rehvil olevad tähed
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
rehvil olevad tähed
hello
olen suht algaja sell teemal aaga mida tähendavad nee tähed rehvidel(B;C;R;V;VB;VR ja ZR)
oleks väga tänatud abi eest
-
- Postitusi: 480
- Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
- Tsikkel: 890R, TE300 TBI ja FE350
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: rehvil olevad tähed
Need on kiirusindeksid.
-
Teema algataja
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 203 korda
- Kontakt:
Re: rehvil olevad tähed
Need on kiirusindeksid.
Ei ole asi nii lihtne - ärge lahmige tühja!
Kõigepealt oleneb kuskohas nad võrreldes muude mõõtude (ja tähistega) paiknevad. Tähed peale numbrit isenesest on tõesti kiirusindeks, mis näitab kui kiirelt maksimaalselt sõita võib selle rehviga. Näit 72W. Kui vaadata konkreetset küsimust ja hakata jadas tagantpoolt endale tuttavaid "leidma", siis tundub, et oled sa leidnud nad rehvimõõdu "laius/kõrguseprotsent ja velje diameetri vahelt.
Seal siis paiknevana ZR tähistab radiaalrehvi, millega võib üle 240km/h kulgeda. R on radiaalkonstruktsiooni tähis. C on autorehvil tugevdatud karkassi tähistuseks - kasutatakse kaubikutel. B on sama asi tsiklirehvil - tugevdatud karkass, enamasti karkassikihte +2 võrreldes tavalisega. V, VB ja VR osas on tegu esimesel juhul diagonaalrehviga, teisel juhul tugevdatud karkassiga ja kolmandal juhul radiaalrehviga. Kõikide nende juures on üks ühine omadus - kiirusindeks V. Seega maks kiirus nende rehvidega 240km/h. Kiirusindeksite tabeli olen siia vorpinud:
http://www.streetmoto.ee/supermoto/inde ... =78&lang=1
Teatud juhtudel (enamasti Ameerikamaal) ei kasutata miskipärast klassikalist eraldi asuvat koormus+kiirusindeks kombinatsiooni, vaid tuuakse kiirusindeks esile rehvimõõdu sees. Sõltub see puhtalt tootjast. Seega näit 150/70-17 69V on sama mis 150/70V17 ja näiteks 150/70B17 69V on samas mõõdus rehv aga tugevdatud karkassiga ning mõni tootja kirjutab selle asemel 150/70VB17. Vot nii on lood... Ja kui juba näiteid tuli, siis 150/70-17 ja 150/70R17 erinevus on selles, et esimene neist diagonaalrehv ja teine radiaalkonstruktsiooniga.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: rehvil olevad tähed
StreetMoto kirjutas:Need on kiirusindeksid.
Ei ole asi nii lihtne - ärge lahmige tühja!
Kõigepealt oleneb kuskohas nad võrreldes muude mõõtude (ja tähistega) paiknevad. Tähed peale numbrit isenesest on tõesti kiirusindeks, mis näitab kui kiirelt maksimaalselt sõita võib selle rehviga. Näit 72W. Kui vaadata konkreetset küsimust ja hakata jadas tagantpoolt endale tuttavaid "leidma", siis tundub, et oled sa leidnud nad rehvimõõdu "laius/kõrguseprotsent ja velje diameetri vahelt.
Seal siis paiknevana ZR tähistab radiaalrehvi, millega võib üle 240km/h kulgeda. R on radiaalkonstruktsiooni tähis. C on autorehvil tugevdatud karkassi tähistuseks - kasutatakse kaubikutel. B on sama asi tsiklirehvil - tugevdatud karkass, enamasti karkassikihte +2 võrreldes tavalisega. V, VB ja VR osas on tegu esimesel juhul diagonaalrehviga, teisel juhul tugevdatud karkassiga ja kolmandal juhul radiaalrehviga. Kõikide nende juures on üks ühine omadus - kiirusindeks V. Seega maks kiirus nende rehvidega 240km/h. Kiirusindeksite tabeli olen siia vorpinud:
http://www.streetmoto.ee/supermoto/inde ... =78&lang=1Teatud juhtudel (enamasti Ameerikamaal) ei kasutata miskipärast klassikalist eraldi asuvat koormus+kiirusindeks kombinatsiooni, vaid tuuakse kiirusindeks esile rehvimõõdu sees. Sõltub see puhtalt tootjast. Seega näit 150/70-17 69V on sama mis 150/70V17 ja näiteks 150/70B17 69V on samas mõõdus rehv aga tugevdatud karkassiga ning mõni tootja kirjutab selle asemel 150/70VB17. Vot nii on lood... Ja kui juba näiteid tuli, siis 150/70-17 ja 150/70R17 erinevus on selles, et esimene neist diagonaalrehv ja teine radiaalkonstruktsiooniga.
