Saade: Õlivahetus

Eestikeelsed motosaated ja õpetlikud videod.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com

Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Miks keegi siiani Väintsi tänanud pole ja videot vaadanud ? (w)
Kevad juba väljas nii et kõik toimetama.

Päikest kõigile!

Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

Enamustel ilmselt õli juba vahetatud nagu ka minul.

Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Cado »

Ma saa seal saates aru sellest ,et pidavelt rõhutatakse seda ,et õli vahetatakes korra aastas? :roll:
Kas siis läbisõidul ja sõidu stiilil polegi mingit tähendust?

Oma rattal on õli vehatus välp 5000 km .
Kogemused on sellised ,et tavaliselt nii ka vahetan.
Kuskil reisidel rahulikult pikki otsi lastes olen ka üle lasknud ja õli vahetuse ajal vana õli suht ok veel.
Samas IronButt-i sõites 22 tunniga 1875 km (seda Läti ja Eesti teedel koos tankimiste, söömiste, fotopunktide otsimise/pildistamistega ja mõningate pisi remontidega) siis enne sõitu vahetasin õli ära ja pärast sõitu lasin nagu tavoti välja.
Õliks alati üks ja sama castroli täis sünt 10w50

Nii ,et mulle nagu tundub see korra aastas suht naljakas jut.
Endal nii 3* keskmiselt hooaja jooksul :D

Viimati muutis Cado, 28 Veebr 2010, 19:00, muudetud 1 kord kokku.
--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

p-4
Postitusi: 130
Liitunud: 02 Jaan 2006, 19:19
Tsikkel: Suzuki DR 650/Bmw R1200 GS/KTM
Asukoht: Austraalia/nõmme
Tänatud: 2 korda

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas p-4 »

Burn7 kirjutas:

Enamustel ilmselt õli juba vahetatud nagu ka minul.

Just, Õli ikka ,mõttekas juba sügisel,hooaja lõppus, ära vahetada,et õlis olev pask, ei settiks karteri põhja.
Antud lõigus ,täideti õlifilter osaliselt, mõttekas siiski ,eelnevalt pilgini täita,et võimalikult vähe õhku jääks õlifiltrisse.
http://www.r1200gs.info/howto/images/oil-change-04.jpg :bsmile:

The Great Australian Ride 2015 16000km east to west
Simpson Desert french line 2014 1100 sand dunes
Tasmania and australia east coast 10200km 14
Vetnam-Laos 3600 km 2013.
Tai-Kamboza-Malaisia-austraalia 2011-2013 20000km
Nordkinn-Nordkapp 2011
Kasutaja avatar

argoa
Postitusi: 331
Liitunud: 05 Apr 2007, 01:31
Tsikkel: V-Strom
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas argoa »

p-4 kirjutas:
Burn7 kirjutas:

Enamustel ilmselt õli juba vahetatud nagu ka minul.

Just, Õli ikka ,mõttekas juba sügisel,hooaja lõppus, ära vahetada,et õlis olev pask, ei settiks karteri põhja.
Antud lõigus ,täideti õlifilter osaliselt, mõttekas siiski ,eelnevalt pilgini täita,et võimalikult vähe õhku jääks õlifiltrisse.
http://www.r1200gs.info/howto/images/oil-change-04.jpg :bsmile:

Mõtekas küll, aga teostatav on see vaid siis kui filter asub vertikaalselt. Paljudel ratastel on filter "külili" ja sellisel juhul voolab osa ikkagi välja enne, kui saad kinnituse tihedaks.
See õhk ja mõni sekund õlisurve kogumiseks ei ole probleem, sest mootor ei ole kuiv ja tänapäevaste õlide koostises on niipalju lisandeid, selline väike viivitus ei kuluta mootorit karvavõrdki!

Vahetusintervall võiks olla vastavalt tehase poolt määratule, aga mitte vähem kui korra aastas.

Mina soovitaks kevadisel õlivahetusel ikka korra mootori soojaks lasta, et:
1) õli paremini väljuks;
2) tooks paremini välja ka muidu settivad osad.

