1. leht 2-st

aidake mini mopiga

Postitatud: 10 Nov 2007, 16:49
Postitas buumer

probleem on siis selles et kui sõita pikemalt siis kaob jõud ära, aga pöördesse läheb ikka hästi. Kas probleem võib olla siduris.


Re: aidake mini mopiga

Postitatud: 10 Nov 2007, 18:01
Postitas streetr6cer
buumer kirjutas:

probleem on siis selles et kui sõita pikemalt siis kaob jõud ära, aga pöördesse läheb ikka hästi. Kas probleem võib olla siduris.

See ongi normaalne nähtus vene mopeedidel ja võrridel, et peale 10 km sõitu tekib neil jõukadu ja mootor läheb väga kuumaks :lol:


Postitatud: 10 Nov 2007, 18:02
Postitas - - - -

Kas probleem võib olla siduris.

Et kas sidur hakkab libisema? :roll: Kuida käigud siis lülituvad kui pikema maa oled ära vuranud?


Postitatud: 10 Nov 2007, 18:04
Postitas - - - -

See ongi normaalne nähtus vene mopeedidel ja võrridel, et peale 10 km sõitu tekib neil jõukadu ja mootor läheb väga kuumaks

NORMAALNE see küll ei ole.Kuumaks lähevad nad küll.Ise oleks pakkunud et mootor on kokku jooksnud aga kui pöördesse läheb :roll: .Kõige loogilisem oleks sidur , jah.


Postitatud: 10 Nov 2007, 19:02
Postitas Kalapea

segu on lahja!


Postitatud: 11 Nov 2007, 16:31
Postitas mart211

Vene kraamil puuduvad kolvidel paisumis alad. Seega kui mootor läeb kuumaks, siis kolb paisub ja tal on raskem silindris liikuda. Lased jahtuda, läeb korda, või pane jahutussüsteem peale. Võrridel jookseb peale 20km raudselt kohe kinni ka, kui üldse saad 20km maha sõita.


Postitatud: 11 Nov 2007, 16:57
Postitas davidsoniharald
mart211 kirjutas:

Vene kraamil puuduvad kolvidel paisumis alad. Seega kui mootor läeb kuumaks, siis kolb paisub ja tal on raskem silindris liikuda. Lased jahtuda, läeb korda, või pane jahutussüsteem peale. Võrridel jookseb peale 20km raudselt kohe kinni ka, kui üldse saad 20km maha sõita. A muidu kui kaua sõidad, mootor kulub, kompresioon väheneb ja enam ei hakka paisumisel kinni jooksma.

Huvitav, kust sinusugused "eriti targad mehaanikud" küll välja hüppavad? Su lollus paistab ikka kaugele, ma ei viitsi sinuga siin vaidlema hakata. Loe "motopiibel" läbi elementaarsete teadmiste saamiseks ja siis tule uuesti targutama.

Teemaalgatajale:

Probleem võib tõesti siduris olla. Mingil põhjusel hakkab sidur libisema kui mootor on korralikult üles soojenenud. Võib olla on sul siduritross liiga pingul?


Postitatud: 11 Nov 2007, 16:59
Postitas - - - -

probleem on siis selles et kui sõita pikemalt siis kaob jõud ära, aga pöördesse läheb ikka hästi

Vene kraamil puuduvad kolvidel paisumis alad. Seega kui mootor läeb kuumaks, siis kolb paisub ja tal on raskem silindris liikuda. Lased jahtuda, läeb korda, või pane jahutussüsteem peale. Võrridel jookseb peale 20km raudselt kohe kinni ka, kui üldse saad 20km maha sõita. A muidu kui kaua sõidad, mootor kulub, kompresioon väheneb ja enam ei hakka paisumisel kinni jooksma

Kui nii on lood nagu sina Mart kirjutasid siis peaks mootor olema kokkujooksnud...sel juhul ei läheks ta ka pöördesse.Ja kui nii vaadata siis ei liiguks tänapäeval enam mitte ainusgi Izh :lol: .


