1. leht 2-st

Vedelmetalliga paikamine??

Postitatud: 04 Mär 2005, 11:20
Postitas xman
Kui ratas on külje maha pannud ja plokk on paigatud, aga mikromõrad on sees ja õli ikka tilgub pisut. Kas vedelmetalliga õnnestub kinni mätsida.??

Postitatud: 04 Mär 2005, 11:27
Postitas spinna
Eks see "keemiliste metallidega" lappimise asi ikka selline ajutine asi rohkem...
Kohvitassile võid superatack'iga kõrva külge liimida, aga selle tassiga eriti vehkida ei julge sa enam ealeski.

Tõsi, on palju ajutisi asju, mis (näiteks kroonilise rahapuuduse tõttu) elavad üle püsivaid asju.

Postitatud: 04 Mär 2005, 13:38
Postitas kris.
Olen ka paaril korral katsetanud aga erilist tulemust pole olnud. Kui detailile mingigi jõud mõjub, siis varsti uuesti katki.
Mootoriploki lekke peatamiseks vist mingit spets asjad olemas, mitte keemiline metall?

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 04 Mär 2005, 13:57
Postitas xman
mingit otsest jõudu ei mõju. Mootoris sees ka mingit erilist survet ei tohiks olla....või?? Õli lihtsalt tilgub seistes välja. Mõra on just seal pool ka kuhu poole ratas kaldu on kui jalal seisab. Millegipärast loodan et saab kinni "mätsida", aga kui arvatakse et ei saa tuleb miskit paremat välja mõelda.

Postitatud: 04 Mär 2005, 14:10
Postitas kõrtsmikumolu
Kunagi ostsin bensukast mingi paagi paikamise mögina-kahest komponendist kokku segada. Mul Transiti paak tilkus naftat läbi sellise kohapealt kus plekk niiöelda lõnksus. Tinutamisega pidama ei jäänud. Panin siis antud möginat mõne kihi ja uskumatu aga pidama ta jäi.
Üldidselt olen ise mittekeemia usku aga seekord toimis küll.

Postitatud: 04 Mär 2005, 14:26
Postitas Erci
Saab küll kinni mätsida kui ainult õlileke ja erilist koormust ju seal pole. Muidugi peab pinnad piinlikult puhtaks tegema ja mätsima vastavalt manuaalile.

Postitatud: 04 Mär 2005, 15:39
Postitas pulsar
Kui on 4-takti mootor proovi mikromõrade vastu ENGINE STOP LEAK -i.

Postitatud: 04 Mär 2005, 17:28
Postitas xman
eiii tea....sellisesse asja mul küll usku pole.! Ja need mikromõrad on vist veiz suuremad kui mikro ;)
Aga aitäh arvamuse eest :)

Postitatud: 04 Mär 2005, 17:51
Postitas U79
Kenasti peab,isegi lekikivaid veetorusid majas lapitud sellega. Mitu aastat käinud juba.

Postitatud: 04 Mär 2005, 19:01
Postitas Equ
Tre,

Kui pind ei ole suure rõhku all või ei ole suure temperatuuri käes..siis üldiselt saab vedelikmetalliga hakkama..vastasel korral on enda kogemused negatiive tulemuse andnud.

Equ

Postitatud: 04 Mär 2005, 22:19
Postitas rsv mille
küsiks siis kohe juurde, et kas keegi on ka bensiinipaaki millegiga lappinud, mul mõra sellises kohas et keevitusega ka eriti ligi ei pääse. millega võiks katsetada? aitäh

Postitatud: 04 Mär 2005, 23:46
Postitas koi
Tere.
Selle möksiga võib õlileke isegi pidama jääda, aga pead praod saama rasvaeemaldajaga hästi puhtaks ja aitama pragude suurust ja karedust pisut juurde, et oleks ainel kuhu haakuda. Sileda alumiiniumi peal jääb tihedus kiduraks.
Hea oleks, kui sul oleks võimalik kasutada hambapuuri taolist freesi, millega kõik praod üle käia. Aine kihi suur paksus ei anna efekti. Hea oleks, kui mökerdad hoolikalt just seestpoolt. Kõige kindlam oleks muidugi keevitus korralikus töökojas, kus selline töö pole esmakordne.
Bensu paaki pole ise lappinud, aga üks sõber sai augu paagis kohe pidama,ilma et oleks paaki tühjendanudki. Surus lekkival paagil eelnevalt liivapaberiga puhastatud augukese täis ja sõidab lustlikult edasi. Teine mees lappis ka paaki, aga pidama ei saanud kuidagi, sest polnud otseselt läbivat auku, vaid ebamäärases kohas praoke. Asja tuum vist ongi selles, et pinnapeal pidama saamine pea võimatu, aga kui aine läheb surudes avast pisutki läbi, või on karedat pinda väikeses süvendis, kust ta saab "kinni hoida" võib tulemus olla rahuldav.
Eks võid proovida, aga kui pidama ei saa, siis keevitaja ei taha sellise kohaga jännata, kuna on väga raske puhastada, et keevitus ei hakkaks vale aine pärast "vahutama".

