1. leht 2-st

Sidurita käikude vahetamine

Postitatud: 08 Mai 2003, 13:27
Postitas susi
oskab äkki keegi seletada, kuidas sellist asja tehakse

Postitatud: 08 Mai 2003, 13:34
Postitas madone
Sellist asja saab teha aint spets ratastega... noh tegelt saab iga rattaga aga pole soovitatav!

Näiteks kimad, nii, et pöörded kuskil 8000 juures - lased gaasi maha kuni 7500 pöördeni ja samal ajal kui seier langeb vahetad käigu ära - annad uuesti gaasi!

Postitatud: 08 Mai 2003, 13:36
Postitas susi
selge, aga miks see soovitatav pole ? no ta situb kyll käigukasti, kuid olen lugend, et kui asja õieti teha , siis ple ullu midagi. PS: mis aasta NSR sul on ?

Postitatud: 08 Mai 2003, 13:55
Postitas Laisaar
Tere,
minu vanad Jawad vahetavad küll käike üles ja alla nii kuis vaja. Äkki oli vanasti selle siduriga teisiti. Mingi automaatsiduri värk.

Motopaks

Postitatud: 08 Mai 2003, 16:26
Postitas madone
2000 a nsr.. einoh saab ikka aga milleks?

Postitatud: 08 Mai 2003, 16:52
Postitas galen
Motopaks kirjutas:
Tere,
minu vanad Jawad vahetavad küll käike üles ja alla nii kuis vaja. Äkki oli vanasti selle siduriga teisiti. Mingi automaatsiduri värk.

Motopaks
Vähemalt osad (350) jawad omavad n.ö. jalgsidurit tõepoolest. Kõikide mudelite kohta seda väita ei julgeks.

Postitatud: 26 Mai 2003, 21:07
Postitas Jawataja
Vanadel Jawadel jah käiguhoob ühenduses siduriga st käiguhooba liigutades tõmbad ka sidurit. Küll mitte nii palju, kui käega tõmmates, aga täiesti piisavalt ning ka ütlemata töökindel ja mugav mehhanism.

Postitatud: 07 Juul 2003, 10:57
Postitas Rennes
Powershifting'ut kasutatakse päris palju ka stock ratastel, foorumitest on see silma hakanud. Ise proovisin eile, lihtsalt testimise pärast ja töötab tõesti. Ja saab kiiremini mingi null koma midagi sek :) Tehnika ise lihtne. Kiirendad, lased gaasi vähe maha, samal ajal survet käiguvahetile avaldades, õigel momendil läheb käik ise sisse, ilma jõudu kasutamata. Nagu lugenud/kuulnud olen, kui seda õigesti teha, ei juhtu kastiga midagi.

P.S. Kasutatakse AINULT üles vahetamisel. Alla vahetavad ka rinkamehed siduriga. See on minu tagasihoidlik arvamus asjast

Tervitades

Postitatud: 23 Juul 2003, 16:47
Postitas Vagabond
Tere,
minu vanad Jawad vahetavad küll käike üles ja alla nii kuis vaja. Äkki oli vanasti selle siduriga teisiti. Mingi automaatsiduri värk.
350 Jawadel on, jah, nn. automaatsidur. Ise ostsin ratta nii, et siduritrossi polnud, aga kange tahtmine oli ikka kohe sõitma minna. Sai sõidetud küll, kohalt minekul tuli küll gaasiga parasjagu mängida - liiga vähe vajutades tahtis välja surra, liiga palju vajutades kiskus noka üles.
Kesklinnas sõitmine oli ikka päris hirmus kogemus :lol:

Postitatud: 23 Juul 2003, 20:35
Postitas Torpedo
Sai sõidetud küll, kohalt minekul tuli küll gaasiga parasjagu mängida - liiga vähe vajutades tahtis välja surra, liiga palju vajutades kiskus noka üles.
Kesklinnas sõitmine oli ikka päris hirmus kogemus
Hee, mul ka vahepeal siduritross viskas lusika nurka, aga sõita oli ju vaja - paar päeva sai linnas lollust tehtud, aga siis tuli see automaatsidur käppa. Paar korda tuli korralik nokatõst foori tagant minnes, peale seda oli vaja varsti ketti pingutada. Ega Jawadel see nokatõstmine teab mis tervislik tegevus ei ole. :P

