Esiratta rehv
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 86
- Liitunud: 14 Aug 2008, 19:17
- Tsikkel: Yamaha XJR 1300
- Asukoht: Suure-Jaani
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 4 korda
Esiratta rehv
Selline lugu, et esiratta rehv kulub ühelt küljelt( vasak). Kes teab, milles viga, andke teada? Rattaks Drag Star 1100.
Loll ei ole see, kes ei tea, vaid ei tahagi teada.
Road Devil
Re: Esiratta rehv
vasakult ta peabki rohkem kuluma, kuna teed on ehitatud kraavi poole kaldu ja see koht rehvil puudutabki sirgel sõidul kõige rohkem maad.
-
Teema algataja - Postitusi: 86
- Liitunud: 14 Aug 2008, 19:17
- Tsikkel: Yamaha XJR 1300
- Asukoht: Suure-Jaani
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 4 korda
Re: Esiratta rehv
Aga miks ta siis tagumist ei kuluta? Pealegi natuke palju kulutab. Paremal küljel muster korralik aga vasakul vaata et riie väljas.
Loll ei ole see, kes ei tea, vaid ei tahagi teada.
Road Devil
-
- Postitusi: 130
- Liitunud: 02 Jaan 2006, 19:19
- Tsikkel: Suzuki DR 650/Bmw R1200 GS/KTM
- Asukoht: Austraalia/nõmme
- Tänatud: 2 korda
Re: Esiratta rehv
AutomatiC kirjutas:vasakult ta peabki rohkem kuluma, kuna teed on ehitatud kraavi poole kaldu ja see koht rehvil puudutabki sirgel sõidul kõige rohkem maad.
Mull ka täpselt sama asi ,5000km sõitnud esirehv ja vasak pool praktiliselt sile,müstika, kui palju see kraavi kalle rehfi sööb
Simpson Desert french line 2014 1100 sand dunes
Tasmania and australia east coast 10200km 14
Vetnam-Laos 3600 km 2013.
Tai-Kamboza-Malaisia-austraalia 2011-2013 20000km
Nordkinn-Nordkapp 2011
Re: Esiratta rehv
AutomatiC kirjutas:vasakult ta peabki rohkem kuluma, kuna teed on ehitatud kraavi poole kaldu ja see koht rehvil puudutabki sirgel sõidul kõige rohkem maad.
See on nüüd küll rumal jutt, kui sa vaatad kust see rehv täpselt kulunud on siis peaks meil teed olema 40% kaldega kraavi poole
Tegelik põhjus ikka sellest, et vasemal poolel on esikummil suurem suure hõõrduvusega läbisõit meile parempoolse liiklusega teedel.
Kumm reelgina kulub mitte veerepinnalt vaid hõõrdepinnalt..st tagarattal keskelt tänu kiirendusele ja mootori pidurdusele ja esikummil eriti vasemalt küljelt kuna parempoolse liiklusega maana on meil enamused vasakpöörded suhteliselt suure kiiruse juures sooritatavad võrreldes parempööretega mis tehakse aeglaselt ja suht püstises asendis. Füüsikaseaduste kohaselt peab aga see paarisaja kilone 30-40km/h liikuv ratas tehes 90kraadist kurvi millesktiki kõvasti kinni hoidma oma esirehviga kuna ratas tahab ikka otse edasi liikuda. Tagarattalt kurvis kus ratas aeglustab väga suurt grippi pole ja seega ka märgatavalt ta ei kulu....seepärast ka kurvis tagapidurit kasutada pole nagu hea mõte, kole kergelt läheb see tagaots minema.
Re: Esiratta rehv
userman kirjutas:
Tagarattalt kurvis kus ratas aeglustab väga suurt grippi pole ja seega ka märgatavalt ta ei kulu....seepärast ka kurvis tagapidurit kasutada pole nagu hea mõte, kole kergelt läheb see tagaots minema.
