Kiirus ja käikud

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Turetskii

Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas Turetskii »

Tervist.

Alustasin sõitma rattaga, ja tekkis küsimus.
Mis peab olema tahoometri peal, kui ma sõidan näiteks 50km/h linnas. 3000, 4000, pööreid või rohkem? Ja mis käik peab olema sees, kui sõidan väikse kiirusega 30-50km/h kui tahoometri peal vahet peaaegu ei ole kas on sees teine või kolmas käik, mis nendest siis on õige?

Rattas on Suzuki GSF Bandit 600


Teema algataja
mndmarko

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas mndmarko »

IRW :wack: ei oskagi kohe kommenteerida IRW


triplekix
Postitusi: 851
Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
Asukoht: Tallinn, WSK
Kontakt:

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas triplekix »

Aprill?

Kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.

Õigusabi.

Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.

Teema algataja
zx12r

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Tere hädaline!

Pöördeid peaks olema sõltuvalt ratta omadustest kuskil 3000-4000 kandis ikka. Võib ka pisut rohkem, see ei tee midagi. 50-ga sõites võiksid rahulikult töristada kolmanda-neljanda käiguga.

Palju load maksid muidu?


hannes1337
Postitusi: 317
Liitunud: 02 Aug 2009, 19:36

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas hannes1337 »

Kust võtad,et tal load üldse olemas on ? :wack:

fh kirjutas:

Tere hädaline!

Pöördeid peaks olema sõltuvalt ratta omadustest kuskil 3000-4000 kandis ikka. Võib ka pisut rohkem, see ei tee midagi. 50-ga sõites võiksid rahulikult töristada kolmanda-neljanda käiguga.

Palju load maksid muidu?


Ercki
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
Asukoht: Tartu

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas Ercki »

Veidi OT: Ma olen kah vanasid näinud kes Berlingoga maanteel 3. käiguga peenestavad. Küsides, et kas mõnda järgmist käiku eei taha lülitada siis tuli vastuseks- ei see tahabki pöördeid :wack:


Teema algataja
mndmarko

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas mndmarko »

Tõsine 1. aprilli teema ikka :D :wack:


Teema algataja
Popu

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas Popu »

Aju vaba selline küss ajab ikka ametlikult naerma


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas koi »

Mulle naljakas pole. Sa peaksid tegelt ikka rohkem jälgima, mis ümberringi toimub, mitte kogu aeg tahhokat jõllitama! Siin lahti seletada, milliste pööretega sõita, pole reaalne, sest see liiga pikk kursus (koolitus)!
Katsu alguses sõita kohtades, kus muud liiklust võimalikult vähe!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

harrastaja
Postitusi: 345
Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
Asukoht: Viimsi

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas harrastaja »

mul on ka mure. mul läheb silme eest kõik kirjuks kui pöörded üle 4000 lähevad. paanika tuleb.

ZX10R '12
KX250F '14

vilosius
Postitusi: 2066
Liitunud: 16 Aug 2006, 10:56
Tsikkel: R1200C
Asukoht: +3725045480

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas vilosius »

  1. Aprilia?
"Suicide Hotline...please hold."
+358458693818

opz
Postitusi: 73
Liitunud: 30 Aug 2004, 19:51
Tsikkel: CBR
Asukoht: jõgeva

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas opz »

harrastaja kirjutas:

mul on ka mure. mul läheb silme eest kõik kirjuks kui pöörded üle 4000 lähevad. paanika tuleb.

:wack: :mrgreen: :mrgreen:

Riga -> Delta -> Moskva 125 -> Yamaha YZ
Kasutaja avatar

munaz
Postitusi: 200
Liitunud: 16 Veebr 2007, 14:43
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas munaz »

Küsimus võib mõne naerma ajada küll, aga võiks naeru kõrvalt siiski proovida kodanikku aidata, äkki mõne jaoks polegi 1. aprilli teema.

Tänapäeva mootorid on küllaltki töökindlad ning võid sõita ükskõik, milliste pööretega. Millistega konkreetselt, sõltub sellest, kas sõidad mäest üles/alla, mitmenda käiguga, millise rattaga jpm teguritest. Kõiki neid tegureid ei pea oma peas kalkuleerima, vaid tuleb lihtsalt kuulata/tajuda mootori tööd. Kui sõita pikalt ilma koormuseta kõrgete pööretega (oleneb rattast, aga ütleme näiteks 7000 rpm), siis tunned kohe ära ju, et ratas teeb liiga vinguvat häält ja jõudu on liiga palju rahulikuks kruisimiseks - tasuks vahetada käik-paar üles.

Tehes näiteks öko sõitu, üritatakse hoida pöördeid võimalikult madalal. Kui aga 4.-6. käiguga 20km/h gaasi keerata, hakkab mootor (olenevalt rattast, aga kõik rattad hakkavad kõrge käiguga ja väga madalate pööretega) veidi "kakkuma", ei anna õiget minekut ja kui hästi kuulata, ei tee ka mootor õiget häält. Halva seadistuse korral võib mootor isegi detoneerima hakata (seda tuleb karta). Sellises olukorras tasub kindlasti kasutada madalamat käiku, kõrgemaid pöördeid.

Ühesõnaga, sõida ükskõik, milliste pööretega, mis mootorile ja Sulle endale vastavas olukorras meeldib!


