1. leht 1-st
Tsiklid - kallis hobi???
Postitatud: 31 Mär 2003, 13:07
Postitas twister
Oleks ka võimalik tsikli huviline, aga sellega seoses kerkib üles üks küsimus.
1. Kui suur on kulu aastas tsiklile - rehvid, hooldused, remondid jne. (kui osta kuni paari aasta vanune tsikkel)?
2. Kui palju sõltuvad kulud tsikli tüübist (a'la custom vs. bike)?
Siiani on jäänud mulje, et raha peab ikka kõvasti olema, et sellega tegeleda.
Postitatud: 31 Mär 2003, 15:00
Postitas madone
Hmmm.. no ei tea.. ainuke asi, mis kulub on bena ja õli ning vahepeal service, mis ka eriti kallis pole!
Kui korralikult sõidad siis nende rehvide pärast ka eriti muretsema ei pea.. mul juba 3a originaal rehvd all ja ple eriti kulunudki!
Praktilised kysimused?
Postitatud: 01 Apr 2003, 23:55
Postitas Mossemees
yo wrote:
Seadust oskan ma ise ka lugeda ja leida
Mida aga ei leia on kogemus. Kysimus oli mõeldud rohkem praktilist laadi ...
Tehnilised probleemid keskmistel inimestel on keskimised ja kulutused on ka keskimised.Eriti aga kui sõidad keskimise paariaastase rattaga.
Teadmised tekivad kogemustest!Jah sul on õigus kui oskad sedust lugeda siis pole ju midagi lihtsamat maakeral kui minna ja printida,rataste tehnilised näitajad ja tehnilise hoolde väldud!See on ju imelihtne.
Muid kulutusi nagu polegi ,oi vabanda interneti arve kah.
Vabandan kui sapine sai aga soovisin huvilist aidata.
Postitatud: 01 Okt 2003, 20:33
Postitas Soultrain
tavaliselt ytlen ma selle peale et kallis on kaks kätt kaela ymber muidu on hinnaline. aga njah ex saab seda tsikli asja ajada igat pidi kes s6idab millise harrikaga kes jawaga, ega yx sellepärast teisest vähem tsiklimees pole.
Postitatud: 02 Okt 2003, 14:51
Postitas twister
Võtaks läbisõiduks 10k aastas ja rattaks 600cc bike (ca 3-5 aastat vana).
Palju võiks olla sellise komplekti hoolduskulu aastas (ilma enda ravikuludeta)?
Postitatud: 02 Okt 2003, 19:24
Postitas Külaline
seda ei saa nii öelda kui suur see kulu on keskmiselt, sa pead täpsemalt teadma siis mis ratast sa tahad, mark ja mudel, erinevate tootjate varuosa hinnad on erinevad. aga kui see nyyd k6ik k6rvale jätta siis, mina ntx vahetan enamasti yle kahe aasta ketti ja samuti tagumist rehvi, kui just ei tule pähe see sygisel hooaja l6pu puhul purux p6letada:) on sedagi juhtunud. ega muud suurt polegi, 6hupuhastid kah ja 6li kah vahel ja ega muud suurt polegi. mainisid et selline 3 -5 aastat vana, arvesta sellega et biked just on sellise rattad mida ei osteta pyhapäeval rahulikux kirikus käimisex, muidugi nii ueel rattaga pole ilmselt veel suurt j6udnud juhtuda aga ikkagi peab arvestama et v6ib olla nii m6ndagi läbi.
anyway soovitus olex see et kui ratast tahad osta siis osta see ja ära m6tle kui palju selle peale pärast raha läheb. last ei soetatata m6eldes kui palju ta sööb. !!!
Postitatud: 03 Okt 2003, 07:59
Postitas kert
Klutused ülalpidamisele sõltuvad suuresti ka iseenda südametunnistusest ja lugupidamisest oma ratta vastu. Parimat nõu, kuidas odavalt läbi ajada, oskavad sulle tõenäoliselt rotikamehed kõige paremini anda...