Postitatud: 23 Juul 2003, 21:15
Postitas Tim
tänaval sõites kasutan sidurit, aga krossirajal krossikaga sõites käskisid vanemad/targemad käike ilma sidurita nii üles kui alla vahetada

Mul iz

Postitatud: 06 Okt 2003, 19:07
Postitas Asko
Ma oma iz 56 suutsin trossi ära lõhkuda kodust eemal, linnas peaaegu, sai siis ilma tagasi tuldud, no problemo, gaasiga mängida ja ei mingit muret, esimest panin nii, et lükkasin jalaga korrax ratsat, lasin gaasi maha ja korraks peale, see on see efekt, et nagu korraks sureks välja ja siis võtab pöörde üles, käik samal ajal sisse, edasi sõitsin kuni pöörded normid, gaas kiirest maha ja eiale samal hetkel käik sisse(see ühtlustas mootori ja käigukasti pöördeid) alla oli ka pöörded maha, kui juba hoog nii aeglane gaas peale ja alumine käik sisse.

Postitatud: 06 Okt 2003, 23:20
Postitas andre
jawadel on selline asi, et neil tuleb käiguhoova võll teisele poole mootorit välja ja siis seal on mingi kolmnurgataoline asi otsas, mis on kontaktis siduriga. kui nüüd hoob alla vajutada, siis ta lahutab ära vaatamata sellele, kas trossi kaudu on sidur rakendatud või mitte. see, et jalaga sidurit kasutades sidur eriti äkiline on, on tingitud sellest, et see osa, kus sidur ei haagi ja siis haagib on eriti lühike. kui kellelegi on jawa käepärast siis võib minna ja keerata süütemängupoolse kaane maha ja siis hakata hooba suruma ja trossi tirima. siit seletada seda raskem, muidu üsna lihtne süsteem. tsikli pealt täiesti arusaadav.

Sidur

Postitatud: 07 Okt 2003, 01:59
Postitas Asko
Uuematel jupiteridel sama asi

Postitatud: 07 Okt 2003, 12:41
Postitas ural
-aff- kirjutas:
2000 a nsr.. einoh saab ikka aga milleks?
kasutatakse kiirendusmasinatel põhiliselt

Postitatud: 07 Okt 2003, 14:00
Postitas Tonis
Kiirendusmasinatel on air-shift enivei peal mis ülitäpselt ja ülikiiresti suruõhuga vastavalt pööretele käike vahetab, see selleks, kui ei ole powershifterit siis vahetetakse jah ilma sidurita.

Minuteada on enamustel lääne ratastel käigukastis constant mesh hammasrattad (sirged, mitte diagonaalsed hambad nagu näiteks võrri mootoris ;)) ning kui gaasi järele andes ilma siduri ja erilise jõuta käike vahetada ei juhtu midagi sest käigikastis on siis ainult tagarattast tulev jõud. Kui nüüd ilma vägistamata avaldada survet käiguhoovale siis sobival momendil vahetub käik ilusti ära ilma, et kahjustaks hammasrattaid või kahvleid kastis.

Postitatud: 08 Dets 2003, 19:19
Postitas b3ar
ma eriti 125 cz iga ei soovita ilma sidurita vahetada , l2heb kallix ...

Re: Mul iz

Postitatud: 12 Dets 2003, 21:52
Postitas piiks
Asko kirjutas:
Ma oma iz 56 suutsin trossi ära lõhkuda kodust eemal, linnas piaaegu, sai siis ilma tagasi tuldud, no problemo, gaasiga mängida ja ei mingit muret, esimest panin nii, et lükkasin jalaga korrax ratsat, lasin gaasi maha ja korraks piale, see on see efekt, et naku korrax surex välja ja siis võtab öörde üles, käik samal ajal sisse ja nyyd siis sõitis, edasi sõitsin kuni pöörded normid, gaas kiirest maha ja piale samal hetkel käik sisse(see ühtlustas mootori ja käigukasti pöördeid) alla oli ka pöörded maha, kui juba hoog nii aeglane gaas piale ja alumine käik sisse, peax ütlema et mingit muret ei olnud ning izil hia kast kah, isagi ytles, et omal ajal sõitis nii mõnegi hooaja sedasi... iz 56 mootor on eriliselt vatupidav ja odav, soovitan südamest:)
Probleemne on ainult foori taga seisma jäämine. Muuga saab nagu lõtva hakkama. Starteriga rattaga saab ka nii, et käik välja seisma, mootor välja käik sisse ja siis starteriga kohalt minema.

