1. leht 2-st
Mingi elektri "kala".
Postitatud: 21 Aug 2008, 20:08
Postitas Hardrocker
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 21 Aug 2008, 20:15
Postitas Ice
Kas akuklemmid korralikult küljes, ega oksüdeerunud pole?
Ega peale seisma jätmist süüdet kogemata sisse ei unustanud? Mingi tarbija jäi taha, tõmbas aku tühjaks ning nüüd ongi "kutu" senikaua kuni saab ühe korraliku laadimistsükli läbi teha..
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 21 Aug 2008, 20:20
Postitas Hardrocker
Ice kirjutas:Kas akuklemmid korralikult küljes, ega oksüdeerunud pole?
Ega peale seisma jätmist süüdet kogemata sisse ei unustanud? Mingi tarbija jäi taha, tõmbas aku tühjaks ning nüüd ongi "kutu" senikaua kuni saab ühe korraliku laadimistsükli läbi teha..
Süüde sisse ei jäänud,sest võtan võtme alati ära.Praegu käisin proovimas ja käivitus ilusti peale u.30 minutit seismist.Koju tulles sõitsin 3 km-i ilma tuledetta laadimise mõttes.Aga seisujala tuli ikkagi ei põle.Viitab ikkagi vajadusele korralikult ära laadida?Aga mis põhjustas tühjenemise?Aku kõrge iga?Aku vanust ei oska öelda.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 21 Aug 2008, 20:27
Postitas minenohh
Arvan et kui sa juhtmed, mis peaksid minema vastu +klemmi, ühendasid hoopis vastu -klemmi, siis ei läheks mootor eluski käima. Esiteks lae aku täis (akulaadijaga) ja proovi siis käima panna. Kui läheb siis sõida tükk aega ja tunneta
, kas sureb välja. Kui sureb mingi aja (ca. 10km?) pärast välja, siis tead, et su tsikkel ei lae akut. Kui ka täis akuga ei lähe käima, siis on asi ilmselt korralikult ühendamatta jäänud akule tulevates juhtmetes. Aga samas ma ei tunne su tsiklit. Minu teada enamused masinad ei lähe ilma akuta mitte miskit moodi käima. Nii, et kui sul ka selline masin on ja sul läheb lükates käima, siis ei saa probleem olla vigastes ühendustes.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 21 Aug 2008, 20:30
Postitas Hardrocker
minenohh kirjutas:Arvan et kui sa juhtmed, mis peaksid minema vastu +klemmi, ühendasid hoopis vastu -klemmi, siis ei läheks mootor eluski käima. Esiteks lae aku täis (akulaadijaga) ja proovi siis käima panna. Kui läheb siis sõida tükk aega ja tunneta
, kas sureb välja. Kui sureb mingi aja (ca. 10km?) pärast välja, siis tead, et su tsikkel ei lae akut. Kui ka täis akuga ei lähe käima, siis on asi ilmselt korralikult ühendamatta jäänud akule tulevates juhtmetes. Aga samas ma ei tunne su tsiklit. Minu teada enamused masinad ei lähe ilma akuta mitte miskit moodi käima. Nii, et kui sul ka selline masin on ja sul läheb lükates käima, siis ei saa probleem olla vigastes ühendustes.
Välja ei sure.Tühikäigul jääb ilusti tööle ka põlevate tuledega.Mis peaks viitama sellele,et tsikkel laeb akut.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 21 Aug 2008, 21:34
Postitas munaz
Hardrocker kirjutas:Välja ei sure.Tühikäigul jääb ilusti tööle ka põlevate tuledega.Mis peaks viitama sellele,et tsikkel laeb akut.
Päris nii selge asi kohe pole. Ei maksa oletada. Mõõda voldid ära 2500 rpm peal põlevate tuledega.
http://www.hot.ee/xtz660/elekter.htm
Muuseas, ära tuledeta sõida! Mul oli täpselt sama keiss, et ei laadinud akut hästi ja sõitsin tuledeta veidi; selle vähese jooksul keerati 10x rohkem ette kui tavaliselt. Viga oli toona mittetoimivas pingeregulaatoris JA kehvas akus.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 21 Aug 2008, 23:16
Postitas Hardrocker
munaz kirjutas:Hardrocker kirjutas:Välja ei sure.Tühikäigul jääb ilusti tööle ka põlevate tuledega.Mis peaks viitama sellele,et tsikkel laeb akut.
