1. leht 1-st

lenksud ja nende materjal?

Postitatud: 05 Veebr 2008, 20:44
Postitas sarapuu

Tervitus.
Küsimus siis lenksudest, nende materjalist jne. Laseks väänata heameelega enda tahtmise järgi, aga millisest materjalist, kust saaks ja kes väänaks? Lenks iseenesest lihtne:sirge pulk väikse painde all otstest, veidike paistab siit pildilt milline http://fddi.ath.cx/bm/fullimages/caf512_f.jpg


Postitatud: 05 Veebr 2008, 21:56
Postitas poison

Arvan et sobib igasugune terastoru. Eelistatud on kuumvaltstorud, neil ei ole pikiõmblust. Parim variant oleks roostevaba, hea hooldada ja läikima lüüa :D
Ja lenksude standartläbimõõdud oleksid 22 mm või 1 toll (miskine 24,5 blablabla mm) .
Tavalise terase eeliseks on parem töödeldavus, roostevaba kasuks räägib lihtne läikimasaamine. Tavalist toru võib proovida kuumaks ajada ja õli sisse kasta, võib saada üllatavaid värvitoone :)


Postitatud: 05 Veebr 2008, 22:13
Postitas Kommionu
poison kirjutas:

1 toll (miskine 24,5 blablabla mm) .

1 toll ikka 25,4mm


Postitatud: 05 Veebr 2008, 22:38
Postitas saqu
poison kirjutas:

Arvan et sobib igasugune terastoru. Eelistatud on kuumvaltstorud, neil ei ole pikiõmblust. Parim variant oleks roostevaba, hea hooldada ja läikima lüüa :D
Ja lenksude standartläbimõõdud oleksid 22 mm või 1 toll (miskine 24,5 blablabla mm) .
Tavalise terase eeliseks on parem töödeldavus, roostevaba kasuks räägib lihtne läikimasaamine. Tavalist toru võib proovida kuumaks ajada ja õli sisse kasta, võib saada üllatavaid värvitoone :)

Standard 7/8 tolli ehk 22mm, krossikatel veel keskelt 11/8 tolli ehk 28,6mm ja käepideme kohalt ikka 22mm.


Postitatud: 05 Veebr 2008, 22:49
Postitas poison

näh, saan minagi targemaks :D


Postitatud: 05 Veebr 2008, 23:33
Postitas Gringo
saqu kirjutas:

Standard 7/8 tolli ehk 22mm, krossikatel veel keskelt 11/8 tolli ehk 28,6mm ja käepideme kohalt ikka 22mm.

Kui 1 1/8 tolli on 28,6mm siis täpsemalt 7/8 tolli on 22,2mm ;)


Postitatud: 06 Veebr 2008, 00:07
Postitas tollboy

Mina paneks ikka 1/2 tollise tavalise veetoru mida nõukaajal kasutati.
(crash) :wack: (help) See jama selle originaallenksuga ,et sai siin sügisel külg maha pandud 135 pealt ning mõned saltod sinna otsa koos rattaga ja lenks täitsa katki :twisted:
Vene toruga hea väänad põlvepeal sirgu ja anna tuld.
Kui tegelikult uurida mootorrataste tehase kodulehelt ,siis seal on olemas väga pikk jutt igast detailist miks ja mispärast ta selline peab olema.Nemad on tööd teinud arvutiteja katsetustega kuidas toota sellist materjali mis sobib lenksuks.
Motomaania viimases numbris ka juttu sellest kuidas torusid ja teatud detaile veel nõrgemaks muuta ,et õnnetuse hetkel teatud detailid ennem ära murduksid kui nad ratast või sind ohustama hakkavad. :idea: :?:


Postitatud: 06 Veebr 2008, 00:25
Postitas Ryndor

Kui sul ikka plaanis kasutada samasid rutshkasid, heebleid ja kinnitusi siis vali ikka sama läbimõõduga toru nagu originaalis, pole ju oluline on ta 1/2 tolli jms. 8)


Postitatud: 06 Veebr 2008, 03:57
Postitas tramm66
poison kirjutas:

Arvan et sobib igasugune terastoru. Eelistatud on kuumvaltstorud, neil ei ole pikiõmblust. Parim variant oleks roostevaba, hea hooldada ja läikima lüüa :D
Ja lenksude standartläbimõõdud oleksid 22 mm või 1 toll (miskine 24,5 blablabla mm) .
Tavalise terase eeliseks on parem töödeldavus, roostevaba kasuks räägib lihtne läikimasaamine. Tavalist toru võib proovida kuumaks ajada ja õli sisse kasta, võib saada üllatavaid värvitoone :)

No mida krdi paska!? Kodukuduja peaks eelistama ikka külmvaltsmaterjale, sest roostevaba terase jms samalaadse omadusega materialide paenutamine eeldab juba kindlasti vastavat teadmiste/oskuste taset. Olgu ta piki, risti- või üldse õmbluseta (tänapäeval ikka see viimane variant). Roostevaba paenutamine koduste vahenditega... no ei soovitaks - paenderaadius tekib tõenäoliselt väga kaootiliste kortsudena, hea kui ilma pragunemata. Jõuga paendub misiganes material, aga seda siiski lihtsamini just esimesena tekkinud soojuspunktist (ühtlasi ka väikseim vastupanupunkt tekkinud jõuõlas). Täna, kell neli, on jätkamiseks halb aeg, edaspidi hiljem saab igasugu mõõdu, materjali jms asju lahti rääkida...


Postitatud: 06 Veebr 2008, 08:39
Postitas nostrak

Aga millist liimi soovitate kummist käepidemete e. rutskade liimimiseks, et nad ei liiguks lenksu peal? Pehmed liimid lähvad nagu hunnikusse kummi alla, kui kumm ajapikku tiba pöörlema annab ümber toru.
Olen proovinud igasuguseid liime, järgi jääb vaid veel EPO!?
Või ei liimita neid üldse? Tuleb kummid uutega asendada?


