Esmaabikursus mootoratturitele
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Esmaabikursus mootoratturitele
Tere, sai siin mootorratta lubade tegemise raames käidud ka sellel kohustuslikul esmaabikursusel, mis eeskätt mõeldud B-kat. lubade saamiseks.
Seal küll mainiti, et rattaga kukkunute mõningad esmaabivõtted on teistsugused jm. Näiteks kasvõi kuidas kukkunul kiiver peast saada, kui kael murdunud.
Kuna koolitajatel kiivrit ei olnud ja ei soovinud ka niiväga teiste aega (kuigi, mis on hetk aega võrreldes eluga) sellele kulutada jäi see osa vahele.
Rääkisin koolitajatega ja nad oleks meeleldi nõus tegema spetsiaalse esmaabikoolituse mootorratturitele, kui saaks kamba huvilisi kokku.
Sõidate kasvõi grupis ja üks kukub, kuidas anda esmaabi, et asi hullemaks ei läheks ja kurvalt ei lõppeks, kui sul on võimalik midagi teha.
Mina küll tunnen suht vajadust antud teadmiste järgi.
Seega käin välja idee korraldada mootorrattaga sõitjatele esmaabi koolitus.
Nagu sai mainitud on koolitajad olemas: MTÜ Rahvakoolitus Elu http://www.rkelu.ee/ ja nad oleksid meelsasti nõus oma teadmisi jagama, kui oleks piisavalt huvilisi.
Niisiis pöördun siinse foorumirahva poole küsimusega, kas pakuks antud idee huvi.
Niipalju veel, et päris tasuta see vist ei oleks. Orientiiriks autokoolide esmaabi maksab neil 350 krooni, arvatavasti jääks ka antud koolituse hind sinnakanti.
Ma oleks nõus siis asjaajamist korraldama, kui vaid huvilisi jätkuks.
Kommantaarid ja ideed oodatud.
Martin
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
olen ühe ebameeldiva avarii läbi elanud kus kurves kaks ratast üksteist riivasid.
ruttu tee kinni ja mittemingil juhul hakata kohe abistama.
siis peab tegema kindlaks kas on meelemärkusel
kes pole meelemärkusel katta oma riietega kinni ja vältida lämbumine
ja kohe OLLA PÄÄSTEAMETIGA ONLINE.
kiire päästjate õige juhendamine on esmanekui sa pole arst.
igaljuhul olen käsi kui se üritus (koolitus) teoks saab
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
-
- Postitusi: 186
- Liitunud: 30 Juun 2005, 12:21
- Tsikkel: HondaVTX 1300S Suzuki VZ 800
- Asukoht: Rakvere
Kiivri eemaldamiseks ainult, nüüd kül mingit eraldi koolitust vaja pole teha,jätke see töö,kui vähegi võimalik spetsalistide teha,muidu võite abistamise asemel hoopis korvamatut kahju kannatanule põhjustada.Kui kiiver eemaldarud,on kohe vaja ka lahastada kael,kui teil aga seda käepärast pole, siis on isegi hea,kui kiiver peas on, kuni kiirabi tulekuni.Lahase astmamiseks on aga vaja kahte inimest,kes teavad mida ja kuidas toimetada.Kannatanut ei tohiks üldse liigutada,kuni pädeva abi saabumiseni(kui ei ole mingit eriti suurt ohtu tema elule,tsikli süttimine vms.) Aga loomulikult,kui on soov ja tahtmine,teada, mis moodi asjad käima peaksid siis miks ka mitte,korraldage aga!

-
Teema algataja
Nojah, see kiivri jutt oli näide, aga ka sellega peab arvestama. Samas paljudel on üldse aimu, kuidas peab inimest elustama? Need, kes on oma load saanud mitmeid aastaid tagasi nemad ehk polegi ühtegi kursust läbinud. Vaadates aga juhtumisi päriselust on ikka väga palju raskeid olukordi, mida oleks saanud väga lihtsalt ära hoida. Ja vahel võib abi saabudes juba hilja olla... Koolitajateks olid üle 10 aastase kogemusega kiirabiarstid ja näited, mida nad tõid, kuidas inimesed käituvad õnnetuste korral panid ikka mõtlema.
Ma käisin ka 5 aastat tagasi antud koolitusel ja ei kahetse hetkegi, et pidin uuesti minema. Neid tarkusi on vahel rohkem vaja, kui midagi muud...
tervitades,
Martin
Mul kursus küll tehtud ning reiemurruga pisike praktikagi läbi tehtud, aga sellegipoolest käpp.
Kordamine on tarkuse emme ning halva mälu puhul avitaja
Niisama targutamiseks - mul vennal 2 korda juhus olnud, mil satub peale teiste avariile, kus terveksjääjad on shokis, jalutavad niisama ringi ega oska ei kiirabi kutsuda, ei luumurruga inimest rahulikult paigale käskida. Kurb.
hmm... aga mind lihsalt huvitab.. paljud meedikud/päästjad on saanud kiivri eemaldamise koolitust? Kui mul on avatava lõua osaga kiiver , mida muidu kätte ei saa, kui tuleb lõua osa ennnem avada, huvitav, kas üritavad kinnise lõua osaga pead otsast rebida?? Jah, sellistel kiivritel on küljes silt, keskmisest väiksema suurusega, kuidas toimida, kui on vaja kiivrit eemaldada, aga see kipub sealt suhteliselt kiiresti ära tulema (kuluma)
-
Teema algataja
Inimese abitusse seisundisse jätmine on kuritegu, mis kriminaalkorras karistatav. Helistades numbrile 112 on tehtud juba piisavalt. Hingetoru avamine,keele kinnitamine krae külge haaknõelaga,et keel ei sulgeks hingamisteid,-need võtted on kasutamiseks lahinguväljal ja igapäevaselt mitte kasutatavad. Liigse agarusega võib kaasa saada süüdistuse tapmises ettevaatamatuse tõttu ja erinevalt med töötajatest tavainimesel ringkaitse puudub. Kursused!?,-egas teadmised mööda külgi maha jookse,aga....
Harjuta mõttes helistamist numbrile 112 ja oled piisavalt teinud.
-
Teema algataja
Aga kui lihtsa haava kinnisurumisega annaks ära hoida sõbra vereks tühjaks jookmine. Sina aga istud kõrval vaatad, et jah veri tuleb - küll kiirabi ka varsti tuleb. Eestlaste suhtumine on tõesti tore.
Keel haaknõelaga krae külge... keel on viimane asi, mis sul kurku vajub need sõjaväe arusaamad õpetused pidid olema ajast ja arust - rohkem tapeti sellega inimesi kui elustati, samamoodi arvab mõni tänaseni, et škuti kasutamine on õigustatud, teadmata, et see on keelatud juba viimased paarkümmend aastat.
Selliste esmaabivõtetega tõesti võtame rohkem elusid, kui päästame.
Taux: Ja kui sa ei tea mida teha siis PALUN ära tee midagi.
Selleks koolis käiaksegi, et õppida
Mnjahhh... eks me võime siin ilkuda (keel ja haaknõel)kõik aga tegelikkuses on see mõte tänuväärt juba kasvõi seetõttu, et õnnetuse korral sa tead mida teha või mitte teha. Loomulikult pole 112 helistamiseks eraldi kursusi vaja! Selge see, et südameoppi ja selgroo lahastamist tee kõrval ette ei võta aga kui sa oskad näiteks siniste huulte järgi (lambist võetud näide) ära tunda lämbumise tundemärgid ja vastavalt tegutseda, päästes võib-olla sõbra elu, siis on see õpe seda väärt!
Mina olen igatahes käsi! Esmaabi andmise oskus ei jookse mööda külgi maha.
-
- Postitusi: 168
- Liitunud: 20 Juun 2006, 20:41
- Asukoht: Tallinn
Oleks ka huvitatud. Tore oleks kui kursus toimuks nädalavahetusel või õhtul alates kella 18:00-st (kasvõi mitmel päeval). Ootused: muu kohustusliku programmi sees tahaks kindlasti mitu korda läbi teha teadvuseta kannatunu fikseerimist ja pööramist kõhuli. Hea oleks kui kursus sisaldaks ka etteantud mänguliste situatsioonide iseseisvat lahendamist.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Mina käisin möödunud kevadel tartus Motokoolis, vastav info oli siin foorumis üleval. Seal räägiti esimese asjana esmaabist. Tõesti, kui võimalik siis peaks hoiduma kannatanu liigutamisest. KUID OLULINE ON veenduda, et ta saaks hingata ja et ta oleks sellises asendis, et oksendamise puhul ei lämbuks (avariist saadud peapõrutus ajab sageli oksele). Selleks tuleb kiiver ära võtta ja ta külili keerata. Kiivrit saab võtta siiski vaid kahekesi - üks toestab kaela ja hoiab pead, teine tõmbab kiivrit. TEINE OLULINE asi on sulgeda suured verejooksud ja selleks kõlbab praktiliselt ükskõik, milline riidetükk. Lühidalt - tagada hingamine ja takistada verest tühjaks jooksmist, ülejäänuga tegeleb juba kiirabi.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 20 Apr 2004, 13:03
- Asukoht: Tallinn
oleks käpp, kui saaks vastava tunnistuse, mis tagab selle, et koolitust arvestatakse ka teistes autokoolides.
Näiteks, kui tahetakse minna A-kati tegema, siis võiks nn päris tsiklistide seltskonnas antud koolituse enne läbida (kuulda tõestisündinud lugusid ja situatsioone koolitusel osalejate käest, samuti nn väärarusaamasid, mida saab ümber lükata jms.) ning minna siis oma autokooli selle tunnistusega ja et enam ei peaks nn b-kati med. koolitust läbima (toeplt siis pmst, kui b-kat on eelnevalt olemas).
Krt, pikk jutt, s... jutt... aga ehk saite aru.
Sellisel juhul oleksin käpp.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 85
- Liitunud: 20 Jaan 2005, 20:18
- Tsikkel: Emmaljunga Mondial Duo Combi '
- Asukoht: Tallinn
Koolitus
Tervist
Sama koolitus läbitud 2005.aastal. Soovitan soojalt. Saab praktilist õpetust - mitte testide täitmise oskuse.
Edu kursuslastele! Jääb vaid soovida,et õpitut ei oleks vaja kasutada praktikas. 112 le helistamist võiks küll mõttes läbi teha. Näiteks tuli Tallinna mees Läänemaale ja sattus õnnetusse, helistades hädaabi numbril,saab ta telefoni otsa tüdruku,kes istub Pärnus. Siis seletate talle suurest puust mis näeb välja nagu kask,aga võib ka vaher olla. Ja siis on tõesti oskusi vaja iseenda ja teiste tohterdamiseks...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.