1. leht 2-st
Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 17:33
Postitas kulutaja
Nüüd kui teedele hakatakse(hakati) värvima pikivahemärke siis tekkisid minu puuajus mõned arusaamatused. Kuidas on reguleeritud näiteks möödasõidud? Kas pean möödasõitu alustama ja reastuma vastassuunavööndisse juba 90-100m enne eesliikuva sõidukini jõudmist Vastasel juhul ju ei hoia ma õiget pikivahet ja mind on võimalik selle eest karistada!? Millega politsei hakkab märkidest kinnipidamist kontrollima? Mina kll ei oska muud välja mõelda kui,et patrull hakkab SILMA järgi hindama,et kas oli pikivahe õige v mitte... Kas varsti hakkab ka kiirusemõõtmine toimuma nn "silmaradariga 
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 17:36
Postitas jet
Kas see mitte pigem soovituslik ei ole?
Postimehe artiklist:
Paljude riikide teedel on välja kujunenud trend, et teejooned ei ole ainult ühtpidi, vaid on ka risti üle sõidutee. Nüüd saame sellist asja näha ka siinmail - tegemist on teatega autojuhtidele, mis näitab maanteel ühe auto soovitatavat kaugust teisest.
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 17:41
Postitas spinna
Kuram, see on eestlastel nagu geenides kohe sees, et ükskõik kes, kus ja mida teeb, igal juhul on tegu karistusotstarbelise toiminguga 
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 17:47
Postitas pezz
Nüüd siis pistetakse plastikut juba keset sõidurida, et veelgi maandada tsiklistide lenksus uinumise riske?
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 17:50
Postitas oja
kas muidu käis politsei sõidu ajal mõõtmas pikivahet?
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 17:58
Postitas Laisaar
misasja? Kas need klotsid mida eile Paldiski maanteele keset sõidurada maaliti on pikivahemärgid? Kuidas neid kasutatakse siis?
väinz
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 18:02
Postitas speedvana
Motopaks kirjutas:misasja? Kas need klotsid mida eile Paldiski maanteele keset sõidurada maaliti on pikivahemärgid? Kuidas neid kasutatakse siis?
väinz
samas sõidusuunas autode vahele peab min. 2 klotsi jääma, sain asjast nii aru 
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 18:04
Postitas santon
Soomes kõik suuremad teed minumeelest neid täis. Sõites lubatud kiirusega, peab jääma sinu ja eessõitja vahel nähtavale kaks märki. Kui eessõitja alt märgi nähtavale ilmumisel on eelmine juba sinu kõhu alla kadunud oled liiga lähedal. Minuteada pole see miski karistamise eesmärgil asi vaid autojuhtide aitamiseks, et oskaks hoida pikivahet.
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 18:05
Postitas Laisaar
t***, kuidas see ei tööta...
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 18:58
Postitas Bad Boy
sõitsin teisipäeval sealt ja imestasin et mis krdi värvi katsetused nüüd siin toimuvad 
need klotsid libeda ja vihmase ilmaga kindlasti "parandavad märgatavalt" pidamist.. niigi viimasel ajal joonistavad jooni ja põtru keset teed nii paksult et kui üle sõidad vaata et sadulast minema ei lenda...
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 19:06
Postitas Gixxer750
http://www.reporter.ee/2009/05/12/maant ... ahemargid/
Noh sõnaselgelt öeldud, tuleb hoiatus periood ja siis karmimaks, ehk siis hakkame trahvima
Ju siis kiiruseületajaid ja roolijoodikuid jääb aina vähemaks tuleb uusi võimalusi otsida kuidas raha korjata.
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 19:10
Postitas reimps
Kuigi arenenud riikides on nende klotside asemel (edukalt) kasutusel hoopis chevron'id. Ehk siis "linnukesed".
Aga eks mõni spetsialist sai väljamaal end täiendamas käidud ja aju tuulutades "Eestile ainuomase lahenduse" ehk meie järjekordse Nokia välja mõelnud :whack:
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 19:32
Postitas pahadeplaneet
Tere.
Ma mõtlesin et poiskeset on pulli teinud ja ootasin kuna tuleb kolmnurk,ristkülik ja ring
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 19:33
Postitas Huck
§129. Juht peab vastavalt kiirusele hoidma sellist pikivahet, mis võimaldab vältida otsasõitu ees ootamatult pidurdanud või peatunud sõidukile.
