MX Varustus - Kaelakaitse

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
apsik
Postitusi: 213
Liitunud: 22 Sept 2004, 10:48
Asukoht: Jõhvi linn / Aprilia SXV / RXV 550

MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas apsik »

Põhiliste kaitsevahendite (kiiver, kindad, saapad, põlvekad, selgroog, küünarnukid)
osas asjad palju selgemad - nende puhul ei teki küsimusi, et kas on vajalikd või mitte.

Sooviks arutelu suht vastakaid arvamusi pälvinud teemale - kaelakaitse.

On kindlasti nii poolt kui ka vastu argumente.
Ja kohe kindlasti ei saa olla ainult üks tõde.

Viimasel ajal on teema eriti aktuaalne. Silme ees on asjad päris kirjud.
Turul on mitmete tootjate erinevad versioonid kaelakaitsmest.

Leatt Brace
Alpinestars Bionic Neck Brace
EVS RC-EVOLUTION Neck Brace
EVS RC3 Neck Brace

Võibolla on neid veel .....
Ja kohe kindlasti ka "ümber kaela pandud svamm".

Üldiselt - andke tulla. Kas üldse on mõtet. Ja kui on, siis milline oleks mõtekam.
Ei teeks paha ka kuulata nende vanade juttu, kes on kaitsmega ja (või) ilma pambusesse põrutanud.

APSIK
Aprilia.SXV/RXV.550.07
Race Me APRILIA
------------------------
Aprilia.Tuono.1000.R.06
Cagiva.Raptor.1000
Honda.CBR.1100.XX

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Pole olnud endal kogemust leatti taolise asjaga kukkuda, kuid olen kindel, et see oleks mind säästnud kevadel ühest kaelavigastusest, kus pead sai taha poole murtud. Mina olen asjast nii moodi arusaanud, et see küll kaitseb päris hästi kaelalülide vigastuste eest, mis tulenevad pea ülemäärasest murdmisest ette - taha ja küljelt - küljele, kuid selle hinnaks on suurenenud risk rangluu vigastamiseks. Loomulikult on eelistatud murda rangluu kui kael, kuid see ongi selline kahe otsaga asi. Samas kaelalülide kokku surumise vastu (löök lagipähe) ta minu arusaamist mööda eriti ei aita.
Kui nüüd rääkida konkreetselt Leatti Club mudelist, siis see on minu arust põhjendamatult kallis. Alati on muidugi võimalik hämada arendustööst, mis võib neelata kosmilise summasid. Muidugi Leatt Clubi kõrget hinda seletab asjaolu, et ta oli mingi hetk ainuke omataoline kaitsevahend, aga nüüd, kus turule on tulnud ka teised tootjad, on saadaval selliseid asju ka mõistlikuma hinnaga. Näiteks on ju olemas Leatti odavam Adventure mudel ning teiste tootjate neck brace variandid. Siinkohal oleks abiks miski objektiivne statistika brace`iga juhtunud õnnetuste tulemustest.

“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Paras põhk aga eks igale oma,kui tunned end sellega kindlamalt siis osta ära.Pigem pooldan seda nn svammi (donut) ümber kaela.

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

meier
Postitusi: 109
Liitunud: 10 Aug 2006, 15:47
Tsikkel: V-Strom AL4
Asukoht: Mõdriku vanaküla
Tänatud: 1 kord

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas meier »

Pole küll seda Neck Bracei proovinud, kuid kaldun Kovali arvamust pooldama- tundub väga jäik atribuut olema ja kuskile see mats peab ju "summutatama". Samas võib MXGP ülekannetest vaadata: kui paljud sellist kasutavad!! Aga "svammiga" on positiivsed kogemused. Nii positiivsed, et ilma ei lähe enam rajalegi.

Dt 6 ...--CZ425/sidecar...-- V-Strom LA5
RRRC

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8387
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 320 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ega ei maksa unustada, et svammi kasutamine sai suure leviku kardispordist, kus pea peale kukkumine sugugi harv ei ole.

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas HRQ »

mx77 kirjutas:

Ega ei maksa unustada, et svammi kasutamine sai suure leviku kardispordist, kus pea peale kukkumine sugugi harv ei ole.

