1. leht 1-st
Tuulepadi
Postitatud: 08 Jaan 2005, 15:10
Postitas Tonuk
Kas kellelgi on halbu kogemusi suurte veoautode ja busside poolt tekitatava tuulepadjaga?
Kui palju peaks sellega arvestama ja kartma?
Postitatud: 08 Jaan 2005, 17:49
Postitas wicked
krt,annab tunda küll.sõltub kiirusest.
Postitatud: 08 Jaan 2005, 18:56
Postitas CB500
Arvestama peaks. Mida kiiremini sõidad, seda rohkem annab tunda. Arvata võib, et sõltub ka bikeri sõiduasendist.
Re: Tuulepadi
Postitatud: 08 Jaan 2005, 19:03
Postitas Aha
Tonuk kirjutas:Kas kellelgi on halbu kogemusi suurte veoautode ja busside poolt tekitatava tuulepadjaga?
Kui palju peaks sellega arvestama ja kartma?
Kõigepealt mida mõtled tuulepadja all? Kas seda mis rekka ees lükkab või hõrendust/keeriseis mis taga tekkivad? Kiiremal sõidul, tunnelis ja rekkast mõõdasõidul annab kõik see päris ebameeldivalt tunda. Mulle käib kõige rohkem närvidele rekka taga sõites tekkiv pea raputamine keeristest. Jõle vastik...
Re: Tuulepadi
Postitatud: 08 Jaan 2005, 19:05
Postitas CB500
Aha kirjutas: Mulle käib kõige rohkem närvidele rekka taga sõites tekkiv pea raputamine keeristest. Jõle vastik...
Jah, aga lihtne rohi on ju rekkast ruttu mööduda...

Re: Tuulepadi
Postitatud: 08 Jaan 2005, 19:08
Postitas Aha
CB500 kirjutas:Aha kirjutas: Mulle käib kõige rohkem närvidele rekka taga sõites tekkiv pea raputamine keeristest. Jõle vastik...
Jah, aga lihtne rohi on ju rekkast ruttu mööduda...

Kui saab siis jah....
Postitatud: 08 Jaan 2005, 19:10
Postitas wicked
paha on siis kui rekka tuleb mnt-l vastu ja siis saad selle "padjaga" vastu pead,mis taga kaasas on. LE järgi sõites see väga tunda ei anna,a suuremal kiirusel kangutab päris hästi.
Postitatud: 09 Jaan 2005, 12:52
Postitas Hotrod
see hõrendus mis rekka taga on, on mulle vägagi vajalik sõites vene rattaga

siis jaksab masin kiirust hoida ka selliselt et siiber ei ole alati avatud asendis.. liiga kaugel rekkastolles hakkab pead viskama ühele teisele poole tuul, see väsitab ära jah, aga minskiga oli muudmoodi võimatu 100ga sõita kui tuuline ilm oli
Padi
Postitatud: 09 Jaan 2005, 12:56
Postitas Mix
Kiiver peab kindlalt peas olema. Liiga lõdvalt nupu otsas istuva kiivri võib vastutulev rekka üsna ootamatusse asendisse põrutada.
Mopeedimehed saavad aga end pärisuunas liikuva rekka taha tekkinud "vaakumisse" haakides, üsna suuri kiiruseid arendada.
Postitatud: 09 Jaan 2005, 14:12
Postitas mumm
kuna see "mõnus kiirusehoidmise" ala seal rekka taga on aga suht lühike, siis seega ka väga ohtlik...
mumm
Postitatud: 10 Jaan 2005, 10:46
Postitas puhh
[quote="mumm"]kuna see "mõnus kiirusehoidmise" ala seal rekka taga on aga suht lühike, siis seega ka väga ohtlik...
Samas jällegi selles alas on kõik niiii-niiii vaikne, ei mingit tuulevihinat, turbulentse vaid oma tsiklihääl, aga jah väga ohtlik, see vaateväli on vägagi piiratud ja ohu korral aeg reageerimiseks praktiliselt olematu. Mõelda vaid mis võib rekka kõhu alt läbi käia ja mis saast võib olla tee peal.
Sellised "padjad" võivad 2 korda ehmatada ja selleks tuleb valmis olla. Esmalt on see möödumisel - keerised, mis panevad kogu ratta k.a. sinu ratta peal võbisema ja teine kui jõuad rekka nina juurde.
Ja kui kord tuult mainida, siis tasuks tähelapanu juhtida ja metsa vahel välja jõudes või kuskile kõrgendikule jõudes. Tugeva külg tuule korral võib see tugevalt ehmatada ja muuta sõidutrajektoori (kallutada ratast kõrvale).
Postitatud: 10 Jaan 2005, 11:51
Postitas Julge
Ei tea kui palju lenksuamort nende tuulepatjade vastu aitab?
Fazer
tuulepadi
Postitatud: 10 Jaan 2005, 12:19
Postitas mudilane
suurt vahet ei ole kas sõidad amordiga või ilma, raputab ühtemoodi
Postitatud: 10 Jaan 2005, 14:38
Postitas CB500
Fazer kirjutas:Ei tea kui palju lenksuamort nende tuulepatjade vastu aitab?
Fazer
Ma ei ole küll lenksuamordiga rattaga sõitnud, aga arvan samuti et sellest kasu pole kui vastutuleva rekka tuulepadjaga vastu vahtimist saad. See raputab kogu komplekti, s.t. sind koos rattaga, mitte lenksu.
Postitatud: 12 Jaan 2005, 10:43
Postitas spinna
Ja lahjade sõidukite pruukijad - möödasõit võib veoki või bussi esiotsa juurde jõudes võimatuks osutuda. Lihtsalt ei vea enam sellest tuulevallist läbi ja kogu lugu. Minul juhtus see kunagi väga ammu, kui ma üritasin väga väsinud mootoriga varustet Vaz2121Niva'ga Ikarus bussist mööda sõita. Teoreetiliselt võib sama asi juhtuda piirkiiruste juures 125 ccm aparaatidega.
Postitatud: 12 Jaan 2005, 11:51
Postitas Siller
Möödasõidul siis ikka ka madalam käik sisse.

Postitatud: 12 Jaan 2005, 11:59
Postitas spinna
Siller kirjutas:Möödasõidul siis ikka ka madalam käik sisse.

No täbaraks lähebki olukord siis, kui madalama käigu jaoks on vajalik kiirus kättesaamatu ja kiiruse tarbeks sobilik käik ei jaksa jõu poolest enam tuulest läbi vedada. Juhus ise ilmselt üsna harv, aga sellega tasub arvestada.
Postitatud: 12 Jaan 2005, 13:20
Postitas ollo
spinna kirjutas:Siller kirjutas:Möödasõidul siis ikka ka madalam käik sisse.

No täbaraks lähebki olukord siis, kui madalama käigu jaoks on vajalik kiirus kättesaamatu ja kiiruse tarbeks sobilik käik ei jaksa jõu poolest enam tuulest läbi vedada. Juhus ise ilmselt üsna harv, aga sellega tasub arvestada.
Juhus hiljuti läbi tehtud. Rentisin Egiptuses tsikli (Honda XLR250, mingi 4-taktiline endurojurakas oli) ja ~100 km/h kiirusel reisibussist möödasõidul tabas tiba ebameeldiv üllatus küll, kui jõud äkki poole bussi peal lõppes. Õnneks ei olnud sel hetkel väga kiire, kedagi vastu ei tulnud, muidu oleks võinud küll imelikult lõppeda

Üle 120 (spido järgi) see XLR üldse ei jooksnud.
FJ-iga ei pane seda tuulekoti lõppemist õieti tähelegi, samuti loobib rasket tsiklit vastutulevate rekkade õhuvooludes oluliselt vähem.
Aga kõrbes oli enduroga fun

Postitatud: 13 Jaan 2005, 00:04
Postitas Rein
TO: Ollo. FJ iga on ju ainuke ebameeldiv moment rekkale või bussile järgi jõudmine, siis nats kangutab, kui kedagi vastu ei tule, siis vasak suund, korra rutskat, ja probleemi nagu polnukski

Postitatud: 09 Aug 2006, 21:39
Postitas Elx87
ega enduurokas ei ole ju baik, mis peab jooskma maanteel teab mis kiirusel...ja ilmselt oli tegu hoopis XLR125'ga, kuna XLR250 peaks minu teada olema spidol rohkem kui 120, ilmselt 160...see oleks sama kui panna tööhobune takistussõitu tegema ja võistlushobune atra taga vedama...