Kõik jutt õige, kuid eelnev lõik on väär. Nimelt viib väärale arusaamisele ja käitumisele . Kurvis ei tohi ratast aeglustada ega pidurdada vaid seda tuleb teha enne kurvi. Pigem tuleb kurvi minnes veidi gaasi lisada, et säiliks sama kiirus millega kurvi mindi. Rehv teadupärast on kumer ja külili asendis on tema teega kontaktis oleva osa pikkus väiksem. Sama kiiruse juures peab rehv külili asendis tegema rohkem pöördeid. Seega userman-i hoiatus on poolik tuleb hoopis peale keerata
Teemasse niipalju, et Tõesti kulub esirehv vasakult küljelt rohkem ja selle vastu ei saa, kui sõidetakse parempoolse liiklusega teedel ning rinkat ei sõideta.
(Kõik mis pole keelatud, ei ole siiski tihti ka lubatud)
-
Teema algataja - Postitusi: 86
- Liitunud: 14 Aug 2008, 19:17
- Tsikkel: Yamaha XJR 1300
- Asukoht: Suure-Jaani
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 4 korda
Re: Esiratta rehv
Usermani jutt loogiline, aga sellisel juhul on kõikidel tsiklitel sama probleem. Kas oleks tark tegu, kui pöörata esiratas ümber? Mõlemad pooled on sellel margil ühesugused.
Loll ei ole see, kes ei tea, vaid ei tahagi teada.
Road Devil
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Esiratta rehv
Ei usu mina seda parempoolse liikluse juttu mitte kopika eest ka! Mul tsikkel ka üle kahesaja kilo ja neid on meie teedel vuramas veel oi kui palju, aga sellist problat ju kõigil pole.
Arvan, et raam veidi kõver ja rattad veidi X -i jooksevad. Seal MOMA näitusel oli keegi kutt, kel oli ilmatu uhke mõõdistus seade, millega just raamide ja rataste jooksu oli võimalik kontrollida, aga kuna mul otsest probleemi polnud, ei vaevunud kontaktandmeid sebima. Sellise aparaadiga tasuks rataste jooks üle kontrollida. Või on kuskil kellelgi mingi muu moodus rataste jooksu uurida?(mingi spets pink?, Freddy-il ?)
Re: Esiratta rehv
oleme kõik sitaks targad eks. Ma olen Metzeleri rehviga sõitnud c 22 K ja kannatab veel hooaja ilmselt. On teine jah kulunud veits rohkem vasakult poolt. Loo mõte on pigem selline, et äkeste sul on raam suts kõver või käib kuskile vastu. Moraal on samas kah- vaheta rehv enne traadini kulumist.
lisavarustuseks GSR600
Re: Esiratta rehv
Mul sama teema rehviga. Point selles, et teed kaldu! http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... idest.aspx
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
-
- Postitusi: 526
- Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
- Tsikkel: jah
- Asukoht: siin ja seal
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Esiratta rehv
koi kirjutas:Sellise aparaadiga tasuks rataste jooks üle kontrollida. Või on kuskil kellelgi mingi muu moodus rataste jooksu uurida?(mingi spets pink?, Freddy-il ?)
saab ka põlveotsas nokitseda
Re: Esiratta rehv
oxide kirjutas:tee kaldu küll aga 5000km ja rehv sile ühelt küljelt,see ikka ulme.
No 5000km on jah natuke vähe, et nii siledaks tõmbab..
Äkki mingi teema roolilaagritega(loks sees), aga kahtlane kas see nii palju mõjutaks
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Esiratta rehv
koi kirjutas:Ei usu mina seda parempoolse liikluse juttu mitte kopika eest ka! Mul tsikkel ka üle kahesaja kilo ja neid on meie teedel vuramas veel oi kui palju, aga sellist problat ju kõigil pole.
Arvan, et raam veidi kõver ja rattad veidi X -i jooksevad. Seal MOMA näitusel oli keegi kutt, kel oli ilmatu uhke mõõdistus seade, millega just raamide ja rataste jooksu oli võimalik kontrollida, aga kuna mul otsest probleemi polnud, ei vaevunud kontaktandmeid sebima. Sellise aparaadiga tasuks rataste jooks üle kontrollida. Või on kuskil kellelgi mingi muu moodus rataste jooksu uurida?(mingi spets pink?, Freddy-il ?)
Mis siin uskuda on, see esirehv on tsiklitel ajast kui nood kallutamise abil keerama hakkasid kulunud kõikidel mootorratastel ühelt küljelt rohkem. Esihargi nurgal siin ka muidugi oma roll mängida ja igasugu bike tüüpi ratastel avaldub see effekt rohkem.
Mine kusagile mootorratastega tegelevasse kummivahetusse või motohooldusesse ja räägi seda raami kõveruse juttu neile... ma arvan, et neil on nurgas terve hunnik vanu ühelt küljelt kandiliseks kulunud esirehve näidata mille rataste raamid oleks siis kõik pidanud kõverad olema
Väga detailne seletus asjale on aadressil http://www.rattlebars.com/valkfaq/tirewear/ seal muide lükatakse ümber ka see inimestele esimese põhjusena pähe kargav tee kumeruse teema kui nad sellise kulumise on avastanud.
Kes ei viitsi linki lugeda siis lühike kokkuvõte:
There has probably been more misinformation and speculation concerning this common wear pattern on motorcycle tires than just about anything else. Why do the front tires show wear on the left side early? (Of course, that is a USA question as you will come to see.)
One needs really first to understand what causes "side" tire wear to begin with, as this "side" wear is evident on both sides of a front tire and also to a lesser degree on both sides of the rear tire. Side wear is a band of wear evident on the sides of the tires at the most common lean angle for that motorcycle. It is caused by the interaction of the pavement and the tires in a turn. When you turn, your bike really wants to go straight (Newton's First Law of Motion). You apply a force to make it turn in your wise desire to stay on the curving road. The bike's desire to keep going straight is the natural and inertial centrifugal force in this interaction and the force resisting the inertia making the bike turn to follow the road is the centripetal force.
PS: ma just eelmine nädal panin oma Gsxr-ile uued rehvid alla ja esirehv oli vasakult päris kandiline...ja raam on mul küll sirge, seda ma tean.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Esiratta rehv
Järelikult ma ei oska kallutada, või minu tsiklile ei mõju mõnede füüsika seadused!
Eelmise jooksuga sõitsin 11000 km. Mingit ühekülje kulumist rehvidel ei olnud!
Jään siiski oma versiooni juurde, et rattad jooksevad X-i ,kui kulumine pole ühtlane.
Muide, see ebaühtlane kulumine peaks ka sõites kuidagi tunda andma! Kas käed lahti tsikkel jookseb otse, või kipub kuhugi kiskuma?
Pole kuidagi loogiline, et osadele tsiklitele mõjub mingi kaldel sõitmine nii rängalt ja teistele mitte sugugi. Pole ka ükski tuttavatest kurtnud ebaühtlast kulumist (siiani )
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Esiratta rehv
koi kirjutas:Jään siiski oma versiooni juurde, et rattad jooksevad X-i ,kui kulumine pole ühtlane.
Siis on enamik Eestis vuravaid tsikleid sinu väite kohaselt X-kujulise raamiga. Meil käib teenindusest läbi umbes 1000 rehvivahetust aastas ja neist esirehve u kolmandik. Ja enamik rehve neist esirehvidest on vasakult treppis. Kui ei usu, siis tule ja sirvi vanade rahvide virna ukse kõrval. Sina ei usu seda seepärast, et oled äkki sõitnud endurorehvidega, mis sel moel tõepoolest ei kulu kuna mustrisügavus suur ja esihargi geomeetria ning pidurite efektiivsus teine, mis tähendab oluliselt "lahjemat" kontakti maaga. Baigirehvid aga on eranditult (praktiliselt 90% ulatuses) vasakult treppis. Ja kui sa nüüd paned kokku sõnad "vasakult" ja "treppis", siis saad aru, kust tuleneb selline kulumine. Miks ei kulu siis kõikidel selliselt? Sest sõiduharjumused on vääääga erinevad. Kes aktiivselt esipidurit ei kasuta, sellel on kulumine hoopis teistsugune kui tugeval esipiduri haarajal.
Jutu kokkuvõte: vasakult küljelt kuluv esirehv ei ole märk mingist defektist ei rehvi ega tsikli(raami) juures, vaid täiesti normaalne nähtus.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Esiratta rehv
Järelikult pean endale tuhka pähe raputama ja uskuma kummalist nähtust
Nagu näha, pole maailm ainult mustvalge!
Muide, ma ei sõida enduuro rehvidega, vaid tänavarehvidega( street).
Nagu ma aru sain, pole ka teema algatajal enduuro, aga no eks ta peab siis leppima, et maakera pöörleb vaid ühes suunas
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Esiratta rehv
koi kirjutas:Muide, ma ei sõida enduuro rehvidega, vaid tänavarehvidega( street).
"My Bad" - lihtsalt eeldasin, sest seal seda nähtust kõige vähem märgata. Vabandan...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 86
- Liitunud: 14 Aug 2008, 19:17
- Tsikkel: Yamaha XJR 1300
- Asukoht: Suure-Jaani
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 4 korda
Re: Esiratta rehv
Nii mehed, minu küsimusele koorus välja neli peamist põhjust; teekalle, kõver raam, parempoolne liiklus ja sõidustiil. Ise arvasin, et võib olla ainult üks viga, kõver raam, aga põhjusi rohkem. Tänan, et harisite suht algajat ratturit. Loodan, et sellest vestlusest said veel mõnedki targemaks. Põhjuse otsimist alustan raami kontrolliga. Kui raam on õige, siis on jäänud kolm põhjust, ja neid vist kõrvaldada juba raskem, või päris võimatu.
Loll ei ole see, kes ei tea, vaid ei tahagi teada.
Road Devil
Re: Esiratta rehv
koi kirjutas:Järelikult pean endale tuhka pähe raputama ja uskuma kummalist nähtust
![]()
Nagu näha, pole maailm ainult mustvalge!
Muide, ma ei sõida enduuro rehvidega, vaid tänavarehvidega( street).
Nagu ma aru sain, pole ka teema algatajal enduuro, aga no eks ta peab siis leppima, et maakera pöörleb vaid ühes suunas
aga äkki sinu rattal jooksevad rattad X-i? ja seetõttu ei kulu vasakult rohkem
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Esiratta rehv
Vat kurat
Sellepeale ise ei tulnudki
Aga ma ise sellega täitsa rahul, et rehvid ühtlaselt kuluvad
Muideks, raami aitab väänata mootori suur väändemoment. Kepiveolistel ühtmoodi ja ketiveolistel tirib kett raami jällegi teistmoodi.
Aga no OK ma rohkem oma teooriat ei paku siin
Re: Esiratta rehv
Vasaku poole pealt treppi kulumine tuleneb sellest, kui paned tsikli küljejala peale ja keerad lenksu vasakusse serva, et roolilukk peale panna. Kulutab ära ühe lapikese vasaku serva pealt. Siit ka põhjus miks tagarehv säilib.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Esiratta rehv
No pagan. Vana Jawa pole just väga äge pill ei pidurite, kiirenduse ega muu poolest, aga sellel kulus esirehv täpselt vasakult treppi.
Praegune Kawakas GPZ aga ei näita sellest küll mitte ühtegi märki. Vaevalt küll ma Jawaga karmimat sõitu tegin. Siin peab ikka midagi muud ka mängus olema, kui pelk sõidustiil.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.