Honda XRV 750 Africa Twin
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Honda XRV 750 Africa Twin
Africa Twin mudeli ajalugu.
AT ema - legendaarne kõrbekuninganna NXR 750, viiekordne Pariis - Dakar ralli võitja.
Mootor Vedelikjahutusega kahe silindriga nelja taktiline mootor, OHC, 4 klappi
Töömaht 779,1 ccm
sil. läbimõõt, kolvikäik 83,0 mm x 72,0 mm
Võimsus üle 75 HJ 7000 Umin
Pöördemoment 80 Nm 5500 Umin
Käigukast 6 käiku
Sidur mitmekettaline märgsidur
Raam topelt terastorudest
Esipidur ühe kettaga
Tagapidur ühe kettaga
Tühikaal alla 128 kg
XRV 650 - RD03 1988-1990
tehnilised näitajad: 650 ccm, 50 HJ, 55 NM, esipidur ühe kettaga, ketas kaetud plastikkondliga, kaal 220 kg
XRV 750 - RD04 1990-1993
750 ccm, 60 HJ, 62 NM, ees topeltketastega pidurid, tugevdatud raam, madalam istme kõrgus, suurem kaal (+17 kg), lisati õliradiaator, tugevdati raami, . Paljude meelest parim AT.
1992 lisandus tripmaster
XRV 750 - RD07 1993-1996
Täiesti uus raam millega kaasnes madalam raskuskese. Liitri jagu väiksem ja kitsam kütusepaak. Õhufilter paigutati karburaatorite kohale, paagi alla. Vaevumärgatav võimsuse ja pöördemomendi kasv. Moodsad lamesiiberkarburaatorid, uus transistorsüüde. Laiem tagarehv, 130 asemel 140. Reservasendiga bensiinikraan märgutule asemel. Veelgi madalam istme kõrgus. Esiamortide reguleerimisvõimalus jäeti ära (vanematel mudelitel oli olemas, ehkki paljud ei soovita sinna survet sisse lasta). Kaal vähenes 8 kg võrra.
XRV 750 - RD07A 1997-2002
Muudetud mõned detailid võrreldes eelkäijaga.
Motorrad-i testi tulemused näitavad, et parima võimsuse ja pöördemomendijaotuse suudab tagada Honda originaalsumbuti. Samas on erinevate tuuningufirmade lahendused oluliselt kergemad.
Tüüpvead, kogutud enam kui 100 AT omaniku käest erinevatel kokkutulekutel:
- piduripoolne tagarattalaager (40.000 km), käib originaali kohta. SKF-i laagrid ei minestavat
- "kapsaks" istutud iste (100.000 km)
- bensiinipump (50.000 km)
- Siduritross (kuni vl.´93) (50.000 km)
- esihargi laager (60.000 km)
MOTORRAD 24/1998 kirjutab:
...Parim näide AT pikaealisusest on shveitslane Dirk Egil ja tema 1991. aasta AT, mida kutsutakse kilomeetriõgijaks. Nii mehe kui masina õlul on aastatepikkune tööle-koju sõitmine, viis korsikareisi ja risti-põiki läbisõidetud euroopa. Peale 130000 km läbimist kuulis mees mootoris mingit kõrvalist heli ja arvas, et selle agregaadi viimnepäev on kohe käes. Aga pandud diagnoos osutus valeks. 243000 km on tänaseks kella peal ja üle 100000sellest ilma õlivahetuse või muu hoolduseta. Tsiklit hoiab koos seitsme talve jooksul kogunenud sool, ketti vahetatakse vaid siis, kui see juhtub katki minema...
linke:
http://www.atic.org/
http://www.africatwin.de/
http://www.adventurebike.de
http://www.reiseenduro.de/
Manuali leiab siit: http://www.iv.ee/xrv/XRV650_XRV750_Transalp.pdf
P.S. Manual sobib ka Transalpile!
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Re: Honda XRV 750 Africa Twin
hannes kirjutas:MOTORRAD 24/1998 kirjutab:
...Parim näide AT pikaealisusest on shveitslane Dirk Egil ja tema 1991. aasta AT, mida kutsutakse kilomeetriõgijaks. Nii mehe kui masina õlul on aastatepikkune tööle-koju sõitmine, viis korsikareisi ja risti-põiki läbisõidetud euroopa. Peale 130000 km läbimist kuulis mees mootoris mingit kõrvalist heli ja arvas, et selle agregaadi viimnepäev on kohe käes. Aga pandud diagnoos osutus valeks. 243000 km on tänaseks kella peal ja üle 100000sellest ilma õlivahetuse või muu hoolduseta. Tsiklit hoiab koos seitsme talve jooksul kogunenud sool, ketti vahetatakse vaid siis, kui see juhtub katki minema...
Oled sa kindel? 100 000km sama õliga, kaine mõistus keeldub seda uskumast.
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Kui see tõesti nii peaks olema, siis üks võimalus on see, et mootor võtab vaikselt niipalju õli, et pidevalt peale valades toimub ikkagi mingi vahetus.
kas põleb läbi rõngaste, läbi klapisäärte, või tilgub välja, või siis vaikselt kõike kokku. Igatahes lõbusama õlivõtu juures pole probleem välba jooksul paar L peale valada. Sellise tsükli juures on selline asi mõeldav.
Mida tehakse filtriga pole mainitud.
Meenub ekskurss Soome vahet seilava reisilaeva masinaruumi. Saime teada, et peamasinatel tavaliselt õli ei vahetata..vaid valatakse peale..no u paarsada L korraga:-)
Kk
-
Teema algataja - Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Keeldub uskumast jah. Aga Motorrad nii kirjutab. Mitte, et kõike kirjutatut peaks puhta kullana võtma. Täpi oma postis väitis sama kuulnud olevat.100 000km sama õliga, kaine mõistus keeldub seda uskumast
Kalle jutus on iva sees, et kui kogu aeg peale valada, siis on ju alati värske õli mootoris:-). Mul kunagi sapaka mootoriga oli selline lugu. Muudkui valasin peale...
Samas arvestades oma NTV õlikulu, mis on sisuliselt nullilähedane, pole seda eriti kuhugi juurde valada. Ja peale u. 7000 km on õli veel väga läbipaistev ja üldsegi mitte tökati värvi. Nii et mine seda mootorit tea.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
-
Teema algataja - Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
SIIN on nii kirjas. On küll saksa keeles, a see tühikaal on seal all "Trockengewicht unter 128 kg".No, no! Tühikaal alla 128 kg.
See on siis tõesti "kuiv kaal". Silmini täis tangituna on see tsikkel ilmselt oluliselt raskem, kui arvestada, et paak 59 liitrit mahutab.
Peab mainima, et tegu on hoopis teise tsikliga, kui AT. NXR750 ehitati just Paris-Dakar rallit silmas pidades.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
kõrtsmikumolu kirjutas:Tänks! Aga Arkogrenist ma küll peale lauanõude midagi ei leidnud
http://www.arkogren.ee/index.php?page=8 ... 203f02a6e0
Kohvrid on seal tellimise asi
Re: Honda XRV 750 Africa Twin
OT: mina olen aastal 93 näinud oma silmaga sellist sõiduautot, mille läbisõit oli natuke alla 120 tuhande ja millel polnud kordagi õli vahetatud. Masin ise oli Renault 19 1,4l töömahuga vist oli 89a vl, sees tehasest pandud ELF õli. Ei teagi kas oli sünteetiline või mitte. Igatahes oli see must ja paks nagu tõrv, kui õlivarda välja võtsin. Sõitsin ka ise sellega tookord mõnikümmend kilomeetrit - töötas täiesti vaikselt ja laitmatult. Tean et esimene õlivahetus tehti sellel miski 140 tuhande juures ja masin oli minu tutvusringkonnas veel paar-kolm järgnevat aastat. Ei olnud igatahes midagi kuulda, et masinal midagi mootoriga juhtunud oleks sellel ajal. Ja masina tolleaegset peremeest teades, oli selle gaasipedaalil täpselt 2 asendit: 0 ja 1 Ja muide, õli see mootor tol ajal ei tarbinud üldse. Täpselt sama tase püsis raudse kindlusega sees. Õlikulu tekkis alles hiljem, millalgi peale 2-st või 3-ndat õlivahetustCB500 kirjutas:Oled sa kindel? 100 000km sama õliga, kaine mõistus keeldub seda uskumast.
Loo moraal: on igasuguseid ime-läbisõite võimalik teha ilma õlivahetuseta
No sinna läks vahet muidugi uut juurde agas mitte eriti.
Ega igast jama võib teha kui soov on.
Aga kui tahad africa twiniga minna naca "reissima" mitte reisima ... siis pakun, et selle 50 000 sõitnud õliga saab üsna kähku mootori küpseks ajada.
Sellist kulgemist kannatab lõdvalt aga tuld enam ei kannata. Võiks öelda nii et füüsika ja "keemiaseaduste":) vastu ei saa.
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 27 Dets 2004, 18:00
- Tsikkel: Honda XRV 750 Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
http://www.louis.de/ - proovi siit. minu arust oli täitsa AT-le miskit kohvrit saadakõrtsmikumolu kirjutas:Üritan oma AT-le alumiinium kohvreid leida odava raha eest. Seni null tulemust. Äkki keegi teab, kas Eestist tasub otsida kasutatuid? Muidugi kodutöö on sellepoolest nõrk, et ma pole motopoodidest ka uute hindasid uurinud.
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 27 Dets 2004, 18:00
- Tsikkel: Honda XRV 750 Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
http://www.old-site.africanqueens.de/_h ... zk030.php3kõrtsmikumolu kirjutas:Üritan oma AT-le alumiinium kohvreid leida odava raha eest. Seni null tulemust. Äkki keegi teab, kas Eestist tasub otsida kasutatuid? Muidugi kodutöö on sellepoolest nõrk, et ma pole motopoodidest ka uute hindasid uurinud.
http://www.reiseenduro.de/adventure-end ... pezial.htm
http://www.berndtesch.de/English/EIndex.html
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Üks number peaks olema kirjas manuaalis, mõnel on südametunnistusele kirjutatud mingi muu number (sõltuvalt kodanikust kas siis suurem- või väiksem kui manuaal annab).zid50 kirjutas:OT: kui tihti tuleks keskmiselt tsiklil õli vahetada? mitme km järel? või vaatad, kuni õli kipub juba paksuks ja läbipaistmatuks?
Oma rattal olen vahetuse teinud u. 5000 km-i tagant.
terv, sokk
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Neid numbreid ei maksa alati nii tõsiselt võtta. Konkurents on sundinud hoolduskulusid miinimumini viima.kõrtsmikumolu kirjutas:Teadsin kah seda 5000km rusikareeglit aga oh üllatust AT manual jutustab õli ja filtri vahetusest 12K tagant. Ketti käseb kah iga tuhande tagant määrida aga mul hakkas kett juba paarisaja km tagant kangeks kiskuma.
Mõnel uuel autol saab ka tänapäeval enne pool õli otsa, kui vahetusaeg kätte jõuab.. igaks juhuks ei ütle kus töötan
Kas ei või asi hoopiski nii olla, et 12 K tagant tuleb vahetada õli JA filter, 6 K puhul võid aga filtri koha pealt sada krooni kokku hoida ja vahetada ainult õli. Kõlaks pisutki loogilisemalt? Krt!, ma vahetan autol õli iga 10 K järel.kõrtsmikumolu kirjutas:Teadsin kah seda 5000km rusikareeglit aga oh üllatust AT manual jutustab õli ja filtri vahetusest 12K tagant.
terv, sokk
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
AT'l ujub sidur ja käigukast ühe õli sees koos ülejäänud mootoriga, mis kindlasti tähendab, et tasuks hoolsam olla kui vähegi asjast hoolida.
Kui peeti ei pane, ja ainult lühikesi linnaotsi ei tee (stiilis mootor pole soojakski jõudnud minna kui juba süüde väljas ja masin parklas jahtub) siis õli iga 6K tagant ja filter 12K on täitsa tõestatult hea intervall. Kui linn-only kärss oled või tahho-punases peeti pidevalt paned siis tasuks need numbrid poolega jagada julgelt, ehk õli iga paari tuhande tagant.
See lubatud "haruldane" õlivahetus on pigem nende riistapuude rida kus on kuiv sidur ja käigukastiõli eraldi vahetatav. Ehk selles pärisõlis ujub vaid ülejäänud mootor mis ei tekita niipalju saasta kui kõik kolm asja kokku. Reeglina on need suured kolakad tourer'id (enduurovaldkonnast täiesti erandina baieri GS).
Ketti on ettenähtud tõesti iga 1K tagant puhastada ja õlitada kirjanduses. D.I.D. ketitootja ütleb, et isegi iga 500km tagant. Liiva ja sopasees maadlevatele enduuromeestele on see muidugi täeiga alandamine ja diskrimineerimine, ent eks siis kett peab ka vähem. Üks hea lahendus on Scottoiler või analoogiline automaatõliti, maksab paari kilo kandis ja puhastamise kohapealt pigistad lihtsalt silmad kinni, lihtsalt pingutad mõnikord ja annad piitsa - elu on elamiseks.
Edu, tsiklonaut
sokk kirjutas:Kas ei või asi hoopiski nii olla, et 12 K tagant tuleb vahetada õli JA filter, 6 K puhul võid aga filtri koha pealt sada krooni kokku hoida ja vahetada ainult õli. Kõlaks pisutki loogilisemalt? Krt!, ma vahetan autol õli iga 10 K järel.
terv, sokk
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Loogiliselt või mitte, aga nii Haynes, kui ka OEM tehase manual annavad ka Honda ST1100 vahetusvälbaks 12000km. Ja filter muidugi iga kord. Vahetusvälp õli 5000, filter 10000 on kirjas nt kawa manualis, aga see on välja antud, kui aastaks kirjutati 80. Õlid on teinud oma arengu.
Loomulikult ei keela keegi vahetada ka nt 3k tagant. Ise vahetan Hondal õli u 7000 tagant manuali 12 asemel. Kasutan ainult full sünti. Sel aastal tuli Hispaania reisi pikkuseks 11000km ja poolel reisil õli ei vahetanud. Pärast reisi õli vahetades oli see sama puhas nagu tavalise 7k tagant. ja tegelt päris hele nagu olen harjunud välja valama, mingist paksust tökatist pole kunagi juttu.
Parim tõdemus oli seejuures see, et selle 11k jooksul püsis õlinorm TÄPSELT samal tasemel, kui vahetult enne reisi tehtud vahetuse ajal selle valasin. Hispaanis valitsenud pideva kuumuse ja paaril päeval püsinud +40..+45 temperatuuride ja mägiteede tingimustes liikudes olin valmis teatud õlikuluks, aga see tulemus üllatas mind küll.
Kindlasti tuleb arvesse võtta, et õhk ja vesijahutusega mootorites erinevad õli temperatuurid jm kohati vägagi palju ja vastavalt sellele tuleks ka suhtuda. Samuti tuleks oma personaalse õlivälba juures arvesse võtta, mis tingimustes, pööretel jne mootor peamiselt töötab, mis õli kasutatakse jne. Vastavalt sellele ma ei imesta, kui keegi vahetab õli ka 3* tihemini, kui raamat ette näeb.
Jälgides ST1100 õlisurvet, temperatuuri ja mootori pöördeid, saan päris hästi aru, miks see mootor tilkagi õli ei võta ja peale 7-11k läbimist on õli väga ilusat värvi. Ja seda peale 100k+ läbisõidu juures...peale selle, et tegemist on Honda ST1100 mootoriga:-)
Niisiis kasutavad ja kulutavad erinevad tsiklid õlisi erinevalt ja seega oleks üldistusi teha ennatlik.
