1. leht 2-st
Honda Transalp- Laurence
Postitatud: 05 Juul 2009, 19:16
Postitas Laurence
Honda Transalp XL600V 1988 -Laurence
Kõik juhtus ühel toredal neljapäeval juuni keskpaigas. Nagu Kuressaares kombeks, siis iga neljapäev toimub siin väikene
tsiklimeeste kokkusaamine, koos räägitakse juttu, sõidetakse ringi, uuritakse teiste meeste masinaid jne. Sai siis lõpuks sõitma mindud
ning linnapeal väiksed kiiremad tehtud avastasin järsku, et õlituluke on järsku põlema hakkanud, st vilgub vaikselt kurvis kallutades. Ullike nagu ma
olin ei lasknud ma ennast sellest tulest häirida kuna õlitase oli ligi 2000 kilomeetrit tagasi vardast mõõdetuna maksimumi peal, palju siis see enduro ikka õli võtta võib.Lootes, et kurvis õlitule õrn vilkumine midagi hullu ei tähenda sai siis edasi sõidetud ja mitte just kõige aeglasemalt
. Kuna enamus kaassõitjad olid paigivennad siis andis ikka järgi jõuda, igatahes mingist mõttetust tulukesest ennast heidutada laskmata SEE juhtuski. Nimelt jooksis mootor kuskil 5 tuhande pöörde peal 5 käiguga kokku. Esialgu ei saanud ma suurt midagi aru nagu oleks tagu pidurit keegi tugevalt muljunud. Pärast oli muidugi ehmatus suur, pigem imestus, kuidas selline pommikindel mootor nagu Transalpil on võimeline kokku jooksma.
Sai siis naabritelt ja kohalikelt remondimeestelt nõu küsitud, et milles viga võib olla, mis oleks esimesed asjad, mis kokku võiksid jooksta: kolvid, klapid, laagrid, vända-, kepsusaaled. Kindlat vastust ei osanud keegi anda. Esialgne plaan laideti ka maha, nimelt tahtsin masinat jõuga liikuma tõmmata, mis hiljem vb poleksi kõige hullem mõte olnud. Igatahes ei jäänud mul muud üle kui mootor maha kiskuda, mis iseenesest oli paras pornograafia.
Kõigepealt ei teadnud kummalt poolt see mootor maha tuleb, pärast tuli välja, et ikkagi vasakult
, peale paremalt proovimist, selleks tuli taga hark lahti võtta ja igast muud tsirkust teha. Seejärel sai mootor töökotta viidud, kus õppinud meestel on korralikud tööriistad ning oskused:P. Lõpuks tuli välja, et väntvõlli saaled on omadega suht metsas, nukkvõll ja ülemine osa oli isegi õline, juu siis õlipump midagi karteripõhjast kätte sai.
Esialgsed hirmud, et nüüd peab masina maha müüma kuna suurem remont oleks kordades ratta hinnast kallimaks läinud olid asjatud
(üks silinder maksab nt 6k, väntvõll 13k jne.)
Hetkel on remonditööd poolepeal, nimelt ootame uusi juppe milleks on: väntvõlli saaled, kokku 6 plokkide tihendid, kolvirõngad- eeldavasti hakkab masin nüüd natuke vähem kütet võtma, mitte ca. 1 liiter õli 1000 km kohta nagu praegu võis oletada.
Kui on kellelgi mingit nõu anda, tahab niisama kommenteerida või mula ajada siis laske käia. Luban enda tegemistest antud rattaga siin foorumis ka edaspidi teada anda.
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 19:21
Postitas Piipz
praegu, ma saan aru, tegelete tagajärgede likvideerimisega. aga põhjust, miks nii juhtus, ei tea veel?
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 19:30
Postitas Laurence
Piipz kirjutas:praegu, ma saan aru, tegelete tagajärgede likvideerimisega. aga põhjust, miks nii juhtus, ei tea veel?
Põhjuseks oli masina suur õlikulu ja enda laiskus/lollus seda mitte kontrollida, peale kokkujooksmist proovides oli õlivarras täiesti kuiv. Miks just asi ainult saaltega piirdus ei oska kommenteerida.
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 19:31
Postitas Piipz
seda ma just tahakski teada, et miks on suur õlikulu. tegelt ju ei peaks olema. kontrolli kõik suure õlikuluga seonduv ka üle, kui võimalik.
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 19:33
Postitas Laurence
Piipz kirjutas:
seda ma just tahakski teada, et miks on suur õlikulu. tegelt ju ei peaks olema. kontrolli kõik suure õlikuluga seonduv ka üle, kui võimalik.
Probleemiks olid suht kulunud õlirõngad, vanadel transalpidel see suht levinud nähtus nii palju kui ma lugenud olen, et iga 50k järgi tuleks vahetada kui õlist kahju hakkab.
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 19:43
Postitas vincent
Selle ajastu kulunud mootoritega Transalpid hakkavad lõppeks meeletult õli kulutama. Mul endal oli ka selline, sisuliselt õlipunsu oli pidevalt kaasas. Õlirõngad ja klapisääretihendid väsivad niivõrd ära ... Ja iial ära eira põlemahakanud õlitulukest . Kui Sa oma mootori nii põhjalikult kokku jooksutasid siis istu maha ja mõtle sügavalt, kas oled valmis sisuliselt teise samaväärse tsikli hinna remondiks kulutama. Heal juhul leiad väljamaalt avariilise tsikli millelt mootor võtta ,mootori...
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 19:58
Postitas Laurence

võtab ilusti rannas päikest
___________________________________________________________________________________________

valmistub operatsiooniks
___________________________________________________________________________________________

juba alasti võetud
___________________________________________________________________________________________

appi, veri väljas juba
___________________________________________________________________________________________

südame operatsiooniks valmis
___________________________________________________________________________________________

ootab toonorosasi

Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 20:18
Postitas Laurence
Kuna juba suuremaks lõhkumiseks läks siis mõtlesin, et teeks väikese uuenduskuuri sellele vanakesele samuti teeks mõned upgraded 
Asjad, mis vaja korda teha (üle värvida, parandada):
*pakiraam puhtaks ning värvida--->tehtud
*topcase'i klambrid--->tegemisel
*termolülitile väike remont, mis mootorieemaldamisega pooleks läks--->tehtud
*summuti üle värvida--->tehtud
*radikale värviparandused--->
*pasun,peeglid värvida--->tehtud
*kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] ja mootorikinnitused värvida--->tehtud
*trossid/laagrid õlitada--->
...täieneb
Upgraded, mis tegemisel/tuleks teha
*lenks kõrgemale tõsta- tegemisel--->tegemisel
*lenksu raskused--->tegemisel
*tagu amort kõrgemaks--->
*karterikaitse--->tegemisel
*sigaretisüütaja armatuurile--->tehtud
*esiamort kõrgemaks kruttida, samuti õlivahetus, ANDKE NÕU KUIDAS!!!--->
...täieneb
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 20:31
Postitas Laurence
Vahepeal toimunud tegemised:

roostes sumpa ja alumiiniumist pakikas enne korrastamist
___________________________________________________________________________________________

särab nagu uus 
___________________________________________________________________________________________

pakikas
___________________________________________________________________________________________

lenks lahti võtmisel, kõrgemaks tõstmisel on vaja natuke polte pikemaks keevitada ja puksid vahele panna,
lenksuraskustele on vaja puksid otstesse keevitada
kõigepealt sissse keevitada
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 21:00
Postitas vincent
Teemaalgataja näol tundub tegemist olevat tõsise transalpifänniga, loodetavasti peagi see kokkujooksnud armastus taas lahti jookseb . Edu 
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 22:23
Postitas need4beat
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 22:58
Postitas uljasvaluvelg
Laurence kirjutas:Kuna juba suuremaks lõhkumiseks läks siis mõtlesin, et teeks väikese uuenduskuuri sellele vanakesele samuti teeks mõned upgraded 
Asjad, mis vaja korda teha (üle värvida, parandada):
*pakiraam puhtaks ning värvida--->tehtud
*topcase'i klambrid--->tegemisel
*termolülitile väike remont, mis mootorieemaldamisega pooleks läks--->tehtud
*summuti üle värvida--->tehtud
*radikale värviparandused--->
*pasun,peeglid värvida--->tehtud
*kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] ja mootorikinnitused värvida--->tehtud
*trossid/laagrid õlitada--->
...täieneb
Upgraded, mis tegemisel/tuleks teha
*lenks kõrgemale tõsta- tegemisel--->tegemisel
*lenksu raskused--->tegemisel
*tagu amort kõrgemaks--->
*karterikaitse--->tegemisel
*sigaretisüütaja armatuurile--->tehtud
*esiamort kõrgemaks kruttida, samuti õlivahetus, ANDKE NÕU KUIDAS!!!--->
...täieneb
Tagaamort-lase lihtsalt korda teha, muidu läheb nurk valeks.
Karterikaitse-küsi(PS) ja saad alumiiniumist karterikaitsme soodsa hinnaga!(Louisis u.2000 krooni sinu tsiklile)
Sigaretisüütaja-pane kaitse vahele.
Esihark-otsi vanema 650 ühe pidurikettaga African Twini kahvel.
Kui juba tegemiseks läks, pane käepidemesoojendused ka!
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 23:50
Postitas Laurence
Jõudu tarvis 
Väntvõlli saaled olid 250kr tükk, neid siis 2 tükki, kolvirõngaste komplekt ühele kolvile oli 750 kr, õnneks remont väga kalliks ei lähe, lisanduvad veel tihendid ja tööraha.
Sai küsitud ka kolvi hinda, tükist küsiti tuhat, mis pole ka kõige hullem kui nii võtta.
Üritan vaikselt pildigaleriid täiendada, hetkel digika akulaadija kadunud 
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 05 Juul 2009, 23:57
Postitas Laurence
uljasvaluvelg kirjutas:
Tagaamort-lase lihtsalt korda teha, muidu läheb nurk valeks.
Karterikaitse-küsi(PS) ja saad alumiiniumist karterikaitsme soodsa hinnaga!(Louisis u.2000 krooni sinu tsiklile)
Sigaretisüütaja-pane kaitse vahele.
Esihark-otsi vanema 650 ühe pidurikettaga African Twini kahvel.
Kui juba tegemiseks läks, pane käepidemesoojendused ka!
Tänud nõuannete eest, võtan kindlasti arvesse
Sigaretisüütaja oleks mõtekas ühendada otse akule ilmselt?
Tagumine amort on hetkel tipp topp, väike plaan on masinat kõrgemaks saada 
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 06 Juul 2009, 01:21
Postitas soolo
Soojalt oleks soovitanud osta tihendikomplekt mitte iga tihendit eraldi.Omale panin kõik vaskad ja kummirõngad uued,komplekti hind oli vist umbes 1,5 kilo. Eraldi ostes küsiti silindrikaane tihendi eest 400 eeku #2,klapisääretihendid olid ka suht kallid ja pidasin õigeks kõik tihendid välja vahetada. Aga nüüd on vist juba hilja õpetama hakata, sul juba kõik jupid tellitud.Kui mõnel üritusel trehvaks oleks vahva, ma olen enda ratast ka natuke tuuninud ja võiks väheke jutustada.
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 06 Juul 2009, 09:28
Postitas dubweiser
enda 91 a. dr800 lõpetas oma esimese elu mootoriketi pingutite purunemise tõttu. esialgne kalkulatsioon muudkui kasvas ja kasvas kuna tuli järjest välja uusi osakesi, mis kulunud ja kuna mootor juba nii lahti, siis tundus mõttekam vahetada. kui kõik valmis oli ja kulud kokku lõin, sain sinna 40000 kanti
, ratta ostsin 25000. peale seda on tundunud suhtkoht rumalus teda kellelegi müüma hakata. enamus inimesi vahib ainult aastaarvu ja ei oska hinnata, mis korras ratas seest on või mis vaeva sinna on sisse pandud. 
edu tegemisel

Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 06 Juul 2009, 09:55
Postitas Hr.Nõel
Siinkohal ühinen eelmise postitaja arvamusega 101 %
enamus inimesi vahib ainult aastaarvu
Eesti inimene ei osta endale tsiklit ega autot vaid väljalaske aastat ja läbisõitu. See mis ta on( kas tsikkel, auto või hoopiski traktor) see on teisejärguline asi.
Kahju muidugi, aga loodame asja paranemist. Eriti MASU aeg
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 06 Juul 2009, 11:44
Postitas taux
lenks lahti võtmisel, kõrgemaks tõstmisel on vaja natuke polte pikemaks keevitada ja puksid vahele panna,
'Väga riski bisnes,lenksupolte pikemaks keevitada. Soovitaks ikka uued panna. Pole vist eriti lõbus kui mingi hetk keevitus järgi annab ja ennast põõsast leiad,lenks peos.
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 06 Juul 2009, 12:12
Postitas Painteddeath
Kindlasti müüakse TA-le mingu custom set lenksu raisereid mis tõstavad sul lenksu soovitud kõrgusele(poldid tavaliselt ikka kaasas). Või kui sa ei leia, mine korraliku treiali jurude ja saad ka tehtud ja siis hakka nendele poltidele mõtlema, keevitada küll ei soovita.
Edu igatahes.
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 06 Juul 2009, 13:01
Postitas isakene
taux kirjutas:lenks lahti võtmisel, kõrgemaks tõstmisel on vaja natuke polte pikemaks keevitada ja puksid vahele panna,
'Väga riski bisnes,lenksupolte pikemaks keevitada. Soovitaks ikka uued panna. Pole vist eriti lõbus kui mingi hetk keevitus järgi annab ja ennast põõsast leiad,lenks peos.
Ää sa seda nalja küll tee, et polte keevitama hakkad.
Kõige parem ikka custom tõstetud lenksukinnitused. Ning kui nende muretsemisega raskusi on ja kõva tahtmine ise teha, kasuta kindlasti tugevast materjalist (nt. Würthi "mustad") polte. Tõstetud lenksu korral hakkavad poltidele endistega võrreldes palju tugevamad jõud mõjuma.
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 06 Juul 2009, 16:26
Postitas uljasvaluvelg
soolo kirjutas:Soojalt oleks soovitanud osta tihendikomplekt mitte iga tihendit eraldi.Omale panin kõik vaskad ja kummirõngad uued,komplekti hind oli vist umbes 1,5 kilo. Eraldi ostes küsiti silindrikaane tihendi eest 400 eeku #2,klapisääretihendid olid ka suht kallid ja pidasin õigeks kõik tihendid välja vahetada. Aga nüüd on vist juba hilja õpetama hakata, sul juba kõik jupid tellitud.Kui mõnel üritusel trehvaks oleks vahva, ma olen enda ratast ka natuke tuuninud ja võiks väheke jutustada.
Tihendikomplekti saab Catweesist alates 1990a rattale. 1988a rattale tuleb tihendid paraku eraldi tellida. Kui juba mootor lahti, vaheta ka kolvisõrmed(u.70 krooni tk.)
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 06 Juul 2009, 21:50
Postitas soolo
Tartu Motodepoo tõi õige komplekti mõne päevaga, täpselt vana tüübi mootorile väliste õlitorudega.
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 07 Juul 2009, 11:14
Postitas piloot
Laurence kirjutas:Honda Transalp XL600V 1988 -Laurence
Nimelt jooksis mootor kuskil 5 tuhande pöörde peal 5 käiguga kokku. Esialgu ei saanud ma suurt midagi aru nagu oleks tagu pidurit keegi tugevalt muljunud.
Lõpuks tuli välja, et väntvõlli saaled on omadega suht metsas, nukkvõll ja ülemine osa oli isegi õline, juu siis õlipump midagi karteripõhjast kätte sai.
Esialgsed hirmud, et nüüd peab masina maha müüma kuna suurem remont oleks kordades ratta hinnast kallimaks läinud olid asjatud
(üks silinder maksab nt 6k, väntvõll 13k jne.)
Hetkel on remonditööd poolepeal, nimelt ootame uusi juppe milleks on: väntvõlli saaled, kokku 6 plokkide tihendid, kolvirõngad- eeldavasti hakkab masin nüüd natuke vähem kütet võtma, mitte ca. 1 liiter õli 1000 km kohta nagu praegu võis oletada.
Kas äkki on ka mõni foto sellest 5000 p juures kokkujooksnud vända kaelast ja kepsudest, mis ainult saale vahetust vajavad? Tavaliselt keevitab ju saaled kaela peale kinni ja siis tõmbab juba kepsusilmas ka ringi.

Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 08 Juul 2009, 20:42
Postitas Laurence
soolo kirjutas:Soojalt oleks soovitanud osta tihendikomplekt mitte iga tihendit eraldi.Omale panin kõik vaskad ja kummirõngad uued,komplekti hind oli vist umbes 1,5 kilo. Eraldi ostes küsiti silindrikaane tihendi eest 400 eeku #2,klapisääretihendid olid ka suht kallid ja pidasin õigeks kõik tihendid välja vahetada. Aga nüüd on vist juba hilja õpetama hakata, sul juba kõik jupid tellitud.Kui mõnel üritusel trehvaks oleks vahva, ma olen enda ratast ka natuke tuuninud ja võiks väheke jutustada.
mjah, mootorile müüakse komplekte kahes jaos, ülemine pool ja alumine pool, eraldi ostes tuli natuke odavam, kuid tegelt mõtlen, et oleks ikka võinud kõik korraga osta, teinekord targem 
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 08 Juul 2009, 20:51
Postitas Laurence
isakene kirjutas:taux kirjutas:lenks lahti võtmisel, kõrgemaks tõstmisel on vaja natuke polte pikemaks keevitada ja puksid vahele panna,
'Väga riski bisnes,lenksupolte pikemaks keevitada. Soovitaks ikka uued panna. Pole vist eriti lõbus kui mingi hetk keevitus järgi annab ja ennast põõsast leiad,lenks peos.
Ää sa seda nalja küll tee, et polte keevitama hakkad.
Kõige parem ikka custom tõstetud lenksukinnitused. Ning kui nende muretsemisega raskusi on ja kõva tahtmine ise teha, kasuta kindlasti tugevast materjalist (nt. Würthi "mustad") polte. Tõstetud lenksu korral hakkavad poltidele endistega võrreldes palju tugevamad jõud mõjuma.
Võtan nõuanded arvesse, ise arvan, et kui korralikud puksid leian siis tuleb korralik asi, keevituse kohapealt saab töökojas gaasikeevitusega korralikult poldi kinni lasta, vana poldi ots tuleb maha saagida/käiata, pärast uue poldi jaoks nn. pesa puurida ning siis kinni lasta.
Kindlasti teen pilte kui saan, hetkel on suht palju tegemist, vahelpeal tahab üks vana opel ka remonti saada 
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 08 Juul 2009, 20:53
Postitas Laurence
piloot kirjutas:[
Kas äkki on ka mõni foto sellest 5000 p juures kokkujooksnud vända kaelast ja kepsudest, mis ainult saale vahetust vajavad? Tavaliselt keevitab ju saaled kaela peale kinni ja siis tõmbab juba kepsusilmas ka ringi.

vahel peab ju vedama ka, ega transalp siis tammepuust tehtud pole 
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 10 Juul 2009, 15:58
Postitas need4beat
No aga kui juba lahti kõik ja sõitmist nagunii ei toimu,too meile värvimisse,teeme ilusa värvi ja paar pilti ka su enda maitse järgi

Siit näiteid http://album.ee/album/492085/50177309
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 11 Juul 2009, 17:24
Postitas matti
Tegelt kuskil räägiti ka mingist määrdest, mida võiks panna pärast iga remonti saaledele, pidavat kokkujooksu vähendama ja testides näidanud, et kui saaled kuivale jäävad, siis kuni paarkümmend km kauem käis veel edasi kui kuivale jäänud, võrreldes selle masinaga millele määret ei pandud, seegi hea näitaja, võib teinekord päästa mootori elu. Mingi molübleeni sisaldusega vms imeliku nimega määre oli. Ehk keegi teab täpsemalt rääkida. 
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 11 Juul 2009, 22:57
Postitas kullar1234
palju sul spidokal ees on et nii metsikult õli kahmis
Re: Honda Transalp- Laurence'i kokkujooksnud armastus
Postitatud: 11 Juul 2009, 23:22
Postitas Laurence
kullar1234 kirjutas:palju sul spidokal ees on et nii metsikult õli kahmis
kilomeetreid on odomeetri järgi läbitud üle 55 tuhande, võib vabalt ka teine ring olla, aga mine sa tea 
Vahepeal on niikaugele jõutud, et mootor on peaaegu kokku pandud. Nukkvõll ja sinnajuurde kuuluv ning süüde on külge panemata, läheb natuke keeruliseks, peale sai tehtud küll märgid, kuid päris täpselt ei oska/julge ikka paika sättida. Kui kellelgi on kogemusi või mingit manuaali pakkuda andke aga teada, eriti sooviks infot klapikambri all oleva kohta. 