Hülsi vahetamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Tervist!
Ratas: KTM EXC 125(2t)
Sai siis tellitud USAst silinder, kuna vanal nikasiil kiht maas mõnest kohast. Nüüd kuu aega hiljem jõudis hoopis silindri sisemine kiht ehk hülss kohale. :)
Mulle räägiti, et hüllsi pidavat saama vahetada nii, et silinder kuumutatakse üles, siis tõmmatakse vana hülss välja ja uus asemele.
Küsimus siis, et oskab keegi öelda kedagi või mingit firmat mis sellise asjaga tegeleb.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Artemide kirjutas:

Tervist!
Ratas: KTM EXC 125(2t)
Sai siis tellitud USAst silinder, kuna vanal nikasiil kiht maas mõnest kohast. Nüüd kuu aega hiljem jõudis hoopis silindri sisemine kiht ehk hülss kohale. :)
Mulle räägiti, et hüllsi pidavat saama vahetada nii, et silinder kuumutatakse üles, siis tõmmatakse vana hülss välja ja uus asemele.
Küsimus siis, et oskab keegi öelda kedagi või mingit firmat mis sellise asjaga tegeleb.

Tubli poiss toimeta ikka ise ja oma mõistusega edasi :)
Sinu ratta silindril ei saa hülssi välja tõmmata, sest seal seda ei ole. selleks see nikasil kiht ongi, deem.
Pöördu om murega Ramo poole, nemad on mõnede silindrite hülssimisega tegelenud, kuid kas seda Eesti tehaks ei ole kindel. Ja mis kvaliteet lõpuks jääb ei ole ka kindel.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas Artemide »

mx77 kirjutas:
Artemide kirjutas:

Tervist!
Ratas: KTM EXC 125(2t)
Sai siis tellitud USAst silinder, kuna vanal nikasiil kiht maas mõnest kohast. Nüüd kuu aega hiljem jõudis hoopis silindri sisemine kiht ehk hülss kohale. :)
Mulle räägiti, et hüllsi pidavat saama vahetada nii, et silinder kuumutatakse üles, siis tõmmatakse vana hülss välja ja uus asemele.
Küsimus siis, et oskab keegi öelda kedagi või mingit firmat mis sellise asjaga tegeleb.

Tubli poiss toimeta ikka ise ja oma mõistusega edasi :)
Sinu ratta silindril ei saa hülssi välja tõmmata, sest seal seda ei ole. selleks see nikasil kiht ongi, deem.
Pöördu om murega Ramo poole, nemad on mõnede silindrite hülssimisega tegelenud, kuid kas seda Eesti tehaks ei ole kindel. Ja mis kvaliteet lõpuks jääb ei ole ka kindel.

Ei no selge pilt, viidi mind veel rohkem asjaga kurssi.
Teistele ka siis teadmiseks, pole mõtet hülsi vahetamine, nendel millel võimalik. Esiteks hülss koos töö rahaga läheb kokku juba vähemalt pool silindri hinnast. Teiseks tulemus pidi siuke olema, et viksad kümme korda müti ja mitu korda jääb kiri peale poole. Ühesõnaga pidi kuluma kiiresti, võib jääda ovaalne veits jne.
Mulgi jääd muud üle kui uus silinda.
Tänud.

Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas speedvana »

õhku jääb küsimus, miks nad eraldi tükkidena müügis on, hyls+silinder? :shock:

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

speedvana kirjutas:

õhku jääb küsimus, miks nad eraldi tükkidena müügis on, hyls+silinder? :shock:

Eks igal om bisnis. USA firma L.A.Sleeve toodab ja müüb neid hülsse. Aga reeglina nad ise ka teevad selle hülssimise teenuse ära. Aga üldiselt on nüüdsel ajal neid nikasil pinnakatte taastajaid nii palju, et ega see bisnis väga mõtekas ei ole.

Hülssimist tasuks kaaluda vaid siis kui silinder on nii palju kannatada saanud et keevitamisega taastamine on keerukas (näiteks mõni kahe akna vaheline sild puruks vms.)

Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

Endale panin GAZ 53 hülsi sisse, ennem oli nikasiiliga ja, et midagi teistmoodi oleks, ei saa küll aru.
Ramo tegeleb jah hülssimisega, seda teenust kasutavad isegi krossisõitjad.

Mudakoll

matcho
Postitusi: 255
Liitunud: 27 Veebr 2007, 21:37
Tsikkel: hetkel rattatu

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas matcho »

leidsin siit sellise teema ja tõstaks seda pisut .

mure siis järgmine :
DR650 ja mõra hülsis sees.

Kuna originaal suht kirves siis tekkis idee , et võtta mingi lambika auto hülss ,välimine mõõt õigeks treida ja siis ramos lasta silinder hülssida ,treida mõõtu ja hoonida .
Kas on kellegil selliseid kogemusi või näpunäiteid ?
Kust leida toorikuks hülss(151mm pikk ,95mm sisemine mõõt , 102mm välimine mõõt) muidugi võib olla pikem, väiksema sisemõõdu ja suurema välismõõduga .
pea asi , et treipingis vajaliku tüki kätte saab .

Ehk kellelgi vedeleb või teab kellel vedeleb , või tunneb kedagi kes teab kedagi kellel vedeleb toorikuks sobilik hülss.

kui kellelgi üle võib ka originaali pakkuda .

parem kaks politseid ees kui üks taga ....

jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas jawam. »

Vanu alumiiniumist nikosiinkihiga silindreid on taastatud auto malmhülssidega, selleks vaja kahte tööpinki - mootoriploki sisetreipinki ehk hoonpinki (milles silinder algul seest suuremaks treitakse) ja tavalist treipinki, milles sissepandav hülss pealt mõõtu treitakse. Mootorratta või Quadi alumiiniumist silindri taastamisel jäetakse hülsi mõõt pealt u +2 kümnendikku mm, siis kuumutatakse silindrit ja hülss vajub ise sisse. Pärast jahtumist saab sisemõõdu ja vajadusel otsapinna täpseks treida ja seejärel seest hoonida. Vanu malmhülsse võib olla plokipuurijatel. :wink:

Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3833
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 89 korda

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas sepp »

äkki kadett Hülss oskab Sind aidata natuke


matcho
Postitusi: 255
Liitunud: 27 Veebr 2007, 21:37
Tsikkel: hetkel rattatu

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas matcho »

tööprotsessiga olen tuttav , aga nüüd ongi küsimus selles, et kust saaks selle vajamineva tooriku . kes tegelevad hülsimisega (näiteks kes hülsivad auto mootoreid )?
vanemad peugeot-id olid lahtiste hülsidega .supler käes mööda lammareid ka ei viitsiks kolama hakata ...

Viimati muutis matcho, 07 Apr 2010, 10:24, muudetud 1 kord kokku.
parem kaks politseid ees kui üks taga ....

joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas joel »

Otsi sobivas mõõdus malmist solgitoru :ner:
Tegelikult, ilma naljata, neist on hülsse tehtud mootoritele.

Joel

matcho
Postitusi: 255
Liitunud: 27 Veebr 2007, 21:37
Tsikkel: hetkel rattatu

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas matcho »

mingi lambikas malm toru ve ?? ja peab vastu ka ??
see kõlab küll naljakalt kui kegi küsib , et mis mootoril tehtud ja vastuseks tuleb et "sitamajatorutuuning ja wiseco sportkolb"

parem kaks politseid ees kui üks taga ....

joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas joel »

Kahjuks ma täpsemalt ei oska öelda, et kui "lambikas" see toru olla võib. Tean, et tsentrifugaalvaluga tehtud malmist solgitorust on hülsse treitud ja pidavat väga hea saama. Aga ma ei tea, kas nõukaaegsed torud olid kõik ühe kvaliteediga ja võis suvalist kasutada või olid mõne ajajärgu, tootja jne omad eelistatumad.

Joel

jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas jawam. »

Eestis on kindlast palju kohti, kus mootoriplokke puuritakse ja vanu hülsse üle jääb - Tallinnas selline koht nagu Tõukur OÜ . Viljandimaal on mul tuttav, kes seda tööd teeb, olen ka erinevate hülssidega silindreid taastanud ja kõvemad olid Volvode hülsid, Zil 130- ne oma oli üks pehmematest, samuti survevaluga malmtoru materjal ei ole kuigi kõva. Pehme hülsi miinuseks on, et rõngas kulutab kiiremini jälje sisse, teisestküljest kompressioon pidi kõvem olema - ilmselt hoiab poorne pind paremini õli kinni :wink:

Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas mca15 »

Helista, räägin kust saab ja mida tegema pead 53804668

Tavaline malm solgitoru ei sobi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mudakoll

matcho
Postitusi: 255
Liitunud: 27 Veebr 2007, 21:37
Tsikkel: hetkel rattatu

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas matcho »

nii olen nüüd niipalju targemaks saanud , et üks alternatiiv originaalile on gaz-i hüls ja teine on silinder koos kolviga tartusse viia kus treitakse vastavalt kolvile spets toorikust õige asi välja hülsitakse ja hoonitakse ka seal samas .
nüüd peaks siis uue pisut käredama kolvi hankima ja laskma kohe sellele vastava hülsi teha ;).

ehk on see teema kellegile kunagi veel abiks .

parem kaks politseid ees kui üks taga ....

mait73
Postitusi: 9
Liitunud: 03 Apr 2009, 10:59

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas mait73 »

Kui saladus pole, äkki avaldad, kus seda tartus tehakse.


matcho
Postitusi: 255
Liitunud: 27 Veebr 2007, 21:37
Tsikkel: hetkel rattatu

Re: Hülsi vahetamine

Lugemata postitus Postitas matcho »

  1. mati suvasepp

tartu depoo andis numbri .

kuskil vana ark juures pidi olema .

parem kaks politseid ees kui üks taga ....
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”