1. leht 1-st

Ketilukk

Postitatud: 29 Mai 2008, 16:28
Postitas isakene

Üks tegelane, kes on (tänu minule) värske Transalpi omanik ja seega tüki maad õnnelikum inimene kui muidu harju keskmine :D helistas täna ja kurtis muret.

Nimelt oli ta tellinud eBayst masinale uue ketikomplekti. Igati korraliku, DID 520, ja kuna enda arust tal kahte paremat kätt küljes ei kasva, siis lukuga, hea lihtne asi, saab vahetusega ise hakkama. Masina tehasemanuaali sirvides sattus ta hiljem aga kohale, kus tungivalt soovitati ketilukku vältida!

Ma ei osanud selle soovituse peale suurt miskit kosta. Endal on kõva kuuekohaline number kilomeetreid tsikliga selja taga ja enamasti on neil ka lukkudega ketid peal olnud ja ei mäleta isegi vene ajast, et just luku pärast mingi probleem oleks tekkinud. Saan aru, et võibolla 100+kW masinatel hakkab asi rolli mängima, et noh, suurtel kiirustel võibolla ohutuse mõttes, aga 40kW Transalp? Ehk teadjamad kommenteeriksid?


Re: Ketilukk

Postitatud: 29 Mai 2008, 17:14
Postitas maiasmokk
isakene kirjutas:

Üks tegelane, kes on (tänu minule) värske Transalpi omanik ja seega tüki maad õnnelikum inimene kui muidu harju keskmine :D helistas täna ja kurtis muret.

Nimelt oli ta tellinud eBayst masinale uue ketikomplekti. Igati korraliku, DID 520, ja kuna enda arust tal kahte paremat kätt küljes ei kasva, siis lukuga, hea lihtne asi, saab vahetusega ise hakkama. Masina tehasemanuaali sirvides sattus ta hiljem aga kohale, kus tungivalt soovitati ketilukku vältida!

Ma ei osanud selle soovituse peale suurt miskit kosta. Endal on kõva kuuekohaline number kilomeetreid tsikliga selja taga ja enamasti on neil ka lukkudega ketid peal olnud ja ei mäleta isegi vene ajast, et just luku pärast mingi probleem oleks tekkinud. Saan aru, et võibolla 100+kW masinatel hakkab asi rolli mängima, et noh, suurtel kiirustel võibolla ohutuse mõttes, aga 40kW Transalp? Ehk teadjamad kommenteeriksid?

oma suzul juba inglismaalt tuues lukuga kett peal.sõitsin terve eelmine hooaeg. talvel niblimise käigus suutsin lukul klambri lõhkuda, ühest vägagi tuntud motofirmast väideti mulle et sellel ketil ei käi või ei saa või pole olemaski lukku, ometi ma selle hankisin. kevadest paartuhat kilti sõidetud, ma ei saa aru, miks ta peab olema just needitav lukk.
kindlasti hakkab kohe akadeemilisi vastuväiteid tulema :roll:


Postitatud: 29 Mai 2008, 17:27
Postitas StreetMoto

Luku vältimise soovitus on turvalisuse kaalutlustel. Kui ratas Saksas esmaregatud, siis seda enam ja põhiliselt Saksa kiirteede kiiruste tõttu. Klõpslukud avanevad ka täiesti 100% korrektse paigalduse korral kiirustel üle 200 km/h. See on katseliselt ketitootjate poolt tõestatud. Neetlukk ei avane aga praktika näitab, et kodusel kulibinlikul meetodil "misparasjagukättejuhtus" tööriista abil nn "needitud" lukud avanevad just lohaka ja asjateadmatu paigalduse tõttu.

Seetõttu on asja kokkuvõte lihtne - luku mittekasutamise soovitus on turvalisuse vallast. Kui kiirused alla 200, siis korrektselt paigaldatud klõpslukk OK. Kui suuremad kiirused, siis kindlasti neetlukk aga paigaldada neetijaga!!!


Re: Ketilukk

Postitatud: 29 Mai 2008, 17:29
Postitas vincent
isakene kirjutas:

Nimelt oli ta tellinud eBayst masinale uue ketikomplekti. Igati korraliku, DID 520, ja kuna enda arust tal kahte paremat kätt küljes ei kasva, siis lukuga, hea lihtne asi, saab vahetusega ise hakkama. Masina tehasemanuaali sirvides sattus ta hiljem aga kohale, kus tungivalt soovitati ketilukku vältida!

Sa pead silmas needitavat lukku ja nn. klõpslukku ? Olles ise Transalpiomanik kasutasin küll klõpslukku. Ei juhtunud midagi paha. Nüüd sõber soetas ketineetimisvidina - eelistan needitavat lukku.Põhimõtteliselt peaksid mõlemad variandid vastu pidama.