Teema algataja
Shallow Throttle

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas Shallow Throttle »

Keegi vastajatest pole siiani veel asja lahti seletanud, korralikult. Mul on kahtlus, et osa neist ei võta noore ratturi muret tõsiselt.
Käikude valik lähtub eelkõige sellest kui palju on ratas läbi sõitnud. Kui on uus ratas, sõidetakse kõigepealt läbi 1. käik. Kui see läbi, siis 2. käik. jne. Kui soetasid kasutatud ratta, siis peaksid endise omaniku käest igaks juhuks üle küsima, mis käiguga peaks sõitma. Üldiselt võib öelda, et 1. käik on umbes 20 000 km läbimisel kadunud ja peab hakkama kasutama 2. käiku. Aga see pole alati nii. Kõik oleneb, mis sõidustiili harrastatakse ja mis firma rattaga on tegu. On olnud juhtumeid kus peale 10 000 km läbimist on 1. käigust saanud R käik. Teadus ei ole osanud seda siiani seletada.
Aga Bandit on hea ratas ja kui ma ei eksi siis sellel on kokku 6 käiku (mõningatel ratastel on ka ainult 5 käiku) nii, et sõidurõõmu peaks jätkuma päris pikkadeks kilomeetriteks olenemata pöörete arvust, mis võivad vahepeal tekkida.

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas madone »

jah selles mõttes on 5 käigulised rattad sitad, et saad aint 5 käiku teha... hommikul kohale, lõunal poodi, õhtul tiir ümber platsi, järgmine päev hommikul paraad, lõunal poodi õlle järgi ja õhtul enam minema ei saagi, käigud otsas.

6 käigulisega saab veel kuidagi õhtul koju võibolla

sellepärast on ka üritustel õhtuti tihti näha beikimehi kummi põletamas kuna 5 käigu mehed enam ei saa lihtalt :(

Kasutaja avatar

Margus
Postitusi: 317
Liitunud: 15 Dets 2009, 09:46
Tsikkel: CBR600RR
Asukoht: Harjumaa

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas Margus »

harrastaja kirjutas:

mul on ka mure. mul läheb silme eest kõik kirjuks kui pöörded üle 4000 lähevad. paanika tuleb.

mul sama mure aga juba 2500 rpm juures :roll:
aga keeran seieri punasesse läheb selgeks tagasi ja paanikaks pole enam aega (lol)

Tel. 56566665 Margus

hannes1337
Postitusi: 317
Liitunud: 02 Aug 2009, 19:36

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas hannes1337 »

aga,kui ma vahel kusepausi tegema pean?!?!

madone kirjutas:

jah selles mõttes on 5 käigulised rattad sitad, et saad aint 5 käiku teha... hommikul kohale, lõunal poodi, õhtul tiir ümber platsi, järgmine päev hommikul paraad, lõunal poodi õlle järgi ja õhtul enam minema ei saagi, käigud otsas.

6 käigulisega saab veel kuidagi õhtul koju võibolla

sellepärast on ka üritustel õhtuti tihti näha beikimehi kummi põletamas kuna 5 käigu mehed enam ei saa lihtalt :(

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8860
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ma ei näe ka teemas väga palju nalja :) Natuke vast näen aga see selleks.
Kui ise lube tegin, siis tegin seda 1 pütase XT600ga, millel polnud tahhomeetrit. see podises ja turtsus toredasti.
samal ajal sõitsin autoga, millel on tahhomeeter.
ning siis sain reasneljase 1100-se gixxefi, millel tundus liiga palju pöördeid olevat ning aastaid autoga sõitnuna tundus üle "autopöörete" keeramine mootorile ohtlik olevat. ei osanud ka õigeid pöördeid valida ning küsisin ilmselt analoogset küsimust isegi teiste inimeste käest. autokoolides nimelt minuteada pööretest ja käikudest selles stiilis ei räägita.

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1964
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Tavastia
Tänanud: 149 korda
Tänatud: 184 korda

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas Vint »

Nojah, kuid saab ka "kõrvajärgi" sõita ju. Natukene rohkem tähelepanu ja harjutamist ning suurepäraselt saab näiteks eristada kuna mootor tahab rohkem peale keeramist, et ära ei minestaks kohalt võtul jne.

Kasutaja avatar

t2g
Postitusi: 353
Liitunud: 13 Dets 2006, 20:35
Tsikkel: zx6r suure R-iga

Re: Kiirus ja käikud

Lugemata postitus Postitas t2g »

Piipz kirjutas:

autokoolides nimelt minuteada pööretest ja käikudest selles stiilis ei räägita.

ei saagi rääkida ju kui pea iga rattaga see omamoodi... ühepütane jaksab ka alt kenasti minna pöördega millega rida neljane sama kubatuuriga käib tühikäigul aga pigem sõidaks ise pigem natuke kõrgema pöördega kui madalamaga jõuetult.
gsxfiga alla 3k pöörde kiirendamine küll ilmselt väga efektiivne ega kasulik pole vist.

vintisvint kirjutas:

Nojah, kuid saab ka "kõrvajärgi" sõita ju. Natukene rohkem tähelepanu ja harjutamist ning suurepäraselt saab näiteks eristada kuna mootor tahab rohkem peale keeramist, et ära ei minestaks kohalt võtul jne.

mul tahokas tiptop aga sellejärgi sõitnud küll kunagi pole

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”