krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Võiks kirja panna oma kukkumised ja ehk ka õpetussõnu anda mida näiteks metsasõidu või tundmatu raja korral ikka oodata ees võib!
Endal tõsist kukkumist veel pole olnud.Krossikaga kummidesse sõitnud kuna gaas jäi peale.See oli rohkem koomiline olnud kõrvaltvaatlejatele.Ühekorra jäänud naist rajaääres vaatama ning unustasin kõik vist ära igastahes vajusin külili kuna unustasin jala jalaraualt ära võtta!
Siis algaja krossiharrastajana oli ootamatu,et põllupinnasel (rohukamaraga)polnud korraliku kummiga pidamist ja ikka tekkis külglibisemine ja ratas oligi alt läinud.Nende kukkumiste juures sai ratas kanatada küll.Nimelt radiaatoreid muljus ja väänas kõveraks kuni üks ka lõpuks jooksma hakkas.Mõeldes veel järgi siis kukkumised alati ühele küljele olnud millegipärast.
eriti ettevaatlik tuleks olla, kändude , aukude, teravate kividega.
kõigeohtlikumad on teravad lained, mis sõidujooksul tekivad,
BEST
www.rate.ee/users/rosin12
kymco punane

-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
howard30 kirjutas:Võiks kirja panna oma kukkumised ja ehk ka õpetussõnu anda mida näiteks metsasõidu või tundmatu raja korral ikka oodata ees võib!
Endal tõsist kukkumist veel pole olnud.Krossikaga kummidesse sõitnud kuna gaas jäi peale.See oli rohkem koomiline olnud kõrvaltvaatlejatele..
Vähe teemast välja, kardispordi valdkonnast üks koomiline seik. Oma kümme aastat tagasi sõber tegeles aktiivselt selle alaga ja ise olin ka kättpidi asja sees. Ühe etapi ajal vihma kallas ja rajal oli igasugu juhtumisi, sõidu lõppedes sõber räägib:
Ma vahepeal ei saanud üldse aru, mis toimub, pidurdan enne kurvi, hambad ristis ja siis üks tüüp sügab, käed sirged, pea kuklas, täie tahmaga mööda ja rajalt välja
Mis pärast välja tuli, tüübi oma kommentaar:
Krt, keset sõitu järsku tunnen, et keegi rabab kaela ümbert kinni ja tahab vägisi maha kiskuda
Tegelikult oli vennikesel selline kapuutsiga kilejope ja kapuuts oli üle kiivri tõmmatud, tuulega puhus selle lõpuks kiivri pealt maha ja keris ümber tagaratta võlli
oli küsitud ka õppesõnu seal kohas,
sina panid enda kardi jutustusega vägamööda,
BEST
www.rate.ee/users/rosin12
kymco punane

-
Teema algataja
-
- Postitusi: 60
- Liitunud: 17 Apr 2006, 00:50
- Tsikkel: Kawasaki KX 250&GSX-R 750
- Asukoht: Viljandi
No kuna teemas pole ammu muutusi olnud siis aitan vennase välja. Räägin siis avalikult oma õnnetust end emotsiooniderohkest laupäevasest päevast.