Riga 12, Minsk 125, CŽ 250, Planeta 5, Yamaha XJ900F, Suzuki DL650 V-Strom

Pezzi
Postitusi: 286
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Pezzi »

Kahe asja pärast tahaksin selle video kallal norida: Kui õlikorgi tihend on alumiiniumist, sest karteripõhi on alumiiniumist, siis seda kõvema vasktihendi vastu vahetada ei ole väga hea mõte.
Vanast õlist viisakalt lahtisaamisele oleks ka võinud tähelepanu juhtida. Ise kallan vana õli uuest õlist vabaks jäänud kanistri(te)sse ja viin jäätmejaama. Eraisikult võtavad tasuta vastu.
Aga muidu tore õppematerjal (w)

Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas vincent »

Ei, saade oli väga asjalik.Mind isiklikult häiris ainult rõhutamine et tsikkel sisaldab märgsidurit - ja seepeale hakata kuivsiduriga bokserbmw'l õli vahetama :P

Riga 13 - Riga 22 - K 175A - IZ 56 - MT 11 - XL 600V - XL 1000V
56915288 Tiit.

Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Tuleb välja et meistrid ka eksivad. :wink:
See vist rohkem video meeste näpukas.

Terv.

Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Cado »

Pigem nii ,et paljud saavad aru mida mehed seal mõtlevad...
aga paljud siiski ei saa .

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

sitikass
Postitusi: 283
Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
Asukoht: tartu

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas sitikass »

kas siis tsiklil millel 10000km-i vabriku välp peab ka seda hakkama aastas korra vahetama ?


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas madjs »

sitikass kirjutas:

kas siis tsiklil millel 10000km-i vabriku välp peab ka seda hakkama aastas korra vahetama ?

Korra aastas nagunii, kas siis sõidad lubatud 10k täis või mitte. Ja kui kimad aastas rohkem kui 10k siis vahetad sellele vastavalt, st. iga 10k tagant.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

sitikass
Postitusi: 283
Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
Asukoht: tartu

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas sitikass »

tänud .
selge siis. ega ta targem on ka vist.
siin meie kliimas on see niiskus ja kondents kiired tekkima .
see halvendab ka õli kvaliteeti.

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas spinna »

Pezzi kirjutas:

tahaksin selle video kallal norida: Kui õlikorgi tihend on alumiiniumist, sest karteripõhi on alumiiniumist, siis seda kõvema vasktihendi vastu vahetada ei ole väga hea mõte.
Aga muidu tore õppematerjal (w)

Sama mõte. Alumiinium ja vask on tuntud vaenlased. Tsikliga küll soolatud teedel kuigi palju ei sõideta, aga näiteks soolaga tolmutõrjet saanud kruusateid on meil palju. Ja kui galvaanilisele paarile alumiinium ja vask lisada elektrolüüt soolase niiskuse näol, siis on korrosioonikahjustused selle tihendi vahetus ümbruses kärmed tulema. Nii et parem oleks ikkagi alumiiniumtihendi juurde jääda. Küllap ta seal algselt just seetõttu oligi. Vasktihendid on mõeldud terasliitmike ja ühenduste tarbeks. Seal on nad palju paremad kui alumiiniumtihendid.

Suzuki GSX 750 Inazuma

dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
Asukoht: Luhamaa

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

soolaga tolmutõrjet? äkki seletad... :roll:

Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

dubweiser kirjutas:

soolaga tolmutõrjet? äkki seletad... :roll:

Niiöelda soolalahusega kastetakse tolmune kruusatee üle ja see soolalahus seob tolmuosakesed.

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas spinna »

Soolveega kastetakse kevadel kruusatee üle. Eestis kasutatakse tavaliselt külavahede tolmuvabaks muutmiseks. Mu kodukohas tehakse ka. Aga millise soola lahusega täpsemalt tegu on, seda ma ei tea. Soola lahus veega on ta aga küll, tuli teemeestega kunagi jutuks. Teemehi peaks siingi ridades olema, ehk keegi teab täpsemalt.

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

evp
Postitusi: 33
Liitunud: 31 Aug 2006, 15:02
Tsikkel: Jawa 559
Asukoht: Kõo,Tartu

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas evp »

Kaltsium-kloriid, üldjuhul on nad vist nagu mingite helveste kujul, mis veega märjaks kastetakse ja seejärel teele puistatakse.
http://en.wikipedia.org/wiki/Calcium_chloride


Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Kui soolveega teed ei kasteta tuleb õli korgi külge heeringas siduda. :roll:
Mina soovitaks kummirõngaga tihendit, siis ei pea teist nii kõvasti kinni pooma ja teemat
arendama kuidas keeret taastada sest kork peab vist õli pidama mitte ratast koos.
Nii et õli vahetama.