Postitatud: 05 Mär 2005, 00:11
Postitas koi
Vabandan siinjuures, sest rääkisin praegu auto bensupaagi lappimisest vedelmetalliga. Ise olen selle ainega parandanud auto turbost tuleva õhu jahutus radika (cooler) . Esimese korraga ei jäänud pidama, kuna seal rõhku pea 2 at-i , aga kui puurisin 2,0 mm augud kõrvuti prakku, pidas katsetamisel ka 2,5 at survet!

Postitatud: 05 Mär 2005, 11:36
Postitas spinna
Kõige suurem vaenlane selliste liimimiste juures on temperatuuri kõikumised : kui tahkunud liimi ja liimitava paisumine temperatuuri mõjul on väga erinev, siis ei saa soojenemise-jahtumise puhul juttugi olla pidamisest. Sellepärast ongi tavaliselt problemaatilised kohad näiteks mootorid. Selle seisutemperatuur on ju õhutemperatuuriga võrne ja töötemperatuur võib kündida kuni 90-ni- Aga alati on erandeid, kus asjad mingil põhjusel omavahel klapivad. Nagu ka eespool lugeda võime.

Postitatud: 05 Mär 2005, 21:11
Postitas xman
see mootor on juba korra parandatud mingi musta mögaga, aga sealt nüüd immitseb läbi. Loodan et seal ei ole need temp kõikumised nii suured. Koht ise on suht mootori alaosas(küljel). Aga loodan ka seda et see vedelmetall haakub sinna külge. Või ei haaku?? Mis te arvate?

Postitatud: 05 Mär 2005, 22:12
Postitas Peter
Vedela metalli kohta ei oska öelda,kuid Plastic Padding´u keemilise metalliga olen lappinud soojavee katelt,keskütte toru ja auto bensiinipaaki.Viimasel oli auk põhjas ja paagist tilkus lappimise ajal bensiini.

Postitatud: 05 Mär 2005, 23:12
Postitas koi
Tere.
Kindlasti pead selle musta olluse sealt täielikult eemaldama, sest muidu tekib kindlasti hamburgeri effekt - alati tilgub ketsupit läbi :)

Postitatud: 06 Mär 2005, 10:20
Postitas xman
seda ma kardangi et pean selle musta mögina eemaldama sealt, aga mis siis saab kui seal all on suur auk, asi selles et ei tea mis seal paigatud koha taga võib olla... kardan et siis tulex mootor selle jama pärast päris laiali kiskiuda. Muud ei ole häda midagi aga lisainvesteeringuid nõuab see jama(uued tihendid ja värgid)

Postitatud: 06 Mär 2005, 13:39
Postitas korgits
Ei viitsind tervet teemat läbi lugeda ....aga on olemas spetsiaalne silikon . Millega saab kinni mätsida. Silikon on kas musta värvi või punast........myygil ....igalpool pool ju põhimõtteliselt.

Postitatud: 13 Aug 2006, 23:14
Postitas project
Kuna põhja all oleval õli väljalaske kruvil läks vint maha, ei pea asi enam üldse. Kas keemiat sobiks sinna panna (kuni järgmise õli vahetamiseni, siis lihtsalt jõu abil lahti) võib peab kindlasti uue vindi sisse freesima ja sobiva kruvi leidma?

Postitatud: 13 Aug 2006, 23:29
Postitas Kuzmitz
Project- Kui kruvil läks vint maha, siis on ju lihtne- PANE UUS!!!
Ja lihtsalt: http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... nt&t=22037

Samas, kui asjalikku juttu ajada, siis need kuradima keemilised ja muud metallid on ajutised lahendused. Kui vähegi võimalik, siis otsige tuttav keevitaja üles ja laske asi korralikult ära teha. Nende poes müüdavate "Potjomkini küla" butafooriatega ei tee sa kunagi head asja. Muidugi sõltub, kas sa tahad endale või müügiks...

Postitatud: 13 Aug 2006, 23:38
Postitas Kuzmitz
Siis lase kellegil metalligurul uus keere sisse teha ja pane suurema läbimõõduga polt. Ja edaspidi ole hoolikam :lol: !!!

