1. leht 3-st

Perfomance'i tõstmine vene tsiklil

Postitatud: 25 Dets 2004, 19:14
Postitas kalevlehtsalu
Olen juba uurinud palju vene tsiklite tuunimise kohta. Kuid kõik on alles suhteliselt segane. Osa rahvast räägib ,et vene tsikleid pole ültse mõtet tuunida ,et mootor ei pea vastu. Teine osa aga räägib et on võimalik küll. Ise kaldun ka sinna-poole ,et kannatab teha. Aga täpselt tahax teada mida tasuks teha ja kui palju ,et asi mõistuse piiresse jääks ja mootorile ohtlik poleks. Konkreetseks tuunitavaks isendiks on Minsk. Küsimused Olekski järgmised:
Mida ette võtta
Sumbutiga:
Mootoriga: surveaste tõstmine, 3mas kolvirõngas, kergem väntvõll, teised laagrid ja muu selline
Õhuvõtt: milline filter tasuks panna ja kas originaal filtrit modifitseerida kuidagi saab. Enda idee oleks küljekarbile veel mõned lisa õhuavad teha kus kohas filter sees pesitseb.
Karburaator:
Veermik:

Kõikide arvamuste ja ideede eest oleksin väga tänulik.

Postitatud: 25 Dets 2004, 20:11
Postitas BlingBling
3 kolvirõngas tõstab lihtsalt kompressiooni, aga kiiruses kaotad kõvasti, sest takistus on suurem, kui kiirust otsid siis soovitan hoopis jätta 1 rõnga (korraliku)

Postitatud: 25 Dets 2004, 20:38
Postitas kalevlehtsalu
selge...seega jätan 2 rõngast siiski :)

Postitatud: 25 Dets 2004, 20:57
Postitas bitozi
aga kas liiga nõrgaks ei jää 1 rõngaga?

Postitatud: 25 Dets 2004, 21:05
Postitas kalevlehtsalu
kaldun seda sama arvama. Et nagu kompressiooni jääb liiga väheks.

Postitatud: 25 Dets 2004, 21:33
Postitas BlingBling
mingi eesti kuulus rallisõitja (nimi ei tule meelde, sry) ei julgenud treenerile öelda, et läheb 1 rõngaga sõitma ja ennäe imet tuli esimeseks. Uurin varsti nime järgi.

Minskmoto

Postitatud: 25 Dets 2004, 23:11
Postitas Mix
2T mootorist veidi:
http://minskmoto.net/soveti/21.htm
(Palun kannatust, kui link alati ei tööta - lukashenkomaa värk...)

Postitatud: 26 Dets 2004, 01:05
Postitas kalevlehtsalu
kahjux ei jaga eesti keelt :(

Postitatud: 26 Dets 2004, 01:05
Postitas kalevlehtsalu
kell hiline ja mõte läks sassi...vabandused. Vene keelt just ei jaga :oops:

Re: Minskmoto

Postitatud: 26 Dets 2004, 02:06
Postitas Sanchez
Mix kirjutas:
2T mootorist veidi:
http://minskmoto.net/soveti/21.htm
(Palun kannatust, kui link alati ei tööta - lukashenkomaa värk...)
seal raagitakse performanc'ist mida pakkub krossisoitja Vladimir Turaev, ta raagib et vaga palju sellisest tuuningust voimsust ei saa (max 15 hj), kuid mootori resurss laheb suuremaks ja kytusekulu vaheneb! seal on nii palju kirjas et ei viitsi T6lkida kuigi kui ma omandaksin MInskit siis ma kindlasti teeks seda mida pakub see mees!

Postitatud: 26 Dets 2004, 12:04
Postitas kalevlehtsalu
mm....minskile 15hp juurde saada....nu seda on minuarust juba päris päris palju. Muidugi lääne pillide jaoks pole seda tundagi suurt aga vene pilli puhul kindlasti. Ex võtan südame asjax uurida seda lehte ja lasta ära tõlkida kellegil. Aga muidu ootan veel arvamusi/ideid :)

Postitatud: 26 Dets 2004, 12:09
Postitas tont
+15 hj on minski jaoks juba võimsuse kahekordistumine ju :shock:

Postitatud: 26 Dets 2004, 12:34
Postitas Raigo
ärge õhinasse sattuge,katsuge kõigepealt tagasi saada minski 11 kw (st pange mootor käima nii nagu peab) ja siis hakake te "tuunima" kuigi vaevalt ilma kogemusteta inimene need lisa hepad juurde saab.