Päev algas sissemagamisega, suutsin vabalt mobiili nurka visata ja veel 15-20 minti põõnata, siis kark alla ja riideid selga toppides linna mindud, vend peale võetud ja käru toodud. Kodus otsustasin, varasemale kogemusele toetudes et kavalam oleks ratas korra kodus käima panna, kuna on juhtund et rajale jõudes ei pruugi terasratsud kohe tahtagi käivituda. Sai siis korralikult end paika sätitud. Lõin vänta, midagi. Lõin korra veel, klõpsatus ja vänt vedeles maas, kenasti koos tükikese võlliga (Y). Järgnes leinaseisak koos mõrude-irooniliste kommentaaridega. Sai siis otsustatud, et käru rendi raha ikkagi ju makstud. vaja ikka minna. Liikusime siis raja poole kui ilmnes et kinnitusrihmad ei saand päris hästi kinni, tegelesime nendega tee peal veidi. Siis hakkas auto tõrkuma aga see oli mööduv nähe. Krossirajal sai ratas kenasti lahti haagitud, ja kärust välja tõmmates kukkus ta tagumise piduripumba kohaga vastu käru (kuna laud mis oli ette nähtud sujuvaks mahatõsteks oli ununenud ja minu ratas on madalam kui vennase suzuki oli niiet ratas ei jõudnud maani piisavalt edukalt). Tagapidur muidugi kohe ei purunenud vaid kannatas mõned ringid enne kui lagunes. Kui lõpuks viga ilmnes aitas kalts ja teip ja piduri lahtiste osade eemaldus. Vaadati küll veidi kahtlaselt aga otseselt näkku ei naerdud niiet hea tuju siiski säilis, tekkis juba selline halekoomiline tuju. Parandused tehtud, sai ratas kenasti käima lükatud kuna nõmmel on päris kenad mäed ja sellega probleeme ei tekkind. Päev oli ilus, teisi sõitjaidki oli(vähe aga siiski). Sõit oli üks parimaid iial, mis siis et ilma tagapiduri abita (ja täiesti esimest korda päris rajal rattaga, ennastki üllatas meeldivalt). Kui välja arvata et rada oli veidi libe ja algajale natukene raske, kuna hüpped olid varasemaga võrreldes väga teravad ja kõrgele lennutavad, oli ta siiski heas korras. Tegu oli siis holstre-nõmme rajaga viljandimaal, kui kedagi huvitab. Ja päevale andis kena punkti see et esimene hammasratas ja nähtavasti kett samuti otsustasid oma koostöö lõpetada.
Aga esimest korda olin rajal selle rattaga ja esmamulje on hea, tulevik paistab paljulubav ja sellistest väikestest tagasilöökidest ei teki loodetavasi liiga suuri takistusi sinna naaseda võimalikult kiiresti. Ning ikka võimalik end veidi vormi saada MMM'i ajaks.
Ilusat sõiduilma kõigile, kes lugeda viitsisid ja rohkem õnne teile kui mul seda oli. Ükskõik, mis alal tegelete!
-
- Postitusi: 60
- Liitunud: 17 Apr 2006, 00:50
- Tsikkel: Kawasaki KX 250&GSX-R 750
- Asukoht: Viljandi
-
- Postitusi: 60
- Liitunud: 17 Apr 2006, 00:50
- Tsikkel: Kawasaki KX 250&GSX-R 750
- Asukoht: Viljandi
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Üks väga hea soovitus on igast murtikesed, poldikesed ja muu selline, tsiklitühekshoidev atribuutika kenasti üle kontrollida, või mis gunn?
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Kusjuures väga hea mõte on heeblid selliselt kinnitada, et kui külili kukud, siis nad pigem pöörduks lenksu peal, kui jääks omale kohale, ise olen nii hulga raha kokku hoidnud viimasel ajal
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
meenutades valusamaid tasuks metsaradadel kus põlvini roheline ja mitte kottigi näha pole (talvel ,sügisel ja kevadel on näha) ettevaatlik olla . oli juhus kui sõites jäi saapa nina kännu ja jalaraua vahele,tulemusele valus mõelda. Jama on ka siis kui viimasel hetkel pidurist actioni käigus mööda vajutada.
-
- Postitusi: 60
- Liitunud: 17 Apr 2006, 00:50
- Tsikkel: Kawasaki KX 250&GSX-R 750
- Asukoht: Viljandi
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Heh, piduriga on ka mul probleeme olnud, endale teadmata lõhkusin kogemata tagumise piduri ära kärult maha võtmisega, prantsatas vastu käru äärt (muidu oli madalam käru ja ei olnud kunagi ulatund sedasi vastu, aga õnnetu juhus oli) ja siis me võtsime ta üldse ära, raske oli sõita ja koguaeg käis jalg tühja, ja siis vaatasid ikka jälle ja jälle et mida kuradit kus see pidur on, ja siis naersid ja muhelesid omaette et sõitmise käigus koguaeg maised probleemid meelest läksid.
-
- Postitusi: 60
- Liitunud: 17 Apr 2006, 00:50
- Tsikkel: Kawasaki KX 250&GSX-R 750
- Asukoht: Viljandi
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Sai siis vennaga jälle rajal käidud ja ta tegi nõmme suurel hüppel effektse kukkumise, nimelt laskis esiotsa liiga kõrgele ja ei vajutand tagapidurit ja maandus väga tagarattale, peaaegu täiesti tikksirgelt, kahjusid palju pole, käsi katki natuke ja rattal kodar vajavahetada ...võibolla oleks isegi püsti jäänd, aga ta ise lisas et oli kuidagi tõmband imelikult ratast, hiljem vaatasime et hammasratta polt oli nii lahti et läks vastu kiiget ja takistas ratta liikumist, aga kas see ka kukkumise põhjustas seda ei tea.
Ühesõnaga siis endiselt, mutrid poldid kinni ja proovida rahulikult võtta niiet tähtsad kukkumist takistavad asjad ei ununeks ( kuigi algajate puhul refleksis seda asja pole, niiet ununeb nii või naa) minul vähemalt
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
hiljem vaatasime et hammasratta polt oli nii lahti et läks vastu kiiget ja takistas ratta liikumist, aga kas see ka kukkumise põhjustas seda ei tea.
Ühesõnaga siis endiselt, mutrid poldid kinni ja proovida rahulikult võtta niiet tähtsad kukkumist takistavad asjad ei ununeks ( kuigi algajate puhul refleksis seda asja pole, niiet ununeb nii või naa) minul vähemalt
Ma ei tea kuidas tollel rattal, aga minu suzuki võrril on selle vältimiseks mingi taldrikulaadne ollus seal poltide peal katteks
http://www.cmsnl.com/suzuki-ts50-1984-x ... FIG43.html
osa number 17
Stopperseibid vahel ja puha, aga ikka tulevad vahepeal lahti, kui polt lahti loksub siis hakkab taldrikule vastu käima, häälest kuuleb ära.
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Pärnumaal Audru krossirajal sai siis paar nädalat tagasi väike potsatamine tehtud, tulemuseks siis 3 murtud selgroolüli ja katkine esiporilaud . Hüpped on seest tühjaks tehtud(vist kuivenduse eesmärgil) ja kui uljalt sai tuldud ei märganudki ohust teatavaid märke ja kui seda auku nägin oli juba liigahilja. Nüüd 2 kuud püsti/lamamis režiimi. Istuda ei saa. Arstide sõnutsi enne 6 kuud tsikli peale pole asja. Tutvuga alati rajaga ennem kui sõitma asute ! Soovitavalt jala
even if you win, you're still retarded.
-
Teema algataja
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
kahju kuulda sellisest matsust. endal oli täpselt sama asi esimesel korral, mõtlesin et lihtsalt juristan raja ennem läbi igaks juhuks ja ka järsku selline auk ees. õnnex jõudsin juurde keerata ja läks ilusti yle. peale seda enam need kraavid takistuseks pole. sõida veel aeglaselt esimene ring tutvumiseks
-
- Postitusi: 60
- Liitunud: 17 Apr 2006, 00:50
- Tsikkel: Kawasaki KX 250&GSX-R 750
- Asukoht: Viljandi
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Me ratastel pole kumbalgi seal midagi muud kui ainult see polt ise. Võibolla viga selles et meil suhteliselt vanad motikad. Aga huvitav on see, et minu kawal ei jookse lahti milelgipärast, tema suzul mitukorda juba sellega muret, esimene kord jäi paarist veel ilmagi ja pidime uusi otsima millel samasugune koonus oleks sees, küllap peab lihtsalt ära liimima vindiosa ehk siis peab asi vastu kah paremini.
Ja väga kurb kuulda sellisest laksust. Loodan et paranemine läheb edukalt ja ilma probleemideta.
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Metsas sattus ette ärakuivanud veelombi põhi, kuhu vesi oli sellist peenikest muda kokku kandnud. Lomp ise oli ära kuivanud ja muda nägi välja peaaegu nagu normaalne pinnas, aga oli väga libe. Nii see esiratas alt ära läkski
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Paar aastat tagasi juhtus selline lugu, sõitsin nelariga põllu peal ja esiratas sõitis auku ning kukkusin, põld oli üsna auklik ja vaguline, ei saanud pilli esimese raksuga pealt ära ka ( kukkusin paremale küljele, kust ka leegitoru läks), õnneks vend tuli jooksuga appi ja tõstis tsikli mu pealt püsti, sumps oli jala vastas umbes 10 sekundit, kuna varustuse jätsin koju siis sõitsin dressidega, püksid põlesid jalalabast kuni põlveni ära. Võtsin püksid jalast ja vaatasin, et nahk oli maas ja osa pükstest oli jala küljes. Kuna valu ei tundnud ei viitsinud ka arsti juurde minna, panin rohud ja sidemed peale. Paar päeva hiljem hakkas jalg valutama ja läksin traumapunkti, öeldi, et korralik põletus ja käisin umbes kuu aega, kaks korda nädalas sidumas arsti juures kuni lõpuks öeldi, et tuleb teha naha siirdamisoperatsioon, vana nahk tagasi ei kasva. Võeti reie pealt nahka ja siirdati haava peale. Jamasin sellega veel pool aastat kuni enam-vähem korda sai, nüüd on selline 10x5 cm-ine arm ja üsna kole vaadata.
