rehvivahetus kodus
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
rehvivahetus kodus
kas on üldse asi mõeldav, et rehvid ise kodus ära vahetada,ilma et oodata töökoja järjekordi, siin pool mainitud et rehvid ilma õhukummiteta. Et kas jääb ka õhku pidama?
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
-
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Osta või tee ise lahtisurumispink ning tasakaalustuspink, osta eeblid, tasakaalustustina jms nipet-näpet ning anna minna. Korralik kompressor peab ka olema.
Asjal on mõtet siis, kui vahetad rehve tihti (paarkümmend rehvivahetust aastas) või oled valmis mingi kopika eest sõpradel vahetama. Tasakaalustamine on kõige keerulisem osa, kõige parem, kui leiad mõne käsitsivahetuse guru, kes asja selgeks teeb, edasine tuleb puhta kogemusega.
Steel@samuti_algaja
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Kas praegu on kuskil tsiklirehvivahetusel järjekorrad? Ei taha uskuda. Isegi suval ei ole need üle 1 tööpäeva... Aga vastuseks küsijale, kui tõepoolest on endal tahtmist teha, siis kasutades normaalseid heebleid ja plastklotse veljeservale, siis anna minna. Aga korralike heeblite + kriipimisvastaste klotside maksumuse eest saad teeninduses vähemalt 5 korda rehvi vahetamas käia. Ja kodusel teel balanssimine on ka paras tegevus.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Omal panin uue tagarehvi põlve otsas staatiliselt balanssi ja ütleks, et sai piisavalt hea (parem, kui vana rehv oli, aga seda polnud keegi tasakaalustanud peale uuena velje peale paigaldamist). Kusjuures mul polnud isegi käepärast kohta, kuhu võlli horisontaalselt toetada. Igatahes Eestis legaalsetel kiirustel kulgemiseks käib küll ja veel (käiks ilmselt isegi ilma - vist 20 g panin tina külge), rinkale muidugi ei maksaks sellisega ronida.
Seda, et parem sai, väidan keskhargi peal kuuenda käiguga gaasi andes. Ratas hüppab vähem. Sõites pole mingit vahet tunda.
Ehk siis mis ma sellega öelda tahan, on see, et kui kihutada pole plaanis, siis pole kodus põlve otsas tasakaalustamine mingi probleem.
StreetMoto kirjutas:Kas praegu on kuskil tsiklirehvivahetusel järjekorrad? Ei taha uskuda. Isegi suval ei ole need üle 1 tööpäeva... Aga vastuseks küsijale, kui tõepoolest on endal tahtmist teha, siis kasutades normaalseid heebleid ja plastklotse veljeservale, siis anna minna. Aga korralike heeblite + kriipimisvastaste klotside maksumuse eest saad teeninduses vähemalt 5 korda rehvi vahetamas käia. Ja kodusel teel balanssimine on ka paras tegevus.
Krossirehvi vahetus naela vastu Streetmotos oli minuteada kahel veljel 400-500kr või vahepeal isegi rohkem, kui sisekummi hind ka kaasaarvata. Pingi peal võiks ikka odavam olla, kui käsitsi lasta vahetada.
500 eest saan endale küll juba korraliku heebli komplekti ja vahetan siis ise.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Niihuijaaa 400-500 jooks? Ise vahetamine pole ju suurem asi probleem kui vajalikud vidinad olemas... tegin näiteks kõik selleks vajalikud asjad ise va. heeblid, plastklotsid, pintsli ja vedelseebi. St. press, tasakaalustuspink - ah jah, tasakaalustuseks vajalikud tinad pole oma tehtud Sagedased vahetajad võiks samuti toimetada ja kui puuduvad võimalused vahetusjeblade tegemiseks siis on ju neid ka müüa. Loomulikult ei hakka vahetusega vaeva nägema kui on aega või kui jooksu eest miski 100.-eeku läheb, sealt üles aga neelan oma laiskuse alla. Rinkal küsitakse 2-300.-eeku jooksu eest ja mu isiklik rekord on 11 vahetust päevas!! Oli tore ilm. Selge, et sellisel juhul vahetan ikka ise... asi käpas ja terve teami rehvid jõuab sõitude vahel ringi visata - kokkuhoid pole koonerdamine....
Kui Pärnus rinkal keegi hätta jääb siis astuge meie boksi - iseteeninduse eest raha ei küsi (mõtlen asjade kasutamise eest)...
