas "loll ära nii suurt osta, sõidad libadeks jne jne" Nagu näha on inimene otsuse teinud ja teda ei huvita arvamused kui ribadeks ta sõidab või ei sõida.
Stick to the topic ppl!!


Re: algaja

Postitatud: 22 Nov 2010, 11:51
Postitas Burn7

Tegelikult vahe on ikka päis suur. Algajal on tonnisega on palju lihtsam kukkuda. Käsi peab olema tunduvalt sujuvam võrreldes 600sega kuna väänet on nii palju.


Re: algaja

Postitatud: 22 Nov 2010, 12:26
Postitas zx12r
Burn7 kirjutas:

Tegelikult vahe on ikka päis suur. Algajal on tonnisega on palju lihtsam kukkuda. Käsi peab olema tunduvalt sujuvam võrreldes 600sega kuna väänet on nii palju.

Üldse ei nõustu, et peamiseks kukkumise põhjuseks on vääne ehk siis see, et tagaratas kaotab pidamise tugevamal kiirendamisel.

Ilmselgelt on peamiseks põhjuseks hoopis valesti valitud sõidukiirus, ootamatutes oludes mitte toime tulemine (enda süül või kellegi teise süül), aeglasel kiirusel manööverdamisel lihtsalt tasakaalu kaotades pikali kukkumine ning kehvema pinnasega teel liiga äkiliselt piduramine. Ja veel erinevaid põhjuseid.

Sellisel juhul pole eriti vahet, kas sõidad R1-ga või R6-ga. Väike kaaluvahe on, tõsi.

Samas, kui foorist foorini peenestades saavutab R1-ga näiteks 200 km/h ja 600-se rahulikuma suunitlusega rattaga samal distantsil 130 km/h, siis on pidurdamisel kukkumisvigastused erineva raskusastmega ilmselgelt. Kas meie teemaalgataja läheb tsikli kätte saades kohe tippkiirust proovima... ei tea, loodetavasti mitte.


Re: algaja

Postitatud: 22 Nov 2010, 13:42
Postitas õemehe õemees

Tõenäolisem on suure, raske ja suure pöörderaadiusega rattaga ristmikul äärekivisse sõita, kui seda endal alt ära kiirendada.


Re: algaja

Postitatud: 22 Nov 2010, 14:14
Postitas andrias

No algaja juhi juhtimisõigust ei piirata ilmaasjata 25 kw peale. Võimsama rattaga õnnetusse sattuda on oht suurem, mis siin enam vaielda.


Re: algaja

Postitatud: 22 Nov 2010, 16:09
Postitas zx12r
andrias kirjutas:

No algaja juhi juhtimisõigust ei piirata ilmaasjata 25 kw peale. Võimsama rattaga õnnetusse sattuda on oht suurem, mis siin enam vaielda.

  1. Keskmine avariieelne kiirus oli mootorratastel 47,9 km/h ja keskmine kiirus avariihetkel 34,6 km/h. Ainult ühel juhul tuhandest oli kiirus ligikaudu 140 km/h.
  2. Mootorrattureid, kel on varasemaid liiklusrikkumisi, on avariidesse sattunute hulgas enam.
  3. Suure kubatuuriga mootorrattad on avariides vähem esindatud, kuid avariide puhul on tagajärjed nendega tõsisemad.

http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... pic&t=1120 - ei tea kui usaldusväärne see on. Aga siiski :)

Miks on võimsama mootorrattaga oht õnnetusse sattuda suurem?


Re: algaja

Postitatud: 22 Nov 2010, 16:19
Postitas Möku

ma ei leidnud seda uuringut üles, aga Soomes on paari aasta eest tehtud uuring et üle poolte surmaga juhtunud õnnetustest on juhtunud alla 25 aastase juhiga supersport tüüpi rattaga ja üle poolte neist on omakorda suutnud looja karja minna ilma kõrvalise abita. Aga see uuring puudutas ainult surmaga lõppenud jutumeid.

Mootori võimsusest tõepoolest sõltub vist jah vähem kui ratta tüübist. Oskamatu sõitja saab ennast ka 125sega edukalt üle teepiirde aidata aga seda juhtub baigilaadsega tihedamalt kui koperdaja või klassikuga. Vaevalt et asi tehnikas, eks nähtavasti need inimesed kes baigi valivad on juba eelnevalt kõrgema riskikäitumisega.