Soovitaks siis alati peale mingit tugevamat põrutust või põletust arsti juurde pöörduda, valu võib ka hiljem välja lüüa.
Aga metsas on sügiseti ohtlikud puudelt langenud lehed, mis on üsna libedad.
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Hammaka poldid raudselt liimiga.
Ma panen peale hilisemaid kogemusi nüüd seda suurt telje mutrit ka liimiga.
Nooremvend kirjutas:küllap peab lihtsalt ära liimima vindiosa ehk siis peab asi vastu kah paremini.
#609
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
fotek kirjutas:Hammaka poldid raudselt liimiga.
Ma panen peale hilisemaid kogemusi nüüd seda suurt telje mutrit ka liimiga.Nooremvend kirjutas:küllap peab lihtsalt ära liimima vindiosa ehk siis peab asi vastu kah paremini.
Hammaka podid peaks ju olema nyloc mutritega kontreeritud. Kui lahti keerata panna alati uued mutrid. Rattavõlli mutrit keermeliimiga panna on vähe liig. Kui ikka telg õigetpidi sisse panna (telg vasakult poolt) ja õige momendiga kinni tõmmata (ca 100 Nm) siis ei lähe ta kuhugi.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 655
- Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
- Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Tagaratta võll peaks olema otsast splinditud või kontramutrit kasutama (või kuidas iganes seda kutsutakse). Kukkumistest nii palju, et kevadel õnnestus supermotoga ebaõnnestunud hüpe sooritada ning maanduda kannaga sirgele kõvale pinnale. Hüppeliigese ülitugevad sidemerebendid, kaks kuud juba paistes ning hooaeg rikutud. Tõenäoliselt ei hakka enam kunagi täies ulatuses liikuma.
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Katoomile müüakse mingeid lössi vajutatud mutreid, et paremini peaks.
Millest see muidu loogiliselt tuleneb, et telje mutter peaks paremal olema?
mx77 kirjutas:Hammaka podid peaks ju olema nyloc mutritega kontreeritud. Kui lahti keerata panna alati uued mutrid. Rattavõlli mutrit keermeliimiga panna on vähe liig. Kui ikka telg õigetpidi sisse panna (telg vasakult poolt) ja õige momendiga kinni tõmmata (ca 100 Nm) siis ei lähe ta kuhugi.
#609
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
fotek kirjutas:Katoomile müüakse mingeid lössi vajutatud mutreid, et paremini peaks.
Millest see muidu loogiliselt tuleneb, et telje mutter peaks paremal olema?
mx77 kirjutas:Hammaka podid peaks ju olema nyloc mutritega kontreeritud. Kui lahti keerata panna alati uued mutrid. Rattavõlli mutrit keermeliimiga panna on vähe liig. Kui ikka telg õigetpidi sisse panna (telg vasakult poolt) ja õige momendiga kinni tõmmata (ca 100 Nm) siis ei lähe ta kuhugi.
Ega seda on raske seletda miks aga tehased näevad nii ette ja ka elu on näidanud, et teistpidi võllil kipub mutter lahti tulema. Miks, ei tea!
-
- Postitusi: 60
- Liitunud: 17 Apr 2006, 00:50
- Tsikkel: Kawasaki KX 250&GSX-R 750
- Asukoht: Viljandi
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Jällegi saab siia midagi uut kirjutada.