Re: aidake mini mopiga

Postitatud: 11 Nov 2007, 17:16
Postitas oldmoped
streetr6cer kirjutas:

See ongi normaalne nähtus vene mopeedidel ja võrridel, et peale 10 km sõitu tekib neil jõukadu ja mootor läheb väga kuumaks :lol:

_________________

Tegeleme mopeedide paranduse & hooldusega Tartus.

Huvitav, et nii lolli juttu julgeb kirjutada inimene, kelle allkirjas on, et ta tegeleb mopeedide paranduse teenuse pakkumisega...


Re: aidake mini mopiga

Postitatud: 11 Nov 2007, 17:34
Postitas streetr6cer
oldmoped kirjutas:
streetr6cer kirjutas:

See ongi normaalne nähtus vene mopeedidel ja võrridel, et peale 10 km sõitu tekib neil jõukadu ja mootor läheb väga kuumaks :lol:

_________________

Tegeleme mopeedide paranduse & hooldusega Tartus.

Huvitav, et nii lolli juttu julgeb kirjutada inimene, kelle allkirjas on, et ta tegeleb mopeedide paranduse teenuse pakkumisega...

Ega ma seda juttu ise välja ei mõelnud, kõik on läbi proovitud. Mul on olnud mitu erinevat vene päritolu võrri ja mopeedi ja kõigi nendega on sama probleem olnud, et mootor läheb peale mõnekümne kilomeetrist sõitu väga kuumaks ja tekib jõukadu. Kui mootor läheb kuumaks, siis mootoris olevad metallosad paisuvad. Paisumise tõttu suureneb ka hõõrdejõud ja võrril/mopeedil on niigi vähe jõudu originaalis ja kui ta peab veel suurenenud hõõrdejõu tõttu osa jõust andma mootorile, siis ei jäägi midagi sellest jõust ju alles.


Postitatud: 11 Nov 2007, 17:51
Postitas Mix

Ükski tehniliselt korras ja normaalselt reguleeritud mopeed/võrr EI kuumene üle meie kliimas mistahes kilomeetrite järjest läbimisel. Ja mopeedi päritolumaal pole käpardist reguleerijaga ja kasutajaga midagi pistmist.


Re: aidake mini mopiga

Postitatud: 11 Nov 2007, 18:08
Postitas oldmoped
streetr6cer kirjutas:

Ega ma seda juttu ise välja ei mõelnud, kõik on läbi proovitud.

Jääb ainult soovida su klientidele häid närve ja kaitsku neid jumal!

mart211 kirjutas:

A muidu kui kaua sõidad, mootor kulub, kompresioon väheneb ja enam ei hakka paisumisel kinni jooksma.

Hõredaks kulunud mootor ja eriti selle kolb kuumeneb tunduvalt rohkem, kui normaalselt(!) tihe mootor ja omab selletõttu lõpptulemusena tunduvalt suuremat kinnijooksmis ohtu - puudub korrektne soojaülekanne kolvilt hülsile ja sealt jahutusribidele.
:twisted:


Re: aidake mini mopiga

Postitatud: 11 Nov 2007, 19:15
Postitas mart211
streetr6cer kirjutas:
oldmoped kirjutas:
streetr6cer kirjutas:

See ongi normaalne nähtus vene mopeedidel ja võrridel, et peale 10 km sõitu tekib neil jõukadu ja mootor läheb väga kuumaks :lol:

_________________

Tegeleme mopeedide paranduse & hooldusega Tartus.

Huvitav, et nii lolli juttu julgeb kirjutada inimene, kelle allkirjas on, et ta tegeleb mopeedide paranduse teenuse pakkumisega...