Kk
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Õlitase: minu praktika järgi on see suures osas õlisordist/tootjast sõltuv parameeter. Sõitsin samas kandis oma vana Suzuki GSX600F'iga millel pöörded 12 000 minutis välja jooksevad, vahetasin Portugalis muidugi õli ära, kui pool reisist läbitud (circa 6700km). ent sinnani oli õlitase vähenenud küll - sees oli poolsünt 20W-40. Samas eestis sõites 10W-40ga täissündiga on kadu märkamatu vahetamise ajal. Viskoossus ja muud õli omaduste näitajad mängivad seega suurt rolli.kalle kirjutas:Loomulikult ei keela keegi vahetada ka nt 3k tagant. Ise vahetan Hondal õli u 7000 tagant manuali 12 asemel. Kasutan ainult full sünti. Sel aastal tuli Hispaania reisi pikkuseks 11000km ja poolel reisil õli ei vahetanud. Pärast reisi õli vahetades oli see sama puhas nagu tavalise 7k tagant. ja tegelt päris hele nagu olen harjunud välja valama, mingist paksust tökatist pole kunagi juttu.
Parim tõdemus oli seejuures see, et selle 11k jooksul püsis õlinorm TÄPSELT samal tasemel, kui vahetult enne reisi tehtud vahetuse ajal selle valasin. Hispaanis valitsenud pideva kuumuse ja paaril päeval püsinud +40..+45 temperatuuride ja mägiteede tingimustes liikudes olin valmis teatud õlikuluks, aga see tulemus üllatas mind küll.
Samuti ühe tuttava kolleegi 1980 aasta BMW GS mis tublisti üle 300K juba enduuroelu näinud ja on siitpeale täielik Castrol'i pooldaja - paneb mingit suva täis või poolsünt õli - kadu on märgatav peale vahetamist, paneb Castroli 20W-40 täissünti - masin näivalt ei võtagi õli.
Oma praegusesse rattasse olen ise kaks viimast vahetust täiesti suva kõige odavamat auto poolsünt õli , mingi pisike kadu on, circa veerand skaalast on langenud kui vahetamiseks läheb, ent samas ei näe otsest vajadust suuremaid väljaminekuid teha ja kalleid tsikliõlisid osta, pealegi kui on laisalt pöörlev mootor, kuiv sidur ja käigukast ulbib eraldi õlis. Eks üritan tulevikus proovida mõndasid kallimaid täissünt õlisid, on ju huvitav teada kui palju kasu/kahju asjaga kaasa tuleb.
tsiklonaut
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Venemaa olustik tuleb enda sõitudest kohati vägagi tuttav ette ja ühe teatud sõiduplaani tarvis saan sealt päris kasulikku infi.
http://www.ivanakersting.com/terra/indexflash.html
Kk
See lubatud "haruldane" õlivahetus on pigem nende riistapuude rida kus on kuiv sidur ja käigukastiõli eraldi vahetatav. Ehk selles pärisõlis ujub vaid ülejäänud mootor mis ei tekita niipalju saasta kui kõik kolm asja kokku. Reeglina on need suured kolakad tourer'id (enduurovaldkonnast täiesti erandina baieri GS).
ei puutu küll AT - sse kuid ei ole see GS nii erand midagi - sarmamoodi õlitab end ka: Moto Guzzi Quota 1100 ES
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Hmm... Täitsa õigus, jäi päris kahe silma vahele. Seda imeriista toodeti väga väike arv mingis aastavahemikus ja ei toodeta enam juba ammust aega enam või mis(?) 2001 algus peaks nagu punkt panud olema sellel huvitaval asjal kuna Guzzi oli (ja vist on praegugi osaliselt) tõsistes finantsraskustes . Levikult väga haruldusega on tegemist näivalt igatahes. Netis olen mõne pildi peale sattunud - täitsa omaette klass - kuivkaal 245kg.Vadi kirjutas:ei puutu küll AT - sse kuid ei ole see GS nii erand midagi - sarmamoodi õlitab end ka: Moto Guzzi Quota 1100 ES
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Kolleeg Brian'i koduleht Trans-Am sõidust tema AT'l ->
http://colesyboy.tripod.com/
tsiklonaut
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.