Postitatud: 13 Aug 2006, 23:53
Postitas Holms
Vedelmetalliga (ostetud Salome`st, kirjega "Chemical metal", või miskit sarnast, 2 komponendiline, kuivanuna mehaaniliselt töödeldav) paigatud kombaini mootoriploki jahutussärgis ava ning traktori kütusepaak. Mõlemad kestavad mitmendat aastat. Liimitavad pinnad eelnevalt liivapaberiga puhastatud ja Electrik Cleaneriga (ehk sisuliselt spirdiga) puhastatud. Paigatud pindadel esineb nii vibratsiooni kui ka temperatuuri kõikumisi päris suures ulatuses. Liimitavad aluspinnad olid malm/vask ja tsingitud teras.
Seega, kui korrektne eeltöö teha, ehk praod faasida, liimi alune pind karestada ja võimalusel peale esimest vedelmetalli kihti armeerida klaasriidega, siis õlikindluse peaks tagama küll.
Kuna põhja all oleval õli väljalaske kruvil läks vint maha
Kui õli väljalaskekorgil läks keere maha, siis osta uus, kui aval keermeniidid maha tõmmatud, kuid peab veidi rohkem, kui näpuga keerata jõuab, siis enesepettusena tuleb arvesse korgi fikseerimine õlikindla silikooniga. Kindlam on ikkagi siis ava üle keermestada.

Postitatud: 14 Aug 2006, 09:59
Postitas Tsikkelröövel
No auguga kütusepaagi või muu terasanuma, nagu ka alumiiniumist värgi kleebib nende kahekomponentsete asjadega iga kell kinni. Ja jääb pidama. Kusjuures bensupaagi puhul pole peale korraliku pinnapuhastuse midagi muud vaja teha. Välimus, välimus... jah.
Samas kahtlen asja headuses seal, kus on suured temperatuurikõikumised + vibra + õli. Eks ta ikka ajutine lahendus seal ole.

Postitatud: 14 Aug 2006, 11:09
Postitas spinna
Õlikork on ikka üsna kriitiline detail selles mõttes, et kui peaks sõidu pealt ära põruma, siis oi-oi-oi mis jama sellest tuleb. Katsu ikka korda teha. Õlikorke on saada mitmes eri mõõdus . Vaata würth'i st ja võimalik et ka näiteks Baltic Poldi letist leiad. Ehk õnnestub lihtsalt järgise suuruse peale auk ja keere ümber teha. Siis on nagu uus. Ja katsu vältida kõikvõimalike keerete üle pingutamist. Mul endal hakkab ka juba see viga tekkima, kuna keeran mutreid oma valge käega viimaste aastate jooksul üsna harva . :roll:

Postitatud: 14 Aug 2006, 17:40
Postitas timoriik
vana jawa-le sa kunagi ammu põhjapunn silikoniga tagasi keeratud, pidas küll. aga kui tahad puuri auk suuremaks keera uus vint sisse ja pane lihtsalt suurem polt sinna.

Postitatud: 14 Aug 2006, 19:43
Postitas project
Nonii, naabril ja sellel teisel nö tegijal pole aega jamada, ise ei hakkaks ka seda operatsiooni läbi viima. Kui uus keere väikse kalde all kogematta tuleb, on kaputt. Poldi nö (numbrilist?) suurust ei oska ka öelda, rattaks kawasaki zephyr 550 91a.
http://www.zone.ee/networkproject/mure/polt.jpg?2
Kas oleks reaalne et otsin lihtsalt number suurema poldi sinna (Et siis n. rauast polt alumiinum põhja keerata)?
Homme lähen uurin ühte auto remondikotta, kurat peab siit Haapsalust Tallinna ikka kolima :? :)
---
Mis nime alt peaksin polti otsima?
http://www.lr.ee
http://www.lr.ee/poldid.htm

http://www.balticbolt.ee/toode.php?show ... parentID=2

Postitatud: 14 Aug 2006, 21:04
Postitas raiks96
taregem oleks keerata ikka uus "vint" ja uus kork-polt siis korralik ja igavene ja ei ole jamamist edaspidi.
aga vedelmetallist ei arva midagi kui juba lapitud ka see üks öige asi ei ole,varsti tali käes on aega korralikult teha ja siis saad ka muud asjad üle vaadata.proovida vöid muidugi lammutada laiali on ka suur ettevötmine

Postitatud: 14 Aug 2006, 21:08
Postitas raiks96
kle äkki saad selle poldi ikka wurthist uuemöisas seal ehk ka spetspolte "lääneristi" lt saad kilodega osta ainult

Postitatud: 14 Aug 2006, 21:18
Postitas project
Olgu, aga ma poldile mingit nimetust leidnud, sama poldiga ei hakka poodi ka vist jooksma. Ning ootaks ikka kommentaare selle lihtsalt "number suurema sisse keeramise, ilma freesimata" kohta