1. leht 1-st
plastiku lappimine ja värvimine
Postitatud: 13 Veebr 2005, 23:58
Postitas onuenn
Mure siis selline, et vaja plastgondlit lappida ja üle värvida. Kas on kellelgi kogemusi või soovitusi jagada sobivate materjalide osas? Kuna on tegemist tarbesõidukiga, peaks materjalde hind jääma mõislikesse piiridesse.
Postitatud: 14 Veebr 2005, 10:44
Postitas Ace'r
Materjaliks on teise samasuguse (tavaliselt ABS plastik) gondli tükk. Ja keevitusseadmena aitab välja lihtne tinutuskolb. Kui on suuremaid puuduvaid tükke tarvis ise vormi painutada, siis tuleb ka kuumapüstol appi võtta. Temperatuuri tuleb jälgida, et plastik mullitama ei hakkaks, vastasel juhul muutub see koht hapramaks. Hästiparandatud koht samast kohast rohkem murduda ei tohi. Tegelt on jutt pikem ja nüansirohkem, aga väiksema töö saab selle teadmisega tehtud. Sellest teemast oli päris hea artikkel eelmise aasta novembrikuu Moto's (vene ajakiri).
näidis: isetehtud gondli "põsk"
http://www.hot.ee/thunderace/PICT0030.JPG
Postitatud: 14 Veebr 2005, 12:54
Postitas Equ
Tre,
Jah, nagu juba eelkõneleja mainis on tinutuskolb ja tükk plastikut kõige paremad abimehed. Midagi suurt ja ülirasket selles ei ole. Kui värvimisvõimalust endal pole, siis jah tasub seda lasta kuskil teha. Aga plastiku enda parandamine ei tohiks üle jõu käia.
Enda plasti lappimisest siin natike pilte:
http://www.zone.ee/ufp/kawazx10/kawazx10.html
Equ
Postitatud: 14 Veebr 2005, 13:17
Postitas gs
Võiks soovitada...
Osta poest ca. 5mm vedruseibe. Näpitsate vahel vääna seib 180 kraadi .. S kujuliseks. Aja soojaks tinutuskolb. Aseta plastitükid kokku nii nagu nad originaalis peavad jääma. Aseta gondli siseküljelt S kujuline seib üle murdekoha nii et üks S paun jääb ühe detaili peale teine teisele. Kuuma tinutuskolviga suru seibile kuni ta plastiku sisse sulab. Seibe võiks õmblusesse sulatada ca 2..3 cm vahedega. Sel meetodil hoolsalt lapitud plasti puhul jääb ilmale nähtavale poolele vaevumärgatav arm katkisest kohast ... nähtud/tehtud. Ei pruugi pahteldada ega värvidagi.
Kui mõni tükike lootusetult kadunud on võib kasutada varianti et gondli siseküljele klaasriie vaiguga ja väljastpoolt vaigu/pahtliga tasaseks täita. Peale seda lihvlida värvida.
Re: plastiku lappimine ja värvimine
Postitatud: 14 Veebr 2005, 13:37
Postitas Pikk
onuenn kirjutas:Mure siis selline, et vaja plastgondlit lappida ja üle värvida. Kas on kellelgi kogemusi või soovitusi jagada sobivate materjalide osas? Kuna on tegemist tarbesõidukiga, peaks materjalde hind jääma mõislikesse piiridesse.
onuenn, väike soovitus: kasuta otsingut, siin seda teemat küllalt lahatud
Postitatud: 14 Veebr 2005, 13:55
Postitas Nigga
Kasuta klaasriiet ja vastavat liimi... Poest ostes võib päris kallis olla, aga mina tõin omale ühe korraliku rulli ja 2 liitrit liimi koos kõvendajaga 150.- eeku eest paadimeistrite käest.
Postitatud: 14 Veebr 2005, 18:40
Postitas onuenn
Tänud kõigile vastajatele!
Kruvisin täna plastid maha ja hakkan siis lähiajal jõudumööda lappima.
Postitatud: 05 Mär 2005, 14:56
Postitas husu
tegelikult liigub keretöödega tegelevates firmades selline alumiiniumist peenike traatvõrk millega parandataxe plast kanne. neid saab kergelt painutada kiiresti sulavad plastiku sisse ja paika panna on kergem kui vedruseibe painutada aga 10x15 plaat oli vist ja see oli maxnud 500 ringi kui mu mälu mind ei peta. aga kust neid saadaxe ei ole teada olen lihtsalt näinud sõber tegeleb sellega. kui kellelegi huvi pakub siis võin uurida päritolu kohta muidu.