1. leht 1-st
Gsx-r 600 temperatuur liiga madal
Postitatud: 17 Mär 2008, 13:46
Postitas apr
Tere! Ratas on Suzuki Gsx-r600 1997.a ehk siis srad.
Probleemiks on liiga madal jahutusvedeliku temperatuur. Sarnastel ratastel peaks näitama umbes 90-100 kraadi juures temperatuuri. Asfaldil ühtlasel sõidul näitab ca 68-72 kraadi celsiuse järgi jahutusvedeliku temperatuuri. Linnas kuuma ilmaga küünib harva 90-ni ning kiiremal sõidul jälle langeb 70 kraadi peale. Probleem selles, et mootor oleks justkui pidevalt külm. Tuleb ette, et 70-kraadise temperatuuriga kõrgematel pööretel 3-4 käiguga turtsatab. Kui temperatuur 90, siis kõik korras, aga viimane ei taha seal kuidagi püsida. Teisi märke peale põlemata bensiini lõhna summutist ei tähelda. Mootor käivitub hästi, karpad sünkroniseeritud, klapivahed normis, kütusekulu normis.
Manualis on kirjas, et termostaat peab avanema, kui jahutusvedelik 76-78 kraadi ja 90 kraadi peal peab olema avanenud 7mm. Proovisin kuuma vee, temromeetriga ja nihkatsiga järgi - termostaat töötab täpselt nii nagu manualis kirjas.
Oskab keegi anda nõu, milles võib probleem olla?
Postitatud: 17 Mär 2008, 14:09
Postitas Piipz
noh kui segu on rikas, siis toimub põlemine madalamal temperatuuril.
Ise oleksin selliste temperatuuridega rahul.
Kas musta suitsu ei tule, kui järsult peale keerad?
Ühesõnaga, kui mingeid muid probleeme pole, peale selle, et sa pole oma õlitempiga rahul, siis polegi tegelt probleemi.
Postitatud: 17 Mär 2008, 14:39
Postitas apr
Musta suitsu ei tule peale keerates. Jahutusvedelik, mille välja lasin oli üsna vana ja tume. Termostaadi mõõtmisel panin tähele, et avaneb 78, aga täielikult sulgub 70-72. On see normaalne?
Postitatud: 18 Mär 2008, 10:12
Postitas Piipz
aga ikkagi, mis värvi küünlad on? ma termostaadi sulgumise pealt pole kodus aga küünlavärvi järgi võib ühtteist öelda.
Postitatud: 18 Mär 2008, 10:56
Postitas Mait.V
See kraad on täiesti normaalne, ja see on arvatavasti tosooli temperatuur
nagu ma mäletan hakkab 750 sradil. 110 juures ventikas tööle.
Postitatud: 18 Mär 2008, 14:50
Postitas apr
IZH kirjutas:See kraad on täiesti normaalne, ja see on arvatavasti tosooli temperatuur
nagu ma mäletan hakkab 750 sradil. 110 juures ventikas tööle.
milline kraad on normaalne? õli või tosool?
Ventikas hakkab tööle ilmselt kui õli temperatuur 110 kraadi.
Postitatud: 18 Mär 2008, 14:52
Postitas mx77
apr kirjutas:IZH kirjutas:See kraad on täiesti normaalne, ja see on arvatavasti tosooli temperatuur
nagu ma mäletan hakkab 750 sradil. 110 juures ventikas tööle.
milline kraad on normaalne? õli või tosool?
Ventikas hakkab tööle ilmselt kui õli temperatuur 110 kraadi.
Sa räägid ikka õlist või jahutusvedelikust?
Postitatud: 18 Mär 2008, 14:55
Postitas apr
Sobrasin foorumis ja leidsin juhtumeid, kus nii-öelda termostaadi "keetmine" on andnud silmaga vaadates õige tulemuse, aga probleemi on lahendanud ikkagi uus termostaat.
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... aat&t=4818
Kardan, et sulgumine 70 kraadi peal ongi see põhjus, miks mootori töötemperatuur liiga madal.
Ilmselt peaks viga olema ikkagi termostaadis. Uus termostaat sai ära tellitud, eks siis näeb kui kätte saan.
Postitatud: 18 Mär 2008, 14:56
Postitas apr
mx77 kirjutas:apr kirjutas:IZH kirjutas:See kraad on täiesti normaalne, ja see on arvatavasti tosooli temperatuur
nagu ma mäletan hakkab 750 sradil. 110 juures ventikas tööle.
milline kraad on normaalne? õli või tosool?
Ventikas hakkab tööle ilmselt kui õli temperatuur 110 kraadi.
Sa räägid ikka õlist või jahutusvedelikust?
kui esimest postitust hoolega loed saad aru, millest räägin.
Juttu on mõlemast, sest termostaat avanab ju tosooli temperatuuri tõusmisel ning see omakorda reguleerib õli temperatuuri.
Postitatud: 18 Mär 2008, 15:21
Postitas mx77
apr kirjutas:mx77 kirjutas:apr kirjutas:IZH kirjutas:See kraad on täiesti normaalne, ja see on arvatavasti tosooli temperatuur
nagu ma mäletan hakkab 750 sradil. 110 juures ventikas tööle.
milline kraad on normaalne? õli või tosool?
