Tagarattal sõit,
Jõudu. Küsimus siis selline, et mul masin, Aprilia rs125 06. Ja kuidas tuleks alustada õppimist tagurattal sõiduga? Sünnistsaati see selge pole ju:d et, tahaks nagu õppida? kuidas kõige lihtsam, et virna ei paneks?. aitäh
Jõudu. Küsimus siis selline, et mul masin, Aprilia rs125 06. Ja kuidas tuleks alustada õppimist tagurattal sõiduga? Sünnistsaati see selge pole ju:d et, tahaks nagu õppida? kuidas kõige lihtsam, et virna ei paneks?. aitäh
Noe väike vahe on, et see kodaniku RaPtile poolt viidatud teema räägib nelaritest VIST. Aga muidu olles isegi kahetakti mees, võin natuke mingeid soovitusi jagada. Esiteks oleks muidugi hea teada kas sul on ratas täisvõimsusel(25kw), sest sellest nagu oleneb pmst kõik .
vahet pole kas 2 või 4 takti.harjutamine teeb meistriks ja kui kardad ratast ära lõhkuda ei tasu proovima hakatagi.
võin sulle öelda, et rs125 pole selleks kõige parem masin
esimesega kerge hoog sisse,sidur alla ja mõõdukalt gaasi siis sujuvalt aga kiirelt gaas lahti, ise võimalikult taga istudes. Esialgu proovid lida sellise pöördekoha kus kõige paremini tõuseb.Kui see selge siis ülejäänu on tasakaalutunde ja harjutamise küsimus.
417 kirjutas:esimesega kerge hoog sisse,sidur alla ja mõõdukalt gaasi siis sujuvalt aga kiirelt gaas lahti, ise võimalikult taga istudes. Esialgu proovid lida sellise pöördekoha kus kõige paremini tõuseb.Kui see selge siis ülejäänu on tasakaalutunde ja harjutamise küsimus.
Vast ikka sidur lahti.
ja kõige valutum(nii endale kui rattale) on õppida muidugi jää peal(mida meil täna väga pole)
Jää peal küll libisemine kerge, ratas ja ise ei saa kriimustusi, aga seleta mismoodi sa tati lendu jää peal saad ?
piigi või krossinaelaga saad aga üldiselt aprilia rs ei ole selleks eriti hea ratas. harjutamiseks sobiks mingi krosser paremini, või pit bike näiteks.
suhkrujuku kirjutas:piigi või krossinaelaga saad aga üldiselt aprilia rs ei ole selleks eriti hea ratas. harjutamiseks sobiks mingi krosser paremini, või pit bike näiteks.
no ütleme et bikega võttis ikka omajagu aega enne kui hoidma sai hakata tagrattal ennast ( kolks üles kolks alla pole tagarattal sõit)
KTM dukega seevastu 10 mintsa proovimist ja tasakaal käes
aga jah SM või krossikas on natsa parem selle jaoks, kiirused on oluliselt väiksemad
suhkrujuku kirjutas:piigi või krossinaelaga saad aga üldiselt aprilia rs ei ole selleks eriti hea ratas. harjutamiseks sobiks mingi krosser paremini, või pit bike näiteks.
Samas võid seda niipidi vaadata, et kui baigiga selgeks saad siis on krossikate, sm´dega jne. lihtne rattal sõita. Baigil teeb keeruliseks tagarattal sõidu see, et enamus raskusest on ees. Samas uutel tonnistel seda ei märkagi
610 husqvarna krossikaga oli kogu aeg nokk püsti,baigiga sõites on millegi pärast junn jahe,sittagi ei julge teha.
just nimelt.....kiirus esimese käiguga läheb juba paljuks...ja lenksa kah ju pole...st. haare on kitsas ja jube raske hoida(eriti kui algaja oled )........
....ise pole kah veel asja selgeks saanud.....ei kipu nagu eriti proovima kah....ei viitsi naa tihti gondleid [Motobot: õige on "gondleid"] lappida
samas tiksub selline mõte- kuuri all vana jawa 250...tagaraam külge(noh see mis vasta maad peaks toetama, kui pailuks läheb ) ja aeglane ülekanne ja ...tuld, vähemalt pole kahju kui risu panen
Harjutamine teeb meistriks!!!!
motoking kirjutas:just nimelt.....kiirus esimese käiguga läheb juba paljuks...ja lenksa kah ju pole...st. haare on kitsas ja jube raske hoida(eriti kui algaja oled
)........
