uus liiklusseaduse eelnõu
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
uus liiklusseaduse eelnõu
Tervist! Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis valmis 2005 uus liiklusseaduse eelnõu (see, millest on ajakirjanduski jõudnud rääkida). Veel ei ole asi kuhugile eriti jõudnud. Kuid mulle kui rolleri kasutajale hakkab seal üks asi vastu - see, et rolleri juhti sunnitakse sõitma võimalikult tee ääres. Ma ei tea, kui paljud teist peavad sellist liikumisviisi ohutuks, mina ei pea - augud, kanalisatsioonikaaned jm selline kraam, millest on vaja kõrvale põigata..., "rammivad" muude sõidukite juhid, kes ei möödu rollerist piisavalt kaugelt, mis seaduses ette nähtud jne. Rolleri piirkiiruseks saab/on 45 km/h, see ei ole oluliselt aeglasem linnas kehtestatud piirangust autodele (50 km/h), seega ei ole roller pidurdav argument, kui kõik jälgivad kehtivaid kiiruspiiranguid. Roller peaks saama liikuda linna sees keset esimest teerada! Teine liiklusvahend peaks tast mööduma teisel rajal näidates suunda. Siis jääb ära igasugune "rammimine", isiklik kogemus. Võimalikult tee ääres sõit (kui see on ohutu) võiks hakata kehtima nt linnast väljas, kiiremal maanteel, kus piirkiirus on üle 50 km/h.
Ma kavatsen sellise muudatusettepaneku ministeeriumile teha. Kas ühendame suurema jõu (rollerite kasutajad), või argumenteerin üksi?
Mis on siin uue eelnõuga pistmist? Samad seadused on ka täna. On sul probleeme olnud sellega, et sõidad keset sõidurida? Kõik see "rammimine" ja napikatega möödasõit jms on (liiklus)kultuuri(tuse) küsimus, mida seadustega ei saa kahjuks reguleerida. Kultuuri parandamine algab aga igaühest meist enesetest.
-
Teema algataja
Re
Uues eelnõus on see punktina sees. Minu ettepanek ja põhjused on juba kirjas.
Probleeme ei ole olnud, parem, kui ei hakkakski olema, ja veel parem kui teised teaksid nt kuidas möödasõitmine peaks toimuma!, siis oleks asi ikkagi normaalsem.
-
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Mär 2007, 22:55
-
Teema algataja
Ega asi on tegelikult lihtne, ametnik järgib oma töölaua taga loogikat (nt, roller, s.t. aeglane jne) See, kes midagi sellist rolleri/mopeedi kohta kirjutab, ei tunne tegelikku elu. Ja, ega kõike ei peagi teadma. Selleks tulebki kodanikuna kodanikuühiskonnas ebakohale normaalsel kombel osutada.
Minu põhiargumente saab olema:
1 kui jätta möödumine mopeedist nö mõõtvale kaugusele, mitte ei mööduta nagu tavalisest autost, siis hakatakse seda kuritarvitama, kes ei näe hästi, kes ei oska hinnata kaugust, kes on muu tähelepanuga hõivatud jne
2 vaatame seda "võimalikult tee ääres" sõidu asja: nt koht pirita teel, kus bussile on eraldatud erirada, "kivipadjad maas", sõidad seal kandis, keegi ka nt parasjagu möödub ja sulle lendab mesilane vastu klaasi, või nägu - igatahes tekitab loodus ise juba riski, väike liigutus ja oledki ei tea kus
See, kes ei ole sõitnud tee ääres rohkem, see ilmselt sellist probleemi ei taju, tee keskel on selgelt teine lugu. See lugu võiks ka seaduses sees olla, ei ole kellelgi õiendamist hiljem, kui õiendamiseks võiks minna. Paljud autojuhid arvavad ka, et roller peaks kõnniteel olema jne
-
Teema algataja
Tuleb just sõita asulas/linnas parema sõidurea keskmisel osal siis ei saa keegi kõrvale ohustama tulla,samas on ka ruumi aukudest ja sõidutee konarustest möödumiseks.
-
Teema algataja
Tore, näha on, et probleem on olemas. Saatsin selle alaga tegelevale riigiametnikule ettepaneku ära. Eks nüüd jääb üle oodata vastust. Minu ainsaks tugevaks argumendiks jäi rolleri juhi turvalisus.
Eks liiklus ole üldiselt nii üles ehitatud, et keegi ei jääks kellelegi ette, kuid mopeed/roller on ilmselt ikka liiga nurka surutud. Ta on sisuliselt võrdsustatud hetkel kuni 40 km/h liikuva objektiga. Mis mu meelest ei ole siiski korrektne. Ka auto peab hoidma paremale tee äärde, kui ta tunneb, et on aeglasem, kui üldvoog, see loogika võiks käia ka rolleri kohta, kui tõepoolest on näha, et kõik ootavad ja muud moodi mööda ei pääse. Aga muidu peaks tal 50 km/h piirangu alas olema õigus sõita esimesel rajal keset teed.
uus liiklusseaduse eelnõu
mina annaksin ka oma poolt hääle et see kehtetuks või ülevaatamisele saadetaks, tee ääres sõitmist võiks võrrelda oma rolleri mitte asutamist ja tahtlikuks lõhkumiseks, juba see et sind rammitakse ( sõidetakse nagu sind ei oleks ) on väike probleem hoopis suurem on see kui see on rekka juht ja tema tuules viib sind ilusasti auku...mis on keset ilusat Eestimaa Pealinna....Tallinnat...mina poolt...muidugi siin võiks veel ära märkida, et kiirusega 45km/h on suht raske sõita, kuna autojuhid ei arvesta sinu kui liiklejaga rohkem oled sa nagu tolmu kübe millest kiiresti mööda sõita.
Poolt hääl ka minupoolt! Jube nõme on ääres sõita, eriti kiirusega 45 km/h. Kiirusepiirang rolleritele võiks olla 50 km/h. Sellepärast et siis on sul vähemalt õigem kiirus ja autojuhid säästavad ka natuke oma närve, mitte ei vaata, et näe jälle üks jobu töristab oma rolleriga!
-
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Mär 2007, 22:55
numan kirjutas:Probleem on täitsa olemas ja mõni tähenärija nõuab tsiklitelt samat käitumist (teeserva jne)
Rollude streik korraldada? Kui te juba nii aeglased ja pidurdavad elemendid olete siis äkki lubatakse teil kõnniteid mööda lasta.
kust sa võtad et roller aeglane on?, pärnus on aeglaseid rollereid kyll ysna v2he.
Mulle j22vad vahest linnas hoopis aeglased autod ette.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.