Ega ma seda juttu ise välja ei mõelnud, kõik on läbi proovitud. Mul on olnud mitu erinevat vene päritolu võrri ja mopeedi ja kõigi nendega on sama probleem olnud, et mootor läheb peale mõnekümne kilomeetrist sõitu väga kuumaks ja tekib jõukadu. Kui mootor läheb kuumaks, siis mootoris olevad metallosad paisuvad. Paisumise tõttu suureneb ka hõõrdejõud ja võrril/mopeedil on niigi vähe jõudu originaalis ja kui ta peab veel suurenenud hõõrdejõu tõttu osa jõust andma mootorile, siis ei jäägi midagi sellest jõust ju alles.

Ja täpselt nii ongi. Ma samuti nende vene vurridega väiksena tiristanud ja davidsoniharald- maailm ei tööta ainult sinu mopeedipiibli najal.


Postitatud: 11 Nov 2007, 19:18
Postitas mart211
- - - - kirjutas:

Kas probleem võib olla siduris.

Et kas sidur hakkab libisema? :roll: Kuida käigud siis lülituvad kui pikema maa oled ära vuranud?

Et muide, kui sidur libiseb, siis käigud lülituvad sisse küll, kui sidur just täesti peene ei ole. Sa ikka tee enne selgeks mis siis juhtub kui sidur libiseb, siis anna aru.


Postitatud: 11 Nov 2007, 19:28
Postitas mart211
- - - - kirjutas:

probleem on siis selles et kui sõita pikemalt siis kaob jõud ära, aga pöördesse läheb ikka hästi

Vene kraamil puuduvad kolvidel paisumis alad. Seega kui mootor läeb kuumaks, siis kolb paisub ja tal on raskem silindris liikuda. Lased jahtuda, läeb korda, või pane jahutussüsteem peale. Võrridel jookseb peale 20km raudselt kohe kinni ka, kui üldse saad 20km maha sõita. A muidu kui kaua sõidad, mootor kulub, kompresioon väheneb ja enam ei hakka paisumisel kinni jooksma

Kui nii on lood nagu sina Mart kirjutasid siis peaks mootor olema kokkujooksnud...sel juhul ei läheks ta ka pöördesse.Ja kui nii vaadata siis ei liiguks tänapäeval enam mitte ainusgi Izh :lol: .

Ja võrridel jooksebki kokku, lased maha jahtuda-sõidab taas. Iž'dega nii ei juhtu, vähemalt minu omadega pole nii juhtud, kuid mopidel kadus jõud ja võrrid jooksid kokku.


Postitatud: 11 Nov 2007, 19:30
Postitas mart211
- - - - kirjutas:

probleem on siis selles et kui sõita pikemalt siis kaob jõud ära, aga pöördesse läheb ikka hästi

Vene kraamil puuduvad kolvidel paisumis alad. Seega kui mootor läeb kuumaks, siis kolb paisub ja tal on raskem silindris liikuda. Lased jahtuda, läeb korda, või pane jahutussüsteem peale. Võrridel jookseb peale 20km raudselt kohe kinni ka, kui üldse saad 20km maha sõita. A muidu kui kaua sõidad, mootor kulub, kompresioon väheneb ja enam ei hakka paisumisel kinni jooksma

Kui nii on lood nagu sina Mart kirjutasid siis peaks mootor olema kokkujooksnud...sel juhul ei läheks ta ka pöördesse.Ja kui nii vaadata siis ei liiguks tänapäeval enam mitte ainusgi Izh :lol: .

Ja võrridel jooksebki kokku, lased maha jahtuda-sõidab taas. Iž'dega nii ei juhtu, vähemalt minu omadega pole nii juhtud, kuid mopidel kadus jõud ja võrrid jooksid kokku. Mulle tundub et siin teemas ainuke asjalik vend on ainult Streetr6cer. Aga hea et selliseks asjaks siin "rollumeestele" eraldi foorum on.


