1. leht 1-st

Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 28 Apr 2010, 22:39
Postitas Romm3

Tervist. Olen silmitsi ühe murega, nimelt peale plokikaane remonti ei tööta esimene silinder enam. Küünal on permanentselt märg. Taustaks siis nii palju, et peale plokikaane kapremonti sain tsikli tagasi, kõik oi vägev, jõudu ja kiirendust ja kõike, aga 3me pütiga. 1ne võtis järgi ainult teatud pöörete juures, tyhikäigul ei töötanud üldse. Sai siis töökotta helistatud ja motikas tagasi viidud. Seal justkui parandati kõik ära ja toodi rattas tagasi, see oli keset talve. No ega midagi, pandi garaazis käima ja öeldi, proovi. Proovi käigus ma kukkusin (miinus kraadid, rehv kõva, endal ka 2 kuut praktika puudu) ja sellepeale 1ne tsilinder lakkas jälle töötamast. Mehed laiutasid käsi, ütlesid, et näe, meie tegime korda, aga nüüd ei garanteeri, et asi töötab, nojah, ega peale kukkumist esimene silinder taas ei käivitunud, väljalaske toru on külm. Kevadel helistasin töökotta ja viisin tsikli taas sinna,sest just need mehed vast teavad probleemist kõige rohkem. karburaatoritesse ka uued nõelklapid paigaldatud,bensiini torusse puhudes ei tule kusagils õhku, ehk siis need klapid ka peavad, käisin vaatamas kui testi tehti, mingi aerossooliga näidati, et toru läheb kuumaks ja moika hääl oli ka üsna normaalne. No siis teatud päeval toodi rattas minu garaazi, mõtlesin, et nüüd vahetan õli ära ja saab lõpuks hooaega alustada. Ei midagi, panin käima, esimese silindri toru taas külm mis külm. Nojah, nüüd esmaspäeval lubati taas rattale järgi tulla, aga mul on selline tunne, et tehakse midagi ehku peale, ehk siis esmalt mingi action, siis asjad kokku ja vaadatakse, kas joppab või mitte. Vaatan, mis mehed nüüd välja mõtlevad, loodetavasti saavad lõpuks sotti, mis toimub. aga kui ei saa siis on vaja taas kõik kätte võtta ja otsida uus töökoda, mis viitsiks vana rattaga tegelda. Tahaks teada ühiskonna arvamust, kas tõesti CVK 30 karburaatorit on võimatu parandada? 2 zikleri, 1 membraan, 1 nõel ja 1 klapp. Äkki keegi omab sellise, mida saaks laenata enda motika tesimiseks, või siis koguni 4jast komplekti, mis ZR550le sobiks. Süütepoolist: kas see, et ma näen sädet tsilindrist väljavõetud küünlaga, on ka kindel märk, et see säde on ka silindris olemas?Kas süütepool ei või olla nii kalane, et kui küünal on sees, siis ei tööta? Kas ZR 550 süütepoolid on mõlemad ühesugused? Kui ma tahan neid lihtsalt ümber vahetada, vasaks paremale, kas see õnnestuks? Välimus on neil justkui ühesugune, aga ma ei tea täpselt. Mis veel võib plikkida silindri tööd, kui on kindel, et see õhku ei võta kusagilt. Kompressioon on korras. Sädest ning bensiinist peaks ju piisama? Ja siis viimaseks küsimuseks oleks, et äkki oskate soovitada mõni koht, kus viitsitakse ja osatakse tegelda vana motorrattadega? Tänud


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 28 Apr 2010, 22:58
Postitas Nitroid

Sa mittetöötava silindri survet mõõtsid? Kui survet pole(rõngad katki/kulunud), siis võib ka sellist kino teha.


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 28 Apr 2010, 22:59
Postitas Piipz

Proovi jah, kõigepealt süütepoolid ringi visata, minuteada neil mingeid erinevusi ei ole.
Aga muidu soovitaksin Skymotot :) Mõned keerulisemad probleemid, millega ma ise enam hakkama ei saa, saavad seal paremaks :)
Ei julge praegu ennast soovitada, usaldaksin praegu skymotot rohkem

nitroid: kas kompressioon ja surve pole mitte sama asi? see pidi nagu korras olema.
aga jah, kuidas klappide regulliga muidu lood on?


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 28 Apr 2010, 23:08
Postitas Romm3
Nitroid kirjutas:

Sa mittetöötava silindri survet mõõtsid? Kui survet pole(rõngad katki/kulunud), siis võib ka sellist kino teha.

Üsna lahedalt mõõtsin, keerasin küünla välja, asetasin kõrvale juhtmes, et pool läbi ei läheks, toppisin manometri küünla auku, vajutasin starteri nupu ja keerasin gaasi peale, sain 12 KG näitu külma mootoriga, võib muidugi 3me silindri peal kuumaks ajada ja siis uuesti mõõta. Aga ma ei usu, et seal rõngad katki, klapid ei sulgu, vms. Süütepooli kohta öeldi, et kui oleks rikkis, siis vast mõjutaks 2hte silindrit korraga, antud juhul siis 1st ja 3t... Eks näis.


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 28 Apr 2010, 23:10
Postitas Nitroid
Piipz kirjutas:

nitroid: kas kompressioon ja surve pole mitte sama asi? see pidi nagu korras olema.
aga jah, kuidas klappide regulliga muidu lood on?