Jube tark jutt hr. neeme aga mul küsimus mis näitab rehvi juures tema pehmust. tegelt tahan osta rehve bikele zx6 ja tänava kasutuseks öeldi mulle kuskilt poest et liiga kõvat ei suuda ma soojaks sõita ja jääb libedaks , asi tundub õige kuna alles teine hooaeg on käsil aga kui tahaksin osta kusagilt e-poest siis mis tähti pean meeles pidama. präegu all rehvid 120/65-17 ja 180/60-17 aga kas seal olid mingid tähed veel lõpus ei oska öelda kuna ei osanud neile tähelepanu pöörata.
Tänan igatahes kõiki kes viitsivad sel teemal mind ja ka teisi valgustada.
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: rehvil olevad tähed
Qunts kirjutas:Jube tark jutt hr. neeme aga mul küsimus mis näitab rehvi juures tema pehmust. tegelt tahan osta rehve bikele zx6 ja tänava kasutuseks öeldi mulle kuskilt poest et liiga kõvat ei suuda ma soojaks sõita ja jääb libedaks , asi tundub õige kuna alles teine hooaeg on käsil aga kui tahaksin osta kusagilt e-poest siis mis tähti pean meeles pidama. präegu all rehvid 120/65-17 ja 180/60-17 aga kas seal olid mingid tähed veel lõpus ei oska öelda kuna ei osanud neile tähelepanu pöörata.
Tänan igatahes kõiki kes viitsivad sel teemal mind ja ka teisi valgustada.
Mingit pehmuse indeksit pole.
Normaalne tänavasõidu sportrehv nagu Pirelli Diablo, Metzeler Sportec, Dunlop Qualifier jne sobib kõige paremini. Igasugused Supercorsa'd, Racetec'id ja muud sellised on raha raiskamine kui just otseselt ringrajaga ei tegele.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 203 korda
- Kontakt:
Re: rehvil olevad tähed
mul küsimus mis näitab rehvi juures tema pehmust
Seda näitab tootjapoolne rehvimudeli tähis. Mõõdustikust pehmusele viitavat markeeringut ei leia. Võttes näiteks Dunlopi D208, D220, D221 jne - need iseloomustavad segu omadusi ja ja mustri väljanägemist. Nende põhjal pead tootja lehelt otsima omadusi. Kõige lihtsam - soovitan helistada mõnda motopoodi, kes rehvidega kaupleb. Oma müüdavate rehvimarkide osas peaks motopoed olema küll pädevad. Mina kauplen Dunlopi, Bridgestone, Pirelli, Maxxise ja Heidenau toodanguga ja võin nendest pikalt jutustada. Motodepoo räägib sulle Metzelesrist, Micheliniga on Eestis suht hapu - sellest vist ei räägi keegi. Continentaliga sama lugu, kuigi seda saab Soomest suht kiirelt ja hästi kätte. Tänavasõiduks - väide, et ei suuda soojaks sõita??? Tänaval (Eesti kiiruste juures) ei sõidetagi rehve soojaks. Eesti teed sisaldavad nii palju tolmu, et ka kõige softim rinkarehv ei lähe soojaks. Kui oled rahuliku sõiduga, siis nii palju pea meeles, et Sport-Touring rehvidel on külmalt pidamine parem kui mis iganes pehmel rinkarehvi segule lähedasel rehvil. Vali Bridgestonest kas BT020 või BT021 vahel, Dunlopil D220, Maxxisel M-6029, Pirellil Strada jne mudeli vahel. Agressiivsema stiili puhul vaata Diablo (Pirelli), BT012 ja BT014(Bridgestone), D208 ja D209 (Dunlop), MA-PS (Maxxis) jne poole.
Kokkuvõttes-ükskõik, millise tootja rehve otsid, siis vaata Sport või Sport-Touring klassi rehvide suunas. Kui vajad lisanõu, siis helista või kirjuta... Jagan kogemusi ja nõu oma mõistuse piires Kui vaja, siis tule kohale - saad näpppida segusid ja uurida mustreid - laos ligi 800 rehvi...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja
Re: rehvil olevad tähed
Mul ka küssa!
Ma ka rahuliku sõiduga Ja soovin osta endale
120/65 ZR 17 (56W) Dunlop D 207 F ja
180/55 ZR 17 (73W) Dunlop D 207 T
Mis targad mehed sellistest rehvidest arvavad?
Kui rehvi soojaks sõidan siis seisma jäädes valgub asfaltile laiali!
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: rehvil olevad tähed
Diablo kirjutas:Mul ka küssa!
Ma ka rahuliku sõiduga Ja soovin osta endale
120/65 ZR 17 (56W) Dunlop D 207 F ja
180/55 ZR 17 (73W) Dunlop D 207 TMis targad mehed sellistest rehvidest arvavad?
Kui rehvi soojaks sõidan siis seisma jäädes valgub asfaltile laiali!
Need on vanad rehvid mida enam ei toodeta. Präegu tootmises olev variant on D207E millel on sama compound nagu Dunlop RoadSmart'il.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
Re: rehvil olevad tähed
Nagu mina küsimusest aru sain tahtis kodanik teada kas need norm rehvid. ja kui nad isegi vanad võib neid keegi veel uuena müüa.
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: rehvil olevad tähed
Qunts kirjutas:Nagu mina küsimusest aru sain tahtis kodanik teada kas need norm rehvid. ja kui nad isegi vanad võib neid keegi veel uuena müüa.
paar aastat laos kuivanud rehve ei saa kuidagi uuteks nimetada
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 203 korda
- Kontakt:
Re: rehvil olevad tähed
paar aastat laos kuivanud rehve ei saa kuidagi uuteks nimetada
Ma arvan, et kui teemaks lausa D207, siis on jutt mitte paarist aastast, vaid oluliselt kaugemast ajast. D208 on juba aastaid tootmises ja see oli mäletamist mööda 207 edasiarenudus. Seega - esimene asi, kui 207 silmapiiril oleks pärida müüjalt tootmisnädalat rehvi pealt. Muidu võib küll raha eest plastist jalavarjud saada, mis ulmekaua kestavad aga samaväärselt kehvalt peavad. Mul oli laos kunagi üks 12 aastat vana Dunlop SportMax ja nüüd koolitusi tehes on mul hiiglama kahju, et see minema sai visatud, sest oleks väga hea inimestele näidata, mis juhtub UUE rehviga lihtsalt seistes.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja
Re: rehvil olevad tähed
Oil-Cooled kirjutas:Diablo kirjutas:Mul ka küssa!
Ma ka rahuliku sõiduga Ja soovin osta endale
120/65 ZR 17 (56W) Dunlop D 207 F ja
180/55 ZR 17 (73W) Dunlop D 207 TMis targad mehed sellistest rehvidest arvavad?
Need on vanad rehvid mida enam ei toodeta. Präegu tootmises olev variant on D207E millel on sama compound nagu Dunlop RoadSmart'il.
Aga räägi mis vahe nendel kahel siis on peale selle et uuem mudel maksab mitu korda rohkem.
Võibolla kaaluks siis raha kulutada rohkem raskel ajal.
-
Teema algataja
Re: rehvil olevad tähed
StreetMoto kirjutas:paar aastat laos kuivanud rehve ei saa kuidagi uuteks nimetada
Ma arvan, et kui teemaks lausa D207, siis on jutt mitte paarist aastast, vaid oluliselt kaugemast ajast. D208 on juba aastaid tootmises ja see oli mäletamist mööda 207 edasiarenudus. Seega - esimene asi, kui 207 silmapiiril oleks pärida müüjalt tootmisnädalat rehvi pealt. Muidu võib küll raha eest plastist jalavarjud saada, mis ulmekaua kestavad aga samaväärselt kehvalt peavad. Mul oli laos kunagi üks 12 aastat vana Dunlop SportMax ja nüüd koolitusi tehes on mul hiiglama kahju, et see minema sai visatud, sest oleks väga hea inimestele näidata, mis juhtub UUE rehviga lihtsalt seistes.