Võtke ikka enduurokas - sellega on jumala normaalne teelt välja sõita :bsmile:


Re: algaja

Postitatud: 22 Nov 2010, 16:26
Postitas margus014
Möku kirjutas:

Võtke ikka enduurokas - sellega on jumala normaalne teelt välja sõita :bsmile:

+1 :bsmile:


Re: algaja

Postitatud: 22 Nov 2010, 16:30
Postitas joel

Eks kaudne mõju sellel võimsusel ikka on. 150-ga võssa pannes on surma saamise tõenäosus ühesugune nii tonnisega kui 125-sega, aga lihtsalt vahe on selles, kui kähku see 150 ette kerib. Kui tonnisega piisab selleks vaid hetkest, siis on ju mõnus kiirendust ja kiirust nautida kui aga tuju tuleb. 125-sega võtab selle kiiruse üles saamine nii palju aega ja ratas ulub käes nii hirmsasti, et keegi ei viitsi väga tihti ja väga pikalt seda teha.


Re: algaja

Postitatud: 22 Nov 2010, 16:59
Postitas õemehe õemees
margus014 kirjutas:
Möku kirjutas:

Võtke ikka enduurokas - sellega on jumala normaalne teelt välja sõita :bsmile:

+1 :bsmile:

+1
Kui muidu ei saa, siis läbi võsa ikka saab.


Re: algaja

Postitatud: 23 Nov 2010, 09:13
Postitas Tsikkelröövel

Ma arvan, et uuringus selgunud fakt, et üldarvult satub avariisse väiksemaid tsikleid rohkem, kui suuri, on tingitud pigem sellest, et kõikjal on suurte tsiklite kasutamisel ees vanusepiirang. Seega noorem ja kogenematum rahvas sõidab valdavalt väikeste tsiklitega. Vanusepiirang lihtsalt ei lase suuri tsikleid sellesse avaristide gruppi. Suure selga saamiseks peab olema vanust ja sõidukogemust. Ja kui sa ikka juba mõned aastad oled väiksema masinaga harjutanud ja ellu jäänud, siis on loomulik, et oled ka suure tsikliga osavam ja ei satu enam avariidesse nii lihtsalt. Seda kinnitab ka teine fakt, nimelt see, et "keskmine" avarist on alla 25 aasta vana. Arvestage ka, et nii noortel meestel sageli pole veel piisavat sissetulekut suure ratta jaoks ja ka selle pärast on suured rattad nende avaristide hulgas vähem esindatud.
Ehk siis - osakem ikka puude taga metsa ka näha!

Muutkem suured rattad väga noortele ja kogenematutele sõitjatele kättesaadavaks ja pilt muutub hoobilt: need kes end juba väikese rattaga kägarasse sõitsid, teevad seda suurega ammugi. Lisaks aga tekib juurde tegelasi, kes justnimelt suure ratta tõttu kägarasse sõidavad (st väiksest käis jõud ja mõistus napilt üle).

Ütlen ühe hea võrdluse. Nagu varem kiideldud, tegin korda oma vana Jawa. Ja üks oluline vahe sõidumeetoditel. Suure rattaga olen harjunud, et vähegi järsemasse kurvi väänan ratta sisse jõuga, st vastupöördega. Ja selle 139 kilo kaaluva Jawaga avastasin, et selle kurvi kallutamisel EI OLE VAJA mitte mingit vastupööret, ta nii kerge, et läheb ise kurvi. Ja siis tulid mulle meelde minu esimesed kilomeetrid suurel rattal (omaenda esimeste sammude raskus kipub ikka kogemuse kogunedes ununema). Suure ratta kaldesse saamine suurel kiirusel, eriti kui sellele lisandub kiirendusest tulenev vaimustuse-paanika segu on karm kompott algajale, kui ta ei oska ratast jõuga kaldesse suruda. Ja kusagilt rollu pealt tulnud vend ei oska seda teha. Siis ta venitab kurvi pikaks, satub paanikasse ja paneb pidurit. Ja see tõstab ratta üldse püsti ning järgneb väljasõit. Kui mõtlete, siis enamus noorte meeste väljasõite ju nii juhtubki.
Mina pooldan võimsuse piiramist noortele ratturitele. Vaikselt sõit pole probleem, aga see piirang on mingigi takistus liigsele kiirusele-kiirendusele. Arvestage, et kui rattal on võimed, siis ega need proovimata jää. Kus ja kuidas neid proovitakse, see sõltub juba paljus inimese küpsusest.


Re: algaja

Postitatud: 23 Nov 2010, 09:49
Postitas andrias
zx12r kirjutas:

Miks on võimsama mootorrattaga oht õnnetusse sattuda suurem?

No omastkäest võin öelda, et asi pole niiväga rattas või selle omadustes kui juhi peas. No ega sõidustiil läeb ikka uljaks küll kui ratas hästi lippab(selle viimase lausega usun, et nii mõnigi on nõus).
Jawa mälestustest 100 kiirus oli juba siuke tunne nagu Peeter Paanil. Bikelisega ei suuda spido näitu uskuda ja võib lenksu taha nukkuma jääda sellise kulgemisega. :bsmile:


Re: algaja

Postitatud: 24 Nov 2010, 08:24
Postitas Tsikkelröövel

Vana Jawa hakkab kiirusel üle 90-ne õõtsuma nagu Cadillac, st väga temperamentselt kurve võtta ei taha. Ja 110 peal hakkavad varbad värisema. Spidomeetrit pole vajagi. A muidu pole häda midagi. Lihtsalt arvestada, et erinevalt vene ajast, kiirendab iga sõiduauto sinust paremini. St. vaielda liikluses ei tasu.