Aijah, jäi vahele see pisike lause seal postituse lõpus


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 28 Apr 2010, 23:11
Postitas Romm3

nitroid: kas kompressioon ja surve pole mitte sama asi? see pidi nagu korras olema.
aga jah, kuidas klappide regulliga muidu lood on?[/quote]

Motorataas käis plokikaane kapremondis, ehk siis seal vahetati klapide puksid, klapisääre tihendid, klapipealsed tabletid ja tehti klapide soveldamine. Selle kohapeal peaks kõik OK olema. Vaatan selle Skymoto üle, loodetavasti saavad need samad inimesed, kes suure remonti edukalt läbi viisid, ka selle karbussi jamaga hakkama, aga ja, lood on nii, et ratas läheb juba 3mas kord sama veaga tagasi..


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 29 Apr 2010, 11:58
Postitas toomer

Süütepoolist: kas see, et ma näen sädet tsilindrist väljavõetud küünlaga, on ka kindel märk, et see säde on ka silindris olemas?Kas süütepool ei või olla nii kalane, et kui küünal on sees, siis ei tööta?

Mul oli sama jama, et 1. silinder ei töödanud. Rattaks ZR 1100. Peal olid uued küünlad. Vahetasin küünlad vanade vastu ja hakkas tööle. Pärast avastasin , et küünlad peksid üle kuigi sädet nägin.


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 29 Apr 2010, 12:02
Postitas Piipz

just paar päeva tagasi oli üks GS500, millel oli säde ainult siis olemas, kui küünal väljas oli. ehk siis vigane küünal oli seekord.
kui sa tõstad küünlad ringi, kas siis viga kolib teise silindrisse?


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 29 Apr 2010, 13:03
Postitas Romm3
Piipz kirjutas:

just paar päeva tagasi oli üks GS500, millel oli säde ainult siis olemas, kui küünal väljas oli. ehk siis vigane küünal oli seekord.
kui sa tõstad küünlad ringi, kas siis viga kolib teise silindrisse?

Tere.

Mul on uued küünlad ja uued juhtmed, ja vana küünal ka alles,seega küünla probleem ei saa olla, täna õhtul lähen pooli ümber tõstma, siis panen kirja, mis tulemus on. Kui teise pooliga silinder ei tööta, siis on 1he kahhtlusaluse võrra vähem.


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 29 Apr 2010, 13:06
Postitas Romm3

Aga jah, mainin seda, et ei uued ei vana küünla panemine ei muuda asja. Säda on justkui olemas. MInu arusam on selline et kas karb, või pool, või on sootuks 1se väljalaske toru sisse on mingi kalts vsm on ära unustatud.. hakkan siis ükshaaval vaatama kuni jõuab selliine hetk, et oskusi jääb puudu. Esmaspäevani on veel aega.


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 01 Mai 2010, 00:16
Postitas Romm3

Ei midagi uut. Poolid tõstetud, suva, ei tööta ikkagi. kas keegi teab, kust need poolid oma sädemise timingut saavad?


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 01 Mai 2010, 10:10
Postitas franz125

Eelnevast võib välja lugeda,et süütes sul asi ei ole(kui just piip 1-l silindril üle ei tao)3-s silinder ju töötab.Poole sa vahetasid ka,küünlaid kah.Proovi veel vahetada 1. ja 3-nda juhtmed,kui see kah ei aita siis tõenäoliselt karpa kala.


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 01 Mai 2010, 13:42
Postitas skulptor

Ehk on piibu juhe korralikult kinni kruvimata. Samuti on piibu sees pisike vedru ja mingi kaitse vist. Vaata, mis seal sees toimub. Mul oli selline jama, et niikui veidi niiskem ilm oli, nii hakkas pütte välja lülitama. Arvasin, et karburaator jäätub ära. Tegelikkuses said juhtmed niiskust ja nõrga ühendusega oligi jama käes. Ehk tõstad hoopis juhtme koos piibuga ümber. Kui asi halvemaks või paremaks läheb, ongi viga käes.


Re: Zr550 esimene silinder ei tööta

Postitatud: 01 Mai 2010, 20:20
Postitas Romm3

Tänud kõikide vastuste eest, täna sain käima 1se silindri oma jõududega. NImels võtsin 4nda täätava karburaatori kaane maha, vaatasin, kui palju seal see jälg, mille vastu käib nõelklapp, painutatud on, tegin samamoodi mittetöötava 1se silindri karburaatoriga, seal oli see plekk natuke allpool ja sellepeale ärkas 1ne silinder ellu. Nüüd on teada, et viga oli siiski karburaatorite vales täitumises, mitte õnneks elektris. Järgi jäi see jama, et PRI peale pandes lasevad 1ne ja 3jas karpad bensiini läbi, Kuin vaakumiga toimiv asend, siis on kõik OK. Ratta hääl on sootuks teine ja tõmme on ka parem. Uued nõelad on sees, konsulteerusin ühe inimesega, see ütles, et nõelu on mõtekam mitte vahetada, sese see kulub täpselt peas järgi ja uus nõel ei pruugi normaalselt tööle hakata. Aga see vähemalt hea, et nüüd kõik 4 silindri töötavad koos.