Postitatud: 27 Dets 2003, 19:19
Postitas Metsanotsu
vene rattada, näitex IZ-iga võib käike küll vahetada ilma siduritta ja ka siis, kui jalasidurit ei ole....vene masin lihtsalt hea ja tugev...aga kui sa proovid sama jama Jawaga.....siis võib nati jama tulla, kui jala sidurit ei ole...sest Jawal need võllid niivõrd peened....katki või kõverasse tahavad minna....

Postitatud: 28 Dets 2003, 15:36
Postitas LYNX
Sai Jawa 634-77a terve hooaja jalgsiduriga sõidetud. Polnud hullu midagi. Hiljem kui sai tross lõpuks peale ei osanud käsisiduriga tükkaega midagi teha.

Postitatud: 24 Sept 2005, 18:25
Postitas agent007
Voshodiga ka sai sõidetud päev ilma sidurita... mitte laiskusest, vaid olin kodust kaugel kaugel. Kuigi Voshod tuntud nõrha kasti poolt siis ei juhtunud siiski midagi, sain koju ära ja mingit erilist "damage"-it ka ei old kastis!

Postitatud: 24 Sept 2005, 22:40
Postitas Kämbu
Kuna eile põltsamaal siduri tross lihtsalt läbi kulus, siis sai 2 päeva ilma sidurita sõidetud. Sealhulgas Põltsamaa-Tallinn. No linnas hakkas vähe raske, valgusfoori taga vaba käik sees, kergelt lükkasin ja hoidsin tuure nii 4000 juures, sai sõidetud küll. Läbisin siis mingi 200km ilma sidurita (umbes 50 linnas) 2 päeva jooksul. Kui valgusfoori taga seisma oli vaja jääda, ja kaugelt nägin et punane siis võtsin kiiruse hästi madalaks, ja sõitsin ussi, nagu ajaks kummi soojaks.

Postitatud: 26 Sept 2005, 20:42
Postitas liba_hunt
:shock: Aga ikkagi, kuidas õnnestus ilma siduritrossita seista nt ristmiku taga?
Kui sidur korralikult ei lahuta, on peaaegu võimatu mootori töötades käiku välja saada ju. Ja automaatsidurit saab vaid hetkeks kasutada, muidu ju hammasrattad ragistavad seal yksteist. :roll:

Postitatud: 26 Sept 2005, 20:52
Postitas madis
foori taga käis ratas all ringi :twisted:

Postitatud: 26 Sept 2005, 21:00
Postitas rix125
Hoo pealt saab käigu välja küll aga ni ei ole ikka eriti mõtet sõita ju.

Postitatud: 27 Sept 2005, 19:51
Postitas kalmaaripoju
Jah, saab küll käike vahetada ilma siduritta ja ka kohapealt sujuvalt minema kui ostate endale revolutsioonilise <a href="http://www.rekluse-europe.com/produkte. ... t">Rekluse Z-Start siduri!</a>

Postitatud: 27 Sept 2005, 19:58
Postitas Mirko
kalmaaripoju kirjutas:
Jah, saab küll käike vahetada ilma siduritta ja ka kohapealt sujuvalt minema kui ostate endale revolutsioonilise <a href="http://www.rekluse-europe.com/produkte. ... t">Rekluse Z-Start siduri!</a>

Vaadates selle siduri hinda on vast kasulikum siduriga käike vahetada. Mõjub rahakotile ka paremini :wink:

