1. leht 1-st
Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised
Postitatud: 27 Sept 2009, 13:52
Postitas Karutapja
Läti hooaja lõpetamisel tõusis teema kiirusehoidjad / cruise control 'id laudkonnas päevakorda. Biker.ee otsingust sain mõned viited, aga tegin pisut põhjalikuma tuhlamise internetis.
Ülevaade: laias laastus 3 põhimõtet:
1) randmega toetad käepideme ümber oleva kinnituse otsas olevale keelele, sellega väheneb randmekoormus. Mõned näited: http://bit.ly/crampbuster, http://bit.ly/crampbuster2. Video: http://bit.ly/CBvideo, hind ~$10..€15
2) süsteemid, mis suurendavad käepideme keeramise hõõrdumist / fikseerivad käepideme konkreetsesse asendisse
2a) käepideme välimisse otsa käivad. Võimalik, et manipuleerimine natuke raskem, kuna väike sõrm pole tavaliselt väga andekas. Võivad olla isevabastuvad käsiduri vajutamisel. Näited: http://bit.ly/kaokogrip http://bit.ly/kaoko2 http://bit.ly/throttlemeister http://bit.ly/kuryakin. Võivad sobida ka soojendusega käepidemetele. Hind ~$80...$150
2b) käepideme seesmisesse otsa käivad. Sageli isevabastuvad (näiteks käsipiduri vajutamisel). Sageli ei pruugi sobida soojendusega käepidemetele. Näited: http://bit.ly/vistacruise http://bit.ly/brakeaway. $25...$200
3) Elektroonilised/vaakumiga juhitavad "päris" kruiskontroolid
3a) autodele mõeldud järelturu omad. tundub et üks levinumaid on http://bit.ly/audiovox. hind $100-250
3b) tsiklitele spetsiaalselt tehtud http://bit.ly/motocc . Hind $(sedakorda küll AUD, aga ikkagi) 1000
Täiendavat lugemist:
http://www.valkyrieriders.com/shoptalk/ ... ontrol.htm - hea Q&A info, lihtsalt mõistetav
http://www.st-owners.com/forums/forumdisplay.php?f=206 - viide Honda ST1300 foorumi cruise controlide alateemale
Kellel oma kogemus mõne tüübiga neist, võiks lisada asjalikke kommentaare, mis aitaks valiku tegemisele kaasa.
Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised
Postitatud: 27 Sept 2009, 14:13
Postitas Nigga
Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised
Postitatud: 27 Sept 2009, 19:28
Postitas jansu24
Ei saa nagu selle kummirõnga tööpõhimõttest aru...
Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised
Postitatud: 27 Sept 2009, 20:13
Postitas Kalapea
Lihtsalt kummirõngas tõmbab ennast rutška ja punni vahele kinni.
Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised
Postitatud: 28 Sept 2009, 00:13
Postitas Inartšik
Lapakas mul on ja abiks ikka, saab sõrmi sirutada. Nagu Karutapja mainis, siis kas väikse sõrmega oskab/on mugav käepideme välimisele poolele paigaldatud kiirusehoidjat juhtida...kui kellelgi on, ootaks kommentaari. Ise mõtlesin veel, et kui on käe(pideme) kaitsmed paigaldatud, siis ei saa seda täitsa otsa oma küll paigaldada/kruttida. Elektrooniline on kindlasti kõige ehedam aga see eeldab juba väga pikki trippe ja ratast, mille kavatsed jätta endale pikemaks ajaks. Seega mina oleksin huvitatud versioonist 2b, käepideme seesmises otsas käivast pöidlaga juhitavast.
Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised
Postitatud: 28 Sept 2009, 00:30
Postitas Karutapja
Endagi mõte liigub selle 2b suunas. Ilmselt BrakeAway. Peab vaid pisut jätkama uurimistööd ja/või nendega suhtlema transa teemadel. Nende kodukal oli ka info, et kui tellida 5 (sarnast või erinevat), siis saab transa tasuta. Saaks mingi pundi kokku, võiks hakata tingima kah nendega. Loomulikult vaja kooskõlastada ka sobivused jne. Kui huvilisi veel tekib, siis hakkan suhtlema.
Inartšik - uuri-vaata-mõtiskle
Ja veel - sedatüüpi asja saab õnneks suht kerge vaevaga ilmselt ka ratast maha müües küljest ära võtta ning ehk järgmisel rattal kasutada. Mul endal kavas ratast säilitada mõned aastad, seega teoreetiliselt mõeldav ka 3a, aga uurin natuke siinsetelt autoelektrikutelt.
Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised
Postitatud: 28 Sept 2009, 08:38
Postitas Hr.Nõel
Oleks ka selle 2b poolt. Ainult et kui ta kindlasti sobiks soojendustega käepidemetega. Nendest ei tahaks loobuda.
Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised
Postitatud: 28 Sept 2009, 09:45
Postitas Raiki
aga kas te pole mõelnud näiteks sellise asja peale ?
http://www.autoalarm.ee/web/index.php?cruisecontrol
AP500 - ELEKTRIAJAMIGA PÜSIKIIRUSHOIDJA
teoreetiliselt peaks saama selle ju ka installida ?
nendel rutskapiirajatel see paha omadus, et kui mäest alla sõidad siis hakkab kiirjus jubedalt kogunema 
Kui kellegil on huvi , siis saame ka parema hinnaga aidata 
Re: Kiirusehoidja - mehaanilised, elektroonilised
Postitatud: 28 Sept 2009, 13:13
Postitas pezz
Parem ranne kippus maanteel sõitmisel surisema minema, sai Tartu Motodepoost mingi 100kr eest hangitud 1. variandi lapats ning peab ütlema, et üks kasulikumaid oste sellel hooajal. Parem käsi sõitmise ajal nüüd sama vabalt liigutatav kui vasak - lisaks odav ja täiesti lollikindel. Kiiruse valimiseks sätid õigesse kohta ja kui koht ei sobi, siis teed kiiresti vastupäeva ühe tiiru ja sätid uude asendisse. Suure boonuspunktina töötab parkimise ajal üles keerates efektiivselt ka kiivri lenksu küljes hoidjana, nii et pole vaja enam rihma üle lenksuotsa maha libisemist karta. Kuna gaasikeeramine muutus randme raskuse abil veelgi kergemaks, siis muutis minul vähemalt linnasõidu pisut agressiivsemaks.