1. leht 1-st

Palun diagnoosi, xj600, starter/tõmberelee/elekter. KORRAS!

Postitatud: 26 Mai 2010, 10:53
Postitas siim83

Rattaks Yamaha xj600, 1997, 45kW. Probleem järgmine- starteri andmisel teeb tõmberelee kõrrrrr, starter ise taha ei tule. Vahetasin relee- sama tulemus. Muidugi asendusrelee ei ole uus, vaid kasutatud ja väike tõenäosus, et sama haigusega (üks variant). Teine variant, et starter on kinni? Kolmandaks võibolla vooluprobleem- kui panna tõmberelee klemmidele tester peale, siis sees oleva süütega tuleb klemmide otstele normaalne nimipinge, starteri andmisel viskab testrile ette -1. Mida iganes see ka tähendama peaks, isiklikult suurt halligi alalisvoolust ei tea. Starteriks on Mitsuba sm-13, peaks olema vist üsna levinud variant.
Probleem tekkis peale seda, kui olin tugeva paduvihmaga oma hea paarsada kilomeetrit mööda kruusateid lasnud, ratas seisis kolm päeva peale seda ning alates sellest siis ülalmainitud värk. Siit ka küsimus, et kas kellelgi sarnase ratta omanikest on kogemusi analoogse juhtumiga? Kui jah, siis oleks hää teada, enne kui miskit lahti kakkuma hakkaks.

Ette tänades,
Siim


Re: Palun diagnoosi, xj600 (`97), starter/tõmberelee/elekter.

Postitatud: 26 Mai 2010, 11:16
Postitas Divikas

Ma võin nüüd natuke segast panna, sest pole parasjagu manuaali käepärast, samas olen sama rattaga kunagi 50000 km läbi sõitnud. Ja kohe tekkis küsimus, et mis "tõmberelee"? kas sel mootoril pole strarter mitte ketiga ja mootori töötades jookseb starter vabalt kaasa. Kui on tõmbereleega starter, siis peaks ka pendiks olema aga minuarust sel läheb starter otse vedava hammasratta otsa. Sorry kui eksin. Vaata, mis seisus starteri nuudid on. Starter käib tal mäletamist mööda kahe poldiga ja äravõttes peab vaatama, et vedav hammasratas jääks selliselt, et saab pärast starteri uuesti otsa torgata.
Paduvihm ei tee starterile midagi ja kui starteri relee ise töötab siis peaks ka starter vedama kui harjad korras on ja mingit mehhaanilist kala pole.


Re: Palun diagnoosi, xj600 (`97), starter/tõmberelee/elekter.

Postitatud: 26 Mai 2010, 11:25
Postitas Ercki

Tere.
Vaata aku kontaktid ühendused üle, tundub et voolu jääb väheks. Ja kui vana sul see aku on järsku tühi?


Re: Palun diagnoosi, xj600 (`97), starter/tõmberelee/elekter.

Postitatud: 26 Mai 2010, 11:40
Postitas Divikas

Veel midagi meenus, kas seal pole mitte nii, et starteri otsas (vedav hammasratas) on rullikutega lukustus. Kui mootor veab siis jookseb vedav hammasratas vabalt kaasa. Kui mootor seisab ja starter veab, siis lukustub vedav hammasratas. Kui need rullikud või vedava hammasratta sisemised nukid on kulunud hakkab starter sellist libisevat kõrr-kõrr häält tegema ja mufigi ei toimu. Kui voolu on vähe, hakkab starter "kakkuma".


Re: Palun diagnoosi, xj600 (`97), starter/tõmberelee/elekter.

Postitatud: 26 Mai 2010, 11:50
Postitas Piipz

neid käivitamise kõrinaid on jah kahte tüüpi. üks on starteri kõrrrrrrrrrrrr ja teine on tühja/nõrga aku kõrkõrkõrkõr :mrgreen:
olen ka esialgu aku poolt, proovi teist akut korraks.


Re: Palun diagnoosi, xj600 (`97), starter/tõmberelee/elekter.

Postitatud: 26 Mai 2010, 12:42
Postitas siim83

Väga palju infot lühikese ajaga, tänud kõigepealt. Aku on küll vana, aga isegi peale talvist toatemperatuuril seismist oli pinge 12,67 volti, mõõtsin huvi pärast üle. Ja selle jebimisega, mis praeguseni jebinud olen, on pinge ikka 12,6. Ühendused on korralikud, puhtad ja tihedas kontaktis. Ja selle "kõrrrrri" koha pealt- seda mitte kindlasti ei tee starter, vaid see vidin, mida ma võibolla ekslikult tõmbereleeks pean. Kui käsi külge panna, siis on seda kohe reaalselt tunda, nagu mobla vibra, ainult et tugevam ja teravam. Piipz, äkki see polegi "kõrrrr", vaid hoopis "tirrr"? :) Vot see-
http://kultuur.edu.ee/~siim/probla.jpg
Täpsem pilt infoga siin:
http://www.teilweise-motorrad.de/gebrau ... kid~1.html
Praeguseni vast Divika versioon köidab enim, see mis puudutab starteri vedava ratta ja rullikute kontakti. Äkki nad ei libise, vastupidi on kinni kiilunud hoopis? (Vaid spekuleerin.) Õdaku poole või homme hommik kakun lahti ja vaatan. Kuna olen ikkagi alalisvoolu teemal lausloll, siis äkki Erci teab öelda- kas pinge ja mahutavus on võrdelises seoses? Mõõtmisel oleks nagu pinge ok, võib olla selline asi, et ampertunde lihtsalt enam ei ole? Tsikkel kaks ja pool aastat minu käes olnud, ise pole akut vahetanud ja ega ta kõige värskem juba osteski välja näinud, toonagi sai üldse käima kõrvalise abiga.