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8785
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
see 400-500 on koos mõlema ratta mahavõtmise, rehvivahetamise, tasakaalustamise ning tagasipanemisega. oleneb, kui kõrgelt keegi enda aega hindab ise kodus võib ju odavamalt hakkama saada aga kindlasti mitte sama kiiresti ja mugavalt.
"teeme-kõik-ise-mehed" ostate poest jahu ja piima ning teete ise saia ka, kuna on odavam?
minuarust on 500 eeki täiesti põhjendatud hind sellisele teenusele.
ning ärme vaheta praegu tavainimest asjaarmastaja või võistleja vastu. need kaks viimast niikuinii kas teevad ise või omavad selle jaoks meeskonda. st. see ei tohiks olla teema kus nemad virisevad
-
Teema algataja
profiilis on sul endurokas, sellel on kindlasti siselohviga rehvid.
Mina vahetan kodus (õigemini ühes sõbralikus autoremonditöökojas) ise.
Lihtsalt ei viitsi sõita koos rehvidega siia-sinna ja seda veel enda tööajal.
Kui on rehvivahetuspink kasutada, on muidugi eriti lihtne, aga 21" ei mahu enamikesse praegu kasutatavatesse autopinkidesse ilma lisarakiseta sisse.
Ja nii käsitsi- kui pinkvahetusega tuleb töövõtteid tunda, muidu saab lohvipaikamine liiga käppa :p
plastklotside asemel võib kasutada ka õhukest plastvoolikut veljeserva kaitseks. Kompressorit on niiehknaa vaja, tubelesse reeglina ei saagi ilma peale.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
mella kirjutas:plastklotside asemel võib kasutada ka õhukest plastvoolikut veljeserva kaitseks. Kompressorit on niiehknaa vaja, tubelesse reeglina ei saagi ilma peale.
Kui reeglitest mööda hiilida siis ikka saama, väheke käivituseetrit, törtsuke tuld...
Heebli otsad proovi eelnevalt nö. ümaraks saada, muidu tõesti, mõni hooletu liigutus ja kõik otsast peale.
-
- Postitusi: 43
- Liitunud: 29 Dets 2005, 19:05
rehvi vahetamine
komm16 kirjutas:kas on üldse asi mõeldav, et rehvid ise kodus ära vahetada,ilma et oodata töökoja järjekordi, siin pool mainitud et rehvid ilma õhukummiteta. Et kas jääb ka õhku pidama?
Rehvide vahetamine mootorrattal on teadagi üks äärmiselt keeruline toiming, võiks isegi öelda et lausa omaette teadus. Kui rääkida raskusastmest, siis oma ala eksperdid on võrdluseks toonud tuumafüüsika. Samuti nagu tuumafüüsika, nõuab ka rehvivahetuse praktiseerimine ülimat täpsust, laitmatut või isegi lausa kliinilist puhtust. Vähe sellest, kogu see protseduur nõuab ebamaise kujuga eelajalooliste lojuste küljeluu kilde, mis on hoolikalt selekteeritud ning ultramoodsa tehnoloogiaga töödeldud. Võimatust võimendab lisaks tihtilugu valgusaastatesse ulatuv ajafaktor. Jne .. jne ...
AGA,
Kui oled mees kes suudab tetrapaki täitsa ise lahti teha, siis saad kindlasti ise hakkama ka rehvide vahetamisega. Peale pisukest pusimist oma legaalse "teise" kallal, saad boonusena oma kätega tehtud tööst meeldiva hingerahu
Elukutselised vahetavad ühes päevas tõenäoliselt ca 25 rehvi, mina olen kogu elu jooksul umbes niipalju tsikli rehve vahetanud. Aga see pole üldse oluline. Oluline on, et mingeid suuri väljaminekuid pole küll teinud. Törts loovat mõtlemist, ning leiad kõik vajaliku enda ümbert.
Mutrivõti on sul kindlasti, sellega saad ratta kätte. Lohvi survest vabastamiseks pole samuti midagi keerulist vaja, kui muud tõesti pole, siis kasvõi tsikli võtme otsaga. Tihtilugu on rehv velje serval "kinni". Puujupp lapiti rehvil, servaga vastu velge on lahtisurumisel abiks. Enne võiks midagi pehmet rattale alla visata, et ära et kriibi/täki. Surumise saab eriti kergeks teha kahe pikema kaikaga, milledest ühega võtad laest tuge, ning teist kasutad jõuõlana. Kui üks koht lahti, siis ülejäänu läheb kergelt liikuma. Siis pole muud kui üks rehvi serv velje keskele ning teiselt poolt rehvi serv üle velje tõsta. Rehvi "ületõstmiseks" sobib heasti n: paar juppi lattrauda, mis kergelt ümaraks viilitud/lihvitud. Kui on lohv/sisekumm, siis võiks selle nüüd eemaldada. Teine rehvi serv tuleb kergemini, aga põhimõte ikka sama. Uus läheb peale sama loogikaga. Rehvi oleks mõistlik veljele hakata panema nii, et ventiili auk jääks kujuteldav sirge "rehvi veljele panemise alguse ja lõpp-punkti" vahele. Nii saab ventiil hiljem kõige vähem viga. Rehvi abivahenditega/heeblitega veljele "venitades" tuleks abivahenditega ettevaatlik olla, liiga pikalt abivahendit rehvi vahele lükates võib lohvi rikkuda. Iseenesest on muidugi ka paikamine põnev ettevõtmine...
Enne survestamist saab lohviga rehvi pisut velje tsentri suhtes nihutada. Seda saab kasutada "tasakaalustamiseks". Kui ass pista läbi laagrite, siis assist hoides ning kergelt ratas ringlema lükates võib ratas mitu korda ühes kindlas asendis peatuda. Sel juhul peaks rehvi velje suhtes pisut ülespoole nihutama. Rattakeerutust võib tõhususe kontrollimiseks korrata. Alati 100% ei aita, küll aga saab piisava tulemuse tänavaliikluses kasutuseks. Kui ok, siis survestada ning ratas monteerida.
Esimesel korral kulub tõenäoliselt rohkem aega, hiljem ca 15 min või vähemgi.
Kogu see jutt sobib enamusele, aga mitte kõigile. Näiteks madalarõhulistel hard-endurodel lisab põnevust rehvi-velje "lukk". Lahe üritus on ka ilma lohvita rehvi täissaamine tavalise nö autopumbaga, aga kinnitan, et ka see on võimalik.
Igatahes julget pealehakkamist
jUHO @ 1200gs, 300exc
MC IronButt Estonia
Reis imedemaale
Harju Ära 2012
MÜÜA rikkaliku lisavarustusega BMW enduro
Kui palju piike ja krossirehve üldse tasakaalustatakse? Katteta teedel ei tohiks suurt vahet olla kas rehv on täiuslikult tasakaalus või mitte....
Kuna endal on krossinaelad ja tavalised krossirehvid eraldi velgedel peab suhteliselt harva sammuma rehvitöökotta.
Husqvarna 701 Enduro
Kõik lihtsad probleemid on juba lahendatud...
petz61 kirjutas:tavalisi lohviga rehve on siiani ise kodus peale ja maha venitatud, ja venitan ka edaspidigi. tubeless rehvi ise ei tihka valuveljele venitama hakata. selle töö koos tasakaaluga usaldan rehvivahetustöökojale. ja mitte igale.
Väike OT, aga viitab ehk võimalikule probleemile kodusüritamisel bike velgede ning tubeless rehvidega.
Nimel, kui käisin autol talverehve peale panemas, siis anti teada, et 2 rehvi katki. Mul karp lahti, et kuidas nii, rehvid vähekasutatud ning kuidas, krt, ma ei märganud, et nad katki on. Iva selles, et eelmises rehvivahetuskohas (Tallinn, Kopli, Paavli 4 rehvikoda) suutsud tüübid mingil moel rehvid velgedest nii eraldada, et rehvide servadel tulid tükid küljest. Sõna otseses mõttes poole cm paksune ning mitme cm pikune kummitükk löödi siseservast minema.
Ei kujuta ette, kuidas, krt, need Vasjad seal sellega hakkama said, korralikud tööriistad olid neil ju ometi olemas. Ise sinna plõksima ei läinud, sest arveldamine käib sularahas ja kuidas krt ma tõestan, et just nemad aasta tagasi mu 2 rehvi lõhkusid.
Kogu eelneva hala mõte on - kui keegi tahab kodus üritada, siis hoidu laudlina all uute rehvide raha valmis, sest sitemal juhul läheb nagu halvas rehvivahetustöökojas.
Endal muidu tglt kavas vajalik vahetusvarustus katsetamiseks muretseda, sest 5-6 rehvivahetust aastas x 500 kr per kord pole just mõnus.
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
harimal kirjutas:Iva selles, et eelmises rehvivahetuskohas (Tallinn, Kopli, Paavli 4 rehvikoda) suutsud tüübid mingil moel rehvid velgedest nii eraldada, et rehvide servadel tulid tükid küljest. Sõna otseses mõttes poole cm paksune ning mitme cm pikune kummitükk löödi siseservast minema.
Ei kujuta ette, kuidas, krt, need Vasjad seal sellega hakkama said, korralikud tööriistad olid neil ju ometi olemas. Ise sinna plõksima ei läinud, sest arveldamine käib sularahas ja kuidas krt ma tõestan, et just nemad aasta tagasi mu 2 rehvi lõhkusid.
Pigem on sul põhjust plõksida nende kallal, kes need kaks rehvi enna Vasjade juurde viimist peale panid. Maha võetakse neid ikka ühtmoodi pressiga, aga probleem oli ilmselt selles, et enne paigaldamist polnud korralikult kokku möksitud neid.
joel kirjutas:harimal kirjutas:Iva selles, et eelmises rehvivahetuskohas (Tallinn, Kopli, Paavli 4 rehvikoda) suutsud tüübid mingil moel rehvid velgedest nii eraldada, et rehvide servadel tulid tükid küljest. Sõna otseses mõttes poole cm paksune ning mitme cm pikune kummitükk löödi siseservast minema.
Ei kujuta ette, kuidas, krt, need Vasjad seal sellega hakkama said, korralikud tööriistad olid neil ju ometi olemas. Ise sinna plõksima ei läinud, sest arveldamine käib sularahas ja kuidas krt ma tõestan, et just nemad aasta tagasi mu 2 rehvi lõhkusid.
Pigem on sul põhjust plõksida nende kallal, kes need kaks rehvi enna Vasjade juurde viimist peale panid. Maha võetakse neid ikka ühtmoodi pressiga, aga probleem oli ilmselt selles, et enne paigaldamist polnud korralikult kokku möksitud neid.
Hmm, tekitad päris edukalt paranoiat.. Heas mõttes.
Kuna pole teab mis pädev antud valdkonnas, siis järgmine kord olen tähelepanelikum. Tglt mina olin see, kes vahetatavad rehvid pagassi pani, aga naine oli see, kes rehvivahetuses käis..
Ise just imestasingi, et ma pagassi pannes katkiseid rehve ei märganud.
Sry adminnid, kui OT, lihtsalt mõtlen valjult
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Krossirehvi vahetus naela vastu Streetmotos oli minuteada kahel veljel 400-500kr või vahepeal isegi rohkem, kui sisekummi hind ka kaasaarvata. Wink
Veidi väärinfo see 400-500. Kuskohast võetud??? Hinnakiri on netis kõikidele saadaval/vaadata. http://www.streetmoto.ee/hinnakirjad/TE ... etMoto.pdf
Real 7-8 on selgelt näha mis rehvivahetus maksab. Tavarehvi puhul 50 kr mahavõtt ja 50 kr pealepanek. Kui maha läheb tavaline krossirehv ja peale nael või piik (topelthind), siis on 1 ratas 150 krooni. Jooksu puhul on kulutus 300 kr. Aega võtab 2 rattal rehv maha ja piik/nael peale sõltuvalt sellest, millise tootja rehvidega klient kohale tuleb, u 40-60 min. 300 kr tunni töö eest ei ole minu meelest palju küsitud. Lisaks kasutami iseenesestmõistetavalt montaazil kvaliteetset rehviseepi ja talki, mis annab korrektsema tulemuse kui kodustes tingimustes mõnel mehel ehk neid kasutamata. Aga igaüks hindab oma aega ja võimalusi ise.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
to harimal. ja teistele ka.
lihtsalt ma ei hakka katsetama, kas heeblite, puuklotside,puukiilude , kangi ja kuvaldaga jm abivahenditega õnnestub tubeless tüüpi rehvi vahetus tsikli või ka auto valuveljel ilma märkimisväärsete velje ja rehvi kahjustusteta. .
ja oma autodel ja tsiklil lasen rehvitöid teha ainult teatud usaldusväärsetel rehvivahetustöökodadel.
on olnud juhus sattuda rehvitöökotta, kus lisaks montaazipingile kasutati ka vana kombekohaselt suuremat haamrit ja omavalmistet kummiheeblit ja määrdeaineks, mida rehvile tõmmati oli vana hea litol 24
StreetMoto kirjutas:Krossirehvi vahetus naela vastu Streetmotos oli minuteada kahel veljel 400-500kr või vahepeal isegi rohkem, kui sisekummi hind ka kaasaarvata. Wink
Veidi väärinfo see 400-500. Kuskohast võetud??? Hinnakiri on netis kõikidele saadaval/vaadata. http://www.streetmoto.ee/hinnakirjad/TE ... etMoto.pdf
Real 7-8 on selgelt näha mis rehvivahetus maksab. Tavarehvi puhul 50 kr mahavõtt ja 50 kr pealepanek. Kui maha läheb tavaline krossirehv ja peale nael või piik (topelthind), siis on 1 ratas 150 krooni. Jooksu puhul on kulutus 300 kr. Aega võtab 2 rattal rehv maha ja piik/nael peale sõltuvalt sellest, millise tootja rehvidega klient kohale tuleb, u 40-60 min. 300 kr tunni töö eest ei ole minu meelest palju küsitud. Lisaks kasutami iseenesestmõistetavalt montaazil kvaliteetset rehviseepi ja talki, mis annab korrektsema tulemuse kui kodustes tingimustes mõnel mehel ehk neid kasutamata. Aga igaüks hindab oma aega ja võimalusi ise.
OK, ma tulen vahetama siis ja ei taha enam kuulda juttu, et tavalist krossirehvi on raske maha võtta ja selle hind on kallim kui tavalise rehvi 50 kr . Ilmselt trükin su posti välja ja kasutan seda siis nagu vautcherina
Ja täiesti uuel paksul lohvil suutsite ventiili ära saada lohvi küljest vahetuse käigus, pidin siis uue ostma teilt, vabanduseks loomulikult jutt, et sitasti peale pandud ennem. Hinda enam ei mäleta täpselt, aga eks sa ise tea paremini oma hindu. Olen heameelega selle 300 kr eest klient edasi vähemalt kevadel ja talvel, kuna naelu on käsitsi tõesti tülikas peale/maha saada veljele/veljelt.
Ja ega see rehviseep väga haruldane kaup ka pole, et seda enda tarbeks soetada pole võimalik, see teeb töö ka käsitsi palju lihtsamaks.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
petz61 kirjutas:lihtsalt ma ei hakka katsetama, kas heeblite, puuklotside,puukiilude , kangi ja kuvaldaga jm abivahenditega õnnestub tubeless tüüpi rehvi vahetus tsikli või ka auto valuveljel ilma märkimisväärsete velje ja rehvi kahjustusteta.
Läheb juba kole OT, aga olen näinud ka, kuidas keset tänavat parema puudumisel käepäraste vahendite ehk sõrgkangiga tubeless rehvi vahetati
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
OK, ma tulen vahetama siis ja ei taha enam kuulda juttu, et tavalist krossirehvi on raske maha võtta ja selle hind on kallim kui tavalise rehvi 50 kr Smile . Ilmselt trükin su posti välja ja kasutan seda siis nagu vautcherina
Vabalt võid välja trükkida ja muide sama hinnakiri on ka teeninduse uksel kogu aeg. Võid ju sellele alati viidata, kui keegi küsib sellest erinevat summat. Mis puutub ventiilidesse, siis need murduvad küljest juhul kui on kauem kasutusel olnud ja roostes ümbrusega või kui rehv on velje peal liikunud ja tõmmanud ventiili oma pesas jõuga ühte serva. On mitmeid kliente, kes igal rehvivahetusel lasevad ka uue lohvi paigaldada hoolimata sellest et vana täiesti korras. Muide seda soovitavad ka kõik rehvitootjad. Sellega välditakse nn "eelmise kehva rehvivahetuse" sündroomi. Aastataguse või veelgi kaugema juhtumi osas võin praegu vabandada aga ei suuda küll meenutada, milline konkreetne lohvijuhtum tookord oli. Aegade jooksul on tulnud tõesti ette juhtumeid (paar korda), kus olen isegi "igaviku velje peal onud" rehvi maha võttes heebliotsaga õhukese lohvi lõhkunud, sest kogu kompott on siis ülimalt roostes ja jäik aga siis on vigastus lohvi peal näha ja uus lohv on tasuta sisse läinud. Mis puutub abistavatesse möginatesse, siis loomulikult ei maksa see teab mis palju ja igaühel on seda võimalus endale auto/motopoest osta. Pigem oli mu eelmise posti lause mõeldud neile, kelle rehvivahetusmemuaare (kruvikeerajaga, mutrivõtmega, tavalise käsipumba abil jne) ma leti taga uusi siselohve müües kuulen.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.