1. leht 1-st

BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 13 Aug 2009, 11:18
Postitas MT_972

Tere!

Probleem BMW R1100R -96 rattaga. Nimelt tuleb paremasilindri väljalaske torust (Tõenäoliselt) õli nii et varvas on peale sõitu õline. Plokikaane tihend ei leki nagu erinevatest foorumitest olen lugenud on üsna tavaline probla. Kas on võimalik, et klapisääre tihendid on läbi või veel miskit hullemat (õlirõngas kinni või katki ja selle tulemusena suur surve karteris. Ise arvan, et klapisäär, kuid küsin kahtlusele võimalikku kinnitust. Hetkel ei ole veel laiali kiskunud, kuid klapikambri kaane ja ka plokikaane tihendi pidamine sai kontrollitud ja need ei lekkinud. Õli hakkas siiski tulema leegika vahelt. (Veidi mootor ka suitseb, kuid mitte ulmeliselt ja ka õli ei kao meeletult. Ons selles osas kellelgi kogemusi arvamusi? Kuulaks huviga (w) !!


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 13 Aug 2009, 11:51
Postitas Equ

Tre,

Vanadel R-idel oli jah plokikaane pidamisega probleeme. Aga kui ütled, et õli silindris ja suitseb ka siis vihjab nagu klapisääretihenditele.

Equ


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 13 Aug 2009, 12:11
Postitas Raiki

1200-sel oli kunagi ka üks huvitav leke
nimelt temal oli õlipunni kummist o ring ära surnud ja sealt pritsis jala täis
kui kork on sinu omal äkkiparemal siis võid seda uurida korra


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 13 Aug 2009, 13:32
Postitas uzzike

Puutusin isegi viimatinimetatud probleemiga kokku. Aga siin on tegemist parempoolse silindriga aga õlikork on vasema silindri peal.


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 13 Aug 2009, 14:57
Postitas MT_972

Nimelt (Tegemist parempoolse silindriga ja sellel ei ole õlipunni.) Nagu Equ oma postituses samuti arvab võib siiski olla tegu klapisääretihenditega. Kas kellelgi kogemusi nende hankimise (hinnad?) ja vahetamisega (kui keeruline see ikka olla saab või äkki ikka saab?).


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 13 Aug 2009, 15:39
Postitas sang

Kas kellelgi kogemusi nende hankimise (hinnad?) ja vahetamisega (kui keeruline see ikka olla saab või äkki ikka saab?).

Hinda vaata siit:http://www.motorworks.co.uk, New Parts alt. Otsi vajalik jubin välja, korruta UK naela kursiga läbi ning saad teada jupi hinna United Motorsis.

Vaevalt, et see vahetamine just eriline kunsttükk on, remondimanuaal abiks kõrvale ja saab tehtud.

Kuid, kas ikka on tegemist klapisäärega? Kuskilt on vanast ajast meelde jäänud, et kulunud klapisääretihend tähendab sinistu suitsu sumpast. Ka siis, kui sul õlirõngad lekiksid, oleks seda eelkõige näha suitsust. Kui mootor oluliselt ei suitse, siis ma pigem arvaks, et tegemist on kuskil mujal tekkiva lekkega.


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 13 Aug 2009, 16:08
Postitas Raiki

kui sääretihend on ära, siis on gaasi maha lastes sinine suits taga
võimalik et hakkab ka õli pritsima , aga mina oma silamaga seda siia maani pole näinud ...


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 13 Aug 2009, 20:30
Postitas sott

Kahtlane värk. Vaata parem esimene amordi varras / tihend üle. Sealt võib lekkida ja sõiduga tuleb see igale poole. Omal just sama jama, kuigi jalad veel õlised pole, pritsib mootori esise mõnusalt õliseks vahest.


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 13 Aug 2009, 22:29
Postitas MT_972

To: Sott (Tegemist siiski kindlasti mootori õliga ja mitte mõne teise vedelikuga.)


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 14 Aug 2009, 11:11
Postitas sang

(Tegemist siiski kindlasti mootori õliga ja mitte mõne teise vedelikuga.)

Ma siiski kahtlustaksin klapikambri kaane tihendit või silindri muud ühendust. Viska aga pikali ja uuri tähelepanelikumalt pütti altpoolt :). See lihtsalt ei tundu usutav, et leegika vahelt tuleb sorinal õli. Kui õli on nii palju, et varvas on sodiga koos, siis see ei ole enam pisileke, see on juba suur auk ja selle allikas peaks tähelepanelikumal vaatlusel näha olema. Tõsta tsikkel keskjalale, pühi altpoolt sodist puhtaks, pane käima ja vaata, kust õli imbub.


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 14 Aug 2009, 12:18
Postitas sott

Ma kahtlustaks ka nüüd klapikambri kaane tihendit. Võid veel vaadata, ega õli küünla juurest ei tule - seal on ka klapikaanel üks O tihend. Nende tihendite vahetus on lihtne töö. PS. klapikambri kaane polte ei tohiks looma jõuga kinni keerata, see väsitab tihendid ära.


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 14 Aug 2009, 12:52
Postitas MT_972

Kohe täna õhtul viskan siis pikali ja asun asja täpsemalt uurima, kuid hetkel tundub siiski, et tegemist võib siiski olla klapisäärtega seotud problaga, kuna üleeile võtsin kambrikaane maha ja panin korralikult isegi veidi silikooni vahele ja normaalse jõuga kinni kuid siiski tuli mõni tilk silindri alla õli täpselt väljalaske alla ja õlirada tõusis leegitoru alumise ääreni nii, et süvenen täna õhtul uuesti ja kui selge siis annan teada. Seniks pikki kilomeetreid!)


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 14 Aug 2009, 14:20
Postitas dubweiser

kambrikaant peab hästi hoolikalt kinni keerama kuna need kummiseibid seal vahel ei talu väga mehetsemist.


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 14 Aug 2009, 14:57
Postitas sang

kuna üleeile võtsin kambrikaane maha ja panin korralikult isegi veidi silikooni vahele ja normaalse jõuga kinni

Mis f*cking silikoon!?! Seal pole muud teha, kui kummitihend omale kohale asetada, küünlapesa tihend samuti ning neli polti ühe käe jõuga kinni keerata. Kui seal liiga tugevalt keerad, siis hakkab õli läbi tulema.


Re: BMW R 1100R -96 kahtlane õli leke

Postitatud: 16 Aug 2009, 20:22
Postitas MT_972

Tänan kõiki probleemi lahenduse kaasa mõtlejaid. Täna õhtul siis otsustasin asjaga tõsisemalt tegeleda ning seni pakutud varjandid osutusid siiski valedeks. Nimelt on rattal "jumal teab millal" välja vahetatud leegika kinnitus tikkpoldid (Kuuest kaks on jäänud millegi pärast vahetamata, arvatavasti ei saadud lahti). Aga probleem siis ise äärmiselt lihtne mööda tikkpoldi keeret pääses õli ilusti silindrist välja. Nüüd ka minu uus küsimus, kas originaalis on ka see tikkpoldi auk läbiv ehk ulatub plokikaanest läbi õlini või ei ole seda mitte??? (Probleemi põhjustas siis parema silindri alumine kinnitus polt.) Lahenduseks arvasin keermeliimi sobivat ja eks ma siis homme sõitu minnes saan selgust kas asi toimis.