Päikest.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Hommik, ma ei hakka quotima siin kõiki üksikuid küsimusi, mida täpsustati. Video on mõeldud üldisele "massile" ja seal ei ole käsitletud igaühe personaalseid eripärasid. Kellel on kuivsidur, kes vahetab 3x aastas õli, kellel on õlifilter pikali, kellel külili ja kellel üldse mootorisisene element jne. Uskuge mid, ma võin 2x pikema saate jutustada ka igaühe personaalteemadel. Video ülesvõtul olid enamik neist teemadest (vahetusvälp aasta/vs km, vana õli utiliseerimine, märg/kuivsidur, õlikorgi seibi eripärad jne) käsitletud aga paraku seab video pikkus konkreetsed piirid ja vaevalt, et keegi viitsiks läbi vaadata terve tunni jagu materjali, mis meil selle õli vahetuse peale koos sisssejuhatusega reaalselt läks. Siiski on Väintsil õnnestunud kõige olulisem sellest pikaldasest tegevusest väga kenasti inimesteni tuua. Onjunii :-)

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

matu
Postitusi: 250
Liitunud: 13 Jaan 2007, 13:39
Tsikkel: välismaa motikas

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas matu »

Hea ja ülevaatlik klipp, ei tohiks kellgil miskit segaseks jääda :wink:

Lugesin ka publikumi arvamusi/kommentaare ning tekkis südantsoojendav äratundmisrõõm, viimane kommentaar (28.02.2010 12:39 )
vana hea, kes ikka asjaga rahul pole :| :nono:

Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas kalle »

Tea kas selle vaskseibiga tasub nii hirmu tunda. Või mõtleb keegi pidevalt hirmuga selle peale, et piduri süsteemis vaskseibid alu osadega kokku puutuvad?

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

spike
Postitusi: 120
Liitunud: 26 Veebr 2009, 14:51
Tsikkel: GSX 750F

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas spike »

On küll jah. Ja aitähh.

Aga küsin siiski personaalse küsimuse - see seibi kasutamine tihendina. Kas ma sain õigesti aru, et kui ma ostan filtri, siis on seal uus seib juba pakis olemas? Nagu ei mäleta, et eelmine kord oleks olnud. Ja kui ei ole, siis kust seda saaks? Mul nimelt vana seib juba suht hõredaks läinud ja vaja vahetada. Rattaks '99 GSX 750F


tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas tazavi »

seib õlifiltrile ei istu, see läheb väljalaskmise õlipunni vahele, aga kuna sama ülifilter on kasutusel mitmetel masinatel enamasti, siis pole loota, et pannakse kõikide mootorite eriseibid kaasa. Seibid osta autopoest, võta vana näppu või mõõda kodus ära. Paar krooni ta maksab.


Hitchiker
Postitusi: 535
Liitunud: 24 Sept 2003, 10:31
Tsikkel: suzuki gsr600

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Hitchiker »

Kurja, ma siin nuputasin ajud krussi, et kuhu kuramuse kohta te seda seibi nii hullult nipitate..videot ei viitsinud vaadata kah.

Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600

userman

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas userman »

Kusjuures ma ei ole nii väga kindel selles vajaduses mootorit soojaks lasta enne kevadist õlivahetust.
Kui ikka ratas on talv läbi seisnud siis meie sõbra gravitatsiooni toimel on eeldatavalt kogu see õli vaikselt karterisse ära vajunud
ja nüüd käivitades seda uuesti mööda mootorit ringa ajada- no ma ei tea, mingi mõte tal võibolla oleks, et ajab sadestunud soga ehk liikuma ja tuleb välja siis vms. Aga koguseliselt ma olen suht kindel, et saab rohkem kätte kui kohe külmalt välja lasta.

Aga igatahes see on õige märge, et õli vahetades tasub ratast erinevate külgede peale kallutada, sealt uleb ikka hea kogus veel välja kui tsiklit erinevate nurkade alla seada.