Postitatud: 11 Nov 2007, 19:55
Postitas - - - -

Ja täpselt nii ongi. Ma samuti nende vene vurridega väiksena tiristanud ja davidsoniharald- maailm ei tööta ainult sinu mopeedipiibli najal.

Tegu on motopiibliga.Tee see endale selgeks.

Mulle tundub et siin teemas ainuke asjalik vend on ainult Streetr6cer

Minuarust tabasid sellega küll naelapea pihta :lol: .

No , tõesti!!!Ei taha mina seda juttu uskuda , et võrr peabki kokkujooksma ja ülekuumenema. :lol: .Kui ta sul niimoodi ülekuumeneb siis ongi juba tegu kokkujooksnud mootori rappega.Kui sa ainult sellistega oled kokku puutunud siis võbolla pead sa seda , jah , normaalseks.Kui mingi 200 kilone võll võrrile peale istub ja siis piinab mootorit maksimumil , siis võibolla võib tõsti nii juhtuda et mootor peab ainult 10-20 km vastu. :roll:

[/quote]Ja võrridel jooksebki kokku, lased maha jahtuda-sõidab taas


Postitatud: 11 Nov 2007, 20:01
Postitas mart211

Ega algselt kui võrrid tehti, siis ei pidanud, ja ei jooksnudki need kokku, kuid siis oli kõige vingem ja äkilisem bensiin ka A76, praegused kütused kuumutavad rohkem. Ja see motopiibel samuti kirjutatud aastal 76. Paljud asjad seal muidugi tõsi, väga väike osa paneb kahtlema, kuid sealt ka palju puudu. Igatahes, poiss tahtis abi mopeediga mitte teada kes siin kõige targem on. Anna parem head nõud talle Kristo.


Postitatud: 11 Nov 2007, 20:06
Postitas - - - -

See poiss sai nõu juba piisavalt.Nii nagu ta endagi loogika ütles on tegu nähtavasti siduri libisemisest tingitud veaga.Sellega on minupoolne teema risustamine ja OT lõppenud.Pole mõtet lihtsalt tuuleveskitega võidelda...


Postitatud: 11 Nov 2007, 20:39
Postitas rallitaja

Ma sõitsin pea kaks aastat ühe ja sama võrriga. Kõige pikem ots oli 60 km jutti, ja seda suvel. Kui üldse sõitmist alustasin, tegin kapremondi ära. Kui sõitmise lõpetasin, oli mootor veel täiesti korras. Ja mul ei jooksnud kahe aasta jooksul (nii lühikesed kui pikad otsad, koha peal peenestamised jne) mootor MITTE KUNAGI kokku. Jõudu ka ära ei kadunud. Ma ei saa aru, kust on võetud idiootsus, et moppidel ja võrridel peabki mootor paarikümne kilomeetrise sõidu järel kokku jooksma ja üle kuumenema. Kui mootor on korras, jahutusribid täis situtud ei ole ja bensiini sisse õli ka on mõigatud panna, siis ei jookse see võrr midagi kokku.

Mulle jääb nüüd arusaamatuks, kas suured mehed ajavad siin tõesti sellist paska suust välja või teevad mopeedisõitjate kulul nalja?

Ega mopeeditehased siis mingisugust surnult sündinud kraami ei müünud... Nad sõitsid, sõidavad praegu ja sõidavad tulevikuski.

Üle kuumeneb mootor siis, kui süüde vale, segu lahja. Tasuks need asjad üle vaadata. Lahja seguga läheb mootor pöördesse küll, aga mitte nii nagu peaks ja teatud piiril on näha võimsuse järsk langus.


Postitatud: 11 Nov 2007, 21:01
Postitas mart211

Kui su võrr 60km ära lasi siis (w) . Ja ei ütle et nad PEAKSID kokku jooksma, vaid vaehst juhtub, äkki juhtus tal samuti.


