Õppimine
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Õppimine
Veel paar küsimust:
1. Kui kaua võtab keskmisel inimesel (vanuses 22 - 30) aega tsikliga sõitma õppimine ja kas see on erinev näiteks customi ja bikega?
2. Millised piirangud/soovitused oleks esimese tsikli valimisel (näitex max ccm millega hakkama saaks, tehnilised iseärasused jne.)?
1. Kui kaua võtab keskmisel inimesel (vanuses 22 - 30) aega tsikliga sõitma õppimine ja kas see on erinev näiteks customi ja bikega?
2. Millised piirangud/soovitused oleks esimese tsikli valimisel (näitex max ccm millega hakkama saaks, tehnilised iseärasused jne.)?
-
Teema algataja
Re: Õppimine
twister kirjutas:Veel paar küsimust:
1. Kui kaua võtab keskmisel inimesel (vanuses 22 - 30) aega tsikliga sõitma õppimine ja kas see on erinev näiteks customi ja bikega?
2. Millised piirangud/soovitused oleks esimese tsikli valimisel (näitex max ccm millega hakkama saaks, tehnilised iseärasused jne.)?
1. vastus olex siis et mingi 2-3 päeva. Näitex ma sõitsin siin eelmine aasta aff-i bikega ja noh juba teisel korral julgesin 100km/h sõita ja bike käitus korralikult nii et raske see ei ole.
2. vastus Nõustun affiga et algus olex selline 125 ccm või siis 250 ccm-i aga noh see igaühe oma maitse

Well.. külateepeal pole jah teabmskunst rulli põhja keerata aga linnas ja maanteedel on asi ikka tiba raskem.. augud, liiv teedel, autod jpm. millega võib järsku ära ehmatada!
Kuu aega läheb 100% ennem kui sa tsikliga sinapeal oled!
Mina kui oma bike omanik peaksin kylalisest seda tiiba paremini teadma
Kuu aega läheb 100% ennem kui sa tsikliga sinapeal oled!
Mina kui oma bike omanik peaksin kylalisest seda tiiba paremini teadma

Õppimine
MOOTORRATAS
A1-kategooria Mootorratta piiratud õigusega juht alates 16. eluaastast.
A-kategooria Mootorratta juhiks võib saada alates 18. eluaastast.
A-kategooria 3300 kr. +
Kursustele tulekuks vajalikud dokumendid:
Pass ja passi koopia(2-4)eeki
Meditsiini tõend(100-150)eeki
3 värvilist pilti 3,5 x 4,5(45-50)eeki+
Eksamite vastuvõtmine
Teooriaeksami vastuvõtmise eest tasutakse riigilõivu 380 krooni .
Mopeedijuhi teooriaeksami vastuvõtmise eest tasutakse riigilõivu 20 krooni .
Mopeedijuhi sõidueksami vastuvõtmise eest tasutakse riigilõivu 30 krooni .
Sõidueksami vastuvõtmise eest tasutakse riigilõivu 380 krooni, eksami vastuvõtmisel autoregistrikeskuse sõidukiga - 450 krooni .
Suures joontes koolile ja veitsa riigilõivuks ja eeskirjad selgeks ning sõidutundi.
Tsikliga sõitma õppimine kogenud õpetaja käeall ei tohiks olla keeruline kuigi meeles tuleks pidada,et algõpet peaks teostama ikka kinnisel platsil ja mitte lihtsalt sõbra juuresolekul,kui juhtud kukkuma siis ka keegi oskask sind aidata ja kiirabi kutsuda,kuna ka kõige tavalisem moorratas kaalub 150 kg.Ja kui su koss peaks sinna alla jääma pole tark tegu kohe mine söösta,leba rahulikult ja keegi sind ikka aitab.Ehk siis tasa ja targu.
Kõige olulisem on see,et ka ilma kaitsekiivrita mis kindlasti olgu motokiiver ei maksaka tsikli selga ronida.
Muideks usun,et Eestis on siiski piisavalt pädevad sõiduõpetajad ja koolitjad kes on koondunud vastavate organisatsioonide alla(autokoolid)pöördu sinna ja kindlasti aitavad sind.
http://www.ark.ee/atp/index.html?id=254
Koolituse liigid
Auto- ja mootorrattajuhi ettevalmistus toimub esma- ja täiendõppe korras.
Esmaõpe
Esmaõppe korras toimub isiku koolitus A-,A1-,B-,B1- või BC1- kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse saamiseks.
Juhi esmaõpe jaguneb kaheks astmeks:
1) algaste;
2) lõppaste.
Õpilasel peab olema vastava kategooria mootorsõiduki juhi juhtimisvõimet tõendav tervisetõend (RTL 2001, 90, 1257, paragrahv 4 lõige 3).
Juhi esmaõppe algaste
Juhi esmaõppe algastmel peab õpilane vastavalt motorsõidukijuhi kvalifikatsiooninõuetele omandama teoreetilised teadmised ja sõiduoskused ohutuks ning keskkonda säästvaks liiklemiseks.
Juhi esmaõppe sisu ja maht määratakse mootorsõiduki kategooriale vastava riikliku õppekavaga.
Õppetöö algastme minimaalne maht on toodud tabelis.
Mootorsõiduki
kategooria ja
alamkategooria
Teooriaõpe
õppetundides
Õppesõit
õppesõidukordades
A; A1 40
20
B; B1 41
40
BC1 55
50
Teooriaõppe ühe õppetunni kestus on 45 minutit ja ühe õppesõidukorra kestus on 25 minutit.
Õpilasel võib päevas olla kuni kaks õppesõidukorda. Õppesõidukordade vahel peab olema puhkepaus vähemalt viis minutit.
Õpperühmas võib olla kuni 25 õpilast. Nõue ei laiene üldhariduslikule koolile ja kutseõppeasutusele, kus mootorsõidukijuhti ettevalmistavas õppetöös osalevas klassis või õpperühmas on õpilaste arv suurem.
Teooriaõppe tundide ja õppesõidu ülesehitus ning vahelduvus peab tagama riiklikus õppekavas ettenähtud teadmiste ja oskuste omandamise ning õpilase ettevalmistamise vastavalt auto- ja mootorrattajuhi kvalifikatsiooninõuetele.
Õpilase ettevalmistamise taseme hindamiseks teostab koolitaja õppekavakohast vahekontrolli.
Autokooli vahekontrolli läbimise kohta tehakse sissekanne õpilase õpingukaar(ti)dile. Vahekontrolli mittesooritamisel peab autokool andma õpilasele võimaluse täiendavateks konsultatsioonideks (või harjutusteks) kuni ta on omandanud vajalikud teadmised ja oskused või saavutanud nõutava sõiduvilumuse õpingute jätkamiseks.
Õppesõidul peab õpilasel olema kaasas õpingukaart, kuhu sõiduõpetaja märgib kuupäeva ja õppesõidukordade arvu.
Õpingukaardi sissekannete õigsust kinnitavad õppesõidukorra lõpus õpilane ja sõiduõpetaja oma allkirjaga.
Juhi esmaõppe algaste lõpeb koolitaja liiklusteooria- ja sõidueksamiga. Juhi esmaõppe algastme läbimist tõendab koolitaja poolt väljastatav mootorsõidukijuhi koolituskursuse tunnistus.
Enne koolitaja eksamit peab õpilane olema läbinud sotsiaalministri poolt kehtestatud nõuetele vastava esmaabialase väljaõppe, mida tõendab selle kohta väljastatud tunnistus.
Juhi esmaõppe lõppaste
Juhi esmaõppe lõppaste algab pärast esmase juhiloa saamist.
Juhi esmaõppe lõppaste on koolis omandatud sõiduoskuse iseseisev edasiarendamine ja enesehinnangu väljakujundamine teeliikluse tingimustes.
Juhi esmaõppe lõppastme kestus on 23 kuud.
Juhi esmaõppe lõppastme viimase 12 kuu jooksul peab esmase juhiloa omanik läbima juhi ohutu liiklemise ja riske vältiva sõiduoskuse süvendamise koolituse, mille käigus hinnatakse esmase juhiloa omaniku sõiduoskust ja käitumist teeliikluses ja viiakse läbi koolitus alljärgnevas mahus:
1) teooriaõpe - vähemalt kolm õppetundi;
2) sõiduoskuse üldine viimistlus - vähemalt kaks õppesõidukorda;
3) pimeda ajal sõit - vähemalt kolm õppesõidukorda;
4) libedal teel sõit - vähemalt kolm õppesõidukorda.
Lõppastme koolituse läbimise kohta teeb koolitaja vastava sissekande mootorsõidukijuhi koolituskursuse tunnistusele.
Juhi täiendõpe
Täien(dus)õppe korras valmistatakse ette auto juhtmise õigust ja esmast juhiluba või juhiluba omavat isikut mistahes teise kategooria või alamkategooria auto või mootorratta juhtimise õiguse saamiseks.Täiendõppe korras valmistatakse ette ka automaatkäiguvahetusega auto juhtimise õigust omavat isikut käsikäiguvahetusega auto juhtimise õiguse saamiseks.
Täien(dus)õppe sisu ja maht määratakse mootorsõiduki kategooriale vastava(lt) riikliku õppekavaga. Õppetöö minimaalne maht on toodud tabelis.
Olemasolev kategooria Taotletav kategooria Teooriaõpe
(õppetunde) Õppesõit (õppesõidukordi)
B, C, D A 10 20
B BE 6 6
B C, C1 20 20
C, C1 CE, C1E 10 20
C1 C 10 10
B, C D, D1 40 40
D1 D 10 10
D, D1 DE, D1E 10 20
B D-troll 60 80
C, D B 5 2
B-kategooria auto
3
10
automaat-
käiguvahetuse käsikäigu-
vahetusega
Kaitseteenistuse ajateenija
B, BC1
C 30 30
CE 40 40
D 40 40
http://www.ark.ee/atp/index.html?id=285
Mootorrattajuhi sõidueksami esimese järgu ülesanded
Sõidueksami esimeses järgus peab eksamineeritav oskama valitseda mootorratast väikesel kiirusel, parkida mootorratast tugihargile ja sellelt maha võtta ning sooritada sõiduülesandes nõutud harjutused.
Sõiduülesanne koosneb eksamineerija poolt valitud viiest tabelis toodud harjutusest, millest harjutused 2 ja 5 on kohustuslikud.
