1. leht 1-st
Paagil mõlgid ...
Postitatud: 22 Dets 2004, 21:58
Postitas v2ints
.. kus on see tubli sell, kes aitaks mu tsikli paagile taas ümarad vormid anda? Kas keegi omab Tartus vastavat kogemust?
Postitatud: 22 Dets 2004, 22:56
Postitas MOTODEPOO
Motodepoo tegeleb Tartus paakide õgvendamisega (mahu taastamisega), poritiibade sirgestamisega, plastdetailide parandamise ja ehitamisega ning kõigi detailide nende värvitöödega. Info:
www.motodepoo.ee
Postitatud: 05 Mär 2005, 15:22
Postitas husu
paaki tuleb valada väike tilk bensiini oodata kuni see aurustub ja siis tuld anda. ise tulex eemal olla kaugel eemal sest paak võib tükkidex lennata ja siis ei ole lähedal seismine tervislik
Postitatud: 05 Mär 2005, 15:40
Postitas oldmoped
Lp. s.m. Husu.
See on muidugi tore, et inimesel iga asja kohta oma arvamus on... aga kas peab kohe kõik foorumist leitud teemad täis karjuma?
P.S. see on minu isiklik arvamus ega väljenda foorumi ametliku seisukohta.
Postitatud: 05 Mär 2005, 17:14
Postitas CB500
husu kirjutas:paaki tuleb valada väike tilk bensiini oodata kuni see aurustub ja siis tuld anda. ise tulex eemal olla kaugel eemal sest paak võib tükkidex lennata ja siis ei ole lähedal seismine tervislik
Kui sa just ise nii kõva mees ei ole, et sedasi paaki taastada, siis jäta need head soovitused enda teada.
Postitatud: 06 Mär 2005, 00:13
Postitas Jack
husu kirjutas:paaki tuleb valada väike tilk bensiini oodata kuni see aurustub ja siis tuld anda. ise tulex eemal olla kaugel eemal sest paak võib tükkidex lennata ja siis ei ole lähedal seismine tervislik
Mitte norimise mõttes, aga tõepoolest väga huvitab, kas on keegi niimoodi "paaki rihtda" ka proovinud ja mis siis välja tuli
Ise eeldaks pürotehnilistele võtettele siiski mehaanilisi ja kui need ei aita, siis pahtlit.
Postitatud: 06 Mär 2005, 01:22
Postitas kult
Küsisin samalaadseid asju UNICWEB-ist,Autorestauraator seletas lahkelt puust ja punaselt asja ära.

Postitatud: 06 Mär 2005, 10:34
Postitas kõrtsmikumolu
Mitte norimise mõttes, aga tõepoolest väga huvitab, kas on keegi niimoodi "paaki rihtda" ka proovinud ja mis siis välja tuli
Olen näinud meest, kes sellest eluga välja tuli. Iseasi, mis elu see on?
Üldiselt peaks vist pommivalmistamise õpetused keelatud olema!
Postitatud: 06 Mär 2005, 12:07
Postitas Mait
husu kirjutas:paaki tuleb valada väike tilk bensiini oodata kuni see aurustub ja siis tuld anda. ise tulex eemal olla kaugel eemal sest paak võib tükkidex lennata ja siis ei ole lähedal seismine tervislik
Mul tuttav vaatas sama tehnikat (tikke) kasutades, palju tal Jawas bensiini on. Kerge müts käis ainult ja ei midagi tõsisemat. Ju oli bensiini piisavalt.
Postitatud: 06 Mär 2005, 13:50
Postitas henri
Mis ratta paagiga on tegemist?
Postitatud: 06 Mär 2005, 15:07
Postitas husu
kui lömm ei ole väga suur saab asja korda spotteriga. see on selline masin mis keevitab varda pleki külge ja raskus mi selle varda peal liigub.tuleb tõmmata raskusele hoog sisse ja kui varras ära lõppeb(raskuse jaoks on piir ees) siis raskuse inerts tõmbab mõlgi väja. see on umbes selline rakis nagu üks millega laagreid välja võetaxe. kui mõlk on liiga suur siis tuleb varras pleki küljest lahti. aga kui spotteriga möllama hakata tuleb paak eelnevlt täita kas vee või mingi põlemist takistava gaasiga. igax juhuks ütlesin
Postitatud: 17 Okt 2005, 21:32
Postitas loonik
Kus asuvad Tallinnas töökojad kus riist nimega spotter on olemas. Palun konkreetseid vihjeid või kontakte. Oleks väikest näputööd sellele masinale pakkuda.