....ise pole kah veel asja selgeks saanud.....ei kipu nagu eriti proovima kah....ei viitsi naa tihti gondleid lappida
samas tiksub selline mõte- kuuri all vana jawa 250...tagaraam külge(noh see mis vasta maad peaks toetama, kui pailuks läheb
) ja aeglane ülekanne ja ...tuld, vähemalt pole kahju kui risu panen
Harjutamine teeb meistriks!!!!
![]()
mis käiguga siis soovitad alustada harjutamist?
vahepeal võid ka kirjavahemärkide kasutamist õppida
Algul sõida nt. 1 käiguga. Istu tavaasendis ja ülakehaga hoia tasakaalu.
Pane sidur alla ja keera gaasi ja lase lahti teda järsult. ( ma ei tea kui võimas ta sul on , et üle ei tõmbaks ) igatahes, et algul harjuda et esiratas kerkib maast ülesse ja et kaoks ära see tunne " appi esiratas on õhus ". see oleks see mida ma alustuseks soovitaks.
Rohkem rääkida ei oska, kuna bikedega pole proovinud sõita.
Ma arvan, et kõige targem oleks suuremate probleemide tekkimiseks õppida ära kohe tagapiduri kasutamine. Ehk siis esimesed paar korda lased nii nokka üles, nagu siin juba varem mainitud- siduriga kerge gaasiga ja kohe alla, et liiga kõrgele ei tõuseks, seejärel juba nii et korda sama, ainult et kohe kui oled otsa natuke ülesse saanud, vajutad tagapidurit tugevalt, et noka maha tõmbaks. Ja nii lased edasi koguaeg ja aina kõrgemale rohkema gaasiga. Siis kui juba päris ülesse saad ja alla ka kohe suudad piduriga lasta otsa, siis hakka proovima natuke kergemini pidurit vajutama, et ots kauem üleval püsiks. Kui kohe algusest ilma varasema tagarattal sõidu kogemuseta piduri kasutamise selgeks õpid, tuleb üle tõmbamisi kindlasti kordades vähem kui üldse ja lõpuks võid kilomeetrite viisi tagarattal lasta piduri ja gaasiga mängides. Edu
Ses suhtes on 600cc ühepütased head, et gaasiga läheb tagarattale ja gaasi maha lastes on sama effekt mis pidurdamisegagi, aga 3 käiguga tuleks juba pidurit kasutada, kuna mootori pidurdus ei ole enam nii hea. 1 käigu püsin tagarttal vabalt, kui teise sisse lülitan siis võtab natuke üles alla tantsima ja kiirus on 70 km/h ringis. Kuidas keegi tagarattal käiku vahetab? siduriga/ilma sidurita? Mina sidurit näiteks ei kasuta, ma ei jõua seda 2 näpuga vajutada ja ei julge haaret vähendada.
Nagu näha pole asi eriti kinni rattas vaid pigem tahtmises.
Pakun,et antud ratas pole rohkem kui 125 cm3.
Kui ma katoomil kannisin ainult power wheeliet esimese käiguga, siis oli nii mõnigi kord ebameeldiv üllatus, kui asi tahtis üle tõmmata.Mina ja ka paljud teised on seda korduvalt öelnud - siduriga ja teise käiguga tuleb väga pehmelt ja üllatustevabalt üles
kairokas kirjutas:Jõudu. Küsimus siis selline, et mul masin, Aprilia rs125 06. Ja kuidas tuleks alustada õppimist tagurattal sõiduga? Sünnistsaati see selge pole ju:d et, tahaks nagu õppida? kuidas kõige lihtsam, et virna ei paneks?. aitäh
Vaata ja õpi
Enne ettevaatlikult hakkad harjutama et saaksid enesekindluse endale ja siis ole alati valmis tagapidurit vajutama. Kui liiga kõrgele läheb siis ei tohi mitte mingil juhul jalgu jalaraudadelt ära võtta.
Pihelgas kirjutas:motoking kirjutas:just nimelt.....kiirus esimese käiguga läheb juba paljuks...ja lenksa kah ju pole...st. haare on kitsas ja jube raske hoida(eriti kui algaja oled
)........
....ise pole kah veel asja selgeks saanud.....ei kipu nagu eriti proovima kah....ei viitsi naa tihti gondleid lappida
samas tiksub selline mõte- kuuri all vana jawa 250...tagaraam külge(noh see mis vasta maad peaks toetama, kui pailuks läheb
) ja aeglane ülekanne ja ...tuld, vähemalt pole kahju kui risu panen
Harjutamine teeb meistriks!!!!
![]()
mis käiguga siis soovitad alustada harjutamist?
vahepeal võid ka kirjavahemärkide kasutamist õppida
Herr Pihelgal ikka on kohe vaja oma kirjavahemärkide teemat alustada?
Ei noh, eks uute baikerite kallal ikka tore norida jah!!!??
Baigi puhul üle esimese küll ei soovita(alustuseks). Aga, kui algaja oled siis on mõistlikum variant ikka krossi tsikkel, mis on kergem ja mille ülekanne märksa aeglasem! Krossikaga on jällegi teine käik(oleneb muidugi tsiklist), märksa "pehmem" kui esimene käik st. gaasi lisamisel ja vähendamisel ei tee ratas nii äkilisi liigutusi.
Selle venna käes käib küll asi kergelthttp://www.youtube.com/watch?v=ovFSahIPaVQ
To: janis.
Tagarattal vaheta käiku ilma sidurita ikka jah. Isikliult ei kujuta ette, milliseks see siduriga vahetamine tagarattal kujuneks - ilmselt peab väga hea tasakaalu tunnetus olema.
Terv. Holger.
417 kirjutas:suhkrujuku kirjutas:piigi või krossinaelaga saad aga üldiselt aprilia rs ei ole selleks eriti hea ratas. harjutamiseks sobiks mingi krosser paremini, või pit bike näiteks.
no ütleme et bikega võttis ikka omajagu aega enne kui hoidma sai hakata tagrattal ennast ( kolks üles kolks alla pole tagarattal sõit)
KTM dukega seevastu 10 mintsa proovimist ja tasakaal käes
aga jah SM või krossikas on natsa parem selle jaoks, kiirused on oluliselt väiksemad
Ka minul oli eelmine aasta see soov selgeks saada, kuid vaibus maha kuna kartsin ratta lõhkuda.
Täpselt nii oli minul kui proovisin eelmine aasta tagarattal sõitu ei õnnestunud see kõige paremini, oligi see KOLKS ülesse ja KOLKS alla variant, ka võttis see kolks alla ebameeldivalt vibama, samas sai mõned korrad sidurit kasutades väga sujuvalt ratta maast lahti ja väga sujuvalt vastu maad tagasi. Kahju muidugi selle asja juures oli see et see siduriga tõstmine oli kogematta, kiirendamise ajal sai natukene vahesidurit antud, vanadest JAWA aegadest see nagu tuli meelde, vahe ainult selles et jawa ei kangutanud kohe ratast lahti maast selle peale. Tahtlikult ei saanudki seda normaalselt toimima, kartus ratast lõhkuda oli suur ja see KOLKSUTAMINE tekkitas natukene vbl hirmu ja jätsin selle harjutamise eelmiseks aastaks sinnapaika. Power wheelie ongi see kolksutamine rohkem ja ma pakun kui ratas maast lahti ja tagapidurit suure ehmatusega järsku vajutada saad ka esiratta kolaki vastu maad ja kaugel see kõhuli käiminegi sellest. Siduria tundus mulle nagu et on kergem seda vbl harjutada aga see isiklik arvamus puhtalt.
Väga asjalik video. Head harjutamist:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0638402466
Habanero kirjutas:Väga asjalik video. Head harjutamist:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0638402466
150 miljonit korda läbi käinud siit
Ja käib edaspidigi...senikaua, kuni analoogseid teemasid tehakse...
Küsimus siia teemasse, ei hakka uut tegema.
Kus müüakse "stunT bare"? või peab selle iga mees ise tegema?:D
Sain just krossika tagaporikast lahti ja ei taha enam ühtegi lõhkuda:D
Aga selline küsimus, et kui ma pole eluseeski millegiga tagarattal sõitnud, ja tahaksin selle perfektselt ära õppida, kas siis 99% mul tuleb vähemalt 1-2 kukkumist läbi elada ja mingi 1% inimest võibolla suudavad ilma ühegi kukkumiseta? Ma pean seda küsima, sest seda ära õppida ma tahaks, aga ei tahaks oma rattale mitme tonnist kahju ka ju tekitada ja samuti varustuse ja ka enda ära lõhkuda