1. leht 1-st

Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 16 Aug 2010, 20:51
Postitas hooligan

Et siis oleks tänulik igasuguse info/soovituste ja kogemuste jagamise eest seoses Inglismaalt toodud rataste arvele võtmisega Eestis.
Kui tähelepanelikult ark-s reg-eelsel ülevaatusel ikkagi esituld jälgitakse ja mida/kuidas seda üle vaadatakse.
Tänud ette soovituste ja jagatud kogemuste eest.

Kristjan


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 16 Aug 2010, 21:04
Postitas Junzu

Nüüd jälgivad järjest enam seda esituld. Kui sul lähituli näitab vasakule üles (näitad vastu seina, siis valgusvihu vasak pool on kõrgemal) siis tahavad, et ära vahetaksid tule. Mõndadel Suzukidel näitab neutraalselt, st üks sirge kriips, siis ei tohiks hullu olla. Viimane kord sain ise nii ära, et esitule pirn oli läbi ja ei läind põlema (lol) . Aga no seda varianti ei soovita proovima minna, võivad tagasi saata koju.
Ühe rattaga oli nii, et Tartus hakati jebima esitulega (R1), ei tahtnud arvele võtta, õnneks akti ei hakanud kirjutama ja saatsid koju. Mul oli muidugi kiire arvele võtuga ja ei viitsind neid tulesi otsida vaid panin kohe Põlvasse ajama, Põlvas oli suvepuhkus kõigil. Siis edasi Võrru, seal sain ilusti arvele ratta.
Minuarust ei ole vahet kuhu tsiklil see tuli näitab, vbla parem ongi kui silma näitab, siis autojuhid näevadki tsiklimeest (paljud nagunii sõidavad kaugtuledega).


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 16 Aug 2010, 21:44
Postitas mihkel27

Eelmisel nädalal registreerimas käies kontrolliti visuaalselt minu rattal seda, kas tuled põlevad ja seda, et dot märgis tuledel peal oli.
Sellega ka tulede kontroll piirdus.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 16 Sept 2010, 19:13
Postitas Kirs

See esitulekontroll oli minu tsikli puhul esmane, mida kontrolliti. Tuleklaasil nool suunaga vasakule ja kogu lugu. Aidaa. Uut tuld või klaasi-reflektorit vaja, mida ARK tunnistab.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 16 Sept 2010, 20:39
Postitas Aspelund

Kui autojuht pimedal teel Sinu ratta valelele poole näitavas esitulest pimestatuna mõne teepervel kõndija alla ajab, siis on see lihtsalt tema bad luck?

Junzu kirjutas:

Minuarust ei ole vahet kuhu tsiklil see tuli näitab, vbla parem ongi kui silma näitab, siis autojuhid näevadki tsiklimeest (paljud nagunii sõidavad kaugtuledega).


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 16 Sept 2010, 20:46
Postitas justcraizy
hooligan kirjutas:

Et siis oleks tänulik igasuguse info/soovituste ja kogemuste jagamise eest seoses Inglismaalt toodud rataste arvele võtmisega Eestis.
Kui tähelepanelikult ark-s reg-eelsel ülevaatusel ikkagi esituld jälgitakse ja mida/kuidas seda üle vaadatakse.
Tänud ette soovituste ja jagatud kogemuste eest.

Kristjan

Ei saa aru, miks inimesed ise enda elu keeruliseks teevad... Võta internetist lahti riigiteataja, otsi üles vastav akt ning loe läbi. Seal kõik väga selgelt kirjas mis ja kuidas, saad ka aimu milliseid rattaid üldse UK'st otsida. Arvele võtmisel jälgivad ARK töötajad samuti kehtivad seadust, kui nüüd kellegil mõne asjaga joppab, siis see pigem erand kui reegel. Kui seadus läbi loetud ja sealt mõni küsimus tekkinud, pane teemasse, aitame meeleldi, aga elementaarne kodutöö võiks siiski tehtud olla. Võta seda kui kindlustust! ARKis võib samamoodi mõni loll keppima hakata, sellistel juhtudel on alati kasuks kehtivate seaduste tundmine ja võimalus seaduselõik paberil otsaette lajatada.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 16 Sept 2010, 21:32
Postitas askokas

Oma kogemusest võin öelda et polnud üldse probleeme. Esitule kohta vaid küsis kas ikka õigele poole näitab. Loomulikult näitab :D. Osadel ratastel on tuli reguleeritav. Põlvas võtsin ratta arvele.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 16 Sept 2010, 22:31
Postitas fotograf

Palju õnne Põlva ARK - seda foorumit loevad ka korralikult Politseinikud,kes kohe järeldused teevad. :(


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 16 Sept 2010, 23:44
Postitas Junzu
Aspelund kirjutas:

Kui autojuht pimedal teel Sinu ratta valelele poole näitavas esitulest pimestatuna mõne teepervel kõndija alla ajab, siis on see lihtsalt tema bad luck?

Junzu kirjutas:

Minuarust ei ole vahet kuhu tsiklil see tuli näitab, vbla parem ongi kui silma näitab, siis autojuhid näevadki tsiklimeest (paljud nagunii sõidavad kaugtuledega).

Sõida üks kord pimedas ringi ning vaata mitme auto esituled on valesti reguleeritud ja sind pimestavad (juba siis, kui autosse tagaistmele reisijad võtta, peaks kõrgusreguleeringuga tuled allapoole laskma (v.a. xenon tuledega, kus elektroonika teeb juhi eest selle ära) aga enamus ei teagi sellisest asjast midagi). Neid on ikka kordades rohkem, kui tsiklimehi maanteel üldse.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 17 Sept 2010, 09:08
Postitas Aspelund

Ma ei õigustagi autojuhte. Tean isegi väga hästi, et paljude jaoks on tulekõrguse regulaator tundmatu suurus ning ksenoone topitakse ka sinna, kus automaatset kõrgusregulaatorit ei ole.

Lihtsalt mu jaoks on arusaamatu too õigustamise viis, et kui teised on sead siis võib ka ise siga olla. On ju õige klaasiga tulede roll aidata kaasa liiklusohutuse suurendamisele ning aidata kaasa võimalike takistuste märkamisele oma teepooles (sellest ka vastavalt kõrgem triip valgust ühel või teisel teepoolel). Ning keeld valesid tulesid kasutada on juba niivõrd pikaajaline, et seda on raske teadmatusega õigustada.

Õige märgiga tuled võivad ju kallid olla, aga minu arust ei õigusta see laia kaarega elementaarsele liiklusohutusele peale laskmist. Kuigi jah, reeglitel pole tõeliste meeste tegemistega midagi ühist. Seega- edu enda ribadeks sõitmisel.

A.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 17 Sept 2010, 09:18
Postitas Kipsi
Aspelund kirjutas:

Kuigi jah, reeglitel pole tõeliste meeste tegemistega midagi ühist. Seega- edu enda ribadeks sõitmisel.

A.

Olen sinuga ühtmeelt, et junzu on paandumatu kriminaal oma esitulega ja ilmselt sellepärast sõidab ennast varsti ribadeks.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 17 Sept 2010, 09:29
Postitas Pontus

Krt poleks uskunud,et siin teemas sihukest s..tta hakatakse välja ajama, mingit eide hala võiks nagu kuskil buduaar.ee-s välja elada."edu ribadeks sõitmisel" - DAA!!!!! Muideks , kui keegi tähele ei pannud siis teema algataja ei tahtnud teada, kellel kuhu tuli näitab vaid asju mida peaks teadma, et kui ratta siia tood siis ikka ka arvele saad selle. Edu.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 17 Sept 2010, 10:00
Postitas ziim911
holma kirjutas:

See esitulekontroll oli minu tsikli puhul esmane, mida kontrolliti. Tuleklaasil nool suunaga vasakule ja kogu lugu. Aidaa. Uut tuld või klaasi-reflektorit vaja, mida ARK tunnistab.