Päris nii selge asi kohe pole. Ei maksa oletada. Mõõda voldid ära 2500 rpm peal põlevate tuledega.
http://www.hot.ee/xtz660/elekter.htm
Muuseas, ära tuledeta sõida! Mul oli täpselt sama keiss, et ei laadinud akut hästi ja sõitsin tuledeta veidi; selle vähese jooksul keerati 10x rohkem ette kui tavaliselt. Viga oli toona mittetoimivas pingeregulaatoris JA kehvas akus.
Tnx.Homme uurin asja.Tulin just sõidust ja probleeme ei olnud.Aga mõõdan pinged üle ja ehk pääsen kerge ehmatusega.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 19:24
Postitas Hardrocker
Täna siis uus päev,kuid mure vana:(
Tsikli juurde minnes selgus,et ikkagi ei taha tema sõita minuga.Aku mõõtsin ära ja tulemuseks sain 12,47V,mis peaks olema ju piisav?
Sadula alt uurisin ja puhastasin kõiki pistikuid,reelesi,milledeni ulatusin.Mõni neist ikka väga osudeerunud,kuid peale puhastust ikka ei mingit tulemust.
Andke palun nõu,mida järgmisena torkida?
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 19:38
Postitas minenohh
minu mäletamist mööda peaks käiva mootori korral olema midagi üle 13voldi.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 19:43
Postitas kaabu6
Sul on arvatavasti kuskil lühis,pead testeriga kontrollima ,kust see alguse saab.Seniks jäta seisuajaks +-juhe akuga ühendamata.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 19:53
Postitas Hardrocker
minenohh kirjutas:minu mäletamist mööda peaks käiva mootori korral olema midagi üle 13voldi.
Ma ei saanudki ratast käima,kuna vabatahtlikult ta ei läinud ja lükata ei tahtnud.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 20:11
Postitas Vint
Tervitusi kallis kannataja
Teemat lugedes jäi sõelale kaks toimingut mida pole veel tehtud:
Laadimispinge mõõta.
Süüde välja ning mõõda ampermeetriga tarbivust.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 20:14
Postitas Hardrocker
vintisvint kirjutas:Tervitusi kallis kannataja
Teemat lugedes jäi sõelale kaks toimingut mida pole veel tehtud:
Laadimispinge mõõta.
Süüde välja ning mõõda ampermeetriga tarbivust.
Laadimispinget ei mõõtnud jah,sest ei tahtnud "temakest"lükates tööle sundida,kuid ampermeetriga mõõtes sain tulemuseks "0"...
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 20:23
Postitas Hans
12,5V seisva mootoriga on üsna OK. Kui ta sul problemideta käib, kuid teinekord ei käivitu, siis kas pole viga mitte starteris/starteri juhtmetes-ühendustes. Vaata üle see jäme kaabel-ühendused, mis läheb starterisse(+) ja starteri korralik kereühendus.
Aga jah, laadimist saad kontrollida siiski vaid töötava mootoriga, niiet kui järgmine kord õnnestub käivitada, viska kohe tester peale 
PS Suunatulede pirnidel on savi kumbast otsast pluss v miinus sisse tuleb. Küll aga peab suunakate relee olema + ahelas.
Hans
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 20:24
Postitas Vint
Hardrocker kirjutas:vintisvint kirjutas:Tervitusi kallis kannataja
Teemat lugedes jäi sõelale kaks toimingut mida pole veel tehtud:
Laadimispinge mõõta.
Süüde välja ning mõõda ampermeetriga tarbivust.
Laadimispinget ei mõõtnud jah,sest ei tahtnud "temakest"lükates tööle sundida,kuid ampermeetriga mõõtes sain tulemuseks "0"...
Sellisel juhul> arvestades eelnevalt loetu/tehtu põhjal jääb ainsaks süüdlaseks vist aku, vanake aja ära elanud ja kogu lugu.
Kindluse mõttes tuleks laadimispinget kah mõõta kui see on ok siis uue aku järgi. 
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 21:04
Postitas Hardrocker
Suunakate releed ma torkinud ei ole.See peaks olema nii nagu peab.Homme v6tan suunakad korraks uuesti lahti ja vaatan,mis tulemuse saan.Kui loomulikul teel teda k'ivitada ei suuda,siis t6ukan temakesele hoo sisse ja m66dan laadimispinget.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 21:27
Postitas ping
Teema algatajal probleem, et starterist käima ei lähe ja seisujala kollane märgutuli ei põle.
Starter ja selle plokeeringu ahelad tuleks kõigepealt sellise kirjelduse järgi üle kontrollida.
Muidugi ega teemaalgatajale korraliku nõu ka ei saa anda kui ei tea mis masinale seda nõud vaja on.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 21:36
Postitas Vint
ping kirjutas:Teema algatajal probleem, et starterist käima ei lähe ja seisujala kollane märgutuli ei põle.
Minu süvenematuse viga... seda seisujala lülitit annab ju mõõta oommeetriga(veelparem piuksuga)
Kas kaitsmeid oled kontrollinud ja nende pesasid?
To: "Ping" ja dioodid: Loogiliselt peaks se seisujala lüliti toimima katkestina starteri vahel, seega lülitatakse pinget ja seda kas pinge kohale jõuab peaks saama mõõta... Halvem lugu on muidugi siis kui dioodid pees.
(rahustuseks: tavaliselt need iseeneset ni kergelt ei kõnge)
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 22:10
Postitas ping
Osadel masinatel on sellesse ahelasse ka mõned dioodid lisatud, mis segab "lihtsat" testriga kontrollimist.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 22 Aug 2008, 23:32
Postitas Hardrocker
ping kirjutas:Teema algatajal probleem, et starterist käima ei lähe ja seisujala kollane märgutuli ei põle.
Starter ja selle plokeeringu ahelad tuleks kõigepealt sellise kirjelduse järgi üle kontrollida.
Muidugi ega teemaalgatajale korraliku nõu ka ei saa anda kui ei tea mis masinale seda nõud vaja on.
My bad...tsikkel jäi mainimatta
2002 aasta R1-ga tegemist.Kusjuures seisujalg toimib suretina
aga märgutuli ei põle tõesti.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 23 Aug 2008, 14:12
Postitas Hardrocker
Tere laupäevast!
Täna siis taas "temakese"kallal nokitsetud ja märksa edukamalt juba
Panin aku laadima ja samal ajal võtsin lahti,ning puhastasin korralikult seisujala,mis oli ikka väga rokane.Juhtmed ning too lülitike seal all.Võtsin kõik gondlid maha ja puhastasin veel pistikuid,mis eile jäid puhastamatta ja mõni neist oli ilus puhas,kuid mõni ikka väga oksudeerunud.Selleks ajaks oli aku laadinud ning panin aku peale ja starterit andes...VOILA!Käivituski!Mõõtsin ära töötava mootoriga laadimispinge-2500rpm-i juures 14,45 V ja 5000rpm-i juures sama.See peaks olema vist väga hea??Kuna see jama algas siis,kui olin ühendanud uued suunakad,siis mitte ei saanud jätta ka neid uuesti ühendamatta.Kuna esmasel ühendamisel mul testrit veel ei olnud ja juhtmed on seal must ja pruun,siis + juhtme tuvastamine oli minu jaoks liialt keeruline
Täna testri abil oli asi lihtsam
Paari tunnikese pärast plaan minna tiirule ja eks näis,kas leidsin oma jamale lahenduse,või on ikkagi miskit valesti.Kuna ise just teab,mis Edisson ei ole,siis edaspidi pean juba targemate meeste poole pöörduma.
Seniks aga suur tänu kõigile nõuandjatele! 
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 23 Aug 2008, 17:53
Postitas minenohh
plussi ja miinuse saad nii tuvastatud, et teed samad liigutused, nagu sõiduajal suunatuld sisse lülitades. Siis, kui suund sees, ühendad ühe kummagist juhtmest kergelt vastu raami, aga ainult üheks hetkeks! Kui kasvõi sekundi juba hoiad, võib mingi kaitsme läbi lüüa (kui on tegu +juhtmega.) Kui tekkisid väikesed sädemed, siis oli tegu +juhtmega, kui ei tekkinud sädemeid ja võisid vabalt juhet vastu raami hoida, ilma et midagi juhtuks, siis oli tegu -juhtmega.
Muidugi aku peab peal olema.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 23 Aug 2008, 18:07
Postitas Hardrocker
minenohh kirjutas:plussi ja miinuse saad nii tuvastatud, et teed samad liigutused, nagu sõiduajal suunatuld sisse lülitades. Siis, kui suund sees, ühendad ühe kummagist juhtmest kergelt vastu raami, aga ainult üheks hetkeks! Kui kasvõi sekundi juba hoiad, võib mingi kaitsme läbi lüüa (kui on tegu +juhtmega.) Kui tekkisid väikesed sädemed, siis oli tegu +juhtmega, kui ei tekkinud sädemeid ja võisid vabalt juhet vastu raami hoida, ilma et midagi juhtuks, siis oli tegu -juhtmega.
Muidugi aku peab peal olema.
Jeahh...selle peale ise ei tulnud
Aga täna vaatasin,kumb juhe testri displei numbreid näitama pani 
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 23 Aug 2008, 22:10
Postitas ping
[quote="minenohh"]plussi ja miinuse saad nii tuvastatud, et teed samad liigutused, nagu sõiduajal suunatuld sisse lülitades. Siis, kui suund sees, ühendad ühe kummagist juhtmest kergelt vastu raami, aga ainult üheks hetkeks! Kui kasvõi sekundi juba hoiad, võib mingi kaitsme läbi lüüa (kui on tegu +juhtmega.) Kui tekkisid väikesed sädemed, siis oli tegu +juhtmega, kui ei tekkinud sädemeid ja võisid vabalt juhet vastu raami hoida, ilma et midagi juhtuks, siis oli tegu -juhtmega.
Muidugi aku peab peal olema.[/quote]
Kogu juhtme otsa pole vaja panna vastu raami. Piisab kui paned ühe juhtme kiu (karva) ja kui see ära põleb on juhtmes vool sees.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 16 Mai 2010, 15:17
Postitas Soss-Sepp
Nii, nüüd on ka minul "kala". Nimelt viimasel korral sõitma asudes suri tsikkel välja. Alguses ei saanud aru, milles asi. Asi selles, et lülitasin sisse suuna ja peale seda surigi välja. Peale mõningast proovimist selgus, et lülitades sisse ükstaspuha, millise tuledest, lähituled, kaugtuled, suunatuled, toimisid kõik nagu suretina. Mootor seiskub. Mitte kõssugi. Kui tuled kõik kinni, siis saab uuesti käivitada. Kas ma peaks kusagilt otsima lühist või midagi muud? Ise olen täielik võhik sel teemal. Kui midagi keerulisemat, siis pöörduksin abi saamiseks kellegi tunduvalt asjalikuma poole. Tänulik olen igasuguse abi eest.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 16 Mai 2010, 17:22
Postitas Hanno
Soss-Sepp kirjutas:Nii, nüüd on ka minul "kala". Nimelt viimasel korral sõitma asudes suri tsikkel välja. Alguses ei saanud aru, milles asi. Asi selles, et lülitasin sisse suuna ja peale seda surigi välja. Peale mõningast proovimist selgus, et lülitades sisse ükstaspuha, millise tuledest, lähituled, kaugtuled, suunatuled, toimisid kõik nagu suretina. Mootor seiskub. Mitte kõssugi. Kui tuled kõik kinni, siis saab uuesti käivitada. Kas ma peaks kusagilt otsima lühist või midagi muud? Ise olen täielik võhik sel teemal. Kui midagi keerulisemat, siis pöörduksin abi saamiseks kellegi tunduvalt asjalikuma poole. Tänulik olen igasuguse abi eest.
kui mõni loetletud tuledest on eelnevalt sisselülitatud, kas siis käivitub?
Kas piduritule peale ei sure välja?
terv,
Hanno
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 16 Mai 2010, 17:35
Postitas Jaak43
Soss-Sepp kirjutas:Nii, nüüd on ka minul "kala". Nimelt viimasel korral sõitma asudes suri tsikkel välja. Alguses ei saanud aru, milles asi. Asi selles, et lülitasin sisse suuna ja peale seda surigi välja. Peale mõningast proovimist selgus, et lülitades sisse ükstaspuha, millise tuledest, lähituled, kaugtuled, suunatuled, toimisid kõik nagu suretina. Mootor seiskub. Mitte kõssugi. Kui tuled kõik kinni, siis saab uuesti käivitada. Kas ma peaks kusagilt otsima lühist või midagi muud? Ise olen täielik võhik sel teemal. Kui midagi keerulisemat, siis pöörduksin abi saamiseks kellegi tunduvalt asjalikuma poole. Tänulik olen igasuguse abi eest.
