K:pleksiklaasi müük ja painutamine
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
K:pleksiklaasi müük ja painutamine
Tere!
Kas keegi oskab öelda, kus müüakse ja painutatakse sobivasse kujusse pleksiklaasi? Mure nimelt järgmine: oleks vaja Jawa korvile uus klaas teha aga võibolla teeks teise veidi madalama ja kerge tooniga mitte päris läbipaistva.
Henri
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
Mingisuguseid pleksiklaasi tükke müüb Noor Tehnik Tallinnas Luise tänaval. Tuuleklaasi kõrgenduse materjali ostsin sealt, saagisin tikksaega ja painutasin ise kuumaõhu puhuriga. Mingit sobiva raadiusega alust oli ka vaja.
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: BMW S1000RR 17
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 7 korda
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
K- rautas müüa erinevas paksuses,sain ka ise sealt sobiva klaasi.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
Jäta pleksiklaas kõrvale ja mine vaata Proplastikusse seal selline asi nagu makrolon hea tugev ei murdu saab samamoodi töödelda nagu pleksi aga haamriga puru ei löö
http://www.proplastik.ee/makrolon-mono Asub see firma Tartus tähe tn lõpus. Ütle kui suured sul need mõõtmed on mis tarvis, sest mul on endal üks tükk üle täitsa kasutamata kiled peal. Järsku saame kaubale.
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
nagu aru saan üritad sa teha esiklaasi ja selleks pleksiklaasi ei soovita!
Tegemist on hapra materjaliga ja mõnevõrra ohtliku kaa kuna purunedes jätab teravad servad!
Soovitan kasutada pleksiklaasi asemel polükarbonaati! Ta on pehmem ja vastupidavam materjalt allub deformatsioonile ja nii lihtsalt ei lenda tükkideks vaid väsib enne murdumiskohast kui katki läheb ja ei jätta sedavõrd ohtlikuid servi.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
Oma eelmises postituses ma sellest ju rääkisingi-aga ega kordamine on tarkuse ema
-
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
Tööstusplast
http://www.tplast.ee
Savimäe 1, Vahi küla 60534, Tartu vald
Tel: (+372) 7 377 820
Fax: (+372) 7 377 821
Email: tplast@tplast.ee
Sisuliselt Tartu Motodepoo juurest üle ristmiku!
Let the good times roll.
-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
Tänan kõiki vastajaid! Sain ka ise nüüd veidi targemaks. Üritan nüüd kunagi leida veidi aega, et selle teemaga tegeleda.
Henri
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
Kas kellegil on kogemusi Makroloni kasutamisel. Kas annab kuumatada ja seejärel vormi järgi painutada ja vormida... Või on pigem tootega, millest annab suuremat ja sirgemat tuuleklaasi vormida.
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
UrmasM kirjutas:Kas kellegil on kogemusi Makroloni kasutamisel. Kas annab kuumatada ja seejärel vormi järgi painutada ja vormida... Või on pigem tootega, millest annab suuremat ja sirgemat tuuleklaasi vormida.
Siit saad küsimustele vastuse: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... leksiklaas
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
Makrolon on üks polükarbonaadi (PC) kaubanimetusi. Lehtmaterjali paenutamisks on vaja vähemalt 160 kraadi kuumust. Käsifööniga on on ühtlast tulemust väga raske saavutada. Parem on kasutada õhemat materjali 1,5-2mm. Kui klaasi hoidmiseks on ratta küljes mingid metallist hoidjad, raamid või kronsteinid - hoiavad need õhema klaasi ise vajalikus kumeruses. Klaasi paksus mõjutabki ainult jäikust, purunemiskindlus sellest ei sõltu. Polükarbonaati saab saagida, puurida või haamriga taguda- kilde ta ei anna. PC-st valmistatakse kiivrite visiire ja autode, mootorrataste esitule klaase. Ka baigiliste ja matkarataste esiklaasid tehakse PC-st, seda kül juba survevaluga.
See mida kutsutakse rahvasuus orgaaniliseks klaasiks või pleksiklaasiks (kaubamärgi PLEXIGLAS järgi) on akrüülklaas (polümetüülmetakrülaat ehk PMMA). Pleksiklaasi paenutamisks piisab 90-100 kraadist. Kui kellelgi on maal saunas vanast ajast piisavalt suur kuumaveekatel- võib kuumutamiseks seda kasutada (või ka mingi muu suur anum, kus saab vett kuumutada- päris keema polegi vaja ajada). Vees kuumutamine teeb klaasi ühtlaselt pehmeks ja pole probleem talle siis ka kahes või enamas suunas kumerusi anda. Kui vaja ainult ühtepidi kumerust saab hakkama ka käsifööniga aga peab ettevaatlik olema ja püüdma ühtlaselt kuumutada, et klaas mullitama ei hakkaks. Kui mitte esimesel siis teisel katsel õnnestub kindlasti, soovitav enne väiksemate tükkidega harjutada. Akrüülklaasist on valmistatud cruiserite suured esiklaasid. Halb omadus see, et löögi korral praguneb ja lendab kildudeks. Tehase klaasid on kül väheke kõvemast, tugevdatud materjalist aga siiski võrreldes PC-ga päris haprad. Eriti ettevaatlik peab olema miinuskraadidega. Ka puurimisel, lõikamisel peab ettevaatlik olema. Kui ratas ei kuku püsib klaas ilmselt paarkümmend aastat (praegugi veel alles nõukaaegseid jawa ja iZi klaase). Väga vanasid klaase on päike aja jooksul murendanud. Üks puudus on akrüülklaasil veel- ta kardab kemikaale. Atsetoonise või bensiinise kaltsuga ei tasü pühkida- võtab matiks. Akrüülklaasile annab paksus tugevust. Põhjus miks teda PC ees eelistada ongi väiksemal temperatuuril töödeldavus.
Kui kellelgi on tükk läbipaistvat plastiklehte ja ei tea millega tegu võib proovida teda kusagilt servast või nurga pealt proovida põletada (piisab tulemasinast). Kui annab põledes magusat lõhna (leek võib olla sinakas ja pragisev)- on tegemist akrüüliga. PC annab põledes (põleb kehvasti) musta suitsu ja lõhn ajab südame pahaks. Ülejäänud läbipaistvad plastmaterjalid (PS, SAN, ABS jm.) lehe kujul tavaliselt ei esine.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
Saab painutada käsifööniga polükarbonaati küll. Kannatust on vaja. Ja üle ei tohi pakkuda - painutamise temperatuurivahemik on kitsas.
Ei soovita teda lihtsalt klambrite vahel paindesse vedada - ta ei murdu, aga tekivad väsimuspraod kinnituskohtades, siis ikkagi killud ja lõpuks on katki. Juba paari aastaga. Ja mida õhem materjal, seda kindlamini. Ka paindub see tuule käes liialt. Samas 3 mm on piisav paksus, painutamine annab sellele lisatugevuse, samas paksemaga jändamine pole enam eriti tehtav koduste vahenditega.
Ühte pidi ühtlase kumeruse andsin nii, et tõmbasin eelnevalt pappšablooni järgi välja saetud lehe nööriga piisavasse kumerusse, siis ühtlaselt kuumutasin keskelt paindesse. Siis panin gondli külge keskmiste kruvidega ja hakkasin järjest paindesse vedama - st 2 kruvi kinni ja siis fööniga kuuma, et klaas vajuks kumerasse vormi ja pige alt vabaks. Siis järgmised kruvid kinni ja jälle fööni. Lõpuks painutasin ülemise serva veel üles ka, (vist kasutasin mingeid käsikruustange läbi puitklotside vmt) nii sain selle tuule laialupaiskaja ka, meeldiva kõrvalmõjuna tekkis selle tulemusel klaasile ka mingisugune vertikaalne kumerus. St, NO SAAB TEHA, kannatlikkust vaja ja käsi peab fööniga kogu aeg käima, sest piir vormitavusest mullitamiseni on lühike.
-
- Postitusi: 65
- Liitunud: 25 Nov 2008, 12:55
- Tsikkel: Buell CityX
- Asukoht: Tallinn, Tondi
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
http://www.laserstuudio.ee/523.html
Mõned aastad tagasi sai seal töötades vaakumvormimise pink tehtud ja sellega peaks tulemus väga hea jääma. Vormi võid lasta kohapeal teha, või räägid läbi ja teed ise. Ühe klaasi tegemine läheb ehk veidi kulukaks, aga alati võib mõne müügiks teha;)
Re: K:pleksiklaasi müük ja painutamine
Saab küsida ka siin: http://www.infodekoor.ee/solutions.html (Detailid tehnikale)
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.