Postitatud: 11 Jaan 2006, 17:19
Postitas Tsikkelröövel
Teate, mis IGA masinaga saab ilma sidurita käiku vahetada. Mõtlen, kui masin liigub. Ka autoga, sõltumata selle vanusest. Peab vaid harjumust ja kõrva olema. Käiguvahetus peab toimuma järgmiselt: kui vahetad kõrgemaks, polegi vaja suurt teha. Vahetult enne vahetust gaas maha ja kohe kõrgem käik sisse, st vahetus peab toimuma lõtku jooksul, mis jääb veo ja inertsist tingitud pidurduse vahele. Jalg olgu "pehme", st kui läheb sisse, läheb takistuseta. Jõuga suruda ei tohi, lõhud kasti ära. Siis tuleb vahegaas anda. Alla vahetades asi sarnane, aga tuleb anda vahegaasi. Mootoripöörded peavad olema natuke ees käigukasti omadest. Kui hammasrataste "kärinat" ei järgne, on asi õigesti tehtud ja mingit käigukasti ega sidurikahjustust ei teki. Ainult paigaltvõtmiseks on sidurit vaja. No 1 ja 2 käigu vahel vahetada on ka raske ilma nõksuta, aga edasi on kukepea.

Postitatud: 11 Jaan 2006, 18:04
Postitas Kalapea
Ennem sidurita tuleks tsikklit jalaga natuke lükata siis ei lammuta käigukasti.

Ja jawadel on nii ,et kui sa paned esimese sisse ja vajutad hoova kõige alla ja siis lased hooba vaikselt lahti siis tehase idee järgi peaks ka saama kohalt minna.

Re: Sidurita käikude vahetamine

Postitatud: 12 Jaan 2006, 02:18
Postitas napalm
susi kirjutas:
oskab äkki keegi seletada, kuidas sellist asja tehakse
Kui sa Aigar Leok ei ole, peale igat sõitu õli ei vaheta ja sul kastid riiulis rivis ei ole ning mehaanik kella pealt seda valmis vahetame ei ole siis ma usun sul ei ole vaja seda teada saada.
Rinka ratastel on selleks veel kiir shtfterid olemas, et see kast kohe 15 000 P/min pealt laiali ei lendaks kui sealt keegi alla laduma hakkab. Lisaks sellele on libisevad sidurid ja muutuva kaaluga vändad jne. Olen ise alati vahetanud siduriga nii metsa kui mx rajal ja sõitnud kümmneid tunde kauem teistest oma kastidega olemata nendest mitte päris kümmnete tundide kaugusel ehk sama päeva sees olen alati kohale jõudnud. Aga
ju mul ei ole nii kiire kah kui aus olla, et nende sajandike pärast võidelda.

Seega usun, et pole vaja seda tänaval kunagi harrastada ega ka metsas
ja kui eel kõneall olnud isikuga samastumise väga tõsist soovi pole koos terve suguseltsiga võib siduriga edasi vahetada. :arrow:

MX rataste kastid on aga kõik sellised, et võid laksata neid käike ilma nii, et arugi ei saa kuni laiali lendab ühel päeval lihtsalt. Sama on enamusel uutel tänavasõidu ratastel jaapani maalt. See vahekaasi värk on selline vene veoauto värk rohkem nagu :)

Kui tross katki läheb siis on ainus varjant uute ratastega stardid starteriga mingi teise käiguga seisva mootoriga või paned punasega üle, keegi ei pane Eestis tähele nii kui nii siin on ju pohuistid ja rahvastepalli kaptenid kõik kolme eluga. Starterit pole on elu hapu juba :)

Hullem on aga kui sul pole tagarattal cush drive ja tõmbad sellega asfaldil ja vahetada veel ilma sidurita - vot see jõuõlg on päris veenev ja teeb oma töö üsna kiiresti ja efektiivselt nii, et saad metalli osakesi kastist
välja pesta vähemalt ja legendaarsed back orderi juttu kuulata
põnevatelt maaletoojatelt 2kuud keset suve.

Suurtel ratastel sa alla vahetada hooga nii kui nii ilma libiseva sidurita sidurit kasutamata ei saa ilma, et puudevahele ära ei kipuks või masin seisma ei jääks.

panen mõned komad ka siia kui keegi tahab ise veel vahele panna kuskile ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :twisted: