Orig.summuti modimine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
rico
Postitusi: 78
Liitunud: 11 Nov 2006, 17:48
Asukoht: Kiili vald

Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas rico »

Kuna ei ole summuteid ise lammutanud,siis tekkis väike küsimus.Milline erinevus on tuntud firmade summutite ja orig.summutite ehituses?Millest paljudel on selline mõnus heli ja kas on võimalik ka ise orig.summutit veidi modida?
Näiteks uue kawa z750 oma.
:roll:

Riga~Jawa~paus~Suzuki600f~Honda cbr600f~Honda CBR600F4i Sport~YZF R1~Z750 -YZF R1-
Z1000 2014a-GSXR750-MT07 2018- Z900 2020a
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Z750 oma saad ise lühemaks lõigata küll. Uuri välismaa foorumitest. Eks seal oma head ja vead ole, aga hääle peaks paremaks küll saama.
Ma oma z1000ndel tegin ja hääl oli ikka eriti magus :D

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Mul mõnedest nikerdamistest pildiseeriad tehtud, ehk abiks... http://album.ee/album/256344/50020843

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas madone »

Osta parem mingi aftermarket juurde.. sest ükspäev on vaja originaaliga ülevaatuselt läbi saada :idea:

Tramm ja Junzu on ilmselgelt koguaeg kaldus ja seda mitte keset linna..... ÜV neid raudselt ei koti :D

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas puna »

Mul müügiks mõningaid
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=35&t=56100
http://picasaweb.google.com/10670690264 ... sikliAsjad#
ja kõik muu ka mis seal näha on.
Kui meeldib võta ühendust.
5654585

Viimati muutis puna, 07 Apr 2010, 17:05, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

madone kirjutas:

Osta parem mingi aftermarket juurde.. sest ükspäev on vaja originaaliga ülevaatuselt läbi saada :idea:

Tramm ja Junzu on ilmselgelt koguaeg kaldus ja seda mitte keset linna..... ÜV neid raudselt ei koti :D

On hääl - ei ole hääl... tsikibriki :wink: : http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=41&item=1235


onusnooker
Postitusi: 293
Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
Tsikkel: Honda Shadow American Edition

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

:D

Viimati muutis onusnooker, 27 Aug 2009, 23:30, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas Junzu »

madone kirjutas:

Tramm ja Junzu on ilmselgelt koguaeg kaldus ja seda mitte keset linna..... ÜV neid raudselt ei koti :D

Ma tuunisin oma z1000 sumpad ära. Ülevaatuselt läks puhtalt läbi. Tänaval keegi kõrvu kinni ei katnud ja isegi motovõõrad inimesed olid positiivsed hääle suhtes. Paar videot ka minu ja sõbra ratastest:
http://www.youtube.com/watch?v=ST91NkWDvnA
http://www.youtube.com/watch?v=QFvrBMiuqSA

Ütleme nii, et ma täiega igatsen seda müdinat mida need rattad tekitavad. Ühelgi teisel rattal pole sellist häält kuulnud, madalalt on hästi mõnus müdin ja kõrgelt selline hea möire. Praegusel rattal on z1000 kõrval hääl nagu pardipeer :) Eks kunagi peab midagi ette võtma asjaga :ner:

Ja ega ma väga palju kaldus ka pole :P Sõidan tänaval ka suht palju :mrgreen:

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'
Kasutaja avatar

Teema algataja
rico
Postitusi: 78
Liitunud: 11 Nov 2006, 17:48
Asukoht: Kiili vald

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas rico »

Tänan vastuste eest ,aga ikkagi huvitaks kas sellisega ka saaks midagi ette võtta?Midagi puurida vahetada villa jne. Orig.summuti välimus meeldib ja ei tahaks sinna mingit ümmargust pütti panna.
Pilt

Riga~Jawa~paus~Suzuki600f~Honda cbr600f~Honda CBR600F4i Sport~YZF R1~Z750 -YZF R1-
Z1000 2014a-GSXR750-MT07 2018- Z900 2020a
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Internet on suur ja lai, otsi veidi. USA foorumites on kirjutatud küll, kuidas teha.
Tahad midagi sellist?
http://www.youtube.com/watch?v=N-xpV8KTkic

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'

userman

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas userman »

Orginaalsummutitel on tänapäeval juba suuremal osal kui mitte kõigil vist katalüsaatorikärg ka sees.
Meil Eestis veel mootorratastel CO-d ei mõõdeta aga osades riikides vist peab ka see korras olema, seega ilma katalõsaatorita tsikliga suhteliselt kahtlane saada läbi ülevaatuselt.

Mis puutub puurimisse jne pornotuuningusse, siis see võiks jääda mingte poisikeste ja niina rolleirte pärusmaaks.
Kas selleks, et nüüd kõvemat lärmi ratas teeks on vaja hakata aretama mingit jama. Isetehtud lahendusel on veel see miinus, et kunagi ei tea kuidas see asi mootori tööd mõjutab ja selleks, et saada kogu pööretevahemikus suhteliselt stabiilsed hääled ja näitajad on vaja mingeid teadmisi ikka.

Ega need afthermarket summutid nalja pärast kümneid tuhandeid ei maksa, nende tegemisel ja ehitamisel on kasutatud ikka hea hunnik spetsiifilist know-howd asja kohta. :?

Meenub selle jutu juures see teema siin, kuidas keegi oma kahetaktilise summutit "tuunis" ja pärast pidi lolliks end tampima, et mootorit iga kord tööle saada. Mis kõlab ka loogiliselt, arvestades, et kahetaktilise mootorile on vajalikud päris täpsed vastusurved summuti poolt selleks, et too üldse korralikult töötada saaks jne. :P

Kasutaja avatar

jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

tramm66 kirjutas:

Mul mõnedest nikerdamistest pildiseeriad tehtud, ehk abiks... http://album.ee/album/256344/50020843

Kas see on kivivill mis sa sinna panid?


apsik
Postitusi: 213
Liitunud: 22 Sept 2004, 10:48
Asukoht: Jõhvi linn / Aprilia SXV / RXV 550

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas apsik »

jegesmesh kirjutas:
tramm66 kirjutas:

Mul mõnedest nikerdamistest pildiseeriad tehtud, ehk abiks... http://album.ee/album/256344/50020843

Kas see on kivivill mis sa sinna panid?

Võin omalt poolt ainult lisada seda, et härra Trammi poolt tuunitud Aprilia RSV Tuono sumpsid kõlasid peale pisikest järeleaitamist VÄÄGA HÄÄSTI.
Soovitan soojalt.

APSIK
Aprilia.SXV/RXV.550.07
Race Me APRILIA
------------------------
Aprilia.Tuono.1000.R.06
Cagiva.Raptor.1000
Honda.CBR.1100.XX

matu22

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas matu22 »

userman kirjutas:

Meenub selle jutu juures see teema siin, kuidas keegi oma kahetaktilise summutit "tuunis" ja pärast pidi lolliks end tampima, et mootorit iga kord tööle saada. Mis kõlab ka loogiliselt, arvestades, et kahetaktilise mootorile on vajalikud päris täpsed vastusurved summuti poolt selleks, et too üldse korralikult töötada saaks jne. :P

Kahetaktilistest rääkides siis mootorsae ja võsalõikuri puhul võid ilma summutita igast asendist sama targalt masina käima tõmmata kui summutiga, eriti tööresiimi kah ei mõjuta, ainult lärmakam kõvasti.

Kasutaja avatar

jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

apsik kirjutas:
jegesmesh kirjutas:
tramm66 kirjutas:

Mul mõnedest nikerdamistest pildiseeriad tehtud, ehk abiks... http://album.ee/album/256344/50020843

Kas see on kivivill mis sa sinna panid?

Võin omalt poolt ainult lisada seda, et härra Trammi poolt tuunitud Aprilia RSV Tuono sumpsid kõlasid peale pisikest järeleaitamist VÄÄGA HÄÄSTI.
Soovitan soojalt.

Ma arvan, et minu oma hakkab ka head jäält tegema, panin ise kivivilla sumpavilla asemele. See mis Tramm sinna pani see peaks olema kivivill, sest kivivill ei põle.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6637
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 659 korda
Tänatud: 406 korda

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Ise kasutasin sumpavillaks spets kaminavilla, see on traadiga tepitud ja peaks teoreetiliselt kauem püsima.
Teine põhjus oli see, et naabrimehe kamina ehitusel jäi seda üle :D

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Ma tahaks natuke lisainfot küsida nende aprilia RSV summutite kohta, millest siin ka pildid olid. Piltidelt ei saanud aru, kas kogu see kupatus seal kesta sees on kinni keevitatud? Või kui needid esimeselt otsalt ära võtta, siis tuleb kohe lahti ja saab sellele katalüsaatorile kohe ligi? Need isendid kasutusel minu custom jawa/yamaha peal ja oleks vaja, et sealt gaasid paremini läbi käiks, päris otse läbivat toru pole plaanis teha. Siis esimene mõte oligi too katt sealt välja rookida. Kuid enne ei tahaks lammutada, kui on teada, kuidas asi täpselt käib, kuna hetkel sai uued needid selle arvestusega ostetud, et ainult esimesed otsad lahti/kokku saaks.


eq00
Postitusi: 6
Liitunud: 03 Aug 2009, 00:01

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas eq00 »

kas on siis muutub midagi, kui vahetada sumpavill kivivilla vastu?

Kasutaja avatar

argo
Postitusi: 376
Liitunud: 06 Juun 2008, 16:31
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas argo »

Kui baigil summuti lühemaks lõigata(nt R1), kas siis hääl muutub valjemaks, kui üldse muutub?

| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |

Kasutaja avatar

jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

eq00 kirjutas:

kas on siis muutub midagi, kui vahetada sumpavill kivivilla vastu?

Heitgaasi pääsevad kergemini välja ja sumpast hakkab tulema kõrvu hellitav heli. Täna sain enda kivivillaga sumpa häält kuulda.