Oli siis esimene suur kukkumine, maandusin Holstre-Nõmme rajal suhteliselt kaugele enda kohta, jutu järgi olevat tükk maad kõrgem hüpe ka olnud jne...(esimest korda tuli kurv natuke paremini välja ) ja siis maandusin mingisse auku, see viskas mu kuidagi lendu uuesti ja maandusin järgmisesse auku, siis olevata hirmsasti lappama löönud ja nii see mats tuligi. Ise eriti midagi aru ei saand...läksin hüppesse ja järgmisel hetkel kõhutasin mäe all lenksud kõveralt peal rattal, aga nüüdseks ratas korras, ja ise ka juba korras, õlg enam ei valuta ja tugevalt sissehingates pole ka ribid valusad.
Asjast oli kasu ka, enne ei teadnudki et peale kukkumist tasub amordid korra natuke lahti lasta et mingeid pingeid ei jääks rattale + liigne rõhk ka välja lasta(mida oli ühes amordis ikka palju) ja taipasin et amordid on ikka liiga jäigad minu kaalu jaoks kuna ratas trikitas tegelikult terve päeva. Tänud sealsetele nõuandjatele ja üldse ühele ainsale kahetaktilisega sõitjale
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Ei hakka pikemalt kribama, kogu lugu siin kirjas. Vana küll ... a mis siis, nalja sai ikka ju Tuli meelde sest just see nädal sai plaat jala seest välja jälle võetud.
-
Teema algataja
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Rennes kirjutas:Ei hakka pikemalt kribama, kogu lugu siin kirjas. Vana küll ... a mis siis, nalja sai ikka ju
Tuli meelde sest just see nädal sai plaat jala seest välja jälle võetud.
Lugesin su blogi läbi,vahepeal tekkis selline tunne,kui neid raksatusi kirjeldasid,et lähen end Wc-sse tühjendama
Aga kui jälle teise külje alt mõelda,siis ikka väga räige õnnetus,tänu kvalit. saabastele jäi see hullem tulemata
Ise plaanis ka nüüd talvel krossiratas soetada või enduro,ei tea seda veel täpselt,aga plaan osta on kindel.
Mõtlesime sõpradega,et ostame enne talve vähe ära,siis varustuse ka,ja siis talvel hea aega sisustada metsas,jää peal või kuskil raja peal.Sest talvel pole nagunii midagi targemat teha
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
täna männikul ühel platool sõites avastasin järsku end esirattaga mingis 80cm diameetrises ja sama sügavas grillaugus, tulemuseks mõnus maksakas lenksult, paar krõbedat sõna ja hull venekeelne kaasaelamine ühelt ebamääraselt isendilt, kes männiku rannahooaega täiel rinnal nautis. Teine fun moment oli kui kätes igasugune jõud juba puudus, saku rajakohal metsavahel paarimeetriseid suht järske künkaid kündes avastasin end tagaporikal käed lahti kruiisimas, nii suutsin kaks küngast sujuvalt ületada ja lenks oli peaaegu juba haardeulatuses kui üks puu asjad paika pani ja mind oma embusesse kutsus
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6761
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 454 korda
Re: krossi,kestvussõidu,metsasõidu kukkumised!
Eelmine aasta, kena päev, enduuro isu! Mõeldud, tehtud!
Podistasin üksinda mööda metsa ja teid ja kraave ning mingi hetk avastasin, et vaja reservile üle minna.
Jälle mõeldud , tehtud!
Tagasitee võtsin lühema, paraku hõlmas see ka asfalti, mis kärnkummile eriti hästi ei mõju.
Mingi hetk otsustasin üle teetammi sõita, kraavist läbi ja metsaveerele, teega paralleelselt.
Kõikide asjaolude positiivse kokkulangevuse tõttu tõusis nii ratta kiirus ja ka minu enesekindlus, KUNI:
Rohu seest ilmus risti teine, metsakuivenduskraav
Viimasel hetkel lisasin gaasi, et esiotsa natukenegi kergemaks ja ülespoole saada, selle tulemusel ei sõitnudki otse sisse vaid täiega nii, et mõlemad amordid põhjas ja ülesse tulles viskas mind pealt maha-paraku teega paralleelsesse,vesisesse kraavi.
Sain enda ja ratta kraavist välja, vigastusi polnud.
Järgmine päev aga andsid nii randmed, õlad, jalad jmt niimoodi tunda, mis tähendab kui 100 kilo ühekorraga ja järsku seisma jätta ning kogu raskus eelpool nimetatud kehaosadele langeb.
Siiamaani ajab naerma, kui tagantjärgi mõtlen
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.