Valju sumpsiga Euroopasse
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 132
- Liitunud: 27 Mär 2006, 23:36
- Tsikkel: Yamaha Midnight Star XV1700
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Valju sumpsiga Euroopasse
Kas Euroopas võib politseiga tekkida probleem, kui sumpsid (loe torud)teevad kõvemat mürinat?
Sama Soomes, Rootsis, Norras?
Aitan vormistada liikluskindlustuse Leedu registris olevale masinale
kui su rattal on sumpadeks "tühjad torud" siis 97% tõenäosusega sa Soome tollist kaugemale ei pääse, kui jääd õnneliku 3% hulka ja pääsed, siis korjab kohalik politsei su üsna kiirelt rajalt maha. muudest riikidest ei tea. kui nüüd keegi tuleb väitma et soomes sitaks choppereid ja HD'sid siis teadmiseks, nende inimeste elu siin riigis pole väga lihtne, nad ajavad lihtsalt ikkagi oma rida, vaatamata kõigele. soome politsei on kevadest saadik väga karm olnud kõigi vastu,kes kahel rattal liiguvad, eriti fighterite ja MC vestiga isikute suhtes.
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Enamuses Lääne-Euroopa riikides ei pööra politsei sellele erilist tähelepanu, Prantsusmaal, Belgias, Hollandis, Itaalias jne tavaliselt nad selle peale ei vaata. Küll aga kipuvad nad MotoGP või Superbike võistluste ajal ümbruskonnas heli kontrolle tegema.
Saksmaa ja Sveits on aga sellised riigid kus ka niisama argipäeval võib politsei sulle sumpa pärast kraesse hüpata.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
vilosius kirjutas:ulmo kirjutas:Oh, et sellised ajad ka meie politseisse jõuaksid!
Kadedus räägib..
Tea kas nüüd tingimata kadedus.. Mu kodu lähedal viimastel kuudel üsna regulaarselt ilmselt tühjade torudega a`la Camaro V8 laseb peeneks, enamasti ikka kellaaegadel kui normaalsed inimesed magavad ja üldjuhul 3 korda õhtu jooksul vähemalt. Ajab ikka s**a keema küll pikapeale, kui täpse margi ja reg.nri ära näen siis raudselt 110 helistan ka.
Kahte õhtut selle ahvi vahele võtmiseks pole tarvis ja politseinik võib olla ka kasvõi ühe kõrvaga!
-
- Postitusi: 203
- Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
- Tsikkel: Aprilia Tuono
- Asukoht: Jõgeva/Tallinn
CB500 kirjutas:vilosius kirjutas:ulmo kirjutas:Oh, et sellised ajad ka meie politseisse jõuaksid!
Kadedus räägib..
Tea kas nüüd tingimata kadedus.. Mu kodu lähedal viimastel kuudel üsna regulaarselt ilmselt tühjade torudega a`la Camaro V8 laseb peeneks, enamasti ikka kellaaegadel kui normaalsed inimesed magavad ja üldjuhul 3 korda õhtu jooksul vähemalt. Ajab ikka s**a keema küll pikapeale, kui täpse margi ja reg.nri ära näen siis raudselt 110 helistan ka.
![]()
Kahte õhtut selle ahvi vahele võtmiseks pole tarvis ja politseinik võib olla ka kasvõi ühe kõrvaga!
Sa uuri parem kuna see vend ise lõpuks magama heidab ja mine tee paar kiiremat või siis ka mitu tema maja ümber.
Kuigi tglt,paljud elavad ööelu. Kuna ise elan baarmeni elu siis tavaliselt enne kella 5-te öösel koju ei jõua ja harjunud ennegi juba sellise eluga.
Öösel mõnusam sõita,rahulikum...pole autosid kes tahavad suunata ridu vahetada ja pidurdavad seal kus pidurdada pole vaja jne.
Aga saan loomulikult ka aru nende inimeste muredest kes nad peavad kuulama V8 hääli magusal uneajal....kuigi see on ju omaette unelaul
Lõppenud suvel tehes väikest motorännakut põhjanaabrite juurde sattusin Helsingi laeval kokku kodanik Stephan Schacheriga (www.true-spirit.com), kes sõitis oma vanal harrikal Istanbulist mööda ranniku äärt North Cape poole. Sumpadeks olid tal tühjad torud ja mees ise väitis, et müra pärast pole tal kuskil probleeme tekkinud. Soomes passikontrollis olin mina kohe pärast teda. Dok. kontrollitud käivitas Stephan mootori ja hakkas liikuma....seepeale toppisid tollitöötajad näpud kõrvadesse ning naersid lõbusalt.
-
- Postitusi: 402
- Liitunud: 02 Dets 2005, 04:49
- Tsikkel: Yamaha XT 660 X
- Asukoht: Tabasalu/Harkujärve/Saaremaa
- Kontakt:
Jonc kas sa siis pole aru saanud, et me oleme kõik siin Jumala palge ees võrdsed, aga Harrika mehed on võrdsemad Ehk olen seda ise täheldanud, et inimestel on formuleerunud arvamus, et Harley Davidson toodab ainult leegitorudega rattaid, summuti on lisavarustus, mida keegi ei võta... "Sina ei tohi enda alla 200tuhhisele rattale sportsumpat peale panna, ja ligimese naisi himustada, ning Davidsoni nime niisama suhu võtta"
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Aga mina hakkasin oba bike-moodi elukal kuulma suvel ralliauto häält. Käega katsusin - kuskilt lööb tossu välja. Selge, auk sees. Ei hakanud enne uurima, aga hooaja lõppedes kiskusin sumpad maha.
Mis selgus:
- Mõlemas sumpas on pisike auk sisse puuritud kõige madalamas kohas. Ma ei tea, mida eelmine omanik sellega mõelnud oli, aga minu jaoks lahendas see probleemi, mis saab sumpasse (sellel ju saba püsti) sattunud veest. Aga need augud olid ennegi, järelikult lisalärmis nee süüdi ei olnud.
- Sellel masinal on kaks summutit, mis on põhja alt omavahel toruga ühendatud. Kui ratta ostsin, panin küll tähele, et seal oli mingi traat küljes, mis oli toodud mootori juurde välja. Aga kuivõrd see midagi ei teinud ja oli ka selline ussitanu moodi, kiskusin selle ära ja asjale rohkem tähelepanu ei pööranud. Nüüd lammutades aga selgus, milles point: see sumpasid ühendav toru (eespool sõelu) oli ühe külje pealt lahti lõigatud. Ja siis oli sinna peale tõmmatud teine toru, mis oli ka ühelt küljelt lahti lõigatud ja küljele ka aas keevitatud. Ja sellest traadist, mille olin likvideerinud, sai seda pealmist toru pöörata nii, et vajadusel see kas sulges või avas summuteid ühendava toru ava. Sõidupealt sai panna tsikli kas lärisema (no ikka võikalt) või vaikselt käima. Tegelikult geniaalne lihtsus. Ainult et milleks?
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Tsikkelröövel kirjutas:Mis selgus:
- Mõlemas sumpas on pisike auk sisse puuritud kõige madalamas kohas. Ma ei tea, mida eelmine omanik sellega mõelnud oli, aga minu jaoks lahendas see probleemi, mis saab sumpasse (sellel ju saba püsti) sattunud veest. Aga need augud olid ennegi, järelikult lisalärmis nee süüdi ei olnud.
Minu instrumendil ka väike auk originaal sumpas ja täitsa seda nägu, et tehase poolt sinna külge pandud
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
no ei tea mis soomes soultrain käib selles soomes, kus mina tavaliselt käin, sõidavad kõik harrikatega, mis panevad aknaklaasid klirisema ning autodega, mille mootor on suurem kui mõne mehe magamistuba. ja ei mingeid probleeme. sõprade harrikaklubist üle tee on streetfighterite klubi, nii et öösiti käib siis lisaks plärisemisele ka valju pinisemist. ning kordagi pole vähemalt summutite pärast politseidega probleeme olnud.
keegi küsis ka mu käest, et kust soome nii palju harrikaid ja usa autosid tulid. vastus on lihtne tegelt, sel ajal, kui meie siin nõukaleiba sõime, said ju soomlased endale vabalt usast uusi autosid tellida. nii et paljud vanad usa rauad (cadillacid, harrikad jms värk) on tegelikult poest uuena ostetud.
eks see on suhtumise asi ka. kui sa oled ikka paras töll ja suudad tollile ka muidu halva mulje jätta, siis on hea torkida sind sealt, kust võiks (aga ei peaks).
loud pipes save lives väide kehtiks minuarust pigem siis, kui oleks summutiots võimalik ettepoole keerata. pigem on nii, et kui sul kiirus suur, siis see loud pipe pigem "scares the shit out of people", kui sa valju plärtsuga neist mööda sahmatad.
-
- Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
mõneajaliseks müra vähendamiseks on välja mõeldud kaubanduses pakutavad teraslaastust pesukäsnad. Reisule minnes võta pakk neid kaasa, kui vaja topid mingi pulgaga paar tükki sumpsi ja selleks korraks korras. Mõne aja pärast põlevad need ise seest ära ja on vana hääl tagasi.
motokas
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
-
- Postitusi: 157
- Liitunud: 20 Apr 2007, 12:45
- Tsikkel: Jawa 350, Hayabusa, Diavel
- Asukoht: Tallinn
Mul on LeoVince Evo 2 pütad, millel olid ka ära võetavad db-killerid sees.
Koos nende db-killeritega on nad street legal ja sumpadel e tähistuski peal, kuigi heli pole nii vaikne kui OEM püttadel. Eestis muidugi ma killereid ei kasuta.
Riga 13 > Riga Delta > Jawa 360/350 (1972) > Honda VTR1000F Firestorm (1998) > Suzuki GSX1300R Hayabusa (2010) > Ducati Diavel (2017)
-
- Postitusi: 124
- Liitunud: 19 Veebr 2007, 15:06
- Tsikkel: Yamaha XJR1300
- Asukoht: tallinn
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Suzu-poiss kirjutas:aga palju se norm dB tase ültse on? mul Akrapovic teeb kuni 103 dB lärmi kirjade järgi. kas sellega ikka sommi maale ültse saab?
Vastavalt keskonnaministri määrusele võib pärast 1.01.1997 regatud mootorratta müratase olla 82 dB. Kui arvestada, et 3 dB vastab inimkõrva jaoks kahekordsele erinevusele siis arvesta ise, kui vali su sumps on.
Üldse milleks peaks nii valju sumpsiga üldse sõitma. Sellise toruga ei pääseks näiteks rahvusvahelistel krossivõistlustel üldse rajale (norm 96 dB). Ja see on võistlus kinnisel rajal!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.