Usun et seistes need omadused kaovad aga kas te kõik vahetate kohe kevadel uute vastu oma vanad korralikud rehvid? Arvan siiski et mitte.
Eks müüja kes müüb uut mudelit temal kasulik selline jutt ja vana proovib kellegile teise jutuga läheneda.
Seega jääbki küsimus miks siis ostetakse üldse kasutatud rehve?
Lenda aga poodi ja pritsi pappi et saaks uuematest uuma mudeli alla mis järgmine aasta nagu selgus enam ei sobigi.
Mehed äkki on ikka nii et vanemat mudelit toodetakse ikka edasi vähem nõudlikule kliendile kellel ei pea olema kõige suurem, pikem jne.
-
- Postitusi: 8406
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 324 korda
- Tänatud: 428 korda
- Kontakt:
Re: rehvil olevad tähed
Diablo kirjutas:StreetMoto kirjutas:paar aastat laos kuivanud rehve ei saa kuidagi uuteks nimetada
Ma arvan, et kui teemaks lausa D207, siis on jutt mitte paarist aastast, vaid oluliselt kaugemast ajast. D208 on juba aastaid tootmises ja see oli mäletamist mööda 207 edasiarenudus. Seega - esimene asi, kui 207 silmapiiril oleks pärida müüjalt tootmisnädalat rehvi pealt. Muidu võib küll raha eest plastist jalavarjud saada, mis ulmekaua kestavad aga samaväärselt kehvalt peavad. Mul oli laos kunagi üks 12 aastat vana Dunlop SportMax ja nüüd koolitusi tehes on mul hiiglama kahju, et see minema sai visatud, sest oleks väga hea inimestele näidata, mis juhtub UUE rehviga lihtsalt seistes.
Usun et seistes need omadused kaovad aga kas te kõik vahetate kohe kevadel uute vastu oma vanad korralikud rehvid? Arvan siiski et mitte.
Eks müüja kes müüb uut mudelit temal kasulik selline jutt ja vana proovib kellegile teise jutuga läheneda.
Seega jääbki küsimus miks siis ostetakse üldse kasutatud rehve?Lenda aga poodi ja pritsi pappi et saaks uuematest uuma mudeli alla mis järgmine aasta nagu selgus enam ei sobigi.
Mehed äkki on ikka nii et vanemat mudelit toodetakse ikka edasi vähem nõudlikule kliendile kellel ei pea olema kõige suurem, pikem jne.
Sa võiks ju uurida millal need pakutavad rehvid toodetud on (rehvil peab alati olema valmistamisnädal ja -aasta peal) tavaliselt on see numbripaar DOT tähise ligiduses.
-
Teema algataja
Re: rehvil olevad tähed
Sa võiks ju uurida millal need pakutavad rehvid toodetud on (rehvil peab alati olema valmistamisnädal ja -aasta peal) tavaliselt on see numbripaar DOT tähise ligiduses.[/quote]
Nonäed see mees teab mida räägib. Uurin asja.
Re: rehvil olevad tähed
Oil-Cooled kirjutas:Qunts kirjutas:Nagu mina küsimusest aru sain tahtis kodanik teada kas need norm rehvid. ja kui nad isegi vanad võib neid keegi veel uuena müüa.
paar aastat laos kuivanud rehve ei saa kuidagi uuteks nimetada
Ja paar korda sõitnud motikat ei saa uueks nimetada. kas vahetad oma motika simmerlinge ka niisama? kuna paar aastat juba peal olnud või vahetad siis kui läbi laskma hakab? kui rehv olnud kuivas ja soojas ei juhtu minuteada midagi.
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Re: rehvil olevad tähed
Qunts kirjutas:Oil-Cooled kirjutas:Qunts kirjutas:Nagu mina küsimusest aru sain tahtis kodanik teada kas need norm rehvid. ja kui nad isegi vanad võib neid keegi veel uuena müüa.
paar aastat laos kuivanud rehve ei saa kuidagi uuteks nimetada
Ja paar korda sõitnud motikat ei saa uueks nimetada. kas vahetad oma motika simmerlinge ka niisama? kuna paar aastat juba peal olnud või vahetad siis kui läbi laskma hakab? kui rehv olnud kuivas ja soojas ei juhtu minuteada midagi.