Jrk. Harjutuse nimetus Mootorratta kategooria
A1 A (võimsus-sega kuni 25 kW) A* (võimsu-sega üle 25 kW)
1. Sõidu alustamine tõusul + + +
2. Otse sõitmine väikesel kiirusel (sammukiirusel) + + +
3. Pöörde sooritamine väikesel kiirusel + + +
4. Slaalomi sõitmine + + +
5. Kaheksa sõitmine + + +
6. Ringis sõitmine + + +
7. Sõidul käega suunamärguandmine + + +
8. Pidurdamine ja etteantud kohas peatumine + + +
9. Üle risti oleva takistuse sõitmine + + +
10. Läbi kitsa värava sõitmine + + +
11. Takistusest ümberpõikamine + + +
12. Käigu vahetamine otsesõidul + + +
http://web.ark.ee/page/juht/eakl.html ja all on sama jutt
Nimi Linn ja indeks Aadress E-Post Telefon ja Faks Esindaja
A-Autom K-Järve Kalevi 4 05041902
3373065
fax:3373065 Milla Kriisa
Autokool "F1" Rallibeebi Tallinn 11618 Nõmme Kase 14-2 5651842 Gennadi Degjarjov
Autokool Alopex OÜ Viljandi Väike-Turu 3 Lina 33 aloppex@matti.ee 4335434 Jaak Alesma
Autokool Haja Tallinn 10131 Pärnu mnt 82/88-51 autokoolhaja@hot.ee 6463400
Faks: 6461110 Ants Elb
Autokool Laplar Tallinn Mooni 100 Faks: 6547673 Oleg Botvin
Autokool Testudo Tallinn Tatari 62-1 autokooltestudo@hot.ee 6463665 Malle Kiisma
H. Kalviku Autokool Tallinn 12915 Kadaka tee 62a 5067804 Helju Kalvik
Kiivi Autokool Tartu Turu tn 13 5146125 Jaan Parv
Kuressaare Ametikool Kuressaare 93812 Kohtu 22 kak@kak.oesel.ee 0452466
4524600
Faks: 4524616 Ade Toomann
Neeme Rand
Kose Teeninduskool Harjumaa
Kose 75101 Hariduse 2 6756222
Faks: 6756222 Mati Rannamäe
Mewo Autokool Jõhvi 41533 Kutse 1-1 0511019
03370731 Jelena Tjutrjumova
Maardu Autokoolituse OÜ Maardu Keemikute 22-5 arkadiaus@hot.ee 6384397
05091275 Arkadi Aus
Niguliste Autokool Tallinn 10146 Niguliste 2-26 niguliste@online.ee 6313203
Faks: 6313203 Heli Antikainen
OÜ Klimberg Haapsalu Posti 30 pk 31 05024562
04733150 Koit Klimberg
OÜ Kursus & Co Valga Transpordi 1 Jüri Kirsimäe
OÜ Võru Autom Võru Jüri 32a 052146653
07821776 Kalev Orgla
Olustvere Teenind. ja maj. kool Viljandi 70401 Olustvere Teenindus- ja Majanduskool olustvere@alex.vil.ee 74290
74231
Faks: 24371610 Arnold Pastak
Pirita Liikluskool Tallinn Fealmanni 19-4 johannes@infonet.ee 6410558
056566584
Faks:6410564 Johannes Pirita
Põlva Autom Põlva 63304 Aasa 5-14 051921663
7995429
Faks:7995429 Evgeni Kurisoo
Selge Autokool Tartu Soola 1a-408 selge@selge.ee 7441798
Faks:7441800 Mati Paju
Sisekaitse Akadeemia Tallinn ykl@sisekaitse.ee 6265644 Arvi Laur
Toivo Kaldmäe Autokool Põlva 63308 Metsa 7 7994395
051988750 Toivo Kaldmäe
Valgamaa Kutseõppekeskus Valgamaa 68608 Kooli 1 Helme kool 07634208
34208
Faks: 7661203 Mati Salundi
Väike-Maarja õppekeskus L-Virumaa 46202 Väike-Maarja Pikk 1a 3723261892
Faks:3261875 Ivar Alt
Annika Liivamaa
A1-kategooria Mootorratta piiratud õigusega juht alates 16. eluaastast.
A-kategooria Mootorratta juhiks võib saada alates 18. eluaastast.
A-kategooria 3300 kr. +
Kursustele tulekuks vajalikud dokumendid:
Pass ja passi koopia(2-4)eeki
Meditsiini tõend(100-150)eeki
3 värvilist pilti 3,5 x 4,5(45-50)eeki+
Eksamite vastuvõtmine
Teooriaeksami vastuvõtmise eest tasutakse riigilõivu 380 krooni .
Mopeedijuhi teooriaeksami vastuvõtmise eest tasutakse riigilõivu 20 krooni .
Mopeedijuhi sõidueksami vastuvõtmise eest tasutakse riigilõivu 30 krooni .
Sõidueksami vastuvõtmise eest tasutakse riigilõivu 380 krooni, eksami vastuvõtmisel autoregistrikeskuse sõidukiga - 450 krooni .
Suures joontes koolile ja veitsa riigilõivuks ja eeskirjad selgeks ning sõidutundi.
Tsikliga sõitma õppimine kogenud õpetaja käeall ei tohiks olla keeruline kuigi meeles tuleks pidada,et algõpet peaks teostama ikka kinnisel platsil ja mitte lihtsalt sõbra juuresolekul,kui juhtud kukkuma siis ka keegi oskask sind aidata ja kiirabi kutsuda,kuna ka kõige tavalisem moorratas kaalub 150 kg.Ja kui su koss peaks sinna alla jääma pole tark tegu kohe mine söösta,leba rahulikult ja keegi sind ikka aitab.Ehk siis tasa ja targu.
Kõige olulisem on see,et ka ilma kaitsekiivrita mis kindlasti olgu motokiiver ei maksaka tsikli selga ronida.
Muideks usun,et Eestis on siiski piisavalt pädevad sõiduõpetajad ja koolitjad kes on koondunud vastavate organisatsioonide alla(autokoolid)pöördu sinna ja kindlasti aitavad sind.
http://www.ark.ee/atp/index.html?id=254
Koolituse liigid
Auto- ja mootorrattajuhi ettevalmistus toimub esma- ja täiendõppe korras.
Esmaõpe
Esmaõppe korras toimub isiku koolitus A-,A1-,B-,B1- või BC1- kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse saamiseks.
Juhi esmaõpe jaguneb kaheks astmeks:
1) algaste;
2) lõppaste.
Õpilasel peab olema vastava kategooria mootorsõiduki juhi juhtimisvõimet tõendav tervisetõend (RTL 2001, 90, 1257, paragrahv 4 lõige 3).
Juhi esmaõppe algaste
Juhi esmaõppe algastmel peab õpilane vastavalt motorsõidukijuhi kvalifikatsiooninõuetele omandama teoreetilised teadmised ja sõiduoskused ohutuks ning keskkonda säästvaks liiklemiseks.
Juhi esmaõppe sisu ja maht määratakse mootorsõiduki kategooriale vastava riikliku õppekavaga.