Postitatud: 17 Okt 2005, 23:44
Postitas ints0000
kunagi sõber proovis minski paaki nii ümaraks saada,et väike tilk diislit sisse ja kork kõvasti peale ja autopumbaga rõhk sisse-tulemus oli,et käis pauk ja kork lendas minema

ja mitu korda nii.paaki lõhki ei löönud
muidu mingid ümarad ja suht väiksed mõlgid saab enamvähem välja pumbates paaki survet,eeldusel,et see on tühi bensiini aurudest.
veel saab nii,et keevitada mõlgi kohta mingi varras ja siis vastava abinõuga mõlk välja tõmmata, pärast keevitus maha lihvida-vähemalt autode mõlkide väljatõmbamise puhul kasutatakse seda lahendust.
Postitatud: 18 Okt 2005, 08:37
Postitas Andrez
Spotter on enamustel auto keretöödele spetsialiseerunud firmadel. See vidin, mis tõmmatavale kohale punktiga keevitatakse on plekude seas tuntud ka hellitusnimega "pihkur".
See bensu teema on kunagi jawa paagi peal järele proovitud... hing on sees, aga mõlgid jäid ka.
Postitatud: 18 Okt 2005, 10:22
Postitas ural
Kui mõlk on sellise koha peal, kus tankimisavast saab mingi vardaga ligi, siis võib ka lihtsalt seespoolt välja koputada. Samas tuleb järgida, et varras oleks piisavalt lai otsast, et mitte lihtsalt paagist läbi lüüa
Postitatud: 19 Okt 2005, 14:07
Postitas koi
Tere.
Juhul, kui mõlk pole terav, saab spottida ka ilma keevitamata ja värvi kahjustamata.Sellega saate hakkama kõik, kel pole pöial keset peopesa kasvanud.
Töövahendid: kuumaliimi püstol ja paar liimi pulka, kuumaõhu püstol, lukknäpitsad, millele reguleerimis poldi asemele keeratud keermelatt koos mingi raskusega seal peal,lahustit liimi jääkide puhastamiseks.
Nägin seda tööd rootsi TV-st, kus tegutses kaval mees nimega Bildoktor.Proovisin järgi teha ja kui värv pole eelnevalt kahjustatud, ei jäta see tegevus värvile kriimugi.
Niisiis: pind puhtaks,kuumaõhu püstoliga pind umbes 45 kraadiseks(pole käele veel tuline),püstolist veidi liimi pinnale ja kohe sinna teine liimipulk otsapidi peale,püstolist veel kuumliimi ümber liimipulga, lasta jahtuda kontakti tugevuseks, lukknäpitsad külgeliimitud pulgale külge ja võib hakata vaikselt spottima. Pulk tuleb pinnast lahti võtta seda pisut soojendades või lõigata. Alustada ei tasu mõlgi keskelt, vaid ringikujuliselt mõlgi keskkoha ja serva vahepealt keskkoha poole. Nikerdamist on päris palju, aga proovisin ise järgi ja õnnestub päris rahuldavalt(polnud küll bensu paak).
Eks proovige ja mõelge ise juurde tegutsedes, sest kõike nippe isegi ei tea ja ei jõua ka kirjutada, aga arvan, et kui võimalik, aitaks väikegi ülerõhk paagis asjale tublisti kaasa.
Jõudu!
Postitatud: 19 Okt 2005, 18:57
Postitas piiks
husu kirjutas:kui lömm ei ole väga suur saab asja korda spotteriga. see on selline masin mis keevitab varda pleki külge ja raskus mi selle varda peal liigub.tuleb tõmmata raskusele hoog sisse ja kui varras ära lõppeb(raskuse jaoks on piir ees) siis raskuse inerts tõmbab mõlgi väja. see on umbes selline rakis nagu üks millega laagreid välja võetaxe. kui mõlk on liiga suur siis tuleb varras pleki küljest lahti. aga kui spotteriga möllama hakata tuleb paak eelnevlt täita kas vee või mingi põlemist takistava gaasiga. igax juhuks ütlesin
Kõige lihtsam viis paaki mitte põleva gaasiga täita on voolik auto summi otsa ja teine ots paaki, auto muidugi käima.
Postitatud: 21 Okt 2005, 11:33
Postitas erks1708
A sa nii oled proovinud ,et võtad tüki asbesti või mingit teist tulekindlat materjali(asbesti suurus oleneb mõlgi suurusest).Siis lõikad selle keskele mõlgist veidi suurema augu.Seejärel läheb sul vaja leeklampi või mingit gaaspõletit.Teed asbesti märjaks ja paned mõlgile nii, et asbestis olev auk ja paagis mõlk oleks kohakuti.Siis kuumutad kuni mõlk muutub kirsipunaseks(ei oska isegi arvata mis temperatuur seal olla võib).Kõige lõpuks jahutad suruõhu joaga mõlgi maha.Seejärel peaks mõlk tõmbuma sirgeks.Eelnevalt peab paak olema bensiinist ja tema aurudest puhas.
Ise pole küll proovinud, kuid ühest remondilukksepa raamatust lugesin.
Võiksid kõigepealt proovida mingi plekktoru peal.
Postitatud: 19 Jaan 2006, 16:17
Postitas Tsikkelröövel
Pagan see viimane variant... ma kujutan ette, et paak on ka seestpoolt tsingitud ja sellise meetodi peale viskab ta selle kihi raudselt maha ja ka terase koostis muutub. Läheb pehmeks ja roostealtiks. A noh, mis mina tean.
Postitatud: 20 Jaan 2006, 09:22
Postitas piiks
Tsikkelröövel kirjutas:Pagan see viimane variant... ma kujutan ette, et paak on ka seestpoolt tsingitud ja sellise meetodi peale viskab ta selle kihi raudselt maha ja ka terase koostis muutub. Läheb pehmeks ja roostealtiks. A noh, mis mina tean.
Aga mis see keevitus teisiti mõjub? Kui juba mõlk sees ja välja vaja tõmmata, ega siis muid variante pole eriti enam.
Postitatud: 20 Jaan 2006, 09:22
Postitas Ztarter
Ja pumpas autopumbaga õhu sisse, mis tõusis paagis 600 kraadini, et diisel süttiks. Ei kujuta nagu ette.
ints0000 kirjutas:kunagi sõber proovis minski paaki nii ümaraks saada,et väike tilk diislit sisse ja kork kõvasti peale ja autopumbaga rõhk sisse-tulemus oli,et käis pauk ja kork lendas minema

ja mitu korda nii.paaki lõhki ei löönud
Postitatud: 20 Jaan 2006, 09:24
Postitas piiks
Praegu vist piisab kui vesi sisse servani ja paak õue. Saabki ilusa ümmarguse paagi. Me tegime kortsus õllepurke kunagi niimodi külmkapis sirgeks, aga pidi peale passima, et katki ei rebeneks.
Postitatud: 20 Jaan 2006, 14:00
Postitas spinna
Peale kõike seda tuld ja vett, mis siit teemast läbi jooksnud, oleks ehk mõistlik taaskord pilk peale visata neile viiele ilusale pildile :
http://www.guzzitech.com/shrapnel/marktank1.JPG
http://www.guzzitech.com/shrapnel/marktank2.JPG
http://www.guzzitech.com/shrapnel/marktank3
http://www.guzzitech.com/shrapnel/marktank4
http://www.guzzitech.com/shrapnel/marktank5
ja paagiomaniku tsitaat tagantjäreletarkusena :" This is why you need to purge a gas tank of fumes before you weld on it. "
Milline asi ise originaalkujul välja peaks nägema, saavad huvilised endale praktiliselt selgeks teha Motokeskuse poes.