No aga samas sõidad ju sina ise nende vanade - uute rehvidega. Mis sa kempled siin, krudi need pastlad alla ja proovi sõita nendega. Ma usun, et pärast imelist lowsiderit tõttad uuesti rehvipoodi. Seda nimetatakse isiklikuks kogemuseks
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 203 korda
- Kontakt:
Re: rehvil olevad tähed
Usun et seistes need omadused kaovad aga kas te kõik vahetate kohe kevadel uute vastu oma vanad korralikud rehvid? Arvan siiski et mitte.
Eks müüja kes müüb uut mudelit temal kasulik selline jutt ja vana proovib kellegile teise jutuga läheneda.
Seega jääbki küsimus miks siis ostetakse üldse kasutatud rehve?
Kuule seltsimees Diablo - loe mu postid korralikult läbi ja ära plõksi niisama. Kirjutasn sulle mitu posti tagasi (ise tsiteerisid ka seda), et vana mudeli puhul küsi müüjalt tootmisaega, et veenduda õiglases kaubas. See on kirjas iga rehvi peal ovaalse sõõri sees. Selle aastatuhende rehvidel neljakohalisena, eelmise aastatuhende omadel kolmekohalisena. Mina pole sulle uut mudelit pähe määrinud ja soovitan ainult seda, et sa oma lollusest ja ulmelisest ihnusest esimesel jahedal kevadpäeval oma plastmassjalavarjudega pauku ei paneks. Aga nagu Õnnekas mainis - mõnel mehel on vaja ise teooriat praktikas proovida... Jõudu siis sel konarlikul teel
Ja kes ostab kasutatud rehve? Tsiklimaailmas suurt mitte keegi. Ja ega keegi eriti ei paku ka õnneks, sest inimesed on aru saanud, et sellega ei võida mitte miskit. Kokkuvõttes tuleb isegi rahaliselt kallim kui arvestada juurde pidevad rehvivahetused ja balansid. Autodega on teine lugu - autorehvid kestavad kümneid tuhandeid ja auto seisab ka ise neljal rattal püsti.
Ja kokkuvõttes - kui küsid abi ja nõu, siis sulle vastatakse. Kui hakkad iroonitsema, siis ära loodagi mõistlikku nõu foorumist saada...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6678
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 665 korda
- Tänatud: 425 korda
Re: rehvil olevad tähed
Siinkohal vaidleks natuke vastu!
Tavakasutaja ei tee tavaolukordades vahet, kas tegu on uusima tippmudeliga, või kasutatud 4 aasta vanuse rehviga.
Kui asi ekstreemsemaks läheb; kiirused, teeolud jne, siis loeb rehvi vanus kindlasti.
Ise olen ka rahalistel põhjustel korralikku kasutatut eelistanud, mille vanus juba rohkem kui 4 aastat on ning elan siiani.
Käna panin aga tutikate rehvidega(olukord ei sõltunud rehvidest).
Igaühele oma võimete kohaselt.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 203 korda
- Kontakt:
Re: rehvil olevad tähed
Tavakasutaja ei tee tavaolukordades vahet, kas tegu on uusima tippmudeliga, või kasutatud 4 aasta vanuse rehviga.
Tõepoolest - kui rehve on hoiustatud korrektselt - stabiilsel temperatuuril jahedas ja hämaras, siis säilivad rehvide omadused 5 aastat kenasti, sealt edasi aga hakkavad oluliselt halvenema. Aga olles külastanud nii Eestis kui mujal ladusid, kus rehvid hoiul võib küll kahe käega peast kinni hoida. Oma kuluosakoolitusel lasin kõikidel näppida Supersoft rinkaslikki, mis valmistatud näal 43 aastal 2005 ja oli kõva kui kivi - vääralt hoiustatud kuskil Saksa-Austria vaheladudes ja tulemus käes.
Küll aga tuleb alati mõelda sellele, et paned nad 4-5 aasta vanusena alla ja mõni mees sõidab selle esirehviga veel 4-5 aastat, misjärel ongi rehv pisut plastik ja tänu moodustunud kõvadusele ei kulu ka edasi...