See on ju suht subjektiivne väide. Kas nende kahe ruudu vahe on nüüd sõltumatute uurimisorganite poolt tõestatud ohutust pikivahest väiksem, et võiks millegi alusel trahvima hakata?
§131. Asulavälisel teel, millel pärisuunas on üks sõidurada, peab juht, kes ei sõida sellel teelõigul lubatud suurima kiirusega, hoidma niisugust pikivahet, et temast möödasõitnu saaks tagasi reastuda. Nõue ei kehti, kui juht ise valmistub möödasõiduks, kui liiklus on tihe või kui sellel teelõigul ei tohi mööda sõita.
Nõue ei kehti kui liiklus on tihe...
Aga kui palju on tihe? 
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 19:36
Postitas creativ
reimps kirjutas:Kuigi arenenud riikides on nende klotside asemel (edukalt) kasutusel hoopis chevron'id. Ehk siis "linnukesed".
Aga eks mõni spetsialist sai väljamaal end täiendamas käidud ja aju tuulutades "Eestile ainuomase lahenduse" ehk meie järjekordse Nokia välja mõelnud :whack:
neid eesti nogijaid on aastatega kogunenud küll ja veel
hea näide kuidas hurraderii miskit ametnikud ennast õigustavad ja mis siis asjast lõpuks saab....Need niiöelda pigem hambutut naeratust meenutavad ridade eraldajaid mis siin mõnda aega tagasi paigaldati kiirendus ja teab mis radadele vahele.
nt. estonia puiesteel ja viimati nähtud viljandi mnt ja pärnu mnt ristmikul. no mida krdit need tüükad seal veel püsti turritavad?? on see üle kolme üks allesjäänud tüügas mingi teetähis või mis? ja need "lamavad politseinikud" mis on aastatega asfaldisse vajunud ja lisaks sellele teekatte lõhkunud? või need mikrofoorid mida suure kampaaniaga jumal teab mis suva järgi ristmikele paigaldati?
tõenäoliselt on sarnaseid "kampaaniatooteid" küll ja küll mis rahva raha kulutavad jätkuvalt ja täidavad pigem poliitilist või omavalitsuste ametnike eneseõigustamist, kui et parandavad liikluskultuuri.
meelde tuli veel igatsorti foorid ja tulukesed ülekäiguradadel...Tore kui keegi oskaks kokku arvutada selle mõttetult kulutatud rahvaraha summa.
tuleb uus valitsus, tuleb uus omavalitsus ja uued töötajad ametkondades ja kõik algab otsast peale.
selline pidev uuesti ja ümber tegemine on salakaval kulutekitaja terve riigi rahakotis. kas kujutaks kodu ette kus ise või siis naine igapäev elutoa mööbli magamistuppa tõstaks ja vastupidi, või peldikupaberi hoidja koos rulliga vahetaks välja nõudepesu lapiga?....ja siis ise õigustaks et see on väga hea ja toimiv lahendus!!! 
kas tuleb veel sarnaseid asju liiklusest kellelgi meelde? võiks kogu selle jura siia kirja panna.
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 22:55
Postitas reimps
creativ kirjutas:kas tuleb veel sarnaseid asju liiklusest kellelgi meelde? võiks kogu selle jura siia kirja panna.
No ikka - BUS versus BUSS ja mu lemmik-Pärnu maantee sõidurada: Pärnu maanteel u Liivalaiast kuni Tammsaare tee viaduktini - "tundmatu märgistusega jalgrattarada".
Ja siis veel piimapukkide ärakeelamine, sest kergetest pilbastest kokkuklopsitud ehitis liiglähedal teele on ju ilmselgelt üliohtlik.
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 23:08
Postitas creativ
reimps kirjutas:creativ kirjutas:kas tuleb veel sarnaseid asju liiklusest kellelgi meelde? võiks kogu selle jura siia kirja panna.
No ikka - BUS versus BUSS ja mu lemmik-Pärnu maantee sõidurada: Pärnu maanteel u Liivalaiast kuni Tammsaare tee viaduktini - "tundmatu märgistusega jalgrattarada".
Ja siis veel piimapukkide ärakeelamine, sest kergetest pilbastest kokkuklopsitud ehitis liiglähedal teele on ju ilmselgelt üliohtlik.
ojaaa! kui palju sellest BUS vs BUSS räägiti ja jahuti ja tõenäoliselt komisjone kokku aeti jne. kulud olid raudselt sadades tuhandetes...Ja mis on siis nüüd lõpptulemus??
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 23:23
Postitas mella
Kuidas mahutada samale teele rohkem autosid? Loomulikult tuleb 2m rajad joonida, nagu Mustamäe tee ja Veerenni. Singissepp väitis, et küll mahuvad, mis sellest, et normist väiksemad.
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 23:42
Postitas creativ
linn on fooridega niivõrd ära hakitud ja tsüklid toimivad ainult tipptunni ajal enamvähem aga muul ajal sõidavad autod üksteise seljas pakettidena. terve tee on tühi jupp aega ja sis tuleb kümmekond autot korraga.
mõnel lõigul saab ajaliselt fooride taga rohkem seista kui kulub liikumisaega sama tee läbimiseks. autosõit on muutumas tõeliseks nuhtluseks. seepärast käin tööle jalgrattaga rohkem kui autoga. 5 km linna läbimiseks kulub rattaga ca 5 mintsa rohkem aega kui autoga. seega kesmine kiirus on suht sarnane. soovitan soojalt kõigile proovida. saab hädaga ka talvel hakkama. rattasõit tsiklisõidust hullem küll ei ole. sama adrekas 
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 13 Mai 2009, 23:59
Postitas poison
ma ei tea, kuidas need pikivahetriibud küll toimivad, aga kui ma neid sõidu ajal jälgima hakkan, siis on kindel tagant sissesõit...pigem usaldan oma rahulikku kõhutunnet
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 14 Mai 2009, 00:10
Postitas kulutaja
creativ kirjutas:
kas tuleb veel sarnaseid asju liiklusest kellelgi meelde? võiks kogu selle jura siia kirja panna.
Kui ,siis tulevad meelde need pastmassist politseiauto figuurid mis paari päevaga teeäärtest pihta pandi:D
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 14 Mai 2009, 07:04
Postitas reimps
kulutaja kirjutas:Kui ,siis tulevad meelde need pastmassist politseiauto figuurid mis paari päevaga teeäärtest pihta pandi:D
Kusjuures mina liigitaks need hoopis nutikate lahenduste (mis sest, et mujalt kopeeritud) alla. Iseenesest on see odav lahendus ja ka kollektsionääridel-vandaalidel on tegevust 
Kunagi seisis kuskil Pärnu maantee ääres, Peoleo lähedal, ka mingi politseiautot meenutav reklaam. Distsiplineeris küll nagu päris 
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 14 Mai 2009, 08:32
Postitas kõrtsmikumolu
Krt. Pooled Eesti teed on üldse ilma märgistuseta aga päälinnas hakatakse igavusest juba ristitriipe maalima. Tsirkus.
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 14 Mai 2009, 08:40
Postitas K2bi
nii ja edasi ? praegu kui autode vahe on napilt üks auto pressib ennast sinna kaks autot kes möödasöitu valesti arvestasid. nüüd hoijan korralikku pikivahet ja sinna tuleb 7 autot vahele . ikka seisn kuna kedagi ei koti möödasöidud . mina pean köig eees olema j amull pohhu kuhu vastutulija ja körval olija lähevad.
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 14 Mai 2009, 09:03
Postitas Siller
Aga kui ma nüüd ootan möödasõiduvõimalust, mis ma siis tõepoolest pean 200m-ga 200km/h sisse kiirendama ja mööda saama?
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 14 Mai 2009, 09:17
Postitas Huck
Google'sse "liiluseeskiri" toksida oleks sama kaua võtnud aega kui selle küsimuse esitamine 
§131. Asulavälisel teel, millel pärisuunas on üks sõidurada, peab juht, kes ei sõida sellel teelõigul lubatud suurima kiirusega, hoidma niisugust pikivahet, et temast möödasõitnu saaks tagasi reastuda. Nõue ei kehti, kui juht ise valmistub möödasõiduks, kui liiklus on tihe või kui sellel teelõigul ei tohi mööda sõita.
Ehk see tähendabki eesti keeles seda, et juht kes valmistub mõõdasõiduks ei pea 200m kauguselt 200'ga tulistama vaid võib ka lähemale nihkuda...