Õppetöö algastme minimaalne maht on toodud tabelis.
Mootorsõiduki
kategooria ja
alamkategooria
Teooriaõpe
õppetundides
Õppesõit
õppesõidukordades
A; A1 40
20
B; B1 41
40
BC1 55
50
Teooriaõppe ühe õppetunni kestus on 45 minutit ja ühe õppesõidukorra kestus on 25 minutit.
Õpilasel võib päevas olla kuni kaks õppesõidukorda. Õppesõidukordade vahel peab olema puhkepaus vähemalt viis minutit.
Õpperühmas võib olla kuni 25 õpilast. Nõue ei laiene üldhariduslikule koolile ja kutseõppeasutusele, kus mootorsõidukijuhti ettevalmistavas õppetöös osalevas klassis või õpperühmas on õpilaste arv suurem.
Teooriaõppe tundide ja õppesõidu ülesehitus ning vahelduvus peab tagama riiklikus õppekavas ettenähtud teadmiste ja oskuste omandamise ning õpilase ettevalmistamise vastavalt auto- ja mootorrattajuhi kvalifikatsiooninõuetele.
Õpilase ettevalmistamise taseme hindamiseks teostab koolitaja õppekavakohast vahekontrolli.
Autokooli vahekontrolli läbimise kohta tehakse sissekanne õpilase õpingukaar(ti)dile. Vahekontrolli mittesooritamisel peab autokool andma õpilasele võimaluse täiendavateks konsultatsioonideks (või harjutusteks) kuni ta on omandanud vajalikud teadmised ja oskused või saavutanud nõutava sõiduvilumuse õpingute jätkamiseks.
Õppesõidul peab õpilasel olema kaasas õpingukaart, kuhu sõiduõpetaja märgib kuupäeva ja õppesõidukordade arvu.
Õpingukaardi sissekannete õigsust kinnitavad õppesõidukorra lõpus õpilane ja sõiduõpetaja oma allkirjaga.
Juhi esmaõppe algaste lõpeb koolitaja liiklusteooria- ja sõidueksamiga. Juhi esmaõppe algastme läbimist tõendab koolitaja poolt väljastatav mootorsõidukijuhi koolituskursuse tunnistus.
Enne koolitaja eksamit peab õpilane olema läbinud sotsiaalministri poolt kehtestatud nõuetele vastava esmaabialase väljaõppe, mida tõendab selle kohta väljastatud tunnistus.
Juhi esmaõppe lõppaste
Juhi esmaõppe lõppaste algab pärast esmase juhiloa saamist.
Juhi esmaõppe lõppaste on koolis omandatud sõiduoskuse iseseisev edasiarendamine ja enesehinnangu väljakujundamine teeliikluse tingimustes.
Juhi esmaõppe lõppastme kestus on 23 kuud.
Juhi esmaõppe lõppastme viimase 12 kuu jooksul peab esmase juhiloa omanik läbima juhi ohutu liiklemise ja riske vältiva sõiduoskuse süvendamise koolituse, mille käigus hinnatakse esmase juhiloa omaniku sõiduoskust ja käitumist teeliikluses ja viiakse läbi koolitus alljärgnevas mahus:
1) teooriaõpe - vähemalt kolm õppetundi;
2) sõiduoskuse üldine viimistlus - vähemalt kaks õppesõidukorda;
3) pimeda ajal sõit - vähemalt kolm õppesõidukorda;
4) libedal teel sõit - vähemalt kolm õppesõidukorda.
Lõppastme koolituse läbimise kohta teeb koolitaja vastava sissekande mootorsõidukijuhi koolituskursuse tunnistusele.
Juhi täiendõpe
Täien(dus)õppe korras valmistatakse ette auto juhtmise õigust ja esmast juhiluba või juhiluba omavat isikut mistahes teise kategooria või alamkategooria auto või mootorratta juhtimise õiguse saamiseks.Täiendõppe korras valmistatakse ette ka automaatkäiguvahetusega auto juhtimise õigust omavat isikut käsikäiguvahetusega auto juhtimise õiguse saamiseks.
Täien(dus)õppe sisu ja maht määratakse mootorsõiduki kategooriale vastava(lt) riikliku õppekavaga. Õppetöö minimaalne maht on toodud tabelis.
Olemasolev kategooria Taotletav kategooria Teooriaõpe
(õppetunde) Õppesõit (õppesõidukordi)
B, C, D A 10 20
B BE 6 6
B C, C1 20 20
C, C1 CE, C1E 10 20
C1 C 10 10
B, C D, D1 40 40
D1 D 10 10
D, D1 DE, D1E 10 20
B D-troll 60 80
C, D B 5 2
B-kategooria auto
3
10
automaat-
käiguvahetuse käsikäigu-
vahetusega
Kaitseteenistuse ajateenija
B, BC1
C 30 30
CE 40 40
D 40 40
http://www.ark.ee/atp/index.html?id=285
Mootorrattajuhi sõidueksami esimese järgu ülesanded
Sõidueksami esimeses järgus peab eksamineeritav oskama valitseda mootorratast väikesel kiirusel, parkida mootorratast tugihargile ja sellelt maha võtta ning sooritada sõiduülesandes nõutud harjutused.
Sõiduülesanne koosneb eksamineerija poolt valitud viiest tabelis toodud harjutusest, millest harjutused 2 ja 5 on kohustuslikud.