Kõige pisematel kardisportlastel on see kohustuslik, kuid ei tohi segamini ajada kardi "svamme", mis on tunduvalt paksemad ja lubavad peal vähem liikuda, kui tsikli omad. Pole ise kunagi sõitnud "svammiga" ega Leatt´iga. Kuid vaadates neid tsikli svamme, siis tekib küsimus, kuidas saab selline pehme asi kaela kaitsta? Leatt´i puhul ei teki väga sellist küsimust. Eile proovisin Leatt`i ja rangluud võib tõesti vigastada õlale kukkudes. Samas on Alpinestars teinud õlapealse osa kitsama, ehk rangluu vigastamise koha pealt mõtekam ?!

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8387
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 320 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas mx77 »

HRQ kirjutas:
mx77 kirjutas:

Ega ei maksa unustada, et svammi kasutamine sai suure leviku kardispordist, kus pea peale kukkumine sugugi harv ei ole.

Kõige pisematel kardisportlastel on see kohustuslik, kuid ei tohi segamini ajada kardi "svamme", mis on tunduvalt paksemad ja lubavad peal vähem liikuda, kui tsikli omad. Pole ise kunagi sõitnud "svammiga" ega Leatt´iga. Kuid vaadates neid tsikli svamme, siis tekib küsimus, kuidas saab selline pehme asi kaela kaitsta? Leatt´i puhul ei teki väga sellist küsimust. Eile proovisin Leatt`i ja rangluud võib tõesti vigastada õlale kukkudes. Samas on Alpinestars teinud õlapealse osa kitsama, ehk rangluu vigastamise koha pealt mõtekam ?!

Tegelikult see "svammist" kaelarõngas kaitseb päris hästi, endal on EVS analoogne ja ka paar kasutuskogemust :). Korra sai stardikiirendusel naabrimehega küljed kokku pandud ja pea ees üle lenksu sukeldutud. Oli täitsa tunda kuidas asi piiras kiivri liikumist.

Ise peaksin isegi olulisemaks, et sellised kiiver peas äravõetavad põsepadjad nagu Arail ja viimasel Shoeil oleks kohustuslikud kõigil ja eriti hea oleks kohustuslik õhupadi kiivri peast võtmiseks nii nagu AMA oma tippsarjades seda nõuab.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas mella »

mx77 kirjutas:

Ega ei maksa unustada, et svammi kasutamine sai suure leviku kardispordist, kus pea peale kukkumine sugugi harv ei ole.

Kust selline teadus nüüd tuli? Pea peale kukkumine on kardispordis pigem üliharv nähtus ja ka siis ei aita see svamm mitte p*****ki.
Pigem on kardis see tagant/küljelt/eest otsasõidu korral pea liikumist piiravaks elemendiks.

Mis aga kaelakaitsesse puutub, siis enne ostmist veenduge, kas ikka suudate sellega harjuda ;)
Lisaks ei sobi need ka mingites kombinatsioonides füüsiliselt kokku muude kaitsmetega - kas ei istu õlgade peale või ei toetu eest-tagant.
Täiesti välistatud on näiteks endurojope kandmine. Lisaks tuleb arvestada, et see kaitse käib kõige peale, ka särgi peale.

Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas Sebar »

Ma ei hakanud teemat lugemagi ennem, kui tuli Mella postitus. Siis läheb asi tavaliselt huvitavaks.
Tuttav kardisõitja (rotax max, või midagi sellist), rääkis et kurvis olevat G nii suur, et kui korralikult istmesse ennast ei toeta, pidi kõva roiete muljumist saama. Et need otsasõidud pole vast nii hullud, kui kurvis tekkiv G jõud.

Hundiralli

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas racerx »

Svammi mõte mx on pigem see, et nõrkade kaelalihastega kodanikel ja lastel (kellel on kanda suur-raske kiiver pisikese kaela jagu) püsib pea sõitmise ajal "barlanksis". Olen ise whoopside peal pea niimoodi kuklasse laksnud et paar nädalat käisin kange kaelaga ringi.
Svamm aitab sellistel puhkudel päris heasti.
Mingit muud efekti seal suurt pole, ehk siis tore on kui päästab.

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas creativ »

mella kirjutas:
mx77 kirjutas:

Ega ei maksa unustada, et svammi kasutamine sai suure leviku kardispordist, kus pea peale kukkumine sugugi harv ei ole.

Kust selline teadus nüüd tuli? Pea peale kukkumine on kardispordis pigem üliharv nähtus ja ka siis ei aita see svamm mitte p*****ki.
Pigem on kardis see tagant/küljelt/eest otsasõidu korral pea liikumist piiravaks elemendiks.

Mis aga kaelakaitsesse puutub, siis enne ostmist veenduge, kas ikka suudate sellega harjuda ;)
Lisaks ei sobi need ka mingites kombinatsioonides füüsiliselt kokku muude kaitsmetega - kas ei istu õlgade peale või ei toetu eest-tagant.
Täiesti välistatud on näiteks endurojope kandmine. Lisaks tuleb arvestada, et see kaitse käib kõige peale, ka särgi peale.

pole siiani kasutanud ühtegi kaelakaitset kuigi olen Leatt Preace peale mõelnud korda 10. siiani on raha taha jäänud ost. hetkel loen siit et kas üldse on mõtet. pigem see poolkõva vorst ümber kaela, aga siin ka nüüd probla. suure osa hooajast sõidan endurojopega mille all lisaks kaitsmesärk. kaitsmesärgil tõuseb seljakaitse suht kõrgele. jäik Leatt Brace vist ei sobikski? samas dakari sõitjatel on kõigil see kauss ümber kaela olemas ja minu teada kaitsmesärk all.
Mella, kas see kogemus jope ja vorstiga sõltub jopest, vorstist või kaitsmetest? MIs asjaolu segama jääb?

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure

mayhem
Postitusi: 136
Liitunud: 14 Mai 2006, 20:12

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas mayhem »

ükskord õnnestus ületõmbamise tagajärjel (algaja paks käsi ja 510 mootor) maanduda tagurpidisaltoga pea peale. tundsin kuidas kiiver käis laksuga vastu selga. õnneks pääsesin ehmatusega. peale seda olen kasutanud pehmet kaelakaitset. leatti kaaluks kui ta hind mõistuse piires oleks.

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas HRQ »

mella kirjutas:
mx77 kirjutas:

Ega ei maksa unustada, et svammi kasutamine sai suure leviku kardispordist, kus pea peale kukkumine sugugi harv ei ole.

Kust selline teadus nüüd tuli? Pea peale kukkumine on kardispordis pigem üliharv nähtus ja ka siis ei aita see svamm mitte p*****ki.
Pigem on kardis see tagant/küljelt/eest otsasõidu korral pea liikumist piiravaks elemendiks.

Mis aga kaelakaitsesse puutub, siis enne ostmist veenduge, kas ikka suudate sellega harjuda ;)
Lisaks ei sobi need ka mingites kombinatsioonides füüsiliselt kokku muude kaitsmetega - kas ei istu õlgade peale või ei toetu eest-tagant.
Täiesti välistatud on näiteks endurojope kandmine. Lisaks tuleb arvestada, et see kaitse käib kõige peale, ka särgi peale.

Kardi koha pealt niipalju, et need käivad kah aeg-ajalt üle nipli ( Seda võibki lugeda pea peale kukkumiseks (kuna juht liigub maa suunas, mitte vastupidi) ja svamm aitab , kuna takistab pea liikumist. Euroopas on juba väikestel kartidel nõutud üle pea ulatuvad istmed, et üle nipli pannes (ka otsasõidu korral) turvalisem oleks.

Kaitsmetega tuleb arvestada, kuid enduro jopet saab küll kanda !!!
http://www.motorsport.ee/?id=gal&g=72811 Esimene on krossimees Mõts, kannab Leatt kaitset jopega ja mitmed mu tuttavad sõidavad sellega jäärada.

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

dirtbikeman
Postitusi: 41
Liitunud: 16 Mai 2007, 19:03
Asukoht: Tallinn

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas dirtbikeman »

AGA kui Leatt juba võtta kas siis club või pigem siis juba sport(see kõige kõvem mudel)?

Dirt Bike 110->Aquila Orion 250->Yamaha YZ 125 '06->Yamaha YZ 250F '08->Kawasaki KX 250F '10
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8387
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 320 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas mx77 »

dirtbikeman kirjutas:

AGA kui Leatt juba võtta kas siis club või pigem siis juba sport(see kõige kõvem mudel)?

Võta ikka Sport, see annab veel 3 sekundit kiiremad ringiajad :).
Tegelikult on Club ja Sport üks ja seesama, Sport on vaid 100% süsinikkiust ja veidi kergem. Tegelikult on kõige mõistlikum võtta Adventure (kui ei ole just väga pika või lühikese kaelaga eksemplar).


napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas napalm »

Olen proovinud kõiki neid ja on seis sama nagu kiivriga osta endale nii kallis kiiver kui kallis on sinu pea ja kui sul on normaalne kiiver mis üldjuhul on Shoei ja sellega see off-roadi asi tavaliselt ka lõppeb kus 90% on kõik Shoei kloonid siis võid endale osta ka normaalse brace sest kui sul on odav kiiver ei ole sellest bracest mitte midagi kasu sest sul libiseb pea kiivrist välja lihtsalt kui laks käib ja kiivri rihm poob sind üles kehvemal juhul :) Brace point on see, et ta suunab laksu kaelast pähe sest pealuu on kõvem kui kaela lülid. Nii, et eks iga üks mõtleb ise kuidas see ahel reaktsioon töötab ja milline seal kõige nõrgem lüli on.

Leatt on rally raidis täiesti ok asjandus tal on lisa vahetükid kaasas kohe paned jope peale kui kannad muid kaitsmeid ja asju veel all pead vähe
käsitööd tegema võib olla. Lõikad kleebid õmbled. Viladoms võttis endal tagumise keele näiteks Dakaril ära :) Noh parem kui mitte midagi ütleme siis nii. Aga põhi skeem on lõikad endale jope sisse sellele selja keelele millel on täpne murdumise tugevus arvutatud, augu mis läheb sulle vastu selga seljakaitsme alla nii nagu supermotos nahakade sisse lõigatakse küüru alla. Leatt mingitel tingimustel pidi tegema rangluudele liiga isiklikult kaldun arvama, et haljas kiivri lõuakas on igal juhul kõige julmem nuga mis igal juhul rangluu puruks lööb seega palju tömbim ja laiema kandepinnaga Leatt on kahest halvast igal juhul vähem halb on üks asi. Teine asi on see, et sellise hooga nagu laseb Koval või Vilopoto ei lase teist keegi seega on sellisteks purustusteks vaja ikkagi hoogu mis enamusele on elu lõpuni kättesaamatud. Kaela lihaste ja lülide nihestused võivad tulla aga üikergelt sest enamuse kaelalihased on ikkagi suhteliselt isetekkimise teel eksisteerivad asjandused ja see ei ole kindlasti piisav absorbeerimaks lakse mis on tekitatud enama kui ise enda liigutamise tulemusena näiteks mootorrattaga. Ja kas rangluu või ratastool sõbrad ? Siin pole midagi arutada üldse.
Alpine on mx jaoks väga hea ja ma ütlen parem kui Leatt minu meelest ta toetub sügavamale rinnapeale aga samas on tal rangluu pealsed paneelid nii peenikesed, et kiivri lõuakas võib sinna taha kinni jääda ja pahandus suurem kui ilma. Need tuleks endale ümber teha ise vähe jämedamaks. Hind on kah neil ajuvaba nagu ja ka kvaliteet jätab selle 10000 eest soovida. Leatt Club on see mida kasutavad MM'il kah vennad carbon on täpselt sama mingit vahet pole ja kaalu vahet nad ise isegi ei julge anda neile. Hind on aga täiesti ebareaalne rumalus spordil. Ma ei tea ka kui kergelt murdub alpine seljal asuv ülimassiivne tugi kui see ära ei murdu ühel hetkel murdub midagi muud. Et nagu ikka iga turvavarustuse puhul on oluline, et nad ikka katki läheks sest midagi peab lööki absorbeerides katki minema. Seega igasugu lambi firma kiivrite ostmise puhul soovin teile kõigile õnne seal on kindlasti kõvad disainerid ja tehnoloogid tööl :)))
Leatti puhul on see, et sinu pea liikuvus on päris selgelt piiratud, enduro puhul või rally raidis kus sul on vaja orienteeruda ja ringi vahtida või taga sõitvad venda kontrollida tuleb sul pöörduda terve kehaga. Ja mx kui on vaja kontrollida soonte lõikumisel kõrval sõitvat venda on see kah vähe selline ikka robocop variant et ega midagi head ei ole ja ega ta sind kiiremaks ei tee see on selge. Astar on igal juhul parem selle suhtes. Et iga üks peab proovima kuidas talle istub sõltub ka sellest kui suur on rinnakorv jne jne.

EVS'i UFO Bontshik on korralik asi aga see tuleb iga hooaeg uus osta kindlasti kohe sest ta läheb pehmeks, see peab olema kõva nagu kivi ja väga hea kiiver õige suuruse ja istumisega väga vajalik selle juures. Olen sellega ka ise pannud päris mitu pauku ja ikka väga hea on kui saad sinna peale pead toetada enne kui pidama saad. EVS'is see uus kaitse ei kaitse ettepoole murdumisel mitte muttigi kuigi tahapoole on päris hea kaup. Enamus paralüüsidega lõppevaid lakse käivad ettepoole laksudest ja enamuse lakse üldse on ettepoole. Et ühtegi väga head lahendust täna ei ole nagu enamasti iga asjaga. Aga kui sellega sõita saad ja on sobilik siis kindlasti osta eriti kui sa ei ole väga hea sõitja ja väga hea sõitja ostab selle pärast, et ta on väga hea sõitja :)

Leatti uus Adventure on pehme ja vedel omajagu aga see on ka nii odav, et eks on nagu on. Tema vooderdus foam on ainult nii muda korjavalt sakiline, et see tuleb kinni katta või võtta kalli mudeli oma ja sinna külge panna. Lukude kvaliteet ja kõik selline on nagu ta on Club'il on mõistagi parem aga inimestele kellel pole traumasid olnud võib ilmselt iga sõitja kinnitada, et maailmas ei ole ühtegi liiga kallist tükki varustust võrreldes trauma hinnaga ja sellega , et Eestis reaalselt arste pole ja hinnad täiesti lambi veterinaaride juurde on EU tippklassis enamasti null teenuse eest ja enamasti sind vigastades mitte ravi pakkudes ja ülbitsedes vaid. Et mõistlik oleks ennast kaitsta, olla ise ettenägelik ja siis kaitseb sind ka jumal nagu öeldakse. Kui on see ääääähhhh-pohui-eesti-varjant siis elu on näidanud pikapeale tuleb kõva pill igal juhul.

Et seda küsimust ei ole kas osta või mitte üldse Luskil kah polnud brace ühe vähestest sõitjatest see oleks tema puhul mingi variant olnud kindlasti, paraku jäi sõpradele ainult võimalus haiglas juhe seinast välja tõmmata ... :( Suurte ratastega sõitmisel pole üldse midagi arutada Dakari paugud on kõik täpselt ühesugused olnud kus taga ratas tuleb selga. Vintersil oli UAE's üle tüüni pea pauk kutt on selleks aastaks horisontaalis kui mingit ime ei juhtu. Tal oli täis komplekt seljas sh Leatt millega ta ka Eestis sõitis juba varasemalt. Poleks neid olnud oleks kõik kah, praegu pääses ainult selja opiga ja läbi kõrre toitumisega. Tavaliselt juhtub sul neid õnnetusi ühe korra elus neid ei juhtu iga päev kui sa päris Toompealt ei ole ja suhtumine, et mul pole seda kunagi vaja olnud see on mõttetu asi on selline vähe arusaamatu. Ma loodan, et mul ei lähe kunagi elus ühtegi varustuse juppi kah vaja mis mul kuhjub sellegi poolest ostan juurde parimat mis just mulle minu sõitude ja töö jaoks parim ja vajalikum on, et kõik oleks maksimaalselt ohutu kui minu oskused ei ole piisavad ja pea liiga nõrk, et mõelda õigel ajal. Aga on olukordi kus see asjandus muutub ohtlikuks kindlasti näiteks mägedes kus pole teid ja on väga suured kalde nurgad kus sa lihtsalt ei näe sinna kuhu vaja sest ratas on sellise nurga all või kus tuleb tirida tassida tõmmata ja lohistada. Olen näinud mitmeid vendi kellel nädala lõpuks pikkadel sõitudel enam neid brace kaelas ei ole. Aga need on kõik tingimused mida Eestis ei ole, et nende peale ainult Eestis sõitvatel sõitjatel täna pole mõtet mõelda ja jätta asi ostmata samas kui ollakse endale ise ohtlik. Et korralik õppetus, hea treenitus ja eeeeelkõige õiged sõiduasendid on need mis on kõige suurem kaitse mis üldse olla võib õigete trajektooride ja soonde juures. Üheseid vastuseid ei ole nagu ikka sest inimesed on nii erinevad. Mul on mitmeid väga kiireid sõpru kes ei kanna üldse kaitsmeid sest nad ütlevad, et nad ei suuda nii sõita lihtsalt. Ma respekteerin seda aga ikkagi muretsen nende pärast kuigi Eestis pole nii kombeks. Ka USA SX (millest on uues Motokrossis masiivne artikel) ei kanna üldiselt enamus sõitjaid üldse mingeid kaitsmeid samas barce näeb ühe enam ja enam pea igal sõitjal palja ihupeal need on maailma parimad sõitjad vaevalt, et nad teevad midagigi mis ei oleks vaid ja ainult nende edu huvides. Villopoto oleks ~ 15 km/h alles hiljuti Anaheim III kaks korda järjest tooli läinud - õnneks oli brace.
Indrek Mägi kelle käest just küsisin mis tema arvab ütles, et talle meeldib väga Leattiga sõita. Alpine toe osa olevat aga liiga pehme. Et nii palju kui on sõitjaid on ka arvamusi.
Leattil aga ma arvan tuleb välja uus pro mudel varsti sest kõik patendid kuuluvad neile miks selle turule tulek ka niikaua aega võttis ja põhimõtteliselt ei saa keegi väga mingit normaalset lahendust teha sest mehed on selle julla päris hästi ära patenteerinud. Kellel on see asi kodus vaadaku selja keele sisse seal on terve pikk salm patendi numbreid mis on ka põhjus Astari brace esiotsa disainile näiteks jne. Et uus lahendus on olemas loodetavasti on see varsti müügil aga ilmselt enne müüakse kõik need ära mis praegu ladudes on nii, et suve keskel sügisel 2010 mudeliks on reaalne võimalus kui siis. Aga head testimist ja treenimist kõigile - kannad enda eest ise hoolt kannab ka elu sinu eest hoolt.


Tõn
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Mai 2008, 11:56

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas Tõn »

mella kirjutas:

Täiesti välistatud on näiteks endurojope kandmine. Lisaks tuleb arvestada, et see kaitse käib kõige peale, ka särgi peale.

Kõnealune kaitse oleks õige panna kõige alla, otse kehale toetuma, mitte kõige peale.
Tehakse jopesid, mis on mõeldud kasutamiseks Leattiga. Sõidan ise Acerbis Desertika jopega ja kõik väga mugav.
Asjalik ülevaade nimetatud jopest http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=308793

Tootja väitel on Leatt GPX Sport 70 grammi GPX Clubist kergem ja kaitseomadused samad.

napalm kirjutas:

Teine asi on see, et sellise hooga nagu laseb Koval või Vilopoto ei lase teist keegi seega on sellisteks purustusteks vaja ikkagi hoogu mis enamusele on elu lõpuni kättesaamatud.

Nõustun kiiruse kohapealt, kuid metsas sõites ei ole palju hoogu vaja, et puuga kokku saades end tõsiselt vigastada. Just nii hukkus eelmise aasta juunis Lätis Salacgrivas enduro võidusõidul debütant, kelle kiirus ei saanud saatuslikul rajalõigul kuigi suur olla.


napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas napalm »

Tõn kirjutas:
mella kirjutas:

Täiesti välistatud on näiteks endurojope kandmine. Lisaks tuleb arvestada, et see kaitse käib kõige peale, ka särgi peale.

Kõnealune kaitse oleks õige panna kõige alla, otse kehale toetuma, mitte kõige peale.
Tehakse jopesid, mis on mõeldud kasutamiseks Leattiga. Sõidan ise Acerbis Desertika jopega ja kõik väga mugav.
Asjalik ülevaade nimetatud jopest http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=308793

Tootja väitel on Leatt GPX Sport 70 grammi GPX Clubist kergem ja kaitseomadused samad.

KTM müüb kah selliseid jopesid aga Eestikliimas puhub sealt august ikka päris mõnusalt kõik sisse mis võimalik ja kõrbes puhub seal kogu maailma liiva sulle püksi. Et natuke peab vaatama kuidas seda värki seal kinni katta mõistlikult, et pärast haige ja külmanud ei ole või üleni ära hõõrdunud tolmu koll. Acerbis tegi küll KTM'i need sinised GO!!!! jopped allhankena nii, et väga vahet pole kumba võtta kui mudel sobib, on olemas ka KTM Thori mudel (orange) mis on aus kaup. Acerbisel on head joped olnud legendaarselt paraku on aga see Acerbise mudel selline hall millega sind keegi ei näe ehk räigelt ohtlik :(

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2022
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas bitter »

Tõn kirjutas:

Sõidan ise Acerbis Desertika jopega ja kõik väga mugav.

asjalik jope, kust osta soovitad?


Tõn
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Mai 2008, 11:56

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas Tõn »

bitter kirjutas:

asjalik jope, kust osta soovitad?

Ostsin Riiast Motosports kauplusest.
Eestis peaks KTMis saadaval olema taolisi jopesid, aga minu teada natuke krõbedama hinnaga.
Internetist tuleb 3500.- ga koju http://www.dirtbikebitz.com/2009-acerbi ... rrency=EUR


napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas napalm »

Par kakla sargu lietošanu enduro un endurokrosa sacensībās
otrdiena, 03 februāris 2009

Latvijas Motosporta Federācijas (LaMSF) enduro komisija atgādina, ka 2008. gada 12. augustā pieņemts lēmums par obligātu kakla sargu lietošanu enduro un endurokrosa sacensībās.

12.08.2008 lēmums: 2009. gada Latvijas čempionāta enduro un endurokrosa nolikumos iekļaut punktu par obligātu kakla sargu lietošanu sportistiem sacensībās.

Jānorāda, ka enduro komisija nav noteikusi kakla sargu specifikāciju, līdz ar to – kādu kakla sargu lietot, nosaka un izvēlas pats sportists. Enduro komisija sacensību norises dienā veiks pārbaudi par kakla sarga lietošanu.

Ehk Lätis on brace või bontshik kohustuslik võistlustel nüüdseks, et kellel plaan minna ja sõita seal 09 siis võtke asjad kaasa muidu peale ei saa.
Eks neil seal läks neid tiba vist palju kasti juba seega õpiti vigadest nagu Bribaltikumis kombeks.
EMF'ile sai tehtud ettepanek laste klasside suhtes kolm aastat tagasi talvel 2006 tänaseni pole
vastust tulnud ega tegusid järgnenud nagu ikka seal see "töö"stiil on :(

Kasutaja avatar

Timofei
Postitusi: 334
Liitunud: 28 Sept 2008, 18:04
Tsikkel: 10
Asukoht: Narva

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas Timofei »

mayhem kirjutas:

ükskord õnnestus ületõmbamise tagajärjel (algaja paks käsi ja 510 mootor) maanduda tagurpidisaltoga pea peale. tundsin kuidas kiiver käis laksuga vastu selga. õnneks pääsesin ehmatusega. peale seda olen kasutanud pehmet kaelakaitset. leatti kaaluks kui ta hind mõistuse piires oleks.

Mul on sama 510cc tsikkel, ja on olemas selline video (sõidukogemus videos - paar tundi - ei oska sõita üldse, tahtsin teha "wheellie", kukkusin peaga otse maa vastu).

http://www.youtube.com/watch?v=cDJ2KUQYYKw :mrgreen:

Ostsin seda EVS kaelakaitsme (svamm).

Gas-All-In+1,5%Oil = Fumus Sanktus
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8387
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 320 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Timofei kirjutas:
mayhem kirjutas:

ükskord õnnestus ületõmbamise tagajärjel (algaja paks käsi ja 510 mootor) maanduda tagurpidisaltoga pea peale. tundsin kuidas kiiver käis laksuga vastu selga. õnneks pääsesin ehmatusega. peale seda olen kasutanud pehmet kaelakaitset. leatti kaaluks kui ta hind mõistuse piires oleks.

Mul on sama 510cc tsikkel, ja on olemas selline video (sõidukogemus videos - paar tundi - ei oska sõita üldse, tahtsin teha "wheellie", kukkusin peaga otse maa vastu).

http://www.youtube.com/watch?v=cDJ2KUQYYKw :mrgreen:

Ostsin seda EVS kaelakaitsme (svamm).

IRW, kui komistanud ei oleks oleks päris hea trikk olnud :)

Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

Paku seda videot dragbike.ee'le. Saad kah DUTY'sse :D

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas creativ »

Timofei kirjutas:

Mul on sama 510cc tsikkel, ja on olemas selline video (sõidukogemus videos - paar tundi - ei oska sõita üldse, tahtsin teha "wheellie", kukkusin peaga otse maa vastu).

http://www.youtube.com/watch?v=cDJ2KUQYYKw :mrgreen:

kiivri lõuakaitse tuli küll abiks! lahtise kiivriga võib sel moel sahtli tühjaks saada! videos näha ei olnud kas kiivririhm oli korralikult kinni või oli suu rannaliiva täis? (togi) :twisted:

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure
Kasutaja avatar

Timofei
Postitusi: 334
Liitunud: 28 Sept 2008, 18:04
Tsikkel: 10
Asukoht: Narva

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas Timofei »

creativ kirjutas:
Timofei kirjutas:

Mul on sama 510cc tsikkel, ja on olemas selline video (sõidukogemus videos - paar tundi - ei oska sõita üldse, tahtsin teha "wheellie", kukkusin peaga otse maa vastu).

http://www.youtube.com/watch?v=cDJ2KUQYYKw :mrgreen:

kiivri lõuakaitse tuli küll abiks! lahtise kiivriga võib sel moel sahtli tühjaks saada! videos näha ei olnud kas kiivririhm oli korralikult kinni või oli suu rannaliiva täis? (togi) :twisted:

Oma sõidukogemuse alusel mul oli tavaline lõuakaitsega (mitte krossi oma) kiiver, ja selle viisir oli alati lahti, sest on kuum suvel. Liiva oli suu täis:)

Gas-All-In+1,5%Oil = Fumus Sanktus
Kasutaja avatar

jup
Postitusi: 161
Liitunud: 24 Sept 2007, 12:05
Tsikkel: XL600V Transalp
Asukoht: tln

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas jup »

see küll OT, aga südametunnistus ei luba seda mainimata jätta, aga mererannas ei ole lubatud mootorsõidukida sõita. Üldjuhul seal rannaluidete kaitsealad ja sellest lähtuvalt vist 200m rannajoonest sõita ei tohi.

Ei ole nyyd mõtet mind paduroheliseks sõimama hakata (ma tean juba väga hästi mida te öelda tahate (togi) ), lihtsalt igalepoole ei ole sünnis ronida oma tsikliga ja ma loodan, et kui see tsikkel mere välja tiriti, siis see enam tööle eihakanud :ner:

Seaduslikke sõidunaudinguid kõigille

Kasutaja avatar

Timofei
Postitusi: 334
Liitunud: 28 Sept 2008, 18:04
Tsikkel: 10
Asukoht: Narva

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas Timofei »

äkki stardis see tsikkel, aga ma ei sõida seal enam, sest nüüd on haagisekonks olemas ja nüüd tean spetsiaalsed kohad, rajad jne. pool aastat tagasi ei teadnud midagi rattadest, varustusest, kohadest, rajadest ja mitte üldse midagi. Nüüd küll tean

Gas-All-In+1,5%Oil = Fumus Sanktus
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas creativ »

jup kirjutas:

see küll OT, aga südametunnistus ei luba seda mainimata jätta, aga mererannas ei ole lubatud mootorsõidukida sõita. Üldjuhul seal rannaluidete kaitsealad ja sellest lähtuvalt vist 200m rannajoonest sõita ei tohi.

Ei ole nyyd mõtet mind paduroheliseks sõimama hakata (ma tean juba väga hästi mida te öelda tahate (togi) ), lihtsalt igalepoole ei ole sünnis ronida oma tsikliga ja ma loodan, et kui see tsikkel mere välja tiriti, siis see enam tööle eihakanud :ner:

Seaduslikke sõidunaudinguid kõigille

kõik mis keelatud on teadagi magus! ilus ehk pole aga see on midagi enamat kui lased vee piirile pikalt pikalt jälje mis järgmisel hetkel lainete poolt neelatud!
möödunud kevadel oli nädalate viisi idatuul, mistõttu oli meri rootslaste randa uuristamas ja meie rannad tavapärasest sadu meetreid laiemad ja kilomeetreid pikemad kui muidu. teades et paari nädala jooksul meri tagasi tuleb, ei tundnud erilist süümemepiina mööda inimtühje randasid kilomeetreid neelata. kõige pikema sõidu sain nasvalt tehumardini. viienda käiguga :mrgreen:

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: MX Varustus - Kaelakaitse

Lugemata postitus Postitas sang »

see küll OT, aga südametunnistus ei luba seda mainimata jätta, aga mererannas ei ole lubatud mootorsõidukida sõita. Üldjuhul seal rannaluidete kaitsealad ja sellest lähtuvalt vist 200m rannajoonest sõita ei tohi.

Tehes sellest teemast hoopis midagi muud, siiski täpsustaksin. Rannaliival tsikliga sõitmise keeld tuleneb kallasraja ja igameheõiguse mõistetest. "Igaüheõigus ei anna luba liikuda väljaspool avalikke teid mootorsõidukitega, välja arvatud talvel lumesaaniga." Ülejäänud selleteemaline infoporno siin: http://www.envir.ee/410761

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”