Postitatud: 11 Nov 2007, 21:25
Postitas raitonrait2

olene kuda võrr seadistatud on, varasema syytega, on algkiirendus parem, lõpp väiksem ja võtab vähem bena, syyde hilisem siis tipp suurem ja võtab rohkem bena ja mootor läheb väga väga tuliseks:D


Postitatud: 11 Nov 2007, 21:32
Postitas oldmoped
mart211 kirjutas:

Kui su võrr 60km ära lasi siis (w).

krt, ma mõned aastad tagasi võrriga ironbutti teinud ja 270km sõitnud järjest (1 kohvipaus oli) - seda osaliselt mägedes ja masinal peal 135kg kandamit.
See sügis osalesin Riga-7'ga Faluni ümbruses 40-50km pikkuse trassiga mopeedirallil.


Postitatud: 11 Nov 2007, 21:55
Postitas Marukoer

ise sõitsin 6 aastat deltaga ja kordagi ei jooksnud kinni kolb,mnjah eks ma liialdasin õliga kah :twisted:


Postitatud: 12 Nov 2007, 12:51
Postitas ciklimeez

Jäin siin seda juttu puhtjuhuslikult lugema...
Palju-palju aastaid tagasi oli mu esimeseks uuelt ostetud rattaks Riga-5, poisikeste hulgas väga hinnatud võrr. Maaoludes polnud mingi probleem üle 20 kilomeetri ulatuv ring jutti mööda kruusateid maha sõita. Ei teadnud ma sel ajal ei süüte täppisregullist ega muudest asjadest suurt midagi. Segu tehti ka silma järgi, kui eelmine paagitäis liialt suitses, pandi järgmisele veidi vähem õli, kerge suitsuvine käis aga ikkagi summutist välja. Õliks läks autool, marki valimata. Kui autooli polnud, pandi sorts diiselõli. Segu rikkust reguleeriti sõidu ajal kummargil olles näpuga pöörates, selle tarbeks pandi karbussile suurema peaga segukruvi. Kontreeringu asemele vedru samamoodi tühikäigu regulli kruviga. Ja asi liikus ilma igasuguse teooriata. Sai sõidetud ka suvisel ajal kuumal südapäeval gaas põhjas pikemaid otsi, seda küll ei mäleta, et mootor oleks kordagi kokku jooksnud. Järgmisel suvel uus kolb koos rõngastega (oli vist ikka 2 rõngast, varasematel 1 rõngas) sisse ja sõit jätkus. Sedasi jätkus mul seda võrri ikka mitmeteks aastateks, kuni sai järgmisele poisikesele maha müüdud (täiesti sõitvana).


Postitatud: 15 Nov 2007, 20:00
Postitas -renthal-

süütes ja segus asi kindlalt pole :D vb sul mootor hõredavõitu pole head survet :?


Postitatud: 15 Nov 2007, 21:26
Postitas oldmoped
-renthal- kirjutas:

süütes ja segus asi kindlalt pole

Mille järgi Lgp. professor seda väidab?


Postitatud: 15 Nov 2007, 22:33
Postitas raitonrait2

syytes vb vägalihtsalt probleem olla, kasvõi kontaktide vahele miskit läheb, hakkb juba jamama


Postitatud: 16 Nov 2007, 07:20
Postitas Romka

Mina aga sain praktiliselt uuena kätte Riga 13-ne ja sõitsin sellega iga suvi üle 10 aasta silindrit maha võtmata (ja sõidab vast siiani). Kusjuures sõitsin ilma õhupuhastita, sest liikus ilma selleta paremini ja kuumemate ilmadega jooksis korduvalt kokku aga hiljem kui sai täissünt seguõli 1:50 kasutama hakatud ei mäleta enam viimast.


Postitatud: 16 Nov 2007, 09:57
Postitas oldmoped
raitonrait2 kirjutas:

kasvõi kontaktide vahele miskit läheb, hakkb juba jamama

Millistest kontaktidest sa räägid?