Postitatud: 03 Okt 2003, 09:34
Postitas sys
Njaa... Ma ei lugenud kuskilt välja, et kodanik tahab odavalt läbi ajada... (eriti vaadates mis rattast jutt käib). On ju loomulik, et uuritakse, millised ja kui suured kulud ratta soetamisega kaasnevad. Eelnevalt viidati lapsele ja viimase söömisele... ilma, et tahaks kedagi solvata ütlen, et võrdlus jama! Kui autot ostad, siis vaatad ka ju kütusekulu (ei osta 6l mootoriga vana sportautot, kui tead, et hiljem kütuse ostmisega jama). Seega teeks juurde paar teemat, mis mind ennast (kui ka potensiaalset ratta ostjat) huvitab.
<a href="
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... p?t=336</a>
<a href="
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... p?t=338</a>
Aga ka siin ootaks arvamusi edasi. Loodan, et ei saanud liiga kuri kiri.
Postitatud: 03 Okt 2003, 19:54
Postitas Soultrain
mjah mina m6tlen nyyd asja sellest kyljest et ise olen ratast alati sydame mitte m6istusega ostnud, ja viidates siin eelnevale siis ka neid 6l vanu sportautosid ostetaxe sydamega mitte m6istusega. ma ei tunne isiklikult kedagi kes on ratta ostnud sellepärast et see on praktiline ja odav yleval piadada. njah neid inimesi ise on aga nagu mainisin ei tunne mina neist yhetgi:) yldiselt pole veel kuulnud et keegi j6uax ratta osta aga seda yleval piadada ei j6ua. nii et ex ise tead kas ostad vai ei osta aga minu jaox on need varuosa ja hooldus probleemid kyll väike miinus suurte plusside k6rval mida mulle ratas pakub.
Postitatud: 04 Okt 2003, 10:03
Postitas Rein
Tegelikult, kui oled noor ja hetkel üksik, või siis vähemalt pruudiga, siis on tsikli omamine tunduvalt odavam, kui auto puhul.

Postitatud: 28 Okt 2003, 12:42
Postitas Qubik
ei tegelikult on nii-et mida rohkem asjasse sisse elad seda rohkem hakab kuluma-alguses lolluste peale(liiklustrafid, remont, kummid) pärast aga arukalt(liiklustraffid, kummid, hooldus+majutuskulud matkadel ja sealt mötle juba ise edasi)
aga nuuh kui aktiivselt tegutseda miski uuema rattaga siis läeh raudpolt 500 nädalas-alla selle on juba vähene aktiivsus
Postitatud: 28 Okt 2003, 16:01
Postitas Rennes
No offence, Qubik, kust tead?

Teoretiseerid? Mis asi on vähene aktiivsus ja kuidas seda mõõdetakse? 500 nädalas on piir? kes selle tõmbas? Kes seda järgib?

Postitatud: 28 Okt 2003, 18:01
Postitas CB500
teemat jätkates.. Kas on olemas odavat hobi? oleneb mis on kallis ja millega seda võrrelda, ning kui sügavalt laskuda sellesse hobisse.
näiteks ma tean inimest kellel on kalapüüdmis varustust ~200 000.- eest (ja kaater ega jaht sinna hulka ei kuulu).
Tsiklid, -kui eesmärgiks on lihtsalt sõita punktist A punkti B, siis pole ju tarvis suurt ja kallist ratast, mis oleks ühtlasi ka ilus ja pilkupüüdev.. = ei ole kallis hobi. Samas kui hing ihkab enamat (ja süües kasvab isu nagu me kõik teame

) , siis võib see hobi kujuneda suhteliselt kulukaks.. ja ma ei pea silmas liilustrahve, lihtsalt rehvid ju näiteks maksavad tavaauto omadest 2x rohkem ja kui hooajal sõita ka siis järgmine suvi on tagumist kindlasti uut vaja.
Minuarust on tobedus rattaga sõitmise juures kohe hakata mõtlema trahvidele ja remondile.. nagu me autoga sõites oleks trahvide ja remondi eest kaitstud, lihtsalt kui on tsikliga vähe kogemusi siis pole tarvis kihutada, tuleb ennast tagasi hoida kuni ratas "käes" on.
Postitatud: 28 Okt 2003, 18:41
Postitas Soultrain
mjah see 500 jutt jäi ka mulle natuke silma, no ma ei tea, ytlesid et kui tegeled mingi uuema rattaga siis kulub raudselt 500 nädalas, mis loogika selles peitub seda ma ei m6ista, mix vanema rattaga siis vähem v6i rohkem kulub??? ära pahanda yritan lihtsalt m6ista, ja aktiivsuse koha pealt ytlex kyll nii palju et ma olen vahel rattata ka aktiivsem kui pooled eesti ratta omanikest nii et selle kohta kyll ei saa öelda midagi ja yldse mis aparaadiga seda aktiivsust m66detaxe????
Postitatud: 28 Okt 2003, 22:14
Postitas voolik
hmmm....ma kohe ei saanud ka vakka olla...siin kyll kõik suured ,mehed koos ja asjad....aga! ma ei ole päris kindel, et keegi olex peast niiraamatupidaja, et hirmsat kulude päevikut peab...aga ma võin ka eksida....enda kuludest tean seda, et kuna ma tahan teda yha ilusamaks ja ilusamaks...siis see on väljaminek küll ja paraku mitte kõige odavam:)...aga kui hakata halisema benza ja õli ja muu kohalt...oh appike...käigem siis juba parem jala....miks peab nüüd inimese küsimusest mööda vaatama ja hoopis tülitsema? või ma sain taas millestki valesti aru?..ma isiklikult jooxvate kulude pealt arvan...et mida rohkem liigud seda suuremad on kulud ja see peaks vist loogika valdkonda kuuluv arvamus olema:)....eks igal rattal on ju olemas näitajad, et mida ja kui palju läheb...siis nii umbes saabki välja arvutada, kui on endal selge palju kavatsetakse oma lemmikut rakendada...nii lihtne see ongi mu arust....
voolik@vaatab.asju.lihtsalt.lihtsalt.com
Postitatud: 28 Okt 2003, 22:20
Postitas Pihelgas
Ma annan Voolikule sõnavara ja teksti eest varsti eripreemia

Postitatud: 29 Okt 2003, 10:33
Postitas Rein
Enne kui lukkupannakse:) , ütleks seda, et mul on veel paar hobi peale tsiklinduse, surf ja suusatamine

, surf on kordi kallim, kui tsiklindus, ja suusatamine on ka päris kirves. tehnikaga seotud hobidest on tsiklindus siiski suht odav, muidugi kui kusagil x liigas ringrada või krossi ei sõida

. Selge on see, et hobi hinna taseme tekitamine on ikkagi igal ühel enda teha. Ja mida enam nõudmised ja soovid suurenevad, seda kallimaks hobi kujuneb.
Postitatud: 29 Okt 2003, 19:15
Postitas voolik
voolik teeb sygava kummarduse.....nii siis seda ERIPREEMIAT tahax ma nyyd k2tte saada eksole....mida varem seda parem:d sest minu verbaalne pidamatus on õudne:d pigem premeeritagu mind juba kiiremini:) siis ma veibolla istun tiba kus kah:D
nojah gearheadile ka yx reveraans
Postitatud: 30 Okt 2003, 00:25
Postitas Pihelgas
Ma LUBAN, et annan sulle preemia üle Aastapäeva peol

Postitatud: 30 Okt 2003, 20:26
Postitas voolik
no mis võiks minu vana sydant rohkem rõõmustada, kui teadmine, et ma saan asju:)
voolik@maakera.rahul.com
Postitatud: 30 Okt 2003, 21:46
Postitas ural
voolik kirjutas:no mis võiks minu vana sydant rohkem rõõmustada, kui teadmine, et ma saan asju:)
Ahenpäts :p
Ural@igataehs.eeeeee
Postitatud: 31 Okt 2003, 11:13
Postitas voolik
jajah ural tibuke...sina peaks seda kaunis häste teadma...KUI suur ahnepäts ma olen....ja no limitsil on tark meelde jätta kaa...et mul on jube hea mälu..eriti kui asi kuidagi kasuahnusega seotud on:D