Postitatud: 26 Dets 2004, 12:45
Postitas kalevlehtsalu
käes on olnud pikad talveõhtud. Seega olen päris palju nokitsenud puhastanud ja timminud teda. Seega ei usu ,et seal suurt midagi enam teha saab. Ilma mõne jupi modifitseerimiseta.

Postitatud: 26 Dets 2004, 16:40
Postitas Karupoeg puhh
Minskit kannatab mingil määral teha küll. Pane cz-i karbuss(tee vastav vahejupp) ja otsi sobiv düüs. Väljalaske ava kõrgemaks(tavaliselt tehakse 4mm). Silindripea madalamaks. pane resonantskamber, minski krossikalt või vene kardilt(parem oleks muidugi ise teha sest need ei ole väga head). 1 rõngaga kolb väiksema takistuse saavutamiseks.

Postitatud: 26 Dets 2004, 17:09
Postitas kalevlehtsalu
ma mäletan et kunagi proovisin ühe rõngaga kolbi....see rõngas oli ka mingi imelik...hästi hästi õhuke. Aga suurt töödata see pill küll ei tahtnud. Jõudu oli vähe.

Postitatud: 26 Dets 2004, 17:20
Postitas Karupoeg puhh
kulunud rõngas oli siis. ühe rõngaga madalal kaotadki, aga kõrgel võidad. Ühe rõngaga kolb võimaldab kõrgemaid pöördeid.

Postitatud: 26 Dets 2004, 17:21
Postitas kõrtsmikumolu
terv. üksik rõngas ei kippunud seal eriti kaua vastu pidama, vähemalt vene ajal. nüüd muidugi paremad õlid, nii et mine tea? ise pole katsunud aga tean, et vingemad vennad valasid ise kergemad kolvid ja kulumise vähendamiseks treiti terasest kitsamad rõngad. peale selle aknad suuremaks (millega on muideks väga lihtne ämbrisse astuda),silindri pea,sumps jne. erilise tõmbe andis veel bensu segamine avio bensiini ja gastoor õliga. minu mäletamist mööda ei kestnud need forsitud mootorid ükski eriti kaua, mis ei tähenda et proovida ei tasu. ah jaa katsetamise värk aga vahest andis kõvasti tõmmet juurde kui karbussi vahetüki pikkust muuta ja seest läikima lihvida.

Postitatud: 26 Dets 2004, 19:03
Postitas Hotrod
kergem väntvõll, õigete akendega silinder, kolb ühe kitsa TERASrõngaga, cz karpa, surveastet suuremaks, ja lisaks oleks siis vaja üks korralik, võimalusel sport-käigukast..

Postitatud: 26 Dets 2004, 19:30
Postitas Silent Bob
Soovitatavalt ei tasu mootorit ainult lihtsõitudeks forssima hakata. Aga nohh... mõningad muud võimalused on vast ka! Nt: Tsikli kaalu vähendamine(porikad kergemaks, väiksemaks; üleliigne kola ära). Esirattale kitsam, taha suurem kumm(sealjuures esikummi rohkem rõhku). Rattalaagritesse vedelam määre. Kerge, õhutakistust vähendav kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] külge.
Mootori juures on vast veidi lihtsamini teostatavad ülekandearvude muutmine mootori vedaval hammakal(veits keerukam on käigukasti vedavat muuta) ja õhemate tihendite paigaldamine silindrile. Süüde korralikult kellaga paikka.
Sisse-ja väljalaskel igasuguste takistuste vähendamine(poleerimine, möllamine)- need kõik teretulnud tegevused.

head vusserdamist!

Postitatud: 26 Dets 2004, 22:25
Postitas kalevlehtsalu
selle vahetüki ma teen ära ;) aitäh..see tundub väga väga hea idee

Postitatud: 26 Dets 2004, 23:20
Postitas .:LiveToRide:.
nojah.. ei tea kaua see sul pärast forssimist vastu peab :? see masin kipub juba muidu ära lagunema. endal on selline - paras remondirõõm :wink:

Postitatud: 27 Dets 2004, 01:16
Postitas kalevlehtsalu
ma täna natuke proovisin tsiklit. Nagu pole ammu käivitanud. Külma õhuga ikka suurt käia ei taha :P tuleb vaikselt teha tsiklit ja kevadet oodata et sõita saax ilusti. Ja siis on tulemust ka märgata. Plaanis on hakata tegema costum summutit. Plaanis olex võtta üks summuti. Sõelad välja. Teha veidi lühemaks, otsa keevitada uus plaat. Ja plaadi keskele auk jätta. Konkreetselt lihtsalt paun sõelteta. Kas oleks effekti...kerge vastusurve jääks...muidugi müra olex suurem aga kas liikumises ka effekti on ?

Postitatud: 27 Dets 2004, 09:01
Postitas Siller
kalevlehtsalu kirjutas:
ma täna natuke proovisin tsiklit. Nagu pole ammu käivitanud. Külma õhuga ikka suurt käia ei taha :P tuleb vaikselt teha tsiklit ja kevadet oodata et sõita saax ilusti. Ja siis on tulemust ka märgata. Plaanis on hakata tegema costum summutit. Plaanis olex võtta üks summuti. Sõelad välja. Teha veidi lühemaks, otsa keevitada uus plaat. Ja plaadi keskele auk jätta. Konkreetselt lihtsalt paun sõelteta. Kas oleks effekti...kerge vastusurve jääks...muidugi müra olex suurem aga kas liikumises ka effekti on ?

Aga miks sa nendest sõeladest tahad välja võtta.
Jäta nad ka ikka sisse.
Teistega võiks ka ju arvestada.
Ega siis Chopperidel sõelad väljas pole!

Postitatud: 27 Dets 2004, 11:02
Postitas Karupoeg puhh
kalevlehtsalu kirjutas:
ma täna natuke proovisin tsiklit. Nagu pole ammu käivitanud. Külma õhuga ikka suurt käia ei taha :P tuleb vaikselt teha tsiklit ja kevadet oodata et sõita saax ilusti. Ja siis on tulemust ka märgata. Plaanis on hakata tegema costum summutit. Plaanis olex võtta üks summuti. Sõelad välja. Teha veidi lühemaks, otsa keevitada uus plaat. Ja plaadi keskele auk jätta. Konkreetselt lihtsalt paun sõelteta. Kas oleks effekti...kerge vastusurve jääks...muidugi müra olex suurem aga kas liikumises ka effekti on ?

Sihuke tegevus jäta küll ära. Otsi parem vene minski kardi või krossika resonantskamber kui ise ei viizi tegemisega mässata.

Postitatud: 27 Dets 2004, 11:14
Postitas Ints
Ise sa lambist küll 2T mingit summutit ei keevita, see on omaette teadus ja on parem spetsialistide hooleks jätta. Võib-olla leiad netis vastavad joonised või muretse minski krossika või kardi väljalaskesüsteem :!:

Postitatud: 27 Dets 2004, 11:25
Postitas Karupoeg puhh
Ma ei mõelnudti lambist sumpsi tegemist, joonise järgi loomulikult.

Palun!

http://akamai.tehnokratt.net/gems/moto/sumps.pdf

Postitatud: 27 Dets 2004, 13:11
Postitas Sohne
to Karupoeg puhh: mis pöörete vahemikul umbes Su antud skeemil resokamber oma ülesannet täitma hakkab?

minuteada sätitakse seda oma tahtmise/vajaduse järgi mõõte muutes.

Postitatud: 27 Dets 2004, 13:46
Postitas Karupoeg puhh
ado kirjutas:
to Karupoeg puhh: mis pöörete vahemikul umbes Su antud skeemil resokamber oma ülesannet täitma hakkab?

minuteada sätitakse seda oma tahtmise/vajaduse järgi mõõte muutes.
õige! Antud skeem peaks olema kardi jaoks ehk siis asi peaks toimima lõpppöörete juures.

Postitatud: 27 Dets 2004, 13:54
Postitas Sanchez
.:LiveToRide:. kirjutas:
nojah.. ei tea kaua see sul pärast forssimist vastu peab :? see masin kipub juba muidu ära lagunema. endal on selline - paras remondirõõm :wink:
seal raagitakse ju mootor laheb ainult tookindlamaks :wink: :arrow: