Küsimus õlide kohta
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Küsimus õlide kohta
Kuna olen värske tsikkli omanik (Yamaha R6, 99) siis küsimus järgmine? Kas seda Liqui-moli õli tasub sisse valada? Mis tuleks veel peale õli ära vahetada.
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 21 Juul 2006, 15:19
- Tsikkel: Tuono
- Asukoht: Tallinn
Re: Küsimus õlide kohta
Õlivahetusega tuleb kindlasti ära vahetada ka õlifilter.
-
- Postitusi: 157
- Liitunud: 12 Juun 2004, 20:03
- Tsikkel: Transalp 600, Suzuki RF900
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 6 korda
Re: Küsimus õlide kohta
Kui ostsid just ratta ja see hooldamata siis on üsna palju asju mis vaja teha peale õlivahetuse, Kindlasti kontrolli/vaheta või pese õhufilter. Manuaalist võid lugeda hoolduse kohta.
Re: Küsimus õlide kohta
marx350 kirjutas:Kui ostsid just ratta ja see hooldamata siis on üsna palju asju mis vaja teha peale õlivahetuse, Kindlasti kontrolli/vaheta või pese õhufilter. Manuaalist võid lugeda hoolduse kohta.
kust manuali saada?
Re: Küsimus õlide kohta
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=14&t=3312
lappa see teema läbi, r6-le peaks siin raudselt midagi olema
Re: Küsimus õlide kohta
Manual annab jah väga korraliku vastuse hooldusvälba kohta, selles täpselt öeldud mida ja mis kilometraazi tagant midagi vahetada/kontrollida tuleb. Manual ütleb, et õlifiltrit kindlasti iga kord vahetama ei pea, üle ühe korra aga kuna sa sellel suksul värske omanik siis tee seda siiski. On räägitud ja enda sõbralgi selline värk olnud, et Liqui-Moli õli hakkab sidurit libistama aga oma eelmisele (01' R6 - kõik sama tehnika nagu 99') kallasin seda ühel/kahel korral sisse ning ei olnud vigu midagi. Paljud tuttavad siiski ei soovita seda, ei hakka siin selle koha pealt ise sõna võtma - nüüd kasutan Bardahl'i või Motul'it, viimast soovitab minu mäletamist mööda ka Yamu manual. Ahjaa, sel rattal on õlifilter jube jama koha peal, et ilma spets filtrivõtmeta on seda üsna võimatu lahti saada.
Nagu siin ka mainiti siis vaata üle õhufilter, võib olla mustust täis ja bensune ja kui sul juba paak maha kistud on siis kontrolli üle ka küünlad . Jahutusvedelikku peaks ka iga 2a. tagant vahetama. Igaljuhul käed õliseks ja edu nokitsemisel.
edit: Vast on abiks ikka http://ymenvom.nl/manuals/U5EBE2.PDF
-
- Postitusi: 157
- Liitunud: 12 Juun 2004, 20:03
- Tsikkel: Transalp 600, Suzuki RF900
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 6 korda
Re: Küsimus õlide kohta
Kui pestav filter siis kindlasti korralikult seda hooldada(pesta ja õli peale), täna just hooldasin ühte õnnetut zx6r millel oli õhupuhasti puhtas osas liivakiht, karpad sodi täis ja ilmselt ka surveaste natuke madalam kui varem.
Re: Küsimus õlide kohta
marx350 kirjutas:Kui pestav filter siis kindlasti korralikult seda hooldada(pesta ja õli peale), täna just hooldasin ühte õnnetut zx6r millel oli õhupuhasti puhtas osas liivakiht, karpad sodi täis ja ilmselt ka surveaste natuke madalam kui varem.
Re: Küsimus õlide kohta
Eile just vahetasin enda r1'el õli, õlifiltri sain õnnelikult kahe käega keerates lahti. See on väga kitsas koht, kuhu käsi toppida, aga kui eelnevatel aastatel mõistusega kinni on keeratud, mitte vägistatud, siis pole probleemi. Liqui Moly'ga ei hakanud riskima, Castrol racing 1 GPS 4t - 10w40.
Uue omanikuna tuleks sul vahetada ka jahutusvedelik (pane punast, hind kallim aga vahetama pead harvem) ja piduriõli nii ees kui taga. Kui õhu sisse lased, siis apteegist 2.50 eeq 22ml süstal aitab hädast välja.
Re: Küsimus õlide kohta
Fos kirjutas:Uue omanikuna tuleks sul vahetada ka jahutusvedelik (pane punast, hind kallim aga vahetama pead harvem) ja piduriõli nii ees kui taga. Kui õhu sisse lased, siis apteegist 2.50 eeq 22ml süstal aitab hädast välja.
Tahtisin siinkohal mainida, et värvuse ei reguleeri vahetusaega, ega ka kindlasti hind mitte. Punane või roosa pigem, see jahutusvedelik on alumiiniumplokiga mootori jaoks, kui sinu masin on selline siis tuleb seda kasutada.
Pidurisüsteemi õhutamine ei käi süstlaga. Sorry kuid nii see on. Või kui sul on hea jhis siis anna teada, mis moodi sa süstlaga õhutad.
Õhutamine üksinda, spets masinaga või pikakäeliselt ja pikajalaliselt survet andes ning nipplit avades nii, et õhk saaks välja tulla. Kahekesti, üks pressib, teine vabastab nippli, keerab kinni, esimene pressib jne. RTFM
Re: Küsimus õlide kohta
hotsepp kirjutas:Pidurisüsteemi õhutamine ei käi süstlaga. Sorry kuid nii see on. Või kui sul on hea jhis siis anna teada, mis moodi sa süstlaga õhutad.
Õhutamine üksinda, spets masinaga või pikakäeliselt ja pikajalaliselt survet andes ning nipplit avades nii, et õhk saaks välja tulla. Kahekesti, üks pressib, teine vabastab nippli, keerab kinni, esimene pressib jne. RTFM
No tee või tina teinekord ei saa sa selle õhutustehnikaga s....gi pidureidf paremaks.
Re: Küsimus õlide kohta
Konkreetselt ise kasutan soomlaste toodet mis vaakumiga imeb.
Samas ei kiida 100% aid hooopis kiidan klassikalist pressi õhuta meetodit. Kui tekib probleeme siis proovi õhutada enne kõrgemat punktid ära, pole probleemi kui keerad voolikuühenduse korraks lahti. Õhk see kurivaim ju ei taha alati allapoole minna.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Küsimus õlide kohta
Klassikalise pressmeetodiga võib uuematel aparaatidel mansetid ära lõhkuda, seetõttu ongi kasutusele võetud imemismeetod.
Re: Küsimus õlide kohta
miilits kirjutas:Klassikalise pressmeetodiga võib uuematel aparaatidel mansetid ära lõhkuda, seetõttu ongi kasutusele võetud imemismeetod.
Kui see naljanurk pole siis ehk täpsustad oma avaldust millistel ratastel ja mismoodi need mansetid klassikalisel meetodil ära lõhkuda saab? On siis kellegil kogemusi? Siduri puhul on kahtlemata imemismeetod kõige tõhusam (kasutasin süstla asemel autopumpa) aga siiani pidurite puhul on klassikaline meetod alati toiminud 100%.
Re: Küsimus õlide kohta
miilits kirjutas:Klassikalise pressmeetodiga võib uuematel aparaatidel mansetid ära lõhkuda, seetõttu ongi kasutusele võetud imemismeetod.
See peaks olema 99% võimatu, sest mootorratta piduri käik on nii lühiku, et see ei tohiks ühtegi mansetti kahjustada. Kuid kui sa tead, et on võimalus siis ehk ongi
Klassikalise ühutamise juures ja eelkõige autode juures ärge pedaali/linki rapsige kui süsteem tühi on. Tulemseks on õli vahtu ajamine (see ei ole selline vaht nagu teil õlle peal on) ja see toob ainult probleeme. Tuleb oodata jne. Rahulikult 2-3 korda siis õhutda, taas rahulikult jne.
Re: Küsimus õlide kohta
hotsepp kirjutas:Pidurisüsteemi õhutamine ei käi süstlaga. Sorry kuid nii see on. Või kui sul on hea jhis siis anna teada, mis moodi sa süstlaga õhutad.
Õhutamine üksinda, spets masinaga või pikakäeliselt ja pikajalaliselt survet andes ning nipplit avades nii, et õhk saaks välja tulla. Kahekesti, üks pressib, teine vabastab nippli, keerab kinni, esimene pressib jne. RTFM
Kui sa nüüd viitsiksid natuke meie foorumit sirvida, siis sa näed, et paljudel ratastel on süstal suureks abiks. Niiet väita et õhutamine ei käi süstlaga, pole päris korrektne
PS Ma ise õnneks klaasikalise meetodiga hakkama saanud.
Hans
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Küsimus õlide kohta
Aga mul on teile oopis selline küsimus-mis moodi te piduri-siduri õli vahetate?Avate ülevalt potsiku kaane ja alt nipli ning lasete uue õli sisse või imete uue sisse.See süsteem on tore küll aga üks nõks on asjal juures,pidurisilindrid ei ole paraku järjestikku ja põhimõtelislt vahetatakse õli ainult potsikus ja torudes.Vana saast jääb ikka sinna mille jaoks vahetus tehtud sai.Ma oma rattal kangutasin kõik lahti ja support oli tavoti laadset möga täis ja nüüd teen nii iga aasta,siis on kindel et uue õli igale poole sisse saab.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Küsimus õlide kohta
franz125 kirjutas:pidurisilindrid ei ole paraku järjestikku ja põhimõtelislt vahetatakse õli ainult potsikus ja torudes.Vana saast jääb ikka sinna mille jaoks vahetus tehtud sai.
Pidurisilindrid lükatakse enne õlivahetust max sisse.
Re: Küsimus õlide kohta
Hans kirjutas:, et paljudel ratastel on süstal suureks abiks. Niiet väita et õhutamine ei käi süstlaga, pole päris korrektne
PS Ma ise õnneks klaasikalise meetodiga hakkama saanud.
Hans
OK, vabandan süstla kasutajate ees kuna ei seostanud süstalt vaakumi tekitamisega, endal pole seda tänu spetsiaalsele vaakumpumbale vaja läinud, seega ei lõikand läbi seda süstla teemat. Vaakum on vaakum, pole ju vahet millega see saavutatakse. Muidugi süstlaga saab ka õli kolvi taha kohe suruda, see on eelis.
Tänud Hans, avardasid mu silmaringi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.