1. leht 2-st

Avalik pöördumine.

Postitatud: 15 Mär 2005, 14:39
Postitas Cowboy
Teeks siis ühe teema, nimelt Eesti teedel valitsev olukord- see puudutab nii teede korrashoidu kui ka teede kvaliteeti üldiselt..
kahes foorumis hakkas teema juba liikuma, nüüd oleks vaja asi saada sinnamaani, et see jõuaks ka kõrgemate instantside kõrvu.. Asja on vaja kuidagi ikkagi ajama hakata.. on tulnud valja t6siasi, et teedele jõuab ainult 20% kütuseaktsiisist..
Eesti teed ning uld liikluskultuur on kaest ara ja kui midagi ette ei võeta siis paremaks kindlasti midagi ei muutu, pigem halvemaks! :shock:

Avalik pöördumine.
Uleskutse keegi ei pea surema ega saama vigastatud liikluses.
Seda teemat võiks ka siin foorumis edasi veeretada ja ka teistesse klubidesse suunata, äkki saab asja edendada, mis arvate,
Igasugused kommentaarid ja arvamused on siin oodatud...
samal teemal Profid ry ja bmw-club.ee ja calibraclub.ee foorumis
Nyyd siis s6najarg Biker.ee foorumi kasutajatel. soov on saata vastused hiljem edasi vastavatele ametkondadele.

Re: Avalik pöördumine.

Postitatud: 15 Mär 2005, 14:43
Postitas Equ
Tre,

Nohjah..üritus on igati tänuväärne. Iseasi kas sellest asja ka saab. aga proovida ju võib.

Equ

Postitatud: 15 Mär 2005, 15:05
Postitas andriano

Re: Avalik pöördumine.

Postitatud: 15 Mär 2005, 15:32
Postitas kalle
Cowboy kirjutas:
.. on tulnud valja t6siasi, et teedele jõuab ainult 20% kütuseaktsiisist..
Eesti teed ning uld liikluskultuur on kaest ara ja kui midagi ette ei võeta siis paremaks kindlasti midagi ei muutu, pigem halvemaks! :shock:

Nyyd siis s6najarg Biker.ee foorumi kasutajatel. soov on saata vastused hiljem edasi vastavatele ametkondadele.

Siin on siis küsimus ja ettepanek nagu ma aru saan. Et kui jutt on ametkondadele pöördumise tegemises, siis ka küsimus oleks, miks jõuab aktsiisist ainult 20% teedele.
Ja ettepanekud võiks olla liikluskulutuuri parandamise osas? Ettepanekud mida saaks teha, et olukord muutuks..siis mida liiklejad ise saaks teha. Või millises vormis ametkondade poole on kavas pöörduda teemas, milles liiklejatel ise on kõige suurem töö ära teha?

Kk

Postitatud: 15 Mär 2005, 15:53
Postitas AARE530
Usun, et teema on siiski selles, et seda olukorda tuleks muuta üleüldiselt, seega mitte ainult liikluskultuuri suhtes, vaid ka teede olukorra suhtes... Minu meelest on asi ikka suht hull ja kui keegi ei võta selle parandamiseks midagi ette, siis asi lihtsalt jätkub samamoodi. :?
Esimene samm oleks ametkondade tähelepanu probleemi tõsidusele pöörata... Liikluskultuur on meie endi kätes, aga sõidame me kõik samadel teedel, seega oleme kõik samas paadis. Ei saa ja ei taha ju kõik sõita hirmsuurte ja kallite maasturitega... :roll:

Postitatud: 15 Mär 2005, 16:43
Postitas spinna
Ega Lasnamäele äkki mingit ca 10 mlj. kroonist läbimurret ei tehtud, kusjuures juba projekteerimisel olid kahinad et roksonid on 12 kuud peale valmimist kallal? Uudistes vist näitas...

Mõtetu raharaiskamine...

teedest ja kulturist

Postitatud: 15 Mär 2005, 22:37
Postitas aadu
Tere

Esimene ettepanek oleks teede jne muu ehituse depolitiseerimine, st et teede ehitust, millega on otseselt seotud ka turvalisus ei aetaks erakondliku häälte ostmise mätta otsast vaid arendataks kindla kava alusel. Mis tundub, et senini puudub. Ehitatakse küll vägevate eelarvetega liiklussõlmi millised muudavad vaid ummikute asukohti, kuid kummalisel kombel on paljud ristmikud sellises korras, et läbilaskvus võime määrab rohkem teekatte ebatasasused, kui foori tsükli pikkus. Liiklus korraldusest rääkimata. Ratturitele on kindlasti eriti valus probleem mustad tänavad, kuid selle muutmine läheb praegu vist küll ulme teemasse. Et jõudu teema algatajale ja minu poole ideeline toetus.

Postitatud: 16 Mär 2005, 00:07
Postitas Jack
Eelkõnelja, s.o. aaduga täiesti nõus!

Ainult et seda depolitiseerimise sõna ei tulnud enne keelele! :oops:

Kui aga protestikirja kirjutamiseks läheb panen kindlasti käe alla!

Postitatud: 16 Mär 2005, 09:14
Postitas kõrtsmikumolu
Terv!
Üks üsna lihtne vahend liiklusohutuse tõstmiseks oleks kõigi asfalt-teede joonimine. Arvan, et see hoiaks ära hulga halva nähtavusega teelt väljasõite, samuti jalakäijatele otsasõite. See joonevedamine ei tohiks ju ka eriti kallis olla?

Postitatud: 16 Mär 2005, 09:40
Postitas kris.
Välja sõidetakse siiski rohkem enda süül ("teeoludele mittevastv kiirus" vist oli see õige sõnadekombinatsioon :-) . Kui teen on s**** siis ei ole kohustust pimedas ja vihmaga lubatud piirkiirusega sõita.
Pole viimasel ajal mööda Eestit eriti ringi liikunud aga Tallinnas ei kujuta küll et varsti peaks hakam siinsete teede peal mootorrattaga sõitma :evil: Eriti veel peale seda kui kõik kohad lahtist kildu ja pigi täis valatakse :evil: :evil: Kole isegi mõelda ... peab hakab suvist reisi planeerima 8)

Ehk seda aktsiisi asja tasuks küll tugevalt pressida. Kas asjal poliitiline maik juures on/juurde tuleb, ei ole minuarvates midagi halba kui ainult selle tulemusena teedehitusse minev rahahulk suureneks. Eesmärk pühendab abinõu!
Tsikliinimesed peaks ka oma huvide kaitsja riigikokku saama (valimised kohe tulemas, poliitikutele hea vihje :-)

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 16 Mär 2005, 10:13
Postitas kalle
kris. kirjutas:
Pole viimasel ajal mööda Eestit eriti ringi liikunud aga Tallinnas ei kujuta küll et varsti peaks hakam siinsete teede peal mootorrattaga sõitma :evil:
Eelmine aasta kujunes minu hooaeg nii, et Eesti teedel sai läbitud u 17000km ja välismaal u 13000km. Kui Eesti teed tervikuna on veel soso, siis Tallinnas oli juba eelmine aasta ja sel aastal üha rohekem on olukord selline, kus imho tuleks kohe välja kuulutada eriolukord. St täielikku kriisiolukorda ja plaane. Linna rahade liikumises tuleks ala vabadussamba taolised ideed edasi lükata senikauaks kui olukord on vähemalt rahuldav. Üks asi on tsiklid, aga ma täitsa tahaks teada, palju linnal ühistranspordi lappimiseks raha kulub.
Ma keeldun uskumast raha puuduse jutte senikaua, kui linnas planeeritakse ja tehakse Laapini-Priimäe mälastusmärkide (kellad)
sarnaseid objekte.

Kk

Postitatud: 16 Mär 2005, 11:50
Postitas mumm
olen nats uurinud seda asja ajast, mil "poliitiline käpp" oli tallinna linnavalitsuses sees. ic. (ei tea, kas varsti jälle :P). minu küsimus oli, et miks võetakse vastu teed, mis juba vastuvõtmise ajal on lainelised ja lagunemismärkidega. vastus oli selline, et puuduvad isikud, kes oleksid pädevad teele ekspertiisi tegema, ja kuna on poliitiline surve tee nö käiku lasta, siis ei tellita ka sellist ekspertiisi kuskilt.
aga muidu on minus hoopis tekitanud küsimusi see, et kuidas soomes küll teed on nii heas korras. ok, neil on graniit aluspinnaks. no kas tõesti on paas siis nii palju sitem et ei kannata seda raskust mis uuele teele langeb? ma ei räägi siin mitte korralikust tee tegemise tehnoloogiast kus nö üle jala asi ära tehakse, see on teine teema. ja samased temperatuurikõikumised on ju ka mujal maailmas, kuid teed on ikka korras...

see on teema, mis vajab esiti suuri uuringuid ja argumente, niisama lahmida ei ole mõtet. mina seda teemat ei valda tasemel, mis aitaks midagi mõjutada. aga huviga ootan tegutsemise järge.

mumm

Postitatud: 16 Mär 2005, 13:59
Postitas aadu
mumm`ile

soomlastega on asi lihtne. Nemad nimelt hooldavad ka teid ja ei kasuta nii hullult keemiat lume tõrjeks. Kevadel tasandatakse korralikult talvega tee kattesse kulunud sooned jne. Vastupidiselt meie idiootidele.
Üldse jääb mulje, et Tallinnas puudub igasugune teede ehituse, korrastuse plaan. Ehitatakse vingeid ristmikuid kesklinna, samas aga linna jõudmiseks on soovitav kasutada jeepi või enduuro ratast. Eks see teede ehitus nagu ka muu ehitus üks poliitikute rahapesu masin on. Ei saa ju hakata kvaliteedi pärast ahistama ettevõtteid kes neid otseselt või kaudselt toetavad.

Postitatud: 16 Mär 2005, 15:18
Postitas sang
nojah

kõik on süüdi ja kõik ahju ja üldse....

olles natuke seespool riigisüsteemis, arvan ma järgmist:

poliitiline tahe on üle kõige, aga raha number on (suht) konstant. kui poliitliselt on vaja pensiokatele 500EEK maksta, siis seda tehakse. kui on vaja koolid koondada ühe ASi alla, siis seda tehakse. kui on vaja makse alandada, siis seda tehakse. seetõttu tuleb olemasolevat rahanatukest ümber jaotada teiste (antud hetkel mitte nii oluliste) elualade ja projektide arvelt.

aga mis on alatihti poliitlise tahte taga? ega pelgalt tahte ja ilmavaatega värviplakatit valimiste eel üles kleebi. rahastajad tahavad saada häid diile ja soodsaid lepinguid, mis sest, et see võtab linnakassast natuke raha. vaene poliitik võib ola puhas eetika ise, aga kui talle peakorterist käratatakse, et see AS peab selle lepingu saama, siis nii ka on.

Kõik see maksab jälle raha. kuidagi on vaja auke (eelarves, mitte teedel) lappida ja väga lihtne on võtta rahad ära suurtelt projektidelt (näiteks teede renoveerimiselt). kusjuures raha võetakse tihti mitte tervensti ära, vaid igalt poolt natukene.

nii seisab vaene linnaametnikust planeerija valiku ees: kas jätta mingi tänav üldse renoveerimata, kas renoveerida pool tänavat, kas tegeleda vaid aukude lappimisega või kasutada odavamaid (ja kehvemaid)materjale. sest proovi sa poliitikule selgeks teha, et nii ei saa. "Mis tähendab, et kaks kihti asfalti, pange üks, aga natuke paksem," kostab kõrgest kabinetist vastuseks. teedeehitusinsener võib end kas lõhki naerda või surnuks nutta, aga raha projektiks juurde ei teki (hea, et niigi palju anti), nii ta peabki tegutsema vastavalt olukorrale ja ressurssidele.

ka teedehooldajad ei ole meil idioodid, erinevalt laialt levinud arvamusest. nende eelarve on veelgi ahtakesem kui tee-ehitajatelt. sest mis sellest uuest teest ikka hooldada, äsja sai ju valmis ja röövis palju raha, onju? ja nii nad ongi sunnitud laotama odavamat ja halvemat sodi teedele.

kusjuures ka ilmataat on kõiges süüdi. eriti just kevadel-sügisel kipub olema nii, et päeval sulab vesi ära ja öösel külmub jälle jääks. ei pea olema eriline tuumafüüsik, et aru saada, mida see tähendab: vesi valgub pragudesse (sest see on tema omadus), külmudes jää paisub (sest see on tema omadus) ja ajab pragu laiemaks, pikemaks ja sügavamaks. praod liituvad omavahel jne jne kuni tekivadki löökaugud vaatamata vastupidisele poliitilisele tahtele.

oleks meil tegemist vaid ühe eelmainit faktoriga (vaene poliitik, piiratud kaugas või kehv kliima), ei oleks veel midagi hullu ja annaks kompenseerida teiste puudumisega. kahjuks elame sellises olukorras, nagu elame.

et mida siis teha? ma ei tea. aga kõiki sõimates valu väiksemaks ei jää, see on kah kindel.

avalik pöördumine.... jah. tehke, ma ise kahjuks ei saa sellega liituda. aga samas võiks igaüks eelkõige ise mõelda, mida ta saab ise oma käitumise vähese muutmisega ära teha (liiklusohutust puudutav külg).

Tegelegem mutimullahunnikutega, mäed saavad endaga ise hakkama.

Postitatud: 16 Mär 2005, 15:39
Postitas Kameeleon
Hea küll,

Ajasite siin oma jutuga mind kaasa mõtlema ja nüüd sunnin teid tagajärgi ka lugema :D
10 põhjust miks meie teed kunagi korda ei saa.
Esiteks on Eestis erinevalt mitmetest teistest riikidest lubatud sõita naelrehvidega ja seda ka suvel !!!! Vähemalt eelmine suvi nägin mitut sõidukit kellel suve lõpus veel/juba naelad all. :D
Teiseks on Eesti teed juba ehitades sitad.
Kolmandaks ei ole parandamiseks raha
Neljandaks, viiendaks ja kuuendaks ei kujuta Eesti rahvas ette milliseid summasid kerjatakse Eurost ja milline osa sellest lõpuks asfaldi või augutäitena sihtkohta ehk meie rataste alla jõuab.
Seitsmendaks, kaheksandaks, üheksandaks ja kümnendaks:
Statistiliselt on EU rahadega seotud manipulatsioone avastatud infrastruktuuride rajamiseks ja/või korrashoiuks mõeldud rahade kasutamisel. (Sun kirjutas vist sellest)

Seega ei ole mõtet loota, et teede remondiks jätkuk rohkem kui presidendi majani viiva tee rajamiseks või lasnamäe kanali AJUTISEKS pikendamiseks.

Seltsimehed rahajagajad:
s**t kust ja jõudu

___________________________________________
........ ega vahet pole aga kergem hakkas ;)

Postitatud: 16 Mär 2005, 16:26
Postitas jukutom
Sangale 10 punkti :!:
Aga mis liikluskultuuri puutub, siis... jälle oli Sangal õigus: maailma parandamist saab alustada ainult iseendast.
Vaadakem siis pisut sissepoole- kui korrektsed me tegelikult liikluses oleme :roll:

Postitatud: 16 Mär 2005, 17:03
Postitas kalle
Tegelt jah õige ta on..ei saa jagada mida pole ja kõik tahavad. Ja mina nt pole ka kunagi arvanud, et teemeistrid ja hooldajad on idioodid jne. Nad teevad seda mida tellitakse ja selle raha eest mis antakse. Ja raha jah..
Nüüd Soomes oli hea vaadata 30+km kiirtee ehituse lõiku, kus 10 kraadi külmaga käis massivne tee ehitus. Selle lõigu peal oli väljas u 20+ suurt ekskavaatorit, kümneid karjääri kallureid ja lugematut kergemat tehnikat. Tegutses kohapealne killustiku vabrik jne jne. Siis nagu saad aru mis rahad ja suurusjärgu erinevused.
Kes on süüdi...paljuski nõiaring..aga ka meil saaks raha jagamises kindlasti palju paremini teha ja ümber suunata, see on minu arvamus.

Kk

Postitatud: 16 Mär 2005, 17:14
Postitas Laisaar
kurat, olen juba pool tundi üritanud siia midagi tarka kirja panna aga jälle kustutan kõik ära ja hakkan otsast peale...

ühesõnaga, meie kui kodanike õigus ja kohustus on puudustest vajalikele instantsidele teada anda. See, et sellele ka mingi tegevus järgneks saame ainult loota. Seega loodame ning informeerime uuesti kui midagi ei muutu. Ühk kord peab see asi paremuse poole liikuma hakkama. Kui me seda avaliku kirja ka ei tee, mis me siis üldse teeme...

Tehku hea tahte märgiks esialgu kasvõi Järvevana ülesõit korda...

allkiri all


Väino Laisaar

Postitatud: 16 Mär 2005, 20:02
Postitas piret
Järvevana ülesõidu kohta esinesin mina innuka sõnavõtuga nendele rongi-inimestele meie vastasboksis. Tundusid ääretult osavõtvad olema ja kutsusid oma hierarhias ilmselt sel hetkel kõige kõrgemal asetseva inimesegi minu avaldust kuulama. Ei tea, kas sellest midagi muutub, aga sain jälle natuke konkreetset probleemi tutvustada.

Postitatud: 16 Mär 2005, 20:44
Postitas wicked
aadule teadmiseks ja teistele ka
soomlastega on asi lihtne. Nemad nimelt hooldavad ka teid ja ei kasuta nii hullult keemiat lume tõrjeks.
muuseas panevad keemiat nii et tolmab.praegugi on kiirteed valged NaCl(sama palju keemia kui ka õhk mis sa sisse hingad)segust.iga päev kui sõidan,vaatan ja imestan,et teed on valged ja paljud autod ka.tähtsamad maanteed hoitakse kogu aeg täiesti puhtad nii sahaga kui ka soolaga.linnades on teine asi-kiirused on väiksemad ja ohutum,niisiis soola EI KASUTATAGI,vaid kui vaja pannakse ohtlikumatele ristmikele graniidipuru.
selles suhtes on õigus,et üldjoontes hooldatakse teid hästi,aga ka Helsinkis on agulites auklikud teed.

Postitatud: 16 Mär 2005, 21:24
Postitas Tom
Huvitav, kui palju protsente ja kui kallist kütusehinnast Soomes makstakse teede heakorraks? Igatahes pakun, et see on tükkmaad suurem, kui kodumaal.
Protsentide ümberjaotamise poolt ma eriti ei oleks, sest mõningad elualad vajaksid pigem veel rohkem toetust riigilt(meditsiin, haridus...).
Teed on halvas seisukorras sellepärast, et korraldatakse vähempakkumisi teede ehituseks, et võimalikult odavat hinda saada kasutatakse võimalikut odavat materjali ja tehnoloogiat ja võimalikult odavat tööjõudu jne. Mina näeksin lahendust Eesti standardite ja normide täpsustamises, mis toob aga kaasa selle, et umbes poole vähem teid saab korralikult remontida..... .. et kumb on siis parem, kas poole vähem korralikke teid või samapalju kui praegu aga "ajutisemaid"....
Samas nähes mitmeid suuri tehtud ja kavandatavaid riigihanke objekte tekib mõte, et njah ... järsku oleks saanud midagi paremat välja mõelda.

Postitatud: 16 Mär 2005, 21:46
Postitas peeter
Ilmselt on meie teede olukord kõigile silmaga nähtav, käega katsutav, jalaga tuntav ja tagumikuga tajutav ... KO-HU-TAV!
Igaljuhul olen kahe käega poolt seda avalikku algatust toetama.
aga ikkagi, mida siis võiks ära teha , et olukorda parandada...

esiteks ise- selleks olen auto nö. nurka jätnud ja kasutanud igal väiksemalgi võimalusel oma jalgu või siis ühiskondlikku transporti ( va. juhud, kus tõepoolest on miskit tarvis vedada)

teiseks - naastrehvid. On kuidas on, aga mulle tundub, et naastrehvid tuleks eritasu alla panna, ehk siis kohustuseks(talveperioodil 1.dets-1.märts)on siiski M+S aga lamellrehvid, ja kes soovib endiselt naastrehve kasutada-see maksku teekatte kraapimise tasu.Ja kokkukorjatav raha teeparandusse.nn"Naastumaksu" suurus ka üsna arvutatav.Selgitus ehk pisut konarlik, kuid loodan et arusaadav.

kolmandaks- olen küll pingsalt püüdnud jälgida (avalik info+meedia)rahakasutust teedeehituses ja remondis, kuid midagi enam hägusemat ja segasemat annab leida...
Kuidas asja parandada- arvan, et nii nagu igaüks oma rahakoti sisuga!Asi peab olema seda enam must-valgelt paberil( ja selgitustega , et ka tavainimestele selge-ikkagi kõigi meie maksuraha, või siis laenuraha!!ja AVALIKULT kättesaadav), mida rohkem teda on, ma mõtlen raha.
Avalikku järjepidevat infojagamist kohalikesse lehtedesse ressursside ja rahade kasutamisest teedele peaksid tegema need kõrgepalgalised
ametnikud.Tean, et selline "väike lisaülesanne" on ilmselgelt ebapopulaarne asjaosalistele- aga tavainimesele,teekasutajale, või lihtsalt huvilisele kindlasti selgusttoov.

praeguseks ehk niipaljukest...

Postitatud: 16 Mär 2005, 22:59
Postitas Piipz
Vaadates meie teid siis ma frustreerun ka iga kevad... See on just see aeg, kus teed kõige kehvemas olukorras on, ning ka head teed kohati kehvemad tunduvad tänu ärasulamata jääle ja ärapühkimata liivale.
Suve lõpuks on jälle muud mured. Ja nii iga aasta

Postitatud: 17 Mär 2005, 09:19
Postitas tsiklonaut
Ei ole küll otseselt asjakohane jutt..., ent teisest küljest väga paljud läänekad täiega kadestavad Eestit siinsete teede pärast. Tegemist on enduro-sõitjatega, kellel siiber on oma kvaliteetsetest teedest ja sõitmine seal väga igav on, ning kruusateid praktiliselt ei eksisteeri. Ja huvitaval kombel läbi iroonia on just Lääne-Euroopas enduuro väga popp sõiduvahend, samas kui ameerikas on popid kopterid ja bike'd nagu Eestiski, ent USAs on ka teed vastavad muidugi, siin mitte. Võibolla pisut ennatlik öelda, aga enduro tundub siin kõige "kodusem" sõiduvahend olevat praegustes oludes ja ajal - mina ise teede kvaliteedi üle kindlasti ei kurda, pigem suht perversse liikluskultuuri üle suurematel teedel, mille parandamine on primaarne ohutu kulgemise tagamiseks. Tundub üldine trend olevat, et mida suurem ja kvaliteetsem tee seda rohkem liiklushuligaane seal peal sõidab. Ise suuresti liigungi mööda väiksemaid kehvema kvaliteediga (kruusa)teid, kus loodust ja häid vaateid oluliselt rohkem.

Siia tulles on nii mõnigi inimene julgete sõnadega väitnud, et meil on maailma parimad (kruusa)teed ja siin pole kunagi igav sõita! 8)

Tsiklonaut - mittetõsiselt "kõrvalmõjude" üle arutlemas

Postitatud: 17 Mär 2005, 09:38
Postitas Cowboy
priit CCE klubi liige kirjutas:
ühesõnaga lugesin veits majandus ja kommunikatsiooni ministeeriumi lehelt kuhu siis kogu raha läheb....ühesõnaga see aasta tehti väike seaduse muudatus...kohalike teede hoiuks minevat raha hulka tõsteti...jeee..
Kui enne siis oli 70milj ....siis 2005 on seda tõstetud 5%'le kütuseaktsiisist ehk siis 117 milj...mis aga..

Loe edasi CCE klubi liikme Priidu kommentaari calibraclub.ee foorumis

Loomulikult saame ning peame olema liikluses eeskujuks ja sellega juba m6jutame otseselt uldist liikluskultuuri.
See s6ltub igast liiklejast ja tema vabast tahtest, sundida selleks ei saa, turvaline liiklemine peab olema eluviis.
Kuid teed ja veel kord teed ning nende korrashoid s6ltub rahadest ja paraku nendest kes neid rahasid jagavad.

Biker.ee rahvas on naidanud ules suurt aktiivsust. Motopaks on olnud oma arvamuses vaga konkreetne. :wink:
Iga teekasutaja, liikleja arvamus ja info on vajalik, teema jaab niikaua aktiivseks kuni on margata reaalset muutust.
Vaikimine on kuld, raakimine h6be, kaua sa vaikid kannatades kui lahedasi ja tuttavaid hukkub teedel.
Varsti on jargmine kastis kui nii edasi laheb nagu praegu, liiga vara nagu. Taiesti m6ttetud surmad ja vigastatud.
Tanud k6igile kes s6na sekka utlevad, ning teistesse foorumitesse sama teema pustitavad.

Tipptunnil just panid mooda tuukrit kaks puisturit, m6lemal sahad maas ja m6lemad soolatasid teed..
Loogika? :( Tagumine sahkaja lukkas esimese auto soola teeaarde. Kas nii peabki? Veel naiteid tegelikkusest pls..

Postitatud: 17 Mär 2005, 11:53
Postitas Kameeleon
Motopaks, ma saan aru miks sa pool tundi pastakat imesid enne kui midagi kirja said. Pärast kahte tühjaks imetud pastakat on tulemus selline......

Lugupeetud linnaisad ja riigikogulased.
Palun tagastada mulle minupoolt 2004 aastal tasutud maksud, kuna ei ole nende maksude eest sittagi saanud.
Arsti juurde pole asja olnud, mööda parandatud teid pole sõitnud (pole neid lihtsalt üles leidnud) ja turvalisust pole ka näha ega tunda olnud. Juhul kui leiate midagi mida te olete lubanud minu raha eest teha ja olete seda ka kogemata teinud siis võite vastavad sendid minu makstud x0.000.- kroonist maha arvata.
Ühtlasi soovin teiepoolset tõendit, et edaspidi ei küsita minult kütuse, alkoholi, tubaka ega teisi aktsiise ning ei peetaks kinni käibe, tulu, sotsiaal või teisi makse.

Iga mees enese eest

Lugupidamisega,
Lindprii

____________________________________________
Welcome to WILD WILD WEST-ONIA

Postitatud: 17 Mär 2005, 11:55
Postitas Piipz
kusjuures tsiklonaudi jutt on täitsa usutav. proovi kuskil taanis leida mingit kruusateed, kus peal sa sõita võid ilma, et sa kellegi käest luba ei pea küsima.

ise olen ka mõelnud, et kui just raha mingi uue ja suure matkaenduro jaoks pole, siis võiks mingi 500-ne ikka kuskil maakohas kuuris olla, et sõidan bikega sinna ja siis funnin niisama enduroga ringi :P

Postitatud: 17 Mär 2005, 13:51
Postitas Cowboy
Maanteeamet. Ülevaade liiklusohutusolukorrast ja liikluskasvatusalasest tegevusest 2004.aastal 02.03.2005

Viimase seitsme aasta jooksul on liiklusohutustöö korraldamisel aluseks olnud Eesti rahvuslikus liiklusohutusprogrammis aastani 2015 seatud prioriteedid. 2004.aasta lõppedes võime konstateerida, et see tegevus on olnud tulemuslik, liiklejate käitumises on märgata muutusi paremusele, liiklus on muutunud Eestis mõnevõrra ohutumaks.

Kokku toimus 2238 inimkannatanutega liiklusõnnetust, milles hukkus 170 ja sai vigastada 2872 inimest. Sõiduautode arv kasvas tasemeni 350 autot 1000 inimese kohta (2003.a. vastav näitaja oli 321), liiklusloenduse andmed viitavad liiklussageduse kasvule teedel, põhimaanteedel kasvas keskmine liiklussagedus võrreldes 2003.aastaga ligi 10%, teistel teedel veidi vähem. Loe edasi. http://www.mnt.ee/atp/?id=2363

Liiklusõnnetuste liigid viimaste aastate lõikes 2003 / 2004

Kokku 1931 / 2188
Mootorsõiduki kokkupõrge liikuva sõidukiga 505 / 675
Mootorsõiduki kokkupõrge mootor/jalgrattaga 205 / 244
Mootorsõiduki kokkupõrge takistusega 49 / 70
Mootorsõiduki kokkupõrge jalakäijaga 588 / 597
Ühesõidukiõnnetus 517 / 523
Muud liiki liiklusõnnetus 67 / 97

Allikas: maanteeamet

Eelmisel aastal hukkus liikluses 164 inimest
Postimees http://www.postimees.ee/130105/esileht/ ... 154924.php
Riik ei plaani ohtlikku maanteed ümber ehitada
Postimees http://www.postimees.ee/060105/esileht/ ... 154381.php

Postitatud: 23 Mär 2005, 20:29
Postitas priitCCE
info edastamine oleks tõhusam televisiooni abil, ehk siis võiks juttu teha sellest teemast kuskil saates...ntx pealtnägija...lihtsalt mõte :roll:

Postitatud: 24 Mär 2005, 13:44
Postitas jukutom
Sõidan minagi päevast päeva ja erineva läbimõõduga ratastel (pirukast veomasinani) ja kui ma talvel veel unistasin suvisest tuuritamisest siia või sinna, siis nüüd, kui asfaldiaugud hakkavad tühjaks sulama, mõtlen juba õudusega, mis saab, kui tsikliga seda auku taban. Olukord on ikka väga näru ja üha hullemaks läheb.