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas puna »

argo1987 kirjutas:

Kui baigil summuti lühemaks lõigata(nt R1), kas siis hääl muutub valjemaks, kui üldse muutub?

OO jaa ikka muutub.

Kasutaja avatar

Thesaarlane
Postitusi: 674
Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
Tsikkel: Kawasaki 636
Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
Tänatud: 1 kord

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas Thesaarlane »

Kust saaks sellist sumpad oma gixxerile. Sellel on kindlasti eriti sexikad hääled.

http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=248408

Loodan, et ratta omanik ei pahanda :)
Ülimalt kena ratas on.


Hr. Kaaru
Postitusi: 349
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru »

selliseid poola resokaid müüakse näiteks tartus auto maailmas kuskil 800-.oli vist

I love my bike, it´s amazing machine!
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas 417 »

puna kirjutas:
argo1987 kirjutas:

Kui baigil summuti lühemaks lõigata(nt R1), kas siis hääl muutub valjemaks, kui üldse muutub?

OO jaa ikka muutub.

Ühesõnaga, sai siiber sellest ( R1 2001 aasta ) sääsepirinast .
võtsin tagaotsa lahti ja lõikasin julmalt pooleks relakaga.
Hääl läks jämedaks ja jalakäiad hakkasid ka tähele panema.
Aga viimase resoka ja tagaotsa vahele jäi säärane 25 cm tühi kõlakoda,
otsustasin kuni sõelani veel õhe lõike teha, mõõtsin ära japuha .
vahepeal aga märkimise käigus keegi helistas ja nii ma siis kõne ajal nikerdasin.
relakas sisse, uus lõige tehtud ja va kurjam, lõikasin hoopis viimase sõela tagant.
nüüd jäi ainult 30-40 cm tühjha toru.
Kui vaikse pöördega sõita on ok aga kui kõrid lahti keerata siis :twisted:
ostsin 500 eeguga ühe r1 originaalsumpa juurde et kui kambaga matkale minek või
ülevaatusele siis 2 mintsa ja sumpa vahetatud.

õhesõnaga enne kui lõikad otsi kuskilt üks originaal tagavaraks ja hakka sõel haaval pihta.

Kasutaja avatar

marko233
Postitusi: 200
Liitunud: 18 Sept 2007, 13:47

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas marko233 »

417, kas võiksid ehk ka uue sumpa välimusest pildi üles panna ? Täitsa huvitaks, milline see lõigatud sumpa jäi.

CBR F3; CBR 954rr; Tuono 1000; MT-01
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas 417 »

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pil ... 44&view=30
se on originaal

lõikasin maha täpselt kinnituse juurest

lõigatud pilti näed orkutist

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

randmevääne2
Postitusi: 187
Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas randmevääne2 »

Ma ka tükk aega mõelnud xj 900 sumpse modida.Varainte päris mitu,mida teha:
1)osta uued (sport)sumpsid. kuna originaale 2 tk,siis peaks ka välimuse mõttes ikka kaks paigaldama. Võimalus ka ühe alla kokku viia,aga eelistan siiski kaht pütti. Tööga kaasneb kindlasti leegikate tagumise osa ümbetehitus. Umberehitusest niipalju,et võimaluse korral peaks saama originaale ka tagasi paigaldada
2) modida olemasolevaid.Idee selline,et kettaga tagumine ots maha ja siis pääseb summuti sisemuse kallale.Pärast paigaldaks originaal summuti otsa asemele miskit sportpüti või baigi sumpsi otsiku taolist ( nn väljaulatuva kaelaga toru või nii ). Mulle aga tundub uue sumpsi närimine keraslõikuriga pisut riskantne, samasugust vana tükki pole kuskilt võtta ka hetkel,et selle peal harjutada (kui on mingi võimalus nässu minna,siis see alati ka juhtub ). Oskab keegi siinkohal öleda, soovitada, nõu anda sellise tüübi sumpsi lammutamise kohta. On see hea mõte, või mitte. Antud meetod oleks ilmselt odavam, esimesest, aga jah.... jagage asjalikke arvamusi.

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas puna »

randmevääne2 kirjutas:

Ma ka tükk aega mõelnud xj 900 sumpse modida.Varainte päris mitu,mida teha:
1)osta uued (sport)sumpsid. kuna originaale 2 tk,siis peaks ka välimuse mõttes ikka kaks paigaldama.

Sulle peaks ideaalis need minema: http://minupildid.ee/main.php/users/pun ... ewsIndex=1
Mul need alles kui huvi on anna märku.

Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas 417 »

ise relakaga kallal käidud R1 he sumpa siis säärane

http://galen.localhost.ee/Tuule/r1/slides/IMG_2553.html

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

Teek
Postitusi: 113
Liitunud: 17 Aug 2009, 11:00
Tsikkel: KawaZ;busak9;Duc
Asukoht: Tallinn

Re: Orig.summuti modimine

Lugemata postitus Postitas Teek »

417, kas pärast lõikamist käisid ka dünos või tegid miskit power commanderiga, et õhu ja kütuse segud paika saada? ning kuidas minekus muutused on peale hääle?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”