Mis teemasse puutub siis liikluseeskirjas on ka reaalselt vähima pikivahe märk (märk 354) olemas, mille alusel saaks ohtlikus kohas ka reaalselt trahvida (iseasi kuidas seda silmaga hinnata muidugi). Aga ikka tehaks meil asju kuidagi teistpidi.
Minu arusaamist mõõda nende ruudukeste järgi ei saa kuidagi trahvida- rattaga stanges sõita on ilmselgelt liiga ligidal aga see maagiline "ohutu pikivahe" on täiesti mõõtmatu suurus ju. Kõik sõltub ilmast, kiirusest, piduritest jne...
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 14 Mai 2009, 10:38
Postitas Hotrod
nüüd ei hakka maanteel üksi kulgedes igav.. saab slaalomit sõita.
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 14 Mai 2009, 15:09
Postitas mcu
küsisin spetsialistidelt kah liikluskorraluse kohta allpool oleva küsimuse;
Kadaka tee 70C maja ette on paigaldatud plastik postid ja nende alla betoonist klotsid. Kuna postid on püsivalt porised või sahkade poolt maha sõidetud, siis betoon piirded on eriti hämaral ajal raskesti nähtavad. Ei taha mõeldagi, kui näiteks mopeedipoisile kõrvalteelt auto ette keerab ja ta nende betoon klotside otsa kukub, millised võivad tagajärjed olla. Siit küsimus, milline on selliste rajatiste liikluskorralduslik eesmärk ja mõju ohutusele?
ja sain sellise vastuse. Eks otsustage ise, aga ma ei oskaks seda isegi huumori rubriiki tõsta.
ps vastus on Tallinna liikluskorraldus keskusest
Kadaka tee betoon-piirded on paigaldatud eesmärgiga kaitsta sõidutee asfaltserva, mida kärsitud autojuhid kasutasid vasakpöörajatest paremalt möödumiseks. Lisaks asfaltserva lõhkumisele tekitas selline paremalt möödumine arvestataval hulgal liiklusohtlikke olukordi. Tegelikult ei ole ju raske paarkümmend sekundit oodata, kuni eesliikuja oma manöövri sooritab.
Betoon-piirded ei erine äärkividest aga äärkividele või betoon-piiretele (füüsiline tõke) otsasõitmine või pealekukkumine võib tõesti tekitada vigastusi. Sõidukit tuleb juhtida selliselt, et sõiduk mahub sõidutee etteantud gabariitidesse. Kadaka tee sõidutee laius-gabariit on sõidukite, kaasaarvatud autorongide ja busside, liikluseks piisav.
Teie poolt esitatud võimalus liiklusõnnetuseks ei ole asjakohane. Liiklusõnnetuses osalejate vigastuste aste sõltub kasutatavast turvavarustusest ja ei ole ka mingit vahet, kas mopeedipoiss kukub asfaldile või betoonile (paigaldatud betoon-piirded on kinnitatud asfalt-alale).
Liikluskorraldajad saavad oma ülesandeid täita ainult eeldusel, et kõik liikluses osalejad täidavad liikluseeskirjaga kehtestatud nõudeid
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 14 Mai 2009, 15:48
Postitas zhark
mulle meenuvad ka need teeäärsed kraavid mida suure tuhinaga kaevati ning väideti et töstavad turvalisust, ei saavat metsa ja põllale sõita, tegelt aga kui sinna kraavi sõita on tulemus kordades hullem kui lihtsalt otse põllale parkides. mõne puu võibolla säästab, kuid autosi lõhub enam ning inimesi saab ka tänu nendele "kaitse" kraavidele tunduvalt enam viga.
Re: Pikivahemärgid?
Postitatud: 14 Mai 2009, 15:50
Postitas mart211
zhark kirjutas:mulle meenuvad ka need teeäärsed kraavid mida suure tuhinaga kaevati ning väideti et töstavad turvalisust, ei saavat metsa ja põllale sõita, tegelt aga kui sinna kraavi sõita on tulemus kordades hullem kui lihtsalt otse põllale parkides. mõne puu võibolla säästab, kuid autosi lõhub enam ning inimesi saab ka tänu nendele "kaitse" kraavidele tunduvalt enam viga.
Kas on mingi ametlik uuring tehtud või statistika? Kui nii miks neid siis edasi kaevatakse.