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas madone »

Talvläbi seisnud masina puhul võib ju ka ühtlasi siis mootori sisepesu ära teha, et täieliku südamerahuga esimesel võimalusel kilomeetreid koguma hakata.
Seisnud õlis sodi ladestub ka igalepoole mujale kui ainult karteri põhja ju.

Kui juba asjaks läheb siis soovitan magnetiga õli äravoolu polti.

Pilt

Kasutaja avatar

spike
Postitusi: 120
Liitunud: 26 Veebr 2009, 14:51
Tsikkel: GSX 750F

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas spike »

madone kirjutas:

Talvläbi seisnud masina puhul võib ju ka ühtlasi siis mootori sisepesu ära teha, et täieliku südamerahuga esimesel võimalusel kilomeetreid koguma hakata.

Kui õli on suht lihtne minimaalsete vahenditega vahetada (vann, paar mutrivõtit ja närts pühkimiseks) siis kas see sisepesu eeldab mootori molekulideks lahutamist või on mingi vedelik, mida näiteks vanale õlile näiteks juurde valada, et siis koos vana õliga rohkem sodi kätte saada?

Ma olen näiteks saabifoorumist lugenud, et mingitel puhkudel ei soovitata mingit hirmsat pesu ette võtta, sest lahti tulnud sodi ummistab kiirelt peenikesed kanalid ja kahju on kordades suurem, kui kasu... Või ajan ma praegu täielikku udu?

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

userman kirjutas:

Kusjuures ma ei ole nii väga kindel selles vajaduses mootorit soojaks lasta enne kevadist õlivahetust.
Kui ikka ratas on talv läbi seisnud siis meie sõbra gravitatsiooni toimel on eeldatavalt kogu see õli vaikselt karterisse ära vajunud
ja nüüd käivitades seda uuesti mööda mootorit ringa ajada- no ma ei tea, mingi mõte tal võibolla oleks, et ajab sadestunud soga ehk liikuma ja tuleb välja siis vms. Aga koguseliselt ma olen suht kindel, et saab rohkem kätte kui kohe külmalt välja lasta.

Kahjuks ei pea paika. Õli viskoossus temperatuuril 20 kraadi ja 60-70 kraadi on ikka nii erinev, et neid ei kannata kuidagi võrrelda. Kui tahad võrrelda, siis mul on olemas riistapuu, mis reaalselt näitab õli voolavust erinevatel temperatuuridel... Ja külm õli, mis on talvega karteripõhja vajunud EI TULE suures osas välja, üsna palju jääb mootorisse. Lisaks veel seda, et kuna video ette nähtud kõigile, siis mida peaksid tegema kuivkarteriga (Pegaso, XT/XTZ, F650GS jne) pilli omanikud? Seal ei "vedele" õli põhjas paraku...

Selles osas on aga IGATI õigus, et talve jooksul settib "saast" põhja ja seetõttu ongi minu alatine soovitus - tee õlivahetus sügisel enne seismajätmist.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

userman

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas userman »

madone kirjutas:

Kui juba asjaks läheb siis soovitan magnetiga õli äravoolu polti.
]

Tore asjake jah, aga suhteliselt nõrka ja väetike see magnet seal punni küljes, pindala on väga väike millele osakesed saavad kinnituda.

Kusagitl kuulsin sellist teemat, et osavamad pidada aretama õlifiltritesse neodüüm magneteid- need kõige tugevamad suht haruldased looduslikud püsimagnetid (http://en.wikipedia.org/wiki/Neodymium_magnet).

Leidub neid kõvaketaste sees (neid on lademetes vedelemas endal, võiks ju täiesti proovida seda asja) Pindala on neid suhtelieslt suur kuna kõvaketaste sees esinevad need magnetid õhukeste viiludena.

Noh, kõlab jamana, aga kui tõmbaks ümber ülifiltri neid suurema pundi siis saavutaks tegelikkuses kogu filter sellise magneetilise laengu, et sinna ei tasuks poole meetri kaugusele ka mutrivõtmega ligi minna. Samas olen täiesti kindel, et ükski metallikübemeke sealt läbi ka ei läheks :D

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “TV”