Re: Palun diagnoosi, xj600 (`97), starter/tõmberelee/elekter.

Postitatud: 26 Mai 2010, 12:55
Postitas Ketaspidur

vaata massi kontaktid üle, ka sealt, kust raami külge läheb. Mul oli sama jama kui miinus klemmi juhe oli lahti põrund.


Re: Palun diagnoosi, xj600 (`97), starter/tõmberelee/elekter.

Postitatud: 26 Mai 2010, 13:46
Postitas matcho

kui sa need kaks klemmi seal peal (pildil siis punases ringis)ära lühistad käivitamise ajal, kas siis läheb ratas käima või ei ??


Re: Palun diagnoosi, xj600 (`97), starter/tõmberelee/elekter.

Postitatud: 26 Mai 2010, 13:51
Postitas Ercki

Usun et hullu seal ei ole, peale vihmas kütmis võis tõesti mõni ühendus kehvaks muutuda aga proovi enne mõnda teist akut. Mõnikord sureb aku paar päevaga ära ja ei aita enam laadimine ei miski.


Re: Palun diagnoosi, xj600 (`97), starter/tõmberelee/elekter.

Postitatud: 26 Mai 2010, 15:07
Postitas real
Divikas kirjutas:

Veel midagi meenus, kas seal pole mitte nii, et starteri otsas (vedav hammasratas) on rullikutega lukustus. Kui mootor veab siis jookseb vedav hammasratas vabalt kaasa. Kui mootor seisab ja starter veab, siis lukustub vedav hammasratas. Kui need rullikud või vedava hammasratta sisemised nukid on kulunud hakkab starter sellist libisevat kõrr-kõrr häält tegema ja mufigi ei toimu. Kui voolu on vähe, hakkab starter "kakkuma".

Mõnikord võib juhtuda ni, et sinna rulliku pesadesse tekivad mõrad. Siis on ka kuulda sellist libisevat ja justkui vedavat häält, aga käivitamise hetkel tekib koormus, mille tõttu rullikud liiguvad milli-millimeetrikese kaugemale tänu nendele mõradele. Sellepärast rullikud ei haaku korralikult ning mootorit vajaliku kiirusega kaasa ei vea. Mõnikord võib õnnestuda käivitamine. Pikalt pole mõtet käiata, proovi hetkeks starterit vajutada. Vahetasin ka kunagi neid releesid ja laadisin akut jne, aga lõpuks võtsin mootori laiali:)
http://mb1.live.hot.ee/rps/D/1756089.jpg
http://mb1.live.hot.ee/rps/D/1756095.JPG


Re: Palun diagnoosi, xj600 (`97), starter/tõmberelee/elekter.

Postitatud: 26 Mai 2010, 21:37
Postitas Lambuke

Enne kui lahti kisud proovi teist akut peale, võibolla nii, et aku näitab küll korralikku pinget kuid samas sealt ei tule tugevat voolu välja. Akul võib olla sisemine vigastus. Igaljuhul minu kawa teeb tühja akuga täpselt sama nalja. Enne kui lammutama hakkad proovi kindlapeale teist akut.

Päikest!
Evelin


Re: Palun diagnoosi, xj600, starter/tõmberelee/elekter. KORRAS!

Postitatud: 26 Mai 2010, 22:17
Postitas siim83

Ja täpselt nii oligi, nagu paljud ütlesid. Aku on oma eluaja ära elanud ja teise aku pealt töötas kenasti. Alustasin näpunäidete järgi samm-sammult: massi ühendus oli kinni ja puhas, lühistades need kaks klemmi- nagu Matcho soovitas- vaikis kõrin üldse ja muud ei toimunud ning siis jõudsingi uue aku katsetamisele. Aitäh kõigile, kes vaevusid süvenema ja sain sisuliselt targemaks ka teiste soovituste koha pealt. Jätsin ratta jahtuma, panin asjad kokku, tegin arvuti lahti ja täpp i peal oli Lambukese kiri, mis vormistaski ametliku lõpu- MOTT. Moens!


Re: Palun diagnoosi, xj600, starter/tõmberelee/elekter. KORRAS!

Postitatud: 26 Mai 2010, 23:35
Postitas Ercki

Nagu muinasjutus- lõpp hea, kõik hea! :bsmile: