1. leht 1-st

Kahetaktisega probleem:(KTM 300 EXC)

Postitatud: 28 Mär 2008, 13:03
Postitas juhe

Probleem on just külmemate ilmadega. Kui käima panen, siis natuke aega käib ilusti. Aga siis edasi hakkab "lötutama"-nagu täis oleks. Millegipärast karpa seest valge ollusega koos- nagu õli ja vesi. Aga kuidas pääseb niiskus karpasse ja mida ette võtta et sellist jama ei juhtuks.Äkki vaja uus õhufilter osta? Ilmselt on tingitud see "lötutamine" sellest, et karpasse sisse tõmbab mingi valge kihi peale. Soojade ilmadega sellist jama ei ole.


Re: Kahetaktisega probleem:(KTM 300 EXC)

Postitatud: 28 Mär 2008, 13:29
Postitas juhe
juhe kirjutas:

Probleem on just külmemate ilmadega. Kui käima panen, siis natuke aega käib ilusti. Aga siis edasi hakkab "lötutama"-nagu täis oleks. Millegipärast karpa seest valge ollusega koos- nagu õli ja vesi. Aga kuidas pääseb niiskus karpasse ja mida ette võtta et sellist jama ei juhtuks.Äkki vaja uus õhufilter osta? Ilmselt on tingitud see "lötutamine" sellest, et karpasse sisse tõmbab mingi valge kihi peale. Soojade ilmadega sellist jama ei ole.

See kah veel juurde, et kui "lötutama" hakkab, jätan seisma mingiks 10-15 minutiks ja siis panen uuesti käima ja käib ideaalselt.


Postitatud: 28 Mär 2008, 15:09
Postitas saqu

Karpa jäätub ära lihtsalt külma ja niiske ilmaga. Kuna karpas toimub bensiini intensiivne aurustumine, vajab see energiat, mida ammutatakse ümbritsevast keskonnast (karpa ise) ja õhus sisalduv niiskus (äkki on õhufilter ka märjaks saanud?)kondenseerub karpa lõõrile ja külmub. Katsu mootor soojaks saada kuskil soojemas keskkonnas (soojem õhk karpasse), siis vast jääb tööle, kui mootor juba soe. See, et 15min pärast jälle normis on, tähendab, et sulab selle ajaga üles. :wink:
Kuigi ma ka külma ilmaga sõitnud, aga tsiklil pole seda täheldanud.
Vanasti VAZid ja mossed seisid küll sellise põhjusega tihti, kuna unustati karpa õhuvõtt ümbersuunata suviselt talvisele režiimile (kollektori pealt) :!:


Postitatud: 28 Mär 2008, 15:24
Postitas juhe

Mul sõbral kah kahetaktine ktm ja tal teeb sama trikke. Vb ennem sõitma minekut võtta õhufilter ära ja panna kuskile sooja ja kuiva. Neljataktilistel ma pole kuulnud, et selliseid trikke teeb(tutvusringkonnas vähemalt). Täna sõitsin ja tegi sama. Ajasin päikse kätte, lasin seista 15 min ja pärast käis ideaalselt. Huvitav kas kellelgi siit foorumist kah kahetaktised selliseid trikke teevad?


Postitatud: 28 Mär 2008, 15:34
Postitas tanel645

mul küll 125 2t aga mul küll sellist jama ei tee....


Postitatud: 28 Mär 2008, 16:13
Postitas Serengeti

Endal oli ka kunagi 85cc krossikaga millega sai mööda põlde kimatud et karpa läks jääse. Siis sai sooja vett peale valatud ja edasi sõidetud. Eriti kiiresti läks veel siis kui lund karpa peale sattus. Lihtsalt ei läind pöörde ja kõik. Nii kui paksus lumes kapra lumiseks sai siis ei käind :lol:


Postitatud: 28 Mär 2008, 17:12
Postitas matti

Äkki mainiksid ka selle maagilise koha ära, kus aparaati talvel hoitakse, et tööle ei taha minna. :o


Postitatud: 28 Mär 2008, 17:24
Postitas juhe
matti kirjutas:

Äkki mainiksid ka selle maagilise koha ära, kus aparaati talvel hoitakse, et tööle ei taha minna. :o

Tsikkel on ikka korraliku kuuri all. Kuigi ilma kütteta. Ehk siis sama temperatuur mis väljas ilmselt


Postitatud: 28 Mär 2008, 17:26
Postitas juhe
Serengeti kirjutas:

Endal oli ka kunagi 85cc krossikaga millega sai mööda põlde kimatud et karpa läks jääse. Siis sai sooja vett peale valatud ja edasi sõidetud. Eriti kiiresti läks veel siis kui lund karpa peale sattus. Lihtsalt ei läind pöörde ja kõik. Nii kui paksus lumes kapra lumiseks sai siis ei käind :lol:

Aga ma ei saa aru miks siis kõigi tsiklitega pole selline jama? Mõnel üksikul on. Mis on mul siis teistmoodi?Peaks karpa ümbertringi makroflexi täis laskma w?:twisted:


Postitatud: 28 Mär 2008, 23:01
Postitas VWman

Mis on mul siis teistmoodi?Peaks karpa ümbertringi makroflexi täis laskma w?

Ei tea, aga äkki konkreetse karpa mudeli eripära?
Mina üritaks kasutada mingit bensiinilisandit, mis ei lase kondentsil tekkida.Üritaks sooja õhku karpa suunas juhtida.Üritaks kasutada teise tootja kütust ja seguõli.

Vanasti, siis kui mina veel noor olin ja "Minsk" kõva sõna, siis sellel esines ühe K seeria karburaatoriga sama mure. Siis tehti nii et keevitati summuti külge toru, sinna otsa käis kummivoolik, mis lõigati keskelt osaliselt pikuti pooleks ja sinna poolte vahele käis karpa. Summutist tulevad soojad heitgaasid hoitsid karpa töös.Samas, kui õnnestus hankida Ikov'i karpa, siis sellega polnud mingeid probleeme. talved olid siis ka pisut teised , - 15 oli siis tavaline. Et talvel sõita, sai pandud jalgratta ketist võõd risti rehviga. Tööriistu polnud, kahe ratta ketitamiseks kulus 3 päeva jagu töötunde . Olin siis vist 7 klassi õpilane.:)


Postitatud: 29 Mär 2008, 20:48
Postitas hellcruiser

Endal ka 2t ja sellist jama, et karpa jäätub või külmub küll pole ja külmalt läheb väga hästi käima.

Ennem seisma jätmist lase karpa tühjaks käia. Äkki see aitab.