Ventikas hakkab tööle ilmselt kui õli temperatuur 110 kraadi.
Sa räägid ikka õlist või jahutusvedelikust?
kui esimest postitust hoolega loed saad aru, millest räägin.
Juttu on mõlemast, sest termostaat avanab ju tosooli temperatuuri tõusmisel ning see omakorda reguleerib õli temperatuuri.
OK, kas tal on õliradikas jahutusradikaga kokku ehitatud?
Postitatud: 18 Mär 2008, 16:17
Postitas westel
Mis te nüüd räägite
gsx-r srad`il ei olegi üldse sellist asja nagu õliradikas ja ei ole ka õli temperatuurinäidikut. Kui see jahutusvedeliku temp. on jahedama ilmaga vaikse sõiduga alla 70 kraadi, siis see ei tee küll midagi.
Oleks liiga kõrge temperatuur, näiteks kogu aeg üle 90 kraadi, siis oleks asi hullem
Postitatud: 18 Mär 2008, 16:26
Postitas mx77
Noh nüüd hakkab normaalset juttu tulema. Esialgne jutt oli küll väga segane. See algselt mainitud veetemp. on ju täitsa OK. Õlitemp. on tavaliselt 100-110 kraadi ringis, valusalmal andmisel 170-180 kraadi.
Postitatud: 18 Mär 2008, 17:54
Postitas yeekim
Kui tahad õlitemperatuuri mõõta, osta mootoriõli termomeeter, mis keeratakse õlikorgi asemele.
Selliste ilmadega ei saa ma oma 600'se temp. üle 60-70 kraadi.
Edu
Postitatud: 18 Mär 2008, 18:48
Postitas apr
westel kirjutas:Mis te nüüd räägite
gsx-r srad`il ei olegi üldse sellist asja nagu õliradikas ja ei ole ka õli temperatuurinäidikut. Kui see jahutusvedeliku temp. on jahedama ilmaga vaikse sõiduga alla 70 kraadi, siis see ei tee küll midagi.
Oleks liiga kõrge temperatuur, näiteks kogu aeg üle 90 kraadi, siis oleks asi hullem
Sul on õigus, miskipärast arvasin, et kellade juures olev lcd näitab õli temperatuuri.
Tegemist hoopis jahutusvedeliku temperatuuriga. 70 kraadi jahedamaga ilmaga oleks normaalne küll, aga suvel kuuma ilmaga eriti ei ole. Praeguse ilmaga kõiguks see umbes 60 kandis... 
Postitatud: 19 Mär 2008, 01:01
Postitas koi
No see termostaadi topsikus keetmine-smoorimine ei anna ka tegelikult mingit adekvaatset tulemust. Ma ise olen ka neid keetnud korduvalt!
Asi vist selles, et mootoris on termostaat kiirelt voolavas vedelikus. Avaneb aga klapp just nii palju, kui vaja õige temp. hoidmiseks. Ka on purgikeses raske saavutada üht kindlat temperatuuri. Vananedes muideks termostaadid muutuvad tunduvalt tuimemaks - aeglasemaks ja ei suuda seepärast ka õiget temp.-i hoida.
Postitatud: 19 Mär 2008, 09:57
Postitas bikefan
apr kirjutas:westel kirjutas:Mis te nüüd räägite
gsx-r srad`il ei olegi üldse sellist asja nagu õliradikas ja ei ole ka õli temperatuurinäidikut. Kui see jahutusvedeliku temp. on jahedama ilmaga vaikse sõiduga alla 70 kraadi, siis see ei tee küll midagi.
Oleks liiga kõrge temperatuur, näiteks kogu aeg üle 90 kraadi, siis oleks asi hullem
Sul on õigus, miskipärast arvasin, et kellade juures olev lcd näitab õli temperatuuri.
Tegemist hoopis jahutusvedeliku temperatuuriga. 70 kraadi jahedamaga ilmaga oleks normaalne küll, aga suvel kuuma ilmaga eriti ei ole. Praeguse ilmaga kõiguks see umbes 60 kandis... 
Minu gixxeril (oli ka SRAD) oli suvel pidevalt temp. maanteel 75 kandis. Kui aga linnas, siis ligi 90, Pärnu rinkal paari ringiga 95-98. Ühe korra sain ka ventika tööle (110C oli vist) - see juhtus Jõgeva treffi paraadil...
Postitatud: 31 Mär 2008, 20:09
Postitas apr
Nii, nüüd on selgunud tõde. Uus termostaat küljes ja maanteel temperatuuur ca 80.(varem oli umbes 65). Kohapeal seistes läheb ka vent tööle(104-106 kraadi).
Probleemi lahendus ikkagi uus termostaat. Ei aita see keetmine ja kuumas vees solgutamine. Võib avaneda silmaga vaadates õigel ajal, aga ilmselt surve all käitub teistmoodi. Koil oli ikkagi õigus...ja nüüd masin toimib normaalselt.