Mul oli sama, aga lisaks kontrolliti ka valgusvihku ja see näitas selgelt vasakule üles. Läksin koju, võtsin tule lahti ja eemaldasin suunaja. Peale seda muutus valgusvihk täiesti horisontaalseks. Arkile see sobis.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 18 Sept 2010, 17:15
Postitas Kirs
ziim911 kirjutas:
holma kirjutas:

See esitulekontroll oli minu tsikli puhul esmane, mida kontrolliti. Tuleklaasil nool suunaga vasakule ja kogu lugu. Aidaa. Uut tuld või klaasi-reflektorit vaja, mida ARK tunnistab.

Mul oli sama, aga lisaks kontrolliti ka valgusvihku ja see näitas selgelt vasakule üles. Läksin koju, võtsin tule lahti ja eemaldasin suunaja. Peale seda muutus valgusvihk täiesti horisontaalseks. Arkile see sobis.

Minu puhul ei hakatud üldse valgusvihku kontrollimagi, mingit suunajat pole pirni ees ka.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 27 Okt 2010, 20:58
Postitas askokas

Rahustuseks Põlva ARK-i kohta. Minu ratta tuli on reguleeritav. Vastav märgistus peal! Valgusvihk näitab ikka sinna kuhu tarvis. :D See ju ülevaatuse teema ka!!!


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 03 Nov 2010, 08:21
Postitas Kirs

ARK-is, vähemalt Kuressare ARK-is läks minu tsikli arvelevõtmisega küll aega. Esimene kord saadeti kiirelt tagasi, kuna esitule reflektor vasaku poole liiklusega teedele mõeldud. Okei, soetasin tutika, universaalse, igasugu markeeringutega sobiliku reflektori 57.- eegu eest. Aretasin külge, ratas haagisele ja jälle ARK-i. Vaatsid tule üle ja noogutasid rahuolevalt, mõõdeti ratast mõõdulindiga siit ja sealt. Samuti tehti fotosid siit ja sealt(ka VIN kleebiselt), eriti esitule reflektorist. Okei, andmeid arvutisse toksima. Tekkis mingi tõrge andmete sisestamisel. Vaja hoopis ka mingit tüübikinnitusega seonduvat tunnistust, mida aga kohapealsed ametnikud väljastada ei või. Ainult pealinnas selline ametnik. Saadeti kõik kohapealsed mõõtmised, pildistamised ja muu jutt pealinna onkelile ja öeldi, et vastava dokustaadi saamine võtab aega kuni nädal. :roll: Jälle nina norgus koju. Pealinna onkel sai vastavad paprid korda kahe nädala mõõdumisel. Ratta paprid ja number näppu ja kolmandat korda ARK-i majja. Hea, et tsiklit ei pidanud enam kohale vedama. Jälle tokismist arvuti taga, vahepeal juba tegi onkel arvuti taga sellist nägu, et mõtlesin, nojahh, jälle pers...es. Õnneks siiski võttis arvuti andmed vastu, trükiti tehniline pass ja anti ka ilus uus numbrmärk:)
Oleks see toiming aktiivsesse sõiduhooaega jäänud oleksin vist halliks läinud :P Kusjuures tehnilisse passi pandi kirja ka märge. Ümberehitus: esituli vahetatud. Kummaline, et mõnedes ARK büroodes ei ole inglismaalt pärilt rataste arvelevõtmisega mitte mingeid probleeme :roll:


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 03 Nov 2010, 08:27
Postitas askokas