Suht tuttav tunne ajast, mil genekas ei laadinud ja aku tühjavõitu oli.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 16 Mai 2010, 22:34
Postitas Soss-Sepp
Kui tuled on sisse lülitatud, siis tööle ei lähe. Ning piduritule peale välja ei sure. Aku on täitsa korralik. Kõik algas väga äkitsi. Sõitma hakkasin tuledega ja umbes 10m pärast oli vaja keerata ja nii kui suuna sisse lülitasin, suri välja. Käivitades starter käis, aga mootor tööle ei hakanud. Siis lülitasingi tuled välja ja uuesti käivitades läks tööle.
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 17 Mai 2010, 10:49
Postitas Hanno
ma siis küsin veel. Kas kütusenäidik näitab õigesti? sel hetkel, kui välja sureb, ei kuku ära või ei lange?
Kui jah, siis võiksid leida kuskilt kere küljest massiühenduse punkti, kuhu tuleb sisse 4 juhet ühe kruvi alla: roh/must; roh/roosa (2tk); roh. Ei oska prognoosida, kus täpselt, ei tea seda ratast, vaatan lihtsalt el. skeemi. Ilmselt kuskil sadula all on. Samuti võiksid kontrollida üle G kaitsme, igaks juhuks. Et kas istub ilusasti sees ja on korralik. Või vaheta ära pigem.
kui signaali lased, kas siis ei sure välja?
või kui võtad välja suunatulede relee ja siis töötava mootoriga proovid suunatule lülitit rakendada? Sama moodi kaug- ja lähitulede releedega...
terv
Hanno
Re: Mingi elektri "kala".
Postitatud: 17 Mai 2010, 15:45
Postitas Soss-Sepp
Hanno kirjutas:ma siis küsin veel. Kas kütusenäidik näitab õigesti? sel hetkel, kui välja sureb, ei kuku ära või ei lange?
Kui jah, siis võiksid leida kuskilt kere küljest massiühenduse punkti, kuhu tuleb sisse 4 juhet ühe kruvi alla: roh/must; roh/roosa (2tk); roh. Ei oska prognoosida, kus täpselt, ei tea seda ratast, vaatan lihtsalt el. skeemi. Ilmselt kuskil sadula all on. Samuti võiksid kontrollida üle G kaitsme, igaks juhuks. Et kas istub ilusasti sees ja on korralik. Või vaheta ära pigem.
kui signaali lased, kas siis ei sure välja?
või kui võtad välja suunatulede relee ja siis töötava mootoriga proovid suunatule lülitit rakendada? Sama moodi kaug- ja lähitulede releedega...
terv
Hanno
Kütusenäidik jääb mul samale tasemele. Sellega ei muutu midagi. Seda massiühenduspunkti hetkel veel ei ole leidnud. Leidsin küll kust aku miinus raami külge läheb, seal oli kenasti puhas kõik. Ei ole kindel, milline on G kaitse. Niipalju, kui neid ühes pundis oli, paistsid kõik terved ja kontaktid puhtad. Kui võtsin ära suunatulede relee, siis ei saanudki käivitada. Lülitid tundusid korras olevat sest kui tuledel juhtme tagant ära võtsin, ei juhtunud midagi lülitit vajutades, mootor jäi tööle. Ka signaali lastes ei juhtunud midagi. Aga asi on ikkagi mujal. Sest kui tuled täiesti maha võtsin, ka ilma parktuledeta, siis sain sisse lülitada suunakat mõlemale poole ja ka sellest "passing" (või kuidas mujal kirjas) nupust kust kaugtulesid vilgutada saab, seda nuppu all hoididn, põlesid kaugtuled kenasti ja mootor töötas ka edasi. Lülitist tollel hetkel kaugtuled ei toiminud. Vist ei peagi. Paraku kogu eigondlit maha ei saa võtta, kuna siin kus ma asun sisse ei saa tsiklit kusagle viia ja osa on kinni ka ühekordsete tüüblitega, mida kusagilt võtta pole ja traadist ka midagi keerata ei taha. Vaatan praegu, kas pääsen ligi ka teistele releedele ja kuidas on nende kontaktidega, sest suunaka oma oli päris korrodeerunud juba. Aitäh siiamaale igatahes