Postitatud: 06 Veebr 2008, 10:19
Postitas retro
nostrak kirjutas:

Või ei liimita neid üldse? Tuleb kummid uutega asendada?

gripid kipuvad vanusega välja venima jah. ise aidanud uued gripid suruõhuga või aknapesuvedelikuga märjaks tehes peale ja ei liigu hiljem nad sealt enam kuskile.


Postitatud: 06 Veebr 2008, 18:28
Postitas Valmet
nostrak kirjutas:

Aga millist liimi soovitate kummist käepidemete e. rutskade liimimiseks, et nad ei liiguks lenksu peal? Pehmed liimid lähvad nagu hunnikusse kummi alla, kui kumm ajapikku tiba pöörlema annab ümber toru.
Olen proovinud igasuguseid liime, järgi jääb vaid veel EPO!?
Või ei liimita neid üldse? Tuleb kummid uutega asendada?

Kui tahad kõvasti kinni liimida, siis kasuta klaasiliimi, seda millega autodel aknaid ette liimitakse. Seda liimi muidugi annab ära katkuda pärast.


Postitatud: 06 Veebr 2008, 18:34
Postitas Kasjok

Miks mitte kasutada spetsiaalset gripi liimi?


Re: lenksud ja nende materjal?

Postitatud: 19 Dets 2008, 20:14
Postitas sander

Mis kasu on lenksu raiseritest?


Re: lenksud ja nende materjal?

Postitatud: 19 Dets 2008, 23:39
Postitas Suska

Lenksu kinnitused, et saaks prillidele kinnitada.
Taolised asjad, nagu siin pildil need mustad.

Pilt

Kasu? Kui algul on Clip-ONid, siis saab panna krossika stiilis lenksud, näiteks StreetFighterile. :)


Re: lenksud ja nende materjal?

Postitatud: 20 Dets 2008, 06:29
Postitas miilits

Lenksu materjal ei tohi olla kalk, see peab olema sitke, näiteks kellegi poolt pakutud roostevaba toru on rabe. Vanasti keerati krossikate lenkse roolisambast.
Lenksul ei tohiks olle keevituskohti. Kui keegi jagab rohkem materjaliõpetusest ehk oskab kommenteerida.Lenks peab vastu pidama korralikule kukkumisele, seda ei maksaks valmistada "kohupiimast"! :wack:


Re: lenksud ja nende materjal?

Postitatud: 20 Dets 2008, 10:43
Postitas madjs
miilits kirjutas:

Lenksu materjal ei tohi olla kalk, see peab olema sitke, näiteks kellegi poolt pakutud roostevaba toru on rabe. Vanasti keerati krossikate lenkse roolisambast.
Lenksul ei tohiks olle keevituskohti. Kui keegi jagab rohkem materjaliõpetusest ehk oskab kommenteerida.Lenks peab vastu pidama korralikule kukkumisele, seda ei maksaks valmistada "kohupiimast"! :wack:

No pakuks, et asi ei pea olema nii ulmeliselt kõva, murdele ei ole muidugi hea, aga väändele peaks asi nagu tomima, või tahad miskit muud ära murda?


Re: lenksud ja nende materjal?

Postitatud: 20 Dets 2008, 10:59
Postitas sarapuu
miilits kirjutas:

Vanasti keerati krossikate lenkse roolisambast.

äkki keegi teab millel on 22 mm roolivarras?


Re: lenksud ja nende materjal?

Postitatud: 20 Dets 2008, 14:59
Postitas Piipz
sander kirjutas:

Mis kasu on lenksu raiseritest?

no kasu on nendest kõige rohkem vast enduro/krossimeestel. näiteks kui oled pikka kasvu ja sõidad palju püsti, siis riseritega tood lenksu nats ülespoole, ei pea püstisõites palju koogutama. ise panin 30mm riserid, üle selle oleks pidanud kõik kaablid välja vahetama..


Re: lenksud ja nende materjal?

Postitatud: 20 Dets 2008, 15:56
Postitas matti

Need kahe poldiga kinnituvad raiserid on suht asjalikud, aga ühe poldiga kinnituvad ....
Olen ise pealt näinud, kuidas ära murdunud on ühe poldiga kinnituvad lenksu raiserid kogemata suure hooga kraavi põrutades.Lenks jääb ise terveks, kuid sõitu jätkata pea võimatu :roll:


Re: lenksud ja nende materjal?

Postitatud: 20 Dets 2008, 17:49
Postitas pitbull

ma ise plaanin ka yhe poldiga raiserid panna aga prillide alt poolt sätin mingi plaadi et olex tugevam...ek siis ei murdu ära


Re: lenksud ja nende materjal?

Postitatud: 20 Dets 2008, 20:15
Postitas pitbull

laitke maha kui on kogemusi või teadmisi....tahax kuidagi ohutult :D seda asja teha(lenxa siis vahetada)


Re: lenksud ja nende materjal?

Postitatud: 29 Dets 2008, 10:20
Postitas mattias

http://www.customwizard.co.uk/ Briti netipoodides hinnad kõvasti kukkunud,ka on nael praegu mingi 16+ eeki.Ma arvan,et ei ole mõtet endal vaeva näha kui odavamalt saab.Praegu nad saadavad kauba välja 0%km(brittidel 17,5%) Ise tellisin sealt lenksu 1150.- eeki kõik kokku.See on ikka tunduvalt odavam kui ise teha.Muidu olen ka ise tegemise poolt aga seekord siiski läksin odavamat teed.Aga see on ainult minu arvamus.Edu!