Loomulikult mõõdetakse ratas üle. Kõrgus, laius, pikkus, rehvid kontrollitakse, esituli(vastavast märgistust) jne.
Kokku läks ratta vormistamisega mingi 1,5h. Andmete sisestamisel tekkis mingi jama. Aega läks aga asja sai.
Kui sul ratta dokumendid (inglismaa omad) olemas olid siis võid ju 2 nädalat niisama sõita. Nö, inglismaa dokumentidega.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 03 Nov 2010, 08:36
Postitas Kirs

Inglise registreerimistunnistus oli olemas muidugi ja ülevaatust tõendavad paprid kah. Kas siis eesti liikluskindlustust pakkuvad ametkonnad võimaldavad sul selle inglise reg. tunnistuse alusel liikluskindlustust teha? ARK mulle küll ütles, et sõita ei või.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 03 Nov 2010, 08:44
Postitas 417

KTM duke 4 aastat tagasi
saadeti tagasi esituli vale, sain Neemelt laenuks ja panin trippidega ette
saadeti jälle tagasi , tüübikinnitus pole, motopaks helistas kuhugi ja veldi juuures vaadati üle
kebisin tagasi sain numbri ja teh passi

XT125X esmane ülevaatus ei mingit jama 10 minti ja paber käes , samas esitule klaas sile
vist universaalne

Aga meenub säärane asi et idee järgi kui ratas sihtriigis siis peab saatma inglismaa registrisse
teate , seal võetakse arvelt naha ja väljastatakse tigupostiga vatav teade sihtriiki. selle laekumisel
saad arvele. Võibolla on see linnalegend aga võibolla tõsi.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 03 Nov 2010, 12:35
Postitas harimal
asokas kirjutas:

Oma kogemusest võin öelda et polnud üldse probleeme. Esitule kohta vaid küsis kas ikka õigele poole näitab. Loomulikult näitab . Osadel ratastel on tuli reguleeritav. Põlvas võtsin ratta arvele.

fotograf kirjutas:

Palju õnne Põlva ARK - seda foorumit loevad ka korralikult Politseinikud,kes kohe järeldused teevad. :(

Kusjuures matkarataste puhul ei pruugi tulega tõesti probleemi tekkida. Näiteks Honda CBR 1100XX puhul on tule taga 2 pööratavat nuppu - ühega regullid üles-alla, teisega paremale-vasakule. Standardse ratta juures saab kasutaja ise regullida, kas sõidab vasakpoolses või parempoolses liikluses. :bsmile:


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 03 Nov 2010, 12:43
Postitas Pihelgas
harimal kirjutas:

Kusjuures matkarataste puhul ei pruugi tulega tõesti probleemi tekkida. Näiteks Honda CBR 1100XX puhul on tule taga 2 pööratavat nuppu - ühega regullid üles-alla, teisega paremale-vasakule. Standardse ratta juures saab kasutaja ise regullida, kas sõidab vasakpoolses või parempoolses liikluses. :bsmile:

regullid nuppudest reflektori nurka?


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 03 Nov 2010, 12:51
Postitas harimal

Üles-alla trajektoori puhul ei vaadanud, mis seal täpselt toimub, aga vasakule-paremale regullitakse valgusvoogu eraldi suunajaga, mis asub pirni taga. Selline poolkaares peegli moodi asi.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 03 Nov 2010, 13:06
Postitas Pihelgas

valgusvihu suunda võid ju nuppudest regullida, aga parem- ja vasakpoolses liikuses on teele langeva valgusvihu nurk erinev. Ma veits ei usu, et seda nuppudest õigeks regullida saab.


Re: Kogemused/soovitused UK ratta arvelevõtmisega

Postitatud: 03 Nov 2010, 13:43
Postitas Kirs

Just. Enda omal samuti reguleerimine nii üles-alla, kui ka paremale-vasakule. ARK-i see ei rahuldanud. Nüüd teine reflektor aretatud ja enam paremale-vasakule reguleerida ei saa. ARK-i see ei huvitanud ka, peaasi, et vihk õigele poole suunab.