Hülsi vahetamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
Hülsi vahetamine
Tervist!
Ratas: KTM EXC 125(2t)
Sai siis tellitud USAst silinder, kuna vanal nikasiil kiht maas mõnest kohast. Nüüd kuu aega hiljem jõudis hoopis silindri sisemine kiht ehk hülss kohale.
Mulle räägiti, et hüllsi pidavat saama vahetada nii, et silinder kuumutatakse üles, siis tõmmatakse vana hülss välja ja uus asemele.
Küsimus siis, et oskab keegi öelda kedagi või mingit firmat mis sellise asjaga tegeleb.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Hülsi vahetamine
Artemide kirjutas:Tervist!
Ratas: KTM EXC 125(2t)
Sai siis tellitud USAst silinder, kuna vanal nikasiil kiht maas mõnest kohast. Nüüd kuu aega hiljem jõudis hoopis silindri sisemine kiht ehk hülss kohale.![]()
Mulle räägiti, et hüllsi pidavat saama vahetada nii, et silinder kuumutatakse üles, siis tõmmatakse vana hülss välja ja uus asemele.
Küsimus siis, et oskab keegi öelda kedagi või mingit firmat mis sellise asjaga tegeleb.
Tubli poiss toimeta ikka ise ja oma mõistusega edasi
Sinu ratta silindril ei saa hülssi välja tõmmata, sest seal seda ei ole. selleks see nikasil kiht ongi, deem.
Pöördu om murega Ramo poole, nemad on mõnede silindrite hülssimisega tegelenud, kuid kas seda Eesti tehaks ei ole kindel. Ja mis kvaliteet lõpuks jääb ei ole ka kindel.
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
Re: Hülsi vahetamine
mx77 kirjutas:Artemide kirjutas:Tervist!
Ratas: KTM EXC 125(2t)
Sai siis tellitud USAst silinder, kuna vanal nikasiil kiht maas mõnest kohast. Nüüd kuu aega hiljem jõudis hoopis silindri sisemine kiht ehk hülss kohale.![]()
Mulle räägiti, et hüllsi pidavat saama vahetada nii, et silinder kuumutatakse üles, siis tõmmatakse vana hülss välja ja uus asemele.
Küsimus siis, et oskab keegi öelda kedagi või mingit firmat mis sellise asjaga tegeleb.Tubli poiss toimeta ikka ise ja oma mõistusega edasi
Sinu ratta silindril ei saa hülssi välja tõmmata, sest seal seda ei ole. selleks see nikasil kiht ongi, deem.
Pöördu om murega Ramo poole, nemad on mõnede silindrite hülssimisega tegelenud, kuid kas seda Eesti tehaks ei ole kindel. Ja mis kvaliteet lõpuks jääb ei ole ka kindel.
Ei no selge pilt, viidi mind veel rohkem asjaga kurssi.
Teistele ka siis teadmiseks, pole mõtet hülsi vahetamine, nendel millel võimalik. Esiteks hülss koos töö rahaga läheb kokku juba vähemalt pool silindri hinnast. Teiseks tulemus pidi siuke olema, et viksad kümme korda müti ja mitu korda jääb kiri peale poole. Ühesõnaga pidi kuluma kiiresti, võib jääda ovaalne veits jne.
Mulgi jääd muud üle kui uus silinda.
Tänud.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
speedvana kirjutas:õhku jääb küsimus, miks nad eraldi tükkidena müügis on, hyls+silinder?
Eks igal om bisnis. USA firma L.A.Sleeve toodab ja müüb neid hülsse. Aga reeglina nad ise ka teevad selle hülssimise teenuse ära. Aga üldiselt on nüüdsel ajal neid nikasil pinnakatte taastajaid nii palju, et ega see bisnis väga mõtekas ei ole.
Hülssimist tasuks kaaluda vaid siis kui silinder on nii palju kannatada saanud et keevitamisega taastamine on keerukas (näiteks mõni kahe akna vaheline sild puruks vms.)
Re: Hülsi vahetamine
leidsin siit sellise teema ja tõstaks seda pisut .
mure siis järgmine :
DR650 ja mõra hülsis sees.
Kuna originaal suht kirves siis tekkis idee , et võtta mingi lambika auto hülss ,välimine mõõt õigeks treida ja siis ramos lasta silinder hülssida ,treida mõõtu ja hoonida .
Kas on kellegil selliseid kogemusi või näpunäiteid ?
Kust leida toorikuks hülss(151mm pikk ,95mm sisemine mõõt , 102mm välimine mõõt) muidugi võib olla pikem, väiksema sisemõõdu ja suurema välismõõduga .
pea asi , et treipingis vajaliku tüki kätte saab .
Ehk kellelgi vedeleb või teab kellel vedeleb , või tunneb kedagi kes teab kedagi kellel vedeleb toorikuks sobilik hülss.
kui kellelgi üle võib ka originaali pakkuda .
Re: Hülsi vahetamine
Vanu alumiiniumist nikosiinkihiga silindreid on taastatud auto malmhülssidega, selleks vaja kahte tööpinki - mootoriploki sisetreipinki ehk hoonpinki (milles silinder algul seest suuremaks treitakse) ja tavalist treipinki, milles sissepandav hülss pealt mõõtu treitakse. Mootorratta või Quadi alumiiniumist silindri taastamisel jäetakse hülsi mõõt pealt u +2 kümnendikku mm, siis kuumutatakse silindrit ja hülss vajub ise sisse. Pärast jahtumist saab sisemõõdu ja vajadusel otsapinna täpseks treida ja seejärel seest hoonida. Vanu malmhülsse võib olla plokipuurijatel.
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Hülsi vahetamine
tööprotsessiga olen tuttav , aga nüüd ongi küsimus selles, et kust saaks selle vajamineva tooriku . kes tegelevad hülsimisega (näiteks kes hülsivad auto mootoreid )?
vanemad peugeot-id olid lahtiste hülsidega .supler käes mööda lammareid ka ei viitsiks kolama hakata ...
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Re: Hülsi vahetamine
Otsi sobivas mõõdus malmist solgitoru
Tegelikult, ilma naljata, neist on hülsse tehtud mootoritele.
Re: Hülsi vahetamine
mingi lambikas malm toru ve ?? ja peab vastu ka ??
see kõlab küll naljakalt kui kegi küsib , et mis mootoril tehtud ja vastuseks tuleb et "sitamajatorutuuning ja wiseco sportkolb"
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Re: Hülsi vahetamine
Kahjuks ma täpsemalt ei oska öelda, et kui "lambikas" see toru olla võib. Tean, et tsentrifugaalvaluga tehtud malmist solgitorust on hülsse treitud ja pidavat väga hea saama. Aga ma ei tea, kas nõukaaegsed torud olid kõik ühe kvaliteediga ja võis suvalist kasutada või olid mõne ajajärgu, tootja jne omad eelistatumad.
Re: Hülsi vahetamine
Eestis on kindlast palju kohti, kus mootoriplokke puuritakse ja vanu hülsse üle jääb - Tallinnas selline koht nagu Tõukur OÜ . Viljandimaal on mul tuttav, kes seda tööd teeb, olen ka erinevate hülssidega silindreid taastanud ja kõvemad olid Volvode hülsid, Zil 130- ne oma oli üks pehmematest, samuti survevaluga malmtoru materjal ei ole kuigi kõva. Pehme hülsi miinuseks on, et rõngas kulutab kiiremini jälje sisse, teisestküljest kompressioon pidi kõvem olema - ilmselt hoiab poorne pind paremini õli kinni
Re: Hülsi vahetamine
Helista, räägin kust saab ja mida tegema pead 53804668
Tavaline malm solgitoru ei sobi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Hülsi vahetamine
nii olen nüüd niipalju targemaks saanud , et üks alternatiiv originaalile on gaz-i hüls ja teine on silinder koos kolviga tartusse viia kus treitakse vastavalt kolvile spets toorikust õige asi välja hülsitakse ja hoonitakse ka seal samas .
nüüd peaks siis uue pisut käredama kolvi hankima ja laskma kohe sellele vastava hülsi teha .
ehk on see teema kellegile kunagi veel abiks .
Re: Hülsi vahetamine
- mati suvasepp
tartu depoo andis numbri .
kuskil vana ark juures pidi olema .
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.