Postitatud: 29 Mai 2008, 18:36
Postitas isakene
StreetMoto kirjutas:

Luku vältimise soovitus on turvalisuse kaalutlustel...

Tänud kiire ja asjaliku vastuse eest! :bsmile:


Re: Ketilukk

Postitatud: 15 Juun 2012, 16:10
Postitas germpz

Elu esmane kätemäärimine ketivahetusega selja taga. Lisaks ketile sai ostetud klõpslukk. Kahte luku poolt (nö sõrmi ja kaant) ei õnnestunud kuidagi moodi nii kokku suruda, et sõrmede otstes olevad siinid kaane peale jääksid saamaks klõpsakas sinna vahele lükata. Sai siis võetud ketiga kaasas olnud neetluku kaas ja see sobis ilusti otsa. Mida arvata? Kas peaks muretsema siiski?


Re: Ketilukk

Postitatud: 15 Juun 2012, 16:29
Postitas Piipz

Igasuguseid mootorratta töid teen ise. Aga üks asi mida siiani pole ette võtnud omapead, on keti paigaldamine, no ei usalda ennast sellega lihtsalt.
Kui sul tekib sellega mingigi kahtlus, siis lase kellelgi asjapulgal see veel üle kontrollida.


Re: Ketilukk

Postitatud: 15 Juun 2012, 16:34
Postitas mx77
germpz kirjutas:

Elu esmane kätemäärimine ketivahetusega selja taga. Lisaks ketile sai ostetud klõpslukk. Kahte luku poolt (nö sõrmi ja kaant) ei õnnestunud kuidagi moodi nii kokku suruda, et sõrmede otstes olevad siinid kaane peale jääksid saamaks klõpsakas sinna vahele lükata. Sai siis võetud ketiga kaasas olnud neetluku kaas ja see sobis ilusti otsa. Mida arvata? Kas peaks muretsema siiski?

Klõpsluku plaat läheb veidi tihkemalt peale kui needitav. Selleks on vastav press.


Re: Ketilukk

Postitatud: 15 Juun 2012, 16:39
Postitas germpz

Ehk annab veereda töökotta neetimisele vähemalt säärase kompunniga.


Re: Ketilukk

Postitatud: 18 Juun 2012, 14:39
Postitas Tsikkelröövel

Kui lukk pole kinni, ei üritaks ma mitte kusagile veereda - kui lahti tuleb, võid lõhkuda ka mootori.
Samas, klõpsluku mina panin küll kodus ise, külgplaat lähebki klõpsuga ja kullinokk-tangidega pigistades polnud just palju jõudu vaja. Kullinokki (need Knipexid) kasutasin, sest nendega saada paralleelselt vajutada. Väga head tangid, sobivad kõigeks. Proovi, seal pole mingit erilist nippi.


Re: Ketilukk

Postitatud: 18 Juun 2012, 15:20
Postitas germpz

Ei lähe jah kuhugi. Kullinokad juba garaažis ootel.


Re: Ketilukk

Postitatud: 18 Juun 2012, 19:28
Postitas germpz

Kaan kinni vägistet ja klõps ilusti peal. Nüüd endiselt kashtlus kas minna neetima või anda tuld.


Re: Ketilukk

Postitatud: 18 Juun 2012, 21:29
Postitas vincent

Kui klõpslukk on korralikult peal ... ei tohiks mingit probleemi olla . Aga kui süda pole rahul siis mine ja needi. Lihtne.


Re: Ketilukk

Postitatud: 18 Juun 2012, 21:38
Postitas madone

ketilukuga on see, et klõpsu augud võivad ära kuluda ning lambi hetkel lukk lahti tulla. Mudas paarutades võib seda eriti juhtuda.

ise soovitan ka neetida, depoo veel rendib komplekti ja asi see siis ära on.. vähemalt kindel värk.

võimalik, et saad praguse luku isegi ära neetida


Re: Ketilukk

Postitatud: 18 Juun 2012, 21:48
Postitas Bastard

Keti ja tagahammaka vahetus oli üks esimesi töid mida ma enda ratta juures tegin ja... tundub et läks õnneks, juba teine hooaeg jookseb :)


Re: Ketilukk

Postitatud: 18 Juun 2012, 22:13
Postitas yeekim

No KRT :evil:
Olen sõitnud nii mudas kui tänaval tavalise ketilukuga- no ei lähe katki ja ei tule ära :!:
Mis PGNA paanika Teil on (togi)

edu


Re: Ketilukk

Postitatud: 18 Juun 2012, 22:27
Postitas mart211
yeekim kirjutas:

No KRT :evil:
Olen sõitnud nii mudas kui tänaval tavalise ketilukuga- no ei lähe katki ja ei tule ära :!:
Mis PGNA paanika Teil on (togi)

edu

Paar kiirendusmeest rebisid siin oma keti katki aastaid tagasi ja peale seda vist on olnud sellised jutud. Ma sõitsin 2 aastat katki löödud neediga ja pidas ka. Lukk saab koguaeg 6 käik ja piirajas, ei ole veel kuskile lennanud. Aga võimalus, et lendab on olemas. Kõik mis lahti käib võib lennata.


Re: Ketilukk

Postitatud: 18 Juun 2012, 22:32
Postitas yeekim
mart211 kirjutas:
yeekim kirjutas:

No KRT :evil:
Olen sõitnud nii mudas kui tänaval tavalise ketilukuga- no ei lähe katki ja ei tule ära :!:
Mis PGNA paanika Teil on (togi)

edu

Paar kiirendusmeest rebisid siin oma keti katki aastaid tagasi ja peale seda vist on olnud sellised jutud. Ma sõitsin 2 aastat katki löödud neediga ja pidas ka. Lukk saab koguaeg 6 käik ja piirajas, ei ole veel kuskile lennanud. Aga võimalus, et lendab on olemas. Kõik mis lahti käib võib lennata.

Eks meil enamus sõitjaid ongi kiirendajad. Foorist foorini (lol)


Re: Ketilukk

Postitatud: 18 Juun 2012, 22:47
Postitas germpz

Okei, läheb neetimisele. Enam teist korda keti pärast teele ei taha jääda.


Re: Ketilukk

Postitatud: 19 Juun 2012, 00:23
Postitas tsaku666

Kui mul R1 oli, vahetasin kaks korda ketti selle aja jooksul ja isegi õpetust ei lugenud aga alati neetisin ise ketti...
sai müratud kiirenduses ja kummi põletamise ja saksas sõidetud aga kett alla ei andnud.. va R1 on va pask, käimakott sital ei pea vastu...
võta korralik vasar ja torn ning saabki udupeen...

See minu kogemus asjast


Re: Ketilukk

Postitatud: 20 Juun 2012, 12:36
Postitas Tsikkelröövel

Oh jah. Eks needi, kui põnnad.
Aga mul pole 29 aasta jooksul teistsugust ketilukku, kui klõpsuga, olnudki. No ei tule need lahti, kui on õigesti paigaldatud, ei tule. Neid ei lubataks müüagi, kui nad niisama, lambist lahti tuleks. Jawa ketil oli manuaali järgi nähtud veel ette tõmmata ümber lukuklõpsu plekist riba, et klõps ise ei avaneks, aga pole ma ka seda iial kasutanud. Ning uue keti montaaži järel panin ikka sama klõpsu, kuna vene aja lõpus polnud uut kusagilt võtta. See ratas sama lukuga sõidab ka täna veel...


Re: Ketilukk

Postitatud: 20 Juun 2012, 12:55
Postitas tramm66

Klõpslukud lendavad lihtsalt minema kiiruselt 250 ja ülespoole ja mida väiksem on vedav ketiratas seda kindlam. Kui ei usu siis proovi järele.


Re: Ketilukk

Postitatud: 20 Juun 2012, 13:09
Postitas Tsikkelröövel

Ei saa proovida. Mu vana GPz maksimumkiirus, tehase andmete järgi, on vaid 185 km/h ja et ta nii palju ka reaalselt välja läheb, vanusele vaatamata, sain alles sel laupäeval teada, kõige klõpslukuga tükkis (esimene sõiduk mul üldse 29 aasta jooksul, mille maks kiirust ma nüüd tean)
Ja küsija Cagiva Canyoni maksimumkiirus jääb vast kusagile 160 kanti.... sealt 250-ni veel hulga maad. Ja enamus vendi ei sõida 250-ga, isegi kui masin võimaldab.
St endiselt, antud isendi puhul ma ei näe probleemi.


Re: Ketilukk

Postitatud: 20 Juun 2012, 13:28
Postitas germpz
Tsikkelröövel kirjutas:

Oh jah. Eks needi, kui põnnad.
Aga mul pole 29 aasta jooksul teistsugust ketilukku, kui klõpsuga, olnudki. No ei tule need lahti, kui on õigesti paigaldatud, ei tule. Neid ei lubataks müüagi, kui nad niisama, lambist lahti tuleks. Jawa ketil oli manuaali järgi nähtud veel ette tõmmata ümber lukuklõpsu plekist riba, et klõps ise ei avaneks, aga pole ma ka seda iial kasutanud. Ning uue keti montaaži järel panin ikka sama klõpsu, kuna vene aja lõpus polnud uut kusagilt võtta. See ratas sama lukuga sõidab ka täna veel...

Põnnan ja needin. :lol:
Kuna kogemusteta paigaldaja olen siis ei usalda ennast eriti ja ei tea kas on õigesti paigaldatud. Kuigi, no süsteem ise lihtne kui laudauks.