Saade: Õlivahetus
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Saade: Õlivahetus
Miks keegi siiani Väintsi tänanud pole ja videot vaadanud ?
Kevad juba väljas nii et kõik toimetama.
Päikest kõigile!
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Saade: Õlivahetus
Ma saa seal saates aru sellest ,et pidavelt rõhutatakse seda ,et õli vahetatakes korra aastas?
Kas siis läbisõidul ja sõidu stiilil polegi mingit tähendust?
Oma rattal on õli vehatus välp 5000 km .
Kogemused on sellised ,et tavaliselt nii ka vahetan.
Kuskil reisidel rahulikult pikki otsi lastes olen ka üle lasknud ja õli vahetuse ajal vana õli suht ok veel.
Samas IronButt-i sõites 22 tunniga 1875 km (seda Läti ja Eesti teedel koos tankimiste, söömiste, fotopunktide otsimise/pildistamistega ja mõningate pisi remontidega) siis enne sõitu vahetasin õli ära ja pärast sõitu lasin nagu tavoti välja.
Õliks alati üks ja sama castroli täis sünt 10w50
Nii ,et mulle nagu tundub see korra aastas suht naljakas jut.
Endal nii 3* keskmiselt hooaja jooksul
-
- Postitusi: 130
- Liitunud: 02 Jaan 2006, 19:19
- Tsikkel: Suzuki DR 650/Bmw R1200 GS/KTM
- Asukoht: Austraalia/nõmme
- Tänatud: 2 korda
Re: Saade: Õlivahetus
Burn7 kirjutas:Enamustel ilmselt õli juba vahetatud nagu ka minul.
Just, Õli ikka ,mõttekas juba sügisel,hooaja lõppus, ära vahetada,et õlis olev pask, ei settiks karteri põhja.
Antud lõigus ,täideti õlifilter osaliselt, mõttekas siiski ,eelnevalt pilgini täita,et võimalikult vähe õhku jääks õlifiltrisse.
http://www.r1200gs.info/howto/images/oil-change-04.jpg
Simpson Desert french line 2014 1100 sand dunes
Tasmania and australia east coast 10200km 14
Vetnam-Laos 3600 km 2013.
Tai-Kamboza-Malaisia-austraalia 2011-2013 20000km
Nordkinn-Nordkapp 2011
-
- Postitusi: 331
- Liitunud: 05 Apr 2007, 01:31
- Tsikkel: V-Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Saade: Õlivahetus
p-4 kirjutas:Burn7 kirjutas:Enamustel ilmselt õli juba vahetatud nagu ka minul.
Just, Õli ikka ,mõttekas juba sügisel,hooaja lõppus, ära vahetada,et õlis olev pask, ei settiks karteri põhja.
Antud lõigus ,täideti õlifilter osaliselt, mõttekas siiski ,eelnevalt pilgini täita,et võimalikult vähe õhku jääks õlifiltrisse.
http://www.r1200gs.info/howto/images/oil-change-04.jpg
Mõtekas küll, aga teostatav on see vaid siis kui filter asub vertikaalselt. Paljudel ratastel on filter "külili" ja sellisel juhul voolab osa ikkagi välja enne, kui saad kinnituse tihedaks.
See õhk ja mõni sekund õlisurve kogumiseks ei ole probleem, sest mootor ei ole kuiv ja tänapäevaste õlide koostises on niipalju lisandeid, selline väike viivitus ei kuluta mootorit karvavõrdki!
Vahetusintervall võiks olla vastavalt tehase poolt määratule, aga mitte vähem kui korra aastas.
Mina soovitaks kevadisel õlivahetusel ikka korra mootori soojaks lasta, et:
1) õli paremini väljuks;
2) tooks paremini välja ka muidu settivad osad.
Re: Saade: Õlivahetus
Kahe asja pärast tahaksin selle video kallal norida: Kui õlikorgi tihend on alumiiniumist, sest karteripõhi on alumiiniumist, siis seda kõvema vasktihendi vastu vahetada ei ole väga hea mõte.
Vanast õlist viisakalt lahtisaamisele oleks ka võinud tähelepanu juhtida. Ise kallan vana õli uuest õlist vabaks jäänud kanistri(te)sse ja viin jäätmejaama. Eraisikult võtavad tasuta vastu.
Aga muidu tore õppematerjal
Re: Saade: Õlivahetus
Ei, saade oli väga asjalik.Mind isiklikult häiris ainult rõhutamine et tsikkel sisaldab märgsidurit - ja seepeale hakata kuivsiduriga bokserbmw'l õli vahetama
56915288 Tiit.
Re: Saade: Õlivahetus
Tuleb välja et meistrid ka eksivad.
See vist rohkem video meeste näpukas.
Terv.
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Saade: Õlivahetus
Pigem nii ,et paljud saavad aru mida mehed seal mõtlevad...
aga paljud siiski ei saa .
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
- Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
- Asukoht: tartu
Re: Saade: Õlivahetus
kas siis tsiklil millel 10000km-i vabriku välp peab ka seda hakkama aastas korra vahetama ?
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Saade: Õlivahetus
sitikass kirjutas:kas siis tsiklil millel 10000km-i vabriku välp peab ka seda hakkama aastas korra vahetama ?
Korra aastas nagunii, kas siis sõidad lubatud 10k täis või mitte. Ja kui kimad aastas rohkem kui 10k siis vahetad sellele vastavalt, st. iga 10k tagant.
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
- Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
- Asukoht: tartu
Re: Saade: Õlivahetus
tänud .
selge siis. ega ta targem on ka vist.
siin meie kliimas on see niiskus ja kondents kiired tekkima .
see halvendab ka õli kvaliteeti.
Re: Saade: Õlivahetus
Pezzi kirjutas:tahaksin selle video kallal norida: Kui õlikorgi tihend on alumiiniumist, sest karteripõhi on alumiiniumist, siis seda kõvema vasktihendi vastu vahetada ei ole väga hea mõte.
Aga muidu tore õppematerjal
Sama mõte. Alumiinium ja vask on tuntud vaenlased. Tsikliga küll soolatud teedel kuigi palju ei sõideta, aga näiteks soolaga tolmutõrjet saanud kruusateid on meil palju. Ja kui galvaanilisele paarile alumiinium ja vask lisada elektrolüüt soolase niiskuse näol, siis on korrosioonikahjustused selle tihendi vahetus ümbruses kärmed tulema. Nii et parem oleks ikkagi alumiiniumtihendi juurde jääda. Küllap ta seal algselt just seetõttu oligi. Vasktihendid on mõeldud terasliitmike ja ühenduste tarbeks. Seal on nad palju paremad kui alumiiniumtihendid.
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Re: Saade: Õlivahetus
dubweiser kirjutas:soolaga tolmutõrjet? äkki seletad...
Niiöelda soolalahusega kastetakse tolmune kruusatee üle ja see soolalahus seob tolmuosakesed.
Re: Saade: Õlivahetus
Soolveega kastetakse kevadel kruusatee üle. Eestis kasutatakse tavaliselt külavahede tolmuvabaks muutmiseks. Mu kodukohas tehakse ka. Aga millise soola lahusega täpsemalt tegu on, seda ma ei tea. Soola lahus veega on ta aga küll, tuli teemeestega kunagi jutuks. Teemehi peaks siingi ridades olema, ehk keegi teab täpsemalt.
Re: Saade: Õlivahetus
Kaltsium-kloriid, üldjuhul on nad vist nagu mingite helveste kujul, mis veega märjaks kastetakse ja seejärel teele puistatakse.
http://en.wikipedia.org/wiki/Calcium_chloride
Re: Saade: Õlivahetus
Kui soolveega teed ei kasteta tuleb õli korgi külge heeringas siduda.
Mina soovitaks kummirõngaga tihendit, siis ei pea teist nii kõvasti kinni pooma ja teemat
arendama kuidas keeret taastada sest kork peab vist õli pidama mitte ratast koos.
Nii et õli vahetama.
Päikest.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Saade: Õlivahetus
Hommik, ma ei hakka quotima siin kõiki üksikuid küsimusi, mida täpsustati. Video on mõeldud üldisele "massile" ja seal ei ole käsitletud igaühe personaalseid eripärasid. Kellel on kuivsidur, kes vahetab 3x aastas õli, kellel on õlifilter pikali, kellel külili ja kellel üldse mootorisisene element jne. Uskuge mid, ma võin 2x pikema saate jutustada ka igaühe personaalteemadel. Video ülesvõtul olid enamik neist teemadest (vahetusvälp aasta/vs km, vana õli utiliseerimine, märg/kuivsidur, õlikorgi seibi eripärad jne) käsitletud aga paraku seab video pikkus konkreetsed piirid ja vaevalt, et keegi viitsiks läbi vaadata terve tunni jagu materjali, mis meil selle õli vahetuse peale koos sisssejuhatusega reaalselt läks. Siiski on Väintsil õnnestunud kõige olulisem sellest pikaldasest tegevusest väga kenasti inimesteni tuua. Onjunii
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Saade: Õlivahetus
Hea ja ülevaatlik klipp, ei tohiks kellgil miskit segaseks jääda
Lugesin ka publikumi arvamusi/kommentaare ning tekkis südantsoojendav äratundmisrõõm, viimane kommentaar (28.02.2010 12:39 )
vana hea, kes ikka asjaga rahul pole
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Saade: Õlivahetus
Tea kas selle vaskseibiga tasub nii hirmu tunda. Või mõtleb keegi pidevalt hirmuga selle peale, et piduri süsteemis vaskseibid alu osadega kokku puutuvad?
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Re: Saade: Õlivahetus
On küll jah. Ja aitähh.
Aga küsin siiski personaalse küsimuse - see seibi kasutamine tihendina. Kas ma sain õigesti aru, et kui ma ostan filtri, siis on seal uus seib juba pakis olemas? Nagu ei mäleta, et eelmine kord oleks olnud. Ja kui ei ole, siis kust seda saaks? Mul nimelt vana seib juba suht hõredaks läinud ja vaja vahetada. Rattaks '99 GSX 750F
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Saade: Õlivahetus
seib õlifiltrile ei istu, see läheb väljalaskmise õlipunni vahele, aga kuna sama ülifilter on kasutusel mitmetel masinatel enamasti, siis pole loota, et pannakse kõikide mootorite eriseibid kaasa. Seibid osta autopoest, võta vana näppu või mõõda kodus ära. Paar krooni ta maksab.
Re: Saade: Õlivahetus
Kurja, ma siin nuputasin ajud krussi, et kuhu kuramuse kohta te seda seibi nii hullult nipitate..videot ei viitsinud vaadata kah.
lisavarustuseks GSR600
Re: Saade: Õlivahetus
Kusjuures ma ei ole nii väga kindel selles vajaduses mootorit soojaks lasta enne kevadist õlivahetust.
Kui ikka ratas on talv läbi seisnud siis meie sõbra gravitatsiooni toimel on eeldatavalt kogu see õli vaikselt karterisse ära vajunud
ja nüüd käivitades seda uuesti mööda mootorit ringa ajada- no ma ei tea, mingi mõte tal võibolla oleks, et ajab sadestunud soga ehk liikuma ja tuleb välja siis vms. Aga koguseliselt ma olen suht kindel, et saab rohkem kätte kui kohe külmalt välja lasta.
Aga igatahes see on õige märge, et õli vahetades tasub ratast erinevate külgede peale kallutada, sealt uleb ikka hea kogus veel välja kui tsiklit erinevate nurkade alla seada.
Re: Saade: Õlivahetus
Talvläbi seisnud masina puhul võib ju ka ühtlasi siis mootori sisepesu ära teha, et täieliku südamerahuga esimesel võimalusel kilomeetreid koguma hakata.
Seisnud õlis sodi ladestub ka igalepoole mujale kui ainult karteri põhja ju.
Kui juba asjaks läheb siis soovitan magnetiga õli äravoolu polti.
Re: Saade: Õlivahetus
madone kirjutas:Talvläbi seisnud masina puhul võib ju ka ühtlasi siis mootori sisepesu ära teha, et täieliku südamerahuga esimesel võimalusel kilomeetreid koguma hakata.
Kui õli on suht lihtne minimaalsete vahenditega vahetada (vann, paar mutrivõtit ja närts pühkimiseks) siis kas see sisepesu eeldab mootori molekulideks lahutamist või on mingi vedelik, mida näiteks vanale õlile näiteks juurde valada, et siis koos vana õliga rohkem sodi kätte saada?
Ma olen näiteks saabifoorumist lugenud, et mingitel puhkudel ei soovitata mingit hirmsat pesu ette võtta, sest lahti tulnud sodi ummistab kiirelt peenikesed kanalid ja kahju on kordades suurem, kui kasu... Või ajan ma praegu täielikku udu?
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Saade: Õlivahetus
userman kirjutas:Kusjuures ma ei ole nii väga kindel selles vajaduses mootorit soojaks lasta enne kevadist õlivahetust.
Kui ikka ratas on talv läbi seisnud siis meie sõbra gravitatsiooni toimel on eeldatavalt kogu see õli vaikselt karterisse ära vajunud
ja nüüd käivitades seda uuesti mööda mootorit ringa ajada- no ma ei tea, mingi mõte tal võibolla oleks, et ajab sadestunud soga ehk liikuma ja tuleb välja siis vms. Aga koguseliselt ma olen suht kindel, et saab rohkem kätte kui kohe külmalt välja lasta.
Kahjuks ei pea paika. Õli viskoossus temperatuuril 20 kraadi ja 60-70 kraadi on ikka nii erinev, et neid ei kannata kuidagi võrrelda. Kui tahad võrrelda, siis mul on olemas riistapuu, mis reaalselt näitab õli voolavust erinevatel temperatuuridel... Ja külm õli, mis on talvega karteripõhja vajunud EI TULE suures osas välja, üsna palju jääb mootorisse. Lisaks veel seda, et kuna video ette nähtud kõigile, siis mida peaksid tegema kuivkarteriga (Pegaso, XT/XTZ, F650GS jne) pilli omanikud? Seal ei "vedele" õli põhjas paraku...
Selles osas on aga IGATI õigus, et talve jooksul settib "saast" põhja ja seetõttu ongi minu alatine soovitus - tee õlivahetus sügisel enne seismajätmist.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Saade: Õlivahetus
madone kirjutas:Kui juba asjaks läheb siis soovitan magnetiga õli äravoolu polti.
]
Tore asjake jah, aga suhteliselt nõrka ja väetike see magnet seal punni küljes, pindala on väga väike millele osakesed saavad kinnituda.
Kusagitl kuulsin sellist teemat, et osavamad pidada aretama õlifiltritesse neodüüm magneteid- need kõige tugevamad suht haruldased looduslikud püsimagnetid (http://en.wikipedia.org/wiki/Neodymium_magnet).
Leidub neid kõvaketaste sees (neid on lademetes vedelemas endal, võiks ju täiesti proovida seda asja) Pindala on neid suhtelieslt suur kuna kõvaketaste sees esinevad need magnetid õhukeste viiludena.
Noh, kõlab jamana, aga kui tõmbaks ümber ülifiltri neid suurema pundi siis saavutaks tegelikkuses kogu filter sellise magneetilise laengu, et sinna ei tasuks poole meetri kaugusele ka mutrivõtmega ligi minna. Samas olen täiesti kindel, et ükski metallikübemeke sealt läbi ka ei läheks
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.