Re: algaja

Postitatud: 24 Nov 2010, 13:12
Postitas Yamsakas

Minu meelest peaks ikka alustama "väiksemast" ratast.

Kui oled suurem ja vanem võiks vahele jätta 125 ja 250 ja hüppata 500 või 600 kubiku peale.
Alustada 1000 kubikuga on ikka liig.

Rataga tuleks vaikselt võtta umbes nagu seks .. alustad vaikselt mängid ja õrritad ja siis hakkad vaikselt kütma, mitte püksid maha vurr vurr pauk ja nägemist.

Kui võimsam pill kohe käes siis pärast eriti kuhugi areneda pole kõik ikka sama ja tuttav ... aga kui alustada väiksemast ja liikuda ülespoole.... jääb avastuse mõnu :mrgreen: .

Aga eks iga üks ise teab mis teeb :bsmile:


Re: algaja

Postitatud: 24 Nov 2010, 14:00
Postitas harimal
Yamsakas kirjutas:

Kui võimsam pill kohe käes siis pärast eriti kuhugi areneda pole kõik ikka sama ja tuttav ... aga kui alustada väiksemast ja liikuda ülespoole.... jääb avastuse mõnu :mrgreen: .

Kuigi ma olen vastavates teemades kogu aeg jauranud, et vahet pole, mis pillist alustada, siis ülalolev mõttekäik on sellele vastanduv ning seda väga hea põhjusega.
Üleminek võimsamale mootorile on tõesti meeliülendav ning vähemalt mina nautisin iga uue ratta juures muu hulgas seda, et ta pani jala värisema ning vaid nati jäi puudu tilga püksi saamisest.

Ise alustasin bike tüüpi rataste puhul 900CBR'ist, seejärel Yamaha Fazer 1, Suzuki SV1000, CBR 1100XX.
Kui Suzuki kõrvale jätta, siis iga üleminek tähendas seda, et uus ratas oli reaalselt eelmisest võimsam. Kulus vähemalt 2 nädalat selleks, et pealetulnud võimsuse hirmust üle saada.

Seega kui ratta võimu võtta narkodoosina, siis on madalamast alustamine selles mõttes hea, et saad rohkem kordi nautida kõvema laksu kaifi.
s**t lugu on selles, et kui jõuad Hayabusa, Blackbirdi, 1400 Kawasaki vmt juurde, siis järgmiseks sammuks on juba turbokat vaja :?

Teisalt, kui bike'id on ennast ammendanud, siis värskendavana mõjub alati mõni korralik krossikas. Nende kohaltmineku tunnetuslik efekt on bike'idega võrreldes sama nagu Hostel film vs Punamütsikese joonisfilm.


Re: algaja

Postitatud: 24 Nov 2010, 14:20
Postitas Möku

Teisalt, kui bike'id on ennast ammendanud, siis värskendavana mõjub alati mõni korralik krossikas. Nende kohaltmineku tunnetuslik efekt on bike'idega võrreldes sama nagu Hostel film vs Punamütsikese joonisfilm.

Maastikule tulles tavaliselt minnakse just suuremalt kubatuurilt väiksemale. Esimeseks ostetakse mingi 650-1200 matkaja, lõhutakse see ära, siis 530 sportenduro ja sealt järjest väiksema peale mida rohkem aru saadakse oma sõiduoskusest.

ehk siis keskmise tsiklisti elutsükkel:
1 bike 125
2 bike 600
3 bike 1000
4 bike 1400
5 endurts 1200
6 endurts 650
7 võistlusenduro 530
8 võistlusenduro/krossikas 400 4t
9 võistlusenduro/krossikas 250 4t
10 võistlusenduro/krossikas 125-200 2t

Ma olen märganud, et targad võtavad kohe alguses 125/200 kuubikulise kahetaktilise ja õpivad sellega sõitma. Hiljem oled olukorra peremees kõigis olukordades ja kõik puha lustimise värk. (Oh oleks mina ka kohe nii tark olnud. :bsmile: )


Re: algaja

Postitatud: 24 Nov 2010, 14:31
Postitas tasujatom

kui saaks uuesti alustada tsiklisõiduga nullist võtaksin kindlasti esimeseks mingi kerge 600se. Vana tuhandesega õppisin mitmed valed sõiduvõtted käe sisse mis kuidagi ei taha enam ära kaduda.