Jrk. Harjutuse nimetus Mootorratta kategooria
A1 A (võimsus-sega kuni 25 kW) A* (võimsu-sega üle 25 kW)
1. Sõidu alustamine tõusul + + +
2. Otse sõitmine väikesel kiirusel (sammukiirusel) + + +
3. Pöörde sooritamine väikesel kiirusel + + +
4. Slaalomi sõitmine + + +
5. Kaheksa sõitmine + + +
6. Ringis sõitmine + + +
7. Sõidul käega suunamärguandmine + + +
8. Pidurdamine ja etteantud kohas peatumine + + +
9. Üle risti oleva takistuse sõitmine + + +
10. Läbi kitsa värava sõitmine + + +
11. Takistusest ümberpõikamine + + +
12. Käigu vahetamine otsesõidul + + +
http://web.ark.ee/page/juht/eakl.html ja all on sama jutt
Nimi Linn ja indeks Aadress E-Post Telefon ja Faks Esindaja
A-Autom K-Järve Kalevi 4 05041902
3373065
fax:3373065 Milla Kriisa
Autokool "F1" Rallibeebi Tallinn 11618 Nõmme Kase 14-2 5651842 Gennadi Degjarjov
Autokool Alopex OÜ Viljandi Väike-Turu 3 Lina 33 aloppex@matti.ee 4335434 Jaak Alesma
Autokool Haja Tallinn 10131 Pärnu mnt 82/88-51 autokoolhaja@hot.ee 6463400
Faks: 6461110 Ants Elb
Autokool Laplar Tallinn Mooni 100 Faks: 6547673 Oleg Botvin
Autokool Testudo Tallinn Tatari 62-1 autokooltestudo@hot.ee 6463665 Malle Kiisma
H. Kalviku Autokool Tallinn 12915 Kadaka tee 62a 5067804 Helju Kalvik
Kiivi Autokool Tartu Turu tn 13 5146125 Jaan Parv
Kuressaare Ametikool Kuressaare 93812 Kohtu 22 kak@kak.oesel.ee 0452466
4524600
Faks: 4524616 Ade Toomann
Neeme Rand
Kose Teeninduskool Harjumaa
Kose 75101 Hariduse 2 6756222
Faks: 6756222 Mati Rannamäe
Mewo Autokool Jõhvi 41533 Kutse 1-1 0511019
03370731 Jelena Tjutrjumova
Maardu Autokoolituse OÜ Maardu Keemikute 22-5 arkadiaus@hot.ee 6384397
05091275 Arkadi Aus
Niguliste Autokool Tallinn 10146 Niguliste 2-26 niguliste@online.ee 6313203
Faks: 6313203 Heli Antikainen
OÜ Klimberg Haapsalu Posti 30 pk 31 05024562
04733150 Koit Klimberg
OÜ Kursus & Co Valga Transpordi 1 Jüri Kirsimäe
OÜ Võru Autom Võru Jüri 32a 052146653
07821776 Kalev Orgla
Olustvere Teenind. ja maj. kool Viljandi 70401 Olustvere Teenindus- ja Majanduskool olustvere@alex.vil.ee 74290
74231
Faks: 24371610 Arnold Pastak
Pirita Liikluskool Tallinn Fealmanni 19-4 johannes@infonet.ee 6410558
056566584
Faks:6410564 Johannes Pirita
Põlva Autom Põlva 63304 Aasa 5-14 051921663
7995429
Faks:7995429 Evgeni Kurisoo
Selge Autokool Tartu Soola 1a-408 selge@selge.ee 7441798
Faks:7441800 Mati Paju
Sisekaitse Akadeemia Tallinn ykl@sisekaitse.ee 6265644 Arvi Laur
Toivo Kaldmäe Autokool Põlva 63308 Metsa 7 7994395
051988750 Toivo Kaldmäe
Valgamaa Kutseõppekeskus Valgamaa 68608 Kooli 1 Helme kool 07634208
34208
Faks: 7661203 Mati Salundi
Väike-Maarja õppekeskus L-Virumaa 46202 Väike-Maarja Pikk 1a 3723261892
Faks:3261875 Ivar Alt
Annika Liivamaa
Lugupidamisega
Teie Mossemees
pepe@biker.ee
Hakkame kütma!
OÜ Potipoiss
www.potipoiss.ee
Pottsepp & Korstnapühkija
pepe@potipoiss.ee
5588 671
www.twitter.com/Potipoiss
Konsultatsioon
Küttekollete remont
Ummistuste likvideermine
Teie Mossemees
pepe@biker.ee
Hakkame kütma!
OÜ Potipoiss
www.potipoiss.ee
Pottsepp & Korstnapühkija
pepe@potipoiss.ee
5588 671
www.twitter.com/Potipoiss
Konsultatsioon
Küttekollete remont
Ummistuste likvideermine
-
Teema algataja
Siinkohal tundub, et Mossemees räägib ka kogemustest. Kui lugesin, et rata selga kiivrita ei ronita, siis meenus kuidas ta ilma kiivrita ühe vägeva õhulennu tegi. Maandus muidugi nägu eest. Arm seda meenutamaks oli veel mitu aastat. 

Tööriistad, auto LCD probleemid, xenon
http://www.harteron.ee
http://www.harteron.ee
Millist valida?
kui võimalik siis hoobilt superbike(alla 1600ccm,ei maksaks üldse jamada)!Sellega saab kiiremalt ennast ära tappa.
Lugupidamisega
Teie Mossemees
pepe@biker.ee
Hakkame kütma!
OÜ Potipoiss
www.potipoiss.ee
Pottsepp & Korstnapühkija
pepe@potipoiss.ee
5588 671
www.twitter.com/Potipoiss
Konsultatsioon
Küttekollete remont
Ummistuste likvideermine
Teie Mossemees
pepe@biker.ee
Hakkame kütma!
OÜ Potipoiss
www.potipoiss.ee
Pottsepp & Korstnapühkija
pepe@potipoiss.ee
5588 671
www.twitter.com/Potipoiss
Konsultatsioon
Küttekollete remont
Ummistuste likvideermine
-
Teema algataja
Ega sa vist küsimust ei lugenud?
Ma pidasin silmas ikkagi praktilist külge, mitte kudas ma auto(?)koolis käin.
Tsikli kohalt pidasin silmas, et näiteks bikega oleks xxx ccm maksimaalne, mida algaja suudab sõita (ilma ennast tapmata), aga custom samade oskuste juures võiks olla XXX ccm. Nõustun sellega, et lolle leidub igal pool, sealhulgas ka neid ke surma tahavad saada (selleks piisab ka kõige lahjemast).
Tehnilised iseärasused võivad olla mingi detail, süsteem peaks/ei peaks olema, et oleks lihtsam (kui üldse on selliseid asju, mida peaks tingimata jälgima).
Ma pidasin silmas ikkagi praktilist külge, mitte kudas ma auto(?)koolis käin.
Tsikli kohalt pidasin silmas, et näiteks bikega oleks xxx ccm maksimaalne, mida algaja suudab sõita (ilma ennast tapmata), aga custom samade oskuste juures võiks olla XXX ccm. Nõustun sellega, et lolle leidub igal pool, sealhulgas ka neid ke surma tahavad saada (selleks piisab ka kõige lahjemast).
Tehnilised iseärasused võivad olla mingi detail, süsteem peaks/ei peaks olema, et oleks lihtsam (kui üldse on selliseid asju, mida peaks tingimata jälgima).
no bike 125-250cc max piisab kyl algajale, et mitte end tagarattal kuhugi bussi keerata või, et kurvis liiga äkilise tõmbepeale ratast alt ära ei laseks...
chopperi puhul... no ytleme, et 500-750cc on normaalne..
chopperiga juba naljalt selili ei lase ja chopper pole ka teab mis kallutamiseks mõeldud!
Aga yldiselt BIKES FOR EVAAA!!!11
chopperi puhul... no ytleme, et 500-750cc on normaalne..
chopperiga juba naljalt selili ei lase ja chopper pole ka teab mis kallutamiseks mõeldud!
Aga yldiselt BIKES FOR EVAAA!!!11


See on kõikjal maailmas kõige paremaks algaja sikliks olnud. Mis aga kõige tähtsam ta annab sulle eksimise andeks paremini kui teised, hooldus ka lihtne ja odav, mootor lihtne. Pole plastikuid mida puruks kukkuda ...
Saksast tuues tuleb 99aastal toodetud (kalli) masina hinnaks 37500.- pluss 65%käivet (st mitte korrutada tervet hinda käibekaga läbi)
Ise ostsin tsipa avariilise 93aasta oma koos kõigi kuludega 16000.- eest, pole ju paha? Neiul mul kah sama tsikkel, hmm ja täna ostab üks töökaaslane endale ka GS`i...
Ega see GS ei ole äkilisem 125-250cm baikidest aint jõu momenti on tsipa rohkem ja närve ning raha säästad palju. Selili seda ilma siduri abita keerata ei saa.
Veerandmiili läheb 13,6

Ja kui võimsust pelgad (38Kw vist) siis võib osta piiratud versiooni või ma võin sulle sisselaske piirajad tasuta anda (siis on võimsus ca 25Kw).
Juhitavus on mega hea ja jutud räägivad, et nii mõnigi Duc on käänulisel teel kaotajaks jäänud.
Hooldust saab kodus vabalt teha kui on huvi (igasugused how-to`d netis üleval). Hoolduse tegemata jätmine ei tapa kah GS`i ära (esialgu)
Ainuke miinus on liiga pehme esiamort mis enamustel kohe ka väljavahetatud on loomulikult saab abi ka teistsugusest amordiõlist ja üliodavatest vahepuksidest mis vedru suurema pingealla suruvad.
Poosetamise faktor on muidugi madal sellisel siklil võrreldes V-Rod`iga aga ülejäänu on tip-top (eriti rõhuks just sõitja enda grin-faktorile e. sõidunautimisele).
Kui netis natuke ringi kaeda siis leiab mu jutt 1000x kinnitust

See link kindlasti abiks >>> http://www.gstwin.com/ (seal on meeletu community taga - foorumil siis)
Anna siis siia foorumisse teada mis edasine plaan on

õppimine
Vabandan nende ees keda oma eelmiste kirjutistega solvasin!Aga samal ajal pean vajalikuks mainida,et alustage proovige õppimist alustada sellest,et minge mõne tuttava juurde ja küsige talt luba tsikkliga tuttvuda.Pange tsikkel külili ja proovige kas suudate selle püsti tõsta on ju selline väike kuid kirjutamata reegel,et kui jõuad tsikli püstitõsta võid sõita.
Lisaksin veel ,et küsi luba ja proovi ratas alt võtta proovi rehv vahetada ja siis kõik see uuesti kokku panna nii,et asi töötaks.(Tean kindlat,et nii mõneski pädevas organisatsioonis jäetakse see tegemata eriti aga kui sul on mingidki load juba olemas suhtutakse eriti ükskõikselt tehnilisse poolde.)Esmalt siis kliendi raha ja siis vaatame kuis asjaga saab.Käisin alles eelmisel aastal liiki tõstama ja pilt on masendav.Üks autokool sõimab teist ja klomas esimest.
Usun,et kui iga üks meist oma klientidega nii suhtleks kaoks igasugeune kultuur meie maalt sootuks.
OK.
Soovitan sulle enda kogemustest üht vahvat asja eelenevale lisaks.Küsi kas kellelgi on töötav külgkorviga motikas,palu kas saaksid sellega sõitu proovida kõlbab ka N liidudus toodetud ratas.Mina proovisin esimesena külkaga ja hakkas väga meeldima.Sellise rattaga pole ka karta ,et lihtsalt ümber kukud.Ma tõesti olen näinud kuis mu enda hea sõber ,kukkus tavalise soolo tsikkliga ümber kuna kossid olid liiga lühikesed(irw),oleks proovinud külkaga poleks midagi juhtunud.
Loodan,et said osa kogemustest mida seduses tõesti pole.(ps sellise testi võid lihtsalt kellegi heinamaal teha.)
Lugupidamisega
Teie Mossemees
pepe@biker.ee
Hakkame kütma!
OÜ Potipoiss
www.potipoiss.ee
Pottsepp & Korstnapühkija
pepe@potipoiss.ee
5588 671
www.twitter.com/Potipoiss
Konsultatsioon
Küttekollete remont
Ummistuste likvideermine
Teie Mossemees
pepe@biker.ee
Hakkame kütma!
OÜ Potipoiss
www.potipoiss.ee
Pottsepp & Korstnapühkija
pepe@potipoiss.ee
5588 671
www.twitter.com/Potipoiss
Konsultatsioon
Küttekollete remont
Ummistuste likvideermine

Ei tahaks hirmutada tulevasi õppesõitjaid aga jawaga õppesõitu tehes ei lähe paljudel jaladki maha (ühe jala varvastega tuleb leppida) ja vist mingisuguse üle 200kg tühimassiga (Selge autokoolis näiteks).
Kui ennem ei ole ühegi kaherattalisega sõitnud siis tuleks jalakäikudega Delta laenata/osta ja säästa palju kukkumisel tekkivaid kulutusi ning enda tervist. Siduriga mängimise saab samuti väga selgeks.
Ülal olev jutt siis käis väiksemat kasvu naisterahvaste kohta valdavalt

Appi, abiratastega bike - kuhu me nii jõuame???
Tööriistad, auto LCD probleemid, xenon
http://www.harteron.ee
http://www.harteron.ee
-
Teema algataja
ˇnjahh lugesin siin arvamusi ja paistab et enamik rattamehi on kas unustanud või pole tõesti sanud esimesei kogemusi punnvõrril.
Niiet isegi lugema õptaxe lyhematest sõnadest ja seega mina tahax iga tegelase kuskile kinni panna kes hakkab sõitmist õppima suurema kui 125-se ratta peal(erandina kui on proffesionaali järelvalve all).
Nyyd aeg-esmaste sõiduvõtete tundmasaamisex kulub päev paar, et isesseisvalt sõita kulub kuu kax ja et osata sõita ja teeolusid ja ohtlike olukordi ette näha kulub aastaid.Ise olen tsikliseljas olnud nyyd juba 13 aastat ja siiki tuleb ette olukordi kus avastad et seda olex olenud ette näha kui olex sutikese mõelnud.Ja asi mis siin läboi kumab-kiirus.On kyll nii jahh et tänapäevane 125ccbike rapsab miski 160 nii et silm ka ei pilgu aga kas sellele noorel jogal kes esimesi päevi ratta selgas on on vaja juba seal teedepeal ringrada sõita??? peale selle et ta on ohtlik iseendale sest ei tunne elementaarseid sõiduvõtteid on ta ka ohtlik teistele....
Mõelge natukene laiemalt ja sutsu täiskasvanumalt-neid 40 aastaseid poisikesi on eesti teedepeal sitax (eriti tallinnas) kes ei oska korralikult sõita aga siiki bike persse all ja vaja eputada, pärast inimesed räägivad et näe tsiklimehed on ilgelt liiklust läbustavad tegelased.
Niiet jõudu sõiduõppimisel!!!
Niiet isegi lugema õptaxe lyhematest sõnadest ja seega mina tahax iga tegelase kuskile kinni panna kes hakkab sõitmist õppima suurema kui 125-se ratta peal(erandina kui on proffesionaali järelvalve all).
Nyyd aeg-esmaste sõiduvõtete tundmasaamisex kulub päev paar, et isesseisvalt sõita kulub kuu kax ja et osata sõita ja teeolusid ja ohtlike olukordi ette näha kulub aastaid.Ise olen tsikliseljas olnud nyyd juba 13 aastat ja siiki tuleb ette olukordi kus avastad et seda olex olenud ette näha kui olex sutikese mõelnud.Ja asi mis siin läboi kumab-kiirus.On kyll nii jahh et tänapäevane 125ccbike rapsab miski 160 nii et silm ka ei pilgu aga kas sellele noorel jogal kes esimesi päevi ratta selgas on on vaja juba seal teedepeal ringrada sõita??? peale selle et ta on ohtlik iseendale sest ei tunne elementaarseid sõiduvõtteid on ta ka ohtlik teistele....
Mõelge natukene laiemalt ja sutsu täiskasvanumalt-neid 40 aastaseid poisikesi on eesti teedepeal sitax (eriti tallinnas) kes ei oska korralikult sõita aga siiki bike persse all ja vaja eputada, pärast inimesed räägivad et näe tsiklimehed on ilgelt liiklust läbustavad tegelased.
Niiet jõudu sõiduõppimisel!!!
-
- Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Tere
Hei, kui teil on selle Suzuki GS500 kohta mingit inffi siis pange see sinna "artiklite" alla kirja. Kui lihtsalt kuskilt tõmbate siis viidake ka allikale. Kindlasti on huvitatuid veel ja eriti veel siis kui soovitate seda ratast algajatele.
Guru
Guru

-
Teema algataja
Tase!Anonymous kirjutas:krdi vussid!
ma sõitsin viimati 15 aastat tagasi sõbra deltaga ja ostsin nüüd 900 bike. sõitsin ise poest ära ja vajutasin keset linna 180 sisse!
vot nii õpitakse!
Oh, oleks ma ka nii kõva mees...
Et siis sinu arust on sirge peal gaasi keeramine ja käikude vahetamine mingisugune sõiduoskus? Eriti kuskil linnavahel?
Masendav..
Algsele küsijale, mõne päevaga oskad juba hädapärast sõita küll.. aga päris selgeks saamine võtab ikka kuid ja aastaid.
--
Galen
Galen
-
Teema algataja
Enda motoriseeritud kaherattalise teekond algas siis nii: sõbra mopeedi proovinuna sattusin vaimustusse nagu ikka üks 11a poisiklutt. Mõlgutasin pikka aega mõtteid endale ka delta või muu ostmiseks, kuid paraku pold raha. Siis mõne aasta pärast ostis too endale Minski. Täitsa teine klass võrreldes 50cc-ga. Mul hammas veelgi rohkem verel
.
Nüüd olin vist juba 14a ja mopeedivaimustus oli juba vahepeal üle läind. Aga kuuriall seisis ikka veel isa Jawa 350, millega sõitmisest vaid unistada võisin, sest vanemad mitte ei taht lubada. Sai siis läbi raskuste siiski ära moositud ning aku ka ostetud. Asi oli 10a seisnud ilma, et keegi oleks teda vahepeal liigutand(expect me offkoors, kes ma teda küll hargilt maha ei julend/jaksand tõsta aga vähemalt seda ohtu pold, et lülitid/hoovad/pedaalid kinni oleks roostetand
). Anyway pold mul erilist uskugi, et asi tööle läeb ning oleks äärepealt elektrisüsteemi prsegi keerand(Hint: Jawal + on maa). Aga oh üllatust: 3 matsu ette ning esimese pauguga käima. Tossas küll nagu Ikarus, sest silindrisse oli õli valatud. Aga minek oli ikka hoi missugune võrreldes Minskiga.
Siiamaani siis sellesama Jawaga ringi sõidan. Minek enam millegipärast nii vägev ei tundu, a see vist rohkem sellest, et ära harjund. Vahepeal jälle peaks Minskiga sõitma, siis ehk saab aru. Aga üldiselt õppimine on vägagi valutult kulgenud. Vana Jawa on üldse hea masin alustamiseks- mõnusalt madal.
Esimene post siis siin foorumis reganud kasutajana. Tänud siis asutajatele asjaliku foorumi eest.

Nüüd olin vist juba 14a ja mopeedivaimustus oli juba vahepeal üle läind. Aga kuuriall seisis ikka veel isa Jawa 350, millega sõitmisest vaid unistada võisin, sest vanemad mitte ei taht lubada. Sai siis läbi raskuste siiski ära moositud ning aku ka ostetud. Asi oli 10a seisnud ilma, et keegi oleks teda vahepeal liigutand(expect me offkoors, kes ma teda küll hargilt maha ei julend/jaksand tõsta aga vähemalt seda ohtu pold, et lülitid/hoovad/pedaalid kinni oleks roostetand

Siiamaani siis sellesama Jawaga ringi sõidan. Minek enam millegipärast nii vägev ei tundu, a see vist rohkem sellest, et ära harjund. Vahepeal jälle peaks Minskiga sõitma, siis ehk saab aru. Aga üldiselt õppimine on vägagi valutult kulgenud. Vana Jawa on üldse hea masin alustamiseks- mõnusalt madal.
Esimene post siis siin foorumis reganud kasutajana. Tänud siis asutajatele asjaliku foorumi eest.
-
Teema algataja
oleneb siiski, eelnevast praktikast. kui inimene on kasvõi natuke väiksena mootoriga kaherattalist proovinus siis läeb kiiremini õppimine.
ja aitab ka suurel määral teadmine kuidas mootor tõõtab, teadmine et sidur on vaja alla vajutada käike vahetades... ja gaas maha lasta pidurdades.... auitojuht õpib kiiremini tsikliga ka sõitma kui mitte autot juhtinud junsu.
ewsimest korda mootorit tajudes võib inimene väga ettearvamatuid asju teha.... ja hiljem võibolla mittejulgeda enam ratsu selga istuda.
blx
ja aitab ka suurel määral teadmine kuidas mootor tõõtab, teadmine et sidur on vaja alla vajutada käike vahetades... ja gaas maha lasta pidurdades.... auitojuht õpib kiiremini tsikliga ka sõitma kui mitte autot juhtinud junsu.
ewsimest korda mootorit tajudes võib inimene väga ettearvamatuid asju teha.... ja hiljem võibolla mittejulgeda enam ratsu selga istuda.
blx
-
Teema algataja
Mina olen praegu õppestaadiumis......Iž P5-ga.350 on tegelikult natuke suur ikka kui aus olla.125 oleks ma arvan kergem olnud sõita.Enne kui katki läks iž siis sain mitu korda sõidetud..noh..ma ütlleks niimodi et minu arvates oleneb rohkem kehakaalust.Kui kaalud palju võid kohe natuke suurema võtta aga kui oled noor ja käid alles koolis siis ma ikka soovitaks väiksemaga....suurega kipuvad kohe kiusatused tekkima. Ja kui keegi kes pole kunagi mootorrattaga sõitnud, autoga palju, ja mõtleb siis et ah see raskem ikka olla ei saa: võtan kohe superbike või midagi niisugust siis ta eksib.Kuigi jah autoga kogemus aitab kõvasti, juba siduri
koha pealt.Ja veel liikluseeskirjade ning tunnetuse
koha pealt.Ja veel liikluseeskirjade ning tunnetuse
-
Teema algataja
rollerijuhid
See on Madonele kes arvas et rollerimehed on kõige hullemad liikluse läbustajad.
Ma arvan et see on sinu probleem kui sa nii arvad - mina näiteks arvan et kõige hullemad on ja jäävad tsiklimehed;sõelutakse autode vahel,kihutatakse, LE nagu tsiklimeestele ei kehtikski, jne. Ma võingi sellest plämama jäädagi aga mis mõte on üksteist maha materdada.
Kuidas sa saad seda öelda üldiselt kõigi kohta-kas sa oled kõiki rollerimehi sõitmas näinud;ma kahtlen selles väga. Isiklikult sõidan üldjuhul autoga kuigi mul on ka roller ja tsikkel-sellegi poolest jälgin ja alati ka täidan liikluseeskirju. Ja lõpuks kui see sind vähegi huvitab siis õelutses sinuga naisterahvas. 