Seega nõus, et igaühele oma ja vastavalt soovidele ja võimalustele aga ei maksa asja enda jaoks ohtlikuks teha. Tihti juhtub see teadmatusest ja tihti näilisest ühekordsest kokkuhoiust.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: rehvil olevad tähed
Qunts kirjutas:Oil-Cooled kirjutas:Qunts kirjutas:Nagu mina küsimusest aru sain tahtis kodanik teada kas need norm rehvid. ja kui nad isegi vanad võib neid keegi veel uuena müüa.
paar aastat laos kuivanud rehve ei saa kuidagi uuteks nimetada
Ja paar korda sõitnud motikat ei saa uueks nimetada. kas vahetad oma motika simmerlinge ka niisama? kuna paar aastat juba peal olnud või vahetad siis kui läbi laskma hakab? kui rehv olnud kuivas ja soojas ei juhtu minuteada midagi.
Soojas?? Kui sa kunagi ühe rehvitootja lattu sisse astud siis märkad et seal on äärmiselt jahe.
Kui juba uute rehvide ostmiseks läheb siis osta ikka uued rehvid, mitte sellised mis aastaid kusagil laos vedelenud.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
Re: rehvil olevad tähed
Kui juba uute rehvide ostmiseks läheb siis osta ikka uued rehvid, mitte sellised mis aastaid kusagil laos vedelenud.[/quote]
Vaata kus siin rehvi kunnid kõik käivad mööda euroopa ladusid ja imetlevad rehve seal. ei usu et teist kedagi sinna rehvi ladude lähedalegi on lastud. ise olen käinud näiteks soome laos ja seal oli küll soe. ja nagu aru saan ostate teie oma rehvid otse liinilt mis veel nii soojad et valguvad laiali, juhul kui kohe sõitma ei hakka. Arvan et ka teie ostetud rehvid on laos seismisest juba hapuks läinud.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: rehvil olevad tähed
Qunts kirjutas:Kui juba uute rehvide ostmiseks läheb siis osta ikka uued rehvid, mitte sellised mis aastaid kusagil laos vedelenud.
Vaata kus siin rehvi kunnid kõik käivad mööda euroopa ladusid ja imetlevad rehve seal. ei usu et teist kedagi sinna rehvi ladude lähedalegi on lastud. ise olen käinud näiteks soome laos ja seal oli küll soe. ja nagu aru saan ostate teie oma rehvid otse liinilt mis veel nii soojad et valguvad laiali, juhul kui kohe sõitma ei hakka. Arvan et ka teie ostetud rehvid on laos seismisest juba hapuks läinud.[/quote]
Karmid avaldused
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: rehvil olevad tähed
Qunts kirjutas:Vaata kus siin rehvi kunnid kõik käivad mööda euroopa ladusid ja imetlevad rehve seal. ei usu et teist kedagi sinna rehvi ladude lähedalegi on lastud. ise olen käinud näiteks soome laos ja seal oli küll soe. ja nagu aru saan ostate teie oma rehvid otse liinilt mis veel nii soojad et valguvad laiali, juhul kui kohe sõitma ei hakka. Arvan et ka teie ostetud rehvid on laos seismisest juba hapuks läinud.
No ära siis usu.
Aga hoia oma rehve siis ikka ahju peal soojas
Dunlop eeskirjad:
TYRE STORAGE RECOMMENDATIONS
OIL, SOLVENTS AND GREASE
Mounted or un-mounted tyres should never be stored on oily floors or
otherwise in contact with solvents, oil or grease. Nor should tyres be stored in
the same or adjoining rooms with volatile solvents. These solids, liquids or
vapours are readily absorbed in rubber and will damage and weaken the tyre.OZONE
Mounted and un-mounted tyres should be stored away from electrical devices
such as motors, generators, arc welders and switches because they are
active sources of ozone. Ozone attacks rubber causing it to crack
perpendicular to any applied stress. Such cracking exposes the new rubber
surface at the base of the crack to greater penetrate to the carcass where
continued rubber degradation could cause carcass failure. Minor, ozone
induced surface cracks will seldom cause tyre failure, but can form an access
route for foreign material to penetrate the carcass once the tyre is placed in
service.HEAT AND LIGHT
Tyres should be stored in a COOL place, away from direct sunlight or strong
artificial light. Both heat and light are sources of oxidation of the tyre surface.
The oxidation is characterised by a "crazed" or "alligatored" surface, which
does not penetrate the rubber deeply. The severity of the oxidation is, of
course, a time and temperature dependent variable. Long term storage at
ambient temperatures has been equated to short term storage at elevated
temperatures. For instance, three days storage at 70 degrees centigrade
causes approximately the same loss in tensile strength as three years storage
at 24 degrees centigrade. Oxidation may cause sufficient damage to the
inside of an un-mounted tyre as to cause early tube failure or a slow leak.UNDUE STRESS IN STORAGE
If possible, tyres should be stored vertically on treads. Severely stressed and
distorted tyres are subject to much greater damage from solvent, ozone or
oxidative attack than those, which are not stressed or are stressed minimally
or uniformly. Un-mounted tyres stacked horizontally (on sidewall) should be
piled symmetrically and never so high as to cause severe distortion to bottom
tyre. Tyres that are mounted on rims but not on vehicles should follow the
same recommendations as for un-mounted tyres.FORGEIGN MATERIAL – DIRT, WATER
Un-mounted tyres should be stored under a waterproof covering. Dirt is not
harmful to a tyre. However, dirt on the inside of a tyre placed in service can
cause early tube failure or a slow leak. Water on the inside of a tyre in service
can be turned into steam which can quickly destroy the strength of both the
rubber and the textiles members of the tyre. Additionally, water and dirt inside
a tubeless tyre can cause corrosion to tubeless rims and plugless tubeless
valves both a source of potential tyre failure. Foreign material on tyre bead set
could effect air seal and cause air loss.INFLATION
If tyres are mounted on rims and inflated, pressure should be maintained at
0.75 BAR. If tyres are inflated and put in storage during warm weather, the
initial inflation should be about 1.0 BAR to offset the drop in pressure, which
will occur during the cold weather months.PROTECTIVE COVER
If tyres are stacked, first lay a foundation of clean wood to protect them from
dirt, oil, grease etc. Tyres should be covered with an opaque or black
polyethylene film. PVC or any other film is not satisfactory. The polyethylene
film will protect against ozone generated by electrical sources and cut down
on air circulation, which will maximise both the available oxygen and ozone
which degrade rubber.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
Re: rehvil olevad tähed
Olen ka näinud juba oma tosin aastat kuidas rehvidega käitutakse ja seda nii jae ja hulgimüügis ning ei ole siin nii keerulist
juttu ega tuumateadust tarvis ajada. Ja ei ole ma kusagil näinud rehve hoiustatuna püramiidides kus
pidi temp. olema stapiilne.
Küll ikka pingutatakse üle.-------- On ainult päike mis rikub rehid kiiremini aga enne müüakse nad tavaliselt maha.
Ei usu hästi et keegi eluks ajaks endale tagavara soetaks. Ja pealegi rehvi tähised on asja ära tundmiseks mitte
mõistatamiseks. Aga selliseid kliente kahjuks on ja jääb.
Terv.
-
- Postitusi: 2028
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: rehvil olevad tähed
Ma olen ka rehvibisnest lähedalt näinud ja käinud mõnes Eesti suuremas ja ka mõnes Euroopa mastaabiga rehvilaos. Temperatuuri osas oskan öelda, et kütmine teadagi maksab ja mitte vähe! Seepärast köetakse rehviladusid nii vähe kui võimalik. Päris välistemperatuuri ei saa talvel hoida laomeeste tervise pärast aga ega üle 5-10 kraadi sooja ka ei hoita puht majanduslikel põhjustel. Odavam on anda laomehele soojad riided ja väike köetav putka ninasoojendamiseks.
Mis rehvide vanusesse puutub siis vähemasti suured tootjad küll hoiavad sel silma peal ja üle x aja läinud sorditakse regulaarselt välja ning hävitatakse. Väga lihtsalt - rellakaga või suurte tangidega üks küljevits läbi ja utiili. Ja ülemus tsekkab peale lõikamist ja enne äraviimist üle, kas kogus klapib.
Re: rehvil olevad tähed
Nii kõik siin targad aga äkki seletate nüüd lahti mis tähendavad numbrid ja tähed 120/60 ZR17 TL 55W M/C ja ma mõtlen et ka lõpp 55W M/C
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.